Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (32)Реферативна база даних (320)Книжкові видання та компакт-диски (153)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=КУЗОВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Харлан В.І. 
Вибір раціональних швидкостей руху пасажирських поїздів на ділянках міжнародних транспортних коридорів: автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.22.06 / В.І. Харлан ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В.Лазаряна. — Д., 2010. — 21 с. — укp.

Встановлено раціональні швидкості руху (РШР) пасажирських поїздів на міжнародних транспортних коридорах за рахунок впровадження системного підходу, що враховує наявний стан колійної інфраструктури, тип і характеристики існуючого і перспективного рухомого складу (РС). Визначено умови і сфери застосування РС з примусовим нахилом кузовів вагонів. Проаналізовано нормативну базу для реконструкції плану швидкісних залізниць. Удосконалено існуючий метод визначення РШР поїздів, розроблено і впроваджено оптимальну стратегію перебудови існуючих ділянок залізниць, яка базується на математичних моделях, що враховує сучасне фінансове положення, обмежене інвестування проектів і життєвий цикл роботи залізничної колії. Доведено, що застосування методу векторної оптимізації визначає РШР на різних об'єктах та ділянках за неадитивним критерієм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О285.033.323
Шифр НБУВ: РА370276 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
2.

Чигирик Н.Д. 
Визначення показників надійності дизель-поїздів на етапі проектування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / Н.Д. Чигирик ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2005. — 20 с — укp.

Вперше запропоновано моделі визначення надійності дизель-поїзда з-під кузовним розміщенням енергетичної установки та передачею змінного струму на етапі проектування методом блок-схем. Створено модель визначення надійності дизель-поїзда з використанням напівмарківських процесів. Удосконалено модель для формування раціональної системи обслуговування та ремонту дизель-поїзда. Запропоновано моделі розрахунку економічного ефекту від застосування нових методів прогнозування на етапі проектування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О235.4-021.1 +
Шифр НБУВ: РА335751

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Візняк Р.І. 
Визначення характеристик міцності кузова піввагона при вивантаженні сипучих вантажів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / Р.І. Візняк ; Укр. держ. акад. залізнич. трансп. — Х., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Проаналізовано існуючі технології та технічні засоби розвантаження сипучих вантажів з піввагонів з урахуванням нанесення пошкоджень, що взагалі негативно впливає на міцність елементів конструкції кузовів і збільшує відрахування та відновлення пошкоджених деталей та вузлів. З метою підвищення рівня збереження піввагонів під час виконання розвантажувальних робіт, а також - їх експлуатаційної надійності запропоновано використання принципово нових вагоноперекидачів підвісного типу. Доцільність та ефективність застосування методу вивантаження з піввагонів сипучих вантажів за допомогою цих технічних засобів замість грейферних захватів обгрунтовано результатами теоретичних і експериментальних досліджень, а також підтверджено економічними розрахунками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О244.32-021.1 + О284.04
Шифр НБУВ: РА326986

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Іванчук Я.В. 
Гідроімпульсний привод віброударного пристрою для розвантаження кузовів-самоскидів транспортних засобів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.02 / Я.В. Іванчук ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено та досліджено гідроімпульсний привід нового віброударного пристрою для підвищення ефективності процесів розвантаження кузовів-самоскидів транспортних засобів. Розроблено основні положення резонансно-структурної теорії щодо поведінки навалочних вантажів під дією вібрацій і ударів. Одержано рішення для розробки принципових і конструктивних схем віброударних пристроїв з гідроімпульсним приводом. З використанням цих рішень розроблено новий гідроімпульсний привод віброударного пристрою для підвищення ефективності розвантаження кузовів-самоскидів транспортних засобів. Розроблено динамічні та математичні моделі даного приводу, проведено дослідження математичних моделей на ПЕОМ та визначено режими його роботи. Експериментально та теоретично визначено основні параметри робочих режимів роботи гідроімпульсного приводу віброударного пристрою. Розроблено науково-обгрунтовану методику його розрахунку та проектування з метою підвищення ефективності процесів розвантаження кузовів-самоскидів транспортних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.42-042.25 +
Шифр НБУВ: РА364084

Рубрики:

      
5.

Кузовкова С.Д. 
Гістологічні зміни легень людини при розвитку мікотичної інвазії на тлі туберкульозного запального процесу: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.09 / С.Д. Кузовкова ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Визначено гістологічні зміни у тканинах легень, які спостерігаються у разі поєднаного перебігу мікотичного ураження з туберкульозними запальними процесами у легенях людини. Встановлено, що за умов присутності кожного роду мікроміцетів у легенях виникає певна тканинна реакція, яка відображає інвазивні властивості збудника. З'ясовано, що поєднання специфічного туберкульозного процесу з мікотичною інвазією створює новий тип перебігу запального процесу, за якого різко зменшуються морфологічні ознаки активності специфічного процесу, а збільшення запальних змін і некротичних перетворень відбувається за рахунок мікотичної інвазії. Показано, що у разі нетуберкульозних запальних процесів мікотичне ураження легень має власні ознаки запалення, характеризується розвитком інтерстиціального запалення, некротичним перетворенням тканин, ураженням усіх оболонок бронхів, судин, що поглиблює патологічні зміни, а зрілі темнопігментовані мікроміцети частіше зустрічаються у запальних процесах, які супроводжуються деструктивно-некротичними змінами. Відзначено, що мікроміцети, які викликають мікотичні ураження легень, не завжди визначаються у мікробіологічних дослідженнях, а у значної кількості випадків - тільки гістохімічними методами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р54-355
Шифр НБУВ: РА320998

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Якунін Д. І. 
Електромеханічна система привода з лінійним двигуном для нахилу кузовів швидкісного рухомого складу: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.09 / Д. І. Якунін ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Створено узагальнену математичну модель електромеханічного перетворення енергії. Розроблено імітаційну модель, яка дозволяє досліджувати робочі властивості механізму нахилу й оцінювати вплив геометричних та електрофізичних параметрів усіх його компонентів на силові, енергетичні й експлуатаційні характеристики вагонів з кузовами, що нахиляються. Встановлено ряд закономірностей впливу геометричних параметрів кінематичної схеми механічної частини системи нахилу. Розроблено концептуальний проект електромеханічної системи приводу з лінійним двигуном для нахилу кузовів, шляхом цифрового моделювання оцінено вплив нахилу на експлуатаційні характеристики швидкісного рухомого складу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О232-043.4
Шифр НБУВ: РА373184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Міленін А.М. 
Енергозбереження тракторних агрегатів при збиранні коренеплодів цукрового буряка: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / А.М. Міленін ; Харк. нац. техн. ун-т сільськ. госп-ва ім. П.Василенка. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано закономірність зміни тягового коефіцієнта корисної дії трактора за безперервного завантаження коренеплодів цукрового буряка в кузов причепа (напівпричепа) транспортером бурякозбирального комбайна, яка дозволяє рекомендувати оптимальне завантаження трактора від причепа (напівпричепа). Експериментально визначено негативні крутівні моменти в елементах трансмісії тракторів серії ХЗ-150 К під час агрегування з завантаженими причепами 1ПТС-9+3ПТС-12, що призводить до підвищених динамічних навантажень тракторного агрегату. Розвинуто теорію управління трактором, яка дозволяє оцінити керованість тракторного агрегату у разі перерозподілу вертикальних навантажень за осями. Удосконалено теорію тягово-зчіпних властивостей трактора стосовно визначення за критерієм енергозбереження основних параметрів тракторних агрегатів під час роботи за умов підвищеної вологості грунту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П071.215.2 + П072.842.152 +
Шифр НБУВ: РА349089

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Попов С.В. 
Зниження рівня силової взаємодії гребенів коліс з рейками удосконалюванням пружних зв'язків екіпажа: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / С.В. Попов ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Розвинуто математичну модель фрикційної взаємодії колеса з рейкою з урахуванням геометрії контакту гребеня колеса з бічною поверхнею головки рейки, яка дозволяє визначитити розподіл по ньому показників щодо ковзань, тиску, температури та залежно від них фрикційного стану контакту за наявності проміжних тіл. Одержано кількісну залежність температури на поверхні контакту гребеня колеса з бічною поверхнею головки рейки від рівня силової взаємодії, величини швидкості ковзання та фрикційного стану контакту. Удосконалено метод розрахунку пружних характеристик блоку гумометалевих елементів (ГМЕ) опор зв'язку кузова з візками, запропоновано здійснювати опис нерівномірності розподілу вертикального навантаження в окремих елементах блоку ГМЕ та їх деформації у процесі руху локомотива. Науково обгрунтовано новий спосіб управління демпфувальними властивостями ротаційного гасителя коливань зміною в'язкісних характеристик робочої рідини шляхом дії на неї магнітного поля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О23-015.2 +
Шифр НБУВ: РА357112

Рубрики:

      
9.

Кузовенко В.А. 
Комплексоутворення міді (II) на поверхні силікагелів, активованих одночасно N-, S-вмісними лігандами: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.01 / В.А. Кузовенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Проведено експериментальне дослідження процесів адсорбції міді (II), кобальту (II) та нікелю (II) на поверхні білігандних хімічно модифікованих силікагелів (ХМС), що містять у різному модальному співвідношенні амінопропільні (етилендіамінні) та меркаптопропільні групи. Методами ЕПР, електронної та люмінесцентної спектроскопії встановлено склад адсорбційних комплексів. Виявлено, що на поверхні білігандних аміно- та меркаптопропільних ХМС Cu (II) координується з сірковмісними лігандами або знаходиться в [NO], але не в [NS] оточенні в результаті різного просторового розташування аміно- та меркаптопропільних груп на поверхні силікагелю - горизонтального відносно поверхні силікагелю у випадку амінопропільних груп і вертикального - для меркаптопропільних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г121.316-4 +
Шифр НБУВ: РА336349

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Халіпова Н.В. 
Обгрунтування норм утримання колії в перехідних кривих по неспівпадінню відводів кривизни та підвищення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.06 / Н.В. Халіпова ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. — Д., 2002. — 21 с.: рис. — укp.

Наведено багатомасову нелінійну модель просторових коливань пасажирського вагона та колії за умов руху на прямих ділянках. Запропоновано рівняння, що описують рух на ділянках змінної кривизни, пружно-в'язкою основою у горизонтальному та вертикальному напрямку з зосередженими масами та можливістю задавати нерівності колії для оцінки основних показників руху екіпажу у взаємозв'язку з кривизною колії, що дає змогу одержати та проаналізувати загальні координати та швидкості тіл системи, сили в з'єднувальних елементах системи екіпаж - колія, переміщення та швидкості переміщень силових елементів, деформації, просковзування та сили за поверхнею кочення та гребені в зоні контакту колеса та рейки. Розроблено математичну модель комплексного аналізу показників силової взаємодії поїзда та колії, зносу рейок, комфортабельності та безпеки руху, а також для факторного аналізу основних показників руху екіпажа у взаємодії з колієй залежно від різних факторів: швидкості, виду нерівності, параметрів кривої. Виявлено та проаналізовано закономірності виникнення додаткових горизонтальних коливань, викликаних набіганням колінних пар на зовнішню рейку перехідної кривої, та їх вплив на величину відповідних поперечних прискорень кузова пасажирського вагона залежно від будови конкретної кривої, швидкості руху, порушень в утриманні перехідних кривих та інших чинників, а також умови, за яких показники взаємодії - коефіцієнти горизонтальної та вертикальної динаміки, поперечні прискорення та коефіцієнти стійкості проти вкочування гребеня колеса на головку рейки - досягають граничних припустимих значень. Одержано нові аналітичні вирази для визначення швидкості руху вагона в перехідній кривій з незбігом відводів кривизни та підвищення з урахуванням додаткових коливань кузова, що спричинені цими незбігами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О211-082.5
Шифр НБУВ: РА321396

      
11.

Гуцаленко О.В. 
Обгрунтування параметрів дозованої видачі мінеральних добрив бункерами машин для їх поверхневого внесення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / О.В. Гуцаленко ; Харк. держ. техн. ун-т сіл. госп-ва. — Х., 2001. — 17 с. — укp.

Розглянуто питання визначення закономірності процесу витікання мінеральних добрив усередині бункера кузовного типу розкидача. Досліджено вплив різних факторів на якість шару і стабільність подачі мінеральних добрив до місця їх пошарового розподілу. Розроблено математичну модель процесу витікання мінеральних добрив у бункерах, методику розрахунку конструктивних і технологічних параметрів бункерів розкидачів мінеральних добрив. Наведено рекомендації у вигляді номограм для визначення довжини розвантажувального отвору, коефіцієнта витікання мінеральних добрив, а також варіанти вдосконалених конструкцій розкидачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.443
Шифр НБУВ: РА317617 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Биков О. М. 
Оцінка залишкового ресурсу кузова легкового автомобіля у експлуатаційних умовах: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / О. М. Биков ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено чинники, які впливають на зміну геометричних параметрів кузова легкового автомобіля. Розроблено нові методи оцінки ресурсу кузова легкового автомобіля залежно від узагальнювальних параметрів оцінки ресурсу транспортних машин за різних умов експлуатації. Надано методику прогнозування терміну служби кузова, яка враховує його індивідуальні особливості та програму для автоматизованого розрахунку та прогнозування залишкового ресурсу кузова легкового автомобіля. Проведено експериментальну перевірку теоретичних положень з визначення та прогнозування залишкового ресурсу кузова легкового автомобіля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.52-082.1/9
Шифр НБУВ: РА372371 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Лавренко Д.Т. 
Покращення технічних характеристик вагонів-цистерн шляхом удосконалення їх конструкції: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / Д.Т. Лавренко ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. В.Лазаряна. — Д., 2009. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему покращання технічних характеристик вагонів-цистерн шляхом удосконалення їх конструкції. Запропоновано конструктивну схему безрамної цистерни, що дозволяє розв'язати задачі щодо зменшення металоємності, понизити центр тяжіння вагона за рахунок максимально-можливого наближення котла до напіврам, збільшити об'єм котла з метою доведення його до максимально можливого у межах вписування в необхідний габарит. Визначено техніко-економічні показники вагона-цистерни безрамної конструкції. Розроблено математичну модель для визначення й оцінювання напружено-деформованого стану (НДС) цистерни безрамної конструкції, яка враховує реальний стан кузова під час руху цистерни залізничною колією та дозволяє оцінити його міцнісні характеристики з урахуванням динамічної навантаженості. Вдосконалено метод розрахунку міцнісних характеристик вагону-цистерни у частині врахування зміни сил у місцях спирання кузова на візки та врахування динамічних процесів у зв'язках між кузовом і візками. Вдосконалено математичну модель НДС цистерни у частині формування розрахункових навантажень залежно від збурень, що діють з боку колії. Вдосконалено математичну модель просторових коливань вагонів-цистерн, яка дозволяє оцінювати динамічні показники та міцнісні властивості. Економічний ефект від удосконалення конструкції вагонів-цистерн становить 1 560 тис. грн на кожні 1 000 цистерн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О244.4-02 +
Шифр НБУВ: РА363171

Рубрики:

      
14.

Кузовова Н.М. 
Просвітницька діяльність земств Херсонської губернії (60-ті роки XIX - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.М. Кузовова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено основні напрями просвітницької діяльності земських установ Херсонської губернії та визначено її роль у розвитку політичного, суспільно-економічного та культурного життя регіону. Проведено комплексне дослідження просвітницької діяльності земств Херсонської губернії у відповідному історичному контексті. До наукового обігу введено ряд земських видань, архівних матеріалів та інших джерел, які раніше не використовувались дослідниками, або використовувались обмежено для висвітлення проблем, пов'язаних з іншими сферами діяльності земських установ. На підставі наукового аналізу даних історичних джерел визначено спільні та відмінні риси у порівнянні з такою ж роботою в інших регіонах. Розкрито значення просвітницької діяльності земських органів місцевого самоврядування як одного з чинників успішного розвитку суспільно-економічного та культурного життя Херсонської губернії. Доведено, що завдяки земській інтелігенції просвітницька діяльність земств стала більш різноманітною та цілеспрямованою, що сприяло підвищенню рівня грамотності, зростанню національної свідомості, суспільної активності населення та рівня його культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ХЕР)52-536.2 + Ч713(4УКР-4ХЕС) +
Шифр НБУВ: РА351239

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
15.

Басов Г.Г. 
Розвиток наукових основ створення та контролю технічного стану нового моторвагонного рухомого складу: автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.07 / Г.Г. Басов ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2008. — 39 с. — укp.

Запропоновано концепцію створення моторвагонного рухомого складу (МВРС), що узагальнює визначення науково-обгрунтованих його характеристик, розвиває принципи побудови з урахуванням умов експлуатації, світового технічного рівня, системи обслуговування та ремонту, модульного підходу до його компонування, що дозволить знизити витрати на життєвий цикл. Розроблено комплекс моделей визначення характеристик МВРС за результатами геометричного програмування з урахуванням життєвого циклу. Розроблено концепцію модульної структури МВРС на базі уніфікованого причіпного вагона в єдиному габариті дизель- та електропоїздів. Розвинуто методи розкрою матеріалів з використанням геометричного та лінійного програмування для виготовлення кузовів, паливних баків, пісочниць та інших ємностей з урахуванням їх міцності, вартості та раціональних параметрів. Удосконалено методи сучасних технологій виготовлення та контролю дослідних зразків МВРС і окремих вузлів. Запропоновано методологію випробувань нового МВРС, яка формалізує обсяги випробувань. Розвинуто підходи до діагностики та пошуку відмов у новому МВРС. Створено модель організації технічного та сервісного обслуговування МВРС, яка дозволяє враховувати результати вбудованої системи діагностики. Наведено методи розрахунків показників функціонування окремих підрозділів депо й екіпірування як систем масового обслуговування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О235.5-08 +
Шифр НБУВ: РА355781

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Ксенофонтова В.А. 
Розробка методу визначення швидкості транспортного засобу до зіткнення в результаті ДТП: Автореф. дис. канд. техн. наук: 05.22.20 / В.А. Ксенофонтова ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2003. — 21 с.: рис. — укp.

Розроблено методи визначення швидкості автомобіля до удару, які грунтуються на дослідженні залишкових деформацій елементів конструкції ушкодженого автомобіля. Теоретично обгрунтовано і практично доведено, що величину кінетичної енергії, яку мав автомобіль до зіткнення, можна визначити, якщо точно виміряти ушкодження елементів кузова та шасі. Методику розроблено на основі фундаментальних рівнянь теорії пластичності та методу вирішення обернених задач у переміщеннях. Експериментально доведено високу точність запропонованої методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.03 + Х893.9(4УКР)413.19 +
Шифр НБУВ: РА327840

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
17.

Петров О.С. 
Синтез параметрів гумометалевих елементів рейкових екіпажів для зменшення навантаження силових зв'язків: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.07 / О.С. Петров ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2002. — 36 с. — укp.

Розроблено наукові засади прогнозування функціональних характеристик еластомерних силових зв'язків і синтезу на базі робочих параметрів гумометалевих елементів ходових частин рейкових екіпажів залізничного транспорту. Досліджено процеси в силових зв'язках рейкових екіпажів, вплив внутрішніх і зовнішніх, силових і теплових дій у перехідних і стаціонарних режимах роботи рухливого складу. Запропоновано методику оцінки функціональних параметрів силових зв'язків рейкових екіпажів, яка на стадії проектування рейкових екіпажів забезпечує раціональні параметри силових зв'язків підгумованого колеса і гумокордної муфти трамвайного вагона ЛТ-10, амортизаторів повідкової тяги дизель-потяга ДПЛ-1 і гумометалевих амортизаторів опори кузова на візок тепловоза ТЕ-126.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О22-035.3 + О22-046-01
Шифр НБУВ: РА319457 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
18.

Малов В.А. 
Удосконалення методів зниження шумового навантаження, що впливає на обслуговуючий персонал і пасажирів дизель- та електропоїздів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.26.01 / В.А. Малов ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано новий принцип організації поетапної схеми зниження шумового навантаження у кабінах машиністів і пасажирських салонах головних вагонів дизель- та електропоїздів на базі використання закономірностей поширення звукових коливань у внутрішньому обмеженому просторі з урахуванням специфіки компонування й акустичних характеристик устаткування та захисних конструкцій, що мінімізує витрати на розробку проектних рішень. Вперше розроблено комплексний математичний апарат дослідження параметрів шуму вагонів дизель- та електропоїздів. Створено математичну модель поширення шуму від джерел з аеродинамічною природою шумостворення, що дозволяє розглядати їх як елементарні крапкові випромінювачі у вигляді пульсуючої сфери. Розроблено модель геометричних параметрів кузова вагона, поданого у вигляді однорідної еквівалентної циліндричної оболонки, радіус кривизни якої залежить від площі його поперечного перерізу. Із використанням запропонованої моделі визначено особливості розподілу величини коливальної швидкості на поверхні кузова вагона. Запропоновано алгоритм пошуку конструктивних параметрів кузова вагона за критерієм його звукоізолювальної здатності, що спрощує методи визначення шумового навантаження у внутрішньому просторі головного вагона дизель-поїзда. Вперше розроблено математичні моделі, які характеризують зміну шумового навантаження на робочих місцях постійного та тимчасового перебування обслуговуючого персоналу під час руху дизель- та електропоїздів з урахуванням непостійних рівнів аеродинамічного шуму від силових механізмів (дизель-генераторів), допоміжних механізмів (мотор-компресорів), корпусних складових вібраційного характеру від цих же механізмів і від ходових частин (візків). Із використанням запропонованих моделей удосконалено методику прогнозування шуму за структурними складовими та за оцінкою шумового навантаження основних джерел існуючих або проектованих моторних вагонів для обгрунтування заходів щодо його зниження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О23-021.5 + Р120.111 +
Шифр НБУВ: РА353123

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Куденко І.О. 
Удосконалення технології технічного обслуговування та ремонту пасажирських вагонів, що вичерпали ресурс: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / І.О. Куденко ; Укр. держ. акад. залізнич. трансп. — Х., 2006. — 22 с. — укp.

Уперше систематизовано характерні механічні та корозійні пошкодження пасажирських вагонів, що вичерпали свій ресурс. Запропоновано формалізовані описання, що дозволяють оцінювати міцність і стійкість елементів конструкцій вагонів з урахуванням корозійного зношення. Доопрацьовано кінцево-елементну модель для оцінювання фактичного технічного стану кузовів пасажирських вагонів, метод оцінки технічного стану елементів конструкцій кузова пасажирського вагона з використанням інструментальних методів контролю, а також підхід до формування технології технічного обслуговування та ремонту вагонів з врахуванням технічного стану.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О245-08 +
Шифр НБУВ: РА345171

Рубрики:

      
20.

Кузовков В.В. 
Хозарський каганат в системі міжнародних відносин (VII - X ст.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / В.В. Кузовков ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2009. — 18 с. — укp.

Досліджено роль Хазарського каганату в системі міжнародних відносин на території Євразії в добу раннього середньовіччя - у період від заснування Хозарського каганату в середині VII ст. до його загибелі внаслідок поразки у війні з Руссю 960 - 970-х рр. Увагу приділено зв'язками між народами, що входили до складу каганату, з Хозарією як центром держави. Розкрито характер відносин Хозарського каганату з Київською Руссю. Досліджено вплив його зв'язків з Візантією, Сасанідськими Іраном, Арабським халіфатом на функціонування системи міжнародних відносин раннього середньовіччя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(2)413.15 +
Шифр НБУВ: РА365877

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського