Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (11)Наукова електронна бібліотека (85)Реферативна база даних (234)Книжкові видання та компакт-диски (1285)Журнали та продовжувані видання (63)
Пошуковий запит: (<.>K=ЗБІРКА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Легка О.С. 
Еротичний роман у віршах Наталі Лівицької-Холодної: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.С. Легка ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено комплексному аналізові творчості Н.Левицької-Холодної (представленої збірками "Вогонь і попіл", "Сім літер", "На грані", "Перекотиполе", "Остання дія"), вихідним критерієм для якого служить присутність еротичного лейтмотиву. З'ясовується різниця між еротичним і порнографічним елементом у поетичній тканині, тлумачеться поняття "еротичний роман у віршах". На основі методу інтерпретації художнього тексту, психологічного і біографічного методів розглядаються проблеми філософії кохання і трагедії самотності у творчості Н.Лівицької-Холодної - творчості, що засвідчила повноправний розвиток еротичної лінії в українській поезії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(УК=7СОЕ)-4 Лівицька-Холодна 535

Рубрики:

      
2.

Трофименко Т.М. 
Збірка "Перло многоценноє" Кирила Транквіліона Ставровецького в контексті барокової культури: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Т.М. Трофименко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 19 с. — укp.

На підставі аналізу збірки "Перло многоценноє" підтверджено думку про інтегрованість України початку XVII ст. у європейський культурно-релігійний рух Контрреформації. Вказано на домінування сакрального компоненту, а не Ренесансного антропоцентризму у світогляді автора, що відбилося на знаковій системі збірки. Виявлено синтез західної та східної традиції через текстуальні паралелі збірки з польськими пасійними творами, літургійною та паралітургійною драмою, а також на основі есхатологічних проповідей та поезії, що виразно корелює з візантійською гімнографією. Актуалізовано інтертекстуальні зв'язки збірки з творами українських авторів (Кирила Туровського, Івана Вишенського, Памви Беринди, Стефана Зизанія, Андрія Скульського, Іоаникія Волковича).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)3-317 + Ш5(4УКР)4-317 + Ш5(4УКР)3-4 Ставровецький 535 +
Шифр НБУВ: РА326046

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Тітаренко Ю.О. 
Збірка П.Тичини "Замість сонетів і октав": семантика і поетика: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Ю.О. Тітаренко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Запропоновано оригінальну повну інтерпретацію книги П.Тичини "Замість сонетів і октав", надано характеристику провідних мотивів і образів книги, проаналізовано її проблемно-тематичні аспекти, розкрито особливості конфлікту, з'ясовано значущість символів і метафор, зокрема, символіку кольорів, а також символіку, використану з метою оформлення обкладинки першого видання книги "Замість сонетів і октав". Здійснено спробу довести існування інтертекстуального зв'язку між книгою "Замість сонетів і октав" і Євангелієм від св. Івана, що дозволило розглядати досліджену книгу П.Тичини у новому контексті. Доведено тезу щодо доцільності сприйняття та оцінювання "Замість сонетів і октав" як цілісного художнього твору - поеми, а не як звичайної збірки поезій, написаних в один період. Охарактеризовано композицію третьої книги П. Тичини, визначено тип її словесної організації - поезії у прозі. Обгрунтовано раціональність погляду на третю книгу П.Тичини як на твір необарокової літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Тичина, П.Г. 535 +
Шифр НБУВ: РА355504

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Кулініч Т.О. 
Метафора І.Калинця: інтертекстуальний аспект: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Т.О. Кулініч ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Проведено дослідження інтертекстуальних елементів у поезії І.Калинця, які функціонують у тексті як метафоричні вирази. Творчий доробок поета розглянуто як цілісну структуру, підпорядковану одній ідеї - побудові текстуального простору для існування ідеальної України. Зроблено висновок, що інтертекстуальні елементи є засобом для руйнування навколишньої реальності та будівельним матеріалом для формування текстової. З'ясовано, що у перших збірках митець намагається створити замкнений у минулому світ на підставі використання інтертекстуальних зв'язків різного типу з фольклором, слов'янськими міфами, біографіями українських культурних діячів. Подальший творчий період характеризується усвідомленням екзистенціального відчуження від світу та поступовим витісненням реальності у текстовий простір. Встановлено, що основним прийомом є квазіінтертекстуальність і використання як передтекстів публіцистичних статей і документів. З'ясовано, що у другій частині творчого доробку, написаного в ув'язненні, поет створює текстовий простір у географічному, історичному, аудіовізуальному та символьному аспектах з використанням різноманітних типів інтертекстуальних зв'язків, зокрема інтермедіальних. З'ясовано, що передтекстами є легенди, казки, твори української літератури, а також скульптурні й архітектурні витвори, живописні полотна українських та європейських майстрів, знаки зодіаку, букви й числа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Калинець,І. 457 + Ш5(4УКР)6-4 Калинець,І. 457
Шифр НБУВ: РА358843

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Чикур Л.Д. 
Національне і загальнолюдське в естетичній інтерпретації Лесі Українки (на матеріалі ліричних творів): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.Д. Чикур ; Одес. держ. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено особливості трактування національного й загальнолюдського в ліриці Лесі Ураїнки. Узагальнено досвід наукових спостережень над особливостями творчого методу Лесі Українки з урахуванням сучасної методології літературознавчих досліджень і виокремленням, як однієї з основних, досі мало дослідженої, парадигми функціонування національної ідеї. Розглянуто стан сучасного лесезнавства, подано огляд літератури і питомі напрямки досліджень у даній сфері. Проаналізовано особливості художнього трактування образу Українки і національної ідеї у трьох прижиттєвих збірках Лесі Українки, розкрито внутрішню природу й оригінальність Лесиних підходів до національних варіацій та специфіку їх естетичного осмислення у процесі мистецької еволюції. У художньому світі поетеси Україна постає образом-концептом, наділеним багатовимірним значенням. Здійснено аналіз референтної та кодової сфер її поезії з метою дослідження культурологічних виявів загальнолюдського й національного в поетичній спадщині Лесі Українки. Входження поетеси у художній світ національних духовних матриць, органічність поетики і семантики образів-символів свідчать про широкий спектр культурного діалогу між Україною та світовим мистецтвом. Прикметою кодової сфери є часопросторові межі, в яких представлено взаємодію між національним і загальнолюдським у ліричному вираженні авторки. У висновках наведено аргументи універсалізму Лесі Українки, вміння не лише оперувати готовими народнопоетичними, біблійними, східними та західними образами, але й створювати власну образну систему.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр)5-4 Українка Л. 535
Шифр НБУВ: РА308378 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Пономаренко О.Б. 
Національний міфосвіт поезії Б.-І.Антонича: аспект художнього образу-символу: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.Б. Пономаренко ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Шляхом генетично-типологічного порівняння міфопоетики Б.-І.Антонича і Т.Шевченка окреслено спільні риси й унікальні відмінності їх образотворення. На структурно-функціональному рівні проаналізовано основні конституенти міфопоетики поетів. Розглянуто, як поєднання християнської та язичницької символіки в межах одного образу, цілого твору, циклу, збірки у Б.-І.Антонича і Т.Шевченка випромінює нескінченні грані все нових змістів. Зазначено, що їх архетипові образи закорінені в українській культурі і є конкретною функціональною реалізацією архетипів колективного підсвідомого (універсально-постійних начал психіки людства). Встановлено, що компонування Б.-І.Антоничем поетичного матеріалу за циклами і збірками відтворює один завершений світотворчий цикл у вічному плині буття. Підкреслено, що засвоєння шевченківських принципів міфотворення дозволило Б.-І.Антоничу на широкому тлі світової міфології яскравіше окреслити і реконструювати українську міфологічну картину світу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Антонич, Б.-І. 535 +
Шифр НБУВ: РА353796

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Нікітченко Г. О. 
Поетика лірики Є. Васильєвої: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.02 / Г. О. Нікітченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний аналіз поетики лірики Є. Васильєвої. З'ясовано природу та механізми її містифікацій, виявлено та проаналізовано особливості поетики стилізованих віршів, створених в межах іспанської та китайської містифікацій. Проведено комплексний аналіз поетичних текстів Є. Васильєвої, встановлено їх інтертекстуальні зв'язки з творчістю попередників і сучасників поетеси. Зазначено, що збірка "Домик под грушевым деревом" містить символи, запозичені з лірики поетів доби Тан. Виявлено слов'янські корені лірики Ли Сян Цзи, які полягають у християнському претексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Васильєва Є. 45
Шифр НБУВ: РА373627 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Кеба Т.В. 
Принципи структурної організації лірики Інокентія Анненського: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Т.В. Кеба ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено аналіз поетичної творчості І.Ф.Анненського у аспекті застосування принципів структурної організації художнього цілого. Уточнено та конкретизовано складові художньої структури поетичного тексту з урахуванням специфіки їх функціонування у ліриці І.Ф.Анненського. З'ясовано особливості циклоутворення в збірках "Тихие песни" і "Кипарисовый ларец". Досліджено специфіку суб'єктної структури лірики поета на підставі аналізу системи суб'єктно-об'єктних відношень і форм діалогічності. Охарактеризовано просторові параметри творів поета та визначено типологію просторових моделей. Проаналізовано своєрідність структурної організації ліричного твору щодо принципів образного ладу, строфічної архітектоніки, домінантних інтонаційно-синтаксичних особливостей. Проведено комплексний інтерпретаційний аналіз поетичних текстів, вміщених у складну структурно-семантичну систему у ліричному циклі та поезіях. Виявлено особливості діалогічної природи текстів. Описано різноманітні засоби та прийоми формування структурної цілісності в окремій поезії та авторському метатексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Анненський, І.Ф. 535 +
Шифр НБУВ: РА355565

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Боднар В.Т. 
Проблеми рецептивної естетики і поетики у творчій спадщині І.Я.Франка: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / В.Т. Боднар ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено розкриттю процесу становлення ідей рецептивної естетики і поетики в творчості Івана Франка, типологічної суголосності його естетично-поетикальної концепції з науковими пропозиціями тодішніх вчених з інших країн, окреслено міру її об'єктивної присутності в сучасній філологічній науці. Аналізується рецептивна поетика малодосліджених художніх творів І.Франка, зокрема, сугестивність ліричної поезії (збірка "Semper tiro"), рецептивна стратегія поетики малої епічної прози (оповідання "Місія", "Чума"), естетика впливу поетики Франкової повісті "Великий шум" на читачів та текст п'єси "Украдене щастя" крізь призму рецептивної естетики і поетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш409

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
10.

Ковцуняк С.І. 
Релігійно-світоглядні ідеї в давньоруських збірках афоризмів (за матеріалами редакцій "Бджоли"): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / С.І. Ковцуняк ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Здійснено комплексний і цілісний релігійно-світоглядний аналіз видатного перекладного твору української середньовічної культури "Бджола", визначено його роль в історії вітчизняної релігійно-філософської думки XII - XVII ст. Виявлено тенденції, ідеї й найбільш виразні риси, які певною мірою обумовили специфіку й особливості вітчизняної релігійно-філософської традиції та християнської культури доби їх становлення та формування. Доведено, що релігійно-світоглядні засади даного твору полягають в орієнтації на Новий Завіт, патристичну й античну філософію. Висловлено думку щодо домінування софійності й оптимістичності світобачення, необхідості органічного поєднання навчання й виховання у процесі соціалізації особистості. Виявлено, що пам'ятка наголошує на тому, що у суспільному житті абсолютний пріоритет мають духовність, гуманізм, солідарність. У текстах обстоюються євангелістські принципи державно-церковних відносин. Реконструйовано смисложиттєві й антропологічні ідеї античних і християнських мислителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372-4-3 + Э372-115 + Ш5(4УКР)3-334 +
Шифр НБУВ: РА339621

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Шараєвський І. Г. 
Розпізнавання передаварійних теплогідравлічних процесів у водоохолоджуваних ядерних енергетичних реакторах: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.14.14 / І. Г. Шараєвський ; Ін-т пробл. безпеки атом. електростанцій. — К., 2010. — 48 с. — укp.

Розвинено та визначено за умов теплогідравлічних стендів з тепловими імітаторами ТВЕЛ, а також у натурних тепловиділяючих збірках реакторів РБМК і ВВЕР комплексний інтелектний діагностичний підхід. Розроблено математичні модельні підходи щодо оперативної ідентифікації штатних, аномальних і передаварійних теплогідравлічних процесів на поверхні тепловіддачі ТВЕЛ, які передбачають використання діагностичної інформації, що міститься у стохастичних сигналах акустичної емісії фазового переходу за кипіння теплоносія в контрольованих реакторних каналах, пульсаціях гідравлічного опору даних каналів, а також у флуктуаціях нейтронного потоку в тепловиділяючих збірках реакторів ВВЕР. Одержані наукові результати застосовано для створення експериментальних зразків інтелектних комп'ютерних діагностичних систем, а також використано для локальної верифікації ряду базових фізичних моделей і кореляцій у сучасних вітчизняних і зарубіжних теплогідравлічних кодах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З464.2-082 с116
Шифр НБУВ: РА369759 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Косолапова Т.М. 
Система мотивів у ліриці А.Бєлого 1900 - 1908 рр. (збірки "Золото в лазури" та "Пепел"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Т.М. Косолапова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 17 с. — укp.

Проведено дослідження мотивів ранньої лірики А.Бєлого (1900 - 1908 рр.), зокрема, виражених у поетичних збірках "Золото в лазури" та "Пепел". З'ясовано, що система мотивів лірики митця є стійкою та водночас гнучкою, здатною до розвитку, існує в сукупності закономірних зв'язків і відносин між її елементами, виокремлено певні мотивні серії. Послідовно проаналізовано мотивні ряди збірок "Золото в лазури" та "Пепел" - від циклу до циклу та від збірки до збірки. Зроблено висновок, що систему мотивів досліджуваних поетичних збірок митця можна охарактеризувати як павутину, в якій всі елементи взаємопов'язані та взаємообумовлені. Виявлено, що ключовий мотив може мати кілька варіацій всередині збірки (або цикла у складі збірки), а смислові відносини між елементами структури побудовано за принципом "зчеплення" компонентів. На підставі аналізу мотивів ранньої лірики митця уточнено уявлення про своєрідність його художнього світу та творчого методу. Визначено роль і місце традицій у перших поетичних збірках А.Бєлого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Бєлий, А. 535 +
Шифр НБУВ: РА352846

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Погребенник Я.В. 
Творчість О.Кобця (Варавви): рух проблематики і поетики: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Я.В. Погребенник ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено становлення та розвиток творчості О.Кобця (Варавви) в аспекті еволюції проблематики та поетики від 1910-х до 1960-х рр. Проаналізовано поєднання традиціоналізму та рис літертурного модернізму (збірка "Ряст"), становлення лірики й епосу письменника як художньої індивідуальної системи ("воєнна" й табірна творчість). Розкрито антитолітарний, національно-патріотичний пафос, екзистенційну проблематику збірок "Під небом чужим", "З великих днів", драматичного етюду "В Тарасову ніч". Висвітлено засоби їх художнього втілення, оригінальність Шевченкіани Кобця. Розкрито новаторство письменника у романі "Записки полоненого" (в тематиці, характеротворенні, стилі та ін.), історичну ідентичність і біографізм твору. Охарактеризовано генезу, жанрову природу, психологічне мотивування у "малій прозі" О.Кобця 1920 - 1960-х рр., підкреслено її ліро-драматизацію, самобутність манери автора, константність її філософської та релігійної основи. На підставі різностороннього аналітично-синтетичного дослідження, мікроаналізу сформульовано висновки щодо особливостей розвитку О.Кобця-лірика й епіка, точність його історіософських прозрінь, глибину символіки державницького та людинознавчого характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(Ук=7Сое)-4 Кобець О. 4,0 + Ш5(7Сое=Ук)-4 Кобець О. 4,0
Шифр НБУВ: РА319185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Братченко О. В. 
Творчість Я. П. де Бальмена та російська романтична проза першої половини XIX ст.: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.02 / О. В. Братченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 17 с. — укp.

Вперше досліджено літературну спадщину Я.П. де Бальмена в контексті російської романтичної прози першої половини XIX ст. та розкрито її ідейно-естетичне значення. Вперше здійснений аналіз повістей, які дійшли до нас у рукописній збірці, засвідчив, що Я.П. де Бальмен був обдарованим письменником-романтиком. Незважаючи на учнівський характер деяких творів, його збірка має історико-літературне значення. В ній досить рельєфно відобразилися час і людина часу; вона розширює наше уявлення про російську романтичну прозу. У контексті наявної в науці типології російського романтизму творчість Я. П. де Бальмена можна віднести до найбільш поширеного типу психологічного романтизму. У ній відсутні громадянські мотиви, політичні ідеї, проте утверджуються високі моральні ідеали добра, людяності, чистоти почуттів. Крізь усі твори письменника проходить тема кохання, що належить до числа вічних тем світової літератури, яку особливо часто культивували романтики. У меланхолійній тональності творів автора, у гіпертрофованій чутливості й екзальтованості його ліричного героя вгадуються мотиви "Страждань молодого Вертера" Й.В. Гете. Ефектний драматизм сюжетних ситуацій, емоційна напруга авторської оповіді, пишномовність і патетика, пов'язані з намаганням відтворити постать відчайдушного романтика, зближують повісті Бальмена з творами О.О. Бестужева-Марлінського й його послідовників. Разом із тим, їм бракує ідейної широти та національної орієнтації, властивих, наприклад, ранньому М.В. Гоголю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)51-334 + Ш5(4РОС)5-4 Бальмен Я. П. 417
Шифр НБУВ: РА380205 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Москвич Ю.В. 
Українська література Донеччини 20 - 80-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Ю.В. Москвич ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

З'ясовано історико-культурні передумови розвитку української літератури Донеччини 1920 - 1980-х рр. Висвітлено особливості функціонування літературного процесу шахтарського регіону за доби тоталітаризму. Проаналізовано основні концепти ідейно-тематичної спрямованості творів, амбівалентність естетичних поглядів митців, що формувалися під впливом національних ідеалів та ідеологічних постулатів. За результатами дослідження доведено, що донецькі автори відображали у своїх творах загальнонаціональні проблеми з орієнтацією на специфіку регіону, що обумовило наявність у місцевій періодиці комуністичних гасел і тяжіння до національних мотивів в окремих збірках письменників. Запропоновано оцінку історико-культурному розвитку шахтарського регіону за умов тоталітаризму. Висвітлено нові факти біографії країни, спростовано попередні твердження радянських критиків щодо партійності української літератури Донеччини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-379 +
Шифр НБУВ: РА350990

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Альохіна С. В. 
Наукові основи теплової безпеки сухого зберігання відпрацьованого ядерного палива / С. В. Альохіна. — Б.м., 2019 — укp.

В роботі на основі аналізу відомих досліджень теплового стану вентильованих контейнерів зберігання ВЯП та аналізу результатів моніторингу теплового стану контейнерів зберігання Запорізької АЕС вперше досліджено і узагальнено характер перебігу теплофізичних процесів у вентильованих контейнерах сухого зберігання відпрацьованого ядерного палива, що дозволило виявити та класифікувати основні чинники, які впливають на тепловий стан палива та основного обладнання протягом усього строку експлуатації сховища. Серед таких факторів впливу виділено: антропогенно-техногенні, погодно-кліматичні, конструктивні, фізичні.Для проведення детального аналізу теплового стану контейнерів зберігання відпрацьованого ядерного палива з урахуванням основних факторів впливу створено новий універсальний підхід для визначення теплового стану ВЯП та елементів обладнання зберігання, що базується на ітераційному розв'язанні прямих спряжених та обернених задач теплообміну з використанням моделей різного рівня складності. Для сухого сховища ВЯП Запорізької АЕС біло виділено п'ять рівнів складності: група контейнерів, окремий контейнер, корзина з паливними збірками, паливна збірка, твел.Із застосуванням ітеративної методики було проведено серію розрахункових досліджень, які дозволили отримати нові дані про тепловий стан контейнерів з відпрацьованим паливом в умовах проектних аварій різної природи. За максимальним рівнем температури ВЯП було введено класифікацію аварій, що дозволило виявити ті, які потребують першочергового усунення для забезпечення теплового критерію безпеки.В роботі вперше за результатами теплових досліджень запропонована класифікація порушень нормальних умов експлуатації, що пов'язані з перекриттям вентиляційних каналів, в тому числі й проектних аварій, які обумовлені цим чинником. Розглянуто усі можливі варіанти перекриття вентиляційних каналів. Визначено, що найвищі температури досягаються при перекритті верхніх вентиляційних отворів; такі порушення умов нормальної експлуатації та аварійні ситуації повинні бути усунені першочергово.Розглянуто варіанти поліпшення теплового стану контейнерів з ВЯП протягом усього терміну експлуатації сухого сховища. Було запропоновано створення захисної погодної кришки, яка зменшує негативний вплив вітру на тепловий стан ВЯП, що зберігається, а також досліджені шляхи модернізації форми та розмірів вентиляційного тракту контейнера зберігання.Розроблено новий метод розміщення контейнерів з відпрацьованим ядерним паливом на відкритому майданчику сухого сховища, що зменшує їх взаємний тепловий впливу, підвищує ефективність роботи системи теплового моніторингу та забезпечує необхідний рівень безпеки довгострокової експлуатації сховища в цілому. Розміщення контейнерів, що містять паливо з більш високим залишковим тепловиділенням, в середині групи контейнерів дозволить знизити вплив вітру на верхні вентиляційні отвори і, відповідно, покращити якість теплового моніторингу.Удосконалено метод розміщення паливних збірок в корзині зберігання для зменшення рівня температур шляхом встановлення максимально припустимого рівня залишкового тепловиділення для груп відпрацьованих паливних збірок, що зберігаються, який дозволяє не порушувати норми радіаційної безпеки. Відповідно до методу в центрі групи збірок розміщуються збірки із залишковим тепловиділенням, що складає 75 % від максимально припустимого рівня тепловиділення. Для збірок, що оточують центральні збірки, рівень тепловиділення можливо збільшити до 106,25 %, тепловиділення збірок на периферійній частині групи не повинне перевищувати максимально припустиме. У роботі вперше створені методичні основи прогнозування теплового стану вентильованих контейнерів з відпрацьованим ядерним паливом. Знайдено залежності температури вентиляційного повітря на виході із контейнера зберігання та максимальної температури в корзині з ВЯП від рівня залишкового тепловиділення та температури атмосферного повітря.Запропоновано новий метод контролю теплового стану контейнерів з ВЯП, який базується на порівнянні результатів вимірів та теоретичних розрахунків прогнозного значення температури вентиляційного повітря на виході з контейнера зберігання. Розроблено концептуальну модель інформаційної системи моніторингу теплового стану відпрацьованого ядерного палива та структуру бази даних, що буде входити до її складу.^UIn the work on the basis of the analysis of well-known researches of the thermal state of ventilated storage containers with SNF and analysis of the monitoring results of the thermal state of storage containers of the Zaoprizhska NPP, the nature of the thermophysical processes in ventilated containers of dry storage of spent nuclear fuel has been explored and generalized, which has allowed to identify and classify the main factors influencing on the thermal state of fuel and basic equipment during the whole storage facility operation. Among these influencing factors highlighted: anthropogenic, weather and climate, structural, physical.In order to carry out a detailed analysis of the thermal state of spent fuel storage containers, taking into account the main factors of influence, a new universal approach for determining the thermal state of spent fuel and storage equipment elements based on the iterative solution of the direct conjugate and inverse heat transfer problems using models of different complexity levels has been created. Five complexity levels were identified for the SNF dry storage facility of the Zaporizhska NPP: a group of containers, a separate container, a basket with fuel assemblies, a fuel assembly, a fuel rod.Using the iterative methodology, a series of computational studies were conducted that allowed obtaining new data on the thermal state of containers with spent fuel in the conditions of different design accidents. On base of the maximum temperature level of spent fuel, a classification of accidents was introduced, which allowed identifying those that require a priority elimination to provide a thermal safety criterion.In the work for the first time, according to the results of thermal research, a classification of violations of normal operating conditions related to the blockage of ventilation channels, including design accidents, which are caused by this factor, is proposed. All possible variants of ventilation channels blockage are considered. It is determined that the highest temperatures are achieved by blockage of the upper ventilation vents; such blockage of normal operating conditions and emergency situations should be eliminated first and foremost.The variants of improvement of the thermal state of containers with SNF during the whole operation period of the dry storage are considered. It was proposed to create a protective weather lid, which reduces the negative impact of wind on the thermal state of spent fuel; and also ways to modernization of the shape and size of the ventilation duct of the storage container were explored.A new method of placing containers with spent nuclear fuel in the open site of a dry storage facility, which reduces their mutual thermal influence, has increased the efficiency of the system of thermal monitoring and provides the necessary level of safety of long-term operation of the storage facility in general. Placement containers containing fuel with higher decay heat generation in the middle of the containers group will reduce the effect of wind on the upper ventilation vents and, respectively, improve the quality of thermal monitoring.The method of placing fuel assemblies in the storage basket with purpose to reduce the temperature level has been improved by setting the maximum permissible level of decay heat for stored spent fuel assemblies, which allows not to violate radiation safety standards. According to the method, assemblies with decay heat are placed in the center of the fuel assemblies group, which is 75% of the maximum allowable level of heat generation. For assemblies that surround the central ones, the level of heat can be increased to 106.25%, the heat release of the assemblies on the periphery of the group should not exceed the maximum allowable.The methodical bases for predicting the thermal state of ventilated containers with spent nuclear fuel were first created in the work. The dependences of the temperature of the ventilation air in the outlet vent of the storage container and the maximum temperature in the storage cask with spent fuel from the level of decay heat and temperature of the atmospheric air are found.A new method for controlling the thermal state of containers with SNF is proposed, which is based on comparison of the results of measurements and theoretical calculations of the predicted value of the temperature of the ventilation air at the exit from the storage container. The conceptual model of the information system for thermal state monitoring of spent nuclear fuel and the structure of the database, which will be included in it, are developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Трегубенко Т. М. 
Українські церковні музичні осередки кінця XVI –XVIII ст.: особливості формування та діяльності / Т. М. Трегубенко. — Б.м., 2020 — укp.

У роботі вперше проведено комплексний аналіз формування та діяльності українських церковних музичних осередків кінця XVI – XVIII ст. Запропоновано новий міждисциплінарний вектор дослідження української церковної музики з використанням джерел і методології в галузі історії, літературознавства та мистецтвознавства. Розкрито специфіку діяльності музичних осередків на Лівобережжі та Слобожанщині і форми побутування церковно-музичних центрів на землях Правобережжя та Західної України. Реконструйовано діяльність музичних осередків при Київській митрополичій кафедрі та Переяславській архієрейській резиденції. Досліджено вплив української духовної музики на російську культуру, особливості діяльності українських церковних півчих і композиторів в столичних містах та архієрейських резиденціях Російської імперії. Доведено, що найпотужнішою за кількістю видань музичного змісту була друкарня Києво-Печерської лаври; важливою особливістю Почаївського осередку було започаткування друку пісень паралітургійного характеру, які виходили як самостійними збірками, так і додатками до різних видань релігійного спрямування.^UIn the submitted paper, the comprehensive analysis of formation and activity of Ukrainian sacral music centers of the end XVI – XVIII cent. was defined for the first time. The new interdisciplinary research vector of Ukrainian church music based on a combination of sources and methodology in the field of history, literary criticism and art criticism was proposed. The specifics of the activity of music centers in the Left Bank Ukraine and the Slobozhanshchyna and the forms of living of church and music centers on the lands of the Right Bank and Western Ukraine have been revealed. The activity of the music centers at the Kyiv Metropolitan Department and Pereyaslav Bishops' Residence was reconstructed for the first time. The activity of Ukrainian church choirs and composers in the capital cities and bishops' residences of the Russian Empire as so as the influence of Ukrainian spiritual music on Russian culture are investigated.It is proved hat the original Ukrainian church hymn was largely formed in the Kiev spiritual and educational centers such as Kyiv-Pechersk Lavra and Kyiv-Mohyla Academy. The Kiev-Pechersk Lavra printing house was the most powerful in terms of musical content and served as the main supplier of liturgical purposes for Ukrainian lands. For a long time, the Kyiv-Mohyla Academy was the main center of music education and a kind of "blacksmith of musicians" - songbirds, regents and composers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Ян Ф. .. 
Жанр неаполітанської пісні XVI‒ХІХ століть (теоретичний аналіз) / Ф. .. Ян. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню у теоретичному аспекті жанру неаполітанської пісні – явища, з яким пов'язані стійкі шаблони сприйняття. До недавнього часу Сanzone Napoletanа здавалася цілком визначеним пластом вокальної культури із конкретними характеристиками, внаслідок її популярності у галузі салонної та «легкої музики» з кінця XIX століття й до 1970-х років, коли інші – не естрадні форми Сanzone Napoletanа – були витіснені поза музичний контекст. «Santa Lucia», «O' Sole Mio», «Torna a Surriento» поряд з іншими зразками поетів С. Ді Джакомо, Л. Бовіо, Е. Муроло, композиторів Т. Коттрау, Ф. Тості, Е. Ді Капуа, Е. Куртіса, Л. Денци та інших, із характерним для них змістом мелодраматичного відтінку, підкреслено кантиленною мелодикою, пряними гармоніями та неаполітанським діалектом, вважалися класичним каноном і чи не єдиною формою неаполітанської пісні, що почали формуватися лише з 1830-х років. Однак у ситуації максимальної ясності, залишалась нерозкритою низка питань, головне з котрих – якими є витоки даного явища Які жанрові різновиди народної італійської пісні протягом її багатовікової історії вплинули на формування канону, визнаного класичним Будучи прикладом художнього синтезу професійної / композиторської та народної / аматорської традицій, неаполітанська пісня, чия хронологічна приналежність у довідкових виданнях визначена досить чітко (кінець XIX – початок XX століть), потребує нового 3 погляду – більш системного та комплексного. Саме такий підхід здатний вирішити проблему «білих плям» щодо витоків Canzone Napoletana, її жанрових різновидів, висунутих у процесі історичної еволюції. Зазначені положення визначають актуальність запропонованої теми, дозволяють узагальнити досягнення наукової думки та залучити досі невивчений музичний матеріал. Об'єктом дослідження обрано жанр неаполітанської пісні. Предметом ‒ процеси еволюції жанру в залежності від музично-історичного контексту, стильових установок епохи та індивідуальної творчості композитора. Мета дослідження полягає в осмисленні неаполітанської пісні як цілісного жанрового явища в процесі його історичної еволюції: від витоків в народній та міській культурі Середньовіччя, різновидів Canzone Napoletana у різних музичних епохах до визнаного канону «неаполітанської пісні» на рубежі XIX– XX століть. Узагальнення результатів наукових досліджень щодо особливостей Canzone Napoletana як жанрового явища довів, що в українському, російськомовному і китайському музикознавстві ситуація розробленості інформаційного поля з питання Сanzone Napoletanа є вкрай слабкою, незважаючи на деякі кроки у цьому напрямку (С. Буригін, О. Москвін, Фанг Яхонг, Чан Цзін Ге). Інформація за даною темою зосереджена здебільшого в зарубіжних джерелах, як і самі нотні зразки, що являють собою бібліографічну рідкість навіть в Італії. Це обумовило звернення до вивчення іноземних джерел – переважно італійських дослідників. Встановлено, що передумови сучасної наукової думки, спрямованої на вивчення музичного фольклору Неаполя, вперше виникли в Італії у XIX столітті (Ф. Чіреллі, Г. Унгареллі, К. Блазіс та ін.). В контексті інтересу романтизму до народної культури музикознавчі розвідки носили більшою мірою практичний характер: збору і запису текстів неаполітанських пісень, нотної фіксації зразків усної творчості. Першим в цьому напрямку стала збірка «Passatempi musicali» Г. Л. Коттрау (1824), що впродовж наступних 50 років породила цілу хвилю створення та видань збірок 4 неаполітанських пісень у ХІХ столітті (Ф. Флорімо, Т. Коттрау, В. де Мельо, Л. Чіурацці). У дисертаційному дослідженні також охарактеризовано роль музичнодослідницької та редакторської праці композитора Гійома-Луї Коттрау, розглянуто підготовлену ним «Passatempi musicali» – збірку неаполітанських пісень, до якої увійшли фрагменти з опер-buffa, стародавні селянські пісні, епіко-ліричні пісні, балади, розбійницькі пісні та пісні-пародії з міського циклу, імпровізаційні пісні. Видана вперше у 1824 році, вона сприяла затвердженню Canzone Napoletana у європейському музичному контексті. Підкреслено, що завдяки зусиллям Г.-Л. Коттрау, француза за походженням, було зафіксовано найдавніші зразки унікальної пісенної спадщини південно-італійського регіону, що знайшло надалі підтвердження в етномузикознавчих розвідках ХХ століття. Узагальнено і музично-теоретичні відомості про неаполітанські пісні останніх десятиліть XIX ‒ початку XX століття, визнаних «золотою добою» даного жанру. Підкреслюється типовість їх форми (куплетна, АВ), схожість фактурного та гармонійного рішень, переважання кантилени, простота мелодійного рисунка та загальна «відкритість» Canzone Napoletana до інтонаційного діалогу з будь-якими вокальними жанрами.^UThe dissertation is devoted to the theoretical study of the genre of Neapolitan song – a phenomenon associated with stable patterns of perception. Until recently, Canzone Napoletana seemed a definite layer of vocal culture with specific characteristics, due to its popularity in the field of salon and "light music" from the late 19th century until the 1970s, when other non-pop forms of Canzone Napoletana were pushed out of musical context. "Santa Lucia", "O 'Sole Mio", "Torna a Surriento" along with other examples of poets S. Di Giacomo, L. Bovio, E. Murolo, composers T. Cottrau, E. di Capua, L. Denza, and others, with their characteristic melodramatic content, emphasized by cantilena melodies, spicy harmonies and Neapolitan dialect, were considered a classical canon and almost the only form of 9 Neapolitan song, which began to take shape only in the 1830s. However, in a situation of maximum clarity, a number of questions remained unsolved, the most important of which is the next. What are the origins of this phenomenon What genre varieties of Italian folk song during its centuries-old history have influenced the formation of a canon that is recognized as classical As an example of the artistic synthesis of professional / composer and folk / amateur traditions, Neapolitan song, whose chronological affiliation is clearly defined in reference books (late 19th – early 20th centuries), needs a new look, more systematic and comprehensive. It is this approach that can solve the problem of "white spots" on the origins of Canzone Napoletana, its genre varieties, which are put forward in the process of historical evolution. These provisions determine the relevance of the proposed topic, allow to summarize the achievements of scientific thought and to attract still unexplored musical material. The object of study is the genre of Neapolitan song. The subject of research is the process of genre evolution depending on the musical-historical context, stylistic attitudes of the epoch and individual creativity of the composer. The aim of the study is to understand Neapolitan song as a holistic genre phenomenon in the process of its historical evolution: from the origins of folk and urban culture of the Middle Ages, varieties of Canzone Napoletana in different musical eras to the recognized canon of "Neapolitan song" at the turn of 19–20 centuries. The generalization of the results of scientific research on the features of Canzone Napoletana as a genre phenomenon has shown that the information field development on Canzone Napoletana is extremely weak in Ukrainian, Russian and Chinese musicology, despite some steps in this direction (S. Burygin, O. Moskvin, Fang Yahong, Chang Jing Ge). Information on this topic is concentrated mostly in foreign sources, as well as the musical samples themselves, which are a bibliographic rarity even in Italy. This led to recourse to the study of foreign sources, mostly Italian researchers. It is established that the preconditions of modern scientific thought aimed at studying the musical folklore of Naples first appeared in Italy in the 19th century (F. Cirelli, G. Ungarelli, C. Blazis and others). In the 10 context of Romanticism's interest in folk culture, musicological explorations were more of a practical nature: the collection and recording of texts of Neapolitan songs, the musical notation of samples of verbal art. The first in this direction was the collection "Passatempi musicali" (1824) by G. L Cottrau, which over the next 50 years gave rise to a whole wave of creation and publication of collections of Neapolitan songs in the 19th century (F. Florimo, T. Cottrau, W. de Mello, L. Chiuratsi). At the same time, based on the results of scientific research and own analytical observations, there is a lack of coverage in the scientific literature on the chosen topic of the period of existence of Canzone Napoletana from the Middle Ages to Romanticism. It is proved that the first mention of the song culture of the peoples of the Iberian Peninsula dates back to the 13th century, available for study audio and musical material – ones to the 15th century.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Куманська Ю. О. 
«Екологічні аспекти сучасної літератури для дітей (на матеріалі прози З. Мензатюк, О. Ільченка, І. Андрусяка)» / Ю. О. Куманська. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – різножанрові твори сучасної прози для дітей З. Мензатюк, О. Ільченка, І. Андрусяка, котрі презентують літературне покоління, сформоване в 1990-х, що продовжило свій розвиток на початку нового століття, коли в українському літературознавстві поширилися ідеї екокритики. Творча лабораторія З. Мензатюк, О. Ільченка та І. Андрусяка як вихідців із різних регіонів України засвідчує інший геосоціальний досвід і художню реалізацію.Мета дослідження – на матеріалі прози З. Мензатюк, О. Ільченка, І. Андрусяка дослідити специфіку реалізації екологічних аспектів сучасної літератури для дітей з урахуванням проблемно-тематичних і жанрових особливостей творів.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше в українському літературознавстві здійснено комплексне дослідження сучасної прози для дітей в аспекті екокритики. Окреслено специфіку екокритичних студій у контексті інтердисциплінарних досліджень.Дисертація є першим ґрунтовним дослідженням екологічних аспектів сучасної літератури для дітей. На матеріалі прози З. Мензатюк, О. Ільченка, І. Андрусяка доведено ефективність екокритики.Відтворено роль інтердисциплінарних досліджень у сучасному літературознавстві. Зокрема досліджено становлення та розвиток екокритики («зелених студій») як аналізу літератури та культури в аспекті екологічних взаємодій. Простежено чотири хвилі екокритики: від в англомовного природничого письма до розвитку прикладних студій на сучасному міжнародному етапі (B. Lawrence, Jan Marshall, S. Slovic та ін.).Виокремлено спорадичну увагу до екокритики в сучасному українському літературознавстві.Простежено, що тема взаємодії людини і природи – одна з провідних у літературі для дітей ХХ ст. У творчості Олени Пчілки екологічні аспекти є складником патріотичного виховання. Проблемно-тематичний спектр прози О. Іваненко презентує багатство природничих тем, які об'єднані морально-етичними чинниками. Повісті-казки В. Нестайка сповнені багатством природничої інформації про взаємодію видів між собою та з довкіллям. Природа у прозі В. Близнеця опоетизована, сповнена ліризму, делікатного одкровення, дитячого зачудування світом усього живого, здатності побачити неймовірне у звичних речах. Досліджено, що сюжет «Арніки» З. Мензатюк розгортається як варіант казки про живу воду за допомогою мотиву подорожі. Простежено також у творі жанрові елементи казки-легенди, в якій пояснено історію лікарської рослини. Ідеї світової гармонії підпорядкована думка про єдність людини та природи, про ідеальні екологічні взаємодії.Проаналізовано, що для проблематики міських казок збірки З. Мензатюк «Тисяча парасольок» характерно поєднання морально-етичних, пізнавально-екологічних і міфологічних аспектів. Зокрема малий читач дізнається про живу й неживу природу українських Карпат, про взаємопов'язаність усього на Землі, а також відомості з астрономії і т. ін.Зауважено, що збірка есе З. Мензатюк «Український квітник» присвячена культурним рослинам українського саду. Наскрізний авторський задум полягає в думці про необхідність збереження природи, зокрема червонокнижних видів рослин. Спостережено, що екологічний аспект збірки есе З. Мензатюк «Зелені чари» пов'язаний також із усвідомленням проблем, про які сигналізує Червона Книга України. Досліджено, що в оповіданні О. Ільченка «Де живуть тварини» в художній формі презентовано етологію та екологію українського світу. Лейтмотивом історії є думка про важливість кожної живої істоти. Пізнавальні завдання оповідання О. Ільченка «Мандрівка Дощинки» проаналізовано на перетині літератури та природознавства. Презентуючи художній опис процесу колообігу води в природі, автор сприяє формуванню екологічної компетентності дітей.Спостережено, що в оповіданнях «У кого ріжки кращі» та «Як коник співати навчився» О. Ільченко демонструє вплив літератури для дітей на формування принципів екологічної взаємодії. Екологічний аспект презентовано відтвореними ланцюгами екологічних взаємодій. Доведено, що екологічні аспекти віршоказок І. Андрусяка «Зайчикова книжечка» зреалізовано в соціальному вимірі. Мета такого зображення – утвердження думки про повагу до кожного життя, його самодостатність, а також про гармонійну взаємодію у природі. Актуальним є мотив екологічної безпеки, втілений, зокрема, в проблемі антропогенного впливу на природу.Підкреслено, що в повісті-казці І. Андрусяка «Третій сніг» екологічна тема переплітається з антиколоніальною. Визначальними є мотиви екологічної поведінки людини, формування емпатії до живого й поваги до довкілля. Антиколоніальний характер повісті-казки визначає думка про мову як основу національної ідентичності. Екологічні аспекти у творі І. Андрусяка «Морськосвинський детектив» розглянуто в контексті жанрово-стильових особливостей. Три історії твору є самостійними пригодами, інтертекстуальні зв'язки яких покликані зацікавити дітей класичною літературою. Подіям та явищам природи письменник намагається дати наукове чи просто логічне пояснення.^UScientific novelty of the research is that first time in Ukrainian study of literature complex investigation of modern prose for children in the aspect of ecocriticism was carried out.The dissertation is the first thorough study of ecological aspects in modern literature for children. Effectiveness of ecocriticism is proven with the help of prose written by Z. Menzatiuk, O. Ilchenko, I. Andrusiak.Role of inderdisciplinary research in modern study of literature is shown. In particular the formation and development of ecocriticism (“green studies”) as analysis of literature and culture in the aspect of ecological interactions is investigated. Four waves of ecocriticism are traced: from English writings about nature to development of modern international applied studies (B. Lawrence, Jan Marshall, S. Slovic and others).Sporadic attention to ecocriticism in modern Ukrainian literary studies is singled out.It is traced that man-nature interaction is one of the leading themes in the children literature in 20th century. In works of Olena Pchilka ecological aspects are part of patriotic education. Problems raised in prose of O.Ivanenko deal with multiple nature subjects that are united by moral and ethical factors. Novel fairy tales of V.Nestaiko have plenty of natural information about cooperation of species with each other and with environment. Nature in prose of V.Blyznets is poetical, lyrical, full of delicate insights, childish wondering at the world of living, ability to see the incredible in common things.It is investigated that the plot of Z.Menzatiuk's “Arnika” uses a theme of voyage to unfold as a version of a fairy tale about living water. In this literary work the genre elements of legendary tale, that explains the history of the medicinal plant, are traced. Idea of the world harmony is delivered through the thought of man-nature unity, ideal ecological cooperation.It is analyzed that range of problems in city tales (collected edition of Z. Menzatiuk “Thousand of umbrellas”) is characterized by combining moral and ethical, research and ecological, as well as mythological aspects. For example, young reader learns about animate and inanimate nature of Ukrainian Carpathians, about interconnection of everything on the Earth, as well as some notions of astronomy etc.It is noted, that Z. Menzatiuk's collected edition “Ukrainian flowerbed” is dedicated to cultivated plants of the Ukrainian garden. Cross-cutting intention of the author is the necessity of saving nature, especially the plants from Red List. Ecological aspect of Z.Menzatiuk's collected edition of essays “Green magic” is also related to understanding of the problems that are raised in the Ukrainian Red List.It is investigated that in O.Ilchenko's story “Where animals live” ethology and ecology of Ukrainian world are described in a fiction form. Keynote of the story is the idea of importance of every living creature.Cognitive tasks of O.Ilchenko's story “Voyage of the Raindrop” are analyzed on the intersection of literature and natural studies. With his artistic description of the water circuit in nature the author facilitates the development of children's ecological competence.It is observed that in the stories “Who has better horns” and “How grasshopper learned to sing” O. Ilchenko demonstrates influence of literature for children on formation of principles of ecological interaction.It is proven that ecological aspects of I. Andrusiak's rhymed tales “The Hair's Book” are described in social dimension. Goal of this is to highlight the idea of respect to every life, its self-sufficiency, well-balanced interactions in nature. Trending theme of ecological safety is represented, among other things, with a problem of human influence on nature.It is stressed that in I. Andrusiak's novel fairy tale “The third snow” ecology is intertwined with anticolonialism. Determinative motives are: ecological behavior of humans, developing empathy to all living and respect to environment. Anticolonial character of the novel fairy tale is defined by the thought that language is the basis for national identity.Ecological aspects in I. Andrusiak's work “Guinea pig detective” are described in context of genre and style specifics. Three stories in this work are separate adventures, intertextual relations of which should raise interest to classical literature in children. The writer attempts to provide scientific or logical explanation for natural events and phenomena.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Івашків Г. М. 
Українська народна фігурна кераміка ХІХ−ХХ ст.: пластика декору та форми, концепція образів. / Г. М. Івашків. — Б.м., 2022 — укp.

У роботі вперше в українського мистецтвознавстві проаналізовано народну фігурну кераміку як оригінальний вид декоративно-ужиткового мистецтва у її основних виявах. Введено в науковий обіг значну кількість глиняних пластичних виробів, що зберігаються у понад ста музеях та п'ятнадцяти приватних збірках, а також зібраних під час дев'яти експедицій у різні регіони України. Залучення до аналізу фігурної кераміки з інших країн дало змогу аргументовано ствердити, що українська пластика розвивалася в руслі тенденцій світового мистецтва, а також більш виразно підкреслити її оригінальність та національну специфіку.^UThe given thesis explores Ukrainian folk figure-shaped ceramics as a unique ethno-cultural and artistic phenomenon. More than a thousand of earthenware relief works have been introduced here for the first time. Including the earthenware from other countries into the given research has allowed the author to claim that Ukrainian relief earthenware was developing within world art tendencies and emphasize originality and national specificity of this type of applied and decorative art.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського