Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (7)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (62)Реферативна база даних (1029)Книжкові видання та компакт-диски (876)Журнали та продовжувані видання (35)
Пошуковий запит: (<.>K=КИТАЙСЬК$<.>+<.>K=ДАВНИН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 151
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Сунь К. .. 
«Традиції європейського реалістичного мистецтва у китайському живописі ХХ — початку ХХІ століття» / К. .. Сунь. — Б.м., 2019 — укp.

У праці досліджується китайський олійний живопис від ранніх етапів становлення до кінця ХХ – початку ХХІ століття. Розкриваючи сутність впливу традицій європейського реалістичного мистецтва на китайський живопис, задля розкриття закономірностей процесу трансформації мистецтва Китаю у ХХ – початку ХХІ століть, у праці проаналізовані наявні літературні джерела, що стосуються обраної проблематики, внаслідок чого подається характеристика культурно-історичних передумов виникнення олійного живопису в Китаї; простежується роль європейських впливів на трансформацію концепцій і пошук художніх форм у китайському живописі від ранніх етапів його становлення до початку діяльності художніх вишів; на знакових прикладах показані ключові особливості трансформацій в китайському олійному живописі після 1949 року, розкривається їхнє значення для подальшого становлення мистецтва Китаю; аналізуються особливості художніх процесів кінця ХХ – початку ХХІ століття у китайському олійному живописі, наочно продемонстровані подібності та відмінності перетворень, що відбулися в періоди «культурної революції» і початку політики реформ та відкритості; обґрунтовуються виявлені головні тенденції появи і становлення стильових особливостей, притаманних сучасному китайському живописові; досліджується і систематизується жанрове розмаїття творчості китайських художників ХХ – початку ХХІ століть; визначаються техніки, технології, матеріали, що використовувалися в китайському живописі досліджуваного періоду, простежується взаємозв'язок між впровадженням нового інструментарію в роботу художників і зовнішніми впливами на мистецтво Китаю.^UThe study examines Chinese oil painting from the early stages of formation to the end of the XX — the beginning of the XXI century. Despite the constant interest of art historians and scientists in the question of oil painting of China, it remains insufficiently studied.The need for a generalization study on this topic is urgent in Eastern European countries, which in the process of internal transformation in the political, social and cultural spheres make the most of their efforts to study their own arts history, while the world experience, in particular Chinese one, is very important for the formation of the national art science science.To clarify the essence of the influence of the European realistic art traditions on Chinese painting, in order to reveal the rules of the transformation of Chinese art in the XXth - the beginning of the XXIst century the dissertation research includes the following parts:analysis of the published sources on the chosen subject, which resulted in comprehensive description of the cultural and historical background of the emergence of oil painting in China; revealing of the role of European influences on the transformation of concepts and the search for artistic forms in Chinese painting from the early stages of its emergence to the establishing of artistic higher education institutions; the discovery of key features of the transformations in Chinese oil painting after 1949 by the most illustrative examples, the disclosure of significance of these features for the further development of Chinese art; the analysis of peculiarities of artistic processes in the late XXth — the beginning XXIst century in Chinese oil painting, demonstration of the similarities and differences of the transformations that took place during the periods of the Cultural Revolution and the beginning of the reform and openness period; substantiation of the main trends found in the emergence and development of the stylistic peculiarities inherent in contemporary Chinese painting; research and systematization of the genre variety of the work of Chinese artists of the XXth - the early XXIst century; identification of techniques, technologies, materials used in Chinese painting of the studied period, tracing of the relationship between the introduction of new tools into the artist's practice and the external influences on Chinese art.The dissertation is a comprehensive detailed study of the influence of European art traditions on the Chinese ones, given that new persons, facts, documentary materials were introduced into scientific discourse, and their influence on the painting of China of the studied period was evidences. The work of the artists who went to study abroad at the beginning of the twentieth century to develop and raise the cultural level of their homeland is explored in this thesis Finding the new artistic styles, examples of western painting, adoption of advanced Western technologies and ideas became for old China the necessary steps in its struggle to keep pace with the progress in the global artistic culture. The important role of the emergence of artistic educational institutions for establishment of modern Chinese art is described in the thesis.Both negative and positive factors of the influence of Soviet art on Chinese art have been analyzed by the examples of creativity of artists and educational activities of professors, those from China and invitees from the USSR. The advantages of the Soviet model of academic artistic education for the formation of Chinese oil painting school have also been revealed. The influence of the above model on the development of Chinese art in general has been analyzed. The peculiarities of the Chinese variant of socialist realism have been studied and reviewed in the thesis.The changes in techniques and stylistics of oil painting during the period of the Cultural Revolution are revealed. A striking feature of that period was the new artistic ideal, the romanticism and heroization of both the communist elite and ordinary people in the plot of the class struggle, the construction of a new communist society, etc. First of all, it was the result of political pressure, which led to the disfigured beauty and nobility in the pictures, and rather monotonous scenes and techniques.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Чжу Л. -. 
Європейська камерно-вокальна музика в сучасній китайській виконавській практиці: кроскультурні взаємодії: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Л. -. Чжу. — Б.м., 2023 — укp.

Робота присвячена вивченню інтерпретацій європейської камерно-вокальної музики у контексті кроскультурної взаємодії китайського виконавства з мистецькими традиціями Заходу. Актуальність теми дисертації обумовлена маловивченістю творчості відомих сучасних китайських співаків ¬ представників одночасно декількох виконавських шкіл та традицій (китайських, європейських, американських), а також європейської складової їх репертуару як важливого чинника академізації китайського камерно-вокального мистецтва.Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній уперше: представлене камерно-вокальне виконавство сучасного Китаю як цілісне явище, яке ґрунтується на взаємодії національних та іншокультурних чинників; систематизовані дані щодо творчості сучасних китайських співаків, які представляють різні напрямки у сфері китайської камерно-вокальної творчості; здійснено аналіз китайських інтерпретацій європейської камерно-вокальної музики широкого історико-стильового діапазону (від доби Ренесансу до опусів ХХ століття ); введена до українського музикознавчого обігу аналітика низки камерно-вокальних творів (романси Дж. Верді, С. Барбера та Д. Лігеті). Дістали подальшого розвитку: алгоритм інтерпретаційного аналізу камерно-вокальної музики (здійснено його структурування та доповнення); наукові концепції, пов’язані з вивченням проблематики інтерпретації вокальної музики (В. Москаленка, О. Катрич, Л. Шаповалової, І. Сухленко).Обрана методологія дослідження, що спирається на поєднання історичного, стильового та жанрового методу, інтерпретологічного підходу та компаративного аналізу, дозволила прослідкувати особливості розвитку камерно-вокального виконавства Китаю; визначити характеристики виконавського стилю китайських співаків; дослідити особливості камерно-вокального репертуару китайських виконавців та виявити відмінності в інтерпретаціях китайських та європейських музикантів.Обґрунтовано вплив кроскультурної комунікації «Схід–Захід» на сферу камерно-вокального виконавства в Китаї. Визначено, що відмінні виконавські стратегії та кар’єрний успіх обумовлені насамперед унікальним індивідуальним досвідом співаків, творчість яких знаходиться в зоні міжкультурної взаємодії. Розглянуто камерно-вокальний твір як основу інтерпретаторської діяльності співака, що транслює не тільки жанрово-стильві характеристики, а й загальні європейські традиції камерного співу, які неодмінно впливають на творчість виконавця будь-якої національно-співацької традиції. Зазначено, що ступінь стильової відповідності виконання напряму залежить від обізнаності музиканта у традиціях камерного співу європейського типу, наявності відповідних професійних і мовних навичок, міжнародного навчального та виконавського досвіду. Охарактеризовано проблеми, які постають при виконанні європейської академічної музики китайськими співаками, серед яких: постановка голосних звуків, дикція, гучність, знання іноземних мов тощо.Виявлено поступовість процесу зростання рівня камерно-вокальної культури Китаю на сучасному етапі як наслідок асиміляції традицій європейського вокального мистецтва у східному культурному середовищі. Чинники кроскультурної взаємодії позначено у процесах, пов’язаних з: діяльністю китайських консерваторій та академій як головних осередків адаптації західної манери співу; заснуванням та проведенням регулярних спеціалізованих конкурсів й фестивалів; розбудовою концертних майданчиків в Китаї; поглибленням закордонного навчального та виконавського досвіду талановитих китайських співаків. Такі події справляють позитивний ефект на поширення європейського камерно-вокального репертуару та засвідчують зростаючий інтерес серед населення до відмінних культурних традицій. Водночас вказано на недостатність фінансування з боку держави такого роду подій та повільну трансформацію смаків широкого загалу.Зазначено, що історія камерного співу в Китаї має давнє коріння, хоча камерно-вокальні твори європейського зразка з’явилися в китайському мистецтві тільки у минулому столітті. Камерно-вокальний стиль співу існував в китайській культурі «поміж» інших більш масштабних стилів, жанрів та форм, при чому феномени камерно-вокального музикування європейського і традиційного китайського зразків виявились дуже подібними у сенсі гармонічного поєднання поезії та музики і цільового призначення – для виконання у невеликому відокремленому приміщенні. Жанрово-стильова панорама європейського репертуару китайських співаків демонструє їх вподобання та тяжіння до певних зразків: ренесансних та барокових пісень, народних пісень (оригінальних або стилізованих) та романсів із супроводом фортепіано або невеликого інструментального ансамблю, до яких відносяться солоспіви, lied, канцони та інші жанрові форми від романтичної доби до сьогодення. Визначено, що найбільш популярними у китайських виконавців є камерно-вокальні твори композиторів-романтиків, твори яких характеризуються чіткими композиційними структурами та ясними стилістичними параметрами (Ф. Шуберт, Ф. Мендельсон, Й. Брамс).^UThe dissertation is devoted to the study of interpretations of European chamber vocal music in the context of cross-cultural interaction of Chinese performance with the artistic traditions of the West. The relevance of the dissertation’s topic is due to the lack of study of the work of famous modern Chinese singers, that represent several performing schools and traditions (Chinese, European, American), as well as the European component of their repertoire as an important factor in the academization of Chinese chamber vocal art.The scientific novelty of the thesis lies in the fact that it is for the first time: presented the chamber-vocal performance of modern China as a holistic phenomenon based on the interaction of national and foreign cultural factors; systematized data o’ver the creativity of modern Chinese singers, that represent various directions in the field of Chinese chamber and vocal creativity; analysed Chinese interpretations of European chamber and vocal music of a wide historical and stylistic range (from the Renaissance to the opuses of the 20th century); was introduced to the Ukrainian musicology analysis of a number of chamber vocal pieces (romances by G. Verdi, S. Barber and D. Ligeti). Also were further developed: an algorithm for the interpretive analysis of chamber and vocal music (its was structured and added); scientific concepts related to the study of the problems of interpretation of vocal music (V. Moskalenko, O. Katrych, L. Shapovalova, I. Suhlenko).The selected research methodology, which is based on a combination of historical, stylistic and genre methods, an interpretive approach and comparative analysis, made it possible to follow the peculiarities of the development of chamber and vocal performance in China; determine the characteristics of the performance style of Chinese singers; to investigate the peculiarities of the chamber and vocal repertoire of Chinese performers and to identify differences in the interpretations of Chinese and European musicians.It is substantiated the influence of cross-cultural communication "East-West" on the field of chamber and vocal performance in China. It was determined that excellent performance strategies and career success are due primarily to the unique individual experience of singers whose creativity lays in the zone of intercultural interaction. A chamber vocal pieces is considered as the basis of the singer's interpretive activity, which conveys not only genre-stylistic characteristics, but also general European traditions of chamber singing, which inevitably influence on the performer practice of any national singing tradition. It is noted that the degree of stylistic conformity of the performance depends on the musician's comprehension of the traditions of European-style chamber singing, the availability of appropriate professional and language skills, international educational and performance experience. There are characterized the problems that arise in the performance of European academic music by Chinese singers such as production of vowel sounds, diction, loudness, knowledge of foreign languages, etc.It is revealed that the process of the growth of the level of chamber-vocal culture of China at the modern stage has gradual character. It is understood as a result of the assimilation of the traditions of European vocal art in the eastern cultural environment. There are indicated different factors of cross-cultural interaction in the processes such as activity of Chinese conservatories and academies (that are considered as main centers of adaptation of the Western manner of singing); establishment and holding of regular specialized competitions and festivals; development of concert platforms in China; deepening the overseas educational and performance experience of talented Chinese singers. Such events have a positive effect on the spread of the European chamber vocal repertoire and show the growing interest Chinese people to the different cultural traditions. At the same time, it is pointed out the insufficient official financing of such events and the slow transformation of the tastes of the public.It is noted that the history of chamber singing in China has ancient roots, although European-style chamber vocal pieces appeared in Chinese art only in the last century. The chamber-vocal style of singing existed in Chinese culture among other larger styles, genres and forms. The phenomena of chamber vocal music are very similar in European and Chinese art. It is considered as harmonious combination of poetry and music, being performed in a small separate room.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Лі Х. .. 
Європейський вплив та стильові конотації у китайській фортепіанній музиці ХХ – початку ХХІ ст.: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Х. .. Лі. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена комплексному висвітленню західних, зокрема європейських, впливів та похідних від цього процесів стильових конотацій у китайській фортепіанній музиці кінця XX – початку XXI ст. Творчість провідних композиторів Китаю розглядається у контексті естетичного ландшафту стильових змін, що відбувалися у Західній культурі та імпліцитно входили до азійської музичної культури через. У роботі розглянуто історію входження західної музичної культури до Китаю та проаналізовано соціальні та політичні аспекти. Розглянуто фортепіанні композиції китайських композиторів, що дозволило вивчити особливості творчого підходу китайських композиторів до роботи з національним та міжнаціональним музичним матеріалом. Дослідження стилістичних напрямків у фортепіанній музиці трактовано з позицією потенційної популяризації китайської музичної культури як вагомої складової шляхів популяризації музичного спадку китайських композиторів і сприяє розвитку інтересу до цього виду мистецтва. Розглянуто генезу музичного комунікативного простору між сходом і заходом, яке стало підґрунтям для конотації музичних стилів, що виявилося результатом взаємодії декількох важливих чинників.Висвітлено, основні механізми взаємодії східної та західної культур, а саме впровадження основ вищої музичної освіти, орієнтованої на провідні європейські консерваторії, отримання освіти у європейських закладах освіти.Висвітлено, що перша половина XX століття в музичній культурі Китаю являє собою період балансування на межі «свого» та «чужого». У контексті розгляду романтизму в музиці були проаналізовані два підходи до сприйняття та відбиття реальності – конкретно-достовірний та аксіологічний, ціннісно-утворюючий. Отримані результати свідчать про те, що аксіологічний підхід був переважаючим у романтичному мистецтві. Охарактеризовано основні стилістичні напрямки та композиційні техніки у фортепіанній музиці другої половини ХХ-початку XXI ст., серед яких авангард, сонорність, серійність, серіальність, алеаторику та постмодерністські тенденції. Визначено особливе місце постмодернізм як потужної складової у творчості китайських композиторів, де він слугує як спосіб відкриття нових інтерпретаційних можливостей та експериментів. Філософська складова постмодернізму проявляється у творчості Чжао Сяошена через використання авторського методу тайцзи, що базується на давньокитайській філософсько-естетичній системі. Проаналізовано фортепіанні твори китайських композиторів з позиції конотації стилів у контексті розвитку китайської фортепіанної музики та поєднання у ній різних музичних традицій. Розглянуто сонатну творчість Чу Ванхуа, Джан Чао і Тан Дуна з позицій постмодернізму та проаналізовано еклектичні риси у руйнуванні традиційних жанрово-смислових цінностей європейського циклу та відмову від традиційних діалектичних підходів.^UIt discusses the main subject and scope of the work, which is dedicated to exploring the Western, particularly European, influences and stylistic connotations in Chinese piano music from the late 20th to early 21st centuries. The text seems well-structured and clearly conveys the central theme of the dissertation. The work examines the history of the entry of Western musical culture into China and analyzes its social and political aspects. It is emphasized that the piano music of Chinese composers is highly relevant as a subject of research for several objective reasons. This is due to the significant volume of musical works that have accumulated over the century-long history of piano music development in China, enabling a detailed analysis and the identification of common stylistic features. The piano compositions by Chinese composers were studied, which allowed for an exploration of the peculiarities of Chinese composers' creative approaches to working with both national and international musical material. The study of stylistic trends in piano music is approached from the perspective of the potential popularization of Chinese musical culture as an important component in promoting the musical heritage of Chinese composers, contributing to the development of interest in this art form. The genesis of the musical communicative space between the East and the West was examined, forming the foundation for the confluence of musical styles resulting from the interaction of several significant factors. Particular emphasis is given to the role of missionary activity as a key driver of the integration of Western culture into Chinese music. The primary mechanisms of interaction between Eastern and Western cultures are highlighted, particularly the introduction of fundamental principles of higher musical education, with a focus on leading European conservatories, and the enrollment of students in European educational institutions. The text goes on to characterize the main stylistic trends and compositional techniques in piano music from the latter half of the 20th century to the early 21st century. These include avant-garde, sonority, serialism, aleatoric composition, and postmodern trends. The activation of the Chinese avant-garde movement began in the 1980s, directly influenced by Western ideas acquired through the training of Chinese musicians abroad and educational initiatives within China. Neo-folkloric tendencies are observed in the works of composers such as Chen I and Zhou Long, who incorporate elements of archaic national music and folk motifs. Some composers, notably Chen Qigan, incorporate post-avant-garde elements into their work. Serial and serialist techniques can be found in the compositions of Chen I, Pan Zhimin, and Chen Mingzhi, reflecting the influence of avant-garde trends. Sonority is a notable feature in Luo Zhongzhong's work, while aleatoric composition is prevalent in the music of Gao Ping, Tang Dong, and Cao Guangping. An important characteristic of modern Chinese music is its incorporation of different styles and techniques within a single composition. Aleatory techniques, involving random or stochastic elements in music, are employed to a lesser extent and in a more limited fashion, typically in isolated segments of works that utilize avant-garde techniques. This adds an experimental and unexpected dimension to some parts of the compositions. Postmodernism also plays a significant role in the works of Chinese composers, serving as a means to explore new interpretive possibilities and experimentations. The philosophical dimension of postmodernism is exemplified in Zhao Xiaosheng's work through the incorporation of the author's tai chi method, based on ancient Chinese philosophical and aesthetic principles. These various stylistic trends and compositional techniques bear witness to the adaptability and development of Chinese piano music in response to global musical influences. The piano compositions of Chinese composers are examined from the perspective of their stylistic connotations within the context of the evolution of Chinese piano music, which encompasses a fusion of diverse musical traditions. Among the compositions analyzed, Wang Lisan's piano sonatina (1957) is considered a pivotal work that significantly shaped the direction of Chinese piano music. The incorporation of serial techniques in the piano compositions of Chinese composers like Chen Mingzhi, Yao Henglu, and Cao Guangping is defined as a result of merging the symbolic meaning of natural space with modern European compositional techniques. The sonatas composed by Chu Wanhua, Zhang Chao, and Tang Dong are examined through the lens of postmodernism and their eclectic features in challenging traditional genre-semantic values inherent in the European cycle. Additionally, their rejection of traditional dialectical approaches is analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Чжоу Ї. .. 
Індивідуальний виконавський стиль в умовах глобалізації (на прикладі творчості китайських співаків) / Ї. .. Чжоу. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність теми дослідження обумовлена тим величезним впливом, який глобалізація робить як на культуру суспільства в цілому, так і на стильові засади індивідуальної музичної творчості. Позначившись на межі ХІХ –ХХ століть, сьогодні глобалізаційні процеси майже повністю змінили культурну мапу світу, стерши кордони, які донедавна чітко окреслювали культурні патерни представників різних народів та дозволяли легко ідентифікувати артефакт за принципом «своє – чуже». У поєднанні з активним впровадженням технологій до всіх сфер людського буття, глобалізація суттєво вплинула на музичне мистецтво, значно послабивши важливість національного чинника у становленні та формуванні індивідуального виконавського стилю. Яскравим прикладом цього є творчість китайських вокалістів, чий внесок у розвиток музичного мистецтва ХХ – ХХІ століть годі переоцінити. Численні перемоги на престижних міжнародних конкурсах, участь в оперних постановках провідних театрів світу, феномен китайського бельканто – ці факти, безперечно, унаочнюють статус китайської виконавської вокальної культури в сучасному мистецькому світі та свідчать про потребу серйозного обговорення сучасної ситуації науковою спільнотою. Концепція дослідження зумовила необхідність систематизації наукових джерел з таких напрямків музичної науки: історії та теорії музики, теорії жанру та стилю, музичної культурології, європейського та китайського вокального мистецтва. Обрана методологія, що базувалася на поєднанні мистецтвознавчого, інтерпретологічного та культурологічного підходів, дозволила: порівняти історію наукового пізнання явища вокального стилю у західноєвропейському та китайському мистецтвознавстві; виявити вплив вербальної складової вокального мистецтва на стильові параметри творчості китайських виконавців; визначити національні та міжнаціональні чинники, що привели до трансформації академічного вокального мистецтва Китаю ХХ – ХХІ століть; узагальнити відомості про історію формування академічної вокальної школи Китаю; скласти творчі портрети сучасних китайських вокалістів; проаналізувати виконавські версії видатних китайських співаків. У дисертації вперше: академічне вокальне мистецтво сучасного Китаю представлено як художню цілісність, що формується шляхом взаємодії національних та міжнаціональних чинників; презентовано феномен китайського бельканто, виникнення якого зумовив процес глобалізації; визначено параметри індивідуального виконавського стилю, що в творчості китайських співаків трансформуються під впливом процесу глобалізації. У дисертації висвітлено процес історичного формування наукових уявлень про стиль як явище західноєвропейського та китайського мистецтва. Явище стилю творчості було осмислене філософами Стародавньої Греції та Китаю і вже тоді пов'язувалося саме із світовідчуттям людини. Відмінності у подальшій інтерпретації понять, що об'єднуються навколо найбільш загальної категорії стилю, залежать від розвитку певних культурних патернів. Наприклад, якщо на Сході явище стилю сприймалося переважно як засаднича частка етичного, то на Заході – естетичного (хоча обидва рівні наявні в обох культурах). Однак під впливом глобалізаційних процесів національна складова стильових процесів поступово нівелюється. Історія трансформації вокального мистецтва Китаю надзвичайно коротка порівняно з попереднім етапом його розвитку. Фактично йдеться про 100 років, які докорінно змінили національну систему музичної освіти та виховання. Успішність цього процесу зумовлена декількома чинниками: концертною/гастрольною діяльністю іноземних співаків; діяльністю китайських митців, спрямованою на поширення та осягнення європейського культурного досвіду; накопиченням відповідної науково-методичної бази та виробленням національного інваріанту навчальних програм; розвитком концертного виконавства та музичного життя, як системи, утворюваної взаємодією різних типів музикування; використанням технічних засобів комунікації. Все це привело до збільшення частки західноєвропейської музики у звуковому ландшафті Китаю, «привчило» слухачів до незвичної музики, змінило стильові пріоритети носіїв національної традиції і визначило поступову зміну всієї системи музичної культури країни, яка сьогодні практично тотожна аналогічними системам в інших країнах світу. Цьому, особливо в останні десятиріччя, сприяли процеси глобалізації, що значно розширили доступ до культурних продуктів інших країн і спростили процеси культурної міграції. Завдяки цьому китайські музиканти опановують світове музичне мистецтво у навчальних закладах усього світу, беруть участь у міжнародних конкурсних змаганнях, виступають на кращих сценах, співпрацюють із компаніями звукозапису.^UThe relevance of the research topic is due to the huge impact that globalization has on the culture of society as a whole and on the stylistic principles of individual musical creativity. Having emerged at the turn of the 19th and 20th centuries, globalizing processes have almost completely changed the cultural map of the world today, erasing the borders that until recently clearly delineated the cultural patterns of different peoples and allowed easy identification of the artifact on the principle of “one's own - another's”. Combined with the active introduction of technology in all spheres of human being, globalization has significantly affected the musical art, considerably reducing the importance of the national factor in the development and formation of individual performing style. A striking example of this is the work of Chinese vocalists, whose contribution to the development of musical art of the XX – XXI centuries could hardly be overestimated. Numerous victories at prestigious international competitions, participation in opera performances of the world's leading theaters, the phenomenon of Chinese belcanto – these facts undoubtedly illustrate the status of Chinese performing vocal culture in the modern art world and indicate the need for serious discussion of the current situation by the scientific community. The concept of the study has led to the systematization of scientific sources in the following areas of music science: history and theory of music, theory of genre and style, musical cultural studies, European and Chinese vocal art. The chosen methodology, based on a combination of art history, interpretological and culturological approaches, allowed to: compare the history of scientific knowledge of the phenomenon of vocal style in Western European and Chinese art history; identify the impact of the verbal component of vocal art on the stylistic parameters of the work of Chinese performers; identify national and international factors that led to the transformation of academic vocal art in China in the XX – XXI centuries; generalize information about the history of the formation of Chinese academic vocal school; form creative portraits of modern Chinese vocalists; analyze the performance versions of prominent Chinese singers. In the thesis for the first time: the academic vocal art of modern China is presented as an artistic integrity formed by the interaction of national and international factors; the phenomenon of Chinese belcanto, the emergence of which led to the process of globalization, is presented; the parameters of individual performing style that are transformed in the work of Chinese singers under the influence of the process of globalization are determined. The dissertation highlights the process of historical formation of scientific ideas about style as a phenomenon of Western European and Chinese art. The phenomenon of creative style was understood by the philosophers of ancient Greece and China, and even then it was associated with the worldview of man. Differences in the further interpretation of the concepts that unite around the most general category of style depend on the development of certain cultural patterns. For example, if in the East the phenomenon of style was perceived mainly as a fundamental part of the ethical, in the West – the aesthetic (although both levels are present in both cultures). However, under the influence of globalizing processes, the national component of stylistic processes is gradually leveled.The history of the transformation of China's vocal art is extremely short compared to the previous stage of its development. In fact, it is about 100 years that have radically changed the national system of music education and upbringing. The success of this process is due to several factors: concert/touring activity of foreign singers; activity of Chinese artists aimed at disseminating and comprehending European cultural experience; accumulation of the corresponding scientific and methodical base and development of the national invariant of educational programs; development of concert performance and musical life as a system formed by the interaction of different types of music making; using technical means of communication. All this has led to an increasing the share of Western European music in China's sound landscape, “accustomed” listeners to unusual music, changed the stylistic priorities of bearers of national traditions and determined a gradual change of the whole country's musical culture system, which today is almost identical to other systems. This, especially in recent decades, has been facilitated by globalization, which has greatly expanded the access to other countries' cultural products and simplified cultural migration. Thanks to this, Chinese musicians master the world music art in educational institutions around the world, participate in international competitions, perform on the best stages, cooperate with recording companies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Чжао Х. .. 
Інноваційна система управління персоналом у китайських закладах професійної освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / Х. .. Чжао. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні та науково-практичні аспекти щодо інноваційної системи управління персоналом у китайських закладах професійної освіти.Постійний розвиток економіки Китаю, промислова модернізація та економічна реструктуризація прискорюють попит на технічний та кваліфікований персонал у всіх сферах життя тим самим позиціонуючи помітну роль професійно-технічної освіти. Зіткнувшись з новою економічною ситуацією та попитом на ринку людських ресурсів, професійно-технічна освіта потребує постійного впровадження реформ та інновацій для посилення високоякісного розвитку. У 2022 році загальний ВВП Китаю досяг 18100 мільярдів доларів США, що становить приблизно 18% світової економіки та продовжує утримувати своє друге місце у світі тому значна роль професійно-технічної освіти в сприянні економічному розвитку країни є очевидною.Серед поширених проблем у системі кадрового управління професійно-технічної освіти в Китаї, які потрібно вирішити це змінити форму організації професійно-технічних навчальних закладів яка є повністю однотипною, запроваджується урядом, та впливає на автономію у питаннях працевлаштування. Кадрове управління відповідає філософії менеджменту «ставити речі на перше місце», піддається зовнішньому впливу та має низьку прозорість. Склад кадрового потенціалу більшості професійно-технічних навчальних закладів не є повністю раціональним, відбувається нестача викладацького та науково-дослідницького персоналу, тоді як великий штат створюють допоміжні працівники, що до певної міри гальмує розвиток навчально-дослідної роботи закладів і загалом ускладнює їх фундаментальний розвиток. В теоретичній частині дисертаційної роботи систематизовано теоретичні основи, поглиблено поняття та сформовано методологічний підхід забезпечення управління персоналом професійно-технічних навчальних закладів Китаю через вирішення загальних проблем відносно єдиної форми організації закладів, що сприятиме кращому розвитку китайської професійної освіти в ринкових умовах та зростанню соціальної економіки через впровадження інноваційної системи функціонування закладів. В ході дослідження запропоновано систему індексів та здійснено вибір індикаторів оцінювання (оптимізацію структури викладачів, систему оцінювання викладачів, дуальну модель викладачів, професійну конструкцію та реформування викладання), проектування системи показників оцінювання, визначення функціонального зв’язку між кожним показником і предметом оцінювання для здійснення якісного та кількісного аналізу об’єктивної оцінки комплексної якості викладачів, формування викладацького складу в професійних коледжах з різних точок зору, починаючи з різноманітних потреб зацікавлених сторін через інтерв’ю з роботодавцями, закладами професійної освіти, здобувачами та викладачами.^UThe dissertation examines the theoretical, methodological, and practical aspects of the innovative personnel management system in Chinese vocational education institutions. The continuous economic development of China, industrial modernization, and economic restructuring have increased the demand for technical and skilled personnel across all sectors, highlighting the significant role of vocational education. Faced with the new economic situation and the demand in the labor market, vocational education requires constant reforms and innovations to enhance high-quality development. In 2022, China's GDP reached 18,100 billion US dollars, accounting for approximately 18% of the global economy and maintaining its position as the world's second-largest economy. Therefore, the significant role of vocational education in supporting the country's economic development is evident.One of the common problems in the personnel management system of vocational and technical education in China that needs to be addressed is the uniformity of organizational form of vocational and technical institutions, which are government-organized, affecting autonomy in employment matters. Personnel management follows the management philosophy of "putting things first," but is subject to external influences and lacks transparency. The composition of the personnel potential in most vocational and technical institutions is not fully rational, resulting in a shortage of teaching and research staff, while a large staff is comprised of auxiliary workers, which to some extent hinders the development of educational and research work in these institutions and overall complicates their fundamental development. The theoretical part of the dissertation work systematizes the theoretical foundations, deepens the concepts, and forms a methodological approach to ensuring the management of personnel in vocational-technical educational institutions in China by addressing common problems regarding a unified organizational form of institutions. This will contribute to the better development of Chinese vocational education in market conditions and the growth of the social economy through the implementation of an innovative functioning system for institutions. In the future, this will enable vocational education institutions to enhance the integration of production and education based on changes in market conditions through continuous targeted reforms to meet the needs of the market. This will gradually create a professional-qualification and standard system that is results-oriented, meets market demand, corresponds to academic qualifications, reflects the attributes of technical and skilled talents, and has high social recognition and economic adaptability, including a multi-level and multi-dimensional development model.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Комліченко А. А. 
Інституційні засади ухвалення зовнішньополітичних рішень в КНР: чинники сучасної трансформації: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / А. А. Комліченко. — Б.м., 2024 — укp.

Мотивація прийняття зовнішньополітичних рішень на основі внутрішньополітичного порядку денного є важливим аспектом сучасних міждисциплінарних досліджень. Розвиток сучасної КНР виступає одним з найбільш важливих елементів глобальних політичних трансформацій. Для сучасної України позиція КНР є істотною в контексті ресурсного забезпечення продовження російської агресії. Відповідно зовнішньополітичні дії Китайської Народної Республіки потребують ідентифікації, встановлення причинності та прогнозування. Автократичні форми політичного врядування всередині КНР викликають цікавість наукового загалу передусім через закритість політичної системи. Підходи, які постулюють принципи аналогії з колишніми соціалістичними країнами насьогодні втрачають свій евристичний потенціал, оскільки Китай вже пройшов тривалий шлях самобутнього розвитку після розпаду СРСР та соціалістичного табору. Для сучасних політичних наук необхідним є розкриття інституційних гравців та смислового підґрунтя внутрішньополітичних взаємодій у зв'язку з визначенням конкретних територіальних напрямків розвитку сучасної КНР. Політичні альтернативи, які розглядаються в контексті розвитку сучасного Китаю, мають бути корисними для формування стратегій захисту світової демократичної спільноти. Також доцільним є звернення до технологічних механізмів перетворення запитів соціально-економічного та політико-ідеологічного середовища КНР на конкретні зовнішньополітичні дії. Амбітні публічні зовнішньополітичні цілі сучасного Китаю, зокрема претензії на регіональне і світове лідерство, трансляцію культурних зразків та особливостей політичної і соціальної поведінки, формують необхідність дослідження інституційних засобів ухвалення рішень, на основі яких здійснюється розробка та аналітико- експертна оцінка зовнішньополітичних перспектив і результатів. Доречним є питання розгляду та значення партійно- державних, економічних та наукових інституцій в розробці політичних рішень. Також вимагає з'ясування питання групової політичної активності та взаємодії всередині КНР.Ключові слова: ухвалення зовнішньополітичних рішень, політична трансформація, політичні актори, політичний процес, політичні інститути, дипломатія, політична система КНР, партійно-ідеологічна детермінація, Комуністична партія Китаю, автократія, групи інтересів, геостратегія^UThe motivation for making foreign policy decisions based on the domestic political agenda is an important aspect of modern interdisciplinary research. The development of the modern PRC is one of the most important elements of global political transformations. For modern Ukraine, the position of the People's Republic of China is essential in the context of resource provision for the continuation of Russian aggression. Accordingly, the foreign policy actions of the People's Republic of China require identification, establishment of causality and forecasting. Autocratic forms of political governance within the People's Republic of China arouse the interest of the scientific community primarily because of the closedness of the political system. Approaches that postulate principles of analogy with former socialist countries are losing their heuristic potential today, since China has already gone through a long path of original development after the collapse of the USSR and the socialist camp. For modern political sciences, it is necessary to reveal the institutional players and the semantic background of internal political interactions in connection with the determination of specific territorial directions of development of the modern PRC. Political alternatives, which are considered in the context of the development of modern China, should be useful for the formation of strategies for the protection of the world democratic community. It is also expedient to turn to technological mechanisms for transforming the demands of the socio-economic and political-ideological environment of the People's Republic of China into specific foreign policy actions. Ambitious public foreign policy goals of modern China, in particular claims to regional and world leadership, broadcasting of cultural patterns and features of political and social behavior, form the need for research into institutional means of decision-making, on the basis of which the development and analytical-expert evaluation of foreign policy prospects and results are carried out. It is appropriate to consider the issue and importance of party-state, economic and scientific institutions in the development of political decisions. It also requires clarifying the issue of group political activity and interaction within the People's Republic of China.The methodological basis of the work is a combination of a systemic approach, a comparative research perspective and the principles of modern neo-institutionalism within the framework of a complex methodology. The specified collection of methods based on a combination of professional and general scientific research tools reveals institutional subsystems and political players involved in the development and implementation of foreign policy decisions of the People's Republic of China. Based on the analysis of foreign language sources and public documents of the functioning of the political and state system of China, the peculiarities of the translation of the provisions of the party-ideological system to the economic and social relations and traditions of modern China are clarified. A comparative analysis of the application of efforts and the direction of resources in specific regions of the world is carried out in order to defend national interests and implement the autocratic instructions of communist political leadership, as well as the Confucian model of bureaucratic governance.Key words: foreign policy decision-making, political transformation, political actors, political process, political institutions, diplomacy, political system of the People's Republic of China, party-ideological determination, Communist Party of China, autocracy, interest groups, geostrategy


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Лі Жун 
Інституційна обумовленість трансформації гендерних відносин (в контексті еволюції культурно-філософської традиції Китаю): автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Лі Жун ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2010. — 16 с. — укp.

Розкрито роль держави, релігії, сім'ї, власності, освіти та правил в інституціоналізації конкретно історичних типів гендерних відносин. Проведено соціально-філософську теоретичну розвідку суперечливої єдності чоловічого та жіночого в їх соціальному та культурному бутті, обгрунтовано плідність розуміння сутності гендерних відносин як співбуття протилежного. Розкрито евристичний потенціал категорій традиційного світогляду Китаю - "Інь - Ян". Доведено, що система соціальних інститутів обумовлює імплементацію певного типу гендерних відносин як в суспільну свідомість, так і в повсякденні практики. Описано соціальні процеси та тенденції, що свідчать про докорінні зміни в гендерній системі сучасного китайського суспільства. Аргументовано необхідність розробки та впровадження комплексної програми гендерної освіти, основаної на принципах гендерної чутливості та толерантності, для забезпечення успішної практичної реалізації сучасної демографічної та гендерної політики КНР.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.936
Шифр НБУВ: РА375316 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Хуан Цинь 
Інформаційна політика Китайської Народної Республіки в сучасних міжнародних відносинах: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.03 / Хуан Цинь ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Запропоновано підхід до розуміння теоретико-методичних концепцій формування державної інформаційної політики на прикладі Китайської Народної Республіки (КНР) за умов трансформації політичної системи під впливом глобалізаційних процесів, який характеризується визнанням пріоритетності державного управління у сфері інформації та комунікації з одночасною підтримкою економічних реформ та вільної конкуренції. З'ясовано напрями міжнародного співробітництва у сфері інформаційної політики у межах регіональних міжнародних організацій Азійсько-Тихоокеанського регіону (АТР) - АТЕС та АСЕАН, яка відображає специфіку інформаційного розвитку регіону, роль політичного лідерства азійських країн і політику подолання інформаційної асиметрії за рахунок ефективної інвестиційної політики. На підставі компаративного аналізу узагальнено концептуальні засади сучасних стратегій інформаційної політики країн АТР і доведено, що вони поєднують глобальні інтеграційні тенденції та національну специфіку розвитку інфомаційного суспільства. Комплексно досліджено проблему формування політичної стратегії інформаційного суспільства КНР. Проаналізовано модель суспільного розвитку з урахуванням політичної, економічної та інших значимих складових інформаційної політики держави. Досліджено специфіку модернізації інформаційної сфери КНР, та зроблено висновок про позитивну динаміку впровадження міжнародних стратегій інформатизації, електронного врядування, електронної комерції та інформаційної безпеки у внутрішній політиці держави. Запропоновано рекомендації для реалізації пріоритетів державної інформаційної політики у міжнародних відносинах. З'ясовано емпіричну залежність модернізації політичної системи й ідеології КНР і державної інформаційної політики, яка є чинником забезпечення зовнішньополітичних інтересів Китаю у міжнародних відносинах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(0)64 + Ф018 + Ч620.4(5КИТ) +
Шифр НБУВ: РА350981

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Осипова І.Ю. 
Алелопатичні особливості нових плодових культур: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.12 / І.Ю. Осипова ; НАН України. Ін-т фізіології рослин і генетики. — К., 2000. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П252.42.в2:Е50*80,022
Шифр НБУВ: РА310513 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Чепіга А. М. 
Аналіз генетичного різноманіття локальних порід та породних груп качок китайської та української селекції за використання мікросателітних ДНК-локусів / А. М. Чепіга. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації представлено результати аналізу генетичного різноманіття локальних порід та породних груп качок китайської та української селекції за мікросателітними локусами ДНК. Проведено підбір локусів для качок порід шанма та шаосінь (19 локусів), українська глиняста породна група та українська чорна білогруда породна група (21 локус). Визначено найбільш поліморфні локуси у проаналізованих популяцій качок (APL11, APL12, APL26, APL80, APL79, APL78, CMO11, SMO11). За допомогою мікросателітного аналізу охарактеризовано та науково обґрунтовано особливості генетичної структури качок локальних порід Китаю (шаосінь та шанма) і українських породних груп (українська глиняста та українська чорна білогруда). Встановлено, що за кількістю алелів найбільш поліморфною, серед про¬аналізованих популяцій качок була шаосінь 2 (143 алеля), менш полімо¬рфними були шаосінь 1 (115 алелів), шаосінь 3 (111 алелів), шанма (105 але¬лів), українська чорна білогруда (100 алелів) та українська глиняста (89 алелів).Проаналізовано основні показники генетичного поліморфізму та встановлено зниження кількості алелів на локус у популяціях українських породних груп качок (українська глиняста Na=4,429±0,563), порівняно з качками локальних порід Китаю (шаосінь 2 Na=7,632±1,1347).Встановлено переважання гомозиготних генотипів особин у популяціях качок локальних порід Китаю: шанма (Fis=0,100±0,052), шаосінь 1 (Fis=0,037±0,020), шаосінь 2 (Fis=0,112±0,037) та шаосінь 3 (Fis=0,140±0,050) за поліморфними мікросателітними ДНК-локусами.Проведено філогенетичний аналіз та визначено генетичні відмінності між качками локальних порід Китаю та України.Встановлено, що качки порід шаосінь та шанма мають спільні батьківські форми і утворюють окремий кластер від українських породних груп. Такий розподіл на кластери обумовлений тим, що генетична диференціація досліджених популяцій качок, за сукупністю мікросателітних локусів, зумовлена напрямом їхньої продуктивності (шаосінь та шанма – яєчний напрям продуктивності, українська глиняста та українська чорна білогруда породні групи – м'ясний).Здійснено оцінку племінних якостей качок породи шаосінь з урахуванням їх генетичної структури. Згідно аналізу розподілу частот алелів за локусом APL80, виявлено, що зі збільшенням кількості особин у групі, які мали алель APL80101, значення середньої маси яєць збільшувалось (p˂ 0,01).^UThe thesis presents the results of the analysis of genetic diversity of local duck breeds and breed groups of Chinese and Ukrainian selection performed with microsatellite DNA loci evaluation. The selection of loci for ducks of Shanma and Shaoxing breads (19 loci), Ukrainian clay and Ukrainian black white-breasted breeding group (21 loci) was performed. The most polymorphic loci in the analyzed duck populations were determined (APL11, APL12, APL26, APL80, APL79, APL78, CMO11, SMO11).Using microsatellite analysis the features of the genetic structure of local duck breeds of Chinese (Shaoxing and Shanma) and Ukrainian breed groups (Ukrainian clay and Ukrainian black white-breasted) were characterized and scientifically justified.We have demonstrated that the most polymorphic among analyzed duck populations was Shaoxing 2 (143 alleles), less polymorphic were Shaoxing 1 (115 alleles), Shaoxing 3 (111 alleles), Shanma (105 alleles), Ukrainian black white-breasted (100 alleles) and Ukrainian clay (89 alleles).The main indicators of genetic polymorphism were analyzed and a decrease in the number of alleles per locus was found in the population of Ukrainian duck breed groups (Ukrainian clay Na=4,429±0,563), compared with ducks of local Chinese breeds (Shaoxing 2 Na=7,632±1,1347).The prevalence of homozygous genotypes in populations of local Chinese duck breeds was demonstrated for Shanma (Fis=0,100±0,052), Shaoxing 1 (Fis=0,037±0,020), Shaoxing 2 (Fis=0,112±0,037) and Shaoxing 3 (Fis=0,140±0,050) according to polymorphic microsatellite DNA loci analysis.Phylogenetic analysis was performed and genetic differences between ducks of local Chinese and Ukrainian breeds were determined. Also, duck breeds Shanma and Shaoxing have a common parent form and make a separate from the Ukrainian breed groups cluster. Such cluster distribution can be explained by the hypothesis that genetic differentiation of the investigated duck populations in view of the set of microsatellite loci is due to the orientation of their productivity (Shanma and Shaoxing – egg orientation of productivity, the Ukrainian clay and Ukrainian black white-breasted duck breed groups – meat orientation).The assessment of breeding qualities of Shaoxing ducks was carried out taking into account their genetic structure. According to the analysis of the frequency distribution of alleles behind the APL80 locus, it was found that with an increase in the number of individuals in the group who had the APL80101 allele, the value of the average egg mass increased (p˂ 0,01).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Чен Щзещзінь 
Бібліотечно-інформаційні мережі Китаю: сучасний стан та перспективи розвитку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / Чен Щзещзінь ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми організації бібліотечно-інформаційних мереж Китаю: їх кадрового та користувацько-технологічного забезпечення, перспективних напрямів розвитку даних мереж у Китаї (на прикладі університетських бібліотек). Комплексно проаналізовано міжнародний досвід бібліотечного співтовариства у сфері комп'ютеризації зазначених бібліотек і використання у їх діяльності Інтернет-технологій для об'єднання бібліотечних ресурсів у комп'ютерній мережі. Вивчено сучасний стан організації інформаційно-бібліотечної діяльності у Китаї. Визначено національні особливості бібліотечних комп'ютерних мереж, а також міжнародні, зумовлені впливом мережі Інтернет. Виявлено особливості використання інформаційних і телекомунікаційних технологій в університетських бібліотеках Китаю. Сформульовано основні умови та вимоги до створення WEB-сайтів у китайських університетських бібліотеках стосовно їх організації та функціонально-змістовного призначення. Розроблено та науково обгрунтовано перспективні напрями розвитку єдиної бібліотечної мережі університетів Китаю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(5КИТ)757.11 с51 +
Шифр НБУВ: РА326055

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Кобзаренко А.М. 
Безпекова політика Індії в Південній Азії (1989 - 2004): Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / А.М. Кобзаренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 16 с. — укp.

Досліджено структуру, характер та головні напрямки безпекової політики Індії в Південній Азії у 1989 - 2004 рр. Обгрунтовано концепцію розширення регіональних меж південноазійського комплексу безпеки, проаналізовано загрози, що походять з Південної Азії. Визначено основні параметри впливу індійського внутрішнього процесу та політики великих позарегіональних держав, зокрема - США, КНР та Росії. Розглянуто політику Індії щодо Пакистану, особливості індійсько-китайської взаємодії у безпековій сфері та ядерну політику країни. Доведено, що головними особливостями стратегії Індії протягом досліджуваного періоду були орієнтація на власні сили, пріоритетність контролю над найближчим оточенням, звуження застосування силової політики, використання переваг потенціалу та поступовий перехід до формування сприятливого середовища безпеки через зацікавлення сусідніх держав у конструктивних відносинах, а також випереджальне посилення вертикальних структур безпекової взаємодії з малими державами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(5ІНД)64 +
Шифр НБУВ: РА345740

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Таран В.М. 
Безпековий вимір індійсько-китайських відносин у постбіполярний період: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / В.М. Таран ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 24 с. — укp.

З урахуванням зростаючого статусу Індії та Китаю визначено особливості еволюції зовнішньополітичних підходів Індії та КНР у відношеннях даних країн і динаміку розвитку їх взаємовідносин на двосторонньому та регіональному рівнях. Виявлено, що перетворення Індії на державу з міжнародним статусом є одним з пріоритетних стратегічних завдань Делі, тому дії КНР, які можуть розглядатися Делі як такі, що суперечать перетворенню Індії на глобальну державу, сприймаються Індією як загроза національній безпеці. Висвітлено різні форми політики управління зростаючою державою, які використовуються Індією та КНР. Обгрунтовано, що збільшення державної потужності КНР та Індії, перехід КНР до активної участі у створенні архітектури безпеки в Азії, активізація контактів між Делі та Пекіном в усіх сферах призводять до подальшої деміфологізації та прагматизації індійсько-китайських взаємодій, а також їх покращання. Відзначено, що навіть у разі максимального зближення Делі та Пекіна одночасне зростання Індії та КНР за наявності спільних, різних і конкурентних інтересів зумовлює союзницько-суперницький формат відносин між азійськими державами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(0)64 +
Шифр НБУВ: РА361281

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Чжан С. .. 
Виконавська майстерність піаністів у контексті психофізіологічного аналізу / С. .. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність нашого дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні та виявлені специфіки виконавської майстерності піаністів з позицій психофізіології та музичного мистецтва. Відмінністю та характерністю представленої роботи є синтез музично- естетичного та соціально-психофізіологічного ракурсів вивчення природи, сутності та специфіки виконавської майстерності піаністів. На основі аналізу джерельної бази дослідження, присвяченої виконавській майстерності піаністів художньо-технічний аспект проаналізовано на межі естетичної, психологічної, соціологічної, семіотичної та інших суміжних галузей знань. Детальне вивчення наукового доробку, порівняння між собою різноманітних наукових позицій спричинило уточнення поняттєвого апарату виконавська майстерність. У дисертації з'ясовано, що якість виконання музичного твору залежить від таких основних чинників: музичні здібності, технічна та художня майстерність. Однак вона суттєво залежить і від багатьох інших суб'єктивних та об'єктивних факторів. Проаналізовано фортепіанну творчість та композиторську діяльність в контексті її складових елементів на прикладі китайської музичної культури. Розкрито проблеми ладоутворення, особливості багатоголосних форм, програмності і звукообразності. Визначено психофізіологічний концепт виконавської майстерності піаністів. Перший аспект – дослідження індивідуально-типологічних відмінностей між людьми з метою розкриття і розуміння механізмів діяльності мозку. Другий – вивчення індивідуальності людини з метою дослідження моделей поведінки в рамках професійної діяльності, і третій – пов'язаний з визначенням ролі індивідуальності для формування особистих характеристик людини, рис його характеру та професійної придатності. Доведено, що всі ці і інші аспекти тісно між собою зв'язані, хоча можуть бути самостійно обґрунтовані, що дозволить краще зрозуміти сутність досліджень, які проводяться різними вченими у цих напрямках. Крім того, окреме вирішення цих проблем дозволять розкрити та глибше зрозуміти системний процес формування індивідуальності в контексті виконавської майстерності піаністів. Але для цього необхідно мати експериментальні дані стану розвитку і формування самих властивостей основних нервових процесів, властивостей сенсомоторних функцій в різні вікові періоди індивідуального розвитку людини, як і результати характеру вегетативного реагування в умовах дії на організм факторів зовнішнього середовища у людей з різними типологічними властивостями ВНД, а також прояв останніх в успішності розумової і практичної діяльності, функції уваги та пам'яті. Проаналізовано наукові підходи до змісту та структури музичних здібностей піаністів. З'ясовано, що основа виконавської майстерності піаніста-виконавця ґрунтується на особистісному підході до опрацювання музичного твору та психофізіологічних складових елементів, які складають підґрунтя для створення відповідого музичного образу, який буде реалізований під час виконання. Доведено, що управління руховим механізмами виконання відходять на другий план (психомоторика виконавських рухів), проте в основу творчої діяльності покладено синтетичну діяльність вишіх відділів центральної нервової системи, а саме психологічний та психофізіологінчий підхід до виконання будь-якого твору. Розкрито емоційну сферу музиканта-піаніста, властивості його почуттів та їх значення для формування виконавської майстерності. Віддзеркалення внутрішньої моделі музичного твору під час концертної діяльності базується на взаємодії, а саме корекції реального звучання та внутрішньою моделлю твору, що і є виконавською майстерністю піаніста, при цьому психомоторика виконання відходить на другий рівень переходячи в розряд рухових автоматизмів. Проведене дослідження не вичерпує усіх можливих аспектів вивчення проблеми виконавської майстерності піаністів у контексті психофізіологічного аналізу. Подальше дослідження може бути спрямоване на вивчення таких аспектів, як еволюція художньої техніки піаністів, стильові риси в контексті фортепіанного виконавства; особливості концертмейстерського музикування та сучасні тенденції підготовки піаністів у художньо-творчому та психофізіологічному вимірах.^UThe relevance of our study lies in the theoretical justification and identified specifics of the performance skills of pianists from the standpoint of psychophysiology and music. The difference and characteristic of the presented work is the synthesis of musical-aesthetic and socio-psychophysiological perspectives of studying the nature, essence and specifics of performing skills of pianists. Based on the analysis of the source base of the study, devoted to the performing skills of pianists, the artistic and technical aspect is analyzed on the border of aesthetic, psychological, sociological, semiotic and other related fields of knowledge. Detailed study of scientific achievements, comparison of various scientific positions led to clarification of the conceptual apparatus of performing skills. In the dissertation it is found out that the quality of performance of a musical work depends on the following main factors: musical abilities, technical and artistic skill. The piano creativity and compositional activity in the context of its constituent elements on the example of Chinese musical culture are analyzed. The psychophysiological concept of performing skill of pianists is determined. The first aspect is the study of individual-typological differences between people in order to discover and understand the mechanisms of brain activity. The second is the study of human individuality in order to study patterns of behavior in professional activities, and the third is related to determining the role of individuality in the formation of personal characteristics, personality traits and professional suitability. It is proved that all these and other aspects are closely related, although they can be substantiated on their own, which will allow to better understand the essence of research conducted by different scientists in these areas. In addition, a separate solution to these problems will reveal and better understand the systemic process of formation of individuality in the context of the performance skills of pianists. But it is necessary to have experimental data on the development and formation of the properties of the main nervous processes, the properties of sensorimotor functions at different ages of individual human development, as well as the results of the autonomic response to environmental factors in people with different typological properties of GNI, as well as the manifestation of the latter in the success of mental and practical activities, the function of attention and memory. Scientific approaches to the content and structure of musical abilities of pianists are analyzed. The emotional sphere of the musician-pianist, the properties of his feelings and their significance for the formation of performing skills are revealed. The study does not cover all possible aspects of studying the problem of performing skills of pianists in the context of psychophysiological analysis. Further research may focus on aspects such as the evolution of pianists' artistic techniques, stylistic features in the context of piano performance; features of concertmaster music making and modern tendencies of pianists training in artistic-creative and psychophysiological dimensions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Мей Ф. -. 
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах КНР та України: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Ф. -. Мей. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації здійснено порівняльний аналіз теоретичних положень та практичного досвіду застосування інформаційно-комунікаційних технологій у фаховій підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах КНР та України для визначення напрямів імплементації практики використання інформаційно-комунікаційних технологій в університетах КНР у сучасних умовах фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в університети України. Актуальність дослідження зумовлена такими основними чинниками, як: інформаційні технології створили нове музичне середовище, змінивши спосіб отримання доступу до музики та її прослуховування, відбулося зростаюче переважання нових технологічних засобів у поширенні та збереженні музики; інформаційні технології докорінно змінили традиційну концепцію музичної освіти, зміст, форми та методи викладання музики; інформаційні технології у музичній освіті уможливили не тільки спілкування студентів один з одним, розширили можливості обирати свою улюблену музику з безлічі ресурсів, розвивати власні унікальні музичні смаки; надали можливість для аналізу недоліків у власній підготовці, та відкрили можливості для її створення; інформаційні технології актуалізували увагу до збереження ціннісної функції музики, що має тенденцію до послаблення, оскільки музика стала більш Мей Фан 3 розважальною і комерційною, що може призвести до зниження рівня сприйняття музики та погіршення музичного смаку. На основі аналізу наукових джерел висвітлено основні шляхи наукового осмислення порушеної проблеми в китайській та українській психологопедагогічній літературі, проаналізовано й уточнено сутність основних понять, що стосуються проблеми дослідження: «технологія», «навчальна технологія», «інформаційно-комунікаційні технології», «інформаційно-комунікаційні технології в освіті», «інформаційно-комунікаційні технології у фаховій підготовці учителів музичного мистецтва» та супутні поняття «інновації», «інтеграція», оскільки інтеграція інформаційних технологій у процес фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва змінює традиційний режим викладання і стає центром інновацій. Визначено, що інтеграція ІКТ в освіту відбувається у якості: об’єкта вивчення, інструмента пізнання та засобу навчання. Проаналізовано основні шляхи застосування інформаційнокомунікаційних технологій у процесі фахової підготовку майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах КНР та України за науковими розвідками, що дозволило зробити висновок: у працях китайських науковців широку розробку отримали проблеми інформатизації освіти мистецького спрямування, від питань історичних передумов до становлення, розвитку та прогнозування інтеграції інформаційних технологій у підготовку вчителів музичного мистецтва; у нашій країні, робота спрямована на систематичне, планомірне, багатовекторне дослідження ролі, можливостей та функцій інформаційних технологій у підготовці вчителів музичного мистецтва. Визначено наукове підгрунтя впровадження ІКТ у процес фахової підготовки вчителів музичного мистецтва в університетах КНР та України, виявлено шляхи збагачення змісту, форм та методів фахової підготовки вчителів музичного мистецтва завдяки використанню інформаційнокомунікаційних технологій та сполученість вимог до підготовки вчителів музичного мистецтва в університетах та музичною освітою в початковій і Мей Фан 4 середній школі в КНР та Україні; окреслено перспективні напрями імплементації педагогічно цінних теоретичних і практичних доробок китайських фахівців з використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах КНР в університети України.^UIn the dissertation, a comparative analysis of the theoretical provisions and practical experience of using information and communication technologies in the professional training of future music teachers in the universities of the People's Republic of China and Ukraine was carried out in order to determine the directions of implementation of the practice of using information and communication technologies in the universities of the PRC in the modern conditions of the professional training of future music teachers in universities of Ukraine. The relevance of the research is determined by such main factors as: information technologies have created a new musical environment, changing the way of obtaining access to music and listening to it, there has been a growing predominance of new technological means in the distribution and preservation of music; information technologies have fundamentally changed the traditional concept of music education, the content, forms and methods of teaching music; information technologies in music education have made it possible not only for students to communicate with each other, have expanded the opportunities to choose their favorite music from a variety of resources, to develop their own unique musical tastes; provided an opportunity to analyze shortcomings in one's own training, and opened opportunities for its creation; information technologies have actualized attention to preserving the value function of music, which has a tendency to weaken, as music has become more entertaining and commercial, which can lead to a decrease in the level of music perception and deterioration of musical taste. Based on the analysis of scientific sources, the main ways of scientific understanding of the raised problem in Chinese and Ukrainian psychological and pedagogical literature are highlighted, the essence of the main concepts related to the research problem is analyzed and specified: «technology», «educational technology», «information and communication technologies», «information and communication technologies in education», «information and communication technologies in the professional training of music teachers» and related concepts Мей Фан 11 «innovation», «integration», since the integration of information technologies in the process of professional training of future music teachers changes the traditional mode of teaching and becomes a center of the innovations. It was determined that the integration of ICT in education takes place as: an object of study, a tool of knowledge and a means of learning. The main ways of using information and communication technologies in the process of professional training of future music teachers in the universities of the People's Republic of China and Ukraine were analyzed according to scientific research, which allowed us to draw a conclusion: in the works of Chinese scientists, the problems of informatization of art education were widely developed, from issues of historical prerequisites to until today, development and forecasting of the integration of information technologies in the training of music teachers; in Ukraine, the work is aimed at a systematic, planned, multi-vector study of the role, possibilities and functions of information technologies in the training of music teachers. The scientific basis for the introduction of ICT in the process of professional training of music teachers in the universities of the People's Republic of China and Ukraine has been identified, ways of enriching the content, forms and methods of professional training of music teachers thanks to the use of information and communication technologies and the combination of requirements for the training of music teachers in universities and music education have been identified in primary and secondary school in China and Ukraine; outlined perspective directions of implementation of pedagogically valuable theoretical and practical experience of Chinese specialists in the use of information and communication technologies in the process of professional training of future music teachers in universities of the People's Republic of China in universities of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Сунь Ю. .. 
Вокальна імпровізація в поп-музиці другої половини ХХ століття: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Ю. .. Сунь. — Б.м., 2024 — укp.

Дослідження присвячено проблемі вокальної імпровізації в поп-музиці другої половини ХХ століття. Схарактеризовано вокальну імпровізацію в поп-музиці як мистецтвознавчу проблему. Окреслено теоретичні аспекти вокальної імпровізації, упорядковано та розкрито зміст базових понять дослідження, наведено авторські ознаки вокальної імпровізації. Упорядковано історіографічну базу дисертації за хронологічним і проблемним критерієм. Доведено, системні розвідки, які висвітлюють питання вокальної імпровізації в поп-музиці другої половини ХХ століття відсутні як у вітчизняному, так і міжнародному просторі. Представлено історичний розвиток вокальної імпровізації, становлення якої відбувалося в поп-музиці другої половини ХХ століття. Виокремлено етапи становлення поп-музики, в контексті яких розвивалася вокальна імпровізація: 1) зароджувальний (1950) – поява рок-н-ролу, створення американських рок-гуртів; 2) контркультурний (1960) – появлення британських рок-гуртів, стилю мотаун і соул; 3) піднесення (1970-ті) – поява диско, глем-року; 4) інноваційно-прогресивний (1980) – поява синтезаторів, а також злиття елементів поп, рок, електронної музики; 5) альтернативний (1990) – синтез поп-музики та ритм-енд-блюзу. Розглянуто техніки та елементи вокальної імпровізації. Проаналізовано особливості вокальної імпровізації в американській поп-музиці другої половини ХХ століття. Виявлено специфіку вокальної імпровізації в поп-музиці Великобританії в другій половині ХХ століття, де рок став провідним жанром популярної музики досліджуваного періоду. Охарактеризовано вокальну імпровізацію в українській та китайській поп-музиці другої половини ХХ століття. Встановлено особливості розвитку поп-музики та вокальної імпровізації на території України та Китаю, з’ясовано тематику текстів. Виокремлено видатних китайських вокалістів другої половини ХХ століття (Тереза Тенг, Фей Вонг, Алан Там, Цуй Цзянь).^UThe study is devoted to the problem of vocal improvisation in pop music of the second half of the ХХ century. The vocal improvisation in pop music is characterized as an artistic problem. The theoretical aspects of vocal improvisation are outlined, the content of the basic concepts of the study is organized and revealed, and the author’s own features of vocal improvisation are presented. The historiographical basis of the dissertation is organized by chronological and problematic criteria. The article presents the historical development of vocal improvisation, the formation of which took place in pop music of the second half of the ХХ century. The stages of formation of pop music, in the context of which vocal improvisation developed, are highlighted: 1) nascent (1950) – the emergence of rock and roll, the creation of American rock bands; 2) countercultural (1960) – the emergence of British rock bands, motown and soul styles; 3) rise (1970) – the emergence of disco, glam rock; 4) innovative and progressive (1980) – the emergence of synthesizers, as well as the fusion of elements of pop, rock, electronic music; 5) alternative (1990) – the synthesis of pop music and rhythm and blues. The techniques and elements of vocal improvisation are considered. The features of vocal improvisation in American pop music of the second half of the XX century are analyzed. The specifics of vocal improvisation in the pop music of Great Britain in the second half of the XX century, where rock became the leading genre of popular music of the studied period, are revealed. The vocal improvisation in Ukrainian and Chinese pop music of the second half of the ХХ century is characterized. The peculiarities of the development of pop music and vocal improvisation in Ukraine and China are determined, the themes of the texts are clarified. Outstanding Chinese vocalists of the second half of the twentieth century (Teresa Teng, Fei Wong, Alan Tam, Cui Jian) are singled out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Цао Х. .. 
Вокальна спадщина Шан Деї: синтез національних та європейських традицій / Х. .. Цао. — Б.м., 2019 — укp.

Робота присвячена вивченню специфіки синтезу національних і європейських традицій у вокальній спадщині Шан Деї (1932 – 2005). Формування творчої особистості універсального генія відбулося під впливом надбань «першого золотого століття» в історії китайської художньої пісні. Перший етап центрального періоду творчості композитора обумовлений передчуттям відродження Китаю; другий – ідеалами китайської Ars nova. Пізній стиль співпав з «другим золотим століттям» розвитку художньої пісні. Вокальну спадщину Шан Деї визначено як енциклопедію різновидів китайської художньої пісні та розподілено на: пісні-оди, романс, баладу, колоратурну арію, прихований вокальний цикл у пісенному, баладному, колоратурно-арійному різновидах. Запорука органіки синтезу національних і європейських традицій у спадщині Шан Деї – поширення вестернізації музичної культури Китаю. Зберігаючи традиції Kunstlied, композитор привніс до китайської колоратурної арії ознаки belcanto; вокальній баладі надав властивості образного світу роману В. Гюго, прози Лу Сіня, творчий метод якого формувався під впливом М. Гоголя. Проходження європейськими запозиченнями фази адаптації в творчості композитора обумовило набуття ними якості національних складових китайської музичної культури.^UThis dissertation is devoted to studying the specifics of synthesis of Chinese and European music traditions in Shang Dei`s vocal legacy (1932 – 2005).The creative personality of the unique genius started forming under the influence of the „first golden age” in the history of Chinese art song. The first stage of the major part of his career was motivated by the revival of China; the second one was inspired by the ideas of Chinese ars nova. The third period of Shang Dei`s work coincided with the „second golden age” in the history of Chinese art song.Shang Dei`s vocal legacy as an encyclopaedia of Chinese vocal music is divided into the following genres: ode, romance, vocal ballad, hidden vocal cycle in songs, ballads and coloratura arias.The peculiarities of innovation in the composer's interpretation of genre varieties of Chinese art in the vocal legacy of Shang Dei Novation in the field of the genre-based Chinese art song are supplemented by discoveries of the composer in the fields of content and form-making, selection of poetic and literary sources. The genre discoveries of the composer led to discoveries in the national style of vocal lyrics: the composer style of Shang Dei, depending on the content and purpose, found his embodiment in the odious-hymnal, ballad-narrative, grotesque-theatrical, intimate-lyrical, color-textured, „flower” manifestations The innovative approach to the national vocal art has given the principled emphasis on the poetry of the composer's contemporaries, as well as prose works of both European (V. Hugo) and national (Lu Xin) origin.Innovative findings of Shang Dei are manifested in the entire vertical artwork. In the ballet genre, the composer for the first time in the history of Chinese vocal art appealed to: prose writings, presented in the form of a poetic statement; a European romantic source, briefly translated into Chinese; the theme of a „little man”, covered with absurdities, suppressed by a riot, cruelty; introduced into the musical dramaturgy of the „French Ballad” a system of leitmotifs-symbols (bells, fate, author's narrative, love / hate, dance of the deceased Beloved); grotesque musical tricks, the principle of theatricality, through which the theme of the alienation of a ballad hero from the crowd was revealed.Consequently, the specificity of the synthesis of national and European traditions in the vocal heritage of Shang Dai – „best among contemporaries” – is to spread the Westernization process to the genre-style spheres of European art, which had previously not been the subject of the interest of Chinese composers. After undergoing adaptation phase in Shang Dei's vocal work, „European borrowing” has gained the qualities of the national components of Chinese musical culture.This synthesis of Chinese and European music traditions in Shang Dei`s vocal legacy is so natural because he welcomed spreading westernisation among various genres and styles of Chinese art. Maintaining the prominent role of German romantic Kunstlied, the composer heavily relied on the traditions of Italian belcanto in his Chinese coloratura arias; his Chinese vocal ballads made extensive usage of the figurative world of V. Hugo`s novels and artistic interpretation of the content of Lu Xin`s prose, whose creative method was formed under the influence of M. Gogol. European borrowings after their introduction to Shang Dei`s vocal art became essential components of Chinese musical culture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Шекера Я.В. 
Генеза та функціонування художніх образів у китайській поезії доби Тан (VII-X ст.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / Я.В. Шекера ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено джерела та еволюцію художніх образів у китайській поезії доби Тан (618 - 907), розкрито сутність та специфіку образу як такого в естетичній системі та літературній думці давнього Китаю. На підставі вивчення танської поезії у контексті системи світосприйняття давніх китайців визначено сутність художнього образу у китайській літературі й особливості образного мислення китайських поетів. За допомогою контекстно-описового методу філологічного аналізу досліджено функціонування образотворчого інструментарію танської поезії (метафори, гіперболи, градації, алегоричного зачину), розглянуто специфіку зображення пейзажу та вираження почуттів у китайській ліриці дотанського періоду. Визначено особливості зародження пейзажної лірики (IV ст.) та її подальшого розвитку до танської доби включно. Висвітлено вплив даоського та буддійського віровчень, а також концепції простору на танську поезію, простежено еволюцію основних образів природи у пейзажній ліриці доби Тан. На підставі дослідження генези художніх образів визначено спільні та відмінні риси образотворення й образних конотацій поезії дотанського та танського періодів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(5КИТ)-335 +
Шифр НБУВ: РА348148

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Цуй Ч. .. 
Геопросторова організація воєнного туризму в Україні (на прикладі пам’яток Другої світової війни): автореферат дис. ... д.філософ : 242 / Ч. .. Цуй. — Б.м., 2024 — укp.

Дослідження присвячено особливостям геопросторового аналізу туристопотоків в Україні та організації туристичного бізнесу та інфраструктури вітчизняного воєнного туризму (на прикладі пам’яток Другої світової війни). У роботі визначено наукові категорії та розглянуто методику дослідження геопросторової організації воєнного туризму. Здійснено географічний аналізтуристопотоків воєнного туризму в Україні в розрізі регіонального вивчення ресурсної бази воєнного туризму на прикладі пам’яток Другої світової війни 1939-1945 рр., а також досліджено рівень її туристичного навантаження. В роботіпроаналізовано бізнесовий потенціал використання воєнного туризму в Україні, можливості залучення іноземних туристів з Китайської Народної Республіки, загрози та можливості для його подальшого розвитку.Вперше окреслено регіональну специфіку воєнного туризму в Україні на прикладі пам’яток Другої світової війни в м. Києві та Київської області, розроблено та запропоновано стратегію розвитку воєнного туризму в Україні, ідентифіковано цільову аудиторію воєнного туризму в Україні та в Китаї, окреслено сфери застосування воєнного туризму та перешкоди у його розвитку.Основний науковий результат дисертаційної роботи полягає в розробці конкретних пропозицій щодо удосконалення геопросторової організації туристичного бізнесу та інфраструктури воєнного туризму в Україні на прикладі пам’яток Другої світової війни. Робота має на меті вивчення можливостей залучення туристів з Китаю до відвідування пам’яток Другої світової війни в Україні та сприяння міжнародному співробітництву в галузі туризму, а також покращення публічності воєнного туризму в Україні.^UThe study is devoted to the peculiarities of geospatial analysis of tourist flows in Ukraine and the organization of the tourism business and infrastructure of domestic military tourism (on the example of World War II monuments). The paper defines the scientific categories and considers the methodology for studying the geospatial organization of military tourism. The geographical analysis of tourist flows of military tourism in Ukraine in the context of regional study of the resource base of military tourism on the example of the monuments of the Second World War of 1939-1945 is carried out, and the level of its tourist load is investigated. The paper analyzes the business potential of using military tourism in Ukraine, the possibilities of attracting foreign tourists fromthe People's Republic of China, threats and opportunities for its further development.For the first time, the regional specificity of military tourism in Ukraine is outlined on the example of World War II monuments in Kyiv and Kyiv region, a strategy for the development of military tourism in Ukraine is developed and proposed, the target audience of military tourism in Ukraine and China is identified, the areas of application of military tourism and obstacles to its development are outlined.The main scientific result of the dissertation is the development of specific proposals for improving the geospatial organization of the tourism business and military tourism infrastructure in Ukraine on the example of World War II monuments. The work aims to explore the possibilities of attracting tourists from China to visit the monuments of the Second World War in Ukraine and to promote international cooperation in the field of tourism, as well as to improve the publicity of military tourism in Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Малинська Н.А. 
Героїчне в фольклорі та літературі. Дискурс канону: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.07, 10.01.01 / Н.А. Малинська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 35 с. — укp.

Вперше в українській фольклористиці та літературознавстві зроблено спробу психологічної кореляції категорії героїчного у фольклорній традиції та художній літературі від давнини до сучасності. Створено типологію національного героя та виявлено еталон ідеалу героїчного в контексті символічої моделі поведінки, втіленої в художніх образах. Узагальнено та проаналізовано праці дослідників фольклорної героїки та літературознавців у контексті сучасних підходів до проблем національно-визвольних рухів, гуманізму людських стосунків, відображених у народній творчості та літературі. На тлі європейської фольклорно-літературної історії розглянуто проблему виконавської генези та інтерпретації духу, їх колективного відтворення. По-новому на конкретному матеріалі структуровано філософсько-естетичну систему української психології творення національного феномена героя, характеру, відтворення історичної дійсності. Досліджено еволюцію художніх стилів та форм втілення народного бачення героїчних ідеалів у дистальному вимірі фольклору та літератури. З використанням відомих і нововведених до наукового обігу книжкових та архівних джерел досліджено поетичну природу ліро-епосу в його дифузних процесах в літературі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(2=1Ук)-316 + Ш5(4Укр)-312
Шифр НБУВ: РА319670 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського