Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (21)
Пошуковий запит: (<.>K=КОЛАБОРАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Шеменьова Ю. В. 
Мурали України у світовому стріт-арті: формотворення, пластичне моделювання, художньо-образні особливості / Ю. В. Шеменьова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено аналізу явища мурал-арту в світовому й українському стріт-арті, крізь призму історико-культурних процесів формування образотворчого та монументально-декоративного мистецтва; художніх течій і напрямів авангарду першої третини ХХ ст.; американського стріт-арту 1930–1980-х рр.; хіп-хоп культури та виступів населення різних рас за рівні права з корінними мешканцями США; мексиканського муралізму; українського бойчукізму; радянського монументалізму на теренах УРСР й європейських, азійських та африканських муралів. Визначено, що більшість муралів на території України були створені іноземними художниками в межах міжнародних фестивалів вуличного мистецтва. Відповідно, зарубіжні та українські митці, під час такої співпраці, збагачують образну складову вітчизняного мурал-арту європейським досвідом.З'ясовано художньо-образні та техніко-технологічні особливості муралів, виконаних українськими та зарубіжними райтерами. Зокрема, визначено, що провідними в мурал-арті України постають образи героїв народного епосу, портрети учасників АТО, фемінні та маскулінні образи в національному одязі, зображення дітей, міфологічні персонажі, лики святих, представники професій у сфері соціального обслуговування, зокрема лікарі (2020–2021 рр.), зооморфні й антропоморфні зображення. Уперше на основі комплексного дослідження, здійснено класифікацію різновидів світових муралів, визначено смислову та просторову організацію стінописів, мистецькі технології виконання творів мурал-арту іноземними й українськими райтерами, проаналізовано специфіку формотворення та пластичного моделювання муралів світу, окреслено джерела інспірацій та специфіку іконографії українського мурал-арту, поглиблено типологію мурал-арту, уточнено жанрово-стильові особливості європейських муралів. Відповідно, було визначено три моделі українських муралів 2010–2020 рр.: національна – з репрезентацією творів етнокультури; авторська – з висвітленням індивідуального бачення митцем оточуючого світу; адаптивна – із зверненням художників до мистецьких традицій та художніх образів інших країн світу (мурали зазвичай виконуються іноземцями або колабораціями з українськими художниками у межах міжнародних фестивалів вуличного мистецтва).Ключові слова: мурали, монументальне мистецтво України, світовий стріт-арт, формотворення, пластичне-моделювання, художньо-образні особливості.^UThe dissertation is devoted to the analysis of the phenomenon of mural art in world and Ukrainian street art, through the prism of historical and cultural processes of formation of world art and monumental-decorative art; artistic trends and trends of the avant-garde of the first third of the twentieth century; American street art of the 1930s and 1980s; hip-hop culture and performances by population of different races for equal rights together with Native Americans; Mexican muralism; Ukrainian Boychukism; Soviet monumentalism in the USSR and European, Asian and African murals with their distinctive features.It is determined that most of the murals on the territory of Ukraine were created by foreign artists within the framework of international street art festivals. Accordingly, foreign, and Ukrainian artists, during such cooperation, enrich the figurative component of the domestic mural art with European experience.Artistic, visual, and technical features of murals have been clarified, performed by Ukrainian and foreign artists. For the first time on the basis of a comprehensive study, the classification of varieties of world murals was carried out, semantic and spatial organization of murals, artistic technologies of mural art performance by foreign and Ukrainian artists were determined, the specifics of formation and plastic modeling of murals of the world were analyzed, sources of inspireds and specifications of iconography of Ukrainian mural art were outlined, the typography of mural art was studied, and the typography of mural art was analyzed Ukrainian murals. Accordingly, three models of Ukrainian murals were identified in 2010–2020: national – with representation of works of ethnoculture; author's – with the illumination of the individual vision by the artist of the surrounding world; adaptive – with the appeal of artists to artistic traditions and artistic images of other countries of the world (murals are usually performed by foreigners or collaborations with Ukrainian artists within international festivals of street art).Key words: murals, monumental art of Ukraine, world street art, shaping, plastic modeling, artistic and figurative features.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського