Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (19)Реферативна база даних (523)Книжкові видання та компакт-диски (56)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 37
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Лелеченко А.П. 
Децентралізація в системі державного управління в Україні: теоретико-методологічний аналіз: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / А.П. Лелеченко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретико-методологічний аналіз та узагальнено існуючі підходи щодо впровадження децентралізації у системі державного управління в Україні. Висвітлено актуальні проблеми підвищення дієздатності місцевого самоврядування, оптимізації відносин регіонів з центром, а також проведення реформ на місцевому та регіональному рівнях. Розкрито сутність системного підходу щодо аналізу процесів політичного й адміністративного державотворення, показано особливості централізованого та децентралізованого управління. Здійснено поглиблене дослідження ефективності застосування принципу децентралізації в Україні, доведено невідповідність її рівня новим потребам суспільного розвитку. Розроблено рекомендації щодо формування структур самоврядування з оптимально забезпеченим рівнем повноважень. Наведено аналітичні оцінки правових та інституційних положень та передумов здійснення децентралізації державної влади в Україні, обгрунтовано можливості впровадження досвіду реалізації даного процесу у деяких зарубіжних країнах, у тому числі постсоціалістичного табору: Польщі, Латвії, Литви, Естонії та інших, що набули членства у Європейському Союзі. Проаналізовано сучасний стан адміністративної реформи в Україні, наведено результати порівняльного дослідження реформування державного управління в Польщі. Розглянуто динаміку здійснення адміністративних реформ у країнах Центрально-Східної Європи, Балтії, Закавказзя та Китаю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01-21 + Х819(4УКР)011.2-91 +
Шифр НБУВ: РА342607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Колишко Р.А. 
Децентралізація публічної влади в унітарній державі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Р.А. Колишко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 16 с. — укp.

На основі досвіду державотворення багатьох держав, зокрема, Європейського Союзу, обгрунтовано необхідність оптимізації організації публічної влади із суспільним розвитком. Розглянуто децентралізацію публічної влади як основний чинник її оптимізації, складові цього процесу, його етапи, фази, стадії, основні принципи та тенденції розвитку. Обгрунтовано необхідність збереження балансу публічної влади під час її децентралізації за допомогою соціальних механізмів; виділення регіонального рівня публічної влади із закріпленням за його населенням статусу специфічної територіальної громади. Запропоновано шляхи вирішення актуальних проблем державотворення в Україні, серед яких оптимізація публічної влади займає пріоритетне місце.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х810.110.7 + Х001.3 + Ф031.1 +
Шифр НБУВ: РА327240

Рубрики:

      
3.

Мяловицька Н. А. 
Конституційно-правовий статус автономних утворень в унітарних та федеративних країнах Європи: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.02 / Н. А. Мяловицька ; Ін-т законодавства ВР України. — К., 2011. — 39 с. — укp.

Проведено історико-правовий аналіз розвитку автономних утворень в європейських державах, розглянуто різноманітність їх форм, принципи утворення та критерії класифікації. Подано авторське визначення поняття "конституційне право". Розглнуто роль і місце автономії у зв'язку з ідеєю єврорегіоналізації, яку поступово втілюють деякі транснаціональні монополії Європи. Охарактеризовано статус автономних утворень у країнах-членах Співдружності Незалежних Держав. Проведено правове оцінювання причин і наслідків дезінтеграції СРСР. Розроблено рекомендації щодо більш широкого запровадження різних форм автономії для розв'язання таких проблем державного будівництва, як децентралізація державної влади, регулювання міжнаціональних, міжетнічних відносин і захист культурних цінностей народів, що проживають на території даної країни. Сформульовано концептуальні підходи щодо подальшого удосконаленя державного устрою України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4)7
Шифр НБУВ: РА380056 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Богуславська К.О. 
Мережевий підхід у дослідженні зв'язків політичних акторів: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.01 / К.О. Богуславська ; Ін-т політ. і етнонац. дослідж. ім. І.Ф.Кураса НАН України. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Вперше у вітчизняній політичній науці здійснено систематичний аналіз базових параметрів політичних мереж (структури, суб'єктів, влади, функцій, стратегій і правил функціонування), розкрито їх зміст шляхом використання мережевих показників (щільності, співвідношення напівступеня входу/виходу вершини, відстані, центрованості, еквівалентності, владного індексу В. Боначича). Доведено, що сучасний мережевий інструментарій має статус підходу, який поєднує теорію політичних мереж і власне мережевий аналіз. Проведено типологізацію політичних мереж. З'ясовано, що мережеві контакти не є виключно горизонтальними, а можуть включати і вертикально побудовані зв'язки. На підставі запропонованої типологізації виділено базові характеристики політичних мереж: неформальність, децентралізація ресурсних потоків, дискретність, цілепокладання, множинність рівнів політичної взаємодії, існування поза офіційно визначеними інституційними кордонами, залученість публічних і непублічних акторів. Обгрунтовано доцільність використання мережевого аналізу для дослідження нових політичних структур та явищ - політичних партій, громадянського суспільства, революції й акцій протесту, парламентської коаліції, оскільки їх діяльність розгортається на основі мережевих "законів".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф016.5 +
Шифр НБУВ: РА361251

Рубрики:

      
5.

Матвієнко А.С. 
Політико-правові засади децентралізації влади в контексті адміністративної реформи в Україні: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / А.С. Матвієнко ; Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено процес децентралізації влади у контексті адміністративної реформи в Україні. На основі системного методу визначено основні підходи до розуміння децентралізації, розглянуто її типи (вертикальна, горизонтальна, децентралізація (деконцентрація), адміністративна, деволюція тощо). Вивчено чинники, що мають вирішальний вплив на здійснення адміністративної реформи в Україні, та запропоновано комплексний підхід до її реалізації за сучасних умов. Визначено особливості здійснення децентралізаційних реформ у різних державах світу, зокрема, розвинених (деволюція у Великобританії, децентралізація у Франції) та перехідних (країнах Східної Європи). Проаналізовано стратегії їх втілення, встановлено взаємозв'язок між децентралізацією державної влади та процесами демократизації у постсоціалістичних державах. На підставі аналізу досвіду зарубіжних країн виявлено можливі негативні наслідки децентралізації та сформульовано застереження щодо запозичення цього досвіду під час здійснення адміністративної реформи в Україні. Досліджено вітчизняну нормативно-правову базу децентралізаційних перетворень. Наведено пропозиції щодо її вдосконалення з метою реформування й ефективної діяльності органів місцевого самоврядування. Обгрунтовано необхідність застосування громадівського підходу під час реалізації реформи місцевого самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф031.1 + Х819(4УКР)010
Шифр НБУВ: РА372216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Сметанін Р. В. 
Управління процесом децентралізації державної влади і розвитку місцевого самоврядування в Україні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.04 / Р. В. Сметанін ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 19 с. — укp.

Розглянуто результати досліджень та апробації методичних підходів щодо забезпечення управління процесом децентралізації державної влади. Визначено зміст поняття "децентралізація державного управління", виявлено його форми та типи. Проаналізовано міжнародний досвід децентралізації та розвитку місцевого самоврядування. Узагальнено стан нормативно-правового забезпечення процесу децентралізації державного управління в Україні. Проведено кількісне й якісне оцінювання децентралізації в Україні, обгрунтовано науково-методичні положення методики якісної оцінки. Надано й обгрунтовано прийнятну для України модель децентралізації державного управління - модель збалансовано просторового менеджменту. Розроблено й обгрунтовано функціональні аспекти децентралізації державного управління в Україні, запропоновано механізм виконання заходів в області децентралізації та систему дій реалізації виконання заходів в області децентралізації державного управління в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-21
Шифр НБУВ: РА376119 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Линьов К.О. 
Централізація, децентралізація та нелінійність у державному управлінні: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / К.О. Линьов ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено взаємозв'язок централізації та децентралізації. Встановлено вплив на управління державними нелінійними ієрархіями й особливості прояву співвідношення даних категорій у період соціальних трансформацій. З'ясовано специфіку понятійного елемента "нелінійна ієрархія" щодо державного управління з використанням відомого у теоріях самоорганізації принципу нелінійності. Визначено головні завдання, базові форми та основні способи реалізації децентралізації державного управління. Обгрунтовано пріоритетні напрями забезпечення процесів самоорганізації в державних управлінських структурах. Виявлено фактори, що сприяють їх активізації у межах формальних владних інститутів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01 +
Шифр НБУВ: РА334719

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Попело О. В. 
Особливості модернізації продуктивних сил в умовах переформатування владних повноважень / О. В. Попело. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.05 – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка. – Чернігівський національний технологічний університет Міністерства освіти і науки України. – Чернігів, 2019.У дисертації розроблено теоретичні й методичні положення, наукові та практичні рекомендації щодо модернізації продуктивних сил з урахуванням стратегічних орієнтирів регіонального розвитку в умовах переформатування владних повноважень.Систематизовано наявні підходи та досліджено ретроспективу стану продуктивних сил регіонів України в модернізаційному вимірі. Запропоновано методологічні засади реалізації процесів модернізації продуктивних сил. Досліджено ресурсний та науково-освітній потенціал регіонів України, окреслено вектори змістовних характеристик інноваційно-інвестиційної домінанти в регіональному розвитку продуктивних сил, здійснено моніторинг рівня модернізації продуктивних сил та рейтингування регіонів України.Дисертантом окреслено пріоритети науково-технічного розвитку економіки України та розглянуто цільові наукові та науково-технічні програми як форми реалізації пріоритетних напрямів локалізації економічного простору. Розкрито інституціональне ядро функціонування регіональної економіки в умовах посилення конкурентоспроможності, окреслено модернізаційні аспекти просторової організації господарських систем у сучасних умовах, запропоновано стратегію впливу органів виконавчої влади на процеси комплексного територіального розвитку.Ключові слова: модернізація продуктивних сил, регіон, сталий просторовий розвиток, переформатування владних повноважень, децентралізація, деконцентрація, знаннєва економіка, регіональна господарська система, регіональний економічний простір, локалізація економічного простору.^UThesis for a Doctor Degree in Economic Sciences in specialty 08.00.05 –Development of Productive Forces and Regional Economics (subject area – economic sciences). – Chernihiv National University of Technology, Ministry of Education and Science of Ukraine, Chernihiv, 2019. The thesis develops theoretical and methodological provisions, scientific and practical recommendations for productive forces modernization taking into account the strategic landmarks of regional development in the setting of power powers reformatting.The existing approaches are systemized and the retrospective of productive forces state in the regions of Ukraine in the modernization dimension is studied. Methodological bases of productive forces modernization processes are proposed. The resource and scientific and educational potential of the regions of Ukraine are investigated; the vectors of meaningful characteristics of the innovation-investment dominant ideas in regional development of productive forces are outlined; the monitoring of productive forces modernization level and rating of the regions of Ukraine are carried out.The dissertation outlines the priorities of scientific and technical development of the economy of Ukraine and covers the targeted scientific and scientific-technical programs as the forms of realization of priority directions for economic space localization. It reveals institutional core of functioning of the regional economy in the setting of competitiveness strengthening, outlines the modernization aspects of a spatial organization of economic systems in the modern context, offers the strategy of influence of executive bodies on the processes of complex territorial development. Keywords: productive forces modernization, region, sustainable spatial development, reformatting of authoritative powers, decentralization, deconcentration, knowledge economy, regional economic system, regional economic space, localization of economic space.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Кожаліна Н. П. 
Формування і розвиток місцевих фінансів у контекстізміцнення фінансової безпеки України / Н. П. Кожаліна. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню подальшого розвитку фінансіворганів місцевого самоврядування та розробці рекомендацій щодоудосконалення формування місцевих фінансових ресурсів, як важливогонапрямку посилення фінансової безпеки держави.У роботі розвинуто сутнісні підходи до визначення понять “місцевіфінанси” та “місцеві бюджети”, проведено систематизацію особливостей їхформування та розвитку; досліджено сучасний стан та основні тенденціїрозвитку і функціонування місцевих фінансів; проаналізовано зарубіжнийдосвід формування місцевих фінансів з метою можливості застосування певнихаспектів у бюджетній системі України; розроблено науково-методичний підхіддо удосконалення формування місцевих бюджетів у контексті зміцненняфінансової безпеки України; досліджено систему індикаторів оцінювання рівняфінансової безпеки регіону та встановлено їх граничні значення; запропонованометодичні рекомендації щодо зміцнення місцевих бюджетів в умовахекономічних перетворень; обґрунтовано алгоритм проведення подальшихреформ у системі місцевого оподаткування; удосконалено інституціональнумодель органів управління об'єднаної територіальної громади; запропонованонорматив проведення бюджетного розподілу ПДВ та удосконалений показникфінансової стійкості місцевих бюджетів при формуванні міжбюджетнихвідносин і перерозподілі грошових коштів.Ключові слова: місцеві фінанси, місцеві бюджети, органи місцевогосамоврядування, бюджетна децентралізація, фінансові ресурси, доходимісцевих бюджетів, видатки місцевих бюджетів.^UThe dissertation is devoted to justifying of theoretical principles and scientificmethodological approaches and the creation of recommendations for formation and development local finance in conditions of strengthening the financial security ofUkraine.The work develops the essential approaches to the definition of local financeand local budgets; the systematization of the peculiarities their formation anddevelopment was conducted; their current state of functioning was investigated; theforeign experience of forming local finance was analyzed in order to apply certainaspects in the budget system of Ukraine.Legislative functioning of local finances is revealed, attention is focused on themechanism of formation of revenues of local budgets, in particular tax revenues inthe form of local taxes and fees. It is stressed that the financial basis for thefunctioning of local budgets is the formation of their revenue side with theappropriate division of incomes necessary for the performance of their own anddelegated powers, as well as analysis of the main components of the revenue part oflocal budgets. It was established that official transfers are a significant part of therevenues, and ways of reducing their size are investigated by increasing their ownrevenues.The system of indicators for assessing the level of region financial security wasproved and their limits were defined, with a view to possible influence on thefinancial security of the state. The scientific-methodical approach for improving theformation of local budgets in the context of strengthening financial security ofUkraine was offered. The essence of it is to reduce the level of financial dependencelocal governments on central government agencies, to search for additional ownsources of revenue, to build an improved institutional model of governing bodies ofthe united territorial community and to reform the mechanism of intergovernmentalfiscal relations.The necessity of modernization the main component of local governmentfinances during decentralization of financial resources has been proved. The mainrisks and weaknesses of budget decentralization were determined on the basis ofresearch socio-economic development in regions, actual problems of administrativeand territorial reforms, tax and budget legislation. As part of the reform of thetaxation system an algorithm for further reforms in this direction has been formed.This algorithm was integrated with proposals for the implementation of appropriatereforms and the introduction of improved metric of financial stability of localbudgets.In order to search additional sources of own revenues local budgets, it wassubstantiated to introduce a budget allocation norm for VAT, which will help reducethe amount of intergovernmental transfers and significantly increase the financialautonomy of local budgets, thus giving more self-financing to local governments.Key words: local finance, local budgets, local governments, budgetdecentralization, financial resources, local budgets revenues, local budgetsexpenditures.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Молоток І. Ф. 
Методичні засади забезпечення фінансової самодостатності місцевих бюджетів / І. Ф. Молоток. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації проаналізовано основні тенденції та проблеми функціонування системи місцевих фінансів в Україні; здійснено трендовий, компаративний та бібліометричний аналіз понятійно-категоріального апарату у сфері фінансової децентралізації та її зв'язку з фінансовою самодостатністю місцевих бюджетів; запропоновано комплексну систему оцінювання фінансової самодостатності місцевих бюджетів, що дозволила порівняти її рівень в Україні з іншими країнами, а також здійснити компаративний аналіз для найбільших міст Сумської області; виявлено закономірності її впливу (комплексно та поелементно) на показникиекономічного, інвестиційного та інноваційного розвитку країни; розроблено пропозиції щодо удосконалення системи місцевих податків і зборів, а також системи фінансового вирівнювання в Україні.Ключові слова: місцевий бюджет, фінансова децентралізація, місцеві фінанси, фінансова самодостатність місцевих бюджетів.^UThe scientific novelty of the obtained results lies in the development of scientific and methodological principles and applied tools for evaluation and provision of local budget fiscal autonomy. It was developed a comprehensive two-level system of evaluation of local budget fiscal autonomy, based on relevant indicators for measuring the quality of income and expenditure of local budget, determined on the basis of the Cronbach's alpha test, taking into account the results of benchmarking analysis of best domestic and foreign practices and ranked based on the Fishburne method. This allows us to assess the overall level of local budget fiscal autonomy in Ukraine, as well as to monitor the progress of the reform of fiscal decentralization in relation to individual administrative territorial units that forms the basis for international (first level) and domestic (second level) comparative analysis. It also were improved methodological principles of substantiation of the role and place of local budget fiscal autonomy in the development of the economy, which differs from the existing ones by building a system of linear regression dependencies for Ukraine and a sample of European countries (based on a panel data model with random effects) of the local budget fiscal autonomy indicator and its components on parameters of investment attractiveness and economic development of the country. This allows us to identify macroeconomic indicators that are most sensitive to changes in the local budget fiscal autonomy and its components, which forms the basis for adjusting the directions of local finance reform in Ukraine. Besides, it was improved the methodological basis for determining the directions of reforming local taxes and fees in Ukraine, which in contrast to the existing implemented on the basis of benchmarking analysis of a group of unitary European countries, determined by Ward's hierarchical clustering method taking into account similarities in tax autonomy levels. Moreover, it was developed scientific bases of substantiation of vectors of reforming fiscal equalization system in Ukraine, which, unlike other approaches, is carried out on the basis of a comparative analysis of the tightness of variation in the levels of tax, revenue and expenditure decentralization. This allowed formalizing proposals of improvement the mechanisms equalization of tax and expenditure capacity of administrative-territorial units in order to strengthen the local budget fiscal autonomy. It was further developed theoretical principles of development of the theory of fiscal decentralization and local budget fiscal autonomy, which differ from the existing by systemic combination of trend, bibliometric and comparative analysis. This allowed identifying and formalize the contextual and evolutionary patterns, to carry out clustering of research networks by affiliation of scientists, to identify leaders of scientific schools. It was also further developed methodological tools for determining the components of the local budget fiscal autonomy, which act as catalysts for accelerating the level of innovative development of the country, which, unlike other approaches, is based on a combination of Hausman test, correlation analysis tools and panel data regression modeling, provides for the formalization of the impact on the index of innovative development of the country both composite indicator of local budget fiscal autonomy, and its components. This allowed us to identify components of local budget fiscal autonomy that are innovatively attractive. Key words: local budget, fiscal decentralization, local finance, local budget fiscal autonomy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Ревко А. М. 
Соціогуманітарний простір та його вплив на розвиток регіональних господарських систем / А. М. Ревко. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації розроблено теоретичні й методологічні положення, наукові та практичні рекомендації щодо впливу модернізації соціогуманітарного простору регіону на розвиток регіональних господарських систем. Систематизовано наявні теоретичні підходи до формування соціогуманітарного простору регіону та ретроспективні тенденції розвитку соціальної інфраструктури в його складі. Наведено авторські дефініції: «соціогуманітарний простір регіону», «соціальна інфраструктура регіону», «людиноцентризм», «закономірності трансформації соціогуманітарного простору регіону», «публічно-приватне партнерство соціальної інфраструктури», «соціальне підприємництво» та «інклюзивний просторовий розвиток». Запропоновано методологічні засади оцінювання впливу соціогуманітарного простору на модернізацію продуктивних сил регіонів України. Досліджено тенденції розвитку освітньо-медичної та культурологічної інфраструктури, визначено праксеологічний вимір функціонування соціогуманітарного простору та здійснено ранжування областей України та воєводств Республіки Польща за рівнем соціальної стратифікації. Обґрунтовано роль освітньої складової соціальної інфраструктури в розвитку соціального підприємництва в деяких європейських країнах та розкрито організаційні засади публічно-приватного партнерства соціальної інфраструктури соціогуманітарного простору.Дисертанткою окреслено інституціональний механізм формування нового соціогуманітарного простору регіону в умовах децентралізованого управління та сформовано просторову модель модернізації компонентів соціальної інфраструктури в контексті започаткованих реформ. Запропоновано стратегічні засади модернізації соціальної інфраструктури регіонів України з урахуванням критеріїв інклюзивності та окреслено управлінську модель модернізації соціальної інфраструктури регіону.Ключові слова: соціальна інфраструктура регіону, соціогуманітарний простір регіону, регіональні господарські системи, соціальний капітал, децентралізація, публічно-приватне партнерство соціальної інфраструктури, соціальне підприємництво, освітньо-професійне консультування молоді, інститути громадянського суспільства, партисипація територіальних громад, інклюзивний просторовий розвиток, соціогуманітарна стратегія регіону.^UThe thesis developed theoretical and methodological principles, scientific and practical recommendations on the impact of the modernization of the socio-humanitarian space of the region on the development of regional economic systems. The existing theoretical approaches to the formation of the socio-humanitarian space of the region and the retrospective trends in the development of social infrastructure in its composition are systematized. The author's definitions have been submitted: “socio-humanitarian space of the region”, “social infrastructure of the region”, “human-centrism”, “laws of transformation of the socio-humanitarian space of the region”, “public-private partnership of social infrastructure”, “social entrepreneurship” and “inclusive spatial development”. The methodological basis for assessing the impact of the socio-humanitarian space on the modernization of the productive forces of the regions of Ukraine is proposed.The development trends of the educational-medical and cultural-cultural infrastructure are investigated, the praxeological dimension of the functioning of the socio-humanitarian space is determined, and the regions of Ukraine and the voivodships of the Republic of Poland are ranked by the level of social stratification. The role of the educational component of the social infrastructure in the development of social entrepreneurship in some European countries is justified and the organizational foundations of the public-private partnership of the social infrastructure of the social and humanitarian space are revealed.The dissertation candidate outlined the institutional mechanism for the formation of a new socio-humanitarian space in the region under decentralized management and a spatial model for the modernization of the components of social infrastructure in the context of the reforms launched. The strategic foundations for the modernization of the social infrastructure of the regions of Ukraine are proposed taking into account the inclusion criteria and a management model for the modernization of the social infrastructure of the region is identified.Keywords: social infrastructure of the region, socio-humanitarian space of the region, regional economic systems, social capital, decentralization, public-private partnership of social infrastructure, social entrepreneurship, educational and professional counseling of youth, civil society institutions, participatory development of territorial communities, inclusive spatial development, socio-humanitarian strategy of the region.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Алшарф І. А. 
Формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів / І. А. Алшарф. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Міжнародний гуманітарний університет, Одеса, 2020.У дисертації запропоновано теоретичні та організаційно-методичні підходи й науково-практичні рекомендації щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних установ. Уперше розроблено організаційний механізм управління ефективністю діяльності медичної установи, що пов'язує запропоновані автором територіальні центри медичної інформації з внутрішніми структурами (командами) установи, а також міжнародними асоціаціями, які забезпечують акумулювання даних про роботу кращих медичних закладів, сприяють обміну даними й управлінськими технологіями та проведенню бенчмаркінгу ефективності. Удосконалено теоретико-методологічні положення управління ефективністю діяльності медичних підприємств та установ через уточнення його сутності та виділення основних підходів до його розуміння. Розроблено методичні підходи до проведення аналізу економічної ефективності небюджетних та бюджетних медичних установ, що використовують непараметричні методи статистичного аналізу, зокрема базові та спеціальні моделі аналізу середовища функціонування, індекс сукупної факторної продуктивності Малмквіста та інструменти міжнародного бенчмаркінгу, які забезпечують виконання важливих етапів процесу управління ефективністю діяльності медичних установ – оцінка, аналіз і підготовка управлінських рішень. Запропоновано систему мотивації персоналу медичних установ України, в якій використано результати проведеного опитування медпрацівників та студентів-медиків, що складає основу мотиваційного механізму. Розроблено методичний підхід до створення ефективних команд в медичних установах, що на відміну від наявних підходів, включає п'ять основних етапів і враховує специфіку роботи різних медичних установ та психотипи працівників. Запропоновано методичний підхід до прийняття рішень в управлінні ефективністю медичних підприємств та установ, удосконалено систему оцінки та контролю шляхом запровадження тактичних та оперативних ключових індикаторів ефективності. У роботі також викладено теоретичні та науково-практичні положення щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів, запропоновано управлінську модель функціонування медичних закладів у модернізацій них умовах.Ключові слова: управління ефективністю, механізм управління, мотивація, бенчмаркінг, модернізація, ефективність, менеджмент, децентралізація^UThesis for scientific degree of Candidate of Economic Sciences (PhD); Speciality 08.00.04 – Economy and management of the enterprises. – International Humanitarian University, Odesa, 2020.The dissertation proposes a number of theoretical and organizational methodological approaches and scientific and practical recommendations regarding the formation of a mechanism for managing the performance of medical institutions. For the first time an organizational mechanism for managing the performance of a medical institution is developed. This mechanism binds regional centers of medical information with the internal structures (teams) of the institution proposed by the author, as well as international associations that provide the data about the work of medical institutions of the region, facilitate the exchange of data and management technologies, and conducting performance benchmarking, which collectively organizationally ensures a steady increase of the efficiency of medical institutions. The theoretical and methodological approaches to the performance management for medical institutions' are improved by clarifying its essence and identifying the main approaches to its understanding, identifying the relationship between medical, social and economic efficiency, formulating the characteristics that should have an effective system of performance measurement, selecting the most appropriate methods for performance measurement and management in medical institutions, namely key performance indicators and benchmarking. The methodical approaches to the analysis of economic efficiency of non-budget and budget medical institutions are developed, which, in contrast to existing approaches, use nonparametric methods of statistical analysis, in particular, the basic and special models of the data envelopment analysis, Malmquist total factor productivity index, and instruments of international benchmarking, which ensure the fulfillment of important stages of the process of performance management for medical institutions – an evaluation, analysis and making managerial decisions. The system of personnel motivation for Ukrainian medical institutions is developed. It uses the results of the survey of the medical staff and students conducted by the author, and forms the basis of the motivational mechanism that provides the movement of the organizational mechanism, and this, in turn, is driven by an economic mechanism for managing the performance of the medical institution. A methodical approach for the creation of effective teams in medical institutions is developed. In contrast to existing approaches it includes five main stages and takes into account the specifics of the work of various medical institutions and psychotypes of medical workers. The methodical approach to making managerial decisions in the performance management of medical institutions is proposed. It includes five main stages and allows managers to take non-intuitive, but rational managerial decisions based on quantitative analysis and performance management goals. The system for evaluating and controlling the performance of medical institutions is improved through the introduction of tactical and operational key performance indicators, which together with the proposed introduction of performance dashboards comprehensively assess the medical, social, economic, technical and financial efficiencies of medical institutions. This system in real time helps the manager respond promptly to changes in the work of institution and make timely managerial decisions aimed at sustainable growth of the efficiency of medical institution. The dissertation also describes theoretical and scientific-practical approaches for the formation of a mechanism for performance management on medical institutions, in particular, the concept of «the mechanism for performance management on a medical institution» is formulated, the establishment of regional medical information centers is grounded, an operating model for managing the performance of medical institutions and a step-by-step approach the order of its functioning are presented.Keywords: performance management, management mechanism, motivation, benchmarking, modernization, efficiency, management, decentralization


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Ременяк О. В. 
Децентралізація публічної влади в правовій теорії та державотворчій практиці / О. В. Ременяк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація є комплексним теоретичним дослідженням децентралізації публічної влади в правовій теорії та державотворчій практиці.У роботі проаналізовано ґенезу ідеї децентралізації в світовій політико-правовій думці та державотворчій практиці. Досліджено сутність децентралізації та особливості її визначення в теорії держави та права.Автором з'ясовано історіографію та методологію дослідження децентралізації публічної влади.У дисертації, на основі досвіду європейських демократій, узагальнено основні сучасні концепції децентралізації влади. Визначено особливості та моделі децентралізації публічної влади в унітарній державі, а також співвідношення явищ децентралізації та федералізації. Проаналізовано вплив глобалізації як правового явища на децентралізацію публічної влади в державі.Автором узагальнено особливості децентралізації влади в умовах демократичної трансформації. Комплексно проаналізовано нормативно-правову базу реформи децентралізації в Україні та процес реформування місцевого самоврядування як напрям децентралізації публічної влади.Вказано на проблеми проведення конституційної реформи щодо децентралізації влади в Україні та можливості удосконалення процесу передачі функцій і повноважень від центральних органів влади до місцевих.^UThesis is a complex theoretical study of decentralisation of the public authority in the legal theory and state-building practice.Genesis of the idea of decentralisation in world politico-legal thought and state-building practice are analysed in this dissertation. The essence of the decentralisation and peculiarities of its defining in the theory of state and law are researched. Historiography and methodology of the study of decentralisation of the public authority are studied by the author.In the thesis, based on the experience of the european democracies, basic modern concepts of the decentralisaton of the authority are generalized. Author defined features and patterns of decentralisation of the public authority in unitary state along with correlation of decentralisation and federalization notions.Influence of globalization as a legal notion on decentralisation of the public authority is analysed.Peculiarities of decentralisation of the authority in a context of democratical transformation are generalized by the author. The complex analisys of legal and regulatory framework of decentralisation in Ukraine and of the reformation process of a local government as a kind of the public authority decentralisation was held.The problems of constitutional reform regarding the power decentralization in Ukraine and the possibility of improving the process of transferring functions and authority from the central government to the local government are pointed out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Ревко А. М. 
Соціогуманітарний простір та його вплив на розвиток регіональних господарських систем / А. М. Ревко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.05 – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка. – Чернігівський національний технологічний університет Міністерства освіти і науки України. – Чернігів, 2020.У дисертації розроблено теоретичні й методологічні положення, наукові та практичні рекомендації щодо впливу модернізації соціогуманітарного простору регіону на розвиток регіональних господарських систем. Систематизовано наявні теоретичні підходи до формування соціогуманітарного простору регіону та ретроспективні тенденції розвитку соціальної інфраструктури в його складі. Наведено авторські дефініції: «соціогуманітарний простір регіону», «соціальна інфраструктура регіону», «людиноцентризм», «закономірності трансформації соціогуманітарного простору регіону», «публічно-приватне партнерство соціальної інфраструктури», «соціальне підприємництво» та «інклюзивний просторовий розвиток». Запропоновано методологічні засади оцінювання впливу соціогуманітарного простору на модернізацію продуктивних сил регіонів України. Досліджено тенденції розвитку освітньо-медичної та культурологічної інфраструктури, визначено праксеологічний вимір функціонування соціогуманітарного простору та здійснено ранжування областей України та воєводств Республіки Польща за рівнем соціальної стратифікації. Обґрунтовано роль освітньої складової соціальної інфраструктури в розвитку соціального підприємництва в деяких європейських країнах та розкрито організаційні засади публічно-приватного партнерства соціальної інфраструктури соціогуманітарного простору.Дисертанткою окреслено інституціональний механізм формування нового соціогуманітарного простору регіону в умовах децентралізованого управління та сформовано просторову модель модернізації компонентів соціальної інфраструктури в контексті започаткованих реформ. Запропоновано стратегічні засади модернізації соціальної інфраструктури регіонів України з урахуванням критеріїв інклюзивності та окреслено управлінську модель модернізації соціальної інфраструктури регіону.Ключові слова: соціальна інфраструктура регіону, соціогуманітарний простір регіону, регіональні господарські системи, соціальний капітал, децентралізація, публічно-приватне партнерство соціальної інфраструктури, соціальне підприємництво, освітньо-професійне консультування молоді, інститути громадянського суспільства, партисипація територіальних громад, інклюзивний просторовий розвиток, соціогуманітарна стратегія регіону.^UThesis for a Doctor Degree in Economic Sciences in specialty 08.00.05 –Development of Productive Forces and Regional Economics (subject area – economic sciences). – Chernihiv National University of Technology Ministry of Education and Science of Ukraine. – Chernihiv, 2020.The thesis developed theoretical and methodological principles, scientific and practical recommendations on the impact of the modernization of the socio-humanitarian space of the region on the development of regional economic systems. The existing theoretical approaches to the formation of the socio-humanitarian space of the region and the retrospective trends in the development of social infrastructure in its composition are systematized. The author's definitions have been submitted: “socio-humanitarian space of the region”, “social infrastructure of the region”, “human-centrism”, “laws of transformation of the socio-humanitarian space of the region”, “public-private partnership of social infrastructure”, “social entrepreneurship” and “inclusive spatial development”. The methodological basis for assessing the impact of the socio-humanitarian space on the modernization of the productive forces of the regions of Ukraine is proposed.The development trends of the educational-medical and cultural-cultural infrastructure are investigated, the praxeological dimension of the functioning of the socio-humanitarian space is determined, and the regions of Ukraine and the voivodships of the Republic of Poland are ranked by the level of social stratification. The role of the educational component of the social infrastructure in the development of social entrepreneurship in some European countries is justified and the organizational foundations of the public-private partnership of the social infrastructure of the social and humanitarian space are revealed.The dissertation candidate outlined the institutional mechanism for the formation of a new socio-humanitarian space in the region under decentralized management and a spatial model for the modernization of the components of social infrastructure in the context of the reforms launched. The strategic foundations for the modernization of the social infrastructure of the regions of Ukraine are proposed taking into account the inclusion criteria and a management model for the modernization of the social infrastructure of the region is identified.Keywords: social infrastructure of the region, socio-humanitarian space of the region, regional economic systems, social capital, decentralization, public-private partnership of social infrastructure, social entrepreneurship, educational and professional counseling of youth, civil society institutions, participatory development of territorial communities, inclusive spatial development, socio-humanitarian strategy of the region.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Пономарьов В. В. 
Світові практики децентралізації влади: порівняльний аналіз / В. В. Пономарьов. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційному дослідженні на підставі порівняльного аналізу світових практик децентралізації публічної влади, виявлені подібності та відмінності в цьому процесі в різних країнах, здійснено типологію цих практик на основі форми державного устрою та визначено шляхи впровадження кращого світового досвіду в практику децентралізації в Україні.Аргументовано доведено, що основними типами світових практик децентралізації влади є три основних: децентралізація в унітарних країнах, в федеративних та постколоніальних країнах. В цих групах країн існує різне число рівнів управління, тому перерозподіл повноважень, здійснення всіх видів децентралізації - політичної, адміністративної, фінансової, секторальної має серйозні відмінності в істоті цих процесів. Встановлено, що сучасні адміністративні реформи виступають інструментом для розбудови якісно нової системи органів публічної влади, зміст якої полягає, з одного боку, в комплексній перебудові чинної системи управління всіма сферами суспільного життя, з іншого, у розбудові інститутів державного управління та самоврядування, які ще мають буті створені. Уточнено теоретико-методологічні основи дослідження децентралізації публічної влади. На основі аналізу сучасних наукових підходів до вивчення процесів децентралізації публічної влади в різних країнах зроблено висновок що загальновизнані усвідомлення понять та категорії можуть слугувати захисним бар'єром перед суперечностями й непорозуміннями в українському суспільстві та науковому середовищі, зокрема у розумінні сутності процесів реформування місцевого самоврядування в Україні. Формування системи понять та категорій, яка відповідає світовім науковим нормам, є запорукою якісного порівняльного аналізу світових практик децентралізації публічної влади в країнах світу. Досліджено теоретична спадщина класичних теорій місцевого самоврядування, Проведено аналіз різних теорій походження місцевого самоврядування що дало змогу звести основні їх відмінності до різниці у поглядах на способи формування місцевих органів влади та на характер взаємовідносин з центральною владою. Специфіка самоврядних організаційних форм, взаємини місцевих органів з державною владою визначаються класиками теорій місцевого самоврядування за історичними, географічними, демографічними особливостями кожної країни, їхнім політичним режимом та чинною правовою системою. Визначено роль кращих світових практик децентралізації влади для України. Значну роль у просуванні цього досвіду в Україну має співробітництво України з зарубіжними інституціями, програмами, фондами, зокрема Організації Об'єднаних Націй. Її документи складають певну методичну базу, основану на аналізі практики децентралізації публічної влади країн різних континентів, в проведенні реформ місцевого самоврядування. Це є величезний масив інформації для будь-якої держави, що вступає на цей шлях. Найбільш значущими напрямками співробітництва є такі як просування досвіду міжмуніципального співробітництва в світі, надання правової допомоги під час розробки національного законодавства, підготовки персоналу, організації роботи ОТГ, форм їх взаємодії з органами виконавчої влади, управління фінансами територіальних громад і багато інших. Проекти міжнародних донорів дозволяють не тільки пришвидшити рух українських громад до європейських стандартів, формують міцне громадянське суспільство, але й безпосередньою технічною допомогою допомагають крок за кроком покращувати суспільне життя в Україні.Проаналізовано досягнення та проблеми децентралізації публічної влади в Україні в контексті світових практик. В Україні за останні шість років зроблено дуже багато стосовно запровадження дієвого місцевого самоврядування шляхом проведення послідовної масштабної реформи із децентралізації влади, зокрема, проведено об'єднання територіальних громад, адміністративно-територіальна реформа, значне зміцнення органів місцевого самоврядування. Нова законодавча база значно посилила мотивацію до міжмуніципальної консолідації в країні, створила належні правові умови та механізми для формування спроможних територіальних громад сіл, селищ, міст, які об'єднують свої зусилля у вирішенні нагальних проблем. Також вже виправдала себе нова модель фінансового забезпечення місцевих бюджетів, які отримали певну автономію і незалежність від центрального бюджету. На підставі проведеного дослідження запропоновано певні заходи щодо подальшого вдосконалення процесу децентралізації публічної влади в Україні, зокрема щодо поповнення законодавчої бази для подальшого розвитку територіальних громад, правове регулювання інституту старости села, селища, урегулювання механізму розподілу майна спільної власності територіальних громад району між кількома ОТГ, запровадження механізмів контролю за законністю рішень органів місцевого самоврядування та якістю надання населенню адміністративних та соціальних послуг.^UIn the dissertation research on the basis of comparative analysis of world practices of decentralization of public power, similarities and differences in this process in different countries are revealed, the typology of these practices on the basis of the state system is carried out and ways of introduction of the best world experience in decentralization practice in Ukraine are defined. In unitary states, where there are two levels of government, central and local, the division of powers between public authorities and local authorities is different than in federal states, where there are three levels of government, central, regional and local. However, among the unitary countries there is a significant number of unitary regionalized countries (UN classification), such as Ukraine, where there are also three levels of government. Comparative analysis of this situation is of great importance for understanding the peculiarities of decentralization in Ukraine. Quite different tasks are solved in postcolonial countries, where the process of decentralization depends on the degree of development of the country, on the impact traditions, remnants of tribalism, the way of gaining independence and the influence of former metropolises on political processes in postcolonial countries. It is established that modern administrative reforms are a tool for building a qualitatively new system of public authorities, the content of which is, on the one hand, a comprehensive restructuring of the current system of governance in all spheres of public life, on the other, building institutions of public administration and self-government be created. The theoretical and methodological bases of research of decentralization of public power are specified. Based on the analysis of modern scientific approaches to the study of decentralization of public power in different countries, it is concluded that generally accepted understandings of concepts and categories can serve as a protective barrier against contradictions and misunderstandings in Ukrainian society and the scientific community. . The formation of a system of concepts and categories that meets world scientific standards is the key to a qualitative comparative analysis of world practices of decentralization of public power in the world. The role of the best world practices of decentralization of power for Ukraine is determined. Cooperation of Ukraine with foreign institutions, programs, foundations, in particular the United Nations, plays a significant role in promoting this experience in Ukraine. Its documents form a certain methodological basis, based on the analysis of the practice of decentralization of public power in countries of different continents, in the implementation of local government reforms. This is a huge array of information for any state entering this path. The most important areas of cooperation are such as promoting the experience of inter-municipal cooperation in the world, providing legal assistance in drafting national legislation, staff training, organization of OTG, forms of their interaction with the executive, financial management of local communities and many others. International donor projects not only accelerate the movement of Ukrainian communities to European standards, form a strong civil society, but also help to improve public life in Ukraine step by step through direct technical assistance. A fundamentally new type of partnership and a variety of intersectorial cooperation, cooperation in the form of a cluster, which is a system of interconnected enterprises, suppliers, research institutions, consumers, authorities and other entities cooperating to achieve competitiveness at local, regional and at the state level. This form of cooperation of territorial communities' best meets the objectives of the Sustainable Development Goals as it offers an innovative approach to the organization of partnerships in the system of territorial development. The application of the cluster approach in the organization of cooperation of territorial communities will allow introducing a new sectorial form of cooperation of territorial communities, which will provide more integrated activities in a particular area of cooperation. Based on the study, certain measures are proposed to further improve the process of decentralization of public power in Ukraine, in particular to replenish the legal framework for further development of territorial communities, legal regulation of the institution of village elders, settlements, regulation of joint property of territorial communities. Mechanisms for monitoring the legality of decisions of local governments and the quality of administrative and social services are proposed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

ЗІНЧЕНКО Г. К. 
Механізми формування публічної політики на регіональному рівні в умовах децентралізації владних повноважень / Г. К. ЗІНЧЕНКО. — Б.м., 2021 — укp.

Зінченко Георгій Костянтинович Механізми формування публічної політики на регіональному рівні в умовах децентралізації владних повноважень. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії в галузі публічного управління та адміністрування за спеціальністю 281 – «Публічне управління та адміністрування» – Університет митної справи та фінансів, Дніпро, 2021.У дисертації отримано наукові та практичні результати, які вирішують конкретне наукове завдання – теоретичного обґрунтування механізмів формування публічної політики на регіональному рівні в умовах децентралізації владних повноважень.Актуальність обраної теми дослідження обумовлена тим, що в умовах децентралізації в Україні існує необхідність перегляду установчих засад формування публічної політики на регіональному рівні та пошуку механізмів, що дадуть змогу враховувати потреби регіонів, місцевого населення, стейкхолдерів. Суб'єкти формування політики мають вибудувати таку систему, в якій взаємоузгоджуються та компенсуються (якщо немає можливості узгодити) питання забезпечення розвитку регіонів та безпечного існування держави. Це обумовлює не лише потребу оновлення переліку публічних інститутів, що беруть участь у формуванні політики, але й науково-практичного пошуку нових механізмів формування публічної політики на регіональному рівні, які відповідали б рівню викликів розвитку, а інколи й існуванню держави та громадського суспільства в умовах децентралізації владних повноважень.Уточнено розуміння публічної політики як системної та послідовної діяльності органів публічного управління, що спрямована на задоволення та узгодження інтересів різних соціальних груп і з'ясування суспільно значущих проблем, та передбачає активну участь у цьому процесі громадськості та визначено її особливості, як-от: розв'язання суспільних проблем; реакція на незадоволення соціальних груп, їхні вимоги або потреби, вимоги чи потреби суспільства в цілому; цілеспрямована діяльність; результат взаємодії державних, недержавних та наддержавних інститутів. Визначені основні загальносистемні принципи, що мають стати базовими під час формування публічної політики на регіональному рівні та стратегічні пріоритети формування регіональної політики України, що дадуть можливість існувати державі та розвиватись громадянському суспільству, і відповідають загальносвітовим тенденціям розвитку та безпеки.Узагальнено перелік суб'єктів публічної політики на регіональному рівні. Наголошено на необхідності активного залучення громадськості та її об'єднань на всіх етапах циклу політики. Визначено, що принцип територіальної організації публічної влади забезпечує взаємодію різних рівнів публічної влади, їх ранжування за ієрархією, установленням їхньої відповідальності, компетенцій, повноважень, взаємодії між органами державної влади та органами місцевого самоврядування, між центром і регіонами, між державою та громадою. Доведено, що реалізація принципів менеджеризму в публічному управлінні ґрунтується на п'яти типах індивідуальної підконтрольності як обов'язкового мінімуму для забезпечення відповідальності державного службовця: правовий контроль; фінансовий контроль; політичний контроль; демократичний контроль; етичний контроль.З'ясовано, що компетенції складаються з права та обов'язку здійснювати відповідні функції. Встановлені проблеми у визначенні компетенцій органів публічної влади, основними з яких є різне бачення кожним суб'єктом системи своєї компетенції, неврегульованість статусів, ієрархії підпорядкування або її браку, відсутність відповідальності за неналежне виконання наявних компетенцій тощо.Установлено, що інституційну спроможність органів публічного управління в Україні можна значно підвищити завдяки такому інструменту як краудсорсинг, який дозволить привести вироблену політику у відповідність до інтересів різних стейкхолдерів, підвищити рівень довіри до органів влади, отримати оптимальні результати управління за мінімального витрачання ресурсів, вирішити поточні питання і визначити завдання на перспективу, об'єктивно оцінити роботу органів влади, забезпечити підвищення якості життя, рівня задоволеності громадян послугами, що надаються органами публічного управління.Визначено, що проєкти регіонального розвитку вирішують питання соціальних, економічних, екологічних, гуманітарних та інших позитивних змін цієї території, що безпосередньо впливають на рівень та якість життя населення. Деталізовано технологію та визначено 4 етапи формування стратегій регіонального розвитку. Здійснено аналіз Стратегій регіонального розвитку різних областей України, на підставі чого зроблені висновки щодо доступності й відкритості їх формування, або, навпаки, щодо формалізації і небажання брати відповідальність та здійснювати стратегічне планування. Ключові слова: публічна політика, формування публічної політики, децентралізація, владні повноваження, регіональна політика, стратегія, механізми публічної політики.^UIn the dissertation scientific and practical results are obtained, which together solve a specific scientific problem- theoretical foundation of mechanisms of public policy formation at the regional level in the conditions of decentralization of power.The relevance of the chosen research topic is due to the fact that in the context of decentralization in Ukraine there is a need to revise the founding principles of public policy at the regional level and find mechanisms to take into account the needs of regions, local populations and stakeholders. The subjects of policy-making should build a system in which the issues of ensuring the development of the regions and the safe existence of the state are mutually agreed and compensated (if it is not possible to agree). This necessitates not only an update of the list of public institutions involved in policy-making, but also a scientific and practical search for new mechanisms for public policy-making at the regional level that would meet the level of development challenges and sometimes the existence of the state and civil society in decentralization of power.The understanding of public policy as a systematic and consistent activity of public administration bodies, aimed at satisfying and harmonizing the interests of different social groups and solving socially significant problems and involves active public participation in this process is clarified. The most significant features of public policy are identified, in particular: public policy is aimed at solving social problems, it appears as a reaction to the dissatisfaction of social groups, their demands or needs or the demands or needs of society as a whole; public policy is a purposeful activity that has a clearly defined goal and involves monitoring the achievement of expected results; public policy is the result of the interaction of state, non-state and supranational institutions.The basic system-wide principles that should become basic in the formation of public policy at the regional level and strategic priorities for the formation of regional policy of Ukraine, which will allow the state to exist and develop in civil society, and meet global trends in development and security.The list of public policy actors at the regional level is summarized. The need for active involvement of the public and its associations at all stages of the policy cycle was emphasized.It is determined that the principle of territorial organization of public authority provides interaction of different levels of public authority, their ranking in the hierarchy, establishing their responsibilities, competencies, powers, interaction between public authorities and local governments, between the center and regions, between state and community.It is proved that the implementation of the principles of management in public administration is based on five types of individual control as a mandatory minimum to ensure the responsibility of civil servants: legal control; financial control; political control; democratic control; ethical control.It was found that competencies consist of the right and obligation to perform the relevant functions. Problems have been identified in determining the competencies of public authorities, the main of which are different views of each subject of the system of its competence, unregulated status, hierarchy of subordination or lack thereof, lack of responsibility for improper implementation of existing competencies, etc.It is established that the institutional capacity of public administration in Ukraine can be significantly increased through such a tool as crowdsourcing, which will bring the policy in line with the interests of various stakeholders, increase trust in government, get optimal management results with minimal resources, address current issuesIt is determined that regional development projects address issues of social, economic, environmental, humanitarian and other positive changes in this area that directly affect the level and quality of life of the population.The technology is detailed and 4 stages of formation of regional development strategies are defined. The analysis of Regional Development Strategies of different regions of Ukraine is carried out, on the basis of which conclusions are made about the accessibility and openness of their formation, or, conversely, about the formalization and unwillingness to take responsibility and carry out strategic planning.Key words: public policy, formation of public policy, decentralization, powers, regional policy, strategy, mechanisms of public policy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Сосуновський В. С. 
ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА: СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ / В. С. Сосуновський. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація являє собою соціально-філософське дослідження територіальної громади як складової функціонування сучасного соціуму. Визначається cпецифіка coціальнo-філocoфcькoгo аналізу територіальної громади; розкрито основні етапи становлення територіальної громади, виокремлено категоріальне коло, що розкриває її сутність; з'ясовуються функції та людиновимірнаспрямованість функціонування територіальної громади. Дається характеристика проблемного поля соціального буття територіальної громади в сучасній Україні. Визначено детермінанти оптимізації функціонування територіальної громади в умовах територіальної реформи та децентралізації влади в українському суспільстві.Ключові слова: територіальна громада, філософія, людиновимірність, соціум, держава, спільнота, людина, розвиток, децентралізація, самоврядування.^UThe dissertation is a social and philosophical study of the territorial community as a component of the functioning of the modern society. Specificity of the social-philosophical analysis of the territorial community is determined; the basic stages of formation of a territorial community are revealed, a categorical circle is revealed, which reveals its essence; elucidates the functions and human dimension of the local community.The relevance of the research topic is that the analysis of social processes is an urgent task of socio-philosophical intelligence, so it is important to clarify the essential characteristics and perspectives of changes in the functioning of territorial communities іn modern Ukraine. The problem of the territorial community concerns the daily life of15 each of its inhabitants and it is appropriate to highlight the directions of development of this social formation. The modernization of the social space involves reformatting its components, updating the principles of functioning and the list of social services provided. Important in this aspect is the understanding of Ukrainian experience in organizing a territorial community. The reflection of the phenomenon of territorial communities as a modernized institute of traditional Ukrainian culture seems relevant. The purpose of the dissertation is social and philosophical understanding of the territorial community.Fruitful in the socio-philosophical discourse is the consideration of the genesis of the territorial community as a socio-cultural phenomenon caused by historical, formation and civilization factors. Within the framework of such a research paradigm, the isolation and general characterization of the territorial community of the Ancient World, the Middle Ages, Modern Times and the Market-Modern Epoch is a good one. The territorial community as a socio-cultural phenomenon has passed in its development stages from the neighborhood community in the primitive society to the self-governing social unit, the constructive functioning of which serves as the basis for the development of the state, society as a whole and its individual regions in particular. Understanding the concept of "territorial community" as a socio-philosophical category, which denotes a stable, historically conditioned, based on spatial, economic, cultural, ethnic, social, political, moral and other principles, community of people. It is self-sufficient and autonomous. The territorial community is a social monad with a certain socio-cultural potential and social capital. This is sufficient to integrate this concept into the system of modern socio-philosophical knowledge. The internal structure of the concept of "territorial community" includes the following implications: the territorial community as a whole material system, as a component of sociality, culture, integrity of society.Attributes of the territorial community are: the tradition of origin and functioning, the status of the community as the main element of economic and social structure of society, territorial localization and administrative and economic autonomy, the basis for the formation and existence of an ethnic community or several ethnic groups, a certain openness about the process of reproduction of the gene. The formation of territorial communities is determined by a certain space (territory), ethnic, religious, demographic, economic, social, political, value factors. In the evolution of the territorial community there is a contradiction between, on the one hand, the desire to preserve integrity, acertain level of seclusion, autonomy, a separate production cycle and, on the other hand, involvement in the external social space through a wide range of connections with other social actors.Traditional territorial (both rural, settlement, and local) communities fulfill important traditional and new socio-economic and spiritual-political functions.Overcoming, to some extent, the alienation of humans from the effects of the aggressive global environment is one of the main ones. The territorial community acts as a social refuge, where a person gets the opportunity to take advantage of social infrastructure,geographical location, natural environment and where a person feels a sense of solidarity, pride in being involved in the community of this territory. In a territorial community, a person adds his or her efforts to joint actions leading to an increase in the capacity and efficiency of the territorial community. It is revealed that the realization of human-creating and human-dimensional activities of the territorial community involves the creation of a social space suitable for a full human life and aimed at increasing the scope of human freedom in the context of the exercise of its essential forces. The determinants of optimizing the functioning of a territorial community in the context of territorial reform and decentralization of power in Ukrainian society have been determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Беспалов М. О. 
Особливості формування місцевих бюджетів в умовах децентралізації владних повноважень / М. О. Беспалов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.05 – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка (галузь знань – економічні науки). – Національний університет «Чернігівська політехніка» МОН України, Чернігів, 2021.Робота виконана у ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая».Дисертація присвячена поглибленню теоретико-методичних засад та практичних рекомендацій щодо формування місцевих бюджетів в умовах децентралізації владних повноважень. Узагальнення теоретичних аспектів щодо ролі місцевих бюджетів у зміцненні фінансової бази місцевого самоврядування дало можливість уточнити понятійно-категоріальний апарат теорії регіональної економіки, зокрема розвинуті поняття «децентралізація владних повноважень», «фінансова децентралізація», місцеві бюджети». З'ясовано особливості функціонування місцевих бюджетів з точки зору правового функціонування, факторів формування та функціонування місцевих бюджетів в Україні в умовах децентралізації владних повноважень, що дало можливість виокремити особливості, які перешкоджають місцевим бюджетам стати детермінуючим інструментарієм соціально-економічного розвитку територій. Виокремлено вимоги, за використанням яких повинні бути побудовані міжбюджетні відносини.Розвинуто науково-методологічний базис пізнання особливостей формування місцевих бюджетів в умовах децентралізації владних повноважень. Запропоновано підходи щодо нівелювання існуючих недоліків міжбюджетних відносин. Розроблено методичний підхід щодо оцінювання особливостей формування місцевих бюджетів в умовах децентралізації владних повноважень. Для підвищення ефективності функціонування місцевих бюджетів запропоновано систему заходів, що передбачає: використання механізму державно-приватного партнерства; підвищення ефективності управління ризиками місцевих бюджетів, заходи щодо дотримання фінансової дисципліни в умовах децентралізації владних повноважень, недекларативного задіяння програмно-цільового методу бюджетування місцевих бюджетів, запровадження партиципаторного бюджетування, зміни в податковій системі у напрямі підвищення самодостатності місцевих бюджетів, заходи щодо раціоналізації видатків місцевих бюджетів. Розроблено заходи щодо підвищення самодостатності місцевих бюджетів. Обґрунтовано науково-практичні засади імплементації європейського досвіду, що передбачають заходи щодо використання фінансової підтримки інвестиційно-інноваційного розвитку територій в умовах децентралізації владних повноважень.Ключові слова: місцеві бюджети, бюджетування, децентралізація владних повноважень, міжбюджетні трансфери, міжбюджетні відносини, фінансова децентралізація, місцеве самоврядування.^UThesis for a candidate degree in economics by specialty 08.00.05 – development of productive forces and regional economy (branch of knowledge – economic sciences). – National University "Chernihiv Polytechnic" MES of Ukraine, Chernihiv, 2021.The work was performed at the IHE “Academician Yuri Bugay International Scientific and Technical University”.The dissertation is devoted to deepening of theoretical and methodical bases and practical recommendations concerning formation of local budgets in the conditions of power decentralization.Generalization of theoretical aspects of the role of local budgets in strengthening the financial base of local self-government made it possible to clarify the conceptual and categorical apparatus of regional economic theory, in particular the developed concepts of “power decentralization”, “financial decentralization”, “local budgets”.The peculiarities of local budgets functioning in conditions of legal functioning, factors of formation and functioning of local budgets in Ukraine in the conditions of power decentralization, which allowed to identify features that prevent local budgets from becoming a determining tool for socio-economic development. The requirements for the use of which intergovernmental relations should be built are highlighted.The scientific and methodological basis of knowledge the local budgets formation peculiarities in the conditions of power decentralization has been developed. The system of principles is singled out, which contains: firstly, the principles of inter-budgetary relations and local budgets formation and functions of local budgets and inter-budgetary relations. The scientific and methodological provisions for distinguishing the peculiarities of the local budgets formation built in terms of legal action in terms of power decentralization, factors in the formation and local budgets functioning have been further developed.Approaches to leveling the existing shortcomings of inter-budgetary relations are proposed, which provide for the development of institutions operating on the basis of state-partnership principles, directions for intensifying the creation of regional development funds and regional development agencies and contain measures and norms to improve the State regional development fund.A methodical approach to assessing the peculiarities of local budget formation in the context of power decentralization, which involves the use of coefficients, building functional relationships and identifying the most influential factors in the formation of local budget revenues, taking into account specific features.A system of measures to improve the local budgets efficiency is proposed, which provides for: the use of public-private partnership mechanism; improving the local budgets risk management efficiency, measures to comply with financial discipline in the power decentralization, non-declarative use of budgeting local budgets program-targeted method, introduction of participatory budgeting, changes in the tax system to increase local budgets self-sufficiency, measures to rationalize local budgets.Measures have been developed to increase the local budgets self-sufficiency, which include changes in the direction of clarifying social and industry norms and standards, systematization of expenditures in accordance with the established powers and improvement of the budgeting program-target method.The scientific and practical principles of the European experience implementation are substantiated, which provide for measures to use financial support for investment and innovation development of territories in the conditions of power decentralization.Key words: local budgets, budgeting, decentralization of power, intergovernmental transfers, intergovernmental relations, financial decentralization, local self-government


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Бодовська Л. І. 
Розвиток земельних відносин в умовах децентралізації влади / Л. І. Бодовська. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено з'ясуванню особливостей розвитку земельних відносин, як предмету земельного права, в умовах здійснюваної реформи децентралізації влади. У процесі дослідження сформовано базовий понятійнокатегорійний апарат, основу якого становлять поняття децентралізації та деконцентрації, які запропоновано розглядати як два видові складові одного родового явища, яким є «розосередження» або дисипація. У результаті вибудовується дихотомічна конструкція, де об'єднуючим родовим поняттям виступає дисипація (розосередження) влади, а видовими поняттями будуть деконцентрація, як розосередження владної компетенції центральної влади на користь місцевих державних органів, і децентралізація – дисипація на користь органів місцевого самоврядування. Обґрунтовано тотожність юридиколексичних конструкцій «децентралізація державної влади» і «децентралізація державного управління», зокрема для цілей нашого дисертаційного дослідження. Визначено межі децентралізації, зокрема верхнім її рівнем єдосягнення абсолютної децентралізації (деволюції), а нижньою межею є рівень державного контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування. При цьому методологічною основою розмежування повноважень між державою і органами місцевого самоврядування має бути принцип, згідно з яким держава не повинна брати на себе вирішення тих питань, які можуть успішно вирішуватися органами самоврядування. Обґрунтовано виокремлення субінституту комплексної юридичної відповідальності за правопорушення проти земель комунальної власності, яка об'єднує традиційну та безпосередньо земельно-правову відповідальність у зазначеному секторі правопорушень. Цей субінститут є частиною земельноправового інституту юридичної відповідальності за земельні правопорушення.При цьому традиційна складова охоплює трудову (дисциплінарну і матеріальну), адміністративну, кримінальну та цивільну (майнову)відповідальність. Зроблено висновки щодо розвитку вказаної відповідальності у розрізі окремих складових. Зокрема, заходи морального впливу трудової відповідальності не мають належного рівня поваги і вагомості, тому на фоні поодиноких випадків застосування остання позбавлена будь-якої ключової ролі у забезпеченні формування превентивних, виховних та безпосередньо каральних функцій загального режиму юридичної відповідальності. У сфері адміністративної відповідальності запропоновано передати розглядадміністративних справ, що належали до компетенції ліквідованої Державної інспекції сільського господарства, а також діючої Державної екологічної інспекції України до повноважень органів місцевого самоврядування, зокрема їх виконавчих комітетів. З огляду на виключну роль держави у сфері притягнення до кримінальної відповідальності випливає пасивна функція органів місцевого самоврядування у притягненні винних осіб до кримінальної відповідальності за правопорушення проти земель комунальної власності. Цивільно-правова (майнова) відповідальність, як складова вищевказаного субінституту, спирається на загальні засади відшкодування шкоди, виокремлені у статтях ЦК України, що відносить її до компетенції судів загальної юрисдикції. Нарешті, безпосередньо спеціальна земельно-правовавідповідальність полягає у припиненні права користування землями комунальної власності. Юридичною підставою для цього є тривале не усунення порушення земельного законодавства, за якою орган місцевого самоврядування може винести рішення про припинення права користування земельною ділянкою.^UThe dissertation is devoted to clarification the peculiarities of the development of land relations as a subject of land law in the context of the ongoing decentralization of the authority. In the course of the research, a basic conceptual categorical apparatus has been formed, the basis of which is the concept of decentralization and deconcentration, which is proposed to be considered as two kinds of components of the same generic phenomenon, which is «dispersion» or dissipation. As a result, a dichotomous structure is built up, where dissociation (dispersion) of power is the unifying generic concept, and deconcentration, as the dispersion of central governmental authority for the benefit of local state bodies, and decentralization – dissipation of self-government, are the specific concepts. The identity of legal-lexical constructs «decentralization of state power» and «decentralization of public administration» is substantiated, in particular for the purposes of our dissertation. The limits of decentralization have been defined, in particular its upper level is the achievement of absolute decentralization (devolution), and the lower limit is the level of state control over the activity of local self-government bodies. The methodological basis for the separation of powers between the state and local self-government bodies should be the principle that the state should not undertake to address those issues that can be successfully resolved by self-government bodies. It is justified the separation of the sub-institute of the complex legal liability for offenses against communal property lands, which combines traditional and direct land-liability in the said sector of offenses. This sub-institute is part of the land law institute for legal responsibility for the land offenses. The traditional component covers labor (disciplinary and material), administrative, criminal and civil (property) liability. Conclusions have been made regarding the development of this responsibility in the terms of individual components. In particular, the measures of moral influence of the labor responsibility do not have the proper level of respect and importance, so against the background of the isolated cases the use of the latter is deprived of any key role in ensuring the formation of preventive, educational and directly punitive functions of the general regime of legal liability. In particular, the measures of moral influence of the labor responsibility do not have the proper level of respect and importance, so against the background of the isolated cases the use of the latter is deprived of any key role in ensuring the formation of preventive, educational and directly punitive functions of the general regime of the legal liability. In the area of the administrative responsibility, it is proposed to transfer the consideration of administrative cases that are within the competence of the liquidated State Inspection of Agriculture, as well as the existing State Environmental Inspection of Ukraine to the powers of the local self-government bodies, in particular their executive committees. Given the exceptional role of the state in criminal prosecution, the passive function of local self-government bodies in prosecuting perpetrators of criminal offenses against communal property offenses arises. Civil (property) liability, as a component of the above sub-institute, is based on the general principles of compensation for damages set out in the articles of theCivil Code of Ukraine, which attributes it to the competence of courts of general jurisdiction. Finally, a special land liability is the termination of the right to use the communal property. The legal basis for this is the long-term non-elimination of the violation of the land legislation, under which the local government may decide to terminate the right to use the land.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Жорняк А. М. 
Модернізація діяльності органів місцевого самоврядування щодо соціальної інтеграції осіб з інвалідністю в Україні / А. М. Жорняк. — Б.м., 2021 — укp.

Жорняк А.М. Модернізація діяльності органів місцевого самоврядування щодо соціальної інтеграціі осіб з інвалідністю в Україні.Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософіі за спеціальністю 281 — «Публітіе управління та адміністрування» Дніпропетровський регіональний інститут державного управління Національної академіі державного управління при Презпдентові України, Дніпро, 2021.У дисертаціі на підставі аналізу теоретичних здобутків науковців, міжнародного досвіду, чинного законодавства України та практики його застосування установлено сутність i особливості державної та регіональної політики щодо соціальної інтеграціі осіб з інвалідністю, виявлено пріоритетні напрямки i протиріччя, вироблений механізм модернізаціі діяльності органів місцевого самоврядування з цього питання.У роботі акцентусться увага на тому, що актуальність дослідження проблемы державної політики в галузі соціальної інтеграціі осіб з iнвaлiднiGтю в Україні обумовлена протиріччям між збільшенням чисельності людей, що мають інвалідність, i нерозвиненістю системи ïx соціальної інтеграціі та адаптаціі до мінливих соціально-політичних i економічних умов. Крім того, нepoзвинeнiGть соціального законодавства, неефективність реалізаціі вже прийняти законів у цій сфері, неготовність суспільної свідомості прийняти таких людей як повноправних членів суспільства погіршують ситуацію. Автор підкреслюс, що незважаючи на зусилля державної влади, соціальна політика в цілому i щодо осіб з інвалідністю, як однісї з найбільш незахищених соціальних гpyп, багато в чому с не випереджальною, а, навпаки, запізнілою, що не мінімізус, а максимізус соціальне розшарування українців. До того ж децентралізація неможе стати гapamicю вирішення ycix соціально-економіяних проблем на регіональному чи місцевому рівні. На основі аналізу наукової літератури було виявлено, що сьогодні виникла гостра потреба подальшої імплементації в українське законодавство міжнародних стандартів забезпечення інтеграції осіб інвалідністю в контексті сучасних глобалізаційних викликів та посилення евроінтеграційних процесів в Україні. Автор наголошуе на необхідності модернізаціі органів місцевого самоврядування щодо соціальної інтеграціі осіб з інвалідністю.У вступі обгрунтовано актуальність та доцільність дослідження;вказано на зв'язок роботи з науковими програмами, планами, темами; визначено об'ект, предмет, мету, завдання i методи дослідження; назначено джерельну базу; окреслено наукову новизну та практичне значения одержаних результатів; висвітлено апробацію та впровадження результатів дослідження; зазнаяено особистий внесок здобувача та подано структуру й обсяг дисертаційної роботи.^UZhorniak А. М. Modernization of Local Government Actix ities to Promote Social Integration of Persons with Disabilities in Ukraine. — Qualiication research paper, irianuscript.Thesis for Doctor of Philosophy Degree (РЮ): Specialty 281 Public Management and Administration. — Dnipropetrovsk Regional Institute for PuЫic Administration, National Academy for Public Administration under the President of Ukraine, Dnipro, 2021.The dissertation based оп the analysis of theoretical achievements of scientists, international experieпce, current legislation of Ukraine and the practice of its application estaЫishes the essence and features of state and regional policy, identifies priorities and contradictions, develops а mechanism for modernization of local government activities to promote social integration of persons with disabilities.The dissertation emphasizes that the relevance of the study of state policy in the field of social integration of persons with disabilities in Ukruine is due to the contradiction between the increase in the number of people with disabilities and the underdevelopment of their social integration and adaptation to changing socio- political and economic conditions. In addition, the underdevelopment of social legislation, the inefficiency of the implementation of already adopted laws in this area, the unwillingness of the public consciousness to accept such people as freemen of soGiety exacerbate the situation. The author emphasizes that despite the efforts of the goxernment, social policy in general and towards people with disabilities, as one of the most vulnerable social groups, is largely not ahead, but, оп the contrary, belated, which does not minimize but maximizes the social stratification of Ukrainians. In addition, decentralization cannot guarantee the solution of all socio-economic problems at the regional or local level. Based оп the analysis of the scientific literature, it was found that today there is ап urgent needfor further implementation in Ukrainian legislation of international standards to ensure the integration of people with disabilities in the context of current globalization challenges and strengthening European integration processes in Ukraine. The author emphasizes the need to modernize local governments for the social integration of persons with disabilities.The relevance and feasibility of the study is substantiated in the Introduction; the connection of work with scientific programs, plans, topics is indicated; the ob)ect, subject, purpose, tasks and methods of research are defшed; the source base is indicated; the scientific novelty and practical significance of the oЫained results are outlined; the approbation and implementation of research results are covered; the personal contribution of the author is indicated and the structure and volume of the dissertation work are given.The results of theoretical analysis of research about the formation and implementation of state policy to promote social integration of persons with disabilities are presented; the conceptual and categorical apparatus of research is generalized; methods of research of the state policy at the local level concerning social integration of persons with disabilities are defined in the First Chapter«Theoretical Principles of Formation and Implementation of State Policy to Promote Social Integration of Persons with Disabilities».The legislative support of state policy оп persons with disabilities in Ukraine is analyzed; the institutional capacity of interaction between local self-government bodies and civil society institutions оп issues of social integration of persons with disabilities is substantiated; modern international standards for social integration of persons with disabilities are considered; оп the basis of the analysis of various scientific sources the peculiarities of the implementation of the state policy of foreign countries оп the researched topic are determined, the experieпce for Ukraine is actualized in the Second Chapter «Organizational and Legal Framework for the Implementation of State Policy at the Local Level оп the Social Integration of Persons with Disabilities».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського