Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Наукова електронна бібліотека (161)Реферативна база даних (769)Книжкові видання та компакт-диски (457)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>K=ЛАУР$<.>+<.>K=ЕСКІВЕЛЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Варецька С.О. 
Барокова парадигма у творчості Гюнтера Граса: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / С.О. Варецька ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше у вітчизняному та зарубіжному літературознавстві проведено систематизоване дослідження творчості видатного сучасного німецького письменника, лауреата Нобелівської премії 1990 р. Г.Граса в аспекті барокової парадигми. Проаналізовано "бароковість" художнього універсуму митця, його концепції мистецтва та історії, оригінальний літературний стиль і світогляд, синкретизм творчості, що привертають до нього увагу як до одного з найрепрезентативніших представників сучасного мистецтва. На підставі аналізу інтенсивної рецепції бароко в XX ст. висвітлено художньо-філософський образ бароко, який є основою для твердження про функціонування у сучасній культурі барокової парадигми. Досліджено наукове, філософське, естетичне, художнє зацікавлення Г.Грасом бароко, що обумовило утвердження "бароковості" як константи його індивідуальної художньої манери. На прикладі романів "Бляшаний барабан", "Палтус", "Траєкторією краба" та повісті "Зустріч у Тельгте" досліджено творче засвоєння письменником барокових засад, їх використання як інтерпретаційної системи сучасності. Розкрито суттєвий внесок письменника у структурування філософсько-художнього образів бароко та дійсності XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4НІМ)-4 Грас,Г. 42 +
Шифр НБУВ: РА358498

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Яловенко О.І. 
Генетично змінені штами мікроорганізмів у системі етапної оцінки мутагенної активності косметичних засобів і їхніх інгредієнтів: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.15 / О.І. Яловенко ; АМН. Наук. центр радіац. медицини. — К., 2006. — 20 с.: рис. — укp.

Вивчено особливості індукції генних мутацій у генетично змінених за допомогою генно-інженерних методів мікроорганізмах у системі етапної оцінки мутагенної активності косметичних засобів та їх інгредієнтів. Досліджено закономірності прояву здатності відтінкових бальзамів, стійких крем-фарб для волосся та їх інгредієнтів, шампунів та їх інгредієнтів індукувати генні мутації за різними механізмами мутагенної дії. Установлено, що деякі з досліджуваних відтінкових бальзамів виявилися як мутагени "середнього" ступеня активності ("Червоне дерево", "Чорний" і "Каштановий"), властивості яких обумовлені наявністю в їх рецептурах рачовин, здатних індукувати мутації у тест-системи різного рівня організації. Стійкі крем-фарби, які містять фарувальний та окиснювальний компоненти, у порівнянні з відтінковими бальзамами, є більш потужними мутагенами, зокрема, 13 з 23-х вивчених фарб проявили генетичну активність "середньої" сили ("Коричневий", "Рубін", "Темно-каштановий", "Божоле", "Синьо-чорний", "Баклажан", "Синій оксамит", "Рожеве дерево", "Вишневий", "Попелястий", "Махагон", "Червоне золото", "Каштановий"). Система метаболічної активації у деяких випадках "прямих" і "непрямих" мутагенно-активних речовин. У всіх випадках тест-штам ТА 98 був більш чутливим до дії хімічних речовин. Установлено, що генетична активність стійких фарб залежить від двох складових, а саме: наявності у їх складах мутагенів (барвників і модифікаторів кольору) та від створення комплексу хімічних речовин, що утворюються у процесі додавання пероксиду водню перед її застосуванням. Показано, що шампуні не мають мутагені властивості, незважаючи на наявність у їх рецепторах лаурилсульфату натрію - відомого мутагену.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е40*441.226-64 +
Шифр НБУВ: РА346449

Рубрики:

      
3.

Лепський В.В. 
Лікувально-профілактична ефективність зубних паст з про- та пребіотиками: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / В.В. Лепський ; Держ. установа "Ін-т стоматології АМН України". — О., 2009. — 19 с. — укp.

Розроблено рецептуру лікувально-профілактичної зубної пасти, що містить про- і пребіотики, для корекції мікробіоценозу порожнини рота та вивчено її специфічну дію у разі захворювань тканин порожнини рота. За результатами проведених мікробіологічних і біохімічних досліджень доведено, що чистка зубів протягом чотирьох тижнів з застосуванням розробленої пасти "Бактулін" сприяє збільшенню кількості біфідумбактерій на слизовій оболонці рота майже у 100 разів, лактобацил - в 10 разів та зниженню кількості стрептококів, що свідчить про нормалізацію мікробіоценозу порожнини рота. На підставі результатів досліджень, проведених in vitro зроблено висновок, що аніонактивний детергент додецилсульфат натрію (лаурилсульфат) пригнічує активність лізоциму, а катіонактивний детергент цетавлон сприяє активації цього антимікробного ферменту. За результатами біохімічних досліджень ротової рідини пацієнтів з хронічним рецидивним афтозним стоматитом, у комплексній терапії яких застосовували зубну пасту "Бактулін" показано, що її регулярне використання забезпечує зниження інтенсивності процесів вільнорадикального окиснення ліпідів, підвищення неспецифічної резистентності, нормалізації мікробіоценозу порожнини рота та скорочення термінів лікування. Відзначено, що застосування зубної пасти "Бактулін" на тлі комплексного лікування захворювань тканин пародонта сприяє більш швидкому зменшенню запальних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р661.2-5 + Р120.42 +
Шифр НБУВ: РА365479

Рубрики:

      
4.

Феоктистов А.В. 
Малокутове розсіяння нейтронів з варіацією контрасту на магнітних рідинних системах: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.14 / А.В. Феоктистов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Акцентовано увагу на застосуванні нового методу базисних функцій у варіації контрасту для інтерпретації експериментальних даних, який було узагальнено на випадок багатокомпонентних полідисперних, суперпарамагнітних та супермагнітних систем. Із використанням даного методу для інтерпретації експериментальних даних малокутового розсіяння нейтронів з варіацією контрасту на органічних магнітних рідинних системах магнетит - міристинова кислота - бензол і магнетит - олеїнова кислота - бензол визначено розмір частинок магнітної рідинної системи зі стабілізацією міристиновою кислотою, який вдвічі менший за розмір частинок у випадку стабілізації олеїновою кислотою. Цей факт вказує на різну ефективність даних поверхнево-активних речовин як стабілізаторів магнітних наночастинок. Встановлено, що водні магнітні рідинні системи характеризуються існуванням у них значних за розміром агрегатів. Агрегати в магнітній рідинній системі магнетит - лауринова кислота - вода складаються з частинок, які мають стабілізаційну оболонку завтовшки 3,5 нм. На підставі дослідження біологічно сумісної магнітної рідинної системи магнетит - олеат натрію - вода з додаванням поліетиленгліколю виявилено, що шляхом заміщення олеату натрію поліетиленгліколем в системі формуються фрактальні агрегати з розміром більше 120 нм і з'являються міцели олеату натрію. Доведено проведеними експериментами його малокутового розсіяння поляризованих нейтронів, що різниця даних розмірів є наслідком значної Ван-дер-Ваальсової взаємодії між магнітними наночастинками за умов незначної взаємодії їх магнітних моментів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В365.3,022 + Г534.6,0 +
Шифр НБУВ: РА366270

Рубрики:

      
5.

Биліна Д.В. 
Мезофазо- і склоутворення, будова та властивості алканоатів лантану і неодиму та систем на їх основі: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.04 / Д.В. Биліна ; НАН України. Ін-т заг. та неорган. хімії ім. В.І.Вернадського. — К., 2006. — 17 с. — укp.

Досліджено явища мезофазо- та склоутворення в системах на базі алконоатів лантану та неодиму, вивчено оптичні та нелінійно-оптичні властивості рідкокристалічних-композицій даних систем, а також можливості їх використання як матриць для стабілізації наночастинок різної хімічної природи. Вивчено фазові рівноваги у 8-ми бінарних систем, одержаних на базі лаурату лантану. Встановлено температурно-концентраційні інтервали утворення рідких кристалів (РК) і мезоморфних стекол. Досліджено електронні спектри поглинання іонів Nd (III) та Co (II) в лауратних розплавах, рідких кристалах і стеклах, встановлено вплив температури та катіонного складу середовища на координаційний стан іонів даних металів. На РК-стеклах лаурату лантану, що містять іони кобальту (II), та капронату лантану, допованого поліметиновими барвниками, одержано запис динамічної голографічної гратки з високою швидкістю (порядку наносекунд) та малим часом релаксації (на рівні мікросекунд). Методом електронно-позитронної анігіляції встановлено, що РК стекла лаурату та капронату лантану мають нанопористу структуру з середнім розміром наноспор 0,3 нм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г123.436 + Г123.536 +
Шифр НБУВ: РА348944

Рубрики:

      
6.

Гоєнко Н.П. 
Наближення гіпергеометричних функцій Лаурічелли гіллястими ланцюговими дробами: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.01 / Н.П. Гоєнко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2004. — 18 с. — укp.

Визначено ознаки збіжності гіллястих ланцюгових дробів, у які розвиваються відношення гіпергеометричних функцій Лаурічелли. Досліджено області збіжності та рівномірної збіжності даних дробів, знайдено оцінки похибок апроксимацій їх похідними дробами. Вперше встановлено багатовимірний аналог теореми Ньорлунда про збіжність та відповідність неперервного дробу, в який розвивається відношення функцій Гауса. Доведено збіжність гіллястого ланцюгового дробу типу Ньорлунда до функції, що є аналітичним продовженням відношення функцій Лаурічелли.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.638 +
Шифр НБУВ: РА330580

Рубрики:

      
7.

Телічкін 
Наукова спадщина лауреата Нобелівської премії Теодора Кохера (1841-1917) і її вплив на розвиток хірургії в Україні кінця XIX- початку XX століть: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.03 / Ігор Олексійович Телічкін ; Національний медичний ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2000. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р45г(4УКР)
Шифр НБУВ: РА314912

Географічні рубрики:

      
8.

Іванишин П.В. 
Поезія Петра Скунця (художнє вираження національно-духовної ідентифікації ліричного героя): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / П.В. Іванишин ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто теоретичну проблему художнього вираження національно-духовної ідентифікації ліричного героя у поетичному дискурсі П.Скунця - українського письменника, "шістдесятника"-нонконформіста, лауреата Шевченківської премії 1997 р. Розкрито філософсько-естетичний зміст національних емпатії та абстрагування. Вперше в українському літературознавстві проведено детальний аналіз поетичного дискурсу письменника у контексті творчості закордонних та українських літераторів. Здійснено когерентно-когезійну інтерпретацію художнього вираження національно-духовної ідентифікації протагоніста на трьох фундаментальних герменевтично-психологічних рівнях: культурних кодів, національно-екзистенціальних модусів та архетипів національного підсвідомого. Запропонований тип дослідження поезії П.Скунця засвідчує концептуальну важливість естетичної експресії національно-духовної ідентифікації ліричного героя у процесі інтерпретації лірики національного митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Скунць П. 535
Шифр НБУВ: РА311682 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Ларіонов В.Б. 
Посилення трансдермального введеня похідних 1,4-бенздіазепіну: Автореф. дис... канд. біол. наук: 02.00.10 / В.Б. Ларіонов ; НАН України. Ін-т біоорган. хімії та нафтохімії. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Показано збільшення проникності шкіри для похідних 1,4-бенздіазепіну під впливом вищих аліфатичних кислот, спиртів і ряду солей алкілпіридинію. Встановлено, що величина зміни проникності шкіри за умови дії підсилювачів трансдермальної проникності залежить від переважного механізму їх дії та діпофільності похідних 1,4-бенздіазепіну. Виявлено, що застосування лауринової кислоти як підсилювача проникності шкіри змінює профіль протисудомної дії феназепаму за його трансдермального введення, збільшуючи біодоступність в 3 - 4 рази. Вперше обгрунтовано можливість оптимізації фармакотерапевтичної дії похідних 1,4-бенздіазепіну за їх трансдермального введення шляхом створення біологічно активної речовини, яка складається з фрагментів молекул активної речовини та підсилювача проникності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.7/9 бенздіазепін +
Шифр НБУВ: РА337007

Рубрики:

      
10.

Федець Ю.І. 
Проза Богуміла Грабала в контексті "празької іронії": Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.03 / Ю.І. Федець ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Вперше в українській славістиці проведено систематизоване дослідження художніх текстів сучасного чеського письменника Б.Грабала (1914 - 1997 рр.), лауреата багатьох європейських літературних премій. Визначено художні риси й типологічні особливості прози митця як цілісної динамічної системи у контексті розвитку явища "празької іронії" в чеській літературі. Розглянуто деякі теоретичні проблеми сучасного літературознавства, зокрема маргінальності автора й героя та досліджено явище автобіографізму у контексті "літератури пограниччя". Наведено оригінальну класифікацію особливого типу оповіді письменника - "господської балаканини". Проаналізовано різновиди мовної гри та визначено основні принципи організації художніх текстів. На прикладі дослідження прози Б.Грабала здійснено спробу розширити поняття "празької іронії" щодо динаміки стилів, рис постмодерного мистецтва у контексті посткультурної кризи сучасної епохи та розглянути сучасну чеську літературу в аспекті її типологічного наближення до художніх явищ інших європейських літератур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ЧЕХ)1-4 Грабал 537 + Ш5(4ЧЕХ)1-4 Грабал 537 + Ш5(4ЧЕХ)1-4 Грабал 537
Шифр НБУВ: РА336116

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Демчук М. Б. 
Розробка складу, технології і дослідження таблеток фамотидину з тіотриазоліном: автореф. дис. ... канд. фармац. наук : 15.00.01 / М. Б. Демчук ; Львів. нац. мед. ун-т ім. Д.Галицького. — Л., 2011. — 22 с. — укp.

Вивчено вплив наступних допоміжних речовин: МКЦ 102, МКЦ 122, МКЦ 112, МКЦ 301, МКЦ 250, Ludipress, таблетози 80, сорбіту, лактози, Pharmatose DCL 22, крохмалю картопляного, Polyplasdone XL-10, натрій кроскармелози, натрій крохмаль гліколяту, натрій карбоксиметил крохмалю, тальку, Vitacel, кремнію діоксиду, арбоцель 300, кальцію стеарату, магнію стеарату, кислоти стеаринової, натрій стеарил фумарату, натрій лаурилсульфату, ГПМЦ Pharmacoat 603, ГПМЦ Pharmacoat 606, ГПМЦ Pharmacoat 615, метилцелюлози Metolosae БМ 15, твіну 80, ПЕГ 400, пропіленгліколю, гліцерину, титану (IV) оксиду, ПВП на якість таблеток фамотидину з тіотриазоліном, покритих оболонкою. Досліджено фармако-технологічні властивості розроблених таблеток, запропоновано методики контролю їх якості, визначено умови та термін зберігання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р282.521 + Л663.35
Шифр НБУВ: РА380661 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Кут С.М. 
Своєрідність художнього мислення Тараса Мельничука: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / С.М. Кут ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 19 с. — укp.

Проаналізовано художнє мислення Тараса Мельничука - оригінальної постаті в українській духовно-творчій свідомості, поета, лауреата Національної премії України імені Т.Г.Шевченка (1992р.). Застосовано визначальний щодо міфологічного коду структурно-семіотичний підхід. Зроблено висновок про те, що смислову основу художнього світу поета становить архетипний образ Великої Матері. В інтерпретаціях, які моделюють сприйняття структури текстів, вона зображується як стихійна сила, яка є символом сексуальної респектабельності та втілює нагромадження сильної енергії, що обернулась на непослідовний художньо-творчий потік. Текстово він виражений через символічну сутність форм та образів. Їх динаміка поширення виявляє контекст спорідненості із життєвим досвідом поета, психічним корелятом якого є віддалення у часо-просторі. З погляду художньої рецепції це означає нетривкість автора у полі тексту, який увесь час піддається безперервній плинності подій: відкритій системі історії (К. Леві-Строс). У текстах виділено символи в їх глибокій спорідненості на рівні просторово-часової реальності. Структурно визначальний символ роса доповнюється іншими компонентами, головним серед яких є категорія нетривкост. Символічні значення розглянуто також у системі романтичного мислення, що стосується онтології "національного романтизму", передусім акту творення його мовних форм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4Мельничук Т.33
Шифр НБУВ: РА314485 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Савчин Т.О. 
Сонети Д.Павличка. Поетика жанру: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Т.О. Савчин ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Розглянуто сонетну творчість українського поета Дмитра Павличка, лауреата Державної премії імені Т.Шевченка, республіканських премій імені М.Островського, імені М.Рильського. Ідейно-тематичне багатство, образна палітра, інваріантність жанру, самобутність таланту поета-сонетяра аналізуються на широкому фоні розвитку українського і світового сонета - від Данте Аліг'єрі, Ф.Петрарки, В.Шекспіра до "Покаянних псалмів" (1994) - Д.Павличка. Сонетарій Д.Павличка розглянуто як оригінальне явище в українській поезії XX століття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Павличко, Д. 535
Шифр НБУВ: РА307670 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Зубак Л.О. 
Творчість Феодосія Рогового. Проблематика і стиль: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.О. Зубак ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2000. — 20 с. — укp.

Висвітлено творчість видатного українського прозаїка, лауреата Державної премії ім. Т.Шевченка (1992) Феодосія Рогового. Проаналізовано основні віхи життєвого шляху письменника, а також визначено ідейно-естетичні джерела творчості. Значну увагу приділено тематично-смисловим домінантам прози Рогового у контексті української літератури 70 - 80-х рр. XX ст. Доведено своєрідність поетики митця, вплив на становлення його творчої манери естетичних пошуків шістдесятників і деяких зарубіжних майстрів слова. З'ясовано основні художні принципи творів, які визначають жанрово-стильову особливість світосприйняття Рогового. Розглянуто характеротворчі та мовностилістичні художні прийоми. Творчість митця осмислено як системно-організовану цілісність. Обгрунтовано роль та місце письменника в історії новітньої української літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр)6-4 Роговий Ф. 4,0
Шифр НБУВ: РА309691 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Кравченко І.А. 
Теоретичне та експериментальне обгрунтування трансдермального введення похідних 1,4-бенздіазепіну: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 14.03.05 / І.А. Кравченко ; Одес. держ. мед. ун-т. — О., 2004. — 35 с. — укp.

Розглянуто механізми проникнення похідних 1,4-бенздіазепіну через роговий шар in vitro та in vivo з використанням різних підсилювачів проникності. Обгрунтовано необхідність врахування ліпофільності активної речовини під час розробки тренсдермальних систем з використанням підсилювачів проникності. Показано, що за умови трансдермального введення для феназепаму та 3-гідроксифеназепаму спостерігається високий ступінь гальмування малих і великих судом та практично повна відсутність ефекту міорелаксації. Зазаначено, що у разі трансдермального введення біодоступність складає для фенозепаму 40 % для крові та 20 % для головного мозку, а для 3-гідроксифеназепаму - 28 % і 26 % відповідно. Встановлено, що введення лауринової кислоти до складу трансдермальної терапевтичної системи збільшує біодоступність феназепаму у 3 - 4 рази. На підставі проведених досліджено запропоновано нове похідне утворення 1,4-бенздіазепіну у вигляді лаурат 3-гідроксифеназепаму. У випадку внутрішньовенного введення встановлено високу протисудомну дію даного препарату протягом 72 год., а за трансдермального - 96 год. Продемонстровано перспективність використання трансдермальних систем, що містять феназепам і 3-гідроксифеназепам для запобігання проявів субсудомного стану у тварин у період абстинентного синдрому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.7/9 бенздіазепін +
Шифр НБУВ: РА333673

Рубрики:

      
16.

Наконечна А.В. 
Товарознавча оцінка споживчих властивостей нових деревно-полімерних матеріалів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.19.08 / А.В. Наконечна ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розроблено та досліджено споживні властивості нових деревно-полімерних матеріалів, створених на основі неходової деревини берези з використанням для просочування деревини плівкоутворювального складу стирол - пероксид лаурилу та нової плівкоутворювальної композиції на основі поліефірмалеїнатної смоли в діметакрилаттриетиленгліколі. Оцінено фізико-механічні, хімічні, діелектричні, теплофізичні, естетичні та токсиколого-гігієнічні властивості деревно-полімерних матеріалів. Встановлено, що у процесі полімеризації плівкоутворювальних речовин у порах деревини формуються поверхневі шари полімеру, взаємодія яких із деревиною призводить до зміни структури деревини, полімеру та суттєвого підвищення споживних властивостей деревно-полімерних товарів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М133.632-906
Шифр НБУВ: РА314099 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Клеофастова Т.В. 
"Червоне колесо" О.І.Солженіцина в контексті розвитку російської літератури ХХ століття: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 / Т.В. Клеофастова ; НАН України. Ін-т літератури ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2002. — 34 с. — укp.

Досліджено найвизначніший твір рубежу тисячоліть - десятитомну епопею лауреата Нобелівської премії О.Солженіцина "Червоне Колесо". Висвітлено витоки метаісторичних процесів, які відбуваються в спільноті східнослов'янських народів у ХХ ст., розкрито надзавдання роману-епопеї - формування морально-етичного імперативу людської спільноти у третьому тисячолітті з урахуванням трагічного історичного досвіду Росії. Осмислено новаторський характер "Червоного Колеса", ідентифіковано та термінологічно визначено специфічний літературний феномен - новий вид історичного роману - історико-дослідницький роман-епопея, який синтезує в собі ознаки наукового дослідження та художнього твору, що уперше з'явився наприкінці ХХ ст. в творчості прозаїка. Визначено своєрідність його архітектоніки, генотипні та фенотипні особливості. Розглянуто загальні закономірності художньо-історичної адекватності морально-філософської проблематики в творчості Л.Толстого, Ф.Достоєвського, О.Солженіцина. Здійснено аналіз художнього відображення соціально-політичного феномену революції - від "Бісів" Ф.Достоєвського до "Червоного Колеса" О.Солженіцина. Висвітлено морально-духовні аспекти проблеми коеволюції Людини та Природи в творчості письменника, проаналізовано особливості сприйняття їм історичного процесу як метафізичної реальності. Розглянуто розвиток теорії соціальних міфів О.Лосєва та К.Хюбнера в художньо-образній структурі "Червоного Колеса": особливості десакралізації та деміфологізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Рос)6-317 + Ш5(4Рос)6-4Солженіцин,О.І.534
Шифр НБУВ: РА318968 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Комишан Ю. В. 
Мистецько-педагогічна діяльність Григорія Левченка. / Ю. В. Комишан. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є історико-педагогічним дослідженням, у якому вперше здійснено науковий аналіз мистецько-педагогічної діяльності Г. Левченка – заслуженого діяча мистецтв України, професора, завідувача кафедри музики Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Відмінника освіти України, лауреата престижних конкурсів, рейтингів і премій, композитора, аранжувальника, фольклориста, відомого хорового диригента, чиє ім'я занесено до вітчизняних («Митці України», «Імена України», «Хто є хто на Полтавщині. Видатні земляки» тощо) та зарубіжних («International Who's Who in Music and Musicians' Directory», Cambridge) довідників.Дослідницькі методи (реконструкції та наративний) дали змогу розкрити новаторський зміст мистецько-педагогічної діяльності Г. Левченка: домінантою діяльності професора є українська народна пісня як «сакральне» явище, тому метою мистецько-педагогічної діяльності викладача є професійна підготовка кваліфікованого вчителя-патріота з розвиненою національною свідомістю, готового зберігати, відроджувати, збагачувати, поширювати й захищати українську національну культуру; діяльність Г. Левченка ґрунтується на принципах народної, гуманістичної, макаренківської та мистецької педагогіки (демократизм; гуманізм; народність; єдність слова і діла; повага, вимогливість і справедливість у ставленні до учня/студента; опертя на позитивне в кожній особистості та індивідуальний підхід до неї; зв'язок теорії з практикою; єдність освіти та культури; конвергентність формальної та неформальної освіти майбутніх учителів); педагогічними умовами ефективності мистецько-педагогічної діяльності Г. Левченка є: 1) створення художньо-естетичного освітнього середовища; 2) належне організаційне, навчально-методичне, кадрове та матеріально-технічне забезпечення формальної та неформальної мистецької освіти майбутніх учителів; 3) оприявлення та розвиток природного мистецького обдарування студентів закладів вищої педагогічної освіти в мистецькій діяльності; 4) співтворчість між педагогом-митцем і студентами; 5) професіоналізм викладача-митця, який є прикладом для вихованців. Вперше: цілісно розкрито ідейно-теоретичний зміст і напрями мистецькопедагогічної діяльності Г. Левченка; схарактеризовано передумови становлення мистецько-педагогічних поглядів професора; визначено етапи мистецько-педагогічної діяльності Г. Левченка; розкрито новаторський зміст (мета, завдання, принципи, педагогічні умови), напрями мистецькопедагогічної діяльності як органічної єдності освітнього (наукова, організаційна та викладацька) та мистецького (композиторська, аранжувальна та режисерська) складників; виокремлено новотворіння в кожному з напрямів мистецько-педагогічної діяльності Г. Левченка; обґрунтовано перспективи творчого використання ідей і мистецько-педагогічного досвіду Г. Левченка в теорії та практиці сучасної освіти.Уточнено ключові поняття: мистецько-педагогічна, мистецька, диригентсько-хорова, композиторська, аранжувальна діяльності; обґрунтовано нове поняття – синкретично-диференційований метод сходження до художнього образу. Доповнено біографію та освітній доробок Г. Левченка аналітичними матеріалами. Подальшого розвитку набули положення про становлення регіональної музично-педагогічної освіти, а також науково-методичні підходи до диригентсько-хорової підготовки вчителів музичного мистецтва.^UThe dissertation is historical and pedagogical research, in which for the first time a scientific analysis of H. Levchenko's artistic and pedagogical activity is made; he is Honored Artist of Ukraine, Full Professor, Head of the Department of Music of Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University, Excellence in Education of Ukraine, a winner of prestigious competitions, ratings and awards, a composer, an arranger, a folklorist, a famous choral conductor, whose name is included in the Ukrainian (‘Artists of Ukraine,' ‘Names of Ukraine,' ‘Who is who in Poltava. Outstanding countrymen,' etc.) and foreign (International Who's Who in Music and Musicians' Directory, Cambridge) manuals.The research source base is systematized by the following groups: 1) archival documents and materials of the State Archive of Poltava region, Archive of Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University, Archive of the Museum of History of Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University, H. Levchenko's personal archive); 2) the professor's legacy (scientific and scientific-methodical works; creative, epistolary, representative, directorial and advertising legacy); 3) sources about H. Levchenko, news and information, reference, news and analytical, popular science and scientific publications, materials of conversations, surveys, interviews, the professor's, his students', colleagues', friends', relatives' and friends' memoirs, photographic materials); 4) interpretive sources (dissertations, monographs, educational literature, materials of scientific events, abstract publications, electronic resources related to the scientific problem); 5) regulatory sources (regulatory, reports, orders, directives, protocols, etc.).The scientific novelty and theoretical significance of the study lies in the fact that for the first time: the ideological and theoretical content and directions of H. Levchenko's artistic and pedagogical activity are fully revealed; the preconditions for the formation of the professor's artistic and pedagogical views are characterized; the stages of H. Levchenko's artistic and pedagogical activity are determined; the innovative content (purpose, tasks, principles, pedagogical conditions), directions of artistic and pedagogical activity as an organic unity of educational (scientific, organizational and teaching) and artistic (composition, arranging and directing) components are revealed; innovations in every of H. Levchenko's spheres of artistic and pedagogical activity are singled out; the prospects of creative use of H. Levchenko's ideas and artistic and pedagogical experience in the theory and practice of modern education are substantiated. The key concepts are specified. They are the following: artistic and pedagogical, artistic, conductor-choral, compositional, and arranging activities; a new category ‘syncretically-differentiated method of ascent to an artistic image' is substantiated. H. Levchenko's biography and educational achievements have been supplemented with analytical materials.Provisions on the formation of regional music and pedagogical education, as well as scientific and methodological approaches to conducting and choral training of music teachers have been further developed. Little-known and unknown archival documents from the artist's personal archive have been introduced into scientific circulation (267).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Веклич О. А. 
Особливості відтворення українською мовою італійської жіночої прози кінця ХІХ – початку ХХ століття (на матеріалі творів Грації Деледди) / О. А. Веклич. — Б.м., 2021 — укp.

Грація Деледда (1871 – 1936) – відома сардинська письменниця, перша лауреатка Нобелівської премії з літератури серед жінок в Італії і друга серед жінок у світі (після шведської письменниці Сельми Лагерлеф). Її твори увібрали в себе риси усіх літературних течій кінця ХІХ – початку ХХ століття, і стали джерелом натхнення для наступних поколінь митців (зокрема, можна відслідкувати паралелі із нині популярною Еленою Ферранте). Романи і оповідання Деледди у свій час стали відомими на весь світ, і були перекладені різними мовами. Тема дослідження є актуальною в сфері перекладознавства та італійського літературознавства в Україні, оскільки постать нобелівського лауреата Грації Деледди не є достатньо вивченою в працях вітчизняних дослідників, а отже ця робота є одним і з перших поглиблених досліджень перекладу творів сардинської письменниці на території України.Метою дослідження було визначити основні домінанти індивідуального стилю письменниці, дослідити способи відтворення таких домінант у перекладі, а також прослідкувати взаємодію індивідуального стилю автора з індивідуальними стилями перекладачів.Матеріалом дослідження виступили чотири романи письменниці та їх переклади: «Плющ» (1908) (переклад Леоніда Пахаревського 1911 року), «Лихим шляхом» (1896) (переклад Надії Кибальчич 1913 року), «Тростини на вітрі» (1913) (переклад Віктора Шовкуна 1975 року), «Мати» (1920) (переклад Анатоля Перепаді 1975 року). Щодо структури роботи: дисертація складається зі вступу, трьох розділів та висновків.У першому розділі оглянуто основні течії та напрямки в італійській літературі кінця ХІХ-початку ХХ століття, визначено характерні риси творчості Грації Деледди та лексичні домінанти її ідіостилю, а також і окреслено методологію дослідження.В другому розділі презентовані матеріали дослідження і розглянуті особливості відтворення у перекладі кожної із лексичних домінант ідіостилю письменниці.Третій розділ присвячено дослідженню взаємодії індивідуального стилю перекладача та індивідуального стилю автора, а також аналізу основних помилок перекладачів.^UGrazia Deledda (1871 – 1936) is a famous Sardinian writer, the first winner of the Nobel Prize in Literature among women in Italy, and the second among women in the world (after the Swedish writer Selma Lagerlef). Her works have absorbed the features of all literary movements of the late nineteenth and early twentieth centuries, and have become a source of inspiration for future generations of writers (in particular, we can trace parallels with Elena Ferrante). Deledda's novels and short stories became known throughout the world and translated into various languages. But like the works of many other Italian writers, her creative heritage in Ukraine is not studied well, especially in the field of translation studies.Therefore, the aim of the research was to identify the main dominants of the writer's individual style and the ways of reproduction of such dominant in translation, as well as trace the interaction of the author's individual style of and the individual style of translators.Regarding the structure of the work: the dissertation consists of in an introduction, three chapters with conclusions, general conclusions, literature references and additional materials.In the first chapter we examined and the main movements and in Italian literature of the late nineteenth and early twentieth century, described the main features of Grazia Deledda's works, defined lexic dominants of her idividual style and outlined a methodology for the study.In the second chapter we described the research matherials and discussed the ways of translation of each lexical dominant of the writer's individual style.The third chapter is devoted to the study of the interaction of the individual style of the translator and the individual style of the author, as well as the analysis of the main errors of the translators.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Васюта О. П. 
Музичне мистецтво Чернігівщини як культуротворчий феномен України XX – початку XXI століття / О. П. Васюта. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації визначено шляхи формування і розвитку музичного мистецтваЧернігівщини як культуротворчого феномена України означеного періоду. Уконтексті гуманітарно-міждисциплінарного дискурсу розглянуто ретроспективуфункціонування різних сегментів музичного мистецтва регіону на основіперіодизації опорних віх культуротворення в історії культури з точки зоруукраїністики і регіоніки, музичної Шевченкіани в дискурсі національноїідентичності, композиторської творчості, професійної музичної освіти,виконавства та популяризації музики протягом XX - початку XXI століття. Уконтексті культурологічної регіоніки виокремлюються: епістолярна спадщинаМиколи Лисенка та Михайла Коцюбинського як джерело музичної регіоніки вкультуротворчому аспекті; стан і перспективи розвитку регіональноїкомпозиторської школи; композиторська творчість у проєкції музичноїпедагогіки; музичне виконавство симфонічного оркестру Чернігівського музичнодраматичного товариства початку ХХ ст., академічного симфонічного оркестру«Філармонія» початку ХХІ ст.; хорове виконавство академічного камерного хоруім. Д. Бортнянського в контексті «хорового відродження» кінця ХХ – початку ХХІст.; напрями бандурного автентично-народного та концертно-академічноговиконавства у творчості визначних носіїв чернігівської кобзарської традиції(школи) Терентія Пархоменка та лауреата Національної премії України іменіТараса Шевченка, народного артиста України Василя Нечепи, капели бандуристівім. Остапа Вересая; кожен вказаний культуротворчий чинник має характернівластивості щодо музично-інструментального складу, виконавського репертуарута інтерпретаційних конфігурацій мистецького втілення; функціонуванняінноваційного освітнього комплексу «Національна музична академія Україниімені П. І. Чайковського – Чернігівський музичний коледж імені Л. М. Ревуцькогота Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів і концертнихпрограм як сучасного модусу філармонійно-концертної діяльності у контекстіпроблематики різних аспектів регіонального культуротворчого процесу. 39Ключові слова: музичне мистецтво Чернігівщини, культурний регіон,культуротворчий феномен, симфонічне, хорове, автентично-народне, інструментальне виконавство, освітній комплекс, філармонійний центр.^UIn the context of a humanitarian and interdisciplinary discourse, a retrospectiveof the functioning of various segments of the musical art of the region is consideredon the basis of the periodization of the reference milestones of cultural creation in thehistory of musical culture from the point of view of Ukrainian studies and regionalstudies, musical Shevchenko in the discourse of national identity, composercreativity, professional music education, performance and popularization of music onthroughout the XX – early XXI centuries. In the context of the culturological region,the following are distinguished: the epistolary heritage of Nicholas Lysenko andMikhail Kotsyubinsky as a source of musical region in the cultural aspect; the stateand development prospects of the regional school of composition; compositionalcreativity in the projection of musical pedagogy; musical performance of thesymphony orchestra of the Chernigov Music and Drama Society of the early 20thcentury; the Philharmonic Academic Symphony Orchestra of the early 21st century;choral performance of the Academic Chamber Choir named after D. Bortnyansky inthe context of the "choral revival" of the late XX - early XXI centuries; directions ofbandura performance: authentic folk and concert-academic, each of which has thecharacteristic features of musical and instrumental composition, performingrepertoire and interpretation configurations of creative embodiment; functioning ofthe newest educational complex "National Music Academy of Ukraine named afterTchaikovsky P. - Chernigov Musical College named after L. N. Revutsky"; ChernihivRegional Philharmonic Center of festivals and concert programs of both the modernmode of philharmonic and concert activities and the problems of various aspects ofthe regional cultural process.40By focusing on the modern stages of the development of musical art, culturallycreative structures are determined, which have become a manifestation of the systemdefining trends and spiritual vectors of the cultural region. These include composercreativity and professional music education, on the basis of which the most importantforms of concert performance are developed, the structuring of the strategy ofmusical creativity and the popularization of music, and the support of creative youth.At this stage of the functioning of the musical art, scientific research of cultural lifewas carried out, musical and educational complexes, the latest concert organizationswere created, voluminous culture-creating structures of systemic importance weredeployed and became the component that accelerated the separation and developmentof important trends and vectors of the modern trade process in the region.The analysis of the musical art of Chernihiv region as a cultural and creativephenomenon from the point of view of composer creativity, performance, musiceducation and the popularization of music is associated with the nature of theirdefinition of spiritual and valuable continuums and meanings, as well as theunderstanding of musical and creative activity from the point of view of thetransformation of composers' writing, performing culture of modernphilharmonic -concert environment, which are characterized by an increase inmusical and professional priorities and creative strategies of spiritual personalities(composers, conductors, soloists) and the creative environment in general.Taken together, analytical approaches make up a wide range of methods ofcognition of the phenomenon of art, which ensures their interaction in theimplementation of the research process.In the context of art research, the concepts of "musical Shevchenko ofChernihiv", "Chernigov composer school", "Chernigov choral school", "Chernigovkobzar tradition (school)" are introduced, because musical art in the regional spatialvertical-horizontal dimension is able to solve national cultural problems bystimulating their changes.Consequently, the art criticism discourse of the regional, in the aspect ofdefining the essential contents of cultural locations, changes the hierarchy of themeans of functioning of musical art in the cultural space of the 20th - 21st centuries.Key words: Chernigov region, cultural region, musical art, cultural phenomenon,cultural space, symphonic, choral, authentic folk, concert and academic performance,educational complex, philharmonic center, popularization of music.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського