Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Тематичний інтернет-навігатор (6)Наукова електронна бібліотека (65)Реферативна база даних (274)Книжкові видання та компакт-диски (180)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=КРЕСЛЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євсєєв В.В. 
Моделі та методи автоматизації проектування технологічного процесу формоутворення деталей: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.12 / В.В. Євсєєв ; Харк. націон. ун-т радіоелектрон. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Розроблено моделі та методи автоматизації технологічного процесу формоутворення виробів. На підставі теорії нечітких множин створено модель декомпозиції складального креслення відповідно до ЄСКД на деталі типів "об'єкт обертання", "корпус", "стрічка", розроблено граф декомпозиції за лінгвістичними змінними. На базі об'єктів обертання побудовано математичну модель декомпозиції деталі на конструкторсько-технологічні елементи першого та другого рівнів. Доведено велику гнучкість застосування розробленої математичної моделі для різних типів виробництва. На базі розпізнаних конструкторсько-технологічних елементів удосконалено методи автоматизації технологічного процесу формоутворення деталей, що дозволяє інтегрувати знаходження оптимального маршруту графа та моделювання технологічного процесу. Розроблено модель формалізації операційного переходу, що об'єднує геометричні параметри конструкторсько-технологічних елементів на базі нечітких множин із технологічними особливостями, властивими усім видам переходів, у процесі виготовлення виробів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З844-06-64 + З85-06-64 +
Шифр НБУВ: РА358163

Рубрики:

      
2.

Іващенко С.Г. 
Ремонт гільз циліндрів двигунів сільськогосподарської техніки встановленням компенсаційної вставки: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / С.Г. Іващенко ; Харк. держ. техн. ун-т сіл. госп-ва. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу апріорної інформації, експериментально-теоретичних досліджень встановлено причини, характер і розмір зносу гільз циліндрів вітчизняного та закордонного виробництва в процесі їх експлуатації. Розроблено технологічну схему ремонту гільз, методологію та методики дослідження, в тому числі з використанням багатофакторного планування експерименту. Описано метод та ресурсоощадну технологію відновлення гільзи циліндра, яка включає розточування зношеної робочої поверхні (дзеркала), запресування компенсаційної вставки, механічну обробку, поверхнево-пластичне деформування гільзи зі вставкою до розміру поршня та поршневих кілець за кресленням. Вставку рекомендовано виливати зі зносостійкого легованого матеріалу на основі передільного чавуну на відцентровій машині з вертикальною віссю обертання. Експериментально визначено властивості нового легованого матеріалу, формування мікрорельєфу після різних видів обробки. Виконано розрахунок раціональних параметрів технології відцентрового виливання заготівок, а також токарної обробки й алмазного вигладження гільзи зі вставкою. Наведено результати експлуатаційних випробувань відновлених гільз і проведено економічний розрахунок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П074-94-983
Шифр НБУВ: РА314545 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Алєксєєв М.О. 
Метод автоматизованого проектування технологічних процесів на основі інтегрування конструкторської і технологічної інформації: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.14 / М.О. Алєксєєв ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено новий інтегрований інтелектуальний метод автоматизованого проектування технологічних процесів механічної обробки деталей приладів, що дозволяє сформувати замкнутий, інформаційно нерозривний, двонаправлений цикл конструкторської та технологічної підготовки виробництва. З'ясовано, що даний процес грунтується на запропонованому принципово новому методі зазначення технічної інформації на тривимірних кресленнях деталей безпосередньо на етапі конструкторського проектування за допомогою кольорового кодування технічних вимог, що забезпечує формування комплексних моделей деталей приладів, які містять обсяг конструкторської та технологічної інформації, достатній для прийняття автоматизованим шляхом економічно обгрунтованого рішення про структуру технологічних операцій обробки поверхонь проектованих деталей приладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К96-64
Шифр НБУВ: РА331051

Рубрики:

      
4.

Берлач О.П. 
Принципи історико-архітектурного формування фортифікаційних комплексів Волині: автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / О.П. Берлач ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2008. — 18 с. — укp.

Вивчено принципи історико-архітектурного формування фортифікаційних комплексів Волині. Розглянуто цей процес до 1905 р. Проведено класифікацію фортифікаційних комплексів за композиційними, архітектурно-планувальними та конструктивними рішеннями за формою плану, площею забудови, рівнем інженерних досягнень. Визначено фактори, які впливали на формування архітектури фортифікаційних споруд Волині. Охарактеризовано історико-мистецьку цінність замків і фортець. Проаналізовано стан наукового дослідження фортифікаційних споруд, за результатами певних обмірень зроблено креслення, натурні замальовки, фотофіксації. За результатами проведених досліджень виявлено основні особливості архітектурно-планувального рішення споруд у замках, монастирях-фортецях Волині. Обгрунтовано творчість народних майстрів і професійних зодчих волинської школи спорудження замків, оборонних монастирів, з'ясовано методи зведення фортифікаційних комплексів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц561.21 г (4УКР-9ВОЛ)4 + Щ117.161.3(4УКР-9ВОЛ)4 +
Шифр НБУВ: РА362541

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Бондар Н.О. 
Дидактичні умови активізації мислительної діяльності учнів 8 - 9 класів на уроках креслення: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.О. Бондар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему активізації мислительної діяльності учнів на уроках креслення. Проаналізовано її особливості у процесі сприйняття й оперування графічною інформацією. На підставі даного аналізу визначено підходи до проблеми удосконалення методики навчання креслення з метою активізації мислительної діяльності школярів. Визначено умови забезпечення такої діяльності на уроках. Запропоновано та теоретично обгрунтовано засоби впливу на мислительні процеси учнів під час розв'язання задач, що забезпечують їх самостійне розв'язування та впливають на розвиток мислення. Розроблено систему графічних задач, що активізують мислення та сприяють підвищенню продуктивності графічної діяльності. Визначено показники рівнів сформованості мислительних операцій та якостей, які проявляються за умов даної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж. р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА344679

Географічні рубрики:

      
6.

Брехунець А. І. 
Розвиток творчих здібностей учнів основної школи засобами графічних задач з креслення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / А. І. Брехунець ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2011. — 18 с.: табл. — укp.

Обгрунтовано зміст та методику розвитку творчих здібностей учнів основної школи засобами графічних задач з креслення. Проаналізовано психолого-педагогічну літературу з проблеми розвитку творчих здібностей учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено структуру технічних здібностей, основними компонентами якої є мисленнєвий (інтелектуальний), графічний (виконання та читання умовних графічних зображень) і сенсомоторний. З'ясовано, що її системотвірним фактором є технічне мислення. Розроблено систему графічних задач з креслення з урахуванням специфіки залучення учнів загальноосвітніх шкіл до їх розв'язування на основі уявного перетворення зображень. Обгрунтовано теоретичні основи розробки задач з креслення, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж. р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА384583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
7.

Буринський В.М. 
Самостійна робота як засіб удосконалення графічної підготовки майбутніх учителів трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.М. Буринський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

На підставі дослідження графічних завдань теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено систему самостійної роботи з креслення студентів вищих педагогічних закладів освіти, спрямовану на вдосконалення їх графічної підготовки. Розроблено класифікацію графічних задач, які є основою самостійної роботи студентів з креслення. Визначено рівні розвитку самостійності студентів у ході розв'язання графічних задач, висвітлено критерії та показники сформованості графічних знань та умінь, показано вплив самостійної роботи студентів з креслення на результативність їх графічної підготовки. Удосконалено методику формування графічних умінь майбутніх учителів трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.267 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА315616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Вітченко Д. М. 
Патерни української самобутності в спадщині Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст.: джерела й особливості реабілітації / Д. М. Вітченко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена визначенню джерел і особливостей застосування патернів української самобутності в спадщині Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст. як інструменту її реабілітації. Досліджено історіографію та визначено методику дослідження застосування українських традиційний форм у доробку Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст. Виявлено та запроваджено до наукового обігу досі не використовувані джерела й архівні матеріали: ескізи, креслення, історичні фото будівель першої третини ХХ ст. З'ясовано особливості та розкрито механізм застосування патернів української самобутності в процесі формування новотворів харківськими архітекторами першої третини ХХ ст. Виявлено передумови та чинники застосування патернів української самобутності у творчому доробку Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст. Обґрунтовано використання архітекторами під час розроблення новотвору ієрархізованих патернів форми (об'єм, елемент і деталь) за допомогою відповідних патернів морфогенезу. Визначено типи застосування патернів української самобутності представниками Харківської архітектурної школи першої третини ХХ ст. Визнано, що за критерії цінності об'єктів дослідження насамперед правлять їх соціокультурна й історична значимість, належність до творчої спадщини авторів – визнаних діячів національної культури. Досліджено сучасний стан цієї спадщини, визначено особливості її збереження й реабілітації.^UThe thesis is devoted to determining the sources and peculiarities of application of the patterns of Ukrainian identity in the legacy of the Kharkiv architectural school of the first third of the XXth century. That was used as an instrument for its rehabilitation. The concept of "pattern of Ukrainian identity" was defined as a template of the formation of an architectural object with signs of Ukrainian identity, that was made on the basis of hierarchical elements of traditional prototypes.The method of research was developed. The preconditions and factors of using Ukrainian identity prototypes in the legacy of the representatives of Kharkiv Architectural School were determined. The ideology of national development was defined as a socio-cultural basis of appealing to popular patterns in the Ukrainian architecture of the early XXth century. The movement for national revival in Ukraine became a prerequisite of using the features of Ukrainian originality by Kharkiv architects in 1902–1917. The Ukrainianization process in the USSR in the 1920s was the factor of its further development. As a result of the ideological pressure of the avant-guard in 1927–1932, the features of Ukrainian originality in architecture obtained regional peculiarities. Because of the dominating of the tendencies of historicism in the USSR architecture after 1932, Ukrainian original features were reduced to the decorative art. The state of the heritage of the Kharkov architectural school with patterns of Ukrainian originality of the first third of the XX century was examined. Stages of authenticity loss of this heritage were determined. The current state of research objects was analyzed. Firstly, the criteria of the value of researched objects was their sociocultural and historical significance, their belonging to the creative heritage of the authors – recognized figures of national culture, and only secondly was the preservation of authenticity. The hierarchical system of elements of the patterns of Ukrainian identity as a subject of the object's protection was determined. The features of rehabilitation of objects of this heritage are revealed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Вересоцька Н. І. 
Методика тестового оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи з креслення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. І. Вересоцька ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано педагогічні, психологічні, методичні джерела. Теоретично обгрунтовано основні типи тестових завдань і тестів. Проаналізовано форми тестів, тенденції розвитку теорії та практики тестування в сучасній освіті. Визначено методичні особливості конструювання різнорівневих тестових завдань з креслення з метою оцінювання досягнень учнів. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику тестового оцінювання досягнень учнів основної школи з креслення. Розроблено й експериментально перевірено методику тестового оцінювання у навчальному процесі. Доведено, що традиційні методи оцінювання результатів навчальної діяльності учнів на уроках креслення не можуть дати об'єктивної оцінки і, як наслідок - не стимулюють їх прагнення щодо пізнавальної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2-38
Шифр НБУВ: РА372160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Гедзик А. М. 
Система підготовки майбутнього вчителя технологій до викладання курсу креслення в загальноосвітніх навчальних закладах: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / А. М. Гедзик ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2011. — 44 с.: рис. — укp.

Теоретично обгрунтовано систему професійно-графічної підготовки майбутнього вчителя технологій на основі діяльнісного підходу. Розроблено модель науково-педагогічної системи підготовки вчителя креслення, в якій відбувається професійне становлення фахівця. Розроблено змістово-методичну основу професійно-графічної підготовки майбутнього вчителя до викладання креслення. Обгрунтовано й експериментально перевірено основні теоретичні та методичні положення системи професійно-графічної підготовки майбутнього вчителя до викладання креслення. Удосконалено підходи до організації самостійної роботи студентів у процесі вивчення графічних дисциплін. Подальшого розвитку набули положення щодо нерозривного зв'язку спеціальної та психолого-педагогічної підготовки майбутнього вчителя, що обумовлює інтеграцію методологічних і психолого-педагогічних знань для формування відповідного рівня професійної готовності до викладання креслення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА385955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Голіяд І.С. 
Активізація навчальної діяльності студентів на заняттях з креслення засобами графічних завдань: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.С. Голіяд ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано методичні засади підвищення ефективності навчальної діяльності на заняттях з креслення у вищій школі на змістовно-процесуальному та особистісному (з урахуванням індивідуальних можливостей у процесі самостійної роботи) рівнях. Виконано дидактичний аналіз навчально-методичного забезпечення навчального курсу та визначено підходи щодо удосконалення методики його викладання. Теоретично обгрунтовано й апробовано концентрично-ланцюжковий метод, що забезпечує активне систематичне та послідовне залучення студентів до навчальної діяльності на заняттях з креслення. Розроблено комплекс графічних завдань, що сприяють реалізації основних дидактичних принципів навчання, активізації навчальної діяльності студентів на заняттях та враховують специфіку фахової підготовки. Визначено критерії оцінювання рівнів сформованості графічних знань та практичних умінь, просторової уяви та просторового мислення. На підставі проведеного дослідження встановлено вплив сформованих у студентів графічних знань і вмінь на професійну підготовку майбутніх учителів трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА336792

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Гриценко Л.О. 
Формування графічних понять в учнів 8 - 9 класів на уроках креслення (методичний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.О. Гриценко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Проаналізовано психолого-педагогічні засади формування графічних понять в учнів XIII - IX класів на уроках креслення. Визначено основні методологічні принципи теорії поетапного формування розумових дій і понять. Визначено та обгрунтовано психолого-дидактичні особливості формування в учнів даних понять. Проведено структурно-логічний аналіз змісту та послідовності їх вивчення. Обгрунтовано, що методична система формування понять учнів має враховувати реалізацію принципу диференціації навчання. Вивчено та обгрунтовано критерії, показники та рівні сформованості графічних понять у процесі графічної діяльності. Запропоновано чотири сукупності методичних прийомів викладання та учіння, які дають змогу формувати відповідну групу графічних понять. Відзначено, що створена система вправ і контрольних робіт сприяє підвищенню рівня їх сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА328592

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Кільдеров Д.Е. 
Навчання учнів VIII - IX класів просторовим перетворенням у графічній діяльності на уроках креслення: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Д.Е. Кільдеров ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено методику розвитку просторового мислення школярів VIII - IX класів загальноосвітніх навчальних закладів у процесі вивчення курсу креслення. Проаналізовано закономірності, наявні у мисленнєвих процесах під час здійснення уявних просторових перетворень під час розв'язання графічних задач. Розкрито особливості впливу даних задач на розвиток просторового мислення у процесі навчання уявлення просторових перетворень. Розроблено методичні прийоми навчання учнів уявних просторових перетворень на підставі алгоритмізації мислительних процесів. Впроваджено комплекс графічних задач стосовно просторових перетворень. Наведено методичні рекомендації з метою вдосконалення графічної підготовки учнів VIII - IX класів шляхом запровадження комплексу задач на уявні просторові перетворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА354066

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Карабчевський В.В. 
Комп'ютерна підтримка зв'язку між операціями над двовимірними і тривимірними моделями: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.01 / В.В. Карабчевський ; Держ. вищ. навч. заклад "Донец. нац. техн. ун-т". — Донецьк, 2006. — 17 с. — укp.

З'ясовано коло задач, які не розв'язуються з використанням базових засобів поверхневого і твердотільного моделювання розповсюджених на ПЕОМ графічних систем. Запропоновано використання апарата нарисної геометрії, що зумовлює необхідність розвитку засобів підтримки розв'язання задач з використанням графічних операцій над комплексним кресленням, які повинні забезпечити напівавтоматичну генерацію тривимірного представлення геометричних фігур з використанням двовимірних проекційних моделей, а також підтримку розв'язання задач нарисної геометрії. Розглянуто необхідний для створення таких засобів математичний апарат. Запропоновано алгоритми генерації тривимірних моделей і автоматичного розв'язання базових задач нарисної геометрії. Алгоритми можна реалізувати у середовищі AutoCAD, що дає змогу використовувати інструменти двовимірного та тривимірного геометричного моделювання цієї системи, і автоеномно з використанням мов високого рівня загального призначення та базових графічних засобів Windows, що дає деякі переваги за умов реалізації запропонованих методів і дозволяє запобігти використанню ліцензійного програмного забезпечення великої вартості. Визначено мінімальний склад об'єктів автономної системи, операції над ними, необхідні засоби точної побудови, виконано реалізацію декількох версій такої системи. Запропоновано напрямки її подальшого розвитку. Розроблені методи та засоби використано у складі системи автоматизованого проектування деталей, що містять гвинтові лінійчаті поверхні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В181.191.1 с51 + З970.63 +
Шифр НБУВ: РА345826

Рубрики:

      
15.

Нищак І.Д. 
Розвиток технічного мислення майбутніх учителів трудового навчання у процесі графічної підготовки засобами інформаційних технологій: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.Д. Нищак ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2009. — 22 с. — укp.

Розкрито вплив інформаційних технологій (ІТ) на розвиток технічного мислення студентів у процесі графічної підготовки. Проведено аналіз комп'ютерних програмних засобів і встановлено, що найбільш ефективним є використання програм навчально-розвивального (частково моделювального) типу. Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено педагогічні умови розвитку технічного мислення студентів на заняттях із креслення засобами інформаційних технологій, зокрема, системне застосування ІТ і узгодженість з традиційною методикою навчання кресленню, використання програмних засобів навчально-розвивального спрямування (частково моделювальних), що відповідають основним психолого-педагогічним і дидактичним вимогам, комплексне та послідовне застосування ІТ на усіх етапах графічної підготовки, психолого-педагогічна готовність викладача до використання ІТ, його високий рівень володіння комп'ютерною технікою та відповідним програмним забезпеченням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА366383

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Олізько О. В. 
Громадсько-просвітницька діяльність Єлисаветградського товариства поширення грамотності та ремесел (1873–1914) / О. В. Олізько. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано новий підхід до вирішення важливої й актуальної проблеми, що полягає в комплексному і всебічному висвітленні ґенези громадсько-просвітницької діяльності Єлисаветградського благодійного товариства поширення грамотності та ремесел. У роботі вперше, на основі аналізу джерел і сучасного осмислення проблеми, цілісно схарактеризовано громадсько-просвітницьку діяльність Єлисаветградського товариства поширення грамотності та ремесел; виявлено передумови створення громадських товариств на Єлисаветградщині у другій половині ХІХ – початку ХХ століття: політичні, економічні, соціокультурні, освітні; виокремлено етапи розвитку та основні напрями громадсько-просвітницької діяльності Єлисаветградського товариства поширення грамотності та ремесел: 1873–1877 рр. (товариство обмежувалось виключно опікою Єлисаветградського ремісничо-грамотного училища); 1878–1882 рр. – етап занепаду та бездіяльності товариства (рада товариства не скликалася навіть для розгляду та затвердження звітів та обрання посадових осіб Єлисаветградського ремісничо-грамотного училища, яким опікувалося товариство); 1894–1899 рр. – найбільш плідний період діяльності товариства (віднайдено нові джерела поповнення каси товариства, до навчальної програми Єлисаветградського ремісничо-грамотного училища введено навчальні дисципліни креслення і малювання, змінено умови вступу до підготовчого класу, покращено і поповнено склад учнівської та вчительської бібліотек училища, відкрито в місті безкоштовну народну бібліотеку-читальню, започатковано народний театр у вигляді загальнодоступних спектаклів, введено у практику роботи товариства запрошення професорів столичних вузів для читання лекцій в Єлисаветграді тощо); 1902–1914 рр. – вдруге змінивши статут, Єлисаветградське товариства поширення грамотності та ремесел продовжило освітньо-культурницьку діяльність (утримання ремісничо-грамотного училища, заснування дитячих садків, пропагування художнього мистецтва, влаштування художніх виставок, театральних вистав, концертів тощо); досліджено внесок членів товариства в розвиток освітніх процесів краю; узагальнено досвід організації дошкільної, професійно-технічної, мистецької освіти в системі роботи товариства в означений історичний період.^UThe dissertation provides the theoretical generalization and proposes a new approach to solving an important and actual problem, which is in a complex and comprehensive illumination of the genesis of public and educational activities of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts.For the first time, based on the analysis of sources and modern understanding of the problem, the public and educational activities of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts are comprehensively characterized; the preconditions for the establishment of public associations in the Yelysavethrad region in the second half of the XIX – early XX century were revealed: political, economic, socio-cultural, educational; the stages of the development and the main directions of public-educational activity of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts were clarified: 1873–1877 (the society was limited exclusively to the care of the Yelysavethrad Crafts and Literacy School); 1878–1882 – the stage of decline and inactivity of the society (the council of the society was not convened even for consideration and approval of reports and election of officials of Yelysavetgrad craft and literacy school, which was taken care of by the society. In fact, the school functioned independently); 1894–1899 – the most fruitful period of the society's activity (some new sources were found, replenishment of the society's treasury , a free public library-reading room was opened in the city, a national theater in the form of public performances was established, invitations of professors of metropolitan universities to give lectures in Yelysavethrad, etc. were introduced into the practice of the society; 1902–1914 – changing the regulations for the second time, the Yelysavethrad Society for the Dissemination of Literacy and Crafts continued educational and cultural activities (maintenance of a craft and literacy school, the establishment of kindergartens, the promotion of art, art exhibitions, theater performances, concerts, etc.); the contribution of the society members to the development of educational processes of the region is investigated; the experience of the organization of preschool, vocational and technical, art education in the system of work of the society in the specified historical period is generalized; the concept of «public associations», information on the activities of public associations in the Russian Empire; features of educational development in Yelysavethrad region of the specified period; the historiography of the problem was further developed; generalization of the experience of pedagogical and public-educational activity of the Yelysavethrad Charitable Society for the Dissemination of Literacy and Crafts in a specific historical period.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Оляніна С. В. 
Український іконостас XVII–XVIII ст.: семантика пластичного образу. / С. В. Оляніна. — Б.м., 2020 — укp.

У дослідженні представлено комплексний аналіз архітектурної композиції і програмного складу різьбленого оздоблення українських іконостасів. Архітектурно-пластичну організацію іконостасів XVII–XVIII ст. репрезентовано як символічну структуру, що в цілому формує візуальне повідомлення, яке має таку саму риторичну основу, що й писемне джерело. Уперше весь архітектурно-пластичний образ українського іконостаса розглядається як текст проповіді та об'єкт візуального богослов'я. У дослідженні систематизовано і теоретично осмислено фактологічний матеріал з архітектурної композиції та різьбленого оздоблення іконостасів XVII–XVIII ст. Для цього обстежено іконостаси, що збереглися in situ, а також фрагменти іконостасів, які зберігаються в музейних колекціях, проаналізовано з цієї точки зору матеріали щодо втрачених іконостасів, опубліковані в ХІХ–ХХІ ст., опрацьовано архівні матеріали (світлини, креслення, малюнки, письмові документи) щодо втрачених і збережених іконостасів. Корпус пам'яток, використаний у дослідженні, зведено в каталог, що становить 134 позиції, 98 із них — утрачені пам'ятки, частина з яких вперше введена до наукового обігу. Обґрунтовано трактування архітектурно-декоративної складової іконостаса як архітектурної рами, історико-культурна семантика якої є контекстом семантики сюжетів облямованих нею іконних зображень.^UThis study is about the development of the symbolic structure of architectural and sculptural decoration of Ukrainian iconostasis. As the study makes it amply clear, it is a veritable marvel of the national art and culture of the 17th – 18th centuries as well as a paragon of visual theology, epitomizing the most important theological concepts of the day. The author explores the interrelation between religious meaning and the artistic conception of Ukrainian iconostases and retraces the evolution of the theological thought through the changes of iconographic programs and of their architectural and decorative repertory. The work focuses on the sculptural imagery embedded in the Ukrainian iconostasis as well as on its symbolic language, which has received up to now insufficient attention. This symbolic language, is of crucial importance and is further exemplified by the floral decoration of iconostases designed as a system of symbols that functioned as a kind of text delivering spiritual messages to be read and interpreted.The emergence of 17th century a new concept of an iconostasis as a multifaceted frame indicated that the framing was conceived as a comment to the main iconic imagery clarifying key ideas and the structure of its theological program and aiding in its reading and interpretation. Functioning similarly to text headings, the framing structured the iconic content of iconostases delineating it into a hyper-text of semantically connected but visually independent elements.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Райковська Г.О. 
Розвиток технічного мислення студентів у процесі вивчення креслення: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.О. Райковська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Визначено та теоретично обгрунтовано дидактичні умови, які сприяють розвитку технічного мислення студентів на заняттях креслення. Розроблено засоби для розвитку технічного мислення: комплекс конструктивно-технічних задач, який сприяє актуалізації знань та їх переусвідомленню, збагаченню раніше опанованих знань новим змістом; матричний аналіз зображень - узагальнення навчального матеріалу, яке передбачає активізацію мислительної діяльності студентів під час вирішення певної проблеми. Розроблено показники та рівні сформованості технічного мислення студентів у процесі графічної діяльності, до основи яких покладено результативність розв'язування конструктивно-технічних задач та здатність до здійснення мислительних операцій у процесі графічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА323884

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Селезень В.Д. 
Дидактичні засади структури і змісту навчально-методичного комплексу з креслення в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.Д. Селезень ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан дослідженості проблеми в педагогіці та методиці навчання креслення, з 1920-х рр. і до сьогодення. Експериментально доведено доцільність ієрархічного розташування різнорівневого дидактичного матеріалу для виявлення навченості учня, поетапного формування вмінь і навичок роботи з навчальною інформацією, а відтак формування основних компетентностей учня. Для інтенсифікації навчального процесу, його індивідуалізації, навчально-методичний комплект розроблено в двох підсистемах, а саме: дидактичний комплект учня та методичний комплект учителя, за участю яких реалізується особистісно орієнтований підхід до навчання, де перша підсистема інтерпретується як засіб навчання, а друга - як засіб викладання. Доведено, що використання навчально-методичного комплекту дає позитивні якісні та кількісні зміни, зокрема, в експериментальних класах простежується тенденція домінування репродуктивно-продуктивної та продуктивної навченості та зменшення кількості тих учнів, які навчаються репродуктивно. Встановлено, що використання навчально-методичного комплекту на практиці створює умови для індивідуалізації навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА368714

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Суворова О.К. 
Розробка принципів та засобів забезпечення збалансованості конструкцій одягу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.19.04 / О.К. Суворова ; Київ. держ. ун-т технол. та дизайну. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Розроблено принципи геометричних умов існування системи у рівновазі у просторі та на площині креслення, а також математично обгрунтовано геометричні умови збалансованості швейного виробу з тканини. Узагальнено збалансовану характеристику в системі "людина - одяг", що об'єднує всі одиничні показники збалансованості виробу щодо вертикальної вісі тіла людини крізь центр ваги. Запропоновано координатну основу гравітаційного спрямування системи з метою нормалізації площинних параметрів балансу. Встановлено параметральні залежності між елементами балансової характеристики за різних умов. Створено механізм введення додатків на об'ємність за умов трансформування вихідної поверхні у нові форми одягу без втрати балансу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М4-2
Шифр НБУВ: РА309485 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського