Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (20)Реферативна база даних (286)Книжкові видання та компакт-диски (131)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ЕКОНОМІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Форись С.М. 
Газодинамічний та тепловий режими, що забезпечують економію природного газу при виробництві вапна в шахтних протитокових печах: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.06 / С.М. Форись ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему щодо скорочення питомої витрати природного газу під час виробництва вапна у шахтних протитокових печах. Розроблено та впроваджено режими випалу, а також часткової заміни природного газу доменним. Створено та реалізовано на ЕОМ математичну модель шахтної протитокової вапняно-випалювальної печі з центральним і периферійним підведенням природного газу. Модель передбачає врахування руху газів у щільному шарі кускового матеріалу, конвективне та дифузійне перенесення речовини, горіння палива, зовнішній і внутрішній теплообмін. На підставі результатів проведених експериментальних і розрахунково-теоретичних досліджень показано необхідність урахування турбулентної дифузії під час моделювання роботи шахтних протитокових вапняно-випалювальних печей, що забезпечує суттєве підвищення вірогідності кількісного та якісного опису фізичних процесів за умов випалу вапняку. Розв'язано задачу оптимізації режимних параметрів, а саме: розподілу палива, повітря та рециркуляту між центральною та периферійними пальниками, що забезпечує мінімальні витрати природного газу під час виробництва вапна. Розробено визначення теплотехнічних показників роботи вапняно-випалювальних печей (загальної витрати повітря, об'ємного виходу димових газів і диоксиду вуглецю в результаті дисоціації), що грунтується на результатах газового аналізу. Розроблено режими опалення шахтної протитокової вапняно-випалювальної печі сумішшю природного та доменного газів. Очікувана економія природного газу за цього становить близько 30 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л454-42 +
Шифр НБУВ: РА365269

Рубрики:

      
2.

Нелюба А.М. 
Експліцитна й імпліцитна економія в словотвірній номінації української мови: автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.01 / А.М. Нелюба ; Ін-т укр. мови НАН України. — К., 2008. — 33 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан теорії номінації у мовознавстві, висвітлено перспективні напрямки її розвитку. Визначено основні принципи й типи номінації в українській мові як підгрунтя для подальших номінативних досліджень. Встановлено критерії відмежування словотвірної номінації та її способів від інших типів номінації. Вперше в українському мовознавстві досліджено явища економії на рівні словотвірної будови української мови, з'ясовано механізми їх дії та наслідки. Розглянуто різновиди даних явищ у словотвірній номінації. Переглянуто понятійний апарат теорії скорочень, до наукового обігу введено нові поняття та терміни на їх позначення. Запропоновано нову класифікацію скорочень, в основу якої покладено словотвірно-номінативні критерії та статус самого скорочення. Досліджено словотвірну економію як зовнішній вияв заощадження мовних знаків (експліцитна економія) та як заощадливість на рівні словотвірної системи української мови (імпліцитна економія).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-20 +
Шифр НБУВ: РА360123

      
3.

Лужанська Г.В. 
Енерго- і ресурсозбереження у процесах локалізації теплоти в промислових об'єктах: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.06 / Г.В. Лужанська ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2007. — 16 с. — укp.

Огрунтовано доцільність застосування взаємодії плоских горизонтальних неізотермічних потоків для запобігання проривів зовнішнього повітря в опалювальні приміщення цехів. Розроблено спосіб створення повітряно-теплової завіси шляхом перекриття вертикального щілинного повітрярозподільного отвору насадка за порядком, що перемежовує. Проведено теоретичні й експериментальні дослідження розробленого способу. Одержано залежності впливу конструктивних і технологічних параметрів на сумарне поле швидкостей та на поле надлишкових температур, утворених у разі злиття повітряних струменів до єдиного потоку. Наведено методику розрахунку та рекомендації щодо її застосування. Розроблений засіб теплолокалізації випробувано за виробничих умов та впроваджено на підприємствах Одещини КП "Іллічівськтеплоенерго" та на НП "Диком Юг", за цього економія теплової енергії становила 20 %, окупність заходів складала 1,5 раза.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З391.9-5 +
Шифр НБУВ: РА353028

Рубрики:

      
4.

Салабай Р.Г. 
Закономірності впливу технологічних параметрів на властивості деревинно-солом'яних плит: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.06 / Р.Г. Салабай ; Нац. лісотехн. ун-т України. — Л., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено способи та технологічні основи виробництва деревинно-солом'яних плит шляхом додавання солом'яних частинок до деревинних. Дана технологія дозволяє одержати плитні матеріали з задовільними властивостями у разі додавання до деревинних до 25 % солом'яних частинок, внаслідок чого зменшується собівартість плит і, відповідно, підвищується економія цінної деревинної сировини. Здійснено вибір критеріїв оцінювання якості деревинно-солом'яних плит і планування експериментів. Проведено експериментальні дослідження виготовлення та випробування даних плит. Визначено розміри та фракційний склад подрібнених солом'яних частинок і солом'яних і деревинно-солом'яних плит. Одержано регресійні залежності фізико-механічних властивостей деревинно-солом'яних плит: від вмісту солом'яних частинок за різного складу стружкової суміші, різного виду та різної втрати клею, від параметрів режиму пресування. Розроблено науково обгрунтовані рецептурно-технологічні режими виготовлення деревинно-солом'яних плит на існуючому обладнанні. Запропоновано способи виготовлення стружкових плит з використанням соломи, які дозволяють розширити сировинну базу для їх виготовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М133.8 +
Шифр НБУВ: РА361456

Рубрики:

      
5.

Смуток І.І. 
Королівські столові маєтки в Галичині наприкінці XVI - XVIII ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.І. Смуток ; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича, Ін-т народознав. — Л., 2001. — 18 с. — укp.

Проаналізовано адміністративний та судовий устрій, організацію фіскально-господарської системи у королівських столових маєтках в Галичині (Самбірській економії). Адміністративно-судовий апарат управління в Самбірській економії складався з двох частин: вищих та середніх органів управління й урядовців, які існували у багатьох магнатських, церковних маєтках і королівщинах, та нижчих, що були інститутами громадського самоуправління. З точки зору організації господарства Самбірська економія була сукупністю об'єктів господарювання, що складали "скарбову" власність та забезпечували надходження прибутків до Королівського скарбу. До об'єктів віднесено солеваріння, виробництво поташу, фабрики, що виробляли залізо, фільварки, млини, корчми. Поза скарбовою власністю перебували господарства селян та інших категорій населення, контроль над якими здійснювався через фіскальні стягнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР331)4-2
Шифр НБУВ: РА312736 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Близький Р.С. 
Механізм ресурсозбереження в промисловості: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / Р.С. Близький ; Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2006. — 19 с. — укp.

Показано, що темпи виснаження ресурсів здатний регулювати механізм ринкового ціноутворення у сукупності з державним регулюванням. Вивчено природно-ресурсний потенціал України з метою встановлення можливостей забезпечення ресурсами суб'єктів національної економіки. Розглянуто специфічні особливості споживання ресурсів підприємствами чорної металургії. Розроблено механізм ресурсоощадження у цій галузі. Відзначено, що економія ресурсів дозволить знизити собівартість, підвищити конкурентоспроможність металургійної продукції, зменшити навантаження на природно-ресурсний комплекс. Показано, що знизити витрату сировини і матеріалів можна на базі удосконалення технології виробництва, планово-економічної роботи з використанням економіко-математичних методів, а також здійснення технічного переозброєння виробництва. Стримує темпи технічного переозброєння нестача інвестицій. Обгрунтовано організаційно-економічний механізм державної підтримки та визначено умови фінансування програм. Запропоновано механізм оподаткування, який має стимулювати підприємства щодо зменшення обсягів викидів у навколишнє середовище, покращувати екологію. Вивчено питання взаємозв'язку ресурсоощадження та податкової політики підприємства, організації ресурсоощадження у системі управління витратами та з використанням методів економіко-математичного моделювання розроблено певні рекомендації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.551-55-21 +
Шифр НБУВ: РА345616

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Борисенко М.М. 
Ресурсозберігаючі елементи технологій розміщення, закладення і ведення виноградарства Автономної Республіки Крим: автореф. дис... д-ра с.-г. наук: 06.01.08 / М.М. Борисенко ; Нац. ін-т винограду і вина "Магарач" УААН. — Ялта, 2009. — 43 с. — укp.

Розроблено й апробовано у виробничих умовах нові системи ведення куща за умов відсутності або обмеженого використання шпалери. Експериментально доведено, що значне зниження витрат на закладку виноградників можливо за рахунок застосування нетрадиційних для Криму видів садивного матеріалу, а саме: вегетуючих саджанців і нестратифікованих щеплень у поліетиленовому бандажі. Розроблено основні параметри ресурсозберігаючої технології відновлення старих виноградників. Доведено, що запропоноване 4-5-кратне малооб'ємне обприскування (із витратою препарату до 8 кг/га та робочої рідини - до 250 л/га) дозволяє заощаджувати витрату препаратів в два рази, робочої рідини - в 3 - 5 разів. Проаналізовано, що загальна економія засобів складе 608 грн/га. Розроблено формулу для розрахунку витрат робочої рідини з площі листової поверхні, що розвилася на гектарі. Експериментально доведено гарний ступінь покриття листів винограду робочим розчином пестицидів за роботи аерозольного генератора ГАРД-1, встановлено оптимальну ширину захвату ГАРД-1 за роботи на виноградниках - 400 - 500 м. Зазначено, що економія пестицидів становить 50 % без зниження ефективності захисних заходів. Доведено, що вітчизняний регулятор росту рослин емістим С у концентрації 50 мг/л є високоефективним і забезпечує не тільки суттєве збільшення урожайності винограду, але і підвищує цукристість ягід. Для посилення росту пагонів і збільшення маси грона для безнасінних сортів рекомендовано застосування гибберелліну в концентрації 40, 50, 75 і 100 мг/л залежно від сорту, для насінних сортів і сортів з функціональним жіночим типом квітки оптимальна концентрація 40 - 50 мг/л, а строк обробки - через 10 днів після масового цвітіння. Встановлено агрономічно значимі грунтові показники, що визначають придатність чорноземів звичайних передгірних і коричневих грунтів Південного берегу Криму під виноградники. Розроблено нову технологію вирощування винограду, енергоємність якої на 20 - 25 % менше типової технолгії, а також нові технологічні норми раціональної витрати ресурсів для господарств степового та передгірного Криму, розміщених у різних по стану рельєфу районах, зокрема, розсічений, слаборозсічений, рівнинний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П26-4(4УКР-6КРИ) +
Шифр НБУВ: РА367928

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Нестеров Д.К. 
Розвиток наукових основ підвищення якості, експлуатаційної стійкості залізничних рейок і удосконалення комплексної технології їх виробництва: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.03.05 ; 05.16.02 / Д.К. Нестеров ; Донец. держ. техн. ун-т. — Донецьк, 2000. — 34 с. — укp.

Розглянуто проблему підвищення металургійної якості, надійності й довговічності залізничних рейок для існуючих і перспективних умов їх експлуатації. На основі комплексного підходу науково обгрунтовано сумісний вплив технологічних схем виплавки й розливу рейкової сталі, прокатки й термічної обробки рейок на формування структури та властивостей металу, його опірність утворенню дефектів контактно-утомного походження та спрацюванню. Освоєно ефективні технологічні процеси виплавку сталі в кисневих конвертерах, її позапічну обробку й розкиснення комплексними феросплавами, розлив безперервним і сифонним способом, прокату рейок в універсальних клітях, загартування поверхні головки рейок на всій довжині, в тому числі на особливо високу твердість. Основні результати роботи: підвищення експлуатаційної стійкості рейок за різних умов у 1,5 - 2 рази, істотна економія матеріальних ресурсів у чорній металургії, а також наукове й технологічне забезпечення запланованої реконструкції вітчизняних підприємств-виробників рейок та їх переходу на роботу за високопродуктивними сучасними технологіями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К327.923.4 + К621.3
Шифр НБУВ: РА308049 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Воєцька О.Є. 
Удосконалення технології виробництва комбікормів для собак: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.02 / О.Є. Воєцька ; Одес. нац. акад. харч. технологій. — О., 2007. — 18 с. — укp.

Удосконалено технологію виробництва сухих комбікормів для собак. Теоретично й експериментально обгрунтовано енергоекономний спосіб даного виробництва. Розроблено рецепти повнораціонних комбікормів для собак різного фізіологічного стану з урахуванням потреби тварин у поживних і біологічно активних речовинах. Установлено, що використання насіння льону у складі комбікормів дозволяє більшою мірою задовольнити біологічні потреби собак. Введення субпродуктів зумовлює зволоження комбікормів перед екстрадуванням без використання води та дозволяє уникнути процесу сушіння комбікорму, а також зменшити питомі витрати електроенергії на виробництво кормікормів для собак. Доведено доцільність введення кормових жирів у склад жирових композицій, розроблено їх рецепти. Експериментально досліджено технологічні процеси екстрадування зернових сумішей з жировою композицією. Установлено раціональні режими процесів. Доведено, що розроблена технологія виробництва сухих комбікормів для собак є енергоефективною, зокрема економія енергії становить 520 МДж/т.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л824.2 +
Шифр НБУВ: РА353435

Рубрики:

      
10.

Ситько О.М. 
Удосконалення технології збагачення комбікормової продукції високолізиновими добавками: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.01 / О.М. Ситько ; Одес. нац. акад. харч. технологій. — О., 2008. — 19 с. — укp.

Удосконалено технологію збагачення комбікормової продукції високолізиновими домішками. Теоретично й експериментально обгрунтовано спосіб збагачення комбікормів рідким концентратом лізину шляхом його додавання до зерна кукурудзи або зернових сумішей на його основі перед екструдуванням. Це забезпечує масову частку вологи продукту на рівні 14 - 18 % та дозволяє уникнути додаткового зволоження зерна. Експериментально досліджено технологічний процес екструдування зерна та зернових сумішей, збагачених рідким концентратом лізину. Установлено раціональні режими процесу. Проведено енергоаудит удосконаленої та традиційної технології екструдування зернової сировини під час виробництва повнораціонних комбікормів для молодняку свиней. За цього економія енергії становить 59,2 МДж/т. Проведено промислову апробацію вдосконаленої технології на базі комбікормового заводу ВАТ "Білгород-Дністровський комбінат хлібопродуктів" на Одещині. Установлено можливість виробництва за вдосконаленою технологією високолізинової зернової кормової домішки та збагачення нею комбікормів для молодняку свиней. Проведено зоотехнічне оцінювання дослідної партії комбікорму на базі ВАТ "АФ Дністровська" Арцизького району на Одещині. Установлено, що середньодобові прирости поросят у дослідній групі становили 241 г / добу, що на 14 % більше, ніж у контрольній, питомі витрати комбікормів становили 2,34 кг / кг, що на 9 % менше, ніж у контрольній. За результатами досліджень зроблено висновок, що запровадження вдосконаленої технології збагачення комбікормів рідким концентратом лізину є доцільним і ефективним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л824.05 +
Шифр НБУВ: РА361546

Рубрики:

      
11.

Кісарова А. І. 
Підвищення енергоефективності пропульсивної установки з кайтом шляхом визначення раціонального параметра узгодження для адаптації малообертового двигуна. / А. І. Кісарова. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційному дослідженні вирішена актуальна науково-прикладна задача підвищення енергоефективності суднової пропульсивної установки шляхом раціональної адаптації малообертового двигуна до майбутніх умов експлуатації транспортного судна з додатковим рушієм – кайтом. Розроблено інструментарій для визначення раціонального значення параметра узгодження «двигун внутрішнього згоряння – турбокомпресор» при ймовірнісно-визначених гідрометеорологічних параметрах на рейсових лініях. Рух судна забезпечується як постійно працюючим МОД, так і кайтом, що епізодично включається в роботу. Досліджено вплив параметра узгодження на сумарну витрату палива за строк служби судна за допомогою розробленої імітаційної математичної моделі. Встановлено, що для середньотонажного танкера з двигуном 6S50ME-C7 і кайтом 640 м2 раціональне значення параметра відповідає точці узгодження на гвинтовій характеристиці двигуна з координатою по навантаженню 60,8 % від номінального. Економія палива від визначення на стадії проектування судна раціонального параметра «двигун внутрішнього згоряння – турбокомпресор» становитиме за строк експлуатації на рейсовій лінії в Північній Атлантиці зі сприятливим для роботи кайта вітровим потенціалом понад 4 %.^UIn the thesis study, the actual scientific and applied problem concerning improving of fuel saving of combined propulsive plant with kite by the rational adaptation of low-speed engine (LSE) in the best way to the expected ship conditions of its exploitation, has been solved. The information and methodological base has been created for system studies of propulsion plants of transport vessels with moderate speeds at the design stage. According to the developed methodology, the rational value of the “internal combustion engine – turbocharger” (ICE-TC) matching parameter for the main LSE is determined by calculation. Thus, it provides a reduction in the total fuel consumption over the service life of the transport vessel. The matching parameter predetermines, according to the regulations of MAN Diesel & Turbo, a specific turbocharger with the corresponding dimensions of flow sections, which ensures the adaptation of the low-speed engine to the expected spectrum of its load.The kite has a variable useful thrust that allows, at a favorable wind, to significantly reduce the ship engine load with moderate speeds. This leads to an expansion of the load range of the main engine at the full speed modes of the vessel. In the traditional version of the propulsion plant, the range of load distribution on the engine at the full speed mode is relatively narrow and basically varies from 80 to 93% of the specified engine power. For the combined PP ‒ with the LSE and the kite ‒ this range is much wider, mainly, from 55 to 93%.In the thesis, a simulation mathematical model and a corresponding software product with a generator of random evenly distributed numbers were developed, representing the original toolkit for the study of ship propulsion plant. The modeland product allow calculating arrays of possible values of target functions and their expected values. Some of the arguments of these functions are random variables with certain distribution laws of their values in the form of inverse integral functions. In this study, the target function is the total fuel consumption of the main low-speed engine for the normative service life of a medium-tonnage tanker with or without a kite. The main random variables are wind speed, wave height and their direction on round voyages in the North Atlantic with a favorable wind potential for the kite. The organization of the vessel motion corresponds to linear navigation.It has been established that the rational value of the matching parameter is significantly different from the generally accepted one and provides the savings of the total fuel consumption for the medium tonnage vessel with a kite of 640 m2 at an order of 4% if: a) the commercial speed is moderate, that is 13…14 knots; b) operation corresponds to linear navigation with a constant average speed; c) the wind potential of the voyage line is favorable for the kite operation taking place on the transatlantic and trans-Pacific voyage lines. The significant impact of the given commercial vessel speed on the rational value of the ICE-TC matching parameter was revealed. For a “Dmitriy Medvedev” type tanker with a MAN Diesel & Turbo 6S50ME-C7 engine (specification power is 9006 kW and rotation speed is 124,7 min-1) and SkySails kite with an area of 640 m2, making round voyages in the North Atlantic, the power matching point is: at a speed of 13 knots ‒ 58%, at 13.7 knots ‒ 61% and at 14.7 knots ‒ 85%. The area of the used kite has a significant impact on the rational value of the ICE-TC matching parameter. According to this value, the turbocharger with specific dimensions of the flow sections is being determined, which ensures the adaptation of the low-speed engine to upcoming operating conditions. The rational coordinate of the matching point on the field for selecting the parameters on the loaded screw performance of the engine, as the kite area increases from 160 to 640 m2 to an area of lower power values from 80 to 61%. At the same time, fuel consumption per unit of distance/mileage decreases from 72,8 to 55.6 kg / mile, or by 23.6%.At the linear navigation with an average voyage speed of 13.7 knots, effect of determining the rational value of the ICE-TC matching parameter and the application of the corresponding turbocharger is positive. The weighted average decrease in fuel consumption of the engine with a capacity of ~ 9000 kW for a tanker with a deadweight of 26470 tons with a kite of 640 m2 is 4.3%; the expected savings for a fuel price of 322 dollars per ton are 2 million dollars over a 25-year operation period, or an average of 81 thousand dollars per year. The created simulation mathematical model after adjusting the output data, mainly on the ship hull, the main engine, the kite and the voyages line, becomes acceptable for solving the practical problems of adapting the main low-speed engine to the operating conditions of various tankers and bulk carriers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Хмельовський В. С. 
Науково-технічне забезпечення інтенсифікації приготування і роздавання кормів рогатій худобі / В. С. Хмельовський. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена інтенсифікації приготування і роздавання кормів рогатій худобі і технічному забезпеченню механізації годівлі тварин, залежно від кількості поголів'я. Обґрунтовано технологію заготівлі грубих кормів з використанням преспідбирачів з можливістю подрібнення та приготування кормових сумішок. Розроблена методика визначення найбільш раціонального набору машин та обладнання для приготування та роздавання кормів рогатій худобі з врахуванням коефіцієнта якості кормової суміші. Приведено аналітичні дослідження технічного забезпечення при годівлі тварин за зміщеним графіком та обґрунтовано ймовірність виконання процесу. Встановлено, що для забезпечення механізації годівлі рогатої худоби доцільним є використання мобільних комбінованих кормоприготувальних агрегатів. Обґрунтовано пріоритетність подачі кормів в порційні кормоприготувальні машини з врахуванням фізико-механічних характеристик кормових компонентів та технологічних особливостей приготування кормовоїсуміші. Доведено, що кормоприготувальні агрегати з вертикальним розміщенням шнеково-ножового робочого органу забезпечують якісне подрібнення кормів, утворюючи гострі крайки для стимулювання м'язів рубця, а також високу рівномірність змішування (87–93 %) за 6–12 хв. Обґрунтовано раціональну конструкцію ротора, у вигляді двозахідного конусного шнека, встановленого широкою основою до низу, що дозволяє інтенсифікувати технологічний процес кормоприготувального агрегату. Одержані математичні моделі, які відображають залежність енергетичних та якісних показників процесу підготовки кормів від основних параметрів кормоприготувального агрегату. Реалізація результатів досліджень забезпечить підвищення коефіцієнта корисної дії машини та зниження питомої енергоємності процесу приготуваннякормів в 1,3–1,4 рази, при цьому вміст кормових часток заданого розміру підвищиться з 85 до 89 %, а рівномірність змішування збільшиться з 85 до 91 %. Економія від запропонованої машинної технології та вдосконалень кормоприготувального агрегату становитиме 2,67–3,44 кВт год/т.^UThe dissertation is devoted to the intensification of the preparation and distribution of feed for cattle and technical support for the mechanization of feeding animals depending on livestock. The technology of harvesting of coarse fodders with the use of press collectors with the possibility of shredding and preparation of feed mixes is substantiated. The method of determination of the most rational set of machines and equipment for preparation and distribution of feed for cattle, taking into account the coefficient of quality of a forage mixture, is developed. The analytical researches of technical provision at feeding animals on the displaced schedule are presented and the probability of the process is substantiated. It has been established that in order to ensure the mechanization of cattle feeding, it is expedient to use mobile combined feed preparation units. The priority of feeding feed to portions of feed preparation machines is grounded taking into account physical and mechanical characteristics of feed components and technological features of preparation of feed mixture. It is proved that feed preparation units with vertical placement of screw-knife working organ provide qualitative grinding of forages, forming acute surfaces for stimulation of scar tissue, and also high uniformity of mixing (87–93 %) for 6–12 minutes. The rational design of the rotor, in the form of a two-way cone screw, established from a wide base to the bottom, is substantiated, which allows to intensify the technological process of the feed preparation unit.Mathematical models are obtained that reflect the dependence of energy and qualitative parameters of the feed preparation process on the main parameters of the feed preparation unit. The implementation of research results will increase the efficiency of the machine and reduce the specific energy consumption of the feed production process by 1.3–1.4 times, with the content of feed particles of a given size will increase from 85 to 89 %, and the uniformity of mixing will increase from 87 to 91 %. The savings from the proposed machine technology and improvements to the feed preparation unit will be 2.67–3.44 kWh/t.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Ковальчук А. М. 
Участь захисника в процесі примирення підозрюваного з потерпілим на досудовому розслідуванні / А. М. Ковальчук. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена системному дослідженню проблем участі захисника в процесі примирення підозрюваного та потерпілого на досудовому розслідуванні.Автором встановлено, що на сьогоднішній день все більшої актуальності набуває інститут примирення в межах кримінального провадження. Така тенденція пов'язана як із впливом міжнародної правової спільноти, так і позитивною практикою вітчизняного застосування. Вказане пов'язане з тим фактом, що механізм досягнення компромісу відзначається наступними позитивними характеристиками: швидке відшкодування шкоди, гуманізація кримінального провадження, процесуальна економія тощо. Існування та розквіт інституту примирення більше ніж із тисячолітньою історією свідчить про те, що позитивний вплив досягнення приязних взаємовідносин, відшкодування шкоди та звільнення від покарання має значно більше переваг порівняно з провокацією конфронтації та застосування репресивного методу.^UThe dissertation is devoted to the systematic research of the problems of the defense attorney's participation in the process of reconciliation of the suspect and the victim in the pre-trial investigation.The author found that today the institute of reconciliation in criminal proceedings has gained increased relevance in recent years as a result of several factors. Primarily, this trend is associated with both the influence of the international legal community and the positive practice of domestic implementation. This is due to the fact that the mechanism for reaching a compromise is characterized by the following positive characteristics: rapid compensation, humanization of criminal proceedings, procedural economy and more. The existence and the rise of the reconciliation institute with more than a thousand years of history shows that the positive effects of achieving friendly relations, reparation and release from the punishment have far more advantages than provoking confrontation and applying repressive methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Муштин Д. І. 
Оптимізація режимів руху механізмів зміни вильоту вантажу та повороту баштового крана / Д. І. Муштин. — Б.м., 2021 — укp.

Розроблено комплекс математичних моделей руху механізмів зміни вильоту вантажу та повороту башти крана: при роботі одного із механізмів в усталеному режимі з розгоном іншого, при сумісному розгоні обох механізмів. Отримані математичні моделі представлені системами нелінійних диференціальних рівнянь. Проведений аналіз режимів сумісного руху механізмів показав, що приводи механізмів протягом перехідних режимів руху перевантажуються за крутним моментом та за потужністю (до 55,4% для механізму повороту крана та до 44,7% для механізму зміни вильоту вантажу), а усталене значення потужності механізму повороту крана пропорційно залежить від відстані від візка до осі обертання крана. Встановлено, що максимальне значення сумарної потужності обох механізмів при різних початкових положеннях візка на стрілі приблизно однакові. Крім того, досліджено виникнення маятникових коливань вантажута їх дисипація, які пов'язані з дією відцентрової сили, сили Коріоліса з демпфуючою здатністю приводів. Розроблено структурно-функціональну схему системи оптимального керування механізмами переміщення візка та повороту крана, яка дозволяє реалізувати отримані у роботі оптимальні закони руху механізмів, що усувають маятникові коливання вантажу на гнучкому підвісі. Для розробкисистеми керування надано рекомендації стосовно вибору мікроконтролера, датчика довжини гнучкого підвісу, маси вантажу, положення візка на стрілі та кутового положення стріли, а також частотного перетворювача. Крім того, вказано рекомендації стосовно вибору протоколу передачі даних між пристроями системи керування. Розрахунок економічної ефективності використання системи оптимального керування рухом механізму переміщення візка, який ґрунтувався на підвищенні продуктивності роботи крана за рахунокскорочення циклу переміщення вантажу, показав, що річна економія для баштового крана Liebherr 140 hc складає 10035 грн. Також вказано інші позитивні ефекти від використання системи оптимального керування: підвищенням енергоефективності роботи електроприводів механізмів, збільшенням довговічності елементів механізмів та зниженні напруженості роботи оператора крана.^UA set of mathematical models of motion of mechanisms of luffing and slewing of the crane has been developed: one of mechanisms in the steady mode and another starts, at simultaneous start of both mechanisms. The obtained mathematical models are represented by systems of nonlinear differential equations. The analysis of the modes of simultaneous movement of mechanisms showed that the drives of mechanisms during transient modes of movement are overloaded by torque and power (up to 55,4% for the slewing mechanism and up to 44,7% for the luffing mechanism). The steady value of power of the mechanism the crane slewing is proportional to the distance from the trolley to the axis of tower rotation. It was found that the maximum value of the total power of both mechanisms at different initial positions of the trolley on the boom isapproximately the same. In addition, the occurrence of pendulum oscillations of the load and their dissipation, which are connected with the effect of centrifugal force, Coriolis force and damping features of the drives, have been studied. The structural-functional scheme of the system of optimal control of the mechanisms of trolley movement and crane slewing is developed. It allows to realize obtained in the work optimal laws of mechanisms motion. They eliminate pendulum oscillations of the load on the flexible suspension. In order to develop a control system that implements the optimal laws, recommendations have been given regarding the selection of microcontroller, flexible suspension length sensor,load weight sensor, boom trolley position and boom angular position sensors, and frequency inverter. In addition, recommendations for selection a data transfer protocol between the devices of the control system have been given. The calculation of the cost-effectiveness of exploitation the system of optimal control of the movement of the trolley, which was based on increasing the capacity of the crane by reducing the load cycle movement, showed that the annual savings for Liebherr 140 hc tower crane is 10035 UAH. Other positive effects from the application of the optimal control system include: increase of energy efficiency of electric drives of mechanisms, increase of durability of elements of mechanismsand decrease of complications of work of the crane operator.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Березюк О. В. 
Науково-технічні основи проектування приводів робочих органів машин для збирання та первинної переробки твердих побутових відходів / О. В. Березюк. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню проблеми розробки науково-технічних основ проектування приводів робочих органів машин для збирання та первинної переробки твердих побутових відходів. Проведено комплекс експериментальних та теоретичних досліджень, розроблено нові та удосконалено існуючі принципові схеми приводів робочих органів машин для збирання та первинної переробки твердих побутових відходів, удосконалено конструкцію генератора імпульсів тиску релейної диференціальної дії для інтенсифікації вібраційних процесів у робочих органах комунальних машин, а також розроблено науково-обґрунтовані методики проектного розрахунку параметрів приводів зневоднення та подрібнення твердих побутових відходів під час їхнього попередньому ущільненні при завантаженні в кузов сміттєвоза, навісного підмітального обладнання сміттєвоза з регульованим груповим гідравлічним приводом із одним гідронасосом, встановлено раціональні співвідношення конструктивних параметрів машин на інших технологічних операціях. Результати розробок впроваджено у виробництво та навчальний процес і знайшли своє застосування в експериментальній моделі механізму зневоднення та подрібнення твердих побутових відходів при їхньому попередньому ущільненні. Використання запропонованих нових співвідношень конструктивних параметрів дозволило суттєво підвищити техніко-економічні показники сміттєвоза в цілому (очікувана економія пального в розрахунку на один сміттєвоз склала понад 178 л/рік) та надійність роботи приводів за рахунок покращення якості перехідних процесів.^UThe dissertation is devoted to solving the problem of developing scientific and technical bases for designing drives of working bodies of machines for the collection and primary processing of municipal solid waste. A complex of experimental and theoretical studies was carried out, new and improved existing circuit diagrams of working bodies drives of machines for the collection and primary processing of municipal solid waste were developed, the design of a pressure pulse generator of relay differential action for the intensification of vibration processes in the working bodies of municipal machines was improved, and also developed scientifically-based methods of design calculation of the drives parameters for dewatering and grinding of municipal solid waste during their preliminary compaction when loading into the body of a dustcart, mounted sweeping equipment of a dustcart with a regulated group hydraulic drive with one hydraulic pump, established rational ratios of the design parameters of machines in other technological operations. The results of the developments were implemented in the production and educational process and found their application in the experimental model of the mechanism of dewatering and grinding of municipal solid waste during their preliminary compaction. The use of the proposed new ratios of design parameters made it possible to significantly improve the technical and economic performance of the dustcart as a whole (the expected fuel economy per dustcart was more than 178 liters/year) and the reliability of the drives by improving the quality of transients.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Жорняк А. М. 
Модернізація діяльності органів місцевого самоврядування щодо соціальної інтеграції осіб з інвалідністю в Україні / А. М. Жорняк. — Б.м., 2021 — укp.

Жорняк А.М. Модернізація діяльності органів місцевого самоврядування щодо соціальної інтеграціі осіб з інвалідністю в Україні.Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософіі за спеціальністю 281 — «Публітіе управління та адміністрування» Дніпропетровський регіональний інститут державного управління Національної академіі державного управління при Презпдентові України, Дніпро, 2021.У дисертаціі на підставі аналізу теоретичних здобутків науковців, міжнародного досвіду, чинного законодавства України та практики його застосування установлено сутність i особливості державної та регіональної політики щодо соціальної інтеграціі осіб з інвалідністю, виявлено пріоритетні напрямки i протиріччя, вироблений механізм модернізаціі діяльності органів місцевого самоврядування з цього питання.У роботі акцентусться увага на тому, що актуальність дослідження проблемы державної політики в галузі соціальної інтеграціі осіб з iнвaлiднiGтю в Україні обумовлена протиріччям між збільшенням чисельності людей, що мають інвалідність, i нерозвиненістю системи ïx соціальної інтеграціі та адаптаціі до мінливих соціально-політичних i економічних умов. Крім того, нepoзвинeнiGть соціального законодавства, неефективність реалізаціі вже прийняти законів у цій сфері, неготовність суспільної свідомості прийняти таких людей як повноправних членів суспільства погіршують ситуацію. Автор підкреслюс, що незважаючи на зусилля державної влади, соціальна політика в цілому i щодо осіб з інвалідністю, як однісї з найбільш незахищених соціальних гpyп, багато в чому с не випереджальною, а, навпаки, запізнілою, що не мінімізус, а максимізус соціальне розшарування українців. До того ж децентралізація неможе стати гapamicю вирішення ycix соціально-економіяних проблем на регіональному чи місцевому рівні. На основі аналізу наукової літератури було виявлено, що сьогодні виникла гостра потреба подальшої імплементації в українське законодавство міжнародних стандартів забезпечення інтеграції осіб інвалідністю в контексті сучасних глобалізаційних викликів та посилення евроінтеграційних процесів в Україні. Автор наголошуе на необхідності модернізаціі органів місцевого самоврядування щодо соціальної інтеграціі осіб з інвалідністю.У вступі обгрунтовано актуальність та доцільність дослідження;вказано на зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами; визначено об'ект, предмет, мету, завдання i методи дослідження; назначено джерельну базу; окреслено наукову новизну та практичне значения одержаних результатів; висвітлено апробацію та впровадження результатів дослідження; зазнаяено особистий внесок здобувача та подано структуру й обсяг дисертаційної роботи.^UZhorniak А. М. Modernization of Local Government Actix ities to Promote Social Integration of Persons with Disabilities in Ukraine. — Qualiication research paper, irianuscript.Thesis for Doctor of Philosophy Degree (РЮ): Specialty 281 Public Management and Administration. — Dnipropetrovsk Regional Institute for PuЫic Administration, National Academy for Public Administration under the President of Ukraine, Dnipro, 2021.The dissertation based оп the analysis of theoretical achievements of scientists, international experieпce, current legislation of Ukraine and the practice of its application estaЫishes the essence and features of state and regional policy, identifies priorities and contradictions, develops а mechanism for modernization of local government activities to promote social integration of persons with disabilities.The dissertation emphasizes that the relevance of the study of state policy in the field of social integration of persons with disabilities in Ukruine is due to the contradiction between the increase in the number of people with disabilities and the underdevelopment of their social integration and adaptation to changing socio- political and economic conditions. In addition, the underdevelopment of social legislation, the inefficiency of the implementation of already adopted laws in this area, the unwillingness of the public consciousness to accept such people as freemen of soGiety exacerbate the situation. The author emphasizes that despite the efforts of the goxernment, social policy in general and towards people with disabilities, as one of the most vulnerable social groups, is largely not ahead, but, оп the contrary, belated, which does not minimize but maximizes the social stratification of Ukrainians. In addition, decentralization cannot guarantee the solution of all socio-economic problems at the regional or local level. Based оп the analysis of the scientific literature, it was found that today there is ап urgent needfor further implementation in Ukrainian legislation of international standards to ensure the integration of people with disabilities in the context of current globalization challenges and strengthening European integration processes in Ukraine. The author emphasizes the need to modernize local governments for the social integration of persons with disabilities.The relevance and feasibility of the study is substantiated in the Introduction; the connection of work with scientific programs, plans, topics is indicated; the ob)ect, subject, purpose, tasks and methods of research are defшed; the source base is indicated; the scientific novelty and practical significance of the oЫained results are outlined; the approbation and implementation of research results are covered; the personal contribution of the author is indicated and the structure and volume of the dissertation work are given.The results of theoretical analysis of research about the formation and implementation of state policy to promote social integration of persons with disabilities are presented; the conceptual and categorical apparatus of research is generalized; methods of research of the state policy at the local level concerning social integration of persons with disabilities are defined in the First Chapter«Theoretical Principles of Formation and Implementation of State Policy to Promote Social Integration of Persons with Disabilities».The legislative support of state policy оп persons with disabilities in Ukraine is analyzed; the institutional capacity of interaction between local self-government bodies and civil society institutions оп issues of social integration of persons with disabilities is substantiated; modern international standards for social integration of persons with disabilities are considered; оп the basis of the analysis of various scientific sources the peculiarities of the implementation of the state policy of foreign countries оп the researched topic are determined, the experieпce for Ukraine is actualized in the Second Chapter «Organizational and Legal Framework for the Implementation of State Policy at the Local Level оп the Social Integration of Persons with Disabilities».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Федоровський Л. І. 
Удосконалення механізмів управління системою публічних закупівель в умовах цифровізації економіки України / Л. І. Федоровський. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційному дослідженні теоретично узагальнено тазапропоновано нове вирішення наукової проблеми вдосконалення механізмівуправління системою публічних закупівель в умовах цифровізації економікиУкраїни.Зазначено та подальшого розвитку набуло ключове пoняття «публічнихзакупівель» як інституту публічного управління, щo визначає прoцecрeалізації публічнoгo замoвлeння, який пoлягає в придбанні замoвникамитoварів, рoбіт, пocлуг за найбільш вигідними ринкoвими умoвами з мeтoюзадoвoлeння публічнoгo інтeрecу (cуcпільних пoтрeб).Окреслені наступні ключові риси системи публічних закупівель:нoрмативна урeгульoваніcть – замoвники мають правo здійcнювати закупівлівиключнo у фoрмі та у cпocіб, прямo пeрeдбачeний закoнoдавcтвoм України;цільoвe викoриcтання кoштів – замoвники мають правo здійcнювати закупівлівиключнo на ocнoві бюджeтних призначeнь і на викoнання тих coціальнoзначущих завдань, які на них пoкладeні; кoнкурcний характeр – замoвникизoбoв'язані здійcнювати закупівлі на кoнкурcній та прoзoрій ocнoві бeз будьяких прoявів диcкримінації; екoнoмічна дoцільніcть – замoвники зoбoв'язаніoбрати тoгo з учаcників закупівeль, який запрoпoнував найнижчу ціну за cвoїтoвари, рoбoти, пocлуги, алe при цьoму пoвніcтю відпoвідає заявлeнимкритeріям. Публічні закупівлі пoвинні забeзпeчити eкoнoмію публічнихкoштів, а такoж сприяти зменшенню та викориненню корупційних ризиків; інcтрумeнт eкoнoмічнoї пoлітики – за дoпoмoгoю публічних закупівeль татoварних інтeрвeнцій дeржава мoжe фoрмувати рівeнь пoпиту та прoпoзиції нанаціoнальнoму ринку тієї чи іншoї прoдукції.Окреслено, що інституційну основу системи публічного управліннязакупівлями становлять: Мініcтeрcтвo eкoнoмічнoгo рoзвитку і тoргівліУкраїни, Дeржавна казначeйcька cлужба України, Рахункoва палата України,Антимoнoпoльний кoмітeт України та Дeржавна cлужба cтатиcтики України.Публічне управління та кoнтрoль здійcнюєтьcя чeрeз вcтанoвлeннявідповідності прoвeдeних прoцeдур закупівeль тoварів, рoбіт та пocлуг задeржавні кoшти відповідно до чинного закoнoдавcтва України.Схарактеризовані принципи здійснення закупівель. Вони охоплюють:добросовісну конкуренцію серед учасників; максимальну економію таефективність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель;недискримінацію учасників; об'єктивну та неупереджену оцінку тендернихпропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наведеніпринципи доповнено та обгрунтовано авторськими, а саме: принциппрофесіоналізму, принцип інформаційної відкритості, принципвідповідальності, принцип забезпечення конкуренції, принцип стимулюванняінновацій. Закладені в основу системи публічних закупівель чіткі тавсеохоплюючі принципи сприяють дієвому реформуванню галузі умайбутньому, а також у період становлення системи є аргументами у судовихсправах та основою розуміння сутності явища у цілому.Удосконалено механізми реалізації принципу екологічності публічнихзакупівель задля сталого розвитку суспільства. З метою забезпеченняекологізації публічних закупівель запропоновано встановлювати додатковіекологічні вимоги до технічної документації. Ключовими вимогами допостачальників можуть бути наступні: наявність системи екологічногоменеджменту; відсутність позовів за порушення екологічного законодавства;інформація про викиди забруднюючих речовин та побічні ефекти длязменшення викидів; звітування про використання енергії, відходи та їх переробку; підвищення енергоефективності, використання відновлюванихджерел енергії, економія води або використання екологічно маркованихпродуктів;заходи, спрямовані на збільшення використання екологічнихпродуктів. Окрім того, запропоновано встановити переваги для найбільшекологічно чистих товарів та послуг у встановлених законодавством перелікудокументів. Так, ціна пропозиції екологічних пропозицій оцінюється як«пропозиція - 15%», а якщо учасник виграє з найбільш екологічно чистимитоварами, контракт укладається за запропонованою ціною (без «-15%»). Якщопереможе учасник з меншими екологічними товарами, договір укладається заціною «пропозиція - 15%». Слід зазначити, що реалізація цієї концепціївимагає впровадження низки методів державного регулювання, серед якихважливе місце посідають економічні та адміністративні механізми.Обгрунтовано доцільність та переваги централізованої системиуправління закупівлями, визначено європейський досвід, зазначені перевагита недоліки різних моделей централізації закупівель. Отже, основною метоюзапровадження централізованої закупівельної організації в Україні перш за всеє професіоналізація, економія бюджетних коштів за рахунок агрегації таконтроль за витратами коштів бюджету. В Україні обрана компромісна модельфінансування центральної закупівельної організації, за принципом – хтовирішує користуватися таким механізмом, той і сплачує її функціонування.^UThe dissertation research theoretically generalizes and proposes a newsolution to the scientific problem of improving the management mechanisms of thepublic procurement system in the conditions of digitalization of Ukraine's economy.The key concept of «public procurement» as an institution of publicadministration, which determines the process of realization of the public order, isthe purchasegoods, works, services by the customers under the most favorablemarket conditions.The following key features of the public procurement system areoutlined:normative regulation - customers have the right to make purchases only inthe form and in the manner directly provided by the legislation of Ukraine. Theprocedure for organizing and conducting public procurement has a clearadministrative character; targeted use of funds - customers have the right to makepurchases solely on the basis of budget allocations and to perform those sociallysignificant tasks assigned to them; competitive nature - customers are obliged tomake purchases on a competitive and transparent basis without any manifestationsof discrimination; economic expediency - customers are obliged to choose the onefrom the procurement participants who offered the lowest price for their goods,works, services, but at the same time fully meets the stated qualifications. Publicprocurement should save public funds, as well as help reduce and exploit corruptionrisks; economic policy instrument - with the help of public procurement andcommodity interventions, the state can form the level of supply and demand in thenational market of a product.It is outlined that the institutional basis of the public procurement managementsystem consists of: the Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine,the State Treasury Service of Ukraine, the Accounting Chamber of Ukraine, theAntimonopoly Committee of Ukraine and the Committee of Ukraine.Public management and control is carried out through the establishment ofcompliance of the procedures for the purchase of goods, works and services forpublic funds in accordance with the current legislation of Ukraine.The principles of procurement are characterized. They include: faircompetition among participants; maximum economy and efficiency; openness andtransparency at all stages of procurement; non-discrimination of participants;objective and impartial evaluation of tender proposals; prevention of corruption andabuse. These principles are supplemented and substantiated by the author, namely:the principle of professionalism, the principle of information openness, the principleof responsibility, the principle of competition, the principle of stimulatinginnovation. The clear and comprehensive principles underlying the publicprocurement system contribute to the effective reform of the industry in the future,and in the period of the system's formation are arguments in court cases and thebasis for understanding the essence of the phenomenon as a whole.The mechanisms for implementing the principle of environmental friendlinessof public procurement for the sustainable development of society have beenimproved. In order to ensure the greening of public procurement, it is proposed toestablish additional environmental requirements for technical documentation. Thekey requirements for suppliers may be the following: the presence of anenvironmental management system; no lawsuits for violation of environmentallegislation; information on pollutant emissions and side effects to reduce emissions;reporting on energy use, waste and their processing; improving energy efficiency,using renewable energy sources, saving water or using eco-labeled products;measures aimed at increasing the use of environmental products. In addition, it isproposed to establish benefits for the most environmentally friendly goods andservices in the list of documents established by law. Thus, the offer price of ecological offers is estimated as «offer - 15%», and if the participant wins with themost environmentally friendly goods, the contract is concluded at the offered price(without «-15%»). If the participant with smaller ecological goods wins, the contractis concluded at the price «offer - 15%». It should be noted that the implementationof this concept requires the introduction of a number of methods of state regulation,among which an important place is occupied by economic and administrativemechanisms.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Семіков О. В. 
Енергоефективний електропривід електромобіля з суперконденсаторною батареєю / О. В. Семіков. — Б.м., 2021 — укp.

Робота пов'язана із створенням лабораторного зразка електромобіля для учбових і наукових цілей на кафедрі «Автоматизовані електромеханічні системи» в НТУ «ХПІ» для підготовки кваліфікованих кадрів здатних вирішувати задачі діагностування, програмування, експлуатації і ремонту ЕП електромобілів, перехід до яких зменшує витрати вуглеводневих ресурсів і покращує екологічну обстановку в великих містах, та кількість яких значними темпами збільшується в Україні. Проведено огляд по електромобілям ведучих зарубіжних фірм. Сформульовані принципи розробки ЕП електромобіля, розроблено функціональну та принципові схеми ЕП. Запропоновано використання в складі джерела енергії суперконденсаторної батареї. Запропоновані методики розрахунків ком-понентів ЕП. Розвинуто метод еквівалентування навантаження при виборі електродвигуна введенням питомих по масі сил та потужностей та масогабаритного коефіцієнту. Розроблені математична та комп'ютерна моделі тягової електромеханічної системи, що враховують: нелінійність сил опору внаслідок аеродинамічної складової, нелінійність сил зчеплення коліс з дорожнім покриттям, нелінійність характеристики намагнічування, широтно-імпульсну модуляцію, дискретність системи керування. Здійснено комп'ютерне моделювання електромеханічних, електромагнітних процесів в динамічних і статичних режимах для різних умов руху і встановлено відповідність характеру часових діаграм фізичній сущності процесів. Створено лабораторний стенд для експериментального дослідження роботи СКБ в рекуперативних режимах і обґрунтована доцільність її використання. Проведене комп'ютерне моделювання, аналіз результатів якого дозволив запропонувати нові принципи побудови багатофазного широтноімпульсного перетворювача, який забезпечує раціональний розподіл струмів між АБ та СКБ. Виконана оцінка енергоефективності запропонованих схем у різних стандартних циклах руху із урахуванням втрат в компонентах ЕП. Показано, що економія електроенергії в залежності від умов руху складає 13...24%. Досліджені аномальні режими роботи ЕП електромобіля при буксуванні коліс і показано, що легко вимірюваними величинами встановлення факту виникнення буксування при наявності імпульсного датчика швидкості на колесах можуть бути похідна струму якоря, прискорення колеса та його похідна. Розроблено і створено на базі автомобіля «Ланос» першій в Україні електромобіль з СКБ. Підтверджено роботоздатність розробленого ЕП.^UThe work is related to the creation of a laboratory model of an electric vehicle for educational and scientific purposes at the Department “Automated Electromechanical Systems” at NTU “KhPI”. This is necessary for the training of qualified personnel capable for solving problems of diagnosing, programming, operation and repair of electric vehicles. The transition to them reduces the cost of hydrocarbon resources and improves the environmental situation in large cities. Also, their number is growing rapidly in Ukraine. A survey of electric vehicles of leading foreign companies was conducted. The principles of electric vehicles electric drive development are formulated; the functional and basic schemes of electric drive are designed. The use of a supercapacitor battery as a power source is proposed. Methods of electric drive components calculation are offered. The method of load equivalence at the choice of the electric motor by introduction of specific on weight of forces and capacities and mass-dimensional factor is developed. Mathematical and computer models of traction electromechanical system are developed, taking into account: nonlinearity of resistance forces due to aerodynamic component, nonlinearity of wheels coupling forces with a road surface, nonlinearity of magnetization characteristics, pulse width modulation, discreteness of control system. Computer modeling of electromechanical and electromagnetic processes in dynamic and static modes for different conditions of movement is carried out and correspondence of time diagrams character to physical essence of processes is established. The laboratory stand for experimental research of supercapacitors in regenerative modes is designed and expediency of its use is proved. Computer simulation was carried out, the analysis of the results allowed to propose new principles of multiphase pulse-width converter design, which provides a rational distribution of currents between the accumulator battery and supercapacitors. The estimation of energy efficiency of the proposed schemes in various standard cycles of movement taking into account losses in electric drive components is executed. It is shown that the electricity saving is 13...24 % depending on traffic conditions. The anomalous modes of the electric vehicle electric drive operation during wheel slipping are investigated and it is shown that easily measured values of slipping occurrence establishing at the presence of a pulse speed sensor on wheels can be derived armature current, wheel acceleration and its derivative. The first in Ukraine electric vehicle with supercapacitors was developed and created on the basis of “Lanos” car. The operability of the developed electric drive is confirmed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Голубков П. С. 
Розробка роботизованого комплексу для виробництва пельменів спеціальних форм / П. С. Голубков. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено розробці системи автоматичного керування процесом виробництва пельменів спеціальних форм.Як відомо, у всякому виробництві існує безперервність, що перетворює його в відтворенні. При цьому відбувається поділ на споживану і нагромаджувану частини, на відшкодування витрачених засобів виробництва. Перерахуємо фактори, в слідстві зміни яких, буде досягнута економія фінансових витрат. 1 - в даний час на виробничих лініях виробництва напівфабрикатів і пельменної продукції основне завдання по контролю готової продукції виконується з високим відсотком людськогофактора. 2 - технологічний процес виробництва складається з розморожування фаршу перед ліпленням, а після отримання продукту повторного його заморожування, що тягне за собою додаткові фінансові витрати. 3 - поточна форма напівфабрикатів пельменної продукції є традиційною. Вкажемо на два фактори, які з метою ефективності системиможна змінити. Перший фактор несе в собі зміну форми продукції в бік ускладнення, як фактора, що виключає підробку. Другий фактор несе в собі завдання поліпшення складського зберігання, більш компактної продукції і транспортування. Об'єднавши перераховані вище фактори, ми можемо створити нову пельменну продукцію особливої форми. І лінію повиробництву продукції, що не вимагає вторинного розморожування інгредієнтів, а також скоротити людський фактор. Встановивши на лінію контролю систему розпізнавання готової продукції, яка не тільки сортує продукцію на браковану і нормальну, а також визначає і аналізує дефект браку і керує самим виробництвом. Оптимальною і складно реалізованоюформою пельменної продукції буде пельмень строгої кубічної форми. Така форма в достатній мірі: 1 - буде являтися захистом від підробки товару виробника. 2 – дозволить сировину (м'ясо), що надходить обробляти (зробити фарш), і зберігати в замороженому вигляді інгредієнти (фаршеві кубики). 3 - дасть можливість працювати з сировиною, не піддаючи її повному розморожуванні і подальшому повторному заморожуванню. 4 - отримання продукції із заданою формою, так само несе в собі скорочення енергетичних витрат при складуванні і транспортуванні продукції. 5 - мінімізувати людський фактор при виробництві продукції. В цілому, для отримання готових виробів напівфабрикатів може забезпечуватися за рахунок досить простих САК, що реалізують тільки функції регулювання, тобто стабілізації режимних змінних процесу на їхзаданих значеннях. Ці функції регулювання реалізуються на основі найпростіших типових алгоритмів, як правило, ПІД – алгоритмів регулювання. Таке можливо тільки завдяки тому, що рецептура готових напівфабрикатів і характеристики сировини та інгредієнтів не змінюються. Це обумовлює дві найважливіших для управління процесом обставини. 1 - ценезмінність знайдених на етапі спеціальних досліджень оптимальних режимів виробництва продукції. У слідстві чого відсутня необхідність в ході процесу реалізовувати такі функції керування, як оптимізацію і адаптацію. 2 - відсутність збурень по сировині, тобто відсутність режимних змінних процесу, наслідки яких необхідно компенсувати САК при реалізації функції регулювання. Обурення, які зберігаються, пов'язані з коливаннями температури навколишнього середовища і швидкістю роботи пневматики, згідно із заданими алгоритмами. Інтенсивності цих збурень є досить низькими, і завдання по їх стабілізації є досить простим.^UThe dissertation is devoted to the development of a system of automatic control of the process of production of dumplings of special forms. As it is known, in every production there is continuity, which turns it into reproduction. Wherein, there is a division into consumed and accumulated parts, for compensation of the expended means of production. Let's list the factors, savings in financial expenses can be achieved by changing them. 1 – currently, for the production of manufacture goods and raviolithe main task that is controlling finished products, with a high percentage of the human factor; 2 - the technological process of production consists of defrosting minced meat before modeling, and re-freezing it after receiving the product, that entails additional financial costs. 3 - current form of ravioli manufactures is traditional. Let's point out two factors those can be changed to perform effectiveness of the system. The first factor is changing form of the product in the direction of complication excluding counterfeiting. The second factor is improving warehousing, performing density and transportation. Combining the above factors, we can create a new ravioli of a special form. And the technologycal process for the products production in which the secondary defrosting of ingredients is not required. The optimal and difficult to implement form of ravioli is cubic form. Thisform: 1 - will be a protection against a fake product manufacturer. 2 - allows incoming raw materials (meat) to process (produce minced meat), and to store frozen ingredients (minced cubes). 3 - will give the opportunity to work with raw materials, without subjecting them to full defrosting and further re-freezing. 4 - receiving products with a given shape, also carries a reduction in energy costs during storage and transportation of products. 5 - minimize human factors in production. In general, to obtain finished products of manufactures, it can be provided by fairly simple ACSs that implement only the regulation functions, i.e.stabilization of process variables of the process at their given values. These control functions are implemented on the basis of the simplest typical algorithms, as a rule, PID control algorithms. This is only possible due to the fact that the recipe of finished semi-finished products and the characteristics of raw materials and ingredients are not changed. This causes the two most important circumstances for managing the process. 1 – unchanging of found at the stage of special studies of the optimal modes of production. As a result, there is no need to implement control functions during the process such as optimization and adaptation. 2 – the lack of disturbances in raw materials, i.e. the lack of operational process variables, the consequences of which are necessary to be compensated by ACS when implementing the regulation function. Disturbances those persist are associated with fluctuations in ambient of pneumatic operation, according to specified algorithms. The intensities of these disturbances are rather low, and the task of stabilizing them is fairly simple. However, when working with raw materials and ingredients of plant and animal origin (biopolymers), in particular minced meat and dough, the situation is completely different. It is characterized by the following factors: 1 - the recipe of products and their composition change due to the presentation of increasingly high requirements to products: increased nutritional value, cost reduction, expansion of the resource base, enrichment with vitamins and additives. 2 - the characteristics of the original product, even within the same recipe, always differ from each other (the composition of the dough and the composition of minced meat) and, therefore, during the process they can change significantly. Thus, in comparison with other technological processes of producing manufactures, the ravioli production has fundamental features that must be taken into account when developing automatic control systems claiming energy efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Сподоба М. О. 
Електротепломеханічна система біогазового реактора для фермерських господарств: автореферат дис. ... д.філософ : 141 / М. О. Сподоба. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації проведено дослідження, що мають за мету підвищення енергетичної ефективності процесів інтенсифікації біогазового виробництва шляхом застосування електротепломеханічної системи для перемішування та підігріву субстрату у біогазових реакторах. Проведено аналіз існуючих методів розрахунку систем перемішування, електричного підігріву та математичних моделей процесу анаеробного зброджування субстрату та систем автоматичного керування технологічними процесами. Виявлено наявні недоліки у системах перемішування та підігріву субстрату. Обґрунтовано доцільність зменшення енергетичних витрат на процеси інтенсифікації анаеробного зброджування шляхом інтеграції процесів перемішування та електричного підігріву субстрату. Проведені теоретичні дослідження дозволили створити енергоефективну конструкцію електротепломеханічної системи та методи управління процесами перемішування та електричного підігріву субстрату у біогазовому реакторі. Визначено раціональні конструктивні особливості електротепломеханічної системи, які забезпечують зниження витрати енергії на підігрів та перемішування. Розроблено математичну модель, за якою визначено енергетичні витрати для перемішування субстрату у біогазовому реакторі у робочі та пускові моменти руху різних типів механічних мішалок. Проведено порівняльний аналіз тихохідних механічних мішалок. Вибрано раціональний тип механічного перемішуючого пристрою для створення електротепломеханічної системи. Уперше використано 3D моделювання для визначення енергетично ефективного рівня швидкості перемішуючого органу електротепломеханічної системи. Розроблено рівняння теплового балансу біогазового реактора за наявності в ньому електротепломеханічної системи для перемішування та електричного підігріву субстрату. Виявлено, що наявність забруднення на стінках біогазового реактора створює додаткову перешкоду для проходження тепла, як з біогазового реактора у навколишнє середовище, так і навпаки. Визначено кількість енергії, необхідної на один цикл підігріву субстрату, його тривалість та зміну температури кожного об'єкту, котрий приймає участь у теплообміні. Встановлено, що енергетично ефективніше використовувати охолодження електротепломеханічної системи підігріву при відсутності перемішування. Проведені теоретичні та експериментальні дослідження показали, що «раціональна» система – використання електричного нагрівального кабелю, вмонтованого у лопаті лопатевої двоярусної мішалки – є більш енергетично ефективною у порівнянні з «класичною» – електричний нагрівальний кабель розміщено на стінці біогазового реактора. Підвищення енергетичної ефективності відбувається за рахунок зменшення тривалості процесу підігріву, а відповідно, і перемішування субстрату. Відповідна економія за часом для підігріву та перемішування становить від 1,9 до 20,2 %; економія енергії для підігріву знаходиться у межах від 8,4 до 27,2 %; для перемішування – від 0,3 до 21 %, в залежності від температури навколишнього середовища. Розраховано річну енергетичну ефективність процесу підігріву та перемішування субстрату у біогазовому реакторі за використання електричного нагрівального кабелю, вмонтованого у лопаті двоярусної лопатевої мішалки, яка складає 18,1 % (219,472 МДж), серед яких 13,1 % (195,072 МДж) – електричний підігрів та 5,0 % (24,4 МДж) – перемішування субстрату. На основі отриманих результатів досліджень запропоновано методи вдосконалення системи електричного підігріву та перемішування субстрату у біогазовому реакторі, які дають змогу підвищити енергетичну ефективність та підвищити рентабельність біогазового виробництва. Конструкцію електротепломеханічної системи для перемішування та підігріву субстрату у біогазовому реакторі, захищено патентами України на винахід та корисну модель.^UIn the dissertation, research was conducted with the aim of increasing the energy efficiency of biogas production intensification processes by using an electrothermomechanical system for mixing and heating the substrate in biogas reactors. The existing methods of calculation of mixing systems, electric heating and mathematical models of the process of anaerobic fermentation of the substrate and systems of automatic control of technological processes were analyzed. Existing shortcomings in the systems of mixing and heating the substrate were revealed. The expediency of reducing energy costs for the processes of intensification of anaerobic fermentation by integrating the processes of mixing and electric heating of the substrate is substantiated. The conducted theoretical studies made it possible to create an energy-efficient design of an electrothermomechanical system and methods of managing the processes of mixing and electric heating of the substrate in a biogas reactor. The rational design features of the electrothermomechanical system are defined, which ensure a reduction in energy consumption for heating and mixing. A mathematical model was developed, according to which the necessary energy costs for mixing the substrate in the biogas reactor during the working and starting moments of movement of various types of mechanical stirrers were determined. A comparative analysis of low-speed mechanical mixers was carried out. A rational type of mechanical stirring device was chosen to create an electrothermomechanical system. For the first time, 3D modeling was used to determine the energyefficient speed level of the stirring body of the electrothermomechanical system. The equation of the heat balance of the biogas reactor was developed in the presence of an electrothermomechanical system for mixing and electric heating of the substrate. It was found that the presence of contamination on the walls of the biogas reactor creates an additional obstacle for the passage of heat, both from the biogas reactor to the environment and vice versa. The amount of energy required for one substrate heating cycle, its duration and the temperature change of each object participating in the heat exchange were determined. Conducted theoretical and experimental studies have shown that the "rational" system – the use of an electric heating cable mounted in the paddles of a two-tier paddle mixer – is more energy efficient compared to the "classic" one – the electric heating cable is placed on the wall of the biogas reactor. An increase in energy efficiency occurs due to a decrease in the duration of the heating process, and accordingly, the mixing of the substrate. Corresponding savings in time for heating and mixing range from 1.9 to 20,2 %; energy savings for heating range from 8,4 to 27,2 %; for mixing – from 0,3 to 21 %, depending on the ambient temperature. The annual energy efficiency of the process of heating and mixing the substrate in the biogas reactor using an electric heating cable mounted in the paddle of a two-tier paddle mixer was calculated, which is 18,1 % (219,472 MJ), where, respectively, 13,1 % (195,072 MJ) is electric heating and 5,0 % (24,4 MJ) is mixing the substrate. Based on the obtained research results, methods of improving the system of electric heating and mixing of the substrate in the biogas reactor are proposed, which make it possible to increase energy efficiency and increase the profitability of biogas production. The design of an electrothermomechanical system for mixing and heating the substrate in a biogas reactor is protected by patents of Ukraine for an invention and a utility model.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського