Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (23)Тематичний інтернет-навігатор (7)Наукова електронна бібліотека (20)Реферативна база даних (603)Книжкові видання та компакт-диски (91)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=КОВЕЛЬСЬК$<.>+<.>K=ЗАЛІЗНИЧНИЙ$<.>+<.>K=ВОКЗАЛ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Будівництво   
1.

Бамбура А.М. 
Експериментальні основи прикладної деформаційної теорії залізобетону: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.23.01 / А.М. Бамбура ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2006. — 39 с. — укp.

З використанням результатів експериментально-теоретичних досліджень розроблено засади прикладної деформаційної теорії для залізобетону стрижневих систем, яка базується на реальних діаграмах деформування бетону й арматури за різного напружено-деформованого стану та зовнішніх дій. Експериментально визначено закономірності впливу режиму навантаження (одно- і двоосьового стискання, градієнта напружень, повторюваних навантажень високого рівня та тривалої дії навантаження високого рівня) і технологічних факторів на параметри діаграми стискання бетону у широкому діапазоні зміни його міцності та поведінку залізобетонних елементів під навантаженням. Запропоновано аналітичні залежності для визначення параметрів діаграм деформування бетону за різних режимів навантаження, а також на базі деформаційного методу аналітичний апарат для визначення напружено-деформованого стану нормальних перерізів (двотаврового, круглого та кільцевого) звичайних і попередньо напружених згинних і позацентрово стиснутих залізобетонних елементів за різних режимів навантаження. Наведено рекомендації щодо нормування параметрів діаграм деформування бетону для розрахунку залізобетонних елементів за двома групами межових станів. Розроблено метод "трьох кривизн" для визначення несучої здатності нерозрізних залізобетонних балок і балок на деформівній основі. Наведено результати експериментальних і теоретичних досліджень напружено-деформованого стану залізобетонних конструкцій і елементів об'єкту "Укриття" Чорнобильської АЕС, будівлі вокзалу "Київ-Пасажирський", супермаркету "МЕТРО" в м.Харкові.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н539.1-028 +
Шифр НБУВ: РА342224

Рубрики:

      
2.

Толокньов І.В. 
Залізничний транспорт України в період Першої світової війни (1914 - 1918 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.В. Толокньов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто стан і практичну діяльність залізничного транспорту в межах України протягом Першої світової війни. Визначено його роль у забезпеченні потреб фронту і тилу Російської імперії, УНР, і Гетьманської держави. Виділено систему державних залізниць у межах України як самостійний об'єкт історичного дослідження. На основі широкого кола раніше не опублікованих архівних документів, періодичних видань, статистичної літератури та мемуарів проаналізовано процес функціонування доріг в тилу та на фронті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)524-24
Шифр НБУВ: РА312725 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Бондарчук Ю.П. 
Залізничний транспорт України в умовах утвердження адміністративно-командних методів управління народним господарством (кінець 20-х - 30-ті рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Ю.П. Бондарчук ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням комплексного вивчення історії залізничного транспорту в період формування в Україні адміністративно-командної економіки. В дисертації на основі критичного аналізу історичної літератури, введення в науковий обіг оригінальних джерел висвітлюються три взаємопов'язані складові обраної теми: загострення соціально-економічної ситуації на залізницях України та пошук шляхів виходу з кризи; негативні тенденції в кадровій політиці та їх вплив на морально-психологічну атмосферу у виробничих колективах; причини і наслідки політичних репресій серед працівників залізничного транспорту. Запропоновані у дисертації результати і висновки можуть бути використані для підготовки фундаментальних праць із соціально-економічної історії України, розробки нормативних і спеціальних курсів у вищих та середніх навчальних закладах, що випускають спеціалістів залізничного транспорту, реалізації державної програми по увічненню пам'яті наших співвітчизників, жертв сталінського геноциду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-24

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Деркач Е.М. 
Правове регулювання перевезення вантажів залізничним транспортом: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / Е.М. Деркач ; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто суть поняття "залізничне перевезення вантажів" як виду господарської діяльності. Класифіковано суб'єктів, що беруть участь у такому перевезенні. Конкретизовано порядок і визначено основні етапи одержання ліцензій на перевезення вантажів залізничним транспортом. Аргументовано доцільність включення до Закону України "Про залізничний транспорт" окремого розділу, що встановлює правові засади діяльності суб'єктів залізничного транспорту незагального користування, до яких належать власники під'їзних колій, і порядок їх взаємодії з залізницями в єдиному технологічному процесі. Охарактеризовано правові засоби державного регулювання залізничного перевезення вантажів, зокрема, регулювання цін і тарифів, ліцензування, сертифікацію та стандартизацію. Доведено доцільність збереження на сучасному етапі економічного розвитку провідної ролі держави під час визначення вартості послуг всіх суб'єктів залізничного транспорту щодо формування повноцінного конкурентного середовища у даній сфері. Запропоновано спосіб розмежування компетенції, що належить Державній адміністрації залізничного транспорту ("Укрзалізниці"), з метою державного регулювання та здійснення господарської діяльності - перевезення вантажів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.2 + Х839(4УКР)211.92 +
Шифр НБУВ: РА351679

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Ковельська А.В. 
Рівень гіпоксії у злоякісних пухлинах та оцінка його прогностичного значення (експериментально-клінічне дослідження): автореф. дис... канд. біол. наук: 14.01.07 / А.В. Ковельська ; НАН України, Ін-т експерим. патології, онкології і радіобіології ім. Р.Є.Кавецького. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено вплив гіпоксії пухлини на злоякісну прогресію та визначено можливі фактори прогнозу перебігу раку шлунку людини (РШ), асоційованих з гіпоксією. Встановлено пряму кореляцію рівня гіпоксії первинної пухлини (карцинома легені Льюїс) з її агресивністю, зокрема, з активністю метастазування. Розкрито можливості використання співвідношення метаболітів пухлинної тканини, одержані ЯМР спектроскопією in vitro у клінічній практиці з метою покращання діагностики та лікування солідних пухлин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р56-3 +
Шифр НБУВ: РА367470

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Торопов Б.І. 
Розвиток пасажирських комплексів на основі закономірностей формування пасажиропотоків: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Б.І. Торопов ; Київ. ін-т залізн. трансп. Харк. держ. акад. залізн. трансп. — К., 2001. — 21 с.: рис. — укp.

Досліджено закономірності формування пасажиропотоків у транспортно-пересадочних вузлах і пасажирських комплексах. Виявлено закономірності формування пасажиропотоків і величини, які зумовлюють характер функціонування транспортно - пересадочних вузлів і пішохідних комунікацій пасажирських комплексів і визначають їх параметри. Розглянуто питання моделювання динаміки пасажиропотоків вокзального комплексу на основі нормативного та виконаного графіків руху пасажирських поїздів і моделі групової поведінки пасажирів. Здійснено імітаційну модель взаємодії пасажирських потоків у транспортно-пересадочних вузлах і пасажирських комплексах. Надана класифікацію моделей задач у даній галузі досліджень. Запропоновано процедуру наукової експертизи проектів розвитку вокзальних комплексів та трирівневу систему оцінки якості обслуговування пасажирів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О285.025
Шифр НБУВ: РА314466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Аксьонов І.М. 
Створення економічного механізму управління пасажирським комплексом залізничного транспорту України: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.03 / І.М. Аксьонов ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2008. — 34 с. — укp.

Проаналізовано сучасне становище пасажирського залізничного комплексу України на транспортному ринку. Досліджено стан пасажирського рухомого складу, динаміку розвитку комплексу за роки незалежності, розвиток конкуренції на ринку перевезень, з'ясовано причини їх неефективності та збитковості. Обгрунтовано необхідність впровадження логістики у пасажирській сфері діяльності та застосування нових маркетинго-логістичних методів і структур управління комплексом, удосконалення стратегій ціноутворення, розвитку комплексу (його підприємств) і підвищення конкурентоздатності залізниць. Створено новий економічний маркетинго-логістичний механізм управління пасажирським залізничним комплексом України. Розроблено теоретико-методологічні принципи та підходи щодо його формування; визначено особливості та методи використання. Запропоновано маркетингові підходи щодо реструктуризації, розробки та вибору конкурентних стратегій управління та розвитку пасажирського комплексу; створено маркетингово-логістичний механізм управління сервісом на вокзалах і в поїздах; розроблено маркетингові принципи та стратегію ціноутворення на перевезення та додаткові послуги, а також управління економікою пасажирських поїздів на залізницях України. Сформульовано визначення наукових понять "маркетингова логістика" у пасажирському комплексі та "маркетингово-логістичний механізм" управління економічною ефективністю пасажирського залізничного комплексу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-814 +
Шифр НБУВ: РА362001

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
8.

Древаль І.В. 
Структурні принципи композиційного моделювання об'єднаних вокзальних комплексів: Автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / І.В. Древаль ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт.. — Х., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено процеси формоутворення об'єктів, що забезпечують цілісність архітектурно-містобудівного середовища на декількох містобудівних рівнях, зокрема об'єднаних вокзальних комплексів (на прикладі залізнично-автобусних). Уточнено поняття об'єднаного вокзального комплексу, доведено необхідність розгляду його як елемента двох ієрархічних структур - системи населених місць (СНМ) і міста. Отримані результати дозволяють вирішувати проблеми містобудування та визначати перспективи розвитку міста та СНМ в аспектах удосконалення територіальної організації та формування цілісного архітектурного вигляду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н742.66-022 + Н743.26-022
Шифр НБУВ: РА318871 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Глибовець В. Л. 
Суспільно-географічні аспекти дослідження міст як центрів туризму (на прикладі Столичного суспільно-географічного району): автореф. дис. ... канд. геогр. наук : 11.00.02 / В. Л. Глибовець ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 22 с.: рис. — укp.

Вперше розкрито сутність міста як туристичної дестинації, яка є собою поселенням, що має достатню кількість туристсько-рекреаційних ресурсів, закладів соціальної інфраструктури, хоча б один з видів транспортної доступності (аеропорти, залізничні вокзали, автобусні станції, автомагістралі) та пропонує себе як туристичний центр в межах держави, до якої воно належить, або на міжнародному рівні. Розроблено критерії та проведено порівняльне оцінювання туристичного потенціалу столиць Європи та Києва, а також міст Столичного суспільно-географічного району (СГР), за результатами якого створено рейтинги, що дозволило визначити рівень конкурентоспроможності досліджуваних міст на ринку туризму. Висвітлено методичні основи суспільно-географічного дослідження дестинацій, які полягають у визначенні підходів до проведення бально-рейтингового оцінювання міст з метою вивчення суспільно-географічних процесів, які впливають на розвиток туризму в місті. Удосконалено базу даних наявних туристичних ресурсів, а також об'єктів туристичної інфраструктури адміністративних центрів, міст обласного значення, районних центрів і малих міст Столичного СГР для визначення перспектив їх подальшого розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-2К)22
Шифр НБУВ: РА383434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Кондратюк М.В. 
Удосконалення організаційної структури залізничного комплексу України в сучасних умовах: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.03 / М.В. Кондратюк ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано рекомендації щодо удосконалення організаційної структури управління залізничним транспортом на основі формування Державного транспортно-промислово-фінансового холдингу залізничного комплексу України, в якому взаємодіють транспортні, промислові, фінансово-інвестиційні, науково-інноваційні підрозділи, а також підприємства й організації виробничої та соціальної інфраструктури, загальне керівництво здійснює Державна холдингова компанія "Залізничний комплекс України". Досліджено проблеми побудови організаційної структури та системи управління залізничним транспортом України. Визначено принципові підходи щодо формування організаційної моделі управління залізничною галуззю. Досліджено існуючі варіанти моделей управління залізничним транспортом, охарактеризовано види об'єднань підприємств. Обгрунтовано необхідність і шляхи створення на базі підрозділів Укрзалізниці Державного концерну "Залізничні перевезення України".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-21 +
Шифр НБУВ: РА369142

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Мацюк В.І. 
Удосконалення системи розвозу місцевих вагонів в залізничному вузлі: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / В.І. Мацюк ; Держ. екон.-технол. ун-т трансп. — К., 2008. — 23 с. — укp.

Визначено принципові недоліки та резерви покращання ефективності функціонування залізничних вузлів України як складних технологічних систем у частині переробки місцевого вагонопотоку. Проведено дослідження та класифіковано дані вузли за ступенем розвитку. Введено поняття "розвинений" залізничний вузол. Запропоновано розглядати залізничний вузол як складну технологічну систему, яка має певні ознаки, а саме: активну (цілеспрямовану), штучно створену, людино-машинну, відкритого типу, самостійну, неформальну та добре організовану. На прикладі Київського вузла встановлено розподілення обсягів загальновузлової місцевої роботи між станціями вузла, параметрів вхідних і вихідних вагонопотоків основних вантажних станцій. Побудовано метод на основі принципів розробленого комплексу математичних моделей, який має суттєві переваги, оскільки його алгоритм дозволяє визначити оптимальне місце концентрації технічної переробки місцевих вагонів відповідно до вибраних параметрів і критеріїв оцінювання незалежно від складності, фізичної конфігурації, кореспондеції та інших місцевих умов розвинених вузлів. На прикладі Київського вузла визначено оптимальні місця концентрації технічної переробки місцевого вагонопотоку за критеріями мінімізації відстані та часу. Розроблено дві альтернативні моделі розвозу місцевих вагонів. Застосування даних розробок дозволяє скоротити відстань і час маршрутів слідування місцевих вагонів, а також зменшити потребу у локомотивах передавального руху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.25 +
Шифр НБУВ: РА361634

Рубрики:

      
12.

Шаля О.Г. 
Управління конкурентоспроможністю транспортного підприємства на основі системи менеджменту якості: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.Г. Шаля ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан транспортного ринку у сфері пасажирських перевезень, досліджено структуру управління підприємствами залізничного транспорту. Запропоновано систему управління елементами конкурентоспроможності, в якій визначено напрямки управлінського впливу на процес обслуговування пасажирів. Розроблено систему показників оцінки конкурентоспроможності транспортного підприємства. Обгрунтовано необхідність їх використання в процесі управління конкурентоспроможністю. Розроблено методичний підхід щодо оцінки конкурентоспроможності транспортних підприємств із застосуванням методики "Таємний споживач". Доведено доцільність здійснення споживчої оцінки якості транспортного обслуговування з метою одержання достовірної інформації про стан конкурентоспроможності підприємства. На підставі застосування системного аналізу встановлено відповідність якості послуг, які надаються пасажирам на вокзалах, їх вимогам. Наведено рекомендації щодо оптимізації структури управління сервіс-центрами залізничних вокзалів. На підставі бенчмаркінгового аналізу запропоновано стратегії диференціації якості послуг для різних сегментів пасажирів транспортного ринку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.1-13-21 +
Шифр НБУВ: РА354221

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Фесенко Т. Г. 
Методологія гендерно-орієнтованого управління проектами та програмами / Т. Г. Фесенко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації вирішено важливу науково-прикладну проблему розробкиметодологічних основ гендерно-орієнтованого управління з підвищенняцінності результатів проектної діяльності за рахунок створення нових тарозвитку відомих теоретичних основ, моделей, методів та інструментівуправління проектами та програмами. Представлено базову модель інтеграціїгендермейнстрімінгових технологій в проектний цикл. Запропонованогендерно-збалансовану модель оцінки клієнт-орієнтованості управлінняпроектами в параметрах фемінної логічної системи управління процесами,методами, інструментами взаємодії з клієнтами. Представлено модельідентифікації фемінних (креативних) інструментів та методів в системіРМВОК.Сформовано методологічну платформу застосування гендерного підходув моделювання зрілості системи управління проектами та програмами.Розроблено моделі та методи оцінки гендерної зрілості (системи управлінняпроектами та програмами; офісу гендерно-орієнтованого управлінняпроектами). Розвинуто модель вибору організаційної структури управлінняпроектом за рахунок включення рівня повноважень гендер-менеджера.Розроблено інтеграційну модель формування змісту проекту впараметрах гендерно-сенситивних вимог. Запропоновано кейси з імплементаціїгендермейнстрімінгових моделей і методів для управління галузевимипроектами (на прикладі будівництва): модель оцінки клієнт-орієнтованостібудівельного проекту; модель архітектурно-просторової доступності об'єктівбудівництва (на прикладі залізничного вокзального комплексу); модельінтеграції гендерно-сенситивних вимог стейкхолдерів-бенефіціарів у змістпроектних рішень з благоустрою міських територій; модель відборуінвестиційно-будівельного проекту. Отримані науково-прикладні результатидисертації поглиблюють існуючу методологію проектного менеджменту,фокусуючись на отриманні додаткових гендерно-цінних результатів.Ключові слова: сталий розвиток, гендерна різноманітність, гендерно-орієнтоване управління, гендерна логічна система, гендерна цінність проекту,гендерна зрілість, гендер-менеджер, офіс гендерно-орієнтованого управлінняпроектами.^UThe thesis explores the development of methodological foundations of thegender-oriented management to increase the value of the results of the project activityby creating new and developing well-known theoretical foundations, models,methods and tools for project and program management. The conceptual model of the architecture of the program is proposed in whichthe gender context is included in all stages of management: “the formulation of themission”, “strategic initiatives”, “measures (project actions)”, “expected results”,“values (final results)” on the basis of structural-logical analysis of state and localsustainable development programs.It is noted that new methodological possibilities and for organizing theeffective work of the project team through the application of creative methods andtools in all phases of the life cycle are opened with the application of gender theory.The model of identification of feminine (creative) instruments andmethods in the system of SMVC is proposed. It is presented with the necessarycharacteristics for “timely demonstration of creative thinking” in all areas of projectmanagement knowledge (apart from “project management” and “resourcemanagement” management) and project cycle phases (other than “completion”).The application of this model makes it possible to make decisions that are scientifically justified and genderbalancedin defining the boundaries of the functions and competences of the gendermanager, as well as the selection of the role assignment for the office of gender-basedproject management (PMOG): in the functional one – “PMOG-supportive”, in matrix –“PMOG-manager”, in the project – “PMOG linear”.The application of the scientific results of the thesis in the project activities ofstate administrations, local governments and higher educational institutionsconfirmed the effectiveness of gender-oriented project and program management forobtaining additional (gender) values of results.Keywords: sustainable development, gender diversity, gender-orientedmanagement, gender logic system, gender value of project, gender maturity, gendermanager, gender-oriented project management office.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Санницький Н. М. 
Формування технології тягового забезпечення перевезень вантажів приватними локомотивами / Н. М. Санницький. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеці-альністю 05.22.20 – експлуатація і ремонт засобів транспорту, Дніпровський наці-ональний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніп-ро, 2020.Дисертація присвячена проблемі формування технології тягового забезпечення перевезень вантажів приватними локомотивами в умовах розділення діяльності з експлуатації інфраструктури й виконання перевезень. За даними АТ «Укрзалізниця», загальний парк локомотивів становить 3 871 одиницю, з яких електровози інвентарного парку – це 1 720 одиниць, а їх знос при цьому становить 95 %. Загальна ж кількість тепловозів 2 151 одиниця, знос при цьому дорівнює 99 %. Отже, нестача локомотивів призводить до погіршення використання вантажних вагонів.Із застосуванням методів математичної статистики та кореляційного аналізу виконано дослідження обсягів перевезень вантажів та динаміки показників вико-ристання рухомого складу, який їх забезпечує. Теорія експлуатаційної роботи за-лізниць, реляційний аналіз використовувалися для розробки методів організації взаємодії між перевізниками та оператором інфраструктури. Методи математич-ного програмування, економіко-математичного моделювання та теорія експлуатаційної роботи залізниць застосовані для розробки методів тягового забезпечення перевезення вантажів в умовах функціонування незалежних перевізників. За до-помогою економіко-математичного моделювання визначалася область ефективно-го застосування приватної локомотивної тяги на залізницях України.Отримані в дисертаційній роботі результати вирішують наукове завдання з формування технологій тягового забезпечення перевезень вантажів залізничним транспортом приватними локомотивами на основі розробки залежності схем організації роботи локомотивів та локомотивних бригад незалежних перевізників від довжини дільниць та встановлення залежності величини економії витрат від перевезень вантажів залізничним транспортом у разі використання приватної локомотивної тяги. Для можливості допуску приватної локомотивної тяги удосконалено методи формалізації опису інфраструктури, що дозволяють організувати взаємодію між оператором інфраструктури та незалежними від нього перевізни-ками.Ключові слова: залізнична інфраструктура, бази даних, технологічний процес, реформування залізниць, умови користування інфраструктурою, залізничний транспорт, вантажні перевезення, приватна локомотивна тяга, реструктуризація залізниць, організація вантажних перевезень, організація перевезень.^UThesis for the degree of Ph.D. in Technical Science (Doctor of Philosophy) specialty 05.22.20 – оperation and repair of transport modes (Field of knowledge 27 – Transport). – Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Dnipro, 2020.The thesis is devoted to the solution of the relevant scientific task of forming the technology of traction support of freight railway transportation by private locomotives under conditions of separation of activity on infrastructure operation and transportations. At the present, the locomotive fleet of Ukrainska zaliznytsia JSC consists of 3871 units. The wear of the electric locomotive fleet is about 95%; the wear of the diesel lo-comotive fleet is 99%. As well, the reduction of locomotive fleet leads to both a decrease in the volume of transportations and a deterioration in the use indicators of freight cars.Using the mathematical statistics and correlation analysis, the volumes of cargo transportations and the dynamics of use indicators of the rolling stock providing them were investigated. The theory of operational work of railways, relational analysis for the development of methods for organizing the interaction between carriers and the infra-structure operator. Methods of mathematical programming, economic-mathematical modelling and theory of operational work of railways for the development of traction methods for cargo transportation under conditions of functioning of independent carriers. Economic-mathematical modelling to determine the area of effective application of private locomotive traction on the railways of Ukraine.The results obtained in the dissertation solve the scientific problem of the formation of traction support technologies for freight transportation by private locomotives based on the development of the dependence of the schemes of the organization of locomotives and locomotive crews of independent carriers on the length of sections and the establishment of the dependence of the cost of transport of freight transportation by rail when using private locomotive traction. In order to allow for private locomotive traction, the methods of formalizing the description of the infrastructure have been im-proved, which allow to organize the interaction between the infrastructure operator and its independent carriers. The results obtained in the thesis solve the scientific problem of formation of traction technologies for supporting cargo transportation by private locomotives based on the development of the dependence of schemes of organization of locomotives and lo-comotives of crews of independent carriers on the length of district and establishing the dependence of the cost of private locomotive traction. In order to provide private loco-motive traction, the methods of formalizing the description of the infrastructure have been improved allowing the interaction between the infrastructure operator and inde-pendent carriers to be organized.Key words: railway infrastructure, databases, technological process, reforming of railways, conditions of the use of infrastructure, railway transport, freight transportations, private locomotive traction, restructuring of railways, organization of freight transportations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Дикун Ж. Є. 
Принципи архітектурно-планувальної організації морських пасажирських терміналів в умовах реконструкції / Ж. Є. Дикун. — Б.м., 2020 — укp.

В дисертації науково обґрунтовано застосування нової типологічної одиниці – "морські пасажирські термінали" (МПТ). Проведено аналіз еволюції архітектури об'єктів обслуговування пасажирів морським транспортом з виділенням чотирьох історичних етапів формування, опрацьовано досвід будівництва та реконструкції вітчизняних і закордонних морських пасажирських терміналів та розглянуто основні фактори впливу на формування морських пасажирських терміналів. Запропоновано методику проектування нових та реконструкції існуючих морських терміналів. Розглянуто містобудівні підходи до розміщення та чинники, що впливають на формування морських пасажирських терміналів на різних територіальних рівнях (регіон, система населених місць, місто, ділянка). Проведено порівняння функціонально-технологічних структур морського вокзалу та сучасного термінала й надано рекомендації щодо врахування впливу нових функціонально-технологічних вимог на архітектурно-планувальну організацію терміналів. Зокрема, виявлено та обґрунтовано нову функціональну зону – зону інтермодальності. Надано пропозиції по проектних нормалях розміщення технологічного обладнання основних функціональних зон та нормативних площах основних груп приміщень, розроблено сучасну класифікацію морських терміналів. У дисертації сформульовано основні принципи архітектурно-планувальної організації терміналів та окремо розглянуто принципи формування комунікативних просторів. Запропоновано номенклатуру морських терміналів. Наведено практичні рекомендації щодо методів та прийомів реконструкції, розміщення на території порту та архітектурно-планувальної організації терміналів відповідно до кожного типу номенклатури. Надано пропозиції щодо реконструкції морських пасажирських терміналів Азово-Чорноморського узбережжя України.^UA new typological unit – "maritime passenger terminals" (MPT) is scientifically substantiated in the thesis. An analysis of the evolution of the architecture of maritime transport passenger service facilities is performed with the identification of four historical stages of formation, the experience of construction and reconstruction of domestic and foreign maritime passenger terminals is considered and the main factors influencing the formation of maritime passenger terminals are reviewed. The technique of designing new and reconstruction of existing marine terminals is proposed. Urban planning approaches to locations and aspects of formation of maritime passenger terminals at different territorial levels (region, settlement pattern, city, site) are considered. The functional and technological structure of modern maritime terminal is identified, and recommendations are given to consider the impact of new functionally technological requirements on the architectural and planning organization of the terminals. A new functional area – "Intermodality Zone" – is identified and substantiated. Suggestions for project norms for the placement of technological equipment of the main functional zones and the regulatory areas of the main groups of premises are provided, a modern classification of marine terminals is developed. The thesis states basic principles of architectural and planning organization of terminals and the principles of formation of communicative areas are considered separately.Nomenclature of maritime terminals is proposed. Practical recommendations are given on the methods and techniques of reconstruction, placement on the territory of the port and architectural and planning organization of terminals in accordance with each type of nomenclature. Ideas for the reconstruction of maritime passenger terminals of the Azov-Black Sea coast of Ukraine are given


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Шевченко А. І. 
Стратегування сталого розвитку виробничої інфраструктури національної економіки з позицій безпеки (на прикладі залізничного транспорту) / А. І. Шевченко. — Б.м., 2020 — укp.

Метою дослідження є вдосконалення та подальший розвиток концептуальних засад і науково-практичних підходів до визначення орієнтирів для розробки стратегій сталого розвитку виробничої інфраструктури національної економіки у безпековому вимірі на середньо- та довгострокову перспективу (на прикладі залізничного транспорту), а також розробка рекомендацій щодо інституційного забезпечення досягнення пріоритетних орієнтирів при реалізації цих стратегій. Об'єктом дослідження є процес регулювання сталого розвитку виробничої інфраструктури національної економіки в безпековому вимірі на прикладі залізничного транспорту.Предмет дослідження − науково-практичні підходи до визначення орієнтирів для розробки стратегій сталого розвитку виробничої інфраструктури національної економіки в безпековому вимірі на середньо- та довгострокову перспективу (на прикладі залізничного транспорту), а також рекомендацій щодо інституційного забезпечення досягнення пріоритетних орієнтирів при реалізації цих стратегій.Дисертацію присвячено розвитку концептуальних засад, науково-практичних підходів до визначення орієнтирів для розробки стратегій сталого розвитку виробничої інфраструктури національної економіки в безпековому вимірі на середньо- та довгострокову перспективу (на прикладі залізничного транспорту), а також формуванню рекомендацій щодо інституційного забезпечення досягнення пріоритетних орієнтирів при реалізації цих стратегій. До концепції сталого розвитку додано етапи визначення її структури (з деталізацією економічної складової на виробничу, логістичну, технологічну безпеку), індикаторів (у тому числі тіньових) та розробки інституційних заходів. Для інтегрального оцінювання застосовано методологію ідентифікації з визначенням порогових значень і динамічних вагових коефіцієнтів. У рамках стратегування використано метод адаптивного регулювання. Запропоновано системне забезпечення стратегічних сценаріїв сталого розвитку у взаємозв'язку з критичними загрозами та інституційними заходами.Ключові слова: залізничний транспорт, сталий розвиток, стратегічні орієнтири, інтегральний індекс, індикатори, регулювання, моделювання, інституційні заходи.^UThe aim of the study is to improve and further develop conceptual foundations and scientific and practical approaches to defining guidelines for developing strategies for sustainable development of industrial infrastructure of the national economy in the security dimension in the medium and long term (for example, rail transport), as well as developing recommendations for institutional priority guidelines for the implementation of these strategies.The object of the study is the process of regulating the sustainable development of the production infrastructure of the national economy in the security dimension on the example of railway transport.The subject of the research is scientific and practical approaches to defining guidelines for developing strategies for sustainable development of production infrastructure of the national economy in the security dimension in the medium and long term (for example, rail transport), as well as recommendations for institutional support in achieving these strategies.The dissertation is devoted to the definition of strategic guidelines for sustainable development of the production infrastructure of the national economy from the standpoint of security in the medium and long term (on the example of railway transport).The paper proposes the concept of sustainable development of railway transport in the safety dimension with additional inclusion in its constituent stages of forming the relationship of structural elements of sustainable development with the safety of railway transport of Ukraine, as well as the development of appropriate institutional measures for development of the industry. tasks of transition to the trajectory of sustainable development.The classification of structural elements and indicators of sustainable development of railway transport is carried out, the peculiarity of which allowed the indicators of industrial, logistical and technological safety to the economic component; to social - indicators of employment, mobility of the population, wages in production; to the environmental - indicators of electrification, levels of carbon dioxide emissions and final energy consumption, as well as additionally take into account the following aspects of shadow economic activity, namely: the level of shadowing of transport services and the level of shadow wages in the industry.During the study, the level of sustainable development of production infrastructure was assessed by simultaneous rationing of indicators and their threshold values by a single rationing coefficient and their subsequent integrated convolution, which made it possible to compare the dynamics of integrated indices with integrated thresholds, to identify scientifically sound hail. safety / danger zones and define strategic goals.The application of an integrated multifactor model for identifying the level of sustainable development made it possible to identify the state of sustainable development of railway transport and justify the target strategic guidelines for the restructuring of the industry. The paper proposes to improve the scientific and methodological approach to substantiation of strategic scenarios of structural adjustment of sustainable development of railway transport in terms of introducing the goal-setting stage, namely: the peculiarity of setting strategic goals for the medium and long term as a continuation of the integrated index which made it possible to determine the realistic dynamics of structural adjustment of the industry.During the study, the effectiveness of strategic scenarios of sustainable development was assessed using an integrated criterion, which allowed the monitoring to determine the effectiveness of the executive authorities in the country in terms of railway transport development. The application of the methodological approach to the system support of strategic scenarios of sustainable development made it possible to directly link critical threats, institutional measures and strategic scenarios of railway transport development, as well as to comprehensively take into account the consequences of institutional measures by mitigating threats to the implementation of certain certain railway development scenarios.Keywords: railway transport, sustainable development, strategic guidelines, integrated index, indicators, regulation, modeling, institutional measures.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Кульова Д. О. 
Формування автоматизованої технології перевезення небезпечних вантажів на основі ризик-орієнтованих підходів / Д. О. Кульова. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – процес формування та просування поїздопотоків з небезпечними вантажами. Проведені дослідження ґрунтуються на використанні еволюційних методів, методів теорії масового обслуговування, інтелектуальних методів семіотичного типу на основі динамічних продукційних правил. У результаті дослідження вирішено наукове завдання щодо розробки автоматизованої технології формування та просування поїздопотоків з небезпечними внтажами різних класів на основі розробленого комплексу моделей, які забезпечують реалізацію вищезазначеної технології. Сферою застосування результатів дисертації є залізничний транспорт загального користування.^UThe object of research is the process of formation and promotion of train traffic with dangerous goods. The research was carried out using the evolutive methods, methods of the theory of mass service, intellectual methods of a semiotic type based on dynamic production rules. The scientific novelty of the thesis is solving the scientific problem of improving the technology for controlling train traffic with dangerous goods on railway routes by introducing an automated intelligent semiotic system based on the developed set of models that ensure the implementation of the above technology. The scope of application of the results of the dissertation is public railway transport.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Денис О. В. 
Підвищення ефективності доставки вантажів у міжнародному контрейлерному сполученні / О. В. Денис. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена підвищенню ефективності доставки вантажів у міжнародному контрейлерному сполученні. На основі проведених досліджень розроблено економіко-математична модель визначення рівноцінної відстані доставки вантажів у міжнародному контрейлерному сполученні за критерієм вартості доставки, яка на відміну від існуючих моделей враховує дислокацію вантажовідправника та вантажоодержувача, відстань між залізничними станціями відправлення та призначення, залізничний тариф на перевезення та собівартість автомобільного перевезення, що дозволяє знизити витрати на перевезення. Уточнено область ефективного використання контрейлерного сполучення на основі моделі визначення рівноцінної відстані за критерієм вартості доставки. На відміну від попередніх досліджень встановлено, що область ефективного використання контрейлерного сполучення не носить сталий характер, і визначається для кожного окремого випадку дислокації вантажовідправника при незмінних інших параметрах.^UThe dissertation is devoted to increase the efficiency of cargoes delivery in international piggyback connection. As a result of problems analysis in the international transport implementation in Ukraine, was established that the main problems of international road transport can be attributed to: imperfect customs legislation of Ukraine; accident rate; high costs; unsatisfactory condition of the road complex (51,1% does not meet the requirements for equality, 39,2% - for the strength.); technical condition of cars; low qualification and driver's responsibility; incompetence of forwarding groups; untimely payments with carriers; non-compliance with the terms of loading / unloading of vehicles during loading of products; big queues at the border. With the help of mathematical modeling, it is possible to estimate functional links between different parameters that influence the delivery time in international communication. In order to establish the equivalent cargo delivery distance, the hypothesis was taken into consideration: placement parameters of all participants in the transport process would increase the efficiency of international cargo delivery. With the help of the developed mathematical model of determining the equivalent distance on the cost criterion, when the consignor coincides with the railway station and model, when the shipper is remote from the terminal, the factors that influence the determination of the area of effective use of the piggyback connection are established. With the help of mathematical modeling methods, the effective zone of piggyback connection use in the international delivery of goods by the cost criterion is determined. Graphically, the area of effective use of the piggyback connection looks like a deployed parabola, the top of which is on the line of the rail route. The established area of efficient use of the piggyback allows choosing a rational delivery scheme based only on the tariffs for the transportation and disposition of the consignee. Based on the conducted research, economical-mathematic model for analyzing the equivalent distance based on the cost criterion, taking into account the disposition of the consignor and consignee, the distance between the railway stations of departure and destination, the railway tariff for transportation and the cost of road transportation, was developed. The area of effective use of the piggyback connection based on the model of determination of the equivalent distance according to the criterion of the cost of transportation is specified. Unlike previous studies, it has been established that the area of effective use of the piggyback connection is not sustainable, and is determined for each individual case of dislocation of the consignor with unchanged other parameters. The ease of use of the developed economical-mathematic model has advantages over all previously proposed because it allows you to calculate the economic feasibility of using the type of combination not only as an area of effective use, but also for each individual case to determine the efficiency of choosing the type of connection. The use of models gives the opportunity justify economically the choice of type connection and will allow the motor transport company to reduce transportation costs by 10-15%.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Рочняк Ю. А. 
Теоретичні основи формування архітектури залізничних вокзалів / Ю. А. Рочняк. — Б.м., 2022 — укp.

Об'єктом дослідження є залізничні вокзали як пасажирські будівлі та споруди залізниць. Метою дослідження є розкрити теоретичні основи формування архітектури залізничних вокзалів у історичному, морфологічному, художньому, просторово-часовому, соціокультурному аспектах та окреслити можливі напрямки і тенденції її розвитку. Автором використано методи: порівняння, класифікації, типологічного, історико-генетичного, графоаналітичного, термінологічного, історичного та морфологічного аналізів. Теоретична цінність результатів дисертаційної роботи полягає у дослідженні теоретичних засад формування архітектури залізничних вокзалів. Наукова новизна одержаних результатів: уперше проведено узагальнене дослідження процесів формування архітектури залізничних вокзалів у міждисциплінарному контексті; започатковано новий гуманітарний напрямок дослідження формування архітектури залізничних вокзалів на основі інтеграції різних сфер знань; введено у науковий обіг дані стосовно залізничних вокзалів і станцій з Центрального державного історичного архіву України (ЦДІА) у Львові; встановлено витоки і прототипи у формуванні архітектури залізничних вокзалів та різновиди їхніх проявів; досліджено просторово-часові взаємодії у процесах та в архітектурі залізничних вокзалів; встановлено основні тенденції формування архітектури залізничних вокзалів через втілення базових замислів (ідей); доповнено типологію архітектури залізничних вокзалів з використанням категорій прототипу, морфологічного типу, архетипу; чинники та охарактеризовано їхню роль у формуванні архітектури залізничних вокзалів; використання поняття композиційно-стилістичної групи залізничних вокзалів та способів їхнього поширення на місцевостях для узагальнення їхніх зв'язків та художньої цілісності окремих територій; сутність соціокультурних аспектів формування архітектури залізничних вокзалів; уточнено та удосконалено понятійно-термінологічний апарат щодо архітектури залізничних вокзалів з українських та іншомовних джерел; розуміння історичних аспектів цілісного формування архітектури залізничних вокзалів у світі, Європі, особливості України та її регіонів. Предметом дослідження є процеси розвитку, змін і трансформацій архітектури залізничних вокзалів. Рекомендації автора застосовуються щодо формування архітектури залізничних вокзалів. Сферою використання авторських рекомендацій є залізничні вокзали України, Європи та світу.^UThe object of the research is railway stations as passenger buildings and railway structures. The research aims to reveal the theoretical bases of formation of architecture of railway stations in historical, morphological, art, space-time, sociocultural aspects and to outline possible directions and tendencies of its development. The author used such methods as: comparison, classification, typological, historical-genetic, graphoanalytical; terminological, historical and morphological analyzes. The theoretical value of the thesis refers to the study of the theoretical principles the formation of the architecture of railway stations. Scientific novelty of the results: for the first time a generalized study of the processes of formation of railway station architecture in an interdisciplinary context; a new humanitarian direction of research of formation of architecture of railway stations on the basis of integration of various spheres of knowledge is started; data on railway stations and stations from the Central State Historical Archive of Ukraine in Lviv put into scientific circulation; the origins and prototypes in the formation of the architecture of railway stations and the varieties of their manifestations are established; space-time interactions in the processes and architecture of railway stations are studied; the main tendencies of formation of architecture of railway stations through embodiment of basic plans (ideas) are established; typology of railway station architecture using the categories of prototype, morphological type, archetype; factors and their role in the formation of the architecture of railway stations; use of the concept of compositional and stylistic group of railway stations and ways of their distribution in areas to generalize their connections and artistic integrity of individual territories; the essence of socio-cultural aspects of the formation of the architecture of railway stations was supplemented; conceptual and terminological apparatus for the architecture of railway stations from Ukrainian and foreign sources; understanding of historical aspects of integral formation of architecture of railway stations in the world, Europe, features of Ukraine and its regions was been refined and improved. The subject of the research is processes of development, changes and transformations of architecture of railway stations. Author's recommendations are used during the formation of the architecture of railway stations. The sphere for the use of author's recommendations is the railway stations of Ukraine, Europe and the world.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Обруч Г. В. 
Теоретико-методологічні аспекти забезпечення збалансованого розвитку підприємств залізничного транспорту в умовах цифровізації. / Г. В. Обруч. — Б.м., 2022 — укp.

Об’єкт – процес забезпечення збалансованого розвитку підприємств залізничного транспорту. Мета – розроблення теоретико-методологічних засад, методичних підходів і практичних рекомендацій щодо забезпечення збалансованого розвитку підприємств залізничного транспорту в умовах цифрової перебудови середовища їхнього функціонування. Методи – порівняльний аналіз і графічний метод, систематизація та класифікація, системний підхід, моделювання, абстрагування і логічного аналізу, морфологічного аналізу, аналогії та екстраполяції, експертний і розрахунково-аналітичний.Новизна – вперше: розроблено когерентний підхід до забезпечення розвитку підприємств залізничного транспорту, в основу якого покладено мультиплікативні властивості цифровізації; запропоновано концептуальні положення забезпечення збалансованого розвитку підприємств залізничного транспорту; розроблено систему сценаріїв забезпечення збалансованого розвитку підприємств залізничного транспорту; удосконалено: підхід до інноваційно-технологічного забезпечення збалансованого розвитку підприємств залізничного транспорту; організаційно-економічну модель проактивного управління реалізацією спільних інвестиційних проєктів за участю підприємств залізничного транспорту; теоретичні основи забезпечення збалансованого розвитку послуг підприємств залізничного транспорту в умовах цифровізації; модель впровадження цифрових інструментів розвитку послуг підприємств залізничного транспорту; систему організаційно-ресурсного забезпечення збалансованого розвитку послуг підприємств залізничного транспорту; організаційні положення забезпечення збалансованого розвитку інтелектуально-кадрового потенціалу підприємств залізничного транспорту; концепцію впровадження менторингу в систему управління розвитком персоналу підприємств залізничного транспорту; підхід до формування системи мотивації персоналу підприємств залізничного транспорту; отримали подальший розвиток: систематизація дисбалансів розвитку підприємств залізничного транспорту на основі ідентифікації проблем функціонування підприємств галузі залежно від сфери їх виникнення; теоретичні положення забезпечення збалансованого розвитку підприємств залізничного транспорту в умовах цифровізації; методичний підхід до оцінювання результативності впровадження цифрових інновацій на підприємствах залізничного транспорту. Результати – сформовано теоретико-методологічні положення, методичні підходи і практичні рекомендації щодо забезпечення збалансованого розвитку підприємств залізничного транспорту в умовах реалізації цифрових перетворень у галузі. Впроваджено – у діяльність підприємств залізничного транспорту. Галузь – залізничний транспорт.^UObject – the process of ensuring balanced development of railway transport enterprises. Goal – development of theoretical and methodological foundations, methodological approaches and practical recommendations for ensuring balanced development of railway transport enterprises in the context of digital restructuring of their functioning environment. Methods – comparative analysis and graphical method, systematization and classification, system approach, modeling, abstraction and logical analysis, morphological analysis, analogy and extrapolation, expert and computational-analytical.Novelty - for the first time: a coherent approach to ensuring the development of railway transport enterprises is developed, which is based on the multiplicative properties of digitalization; conceptual provisions for ensuring balanced development of railway transport enterprises are proposed; a system of scenarios for ensuring balanced development of railway transport enterprises is developed; improved: approach to innovative and technological support of balanced development of railway transport enterprises; organizational and economic model of proactive management of implementation of joint investment projects with the participation of railway transport enterprises; theoretical foundations of ensuring balanced development of railway transport enterprises’ services in the context of digitalization; model of implementation of digital tools for the development of railway transport enterprises’ services; system of organizational and resource support for balanced development of railway transport enterprises’ services; organizational provisions for ensuring a balanced development of intellectual and human potential of railway transport enterprises; the concept of introducing mentoring into the personnel development management system of railway transport enterprises; approach to the formation of a system of personnel motivation of railway transport enterprises; was further developed: systematization of imbalances in the development of railway transport enterprises based on identification of problems of functioning of industry enterprises depending on the scope of their occurrence; theoretical provisions for ensuring balanced development of railway transport enterprises in the context of digitalization; methodological approach to assessing the effectiveness of implementing digital innovations in railway transport enterprises. Results – theoretical and methodological provisions, methodological approaches and practical recommendations for ensuring balanced development of railway transport enterprises in the context of implementing digital transformations in the industry are formed. Implemented – in the activities of railway transport enterprises. Industry – railway transport.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського