Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (15)Реферативна база даних (571)Книжкові видання та компакт-диски (48)
Пошуковий запит: (<.>K=КОНТРОЛЕР$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 49
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Івата В.В. 
Удосконалення системи фінансового контролінгу на підприємствах машинобудування: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.В. Івата ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено економічну сутність, функції та задачі системи фінансового контролінгу. Розглянуто систему фінансового контролінгу в промислово розвинутих країнах і світовий досвід її формування. Узагальнено чинники, що сприяють і стримують темпи впровадження системи фінансового контролінгу на машинобудівних підприємствах за сучасних умов. Установлено особливості організаційної побудови системи фінансового контролінгу машинобудівного підприємства та її основні елементи. Розглянуто особливості процесу бюджетування на підприємствах як базового елементу системи контролінгу. Обгрунтовано необхідність формування оптимальної організаційної структури служби фінансового контролінгу на машинобудівному підприємстві, визначено місце та функції контролера в управлінні підприємством. Розроблено механізм реалізації функцій фінансового контролінгу в управлінні сучасним підприємством і встановлено напрями вдосконалення бюджетного процесу за умов реалізації функцій фінансового контролінгу. Наведено методичні рекомендації щодо фінансового аналізу, які базуються на врахуванні динаміки зміни показників за аналізований період, що підвищить контроль й ефективність управління діяльністю підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-93-21 +
Шифр НБУВ: РА369712 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Ангеліна І.А. 
Контроль маркетингової діяльності в управлінні підприємствами торгівлі: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / І.А. Ангеліна ; Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2006. — 19 с. — укp.

Здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове вирішення проблеми організації та методики контролю маркетингової діяльності в управлінні підприємствами торгівлі. Уточнено концептуальні положення контролю маркетингової діяльності щодо розкриття основних категорій формування понятійного апарату. Визначено зміст дефініції "контроль маркетингової діяльності" й основних форм його реалізації - оцінки якості й ефективності. Запропоновано методику комплексного визначення якості системи маркетингової діяльності за шкалою бальної оцінки параметрів. Встановлено, що рівень якості маркетингової діяльності можна представити як відносну характеристику, що базується на порівнянні значень фактичного стану з базовими. З'ясовано, що підсумковим результатом якості системи маркетингової діяльності є певна сума балів як інтегрована сума показників за відповідними критеріями, з урахуванням їх значущості та ступеня прояву. Показано можливість модифікації методики розрахунків щодо визначення оцінки ефективності системи маркетингової діяльності за збалансованою системою показників. Обгрунтовано методичні положення та визначено основні напрямки розробки регламенту дій контролерів-маркетологів на базі застосування внутрішньофірмового стандарту "Контроль маркетингової діяльності".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.21-211.1-218 +
Шифр НБУВ: РА348778

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Бачинський Р.В. 
Реконфігуровані процесори стиску потоків даних: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.05 / Р.В. Бачинський ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2008. — 20 с. — укp.

Запропоновано базову структуру та принципи функціонування комп'ютерної системи стиску потоків даних з використанням багатоканальних буферних запам'ятовуючих пристроїв, яка дає змогу одночасно направляти декілька потоків даних на обробку та зчитувати декілька результуючих потоків, що дозволяє збільшити ефективність використання апаратних засобів за рахунок суміщення у часі підготовки й обробки потоків даних. Запропоновано метод побудови багатопотокових багатоканальних процесорів стиску даних на базі багатоканального контролера потоків даних, який полягає у розділенні підготовки даних до обробки, забезпечує вибір і планування пріоритетної обробки за різними алгоритмами стиску незалежних потоків даних, що забезпечує багатофункціональність апаратних засобів стиску даних. Запропоновано метод керування потоками даних, який передбачає врахування статистичних і динамічних потоків під час планування розподілу апаратних ресурсів процесора, що дозволяє скоротити час обробки потоків даних. Розроблено нову конфігуровану структуру комп'ютерної системи стиску потоків даних, яка дозволяє здійснювати динамічну перебудову апаратних засобів та поєднує переваги існуючих апаратних платформ стиску даних, а також забезпечує можливість балансування між апаратними затратами та продуктивністю, що дозволяє скоротити затрати на розробку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.6-013.44 + З973-048 +
Шифр НБУВ: РА358172

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Бовчалюк С.Я. 
Моделі, методи та засоби інформаційної технології паралельного логічного керування об'єктами залізничної автоматики: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / С.Я. Бовчалюк ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Розроблено та реалізовано моделі, методи та засоби інформаційної технології паралельного логічного керування об'єктами залізничної автоматики. Досліджено сучасні інформаційні технології, які використовуються для логічного керування об'єктами залізничної автоматики, виявлено їх недоліки, зокрема, в питаннях швидкодії та вірогідності реалізації логічних функцій, а також трудомісткості програмування алгоритмів керування. Вперше одержано математичну модель логічного керуючого автомата паралельної дії, який на відміну від існуючих керується потоком станів входів, що дозволяє підвищити швидкодію та вірогідність реалізації функцій логічного керування. Розроблено універсальний алгоритм функціонування та синтезовано структуру логічного керуючого автомата. Запропоновано концепцію створення, розроблено синтаксис і семантику удосконаленої мови програмування паралельного логічного керування ЯПЛК-М. Запропоновано метод програмування алгоритмів паралельного логічного керування, що забезпечує автоматичну трансляцію створеної технологічної мови у мову програмування ПЛІС-контролерів і дозволяє знизити кількість можливих помилок під час розробки керуючих програм. Розроблено HDL-модель логічного керуючого автомата паралельної дії, на базі якого синтезовано структуру ПЛІС-контролера паралельної дії як функціонально завершеного пристрою. Створено експериментальний зразок ПЛІС-контролера паралельної дії. Запропоновано метод оцінювання інформаційних технологій, який дозволяє зробити порівняльне дослідження створеної технології з традиційними та визначити зону раціонального використання інформаційної технології паралельного логічного керування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О275.77 +
Шифр НБУВ: РА357236

Рубрики:

      
5.

Богомол Н.І. 
Синтез корпоративної системи управління контрольно-ревізійною діяльністю у регіоні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02 / Н.І. Богомол ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2002. — 17 с. — укp.

Досліджено функціонування контрольно-ревізійного управління (КРУ) за умов трансформаційної економіки. Виявлено зростаючу напруженість роботи виконавців контрольно-ревізійних дій та, зокрема, організаційного відділу. Обумовлено необхідність розробки корпоративної системи управління контрольно-ревізійною діяльністю на рівні регіону. Вивчено особливості стратегічного планування контрольно-ревізійного процесу. Розроблено моделі оперативного коригування планів у вигляді розпоряджень на проведення позачергових ревізій, що визначають необхідність оперативного інформування керівництва про навантаженість галузевих відділів і підрозділів у містах та районах. Визначено місце та роль семінарів і шкіл економічного навчання для підвищення кваліфікаційного та професійного рівня контролерів-ревізорів. Запропоновано концептуальну модель корпоративної системи управління контрольно-ревізійною діяльністю у регіоні, в якій використовуються механізми та економіко-математичні моделі їх реалізації, що підвищують кількісні та якісні показники діяльності КРУ, ідеї реінжирингу, методи контролінгу та сучасні інформаційні технології. Розроблено структуру комп'ютерної системи підтримки рішень корпоративної системи управління контрольно-ревізійною діяльністю у регіоні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр-4Дон)261.8-212.116.1
Шифр НБУВ: РА319548 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Боровець Т. В. 
Синтез та аналіз інтелектуальних спостерігачів координат вектору стану системи керування рухом колеса електромобіля.: автореферат дис. ... д.філософ : 141 / Т. В. Боровець. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена синтезу та аналізу спостерігачів вектору стану системи керування рухом колеса електромобіля для покращення енергоощадності, прохідності, мобільності та підвищення безпеки руху транспортного засобу. Отримані результати дослідження дозволяють покращити точність спостереження невимірювальних величин у системах керування електромобілем, що дозволить синтезувати систему керування за повним вектором стану із врахуванням запасу мобільності.У першому розділі розкрито проблеми вимірювання величин у системах електромобілів, обґрунтовано необхідність використання алгоритмів спостереження невимірювальних координат. Наведено аналіз літературних джерел, у яких розглянуто використання класичних та інтелектуальних алгоритмів спостереження у системах керування колісним транспортом. Показано, що математичні моделі транспортних засобів та динаміка взаємодії колеса з дорогою є нелінійними, що суттєво обмежує використання лінійних спостерігачів. Показано, що недослідженими все ще залишаються питання ефективності застосування класичних спостерігачів в умовах бездоріжжя, зокрема при русі колеса по деформованому ґрунті.Другий розділ присвячений дослідженню математичних моделей, які описують динаміку руху транспортного засобу по деформованих поверхнях руху, з урахуванням відмінностей різних поверхонь руху. Отримав подальший розвиток підхід зворотної динаміки для аналізу запасу мобільності транспортного засобу та розроблення методики обмеження обертового моменту колеса для підтримання індексу мобільності у прийнятних межах. Обґрунтовано необхідність використання спостерігача для визначення компонентів індексу мобільності у режимі реального часу. Проаналізовано точність класичних спостерігачів для спостереження обертового моменту та нормальної реакції, яка діє у контакті шина-поверхня, під дією збурень на сигнали із давачів, негаусівських шумів, та у випадку неточних початкових умов. Враховуючи особливості моделі колісного модуля, показано що в алгоритмі роботи спостерігача доцільним є використання неявних методів чисельного інтегрування з низькими обчислювальними затратами.У третьому розділі розглянуто модифікації класичних алгоритмів спостереження із використанням нечіткої логіки. Показано використання нечіткого підходу для синтезу лінійного спостерігача Люенбергера, яке полягає у проектуванні спостерігача з декількома матрицями посилення, які налаштовані на різну швидкодію. Також, розглянуто використання нечіткої логіки для адаптації класичного спостерігача Люенбергера до нелінійних систем. Використання теорії нечітких множин для реалізації нечіткого спостерігача Люенбергера дає змогу підвищити точність спостереження у нелінійних системах «електропривод-колесо» у порівнянні із класичним спостерігачем. Запропоновано модифікований алгоритм фільтра частинок із динамічною зміною кількості частинок та змінним розподілом частинок під час обчислення дозволяє зменшити середній час обчислення на 53% відносно класичного підходу, водночас забезпечуючи високу точність оцінки. Отримані результати засвідчили ефективність пропонованих рішень.У четвертому розділі представлено результати експериментальних досліджень роботи модифікованого алгоритму фільтра частинок із динамічною зміною кількості частинок та змінним розподілом частинок. Алгоритм був реалізований на контролері dSPACE MicroAutobox II з використанням MATLAB/Simulink. Алгоритм перевірений на експериментальній установці MTS Flat-Trac в Національному дослідному центрі шин, Алтон, США. Реалізований спостерігач був протестований в двох режимах роботи: (i) із незначним вертикальним навантаженням 100 кг та (ii) зі значним навантаженням 2690 кг. Оцінені значення кутової швидкості, отримані спостерігачем, надають дані для розрахунку ковзання шин та радіуса кочення з високою точністю. Результати підтверджують можливість використання алгоритму нечіткого фільтра частинок для визначення характеристик взаємодії колеса із поверхнею у реальному часі, що дозволяє синтезувати контролер мобільності транспортного засобу.Іншим напрямком експериментальних досліджень було встановлення залежностей координат електроприводу колеса транспортного засобу від поверхні руху. Для досягнення цієї мети було розроблено чотирьохколісну мобільну платформу із індивідуальним електроприводом коліс. Встановлено, що рух колісного транспортного засобу по різних поверхнях руху спричиняє різну динаміку координат вектору стану системи електроприводу колеса. Для руху по асфальтованому дорожньому покритті характерні вищі значення кутової швидкості колеса та менші значення струму ніж для руху по трав’яному покритті. Рух по похилій поверхні спричиняє вищі значення струмів драйвера двигуна. При цьому, відмінність між кривими струму для різних покриттів залишається очевидною. Дані результати експериментів можуть слугувати для розробки інтелектуальних естиматорів поверхні руху, що дозволять формувати керуючий вплив із врахуванням поверхні руху.^UThe dissertation work is dedicated to the synthesis and analysis of state vector observers for the motion control system of an electric vehicle's wheel to improve energy efficiency, mobility, and enhance the safety of the vehicle's movement. The obtained research results allow improving the accuracy of observing immeasurable quantities in electric vehicle control systems, enabling the synthesis of a full-state control system considering the mobility reserve.In the first chapter, the problems of measuring quantities in automotive systems are disclosed, and the need for using algorithms to observe immeasurable coordinates is justified. An analysis of literary sources has been presented, in which the use of both classical and intelligent observation algorithms in wheeled vehicle control systems is considered. It is demonstrated that the mathematical models of vehicles and the dynamics of wheel-road interaction are nonlinear, which significantly limits the use of linear observers. It is shown that questions regarding the efficiency of applying classical observers in off-road conditions remain unexplored, especially during wheel motion on deformed ground. The second chapter is dedicated to the study of mathematical models that describe the dynamics of vehicle motion on deformed surfaces, taking into account the differences of various road surfaces. The approach of inverse dynamics has been further developed for analyzing the mobility margin of the vehicle and for devising methods to limit the wheel torque in order to maintain the mobility index within acceptable bounds. The need to use an observer to determine the components of the mobility index in real-time has been justified. The accuracy of classical observers for estimating rotational torque and the normal reaction, which operates at the tire-surface contact under the influence of disturbances on signals from sensors, non-Gaussian noises, and in the case of imprecise initial conditions, has been analyzed. Considering the features of the wheel module model, it is shown that in the observer's operation algorithm, it is advisable to use implicit numerical integration methods with low computational costs.In the third chapter, modifications of classical observation algorithms using fuzzy logic are considered. The use of the fuzzy approach for the synthesis of the Luenberger linear observer is shown, which involves designing an observer with several gain matrices that are adjusted for different performance levels. Also, the use of fuzzy logic to adapt the classic Luenberger observer to nonlinear systems is considered. Using the theory of fuzzy sets to implement the fuzzy Luenberger observer allows for improved observation accuracy in nonlinear "electric drive-wheel" systems compared to the classic observer. The proposed modified particle filter algorithm with dynamic changes in the number of particles and a variable distribution of particles during computation allows reducing the average computation time by 53% compared to the classical approach, while ensuring high estimation accuracy. The obtained results confirmed the effectiveness of the proposed solutions. In the fourth chapter, the results of experimental studies on the modified particle filter algorithm with dynamic changes in the number of particles and variable particle distribution are presented. The algorithm was implemented on the dSPACE MicroAutobox II controller using MATLAB/Simulink. The algorithm was tested on the MTS Flat-Trac experimental setup at the National Tire Research Center in Alton, USA.The implemented observer was tested in two operating modes: (i) with a minor vertical load of 100 kg and (ii) with a significant load of 2690 kg. The estimated values of the angular velocity, obtained by the observer, provide data for calculating the tire slip and rolling radius with high precision. The results confirm the feasibility of using the fuzzy particle filter algorithm to determine the wheel-surface interaction characteristics in real-time, allowing for the synthesis of a vehicle mobility controller.Another direction of experimental research was to determine the dependencies of the wheel's electric drive coordinates of a vehicle from the surface. To achieve this goal, a four-wheel mobile platform with individual wheel drives was developed. It was found that the movement of a wheeled vehicle on different surfaces causes different dynamics of the states of the wheel's electric drive system. For movement on asphalt, higher angular wheel velocities and lower current values are typical compared to movement on a grassy surface. Movement on an inclined surface results in higher motor driver currents. At the same time, the difference between the current curves for different terrains remains evident. These experimental results can serve as the basis for the development of intelligent surface estimators, allowing for the formulation of control effects taking into account the driving surface.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Бурдільна Є. В. 
Взаємопов'язаний електротехнічний комплекс частотно-регульованих електроприводів механізмів зернометальних машин / Є. В. Бурдільна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню проблеми зменшення травмування та пошкодження зерна в процесі післязбиральної обробки, що негативно позначаються як на здатності до тривалого зберігання й опору хворобам і шкідникам, так і на майбутній урожайності та якості зібраних зернових культур у цілому. У роботі проаналізовано наявні способи та підходи до зменшення травмування зерна під час його транспортування, які полягають у зміненні механічної частини зернометальників та/або використанні пружних матеріалів на поверхнях контакту зерна з робочими органами машини. При цьому основним елементом конструкції, що задає траєкторію руху зернового потоку залишається напрямний носик, який і є причиною переважної більшості набутих мікротравм зернятами. Запропонована зміна конструкції зернометальника з видаленням напрямного носика та модернізацією електромеханічної системи агрегату завдяки впровадженню частотно-регульованого електроприводу конвеєра, що дозволить задавати необхідну швидкість руху стрічки конвеєра, і, відповідно, траєкторії зернового потоку. Забезпечення купчастості приземлення зерна досягається завдяки додатково створюваному напрямленому вітровому потоку, швидкість якого залежатиме від типу транспортованого зерна та швидкості стрічки конвеєра зернометальника.У результаті досліджень розроблено метод реалізації необхідної балістичної траєкторії польоту зернового потоку внаслідок регулювання швидкості руху конвеєра, що дозволяє забезпечити ефективність процесу перевантаження при зниженні збитків від пошкодження зерна, отримано закон керування електроприводом вентилятора піддуву у вигляді багатопараметричного степеневого полінома другого порядку, використання якого дозволяє зменшити дисперсію розсіювання зерна під час падіння залежно від дальності транспортування та вихідного стану і характеристик зерна.Доведена ефективність ідентифікації електромагнітних параметрів асинхронного двигуна завдяки аналітичному розв'язанню рівнянь для його усталеного режиму роботи, використання якого дозволяє спростити форму ідентифікаційних рівнянь із забезпеченням припустимої точності.Запропоновано метод узгодженого керування незалежними електроприводами конвеєра та вентилятора піддуву на базі нечіткого контролера для коригування завдання на відповідні частотно-керовані електроприводи за зміни відстані та розкиду потоку зерна в умовах наявних задаючих і збурюючих впливів.Визначено способи реалізації розроблюваних методів та алгоритмів керування у складі автоматичної мікропроцесорної системи електротехнічного комплексу зернометальника.Достовірність отриманих у дисертаційної роботі теоретичних положень підтверджується результатами математичного моделювання, експериментальних досліджень та апробацією у промисловості.^UThe dissertation is devoted to solving the problem of reducing injury and damage to grain during post-harvest processing, which negatively affects both the ability for long-term storage and resistance to diseases and pests, and the future yield and quality of harvested grain crops in general.The dissertation analyzes the existing methods and approaches to reducing grain injuries during its transportation, which consist in changing the mechanical part of grain throwers and / or using elastic materials on the contact surfaces of grain with the working bodies of the machine. It is proposed to change the design of the grain thrower by removing the guide nose and modernizing the electromechanical system of the unit by introducing a frequency-controlled electric drive of the conveyor. This will allow setting the required speed of the conveyor belt and, accordingly, the trajectory of the grain flow. Ensuring the accuracy of the landing of grain is achieved due to the additionally created directed wind flow, the speed of which will depend on the type of transported grain and the speed of the conveyor belt of the grain thrower.As a result of the research, a method has been developed for the implementation of the required ballistic flight path of the grain flow by regulating the speed of the conveyor. A method of coordinated control of independent electric drives of the conveyor and blower fan based on a fuzzy controller is proposed. To correct the problem for the corresponding frequency-controlled electric drives when the distance and the spread of the grain flow change under the conditions of the existing setting and disturbing influences..The ways of realization of the developed methods and control algorithms as a part of the automatic microprocessor system of the electrotechnical complex of the grain thrower are determined.The reliability of the theoretical positions obtained in the dissertation is confirmed by the results of mathematical modeling, experimental research and testing in industry.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Гейко Г. В. 
Моделі, методи та програмні компоненти бортової комп'ютерної системи дизель-поїзда / Г. В. Гейко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню науково-практичної задачі, яка полягає в розробленні та дослідженні моделей, методів та програмних компонентів бортової комп'ютерної системи керування дизель-поїзда з метою уточнення метода тягових розрахунків.В дисертації запропоновано метод і програмний компонент, який виконує ідентифікацію параметрів моделі дизель-поїзда та враховує зміну параметрів електропривода під час руху дизель-поїзда, а також здійснює підстроювання параметрів моделі електропривода в реальному часі, що дозволяє точніше розраховувати керуючі впливи для керування об'єктом. Розроблено метод і програмний компонент, який реалізує розрахунок величини струму статора кожного тягового асинхронного двигуна не по середньому, а по діючому значенню його першої гармоніки, що дозволило уточнити закон керування електропередачею. Розроблено математичну модель, яка дозволяє проводити дослідження процесів в електропередачі, які виникають при боксуванні. Запропоновано метод та програмний компонент виявлення боксування колісних пар дизель-поїзда з використанням нечіткої логіки, застосування якого дозволило виявляти синхронне та індивідуальне боксування, скоротити час виявлення боксування та підвищити тягові властивості дизель-поїзда. Розроблено програмний компонент, який реалізує алгоритм роботи рекурентної нейронної мережі, яка поряд з виявленням відхилення параметрів від оптимальних значень на кожній позиції контролера машиніста забезпечує оперативний контроль перевищення граничних значень параметрів об'єкта та визначає процеси, що пов'язані з вузлами об'єкта, які працюють у позаштатному режимі, що підвищило якість контролю та діагностики стану дизель-поїзда. Проведені експериментальні дослідження вдосконаленої комп'ютерної системи керування дизель-поїзда ДЕЛ-02 як на рівні математичного моделювання, так і на реальному об'єкті, підтвердили достовірність запропонованих рішень по уточненню метода тягових розрахунків.^UThe dissertation solves the scientific and practical problem of development and researching models, methods and software components of the diesel-train onboard computer control system to clarify the traction calculations method.The dissertation proposes a method and a software component that identifies the parameters of the diesel-train model and takes into account changes in the parameters of the electric drive during the movement of the diesel-train, it also adjusts the electric drive model parameters in real time, which makes it possible to calculate the control actions parameters to control the object. A method and a software component, that implements the calculation of the stator current value of each traction asynchronous motor not by the mean, but by the effective value of its first harmonic, have been developed, it made possible to clarify the law of the electric drive control. A mathematical model, that allows to research the processes of the electric drive that occur during slipping of the wheelsets, has been developed. A method and a software component for detecting the slipping of the wheelsets of a diesel train using fuzzy logic has been proposed, the usage of which allows to detect a synchronous and an individual wheelsets slipping, reduce the time of detection of the wheelsets slipping and improve the traction properties of the diesel-train. A software component that implements the algorithm of the recurrent neural network, which, along with identifying the deviation of parameters from the optimal values at each position of the train driver controller, provides operational control of exceeding the object's limit values and defines the processes that are associated with the nodes of the object that operate in the abnormal mode, has been developed. That improved the quality of control and diagnostics of the diesel-train.Experimental studies of the improved computer control system of the diesel-train DEL-02, at the level of mathematical modeling and at the real facility, confirmed the validity of the proposed solutions to clarify the traction calculations method.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Гельжинський І. І. 
Розроблення органічних нанорозмірних світловипромінюючих структур білого кольору / І. І. Гельжинський. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота спрямована на розроблення високоефективних багатошарових нанорозмірних органічних структур білого кольору випромінювання на основі новосинтезованих міжмолекулярних і внутрішньомолекулярних ексиплексутворюючих матеріалів та розроблення мікросхемотехніки нового покоління контролерів для керування режимами роботи WOLED та світлодіодної матриці на їхній основі. Показано, що фосфоресцентні та інші види високоефективних органічних випромінювачів мають великий потенціал для покращення насиченості колірної гами, збільшення терміну експлуатації та комерціалізації WOLED. Досліджено новосинтезовані сполуки донорно акцепторного типу з внутрішньо молекулярними станами перенесення заряду, в яких у якості донорного фрагмента використано карбазол, а акцепторного – ароматичний амід (CzPhPI і CzPhNI). У цих сполуках вперше виявлено явище уповільненої термоактивованої флуоресценції (TADF). На основі отриманих результатів досліджень розроблено ряд органічних світло випромінюючих структур та виготовлено інтелектуальний драйвер керування напругою живлення. Фундаментальною проблемою, яка вирішується в цій роботі є побудова наукових засад створення високоефективних багатошарових нанорозмірних органічних структур білого кольору випромінювання та керуючих пристроїв для систем освітлення.^UThe dissertation focuses on the development of highly efficient multilayer nanoscale organic structures of white radiation based on newly synthesized intermolecular and intramolecular exciplex-forming materials and the development of a new generation of microcircuits to control WOLED and LED-based modes. It has been shown that phosphorescent and other types of highly efficient organic emitters have great potential for improving color saturation, increasing the service life and commercialization of WOLED. Newly synthesized donor-acceptor-type compounds with intramolecular charge transfer states, in which carbazole is used as a donor fragment, and aromatic amide (CzPhPI and CzPhNI) is used as an acceptor fragment, have been discovered. The phenomenon of delayed thermoactivated fluorescence (TADF) has been detected for the first time in these compounds.Based on the obtained research results, a number of organic light-emitting structures have been developed and an intelligent driver for voltage control has been developed.The fundamental problem solved in this work is the construction of scientific bases for the creation of highly efficient multilayer nanoscale organic structures of white radiation and control devices for lighting systems.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Гладун М.Р. 
Твердотільні інтегральні сенсорні пристрої на основі перетворювачів магнетного поля: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.27.01 / М.Р. Гладун ; Держ. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці та дослідженню твердотільних інтегральних сенсорних пристроїв на двоколекторних латеральних магнетотранзисторах на основі біполярної технології. Розроблені однокристальні магнетосенсорні пристрої на нових конструкціях магнетотранзисторів. У склад пристроїв входять засоби вторинної обробки сигналу: стабілізатор і лінеаризатор характеристики перетворення, перетворювач компенсаційного типу та контролер багатоканальних магнетосенсорних пристроїв. Досліджений вплив технологічних чинників на параметри магнетосенсорних пристроїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З844.15

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Гончарова Л. Л. 
Методи та засоби організації комп'ютерних систем і мережевих технологій моніторингу і ідентифікації аварійних режимів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.05 / Л. Л. Гончарова ; Держ. екон.-технол. ун-т трансп. — К., 2011. — 18 с.: рис. — укp.

Розроблено та досліджено нові методи організації комп'ютерних систем і мережевих технологій моніторингу параметрів режимів тягових електричних мереж, а також способи ідентифікації аварій. Визначено сукупність взаємозалежних принципів організації та методологію синтезу розподілених комп'ютерних систем. Розроблено конкретні архітектурні реалізації, орієнтовані на виконання з єдиних інформаційних позицій моніторингу параметрів електричної мережі, визначення залишкового ресурсу електричного обладнання та реєстрацію доаварійних, аварійних і післяаварійних режимів синхронно за часом і роботою мікропроцесорної системи захисту. Розроблено методи синтезу паралельних архітектур швидкодіючих контролерів для розв'язання задач підвищеної складності. Запропоновано математичні моделі та методи ідентифікації параметрів штатних і нештатних режимів тягових мереж. Розроблено комп'ютерну систему моніторингу та визначення відстані до місця аварії, яку впроваджено на тягових мережах залізниць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О217.-05
Шифр НБУВ: РА385117 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Грішин М. В. 
Комп'ютерно-інтегрована система контролю зносу труб теплообміну твердопаливних парогенераторів теплових електричних станцій: автореферат дис. ... д.філософ : 151 / М. В. Грішин. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена вдосконаленню методів і моделей комп'ютерно-інтегрованої системи управління зносом теплообмінних труб у твердопаливних парогенераторах на вугільних ТЕС, особливо при роботі з вугіллям з невідомим зольним складом. Вона використовує поточні дані про якість вугілля для вимірювання твердих мінеральних домішок і забезпечує різні контури управління, такі як розподіл потоку вугілля і перевірка якості для мінімізації витрат.Основні результати дослідження включають:1.?Складнощі світової вугільної промисловості: Галузь стикається з такими проблемами, як різна якість вугілля, ціноутворення та екологічні проблеми, а країни, що розвиваються, значною мірою залежать від вугілля. Перехід до сталої енергетики є складним через цю різноманітність.2.?Ефективність вугільних електростанцій: Ефективне виробництво електроенергії залежить від точного визначення складу палива і розробки стратегії захисту від пошкоджень від вогнетривких сполук у теплообмінних трубах парогенератора. Існуючі методи аналізу є недостатніми, що підкреслює потребу в передових технологіях діагностики.3.?Управління процесом підготовки вугілля: Автоматизована система підвищує ефективність, екологічну стійкість і стабільність. Точний відбір проб вугілля та контроль якості мають вирішальне значення, а нечіткі алгоритми управління пропонують операційні покращення.4.?Якість вугілля та ефективність роботи станції: Високоякісне вугілля, точний відбір проб і вдосконалена діагностика мають життєво важливе значення. Інновації в моніторингу та нові технології підвищують ефективність, безпеку та довговічність.5.?Адаптивний моніторинг зносу труб: Адаптивні підходи в режимі реального часу необхідні для моніторингу зносу теплообмінних труб у парогенераторах, оскільки існуючі методи є неефективними.Дисертація складається з чотирьох розділів:1.?Перший розділ: Розглянуто використання комп'ютерно-інтегрованих систем управління (КІСУ) для моніторингу зносу труб в барабанних парогенераторах теплових електростанцій (ТЕС). У ньому підкреслюється складність галузі та необхідність ефективної ідентифікації палива і стратегій мінімізації пошкоджень.2.?Другий розділ: Розроблено математичну модель, що враховує споживання палива, летючу золу та мінеральні домішки, з метою максимізації терміну служби труб та мінімізації витрат. Вона покращує розуміння впливу якості вугілля на знос труб і використовує правило відбору проб Кокрана для кращого контролю якості вугілля.3.?Третій розділ: Представляє автоматизований метод виробництва високоякісного вугілля на ТЕС. Він включає дванадцятикрокову стратегію налаштування контролера на основі нечіткої логіки, зосереджену на управлінні потоком вугілля та коригуванні роботи в реальному часі на основі якості вугілля.4.?Четвертий розділ: Створено КІСУ на основі моделі зносу поверхні труби, яка розподіляє потік вугілля на основі ідентифікованих домішок та автоматизованих налаштувань відбору проб. Обчислювальні експерименти демонструють ефективність системи в зниженні експлуатаційних витрат і збільшенні терміну служби теплообмінних труб.Таким чином, в дисертації представлено комплексний підхід до управління зносом теплообмінних труб на теплових електростанціях, що використовує передові моделі, аналіз даних в режимі реального часу та інноваційні системи управління для підвищення ефективності, зниження витрат і продовження терміну служби обладнання.^UThis dissertation focuses on enhancing methods and models in a computer-integrated system for monitoring the wear of heat exchange tubes in solid fuel steam generators at coal-powered thermal power plants, particularly when dealing with coal of unknown ash composition. It uses current coal quality data for measuring solid mineral impurities and provides various control loops like coal flow distribution and quality checks to minimize costs.Key findings include:1.?Global Coal Industry Complexities: The industry faces challenges like varying coal quality, pricing, and environmental concerns, with developing countries heavily reliant on coal. Transitioning to sustainable energy is difficult due to these diversities.2.?Efficiency in Coal-Fired Power Plants: Efficient power generation hinges on accurately identifying fuel composition and strategizing against damage from refractory compounds in the steam generator's heat exchange tubes. Current analysis methods are insufficient, underscoring the need for advanced diagnostic technologies.3.?Coal Preparation Process Management: A computer-aided automated system enhances efficiency, environmental sustainability, and stability. Accurate coal sampling and quality control are crucial, with fuzzy control algorithms offering operational improvements.4.?Coal Quality and Plant Efficiency: High-quality coal, precise sampling, and advanced diagnostics are vital. Innovations in monitoring and new technologies enhance efficiency, safety, and durability.5.?Adaptive Monitoring of Tube Wear: Real-time, adaptive approaches are essential for monitoring heat exchange tube wear in steam generators, as existing methods are inefficient.The dissertation comprises four chapters:1.?First Chapter: It examines the use of computer-integrated control systems (CICS) for monitoring tube wear in drum steam generators at thermal power plants (TPP). It highlights the industry's complexities and the need for efficient fuel identification and damage minimization strategies.2.?Second Chapter: Develops a mathematical model considering fuel consumption, fly ash, and mineral impurities, aiming to maximize tube life and minimize costs. It improves understanding of coal quality's impact on tube wear and utilizes the Cochran sampling rule for better coal quality control.3.?Third Chapter: Introduces an automated method for producing high-quality coal at TPPs. It involves a twelve-step strategy for setting up a fuzzy logic-based controller, focusing on coal flow management and real-time operation adjustments based on coal quality.4.?Fourth Chapter: Establishes a model-based CICS for tube surface wear, which allocates coal flow based on identified impurities and automated sampling settings. Computational experiments demonstrate the system's efficacy in reducing operating costs and increasing the lifespan of heat exchange tubes.In summary, the dissertation presents a comprehensive approach to managing the wear of heat exchange tubes in thermal power plants, leveraging advanced models, real-time data analysis, and innovative control systems to enhance efficiency, reduce costs, and extend equipment lifespan.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Дмитренко В. В. 
Модель та метод побудови конвергентних програмно-конфігурованих мереж з гарантованою достовірністю управляючої інформації.: автореферат дис. ... д.філософ : 123 / В. В. Дмитренко. — Б.м., 2024 — укp.

АНОТАЦІЯДмитренко В.В. Модель та метод побудови конвергентних програмно-конфігурованих мереж з гарантованою достовірністю управляючої інформації. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 123 «Комп’ютерна інженерія» –– Державний університет інформаційно- комунікаційних технологій Міністерства освіти і науки України, Київ, 2024.Дисертаційна робота присвячена розробці моделі та методу побудови конвергентних програмно-конфігурованих мереж для дослідження затримки пакетів за різних навантажувальних характеристик процесів обробки трафіку з гарантованою достовірністю управляючої інформації.Вирішення завдання мінімізації пакетів SDN мережі безпосередньо залежить від показників якості параметрів конвергентних програмно-конгфігурованих мереж. Результуючі моделі, що згенеровані програмно-апаратним комплексом, можуть бути використані для побудови мережі та дослідження параметрів її продуктивності. Розроблені методики створення моделей вхідних та вихідних параметрів конвергентних програмно-конфігурованих мереж дозволяють підвищити показники якості передачі даних, послуг та мереж, а також гарантовану достовірність управляючої інформації.Сучасні високошвидкісні мережі передачі даних повинні володіти передбачуваною поведінкою при будь-яких поєднаннях параметрів трафіку і налаштувань обладнання. Одним із основних пристроїв високошвидкісних магістралей є комутатори, які поступово ускладнювалися, збільшуючи функціональність. На сьогоднішній день провайдери починають використовувати програмно-конфігуровані мережі, які надають більш гнучкі підходи до управління трафіком. Програмно-конфігуровані мережі, що працюють на базі протоколу OpenFlow, є таким підходом до побудови інфокомунікаційних мереж, при якому функції управління мережею відокремлені від рівня передачі даних і винесені на спеціальний сервер-контролер. Вони суттєво покращили керованість мережі та дозволили об'єднати віртуальну та фізичну інфраструктуру під єдиним гарантованим управлінням. На сьогоднішній день імітаційне моделювання є основним інструментом дослідження SDN мереж. Розроблено досить велику кількість систем імітаційного моделювання мережі, що спираються у своїй роботі на такі параметри, як кількість вузлів, зв'язки між ними, протоколи, характеристики каналу передачі даних, а також виконувані функції.Ймовірнісно-часові характеристики обробки трафіку телекомунікаційної мережі залежать від часу роботи всіх обробних трафік-процесів, включаючи роботу черг, фільтрів, налаштувань, маршрутизації і комутації, а також від завантаження ресурсів. Тривалість обробки одного і того ж пакета на однаковому устаткуванні з різними налаштуваннями може відрізнятися в десять і більше разів. Додають додаткові затримки етапи обробки трафіку, які не враховані в стандартних моделях. Найпоширенішою мережею є конвергентна програмно-конфігурована мережа, яка поєднує реалізацію основних функцій, як у традиційному, так і у програмно-конфігуруємому режимі.В дисертаційній роботі проведено аналіз підходів до автоматизації перенесення характеристик з мережі до системи моделювання. Це дозволило суттєво спростити процес побудови моделей конкретних пристроїв та мереж, а також автоматизовано одержувати характеристики конкретних моделей обладнання та контролювати достовірність моделей статистичними методами.Методика побудови конвергентної SDN мережі з гарантованою достовірністю управляючої інформації використана для побудови інфокомунікайційних мереж України.^UANNOTATIONDmytrenko V.V. Model and method of building convergent software-configured networks with guaranteed reliability of control information. – Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for obtaining the scientific degree of Doctor of Philosophy in the specialty123 "Computer Engineering" – State University of Information and Communication Technologies of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Kyiv, 2024.The dissertation is devoted to the development of a model and method of building a simulation-analytical model of convergent software-configured networks for the study of packet delay under various load characteristics of traffic processing processes with guaranteed reliability of control information.Solving the task of minimizing SDN network packets directly depends on the quality parameters of converged software-configured networks. The resulting models generated by the software and hardware complex can be used to build a network and study its performance parameters. The developed methods of creating models of input and output parameters of convergent software-configured networks allow to increase the quality indicators of data transfer, services and networks, as well as the guaranteed reliability of control information.Modern high-speed data transmission networks must have predictable behavior for any combination of traffic parameters and equipment settings. One of the main devices of high-speed highways are switches, which gradually became more complicated, increasing functionality. Today, ISPs are beginning to use software-configured networks that provide more flexible approaches to traffic management. Software-configured networks operating on the basis of the OpenFlow protocol are such an approach to the construction of information communication networks, in which network management functions are separated from the level of data transmission and transferred to a special server-controller. They significantly improved network manageability and allowed to combine virtual and physical infrastructure under a single guaranteed management.To date, simulation modeling is the main tool for SDN network research. A fairly large number of network simulation systems have been developed, relying in their work on such parameters as the number of nodes, connections between them, protocols, characteristics of the data transmission channel, as well as performed functions.The probabilistic time characteristics of telecommunication network traffic processing depend on the time of operation of all processing traffic processes, including the operation of queues, filters, settings, routing and switching, as well as on resource loading. The processing time of the same package on the same equipment with different settings can vary by a factor of ten or more. Traffic processing steps that are not considered in standard models add additional delays. The most common network is a converged software-configurable network, which combines the implementation of basic functions in both traditional and software-configurable mode.The dissertation analyzes approaches to automating the transfer of characteristics from the network to the modeling system. This made it possible to significantly simplify the process of building models of specific devices and networks, as well as automatically obtain the characteristics of specific models of equipment and control the reliability of models using statistical methods.The method of building a convergent simulation-analytical model of a telecommunications network with guaranteed reliability of control information is used for the construction of information communication networks of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Дунець Б.Р. 
Пристрої комутації пакетів даних з багатоканальною вхідною буферизацією: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.13 / Б.Р. Дунець ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2004. — 19 с. — укp.

Запропоновано метод побудови пристроїв комутації пакетів даних, який передбачає застосування багатоканальної вхідної буферизації та планування комутації, що забезпечують вибір та планування більше одного пакета з одного вхідного буферу, за допомогою чого досягається, у порівнянні з відомими, мінімальний середній час затримки комутації у пристроях комутації пакетів даних з вхідною буферизацією. Наведено новий метод швидкого паралельного планування комутації у пристроях комутації пакетів даних з багатоканальною вхідною буферизацією, який має меншу асимптотичну часову складність, ніж відомі. Розроблено структуру та методику проектування пристрою планування комутації згідно методу швидкого паралельного планування, яка дає змогу виконувати планування комутації зі швидкістю поступлення вхідних даних з мінімальним середнім часом затримки комутації. Створено базові структури та методику проектування пристроїв комутації пакетів даних з багатоканальною вхідною буферизацією, які забезпечують комутацію пакетів з мінімальним середнім часом її затримки. Розроблено базову структуру та методику проектування контролера багатоканального доступу, що забезпечує такий доступ з більшою пропускною здатністю, ніж відомі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.34-016 + З970.34-016
Шифр НБУВ: РА334911

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Енглезі І.П. 
Ефективність координованого управління транспортними потоками: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / І.П. Енглезі ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Визначено шляхи удосконалення організації управління транспортними потоками за рахунок підвищення рівня технології координованого управління. Зроблено формалізований опис процесу координованого управління на основі системного аналізу та побудовано його системну модель. Удосконалено структуру управління підсистеми шляхом введення запропонованих світлофорних контролерів для підвищення надійності та швидкодії процесу управління. Розроблено математичну модель зміни інтенсивності транспортного потоку протягом доби в аналітичній формі з урахуванням необхідної точності управління й імовірних складових транспортного потоку методом дослідження часових рядів. Вирішено задачу оптимізації часових затримок транспортних засобів на магістралі координованого управління, що спряє підвищенню його ефективності. Дане рішення запропоновано реалізувати у вигляді зворотного зв'язку з управління в алгоритмі координації тривалістю основного такту циклу світлофорного регулювання на перехресті. Створено алгоритм координованого управління траспортними потоками та розроблено програмне забезпечення для його практичного застосування у діючих системах управління рухом у містах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О808.03 +
Шифр НБУВ: РА332119

Рубрики:

      
16.

Зінченко О. В. 
Методологія побудови інформаційних систем на основі віртуалізації мережевих функцій / О. В. Зінченко. — Б.м., 2021 — укp.

В результаті дисертаційних досліджень вирішена важлива науково-прикладна проблема щодо розробки методології побудови інформаційних систем, на основі віртуалізації мережевих функцій, яка повинна ефективно функціонувати з SDN та NFV.В роботі вперше розроблено математичну модель інформаційної мережі з віртуалізацією мережевих функцій, наукова новизна якої полягає в тому, що вона ґрунтується на теорії масового обслуговування. Це дає можливість забезпечити у реальному часі самоналагоджування параметрів мережі з метою реалізації визначення ефективної архітектури мережі та підвищення її продуктивності.Вперше розроблено метод реконфігурації ланцюжка обслуговування та поведінки площини управління SDN, наукова новизна якого ґрунтується на використанні кінцевого автомату Мілі та дозволяє моделювати поведінку площини управління SDN. Вперше розроблено методику підвищення продуктивності системи шляхом прогнозування необхідних сервісів та передбачення помилок, наукова новизна якої полягає в тому, що вона ґрунтується на методах лінійного програмування. Це дає можливість здійснювати ефективне керування мережевими функціями, які динамічно організовані.Удосконалено метод виявлення атак на інформаційну мережу NFV, який на відміну від існуючих ґрунтується на ентропійному алгоритмі та автоматично вибирає контрзаходи у залежності від типу атаки. Це дає можливість визначати потоки пакетних подій, які завантажують ресурси системи. Для визначення потоків пакетних подій, які виснажують ресурси контролера застосовується розподіл функцій шляхом узагальнення ентропії комбінованої формули Шеннона – Рені у реальному часі.Вперше розроблено концепцію побудови інформаційної системи з віртуалізацією мережевих функцій, наукова новизна якої полягає в тому, що вона ґрунтується на основі математичних моделей архітектури мережі, прогнозуванні необхідних мережевих сервісів і помилок та методах парирування відмов у мережі при мінімальних затратах. Це дозволяє забезпечити своєчасність реакції інформаційної системи на позаштатні ситуації у випадку мережевої атаки, деградації структури чи погіршені функціональних можливостей інформаційної системи.^UAs a result of dissertation researches the important scientific and applied problem concerning development of methodology of construction of information systems, on the basis of virtualization of network functions which should function effectively with SDN and NFV is solved.For the first time a mathematical model of an information network with virtualization of network functions was developed, the scientific novelty of which is that it is based on the theory of queuing. This makes it possible to provide real-time self-tuning of network parameters in order to implement the definition of an effective network architecture and increase its productivity.For the first time, a method of reconfiguration of the service chain and the behavior of the SDN control plane was developed, the scientific novelty of which is based on the use of the Mill finite state machine and allows to model the behavior of the SDN control plane.For the first time, a methodology for increasing system performance by predicting the required services and predicting errors has been developed, a scientific novelty of which lies in the fact that it is based on linear programming methods. This enables efficient management of dynamically organized network functions.The method of detecting attacks on the NFV information network has been improved, which, unlike the existing ones, is based on an entropy algorithm and automatically selects countermeasures depending on the type of attack. This makes it possible to determine the streams of packet events that load system resources. To determine the flow of packet events that deplete the controller's resources, the distribution of functions is used by generalizing the entropy of the combined Shannon-Reni formula in real time.For the first time, the concept of building an information system with virtualization of network functions was developed, the scientific novelty of which lies in the fact that it is based on mathematical models of network architecture, forecasting the necessary network services and errors, and methods of parrying network failures at minimal cost. This makes it possible to ensure the timely response of the information system to emergency situations in the event of a network attack, degradation of the structure or deterioration of the functionality of the information system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Казьмірович О. Р. 
Методологічні основи формування розмірних параметрів книжкових видань в єдиному виробничому інформаційному середовищі / О. Р. Казьмірович. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота вирішує актуальну науково-прикладну проблему створення методологічних основ формування розмірних параметрів книжкових видань в єдиному виробничому інформаційному середовищі у друкарнях комп'ютерно-інтегрованого управління поліграфічними процесами у концепції «Індустрія 4.0».Розроблено теоретичні засади та математичні моделі й алгоритми для виявлення впливу величини несуміщення растрових елементів різної форми на точність багатофарбового друку «точка в точку», який визнано ефективним через відсутність явища муару. Детально розроблено новий спосіб контролю та керування точністю суміщення й позиціонування фарбовідбитків, який суттєво спрощує інтеграцію друкарських процесів із процесами налаштовування на формат фальцювальних машин. Уперше запропоновано автоматизований метод контролю точності зіштовхування віддрукованих аркушів на віброзіштовхувачах, здійснено аналіз і оцінку точності визначення кількості аркушів у стосі лічильними вагами на віброзіштовхувачі. Запропоновано засоби автоматизації налаштування на тираж аркушовивідних пристроїв підбиральних машин з використанням програмованих логічних контролерів та апаратом нейронних мереж. Розроблено ієрархічну багаторівневу модель контролю якості книжкових видань за розмірними параметрами та математичну модель для визначення результуючого значення величини похибки виготовлення зошитів книжкового блока на фальцювальних машинах при традиційній та удосконаленій технологіях.Обгрунтовано вибір апаратно-програмних засобів автоматизації для поліграфічного устаткування, на базі яких модернізовано системи керування окремих машин, що виготовлені на вітчизняних поліграфічних заводах та експлуатуються підприємствами регіонального видавничо-поліграфічного кластера у контексті розвитку єдиного виробничого інформаційного середовища відповідно до міжнародних стандартів на платформі «Індустрія 4.0».Ключові слова: виробниче інформаційне середовище, точність розмірних параметрів, книжкові видання, друк «точка в точку», суміщення фарб на відбитку, інформаційно-керуючі пристрої, програмовані логічні контролери, робочі потоки, «Індустрія 4.0».^UThe thesis is devoted to solving the actual scientific and applied problem of creating methodological bases of formation of dimensional parameters of book editions in the united production information environment in the printing houses with computer-integrated management of the printing processes in concept «Industry 4.0» are formed.The mathematical models and algorithms for calculating areas of neighboring inks of circular, square, rhombic and ellipse forms of raster elements with given dimensions of their sizes depending of precision color register and, therefore, using the Neuberg-Neigebauer equations, we proceed directly to the calculation of the color coordinates of separate sections of the raster imprint by printing «point to point» as the most effective way to correct moiré have been proposed.The new way of controlling and management the accuracy of color register and positioning of imprints has been developed, which also significantly simplifies printing technology «point to point» and improves the integration efficiency of the printing proc-esses with the processes to adjustment on format of the folding machines and creats the prerequisites to building an system automated control of the accuracy of the jogging of the printed sheets on the joggers. The analysis of the accuracy of determining the number of sheets in a stack by counting weights at Polar Mohr jogger has been carried out. The way of the automation to adjustment on the format of the sheet delivery de-vices in gathering machines with use of artificial neural networks and the choice of its best architecture has been proposed. The five-level hierarchical model for estimation and regulating the quality of book editions by the accuracy of dimensional parameters and the information models of work-flow of their manufacturing technology and the method of calculation of the resulting errors in the location on folding marks on the back signature have been developed. The multilevel computer-integrated system control of printing production is substantiated based on choice a hardware and software platform of automation for printing equipments, which significantly speeds up to entry to form «Industry 4.0» has been developed. Key words: production information environment, accuracy of dimensional parameters, book editions, printing «point-to-point», color register of imprints, informa-tion-control devices, programmable logic controllers, workflow, «Industry 4.0».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Козлов С. С. 
Підвищення ефективності експлуатації об'єктів електричних мереж за рахунок використання Smart Grid / С. С. Козлов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.14.02 – електричні станції, мережі та системи. − Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків, 2021.Дисертація присвячена розробці та вдосконаленню методів застосування в системах енергопостачання об'єктами великої потужності з високою шпаруватістю споживання в складі Smart Grid системи керування.Проведено аналіз ефективності системи енергопостачання радіотехнічного науково-дослідного комплексу Інституту іоносфери, що дозволив визначити можливі фактори та режими роботи, що сприяють погіршенню якості електричної енергії від споживача.Представлені результати аналізу режимів енергоспоживання комплексу некогерентного розсіювання Інституту іоносфери НАН і МОН України з метою вирішення проблеми підвищення енергоефективності науково-дослідного комплексу та створення енергоефективної системи електропостачання з застосуванням інтелектуальної Smart Grid системи, яка забезпечить стійку роботу наукового обладнання для виконання дослідницьких програм НАН України.Проведено моделювання роботи виконавчих пристроїв Інституту іоносфери. Моделювання показало, що вольт-амперні характеристики, отримані експериментальним шляхом, збігаються з вольт-амперними характеристиками побудованої моделі. Результати моделювання дозволили сформулювати завдання щодо належного використання перетворювачів напруги і використання ШІМ-контролера.^UThe thesis on Candidate Degree in Technical Sciences: Specialty 05.14.02 – power plants, networks and systems. – National Technical University «Kharkov Polytechnic Institute», Kharkov, 2021.The thesis is devoted to the development and improvement of methods of high power objects with high duty cycle in power supply systems as a part of Smart Grid control system.The analysis of the efficiency of the power supply system of the radio engineering research complex of the Institute of the Ionosphere, which made it possible to determine the possible factors and modes of operation, contributing to the deterioration of the quality of electrical energy from the consumer.The results of energy consumption modes analysis of Institute of Ionosphere incoherent scattering complex are presented.The work of the Institute of the Ionosphere executive devices is modeled. Simulation results showed that experimentally obtained current-voltage characteristics coincided with the current-voltage characteristics of the constructed model. The simulation results allowed to formulate tasks of voltage converters and PWM controller proper usage.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Козловський А. Т. 
Контролінг інвестиційної діяльності на підприємствах молокопереробної галузі / А. Т. Козловський. — Б.м., 2020 — укp.

Метою дисертаційної роботи є розвиток теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо впровадження ефективного контролінгу інвестиційної діяльності для забезпечення якісного здійснення інвестиційного процесу та прийняття обґрунтованих стратегічних рішень на підприємствах молокопереробної галузі. Об'єктом дослідження є контролінг інвестиційної діяльності підприємств в частині здійснення реальних інвестицій, а предметом − теоретико-методичні і практичні питання впровадження та реалізації контролінгу інвестиційної діяльності на підприємствах молокопереробної галузі.Дисертацію присвячено дослідженню контролінгу інвестиційної діяльності на вітчизняних молокопереробних підприємствах. Розглянуто теоретичні засади визначення суті контролінгу інвестиційної діяльності. Систематизовано науково-практичний інструментарій здійснення контролінгу у сфері оперативного та стратегічного управління інвестиційною діяльністю. Консолідовано організаційні засади регламентації інвестиційної діяльності, запропоновано підхід до оцінювання ефективності запровадження використання контролінгу інвестиційної діяльності на підприємствах молокопереробної галузі. Розроблено науково-практичний інструментарій контролінгу соціальних, екологічних та інвестицій у нематеріальні активи; визначено роль інвестиційного контролера в даному процесі. Надано практичні рекомендації щодо використання інструментів оперативного та стратегічного контролінгу інвестиційної діяльності. Запропоновано рамку здійснення пост-аналізу системи стратегічного планування (у тому числі в частині інвестиційного плану), системи стратегічного контролінгу інвестиційної діяльності та окремих інвестиційних проєктів. Виконано оцінку інвестиційної активності та спроможності підприємств молокопереробної галузі, а також рангову та структурно-індексну оцінку інвестиційної активності підприємств галузі, надано релевантні пропозиції.Ключові слова: контролінг, інвестиційна діяльність, молокопереробні підприємства, пост-аналіз, інвестиційна активність, інвестиційна спроможність, контролінг інвестиційної діяльності.^UThe purpose of the dissertation is to develop theoretical foundations and develop practical recommendations for the implementation of effective controlling of investment activities to ensure quality implementation of the investment process and the adoption of sound strategic decisions in the dairy industry. The object of the study is the controlling of investment activities of enterprises in terms of real investment, and the subject of this study are theoretical and methodological and practical issues of implementation of controlling of investment activities in the dairy industry.The dissertation is devoted to the research of investment activities controlling at domestic dairy processing enterprises. The theoretical principles of determining the essence of investment activities controlling, by analyzing approaches to the definition of the category "controlling", are investigated; The differences between the concepts of "investment activities controlling", "investments controlling", "investment projects controlling" were determined. The directions of investment activities controlling at each stage of the investment process are separated and methodical tools used in the course of investment activities controlling are investigated. This ultimately enables to identify the scope of responsibility of the investment controllers and the tools they use.The scientific and practical tools for carrying out controlling in the field of operational and strategic management of investment activity are systematized by identifying necessary tools at the pre-investment, investment and post-investment stages of project implementation and investment strategy as a whole. This makes it possible to determine optimal schemes of financing approval for various categories of investment projects, as well as a practical mechanism for analyzing the sensitivity of investment projects using the Monte-Carlo method.Organizational principles of regulation of investment activities by defining internal procedures that should be used for the regulation of processes related to the implementation of investment projects were consolidated. This will ultimately allow to achieve faster project implementation, optimal use of labor and financial resources of the company during the implementation of investment projects. An estimation of investment activities controlling application efficiency at domestic dairy processing enterprises is carried out.Also, approaches to the analysis of options for organizing the investment activities controlling at enterprises were offered. This should be done in relation to the overall level of investment activity and taking into consideration the position of management of the company.The scientific and practical tools for controlling of investments in social, environmental and intangible assets are presented, as well as the role of the investment controller in this process.Methodical provision of tools for strategic investment activities controlling through the definition of the mechanism and timing of implementation of actions related to the preparation of the strategic plan, proposals for categorization of projects, fixation of the format of provision and presentation of data within the preparation of the strategic plan. A survey among management of the largest dairy enterprises was also conducted on the scale of use of strategic planning. Specific tools for post-analysis of strategic planning, including investment strategy, as well as for post-analysis of implemented strategies were presented. Tools for specific investment projects post analysis were also presented.Opportunities were offered for improvement of the current controlling process, for example, using specific controlling instruments during the analysis of investment projects. Opportunities were suggested for improvement of the process of investment projects financing coordination.The framework for post-analysis of the strategic planning system (including, in terms of the investment plan), the system of strategic control of investment activities and the post-analysis of individual investment projects was proposed.An assessment of the investment activity and capacity of dairy processing enterprises was also conducted. In addition, rank and structural-index estimations of investment activity of dairy industry enterprises were conducted.Keywords: controlling, investment activities, dairy industry enterprises, post-implementation review, investment activity, investment capacity, investment activities controlling.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Козуб О.В. 
Формування системи управління промисловими підприємствами на засадах контролінгу: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.В. Козуб ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 20 с. — укp.

Визначено, що для більшості українських підприємств контролінг зрозумілий як допоміжна технічна функція, яка обслуговує процес створення та прийняття управлінських рішень. Удосконалено структуру управління підприємством на основі формування служби контролінгу, яка є функціонально виокремленим напрямом у його роботі та дає змогу оптимізувати діяльність інших економічних служб з аналітичних позицій. Розроблено концептуальний підхід щодо формування внутрішньої структури та складу служби контролінгу, який базується на поетапному його впровадженні, оптимальний склад якої включає: начальника контролінгового відділу, контролера-технолога, контролера-аналітика та контролера інформаційних систем. Узагальнено й охарактеризовано основні етапи впровадження підсистеми оперативного контролінгу, де відображено весь необхідний обсяг робіт, який повинен бути здійснений у ході реалізації кожного з етапів. Розроблено конкретні рекомендації з реалізації проекту впровадження підсистеми оперативного контролінгу в управління діяльністю підприємств і розраховано економічний ефект від упровадження системи контролінгу на підприємстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-21 +
Шифр НБУВ: РА366402

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського