Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (71)Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>K=ЗМАЩЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія: Будівництво   
1.

Ремарчук М.П. 
Енергозберігаючі силові передачі будівельно-дорожніх машин: автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.05.04 / М.П. Ремарчук ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2008. — 36 с. — укp.

Досліджено проблему зростання продуктивності та зниження неефективних витрат палива у робочому циклі будівельно-робочих машин (БДМ). Удосконалено силові передачі і, зокрема, їх гідросистеми за рахунок підвищення циклового коефіцієнта корисної дії (ККД) системи оператор - БДМ - середовище (ОМС). Розроблено математичні моделі для визначення загального ККД гідросистем БДМ на всіх стадіях життєвого циклу, раціонального діаметра трубопроводу гідросистем БДМ у разі їх проектування як об'єкта системи. Розроблено експериментально-теоретичний метод і створено макетний комп'ютерний комплекс для вимірювання загального ККД, часу напрацювання та визначення залишкового ресурсу роботи гідросистем БДМ. Одержано імітаційні моделі для визначення граничних величин ККД і часу напрацювання, завдяки яким установлено діапазон ефективного використання гідросистем БДМ за умов експлуатації. Уточнено математичні моделі, які характеризують процес рідинного змащення у рухомих з'єднаннях деталей гідроциліндрів і гідророздільників. Запропоновано та доведено гіпотезу про близькість потужностей, одна з яких витрачається на зрушення поршня гідроциліндра, а інша - на забезпечення його сталого режиму роботи. Удосконалено систему управління клапанними розподільниками та гідроциліндрами, здатними функціонувати у складі гідромотора різних механізмів БДМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н6-5-04 + О311-06-5-04 +
Шифр НБУВ: РА360683

Рубрики:

      
2.

Сидоренко О.Ю. 
Метод формування конфігурації робочих поверхонь для підвищення надійності трибосистем: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.04 / О.Ю. Сидоренко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2006. — 17 с.: рис — укp.

Запропоновано методику оцінювання впливу просторової мікрогеометрії поверхонь тертя на характеристики трибосистем і методи для порівняльної оцінки протизносних і антифрикційних властивостей паливно-мастильних матеріалів (ПММ) для різних класів мастильних матеріалів з використанням диференційно-фазового методу безконтактної лазерної профілометрії-профілографії. Наведено математичну модель контакту поверхонь, яка дозволяє прогнозувати реалізацію "безадгезійного" тертя за різних умов контактування. Експериментально доведено та запропоновано механізм впливу просторової мікрогеометрії поверхонь тертя на експлуатаційні властивості трибосистем за умов межового змащення, зокрема під час реалізації "безадгезійного" тертя. Науково обгрунтовано й експериментиально підтверджено існування критичних параметрів конфігурації поверхонь, які за інших рівних умов тертя поверхонь визначають інтервал переходу від "безадгезійного" тертя за умов межового змащення до процесу різання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К413.3 +
Шифр НБУВ: РА343633

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
3.

Мазепа В.О. 
Обгрунтування експлуатаційних вимог до підбору та експлуатації моторних олив по технічному стану в засобах транспорту: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / В.О. Мазепа ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Установлено, що одержані залежності адекватно відображають усі складні процеси в системі "ДВЗ - моторна олива" і дозволяють розрахунковим шляхом здійснювати підбір моторної оливи для експлуатації двигуна з урахуванням його потужності, конструктивних особливостей, питомої витрати палива, максимальних обертів і об'єму оливи в системі змащення. автомобіля, за умови, коли експлуатаційні властивості моторної оливи досягнуть межового стану, з урахуванням вмісту сірки у паливі та доливання свіжої оливи на чад.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082-325 +
Шифр НБУВ: РА349200

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Бузков В.А. 
Підвищення службових властивостей матеріалів для розвитку суднових дейдвудних обладнань та захисту моря: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.02.01 / В.А. Бузков ; НАН України. Ін-т пробл. матеріалознавства ім. І.М.Францевича. — К., 1999. — 36 с. — укp.

Дисертація присвячена основам створення матеріалів та розвитку конструкцій дейдвудних обладнань (ДО) для підвищення службових властивостей та захисту моря. Розроблені фізико-хімічні основи створення композиційних полімерних матеріалів та дейдвудних підшипників (ДП) з них. Обгрунтовані механізми зміцнення та підвищення зносостійкості поліамідів, наповнених графітом. Визначені оптимальні конструкції поліамідних ДП для суден, які експлуатуються на чистій воді, воді з піском, при великому числі реверсів валів, з ломаною лінією валопроводу. Встановлені види режимів тертя: в неметалевих ДП - напіврідинний, в металевих - рідинний. Розроблені основи технології виробництва монолітних поліамідних ДП. З'ясовано, що поліамідні ДП служать в 1,5-4 рази довше бакаутових та інших, ремонтопридатні, економічні, змащуються водою, не забруднюють море. Запропонована нова система змащення ДО двома видами масел - традиційним (для відкритих водних басейнів) та таким, що біологічно розкладається, екологічно чистим (для закритих водних басейнів). Розроблена статистична модель оцінки строків служби та міжремонтних періодів ДО за технічним станом. Запропоновані та обгрунтовані експлуатаційні критерії оцінки застосовуваності ДО, які дозволяють перейти до розробки техумов на використання різних типів ДО для різноманітних типів суден.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О455.862-03

Рубрики:

      
5.

Борковська Л.О. 
Прецизійна інформаційно-вимірювальна система визначення геометричних характеристик деталей складної форми: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.16 / Л.О. Борковська ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Розроблено трикоординатні інформаційно-вимірювальні системи (ІВС) геометричних розмірів величин з підвищеною точністю та швидкодією вимірювання об'єктів зі складною просторовою поверхнею. Запропоновано нові методи для високоточного вимірювання на трикоординатних ІВС геометричних величин на лінійних двигунах з газовим змащенням та на аеростатичних опорах, які базуються на інтелектуальних технологіях інформативної надлишковості й адаптивності. Розроблено математичну модель об'єкту зі складною просторовою поверхнею, методики, алгоритми та програмне забезпечення процесу вимірювання об'єктів зі складною просторовою поверхнею. Запропоновано структури трикоординатних ІВС геометричних величин з поворотним столом. Розроблено систему інтелектуального керування вимірювальною головкою координатно-вимірювальних машин. Основні результати наукового дослідження впроваджено на промислових підприємствах України в процесі проектування зразків нових автоматизованих приладів з підвищеними метрологічними характеристиками під час виконання науково-дослідних робіт на Державному підприємстві "Завод 410 цивільної авіації" (м. Київ).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж607 с +
Шифр НБУВ: РА350806

Рубрики:

      
6.

Горбань В.Ф. 
Розробка матеріалів з легованих сплавів хрому і покриттів з них з метою захисту виробів від зносу та підвищення їх жарокорозійної стійкості: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.02.01 / В.Ф. Горбань ; НАН України. Ін-т пробл. матеріалознавства ім. І.М.Францевича. — К., 2005. — 40 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К663.225 + К225 +
Шифр НБУВ: РА335516

Рубрики:

      
7.

Роганов М.Л. 
Розширення технічних можливостей кривошипних пресів введенням в їх конструкцію додаткових механізмів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / М.Л. Роганов ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 19 с. — укp.

Удосконалено системний підхід щодо створення, модернізації та експлуатації кривошипних пресів (КП) на базі формування нових додаткових механізмів. Вперше розроблено класифікацію існуючих видів розміщення на пресі додаткового гідропружного ударного механізму. Запропоновано метод вибору його енергетичного рівня, який теоретично виключає можливість ризику заклинювання преса. Розроблено математичну модель преса з додатковим гідропружним ударним механізмом, що дозволяє визначити його основні параметри. Обгрунтовано раціональність кінематичного зв'язку повзуна з механізмом регулювання закритої висоти преса, розроблено математичну та фізичну моделі змінного за висотою його штампового простору. Одержано залежності припустимої роботи деформування на кожному автоматичному ході під час дробового деформування. Запропоновано класифікацію систем змащення та удосконалено методи побудови технологічних параметрів кривошипних гарячештампувальних пресів і математичні моделі систем змащення під тиском, рівним або більшим ніж тиск у шарнірах преса, а також параметрів витрат та обсягу змащення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К623.300.3-521.1-02 +
Шифр НБУВ: РА333676

Рубрики:

      
8.

Розова Л.В. 
Сумісний аналіз газодинамічного та термопружного станів торцевих ущільнень з газовим змащенням роторів відцентрових компресорів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.09 / Л.В. Розова ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2004. — 19 с.: рис. — укp.

Розроблено ітераційний алгоритм сумісного вирішення задач розрахунку газодинамічних торцевих ущільнень (ГТУ) роторів відцентрових компресорів. Вперше одержано рівняння газового змащення, що враховує зміну температури газового шару і залежність в'язкості газу від його температури і тиску для визначення двовимірного розподілу тиску газу у робочому зазорі. Проведено натурні іспити ГТУ на заводських стендах ВАТ "Сумське НВО ім. М.В.Фрунзе" (м.Суми), на підставі яких доведено вірогідність результатів числових досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З762.22-042 +
Шифр НБУВ: РА329423

Рубрики:

      
9.

Томіна А. В. 
Встановлення закономірностей впливу органічних волокон на властивості та структуру ароматичного поліаміду фенілон / А. В. Томіна. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці нових зносостійких органопластиків на основі ароматичного поліаміду фенілон, для вузлів тертя машин і механізмів, працюючих під впливом високих навантажень, температур, агресивних середовищ та запиленості. Проведено системні дослідження фізико-механічних та триботехнічних характеристик запропонованих складів органопластиків. За результатами яких встановлено, що використання органічних волокон Лола, Оксалон і Танлон як наповнювачів для ароматичного поліаміду фенілон є перспективним шляхом покращення його триботехнічних характеристик в умовах тертя без змащення (за схемою «диск-пальчик» введення наповнювачів покращує зносостійкість фенілону у 5 та 12 разів, а за схемою «диск-колодка» у 7 та 5 разів відповідно), при одночасному покращенні фізико-механічних (модуля пружності на 200-492 МПа, межі плинності 31-36 МПа та твердості на 13-20 МПа) й теплофізичних (коефіцієнтів тепло- і температуропровідності на 28-35 і 20-35% відповідно) властивостей. Встановлено наявність міжмолекулярної взаємодії між в'яжучим та органічними волокнами Лола, Оксалон і Танлон. Виявлена ефективність впливу природи та вмісту органічних волокон на теплофізичні, фізико-механічні та трибологічні властивості вихідного матеріалу. Розроблено математичні моделі процесу зношування рухомих з'єднань техніки які дозволять визначити екстремальні умови роботи для ефективної працездатності розроблених органопластиків. Встановлено що органопластики залишаються працездатними при факторі P∙υ=3 МПа∙м/с. Показана доцільність застосування композитів на основі фенілону у вузлах тертя ткацького та сільськогосподарського обладнання.Ключові слова: органопластик, фенілон, органічне волокно, властивості, структура, інтенсивність лінійного зношування, коефіцієнт тертя, вузли тертя.^UThe dissertation is devoted to the development of new wear resistant organoplastics based on aromatic polyamide phenylone, for friction units of machines and mechanisms operating under the influence of high loads, temperatures, corrosive environments and dust. Systematic studies of the physico-mechanical and tribotechnical characteristics of the proposed organoplastic formulations have been carried out. The results show that the use of organic fibers Lola, Oxalon and Tanlon as fillers for aromatic polyamide phenylone is a promising way to improve its tribotechnical characteristics in frictionless conditions (using a "disk-finger" insertion of fillers improves the wear resistance of phenylone in 5 and 12 , and according to the scheme "disk-block" 7 and 5 times respectively), while improving the physical and mechanical (modulus of elasticity by 200-492 MPa, yield strength 31-36 MPa and hardness by 13-20 MPa) and thermophysical (coefficients in thermal and thermal conductivity by 28-35 and 20-35% respectively) of properties. It was established an intermolecular interaction between the binder and the organic fibers of Lola, Oxalon and Tanlon. It is revealed efficiency of the influence of nature and content of organic fibers on thermophysical, physical-mechanical and tribological properties of basic material. Mathematical models of the process of wear of mobile joints of engineering have been developed, which will allow to determine the extreme working conditions for the effective working capacity of the developed organoplastics. It is established that organoplastics remain functional at the factor P∙υ = 3 MPa∙m/s. It is shown the expediency of using composites based on phenylone in the friction units of weaving and agricultural equipment.Keywords: organoplastic, phenylone, organic fiber, properties, structure, intensity of linear wear, coefficient of friction, friction nodes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Урсолов О. І. 
Визначення навантаження, що діє на валопровід судна при його русі в умовах інтенсивного нерегулярного хвилювання / О. І. Урсолов. — Б.м., 2021 — укp.

Урсолов О. І. Визначення навантаження, що діє на валопровід судна при його русі в умовах інтенсивного нерегулярного хвилювання. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 135 – суднобудування. – Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, Миколаїв, 2020. Метою дисертаційної роботи є розробка методу визначення навантажень, які діють у комплексі судно-валопровід при русі судна на інтенсивному нерегулярному хвилюванні.Проаналізовано публікації щодо причин та статистики аварій у пропульсивних комплексах суден, обумовлених відмовами суднових валопроводів, методів розрахунку їх згину та досліджень впливу різних факторів на роботу валопроводу.Розроблено метод розрахунку компонентів НДС при просторовому згинанні суднового валопроводу, що покоїться на підшипниках, представлених односторонньою неоднорідною нелінійною зміщуваною пружною основою Вінклера. Розроблено метод розрахунку компонентів НДС при просторовому згинанні суднового валопроводу з урахуванням еласто-гідродинамічного змащення у всіх підшипниках.Розроблено комплексну математичну модель динаміки системи судно-валопровід при ході судна на хвилюванні, отримано залежності впливу хвилювання на компоненти НДС при згинанні валопроводу. На основі застосування отриманої моделі розроблено метод визначення діючих на валопровід навантажень, які необхідно враховувати на стадіях проектування валопроводу та вибору параметрів його центрування.Ключові слова: згин валов, навантаження на валопровід, хитавиця судна, нерегулярне хвилювання, метод скінченних елементів, оптимізація, пропульсивний комплекс судна, еласто-гідродинамічне змащення підшипників, дейдвудний підшипник, математичне моделювання^UUrsolov O. I. Determination of loads acting on the shafting of the ship during its movement on intensive irregular waves. Thesis for the degree of philosophy doctor in speciality 135 – shipbuilding. – Admiral Makarov National University of Shipbuilding, Nikolaev, 2020.The research aim is developing a method for determining the loads acting in a ship-shafting system during the ship moving on intensive irregular waves.Papers concerning the causes and statistics of the marine propulsion shafting accidents, calculation methods of their bending and studies of the various factors influence on the shafting operation are analyzed.A method for calculating the spatial bending of a marine propulsion shafting which lies on bearings represented by a one-sided inhomogeneous nonlinear displaceable Winkler elastic foundation has been developed. A method calculating the spatial bending of a marine propulsion shafting taking into account elasto-hydrodynamic lubrication in all bearings has been developed.A complex mathematical model of the vessel-shafting system dynamics during ship movement on intensive irregular waves has been developed. The influence of waves on the shafting bending parameters has been studied. Based on the obtained model application, a method for determining loads acting on the shafting has been developed, which are to be taken into account at the stages of shafting design and alignment calculation.Key words: shaft bending, loads on the shafting, ship motions, irregular waves, finite element method, optimization, ship propulsive complex, elastohydrodynamic lubrication of the bearings, stern tube bearing, mathematical modeling


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Боднарчук Ю. С. 
Зменшення опору руху суден за допомогою використання виїмок та повітряного змащення / Ю. С. Боднарчук. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертаційному дослідженні представлені засоби зниження опору судна у вигляді локальних поперечних поглиблень (виїмок) на днищовій поверхні різних типів суден та поглиблень (виїмок) у вигляді кілець на поверхні підводних човнів, а також вплив подачі повітряного мастила природним шляхом на поверхню швидкісного судна. Дисертація складається зі вступу, п'яти розділів, висновків, додатків та списку використаних джерел.В роботі описаний алгоритм побудови розрахункових проектів в computational fluid dynamics комплексах Flow Vision та Flow Simulation. Під час створення розрахункового проекту виконується параметричний аналіз за допомогою методів обчислювальної гідродинаміки. Визначаються параметри моделювання для того, щоб працював алгоритм диференційних рівнянь, які описують рух рідини, метод кінцевих об'ємів зводить їх до системи лінійних алгебраїчних рівнянь. Процес валідації програмного продукту Flow Vision та Flow Simulation при моделюванні обтікання корпусів суден виконувався для моделі танкеру проекту 005RST01 та підводного об'єкту сигаро подібної форми в різних науково-дослідницьких басейнах. Порівняння результатів розрахунків у вказаних програмних комплексах з даними фізичних експериментів показали дуже високу інформативність і достатню для практичного використання точність цих програм.^UThe dissertation research presents the means of reducing the resistance of the vessel in the form of local transverse depressions on the bottom surface of different types of vessels and depressions in the form of rings on the surface of submarines, as well as the effect of air oil on the surface of the speedboat. The dissertation consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used sources and appendices.The paper describes an algorithm for constructing computational projects in computational fluid dynamics complexes Flow Vision and Flow Simulation. During the creation of the computational project, parametric analysis is performed using computational fluid dynamics methods. The modeling parameters are determined in order for the algorithm of differential equations describing the motion of a fluid to work, the method of finite volumes, which reduces them to a system of linear algebraic equations. The process of validation of the software product Flow Vision and Flow Simulation in modeling the flow around the hulls of ships was carried out for a model tanker of project 005RST01 and an underwater cigar-shaped object in various research basins. Comparison of the results of calculations in the indicated software complexes with the data of physical experiments showed a very high information content and the accuracy of these programs sufficient for practical use.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського