Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Тематичний інтернет-навігатор (6)Наукова електронна бібліотека (65)Реферативна база даних (274)Книжкові видання та компакт-диски (180)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=КРЕСЛЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Голіяд І.С. 
Активізація навчальної діяльності студентів на заняттях з креслення засобами графічних завдань: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.С. Голіяд ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано методичні засади підвищення ефективності навчальної діяльності на заняттях з креслення у вищій школі на змістовно-процесуальному та особистісному (з урахуванням індивідуальних можливостей у процесі самостійної роботи) рівнях. Виконано дидактичний аналіз навчально-методичного забезпечення навчального курсу та визначено підходи щодо удосконалення методики його викладання. Теоретично обгрунтовано й апробовано концентрично-ланцюжковий метод, що забезпечує активне систематичне та послідовне залучення студентів до навчальної діяльності на заняттях з креслення. Розроблено комплекс графічних завдань, що сприяють реалізації основних дидактичних принципів навчання, активізації навчальної діяльності студентів на заняттях та враховують специфіку фахової підготовки. Визначено критерії оцінювання рівнів сформованості графічних знань та практичних умінь, просторової уяви та просторового мислення. На підставі проведеного дослідження встановлено вплив сформованих у студентів графічних знань і вмінь на професійну підготовку майбутніх учителів трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА336792

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Черніков О.В. 
Геометричне та комп'ютерне моделювання динаміки процесів зміни об'єктів під впливом заданих чинників (на прикладі фільтрування): автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.01.01 / О.В. Черніков ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 37 с. — укp.

Створено методологію геометричного моделювання перебігу фізичних процесів. Розв'язано завдання прогнозування й управління цими процесами. Як практичну реалізацію проведених досліджень запропоновано оптимізацію технологічного процесу фільтрування суспензій на камерних фільтр-пресах (ФП) з вертикальним розташуванням фільтрувальних плит і впровадження розроблених методик в процес проектування й експлуатації фільтрувального обладнання у промисловості, комунальному господарстві. На підставі даних, одержаних завдяки здійсненим експериментам стосовно фільтрування суспензій, їх аналізу виявлено, що саме геометричні харакеристики шару утворюваного осаду, зміна форми та площі поверхні фільтрування (її зменшення) є причиною розбіжностей у теорії та практиці розрахунку ФП. Запропоновано поняття про сім'ї квазіеквідистантних нормально-зсунутих кривих і поверхонь першого та другого виду, що дозволило враховувати вплив різних чинників, під дією яких відбувається досліджений процес. Розглянуто конформні перетворення, що дозволяють будувати відображення картин фізичних полів між заданими областями. Застосування цього апарату дозволило привести у відповідність час утворення шару осаду заданої товщини у замкненій камері вертикальних фільтрувальних плит за класичною теорією утворення осаду на горизонтальній площині та дозволило виконувати розрахунки продуктивності та пропонувати оптимальні режими роботи камерних ФП з вертикальним розташуванням фільтрувальних плит. На базі параметрів, одержаних в результаті експериментального фільтрування, запропоновано систему автоматизованого проектування для розробки тривимірної моделі та габаритного креслення ФП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л111.620.37-51 +
Шифр НБУВ: РА356217

Рубрики:

      
3.

Щетина Н.П. 
Графічна діяльність як засіб розумового розвитку учнів VIII - IX класів на уроках креслення (методичний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.П. Щетина ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано дидактичні умови для розумового розвитку школярів на уроках креслення. Розроблено показники та визначено рівні розумового розвитку школярів у процесі графічної діяльності. Створено систему графічних задач, які сприяють підвищенню рівня продуктивності діяльності школярів на уроках креслення. Розроблено узагальнений алгоритм процесу розв'язання графічної задачі, який сприяє активізації розумової діяльності учнів на всіх її етапах. Теоретично обгрунтовано функції робочого зошита з креслення та вимоги до нього як цілісного засобу організації продуктивної діяльності учнів на уроках креслення. Запрпоновано навчальну програму з методики викладання креслення, призначену для підготовки студентів до здійснення розумового розвитку учнів у процесі їх графічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА316988 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Олізько О. В. 
Громадсько-просвітницька діяльність Єлисаветградського товариства поширення грамотності та ремесел (1873–1914) / О. В. Олізько. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано новий підхід до вирішення важливої й актуальної проблеми, що полягає в комплексному і всебічному висвітленні ґенези громадсько-просвітницької діяльності Єлисаветградського благодійного товариства поширення грамотності та ремесел. У роботі вперше, на основі аналізу джерел і сучасного осмислення проблеми, цілісно схарактеризовано громадсько-просвітницьку діяльність Єлисаветградського товариства поширення грамотності та ремесел; виявлено передумови створення громадських товариств на Єлисаветградщині у другій половині ХІХ – початку ХХ століття: політичні, економічні, соціокультурні, освітні; виокремлено етапи розвитку та основні напрями громадсько-просвітницької діяльності Єлисаветградського товариства поширення грамотності та ремесел: 1873–1877 рр. (товариство обмежувалось виключно опікою Єлисаветградського ремісничо-грамотного училища); 1878–1882 рр. – етап занепаду та бездіяльності товариства (рада товариства не скликалася навіть для розгляду та затвердження звітів та обрання посадових осіб Єлисаветградського ремісничо-грамотного училища, яким опікувалося товариство); 1894–1899 рр. – найбільш плідний період діяльності товариства (віднайдено нові джерела поповнення каси товариства, до навчальної програми Єлисаветградського ремісничо-грамотного училища введено навчальні дисципліни креслення і малювання, змінено умови вступу до підготовчого класу, покращено і поповнено склад учнівської та вчительської бібліотек училища, відкрито в місті безкоштовну народну бібліотеку-читальню, започатковано народний театр у вигляді загальнодоступних спектаклів, введено у практику роботи товариства запрошення професорів столичних вузів для читання лекцій в Єлисаветграді тощо); 1902–1914 рр. – вдруге змінивши статут, Єлисаветградське товариства поширення грамотності та ремесел продовжило освітньо-культурницьку діяльність (утримання ремісничо-грамотного училища, заснування дитячих садків, пропагування художнього мистецтва, влаштування художніх виставок, театральних вистав, концертів тощо); досліджено внесок членів товариства в розвиток освітніх процесів краю; узагальнено досвід організації дошкільної, професійно-технічної, мистецької освіти в системі роботи товариства в означений історичний період.^UThe dissertation provides the theoretical generalization and proposes a new approach to solving an important and actual problem, which is in a complex and comprehensive illumination of the genesis of public and educational activities of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts.For the first time, based on the analysis of sources and modern understanding of the problem, the public and educational activities of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts are comprehensively characterized; the preconditions for the establishment of public associations in the Yelysavethrad region in the second half of the XIX – early XX century were revealed: political, economic, socio-cultural, educational; the stages of the development and the main directions of public-educational activity of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts were clarified: 1873–1877 (the society was limited exclusively to the care of the Yelysavethrad Crafts and Literacy School); 1878–1882 – the stage of decline and inactivity of the society (the council of the society was not convened even for consideration and approval of reports and election of officials of Yelysavetgrad craft and literacy school, which was taken care of by the society. In fact, the school functioned independently); 1894–1899 – the most fruitful period of the society's activity (some new sources were found, replenishment of the society's treasury , a free public library-reading room was opened in the city, a national theater in the form of public performances was established, invitations of professors of metropolitan universities to give lectures in Yelysavethrad, etc. were introduced into the practice of the society; 1902–1914 – changing the regulations for the second time, the Yelysavethrad Society for the Dissemination of Literacy and Crafts continued educational and cultural activities (maintenance of a craft and literacy school, the establishment of kindergartens, the promotion of art, art exhibitions, theater performances, concerts, etc.); the contribution of the society members to the development of educational processes of the region is investigated; the experience of the organization of preschool, vocational and technical, art education in the system of work of the society in the specified historical period is generalized; the concept of «public associations», information on the activities of public associations in the Russian Empire; features of educational development in Yelysavethrad region of the specified period; the historiography of the problem was further developed; generalization of the experience of pedagogical and public-educational activity of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts in a specific historical period.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Селезень В.Д. 
Дидактичні засади структури і змісту навчально-методичного комплексу з креслення в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.Д. Селезень ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан дослідженості проблеми в педагогіці та методиці навчання креслення, з 1920-х рр. і до сьогодення. Експериментально доведено доцільність ієрархічного розташування різнорівневого дидактичного матеріалу для виявлення навченості учня, поетапного формування вмінь і навичок роботи з навчальною інформацією, а відтак формування основних компетентностей учня. Для інтенсифікації навчального процесу, його індивідуалізації, навчально-методичний комплект розроблено в двох підсистемах, а саме: дидактичний комплект учня та методичний комплект учителя, за участю яких реалізується особистісно орієнтований підхід до навчання, де перша підсистема інтерпретується як засіб навчання, а друга - як засіб викладання. Доведено, що використання навчально-методичного комплекту дає позитивні якісні та кількісні зміни, зокрема, в експериментальних класах простежується тенденція домінування репродуктивно-продуктивної та продуктивної навченості та зменшення кількості тих учнів, які навчаються репродуктивно. Встановлено, що використання навчально-методичного комплекту на практиці створює умови для індивідуалізації навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА368714

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Бондар Н.О. 
Дидактичні умови активізації мислительної діяльності учнів 8 - 9 класів на уроках креслення: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.О. Бондар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему активізації мислительної діяльності учнів на уроках креслення. Проаналізовано її особливості у процесі сприйняття й оперування графічною інформацією. На підставі даного аналізу визначено підходи до проблеми удосконалення методики навчання креслення з метою активізації мислительної діяльності школярів. Визначено умови забезпечення такої діяльності на уроках. Запропоновано та теоретично обгрунтовано засоби впливу на мислительні процеси учнів під час розв'язання задач, що забезпечують їх самостійне розв'язування та впливають на розвиток мислення. Розроблено систему графічних задач, що активізують мислення та сприяють підвищенню продуктивності графічної діяльності. Визначено показники рівнів сформованості мислительних операцій та якостей, які проявляються за умов даної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж. р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА344679

Географічні рубрики:

      
7.

Карабчевський В.В. 
Комп'ютерна підтримка зв'язку між операціями над двовимірними і тривимірними моделями: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.01 / В.В. Карабчевський ; Держ. вищ. навч. заклад "Донец. нац. техн. ун-т". — Донецьк, 2006. — 17 с. — укp.

З'ясовано коло задач, які не розв'язуються з використанням базових засобів поверхневого і твердотільного моделювання розповсюджених на ПЕОМ графічних систем. Запропоновано використання апарата нарисної геометрії, що зумовлює необхідність розвитку засобів підтримки розв'язання задач з використанням графічних операцій над комплексним кресленням, які повинні забезпечити напівавтоматичну генерацію тривимірного представлення геометричних фігур з використанням двовимірних проекційних моделей, а також підтримку розв'язання задач нарисної геометрії. Розглянуто необхідний для створення таких засобів математичний апарат. Запропоновано алгоритми генерації тривимірних моделей і автоматичного розв'язання базових задач нарисної геометрії. Алгоритми можна реалізувати у середовищі AutoCAD, що дає змогу використовувати інструменти двовимірного та тривимірного геометричного моделювання цієї системи, і автоеномно з використанням мов високого рівня загального призначення та базових графічних засобів Windows, що дає деякі переваги за умов реалізації запропонованих методів і дозволяє запобігти використанню ліцензійного програмного забезпечення великої вартості. Визначено мінімальний склад об'єктів автономної системи, операції над ними, необхідні засоби точної побудови, виконано реалізацію декількох версій такої системи. Запропоновано напрямки її подальшого розвитку. Розроблені методи та засоби використано у складі системи автоматизованого проектування деталей, що містять гвинтові лінійчаті поверхні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В181.191.1 с51 + З970.63 +
Шифр НБУВ: РА345826

Рубрики:

      
8.

Циганок Є. Ю. 
Ландшафтно-екологічна організація природоохороннихтериторій урбанізованих зон (на прикладі міста Києва). / Є. Ю. Циганок. — Б.м., 2022 — укp.

Дослідження за темою дисертації виконувалось протягом 2017–2021рр. згідно з планами науково-дослідницьких робіт кафедри фізичної географіїта геоекології географічного факультету Київського національногоуніверситету імені Тараса Шевченка.Дисертація присвячена дослідженню ландшафтно-екологічноїорганізації природоохоронних територій (ПОТ), розташованих в межахурбанізованого середовища, на прикладі об'єктів природно-заповідногофонду (ПЗФ) та зеленої інфраструктури Києва.Вихідними матеріалами дослідження слугували власні дані польовогообстеження об'єктів ПЗФ Києва та його зелених зон, креслення діючого іпроектованого Генеральних планів міста Київ, нормативні документиКиївської міської ради, екологічні паспорти адміністративних районів,реєстри комунальних рекреаційних зон, геопросторові дані OpenStreetMap(OSM) та Google Maps, численні картографічні матеріали, зокрематопографічний план Києва у масштабі 1:2000, цифрова ландшафтна картаКиєва у масштабі 1:25000, Проекти організації територій об'єктів ПЗФ.^UResearch on the topic of the dissertation was carried out during 2017 – 2021in accordance with the plans of the scientific research of the Department ofPhysical Geography and Geoecology, Geographical Faculty, Taras ShevchenkoNational University of Kyiv.The dissertation is devoted to the study of the landscape-ecologicalorganization of urban protected areas (UPA), located within the urbanenvironment. The territories and objects of the nature reserve fund (NRF) andgreen infrastructure of the City of Kyiv serve as case study of the research.The source materials of the study include own data of the field survey ofNPF objects of Kyiv and its green zones, current and projected Master Plans ofKyiv, normative documents of the Kyiv City Council, administrative districtsecological passports, registers of communal recreational zones, geospatial data ofthe OpenStreetMap and Google Maps, numerous cartographic materials, inparticular a topographic plan of Kyiv at a scale of 1: 2000, a digital landscape mapof Kyiv at a scale of 1: 25000, schemes of organization of territories of the NPF.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Алєксєєв М.О. 
Метод автоматизованого проектування технологічних процесів на основі інтегрування конструкторської і технологічної інформації: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.14 / М.О. Алєксєєв ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено новий інтегрований інтелектуальний метод автоматизованого проектування технологічних процесів механічної обробки деталей приладів, що дозволяє сформувати замкнутий, інформаційно нерозривний, двонаправлений цикл конструкторської та технологічної підготовки виробництва. З'ясовано, що даний процес грунтується на запропонованому принципово новому методі зазначення технічної інформації на тривимірних кресленнях деталей безпосередньо на етапі конструкторського проектування за допомогою кольорового кодування технічних вимог, що забезпечує формування комплексних моделей деталей приладів, які містять обсяг конструкторської та технологічної інформації, достатній для прийняття автоматизованим шляхом економічно обгрунтованого рішення про структуру технологічних операцій обробки поверхонь проектованих деталей приладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К96-64
Шифр НБУВ: РА331051

Рубрики:

      
10.

Вересоцька Н. І. 
Методика тестового оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи з креслення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. І. Вересоцька ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано педагогічні, психологічні, методичні джерела. Теоретично обгрунтовано основні типи тестових завдань і тестів. Проаналізовано форми тестів, тенденції розвитку теорії та практики тестування в сучасній освіті. Визначено методичні особливості конструювання різнорівневих тестових завдань з креслення з метою оцінювання досягнень учнів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику тестового оцінювання досягнень учнів основної школи з креслення. Розроблено й експериментально перевірено методику тестового оцінювання у навчальному процесі. Доведено, що традиційні методи оцінювання результатів навчальної діяльності учнів на уроках креслення не можуть дати об'єктивної оцінки і, як наслідок - не стимулюють їх прагнення щодо пізнавальної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2-38
Шифр НБУВ: РА372160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Євсєєв В.В. 
Моделі та методи автоматизації проектування технологічного процесу формоутворення деталей: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.12 / В.В. Євсєєв ; Харк. націон. ун-т радіоелектрон. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Розроблено моделі та методи автоматизації технологічного процесу формоутворення виробів. На підставі теорії нечітких множин створено модель декомпозиції складального креслення відповідно до ЄСКД на деталі типів "об'єкт обертання", "корпус", "стрічка", розроблено граф декомпозиції за лінгвістичними змінними. На базі об'єктів обертання побудовано математичну модель декомпозиції деталі на конструкторсько-технологічні елементи першого та другого рівнів. Доведено велику гнучкість застосування розробленої математичної моделі для різних типів виробництва. На базі розпізнаних конструкторсько-технологічних елементів удосконалено методи автоматизації технологічного процесу формоутворення деталей, що дозволяє інтегрувати знаходження оптимального маршруту графа та моделювання технологічного процесу. Розроблено модель формалізації операційного переходу, що об'єднує геометричні параметри конструкторсько-технологічних елементів на базі нечітких множин із технологічними особливостями, властивими усім видам переходів, у процесі виготовлення виробів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З844-06-64 + З85-06-64 +
Шифр НБУВ: РА358163

Рубрики:

      
12.

Кільдеров Д.Е. 
Навчання учнів VIII - IX класів просторовим перетворенням у графічній діяльності на уроках креслення: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Д.Е. Кільдеров ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику розвитку просторового мислення школярів VIII - IX класів загальноосвітніх навчальних закладів у процесі вивчення курсу креслення. Проаналізовано закономірності, наявні у мисленнєвих процесах під час здійснення уявних просторових перетворень під час розв'язання графічних задач. Розкрито особливості впливу даних задач на розвиток просторового мислення у процесі навчання уявлення просторових перетворень. Розроблено методичні прийоми навчання учнів уявних просторових перетворень на підставі алгоритмізації мислительних процесів. Впроваджено комплекс графічних задач стосовно просторових перетворень. Наведено методичні рекомендації з метою вдосконалення графічної підготовки учнів VIII - IX класів шляхом запровадження комплексу задач на уявні просторові перетворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА354066

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Усенко Ю. О. 
Напружено-деформований стан залізобетонних косо зігнутих балок таврового профілю (на основі повної діаграми деформування бетону) / Ю. О. Усенко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню напружено-деформованого стану залізобетонних косо зігнутих балок таврового профілю на основі повної діаграми деформування бетону в залежності від рівня навантаження.У розділі 1 «Аналіз впливу косого згинання на роботу залізобетонних балок» проаналізовано питання щодо розповсюдження залізобетонних елементів таврового профілю, у яких виникає явище косого деформування, причини виникнення косого згинання в таких елементах та його вплив на конструкції. Проведений аналіз літературних та інших інформаційних джерел показав, що явище косого згинання широко розповсюджене в елементах реальних існуючих будівель та споруд. Фактори, які його спричинюють, можуть мати як силовий, так і технологічний, конструктивний та експлуатаційний характер. Косе згинання спричинює зміни напружено-деформованого стану в залізобетонних елементах. Його вплив необхідно враховувати як при розрахунках за несучою здатністю, так і за придатністю до нормальної експлуатації. Бо навіть незначний вплив косого згинання змінює характер деформування залізобетонного балкового елемента. У розділі 2 «Засади моделювання напружено-деформованого стану в нормальних перерізах залізобетонних таврових балок при косому згинанні» викладено основні положення, необхідні для побудови моделей напружено-деформованого стану балкових елементів таврового профілю, що зазнають косого згинання. Обгрунтовано вибір системи координат для теоретичних досліджень. Для опису напружено-деформованого стану згинального елемента необхідно знати положення нейтральної лінії, яке характеризується певними параметрами. Проаналізовано процес формоутворення стиснутої зони перерізу із систематизацією за трьома групами. Виведено формули для визначення напружень у бетоні стиснутої зони.У розділі 3 «Моделі напружено-деформованого стану в розрахунках балок таврового профілю, які зазнають косого згинання» розроблено моделі напружено-деформованого стану залізобетонних балок таврового профілю з різними геометричними формами стиснутої зони бетону: трикутник (випадок 1.2), трапеція (випадок 1.1, 2.1, 3.1), трапеція (випадок 1.3, 2.3), п’ятикутник (випадок 1.4, 2.4, 3.4), п’ятикутник (випадок 2.2, 3.2), шестикутник (випадок 3.3). Для кожної моделі наведені вирази для обчислення рівнодійної стиснутої зони бетону та координат точки її прикладання. Представлено загальний підхід до визначення параметрів напружено-деформованого стану.У розділі 4 «Методика експериментальних досліджень при косому згинанні залізобетонних таврових балок» описано хід підготовки та проведення досліджень зразків залізобетонних таврових балок для отримання експериментальних значень переміщень перерізу та характер утворення тріщин. Наведено креслення зразків, схеми розміщення приладів для вимірювання деформацій та методику проведення випробувань зразків таврових балок. Описано характер утворення тріщин у розтягнутій зоні перерізу та характер руйнування бетону стиснутої зони. У розділі 5 «Практичне застосування та перевірка розробленої теорії описання напружено-деформованого стану на зразках таврових балок» наведені приклади розрахунку міцності таврових елементів з різними формами стиснутої зони та проаналізовано напружено-деформованого стан дослідних зразків таврових балок. Виконано порівняння параметрів, отриманих теоретичним та експериментальним шляхом.^UThe dissertation is devoted to the study of the stress-strain state of biaxial bended reinforced concrete Т-section beams based on a complete diagram of concrete deformation depending on the load level.In section 1 «Analysis of the biaxial bending impact on the work of reinforced concrete beams» the dissemination of reinforced concrete T-profile elements in which the phenomenon of biaxial deformation occurs, the causes of biaxial bending in such elements and its impact on structures are analyzed. As the literature and other information sources analysis shows, the phenomenon of biaxial bending is widespread among the elements of existing buildings and structures. The factors that cause it can be not only load but also technological, design and production nature. Biaxial bending causes changes of the stress-strain state in reinforced concrete elements. Its influence must be taken into account both in the calculations of the bearing capacity and suitability for normal work. Because even a small impact of biaxial bending changes the deformation nature of the reinforced concrete beam element.In section 2 «Principles of the stress-strain state modeling in normal sections of reinforced concrete T-beams under biaxial bending» the basic principles which are necessary for the stress-strain modelling of reinforced concrete T-section beams under biaxial bending are given. The choice of coordinate system for theoretical research is substantiated. To describe the stress-strain state of the bending element, it is necessary to know the position of the neutral line, which is characterized by certain parameters. All possible cases of the neutral line position in the normal section of the reinforced concrete T-section beam with systematization into three groups are analised. Formulas for determining the stresses in the compressed zone concrete are given. In Section 3 «Models of stress-strain state in the calculations of T-beams, under biaxial bending» the models of stress-strain state of biaxial bent reinforced concrete T-section beams with different geometric forms of the concrete compressed zone are shown: triangular (case 1.2), trapezoidal (case 1.1, 2.1, 3.1), trapezoidal (case 1.3, 2.3), pentagonal (case 1.4, 2.4, 3.4), pentagonal (case 2.2, 3.2), hexagonal (case 3.3). For each model the formulas of stress resultant Nc in the concrete compressed zone and its application coordinates x0,Nc and y0,Nc are given. A general approach to determining the parameters of the stress-strain state is presented. In section 4 «Methods of experimental research of reinforced concrete T-beams under biaxial bending » the way of preparation and research of reinforced concrete T -beams samples is described to determine experimental values of cross-sectional displacements and crack formation features. The construction of experimental beams samples, placement schemes of devices for measuring deformations and methods of testing T-beams samples are given. The crack formation features in the stretched cross-sectional zone and the destruction features of the compressed concrete zone are described. In section 5 «Practical implementation and verification of the developed theory of the stress-strain state description on the samples of T-beams» the stress-strain state of the T-beams samples is analyzed. Theoretical values of stress-strain state parameters are compared with the experimental data.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Тарасенко Х. Ю. 
Охорона прав інтелектуальної власності у сфері будівництва / Х. Ю. Тарасенко. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність теми дослідження зумовлена тим, що у світлі нових викликів сучасності та потреб українського суспільства у відбудові житлових кварталів, адміністративних будівель інших об’єктів інфраструктури, які були знищені чи пошкоджені внаслідок воєнних дій, розпочатих російським агресором, сфера будівництва набуде якісно та кілько нових обертів. В процесі будівельної діяльності створюються найрізноманітніші результати інтелектуальної (творчої) діяльності: проектна документація, програмне забезпечення проектування будівництва (окремих його етапів), дизайнерське оформлення інтер’єру, екстер’єру, ландшафтний дизайн, система розумного будинку тощо. Відсутність належного правового регулювання, колізії між правовими нормами, а відтак, зумовлена ними неоднакова судова практика у вирішенні спорів щодо захисту прав суб’єктів інтелектуальної власності у сфері будівництва, безпосередньо вказують на необхідність пошуку шляхів вирішення існуючих проблем та актуальність обраної теми.Авторка пропонує розмежовувати загальносоціальні та галузеві межі реалізації права на свободу творчості, дає визначення цих понять. Авторка також розмежовує поняття «результати інтелектуальної діяльності у сфері будівництва», «об’єкти інтелектуальної власності у сфері будівництва», окреслює співвідношення понять «об’єкт будівництва» та «об’єкт архітектури». Окрім цього, авторка доводить необхідність наскрізного застосування в Законі України «Про архітектурну діяльність» уніфікованого поняття «твір архітектури» в контексті правового регулювання авторських прав. Дисертантка аргументовує, що припинення дії кваліфікаційного сертифікату є підставою для обмеження в реалізації спеціальних прав (права на внесення змін до проекту, права на участь в його подальшій реалізації та ін.). У той же час, припинення дії кваліфікаційного сертифікату не позбавляє архітектора (інженера) його класичних особистих немайнових та майнових авторських прав.Дисертанткою зроблено висновок, що у разі залучення архітектором до створення проектної документації інших фахівців – архітекторів (інженерів), то може виникнути співавторство на створені ними об’єкти авторського права, у разі, якщо залучені особи внесуть власний творчий внесок у створювану проектну документацію. Якщо над розробленням проектної документації працює колектив авторів, з яких не всі мають статус архітекторів, але вони брали участь у створенні архітектурного рішення, такі особи не набуватимуть спеціальних прав, передбачених Законом України «Про архітектурну діяльність», але набуватимуть класичних майнових та особистих немайнових авторських прав як співавтори твору архітектури.У роботі авторкою встановлено необхідність законодавчого закріплення визначення комерційного використання твору, а відтак – доповнення ст. 1 Закону України «Про авторське право і суміжні права» відповідною нормою.Також авторка пропонує механізм співвідношення прав власника об’єкта архітектури та прав автора твору архітектури, який втілений в такому об’єкті у разі вирішення питання щодо внесення змін до такого об’єкту, його реконструкції чи реставрації. Авторка обґрунтовує необхідність внесення змін до ч. 4 ст. 29 Закону України «Про архітектурну діяльність», зважаючи на той факт, що група проектантів може складатись не лише із осіб, які мають статус архітектора чи інженера із відповідним кваліфікаційним сертифікатом, для забезпечення можливості цих осіб набути на рівні із архітектором авторських прав.Дисертантка доводить, що правова охорона екстер’єру та інтер’єру об’єкту будівництва може здійснюватись в рамках таких інститутів інтелектуальної власності, як: авторське право (як охорона твору архітектури: самого об’єкту чи проектної документації); патентне право (як корисної моделі, промислового зразка); засоби індивідуалізації учасників господарських відносин (як торговельної марки).Авторка встановила на основі аналізу чинного законодавства, наукових та доктринальних підходів, що правовий режим проектної документації як твору архітектури поширюється на креслення, малюнки, схеми, ескізи у разі, якщо вони відповідають вимогам, встановленим державними будівельними нормами і правилами та створені відповідним суб’єктом (під його керівництвом) – архітектором (інженером, що має кваліфікаційний сертифікат). В іншому разі – вони підлягають авторсько-правовій охороні як твори образотворчого мистецтва: «малюнки, креслення і схеми, що стосуються архітектури», а відтак – їх створення не може бути підставою для виникнення у автора додаткових прав, передбачених Законом України «Про архітектурну діяльність».^UThe actuality of the research topic is predetermined by the fact that in the light of new challenges of modernity and the needs of Ukrainian society in the reconstruction of residential quarters, administrative buildings and other infrastructure objects that were destroyed or damaged as a result of military actions initiated by the Russian federation, the field of construction is to acquire qualitative and several new spins. In the process of construction activities, the most diverse results of intellectual (creative) activity are produced: project documentation, construction design software (individual stages), interior and exterior design, landscape design, smart home system, etc. The lack of proper legal regulation, collisions between legal norms, as well as, therefore, the uneven judicial practice in resolving disputes regarding the protection of the rights of intellectual property subjects in the field of construction, indicate the need to find ways to solve arising problems and the relevance of the chosen issue.The author proposes to distinguish the general and provincial social limits of the realization of the right to freedom of creativity, defines these concepts. The author also distinguishes between the concepts of "results of intellectual activity in the field of construction", "objects of intellectual property in the field of construction", outlines the relationship between the concepts "object of construction" and "object of architecture". In addition, the author proves the need for the uniform application of the unified concept of "work of architecture" in the context of the legal regulation of copyright in the Law of Ukraine “On Architectural Activity”.Author argues that the termination of the validity of the qualification certificate is a basis for limiting of special rights performing (the right to make changes to the project, the right to participate in its further implementation, etc.). At the same time, termination of the qualification certificate does not deprive the architect (engineer) of his classic personal non-property and property copyrights.The author concludes that if the architect involves other specialists - architects (engineers) in the creation of project documentation, co-authorship of the copyright objects created by them may arise, if the involved persons make their own creative contribution to the project documentation being created. If a team of authors working on the development of project documentation consists of persons, not all of whom have the status of architects, but take part in the creation of an architectural concept, such persons will not acquire special rights provided for by the Law of Ukraine "On Architectural Activity", but will acquire classic property and personal non-property copyrights as co-authors of a work of architecture.In the thesis, the necessity of legal consolidation of the definition of commercial use of the work is established. Thus, the author consider art.1 of the Law of Ukraine "On Copyright and Related Rights" to be supplemented by a corresponding norm.The author also proposes the mechanism of correlation of the rights of the owner of the architectural object and the rights of the author of the work of architecture, which is embodied in such an object, in the case of resolving the issue of making changes to such an object, its reconstruction or restoration.The author justifies the need to amend Part 4 of Art. 29 of the Law of Ukraine "On Architectural Activity", taking into account the fact that a group of designers can consist not only of persons who have the status of an architect or engineer with the appropriate qualification certificate, to ensure the possibility of these persons to obtain copyright on the same as well as an architect.The author proves that the legal protection of the exterior and interior of a construction object can be carried out within the framework of such intellectual property institutions as: copyright (as the protection of a work of architecture: the object itself or project documentation); patent law (as a utility model, industrial design); means of individualization of participants in economic relations (as a trademark).Author proves, basing on the analysis of current legislation, scientific and doctrinal approaches, that the legal regime of design documentation as a work of architecture extends to drawings, schemes, sketches if they meet the requirements established by state construction norms and rules and are created by the relevant subject - an architect (engineer with a qualification certificate). Otherwise, they are subject to copyright protection as works of fine art: "drawings and schemes relating to architecture", and therefore their creation cannot be the basis for the author to have additional rights envisaged in the Law of Ukraine "On Architectural Activity".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Вітченко Д. М. 
Патерни української самобутності в спадщині Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст.: джерела й особливості реабілітації / Д. М. Вітченко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена визначенню джерел і особливостей застосування патернів української самобутності в спадщині Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст. як інструменту її реабілітації. Досліджено історіографію та визначено методику дослідження застосування українських традиційний форм у доробку Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст. Виявлено та запроваджено до наукового обігу досі не використовувані джерела й архівні матеріали: ескізи, креслення, історичні фото будівель першої третини ХХ ст. З'ясовано особливості та розкрито механізм застосування патернів української самобутності в процесі формування новотворів харківськими архітекторами першої третини ХХ ст. Виявлено передумови та чинники застосування патернів української самобутності у творчому доробку Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст. Обґрунтовано використання архітекторами під час розроблення новотвору ієрархізованих патернів форми (об'єм, елемент і деталь) за допомогою відповідних патернів морфогенезу. Визначено типи застосування патернів української самобутності представниками Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст. Визнано, що за критерії цінності об'єктів дослідження насамперед правлять їх соціокультурна й історична значимість, належність до творчої спадщини авторів – визнаних діячів національної культури. Досліджено сучасний стан цієї спадщини, визначено особливості її збереження й реабілітації.^UThe thesis is devoted to determining the sources and peculiarities of application of the patterns of Ukrainian identity in the legacy of the Kharkiv architectural school of the first third of the XXth century. That was used as an instrument for its rehabilitation. The concept of "pattern of Ukrainian identity" was defined as a template of the formation of an architectural object with signs of Ukrainian identity, that was made on the basis of hierarchical elements of traditional prototypes.The method of research was developed. The preconditions and factors of using Ukrainian identity prototypes in the legacy of the representatives of Kharkiv Architectural School were determined. The ideology of national development was defined as a socio-cultural basis of appealing to popular patterns in the Ukrainian architecture of the early XXth century. The movement for national revival in Ukraine became a prerequisite of using the features of Ukrainian originality by Kharkiv architects in 1902–1917. The Ukrainianization process in the USSR in the 1920s was the factor of its further development. As a result of the ideological pressure of the avant-guard in 1927–1932, the features of Ukrainian originality in architecture obtained regional peculiarities. Because of the dominating of the tendencies of historicism in the USSR architecture after 1932, Ukrainian original features were reduced to the decorative art. The state of the heritage of the Kharkov architectural school with patterns of Ukrainian originality of the first third of the XX century was examined. Stages of authenticity loss of this heritage were determined. The current state of research objects was analyzed. Firstly, the criteria of the value of researched objects was their sociocultural and historical significance, their belonging to the creative heritage of the authors – recognized figures of national culture, and only secondly was the preservation of authenticity. The hierarchical system of elements of the patterns of Ukrainian identity as a subject of the object's protection was determined. The features of rehabilitation of objects of this heritage are revealed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Берлач О.П. 
Принципи історико-архітектурного формування фортифікаційних комплексів Волині: автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / О.П. Берлач ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2008. — 18 с. — укp.

Вивчено принципи історико-архітектурного формування фортифікаційних комплексів Волині. Розглянуто цей процес до 1905 р. Проведено класифікацію фортифікаційних комплексів за композиційними, архітектурно-планувальними та конструктивними рішеннями за формою плану, площею забудови, рівнем інженерних досягнень. Визначено фактори, які впливали на формування архітектури фортифікаційних споруд Волині. Охарактеризовано історико-мистецьку цінність замків і фортець. Проаналізовано стан наукового дослідження фортифікаційних споруд, за результатами певних обмірень зроблено креслення, натурні замальовки, фотофіксації. За результатами проведених досліджень виявлено основні особливості архітектурно-планувального рішення споруд у замках, монастирях-фортецях Волині. Обгрунтовано творчість народних майстрів і професійних зодчих волинської школи спорудження замків, оборонних монастирів, з'ясовано методи зведення фортифікаційних комплексів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц561.21 г (4УКР-9ВОЛ)4 + Щ117.161.3(4УКР-9ВОЛ)4 +
Шифр НБУВ: РА362541

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Чепок Р.В. 
Реалізація конструкторсько-технологічного підходу у процесі навчання креслення майбутніх вчителів трудового навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Р.В. Чепок ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

В істричному аспекті розглянуто викладання креслення та виявлено певні підходи, а саме: образотворчий, геометричний і конструкторсько-технологічний. Розкрито значущість міжпредметних зв'язків "Креслення" з "Практикумом в навчалних майстернях" та "Технічної механіки" ("Деталей машин та основ конструювння"). Сформульовано основу складову дидактичних умов успішної реалізації конструкторсько-технологічного підходу у навчанні кресленню у процесі підготовки майбутніх вчителів трудового навчання. Наведено геометричні, конструкторські та техніко-технологічні задачі з курсу креслення й інших загально-інженерних дисциплін, вивчення яких грунтується на графіку та методі розв'язання цих задач. Методика розв'язання цих задач базується на використанні різноманітних методів навчання кресленню, на наочності, новітніх психологічних знаннях щодо структури та змісту просторового мислення та педагогічних шляхів його формування. Розкрито показники сформованості знань і вмінь з конструкторсько-технологічного підходу та критерії готовності виконувати робочі та складальні креслення. Визначено рівні сформованості цих знань, вмінь і навичок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА366341

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Іващенко С.Г. 
Ремонт гільз циліндрів двигунів сільськогосподарської техніки встановленням компенсаційної вставки: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / С.Г. Іващенко ; Харк. держ. техн. ун-т сіл. госп-ва. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу апріорної інформації, експериментально-теоретичних досліджень встановлено причини, характер і розмір зносу гільз циліндрів вітчизняного та закордонного виробництва в процесі їх експлуатації. Розроблено технологічну схему ремонту гільз, методологію та методики дослідження, в тому числі з використанням багатофакторного планування експерименту. Описано метод та ресурсоощадну технологію відновлення гільзи циліндра, яка включає розточування зношеної робочої поверхні (дзеркала), запресування компенсаційної вставки, механічну обробку, поверхнево-пластичне деформування гільзи зі вставкою до розміру поршня та поршневих кілець за кресленням. Вставку рекомендовано виливати зі зносостійкого легованого матеріалу на основі передільного чавуну на відцентровій машині з вертикальною віссю обертання. Експериментально визначено властивості нового легованого матеріалу, формування мікрорельєфу після різних видів обробки. Виконано розрахунок раціональних параметрів технології відцентрового виливання заготівок, а також токарної обробки й алмазного вигладження гільзи зі вставкою. Наведено результати експлуатаційних випробувань відновлених гільз і проведено економічний розрахунок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П074-94-983
Шифр НБУВ: РА314545 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Брехунець А. І. 
Розвиток творчих здібностей учнів основної школи засобами графічних задач з креслення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / А. І. Брехунець ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2011. — 18 с.: табл. — укp.

Обгрунтовано зміст та методику розвитку творчих здібностей учнів основної школи засобами графічних задач з креслення. Проаналізовано психолого-педагогічну літературу з проблеми розвитку творчих здібностей учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено структуру технічних здібностей, основними компонентами якої є мисленнєвий (інтелектуальний), графічний (виконання та читання умовних графічних зображень) і сенсомоторний. З'ясовано, що її системотвірним фактором є технічне мислення. Розроблено систему графічних задач з креслення з урахуванням специфіки залучення учнів загальноосвітніх шкіл до їх розв'язування на основі уявного перетворення зображень. Обгрунтовано теоретичні основи розробки задач з креслення, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж. р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА384583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
20.

Нищак І.Д. 
Розвиток технічного мислення майбутніх учителів трудового навчання у процесі графічної підготовки засобами інформаційних технологій: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.Д. Нищак ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2009. — 22 с. — укp.

Розкрито вплив інформаційних технологій (ІТ) на розвиток технічного мислення студентів у процесі графічної підготовки. Проведено аналіз комп'ютерних програмних засобів і встановлено, що найбільш ефективним є використання програм навчально-розвивального (частково моделювального) типу. Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено педагогічні умови розвитку технічного мислення студентів на заняттях із креслення засобами інформаційних технологій, зокрема, системне застосування ІТ і узгодженість з традиційною методикою навчання кресленню, використання програмних засобів навчально-розвивального спрямування (частково моделювальних), що відповідають основним психолого-педагогічним і дидактичним вимогам, комплексне та послідовне застосування ІТ на усіх етапах графічної підготовки, психолого-педагогічна готовність викладача до використання ІТ, його високий рівень володіння комп'ютерною технікою та відповідним програмним забезпеченням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА366383

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського