Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (156)
Пошуковий запит: (<.>K=ДЕДУКЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 42
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іваницька О. С. 
Розвиток тьюторства у закладах вищої освіти Німеччини / О. С. Іваницька. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – вища освіта Німеччини.Мета дослідження – виявити особливості розвитку тьюторства в умовах вищої освіти Німеччини та окреслити можливості використання конструктивних ідей німецького досвіду в університетах України.Методи дослідження: аналіз і синтез, індукція, дедукція, узагальнення, систематизація, класифікація, зіставлення, порівняння, спостереження, опитування та інтерв'ювання.Вперше виявлено особливості розвитку тьюторства в умовах вищої освіти Німеччини; висвітлено тьюторство як науково-педагогічну проблему; виконано аналіз розвитку тьюторства у закладах вищої освіти Німеччини у міжнародному та національному контексті; досліджено специфіку реалізації тьюторства на інституційному рівні у Німеччині; окреслено можливості використання конструктивних ідей та досвіду розвитку тьюторства у Німеччині в умовах університетської освіти України. Уточнено зміст понять «тьюторство», «тьютор», «тьюторіал». Подальшого розвитку набули положення про організацію тьюторства та використання його потенціалу з метою забезпечення якості освітніх послуг та підвищення успішності здобувачів вищої освіти.^UThe higher education of Germany is the research object.The research aim is to identify peculiarities of the tutoring development in the context of higher education of Germany and to outline the possibilities of using the constructive ideas of German experience at the universities of Ukraine.The research methods: analysis and synthesis, induction, deduction, generalization, systematization, classification, comparison, observation, surveillance and interviewing.For the first time peculiarities of the tutoring development in the conditions of higher education of Germany have been identified; tutoring is presented as a scientific and pedagogical problem; the analysis is performed on the tutoring development at Higher Educational Establishments of Germany in the international and national context; the specificity of tutoring realization at the institutional level of Germany is researched; possibilities of using of the constructive ideas and experience of the tutoring development in Germany under the conditions of university education of Ukraine are outlined. The comprehension of the concepts “tutoring”, “tutor”, “tutorial” is clarified. Provisions on the tutoring organization and its potential use gained further development in order to ensure the quality of educational services as well as to improve the success of higher education applicants.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Алмугхід А. М. 
Вербальна репрезентація арабського світу в російській мові. / А. М. Алмугхід. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – лексикографічні статті, пов'язані з концептом арабский мир, зокрема назви предметів одягу, страв арабської кухні та конфесійного арабського дискурсу, а також текстові фрагменти із цими поняттями.Мета дослідження – виявити та описати мовні та мовленнєві засоби вербальної репрезентації концепту арабский мир для правильного розуміння їх значень та руйнування наявних стереотипів.Методи дослідження. У роботі використано такі методи дослідження, як-от: індукція, дедукція, узагальнення, аналіз та синтез. Лінгвістичні методи охоплюють дефінітивний, тезаурусний, контекстний, контрастивний, компаративний, компонентний, дистрибутивний, дескриптивний.Теоретична значущість дисертації зумовлена її спрямуванням на вирішення сучасних проблем семантики та лінгвокультурології. Одержані результати дослідження поглиблюють знання про поняття, пов'язані з концептом арабский мир. У роботі визначено особливості вербалізації цього концепту в словниках та в Національному корпусі російської мови.Практична значущість одержаних результатів дисертації полягає в тому, що її висновки та узагальнення є внеском в теорію лінгвокультурології та концептології. Отримані результати можуть бути застосовані в теоретичних курсах з лінгвокультурології російської мови, когнітивної лінгвістики. Окремі результати можуть виявитися корисними під час напрацювання навчально-методичних матеріалів з когнітивної лінгвістики для студентів-русистів, а також для написання курсових та кваліфікаційних робіт. Зафіксований і проаналізований у дисертаційній праці фактичний матеріал є цікавим для підготовки навчальних посібників і підручників з когнітивної лінгвістики, у лексикографічній практиці. Водночас дослідження стане корисним для істориків, культурологів, етнографів і краєзнавців.Нaукова новизнa полягає в тому, що в роботі вперше комплексно досліджено та описано засоби вербальної репрезентації лінгвокультурного концепту арабский мир, які охоплюють такі сфери, як-от: географія, історія, культура, мистецтво, побут, мова, релігія. Перспектива подальшого дослідження полягає в розширенні аналізу географічного та побутового аспектів вербалізації арабского мира в російській мові та порівняння зі сприйняттям арабского мира носіями української мови.^UThe object of the study is lexicographical articles related to the concept of the Arab world, including the names of clothing, dishes of Arabic cuisine and religious Arabic discourse, as well as text fragments with these concepts.In the dissertation we aim to identify and describe the language and speech means of verbal representation of the concept of the Arab world for a correct understanding of their meanings and dispelling existing stereotypes.Research methods such as induction, deduction, generalization, analysis and synthesis are used in the paper. Linguistic methods include definitive, thesaurus, contextual, contrastive, comparative, component, distributive and descriptive.Theoretical value of the dissertation is due to its focus on solving contemporary problems of semantics and cognitive linguistics. The results of the study deepen the knowledge of the concepts associated with the concept of the Arab world. The peculiarities of verbalization of this concept in dictionaries and in the National Corpora of the Russian language are determined in the paper.The practical relevance of the obtained results of the dissertation is that its conclusions and generalizations are a contribution to cognitive linguistics. The obtained results can be applied in theoretical courses on linguoculturology of the Russian language, cognitive linguistics. Some results may be useful in the development of teaching materials on cognitive linguistics for Russian students, as well as for writing term and qualifying papers. The factual material recorded and analyzed in the dissertation can be used for the preparation of textbooks and textbooks on cognitive linguistics, in lexicographic practice. At the same time, research can be useful for historians, culturologists, ethnographers and local historians.The scientific novelty of the dissertation research is that for the first time the paper comprehensively researched and described the means of verbal representation of the concept of the Arab world, which covers such areas as geography, history, culture, art, life, language, religion.Directions for future research. The prospect of further research is to expand the analysis of geographical and everyday aspects of verbalization of the Arab world in the Russian language and comparison with the perception of the Arab world by native speakers of the Ukrainian language.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бобрівець В. В. 
Податкове стимулювання благодійництва: зарубіжна практика та перспективи України / В. В. Бобрівець. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – процес оподаткування благодійної діяльності. Мета – полягає в обґрунтуванні теоретико-методичних підходів до використання податкових пільг для стимулювання суспільно корисної благодійної діяльності та формування на цій основі концептуальних засад і практичних рекомендацій щодо вдосконалення податкового регулювання благодійництва в Україні. Методи – загальнонаукові та емпіричні: аналіз, синтез, індукція, дедукція, аналогія, конкретизація, абстрагування, групування, узагальнення, діалектичний, системний, історичний, соціологічний, графічна та таблична інтерпретація. Результати дослідження полягають в тому, що сформульовані в дисертаційній роботі теоретичні узагальнення та методичні рекомендації сприятимуть ефективному розвитку оподаткування благодійних організацій в Україні. Новизна: виокремлено систему податкового стимулювання благодійництва та теоретично обґрунтовано доцільність її визначення як сукупності функціональних засобів впливу на економічні мотивації благодійників розширювати межі діяльності; удосконалено науково-методичні засади податкового контролю, які базуються на впровадженні у звіті про використання доходів неприбуткової організації обов'язкової деталізації загальної суми отриманих доходів і здійснених витрат у розрізі контрагентів; удосконалено порядок розрахунку благодійної податкової знижки; набули подальшого розвитку: теоретичне обґрунтування мотивів економічної поведінки платників податків у частині розширення переліку неальтруїстичних причин залучення до благодійності; наукові засади щодо оцінювання форм благодійних податкових пільг з позиції їх відповідності принципам оподаткування для благодійників різних дохідних груп; аргументації доцільності застосування в Україні найкращих міжнародних підходів до досягнення кореляції оподаткування та процесу формування у благодійників свідомих імпульсів щодо здійснення благодійної діяльності як остаточної відповіді на заходи із податкового регулювання. Впроваджено у діяльність Головного управління Державної фіскальної служби в Тернопільській області, Комітету з питань промислової політики та підприємництва Верховної Ради України, Тернопільської міської ради та у навчальний процес Тернопільського національного економічного університету Сфера використання – Державна фіскальна служба України, Комітет з питань бюджету Верховної Ради України.^UObject - the process of taxation of charitable activities. The purpose is to substantiate theoretical and methodological approaches to the use of tax breaks to stimulate socially beneficial charitable activities and to formulate on this basis conceptual foundations and practical recommendations for improving tax regulation of philanthropy in Ukraine. Methods - general scientific and empirical: analysis, synthesis, induction, deduction, analogy, concretization, abstraction, grouping, generalization, dialectic, systemic, historical, sociological, graphical and table interpretation. The results of the study are that the theoretical generalizations and methodological recommendations formulated in the dissertation will contribute to the effective development of taxation of charitable organizations in Ukraine. The novelty set of tax regulation tools has identified a system of tax incentives for philanthropy and the theoretically justified the feasibility of its definition as a set of functional means of influencing the economic motivations of benefactors to expand the boundaries of activity; the scientific and methodological principles of tax control are improved, based on the introduction of a mandatory report on the use of nonprofit organizations' income in order to detail the total amount of income received and expenses incurred by contracting parties; the procedure for calculating the charitable tax discount; have acquired further development: theoretical substantiation of the motives of the economic behavior of taxpayers in terms of expanding the list of non-oltouristic reasons for engagement in charity; scientific principles for evaluating forms of charitable tax benefits from the point of view of their compliance with the tax principles for benefactors of various income groups; the argumentation of expediency in Ukraine of the best international approaches to achieve the correlation of taxation and the process of forming benefactors of conscious impulses on the implementation of charitable activities as a final response to tax regulation measures. Implementation of the activities of the Main Department of the State Fiscal Service in the Ternopil Oblast, the Committee on Industrial Policy and Entrepreneurship of the Verkhovna Rada of Ukraine, the Ternopil City Council, and the educational process of the Ternopil National Economic University. Scope of application - State Fiscal Service of Ukraine, Committee on issues of budget of the Verkhovna Rada of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Брандибура І. Ю. 
Професійна підготовка бакалаврів гуманітарних наук з політології в університетах Англії та Уельсу / І. Ю. Брандибура. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – університетська освіта Англії та Уельсу. Мета дослідження – виявити особливості професійної підготовки бакалаврів гуманітарних наук з політології в умовах університетської освіти Англії й Уельсу та розробити науково-методичні рекомендації щодо використання ідей англійського й уельського досвіду в університетах України. Методи дослідження: аналіз і синтез, індукція, дедукція та узагальнення, систематизація і класифікація, зіставлення, порівняння, спостереження, опитування.Вперше виявлено особливості професійної підготовки бакалаврів гуманітарних наук з політології в університетах Англії та Уельсу; висвітлено професійну підготовку бакалаврів гуманітарних наук з політології як науково-педагогічну проблему; досліджено організаційно-педагогічні засади професійної підготовки бакалаврів гуманітарних наук з політології в університетах Англії та Уельсу на основі розробленої структурної моделі; на основі порівняльно-педагогічного аналізу виокремлено спільне та відмінне у досвіді Англії, Уельсу й України; розроблено науково-методичні рекомендації щодо використання прогресивного досвіду Англії та Уельсу у системі університетської освіти України. Уточнено зміст понять «бакалавр гуманітарних наук з політології», «фахівець з політології». Подальшого розвитку набули положення про організацію професійної підготовки майбутніх фахівців з політології на основі комплексного використання традиційних та інноваційних методів навчання із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, тісної співпраці університетів з місцевою громадою і потенційними роботодавцями.^UUniversity education of England and Wales is the research object. The research aim is to identify peculiarities of professional training of Bachelors of Arts in Political Science in university education of England and Wales and to develop scientific and methodological recommendations on the use of English and Welsh ideas and experience at the universities of Ukraine. The research methods: analysis and synthesis, induction, deduction and generalization, classification, systematization, comparison and critical reflection, observation, poll. For the first time the peculiarities of professional training of Bachelors of Arts in Political Science at the universities of England and Wales have been identified; professional training of Bachelors of Arts in Political Science has been presented as a current pedagogical issue; on the basis of the developed structural model organizational and pedagogical conditions of professional training of Bachelors of Arts in Political Science have been researched; on the basis of comparative pedagogical analysis, common and distinctive features of England, Wales, and Ukraine have been identified; scientific and methodological recommendations on the use of advanced ideas of English and Welsh experience in university education of Ukraine have been developed. The notions “Bachelor of Arts in Political Science”, “Political Science specialist” have been clarified. The ideas of organization of professional training of political science specialists based on the complex use of traditional and innovative teaching and learning methods in combination with information and communication technologies, close collaboration of universities with the local community and prospective employers have gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Гармаш О. М. 
Формування тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов у процесі професійної підготовки. / О. М. Гармаш. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у закладах вищої освіти; мета: науково обґрунтувати й експериментально перевірити педагогічні умови формування тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов у процесі професійної підготовки; методи: теоретичні: аналіз, синтез та узагальнення наукової літератури з метою уточнення сутності основних понять дослідження, вивчення стану розробленості проблеми формування тьюторської компетентності майбутніх учителів у педагогічному дискурсі, з'ясування її структури, компонентів, критеріїв, показників та рівнів сформованості; індукція, дедукція, порівняння й абстрагування для обґрунтування педагогічних умов формування тьюторської компетентності; емпіричні: педагогічне спостереження, анкетування, тестування, інтерв'ювання, бесіда, аналіз продуктів творчої діяльності, метод експертних оцінок для вивчення сучасного стану сформованості тьюторської компетентності в майбутніх педагогів; педагогічний експеримент для перевірки ефективності визначених педагогічних умов формування тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов; математичні методи статистичної обробки: кількісний та якісний аналіз експериментальних даних для опрацювання результатів експериментального дослідження; критерій згоди Пірсона ( ) для оцінки статистичної значущості отриманих результатів; новизна: уперше розроблено структурні компоненти тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний, особистісно-рефлексивний), критерії сформованості (мотиваційний, теоретичний, практичний, рефлексивний), відповідні показники й рівні (високий, середній, низький); теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування тьюторської компетентності майбутніх учителів іноземних мов у процесі професійної підготовки (створення в закладі вищої освіти стимулювального освітнього середовища, сприятливого формуванню тьюторської компетентності; відображення в змісті освітніх компонентів (навчальних дисциплін, курсових робіт, педагогічних практик) циклу професійної підготовки вчителів іноземних мов специфіки тьюторської роботи та введення навчальної дисципліни «Основи тьюторства в закладах освіти»; застосування інтерактивних технологій навчання в процесі формування тьюторської компетентності); уточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження, а саме: поняття «професійна підготовка вчителя», «тьютор», «тьюторська діяльність», «тьюторський супровід», «індивідуальна освітня програма», «індивідуальна освітня траєкторія», «індивідуальний освітній маршрут», «тьюторська позиція», «тьюторська компетентність»; сутність, зміст, особливості діяльності вчителя-тьютора; подальшого розвитку набули форми, методи й засоби професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у закладах вищої освіти.^UObject: the process of professional training of future foreign language teachers in higher education institutions; purpose: to scientifically substantiate and experimentally test the pedagogical conditions for the formation of tutoring competence of future foreign language teachers in the process of professional training; methods: theoretical: analysis, synthesis and generalization of scientific literature to clarify the essence of the basic concepts of research, study the state of development of the problem of formation of tutoring competence of future teachers in pedagogical discourse, clarifying its structure, components, criteria, indicators and levels of formation; induction, deduction, comparison and abstraction to substantiate the pedagogical conditions for the formation of tutoring competence; empirical: pedagogical observation, questionnaires, testing, interviews, conversation, analysis of creative products, the method of expert assessments to study the current state of formation of tutoring competence in future teachers; pedagogical experiment to test the effectiveness of certain pedagogical conditions for the formation of tutoring competence of future foreign language teachers; mathematical methods of statistical processing: quantitative and qualitative analysis of experimental data for processing the results of experimental research; Pearson's agreement criterion to assess the statistical significance of the results; the scientific novelty is that, for the first time, it has been developed the structural components of tutor competence of future teachers of foreign languages (motivational-value, cognitive, operative, person-reflexive), criteria of formation (motivational, theoretical, practical, reflexive), the corresponding indicators and levels (high, medium, low); it has been theoretically justified and experimentally examined the pedagogical conditions to form tutor competence of future foreign language teachers in the professional training process (creating stimulating educational environment in institutions of higher education, favorable formation of tutor competence; in the content of educational components (subjects, course papers, pedagogical practice), representation of the professional cycle to train foreign language teachers the specificity of tutor's work and introduction of the subject «Basics of tutoring in educational institutions»; using interactive technologies of education in the process to form tutor competence); we have specified the conceptual-category apparatus of the research, namely “professional teacher's training”, “tutor”, “tutor activity”, “tutor assistance”, “individual educational programme”, “individual educational trajectory”, “individual educational route”, “tutor's position”, “competence”, “tutor's competence”; the matter, content of the specificity of teacher-tutor's activity; we have further developed forms, methods and means of professional training of future foreign language teachers in institutions of higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Голіков О. С. 
Фабрикація порядку. Знання в конституюванні соціального. / О. С. Голіков. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: знаннєва конституція соціального. Мета: концептуалізація знаннєвих засад, вимірів та структур соціального як упорядкованості режимно здійснюваних дій. Методи дослідження: аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, аналогія, індукція, дедукція та системний аналіз, порівняльний аналіз, кількісні соціологічні опитування, факторний аналіз, фокусовані групові інтерв'ю, аналіз документів. Теоретичні та практичні результати: обґрунтовано інтерпретацію соціального на основі концепції знання як універсуму суджень; розроблено та дослідницьки випробувано категоріальний апарат інтернального дослідження знання як конституєнта соціального; запропоновано визначення понять для дослідження екстернального дизайну та системної розбудованості знання; виокремлено біофізіологічне як специфічний знаннєвий модус позасоціальних аспектів людського тіла; обґрунтовано розгляд знання з практичної точки зору крізь призму концепту протоколу соціального; доведено, що хронотоп фабрикації знання є нероздільною єдністю часу та місця; розроблено інтерпретацію порядку соціального та режимів реалізації порядків; розроблено інтерпретацію структур знання в різних формах суспільної свідомості; розвинуто соціологічне розуміння опосередкованості та безпосередньості як знаннєвих конструктів та практичних епіфеноменів; здійснено дослідження зв'язку знання та влади з точки зору порядків соціального і режимів їхньої реалізації; здійснено інтерпретацію феномену комунікації як субстрату виробництва знання; досліджено диференціацію режимів, порядків, упорядкувань і практичних реалізацій. Новизна: вирішено важливу наукову проблему соціології знання – розробка соціологічної концепції знаннєвих засад, вимірів та структур соціального. Ступінь впровадження: результати дослідження пройшли апробацію й впроваджені в діяльність соціологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна МОН України.^UObject: leisure practices of rural teenagers. Aim: conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. Research methods: analysis, compartmentalizing, comparative analysis, questionnaires, semi-structured interviews, focus group interviews, document analysis, factor analysis, cluster analysis, correlation analysis. Theoretical and practical results: the concepts of N. Elias figurative sociology are applied to the study of the leisure practices of rural adolescent youth; the concept of «polyfigurative leisure culture» is implemented into the scientific cycle; a basic model of values which play the most significant role in choosing of the leisure practices for rural adolescents, namely the values of social status, reference community, family, affair, communication, carefree life, freedom, is characterized; the connection of creative leisure practices with such characteristics of social subjectivity of rural adolescents as academic success, real and potential social mobility, additional employment, volunteering, is discovered. Novelty: the conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. The degree of implementation: the results of the research were tested and introduced into the activity of the sociological faculty of MES of Ukraine V.N. Karazin Kharkiv National University named after.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Гончарова О. В. 
Повсякденне життя польської шляхти Київської губернії (1863 – 1917 рр.): автореферат дис. ... д.філософ : 032 / О. В. Гончарова. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації показано комплексну картину становища польської шляхти Київської губернії та проаналізовано вплив політичних, економічних і культурних процесів у 1863 – 1917 рр. на її повсякденне життя. Результатами роботи є рукопис дисертації та 15 наукових публікацій. Результати дослідження можуть бути використані у навчальному процесі та стати основою для наступних наукових розвідок з історії повсякдення.Мета дослідження – створення комплексної картини становища польської шляхти Київської губернії та аналіз впливу політичних, економічних і культурних процесів у другій половині ХІХ – початку ХХ ст. на її повсякденне життя.Об’єктом дослідження є польська шляхта Київської губернії.Предметом дослідження виступає повсякденне життя польської шляхти Київської губернії у 1863–1917 рр.Методологічна основа дослідження складається з принципів історизму, об’єктивності, системного аналізу та науковості. З метою з’ясування поставлених завдань застосовано комплекс загальнонаукових (аналіз, синтез, індукція, дедукція, опис) та спеціально-історичних (проблемно-хронологічний, евристичний, біографічний, статистично-економічний, просопографічний) методів дослідження, які дозволили проаналізувати форми повсякденного життя шляхти, її становища та суспільних ініціатив на теренах Київської губернії.У роботі показано як у 1863 – 1917 рр. на повсякденному житті шляхти відбилися всі суспільні та економічні процеси, які охопили політичну, громадську, освітню та приватну сфери життя.^UThe dissertation shows a comprehensive picture of the situation of the Polish nobility of Kyiv province and analyzes the influence of political, economic and cultural processes in 1863-1917 on their everyday life. The results of the work are a dissertation manuscript and 15 scientific publications. The results of the research can be used in the educational process and become the basis for further scientific research on the history of everyday life. The purpose of the research is to create a comprehensive picture of the situation of the Polish nobility of the Kyiv province and analyze the influence of political, economic and cultural processes in the second half of the 19th and early 20th centuries. on her everyday life.The object of the study is the Polish nobility of Kyiv province.The subject of the study is the everyday life of the Polish nobility of the Kyiv province in 1863–1917.The methodological basis of the research consists of the principles of historicism, objectivity, systematic analysis and scientificity. In order to clarify the tasks, a set of general scientific (analysis, synthesis, induction, deduction, description) and special historical (problematic-chronological, heuristic, biographical, statistical-economic, prosopographical) research methods were applied, which made it possible to analyze the forms of everyday life of the nobility , its position and social initiatives on the territory of the Kyiv province.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Данищук А. С. 
Корекція порушень склепінчастого апарату стопи юних спортсменів, що спеціалізуються в таеквон-До. / А. С. Данищук. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації подано аналіз наявної інформації щодо стану проблеми порушення склепінчастого апарату стопи у юних спортсменів на сучасному етапі; представлено дані про профілактично-корекційні заходи щодо відновлення функціонального стану склепінчастого апарату стопи юних спортсменів; розглянуто питання ролі міофасціальних кінематичних ланцюгів у підтримці фізіологічного стану склепінчастого апарату стопи; подана характеристика комплексу фізичних вправ таеквон-До I.T.F. як основи корекції порушень склепінчастого апарату стопи юних спортсменів 7–8-ми років.Наведено обґрунтованість методів здійснених наукових досліджень, адекватність їх вибору щодо об'єкта, предмета, мети та завдань роботи, доцільність застосування запропонованих методів, описано організацію дослідження і контингент випробуваних. Задля вирішення поставлених у роботі завдань були використані загальноприйняті наукові методи, які містили теоретичний та емпіричний рівні: теоретичний рівень досліджень (аналіз і синтез, узагальнення, індукція та дедукція, моделювання); емпіричний рівень досліджень (опитування; педагогічне спостереження; інструментальні методи дослідження (плантографія з використанням комп'ютерної приставки “DIERS FAMUS” (Німеччина), електронейроміографія з використанням електронейроміографічного комплексу “Нейро-ЕМГ-Микро” (Росія), фотометрія, міотонометрія з використанням міотонометра “SZIRMAI”); педагогічне тестування розвитку рухових здібностей у цілому та технічних елементів таеквон-до зокрема; констатувальний та формувальний етапи педагогічного експерименту); методи математичної статистики.Результати констатувального експерименту визначили необхідність пошуку інноваційних підходів, спрямованих на корекцію порушень склепінчастого апарату стопи юних спортсменів, які спеціалізуються в таеквон-До I.T.F.Дані констатувального експерименту дозволили оцінити показники морфо-функціональних особливостей склепінчастого апарату стопи юних спортсменів, лінійно-кутові показники стопи та біомеханічні властивості скелетних м'язів окремих міофасціальних кінематичних ланцюгів гомілки, що відповідають за підтримку склепінчастого апарату стопи, а також з'ясувати характер рекрутування рухових одиниць переднього і заднього міофасціальних кінематичних ланцюгів гомілки при виконанні різноманітних спортивних вправ таеквон-до, рівень фізичної підготовленості юних спортсменів 7–11-ти років як з порушеннями склепінчастого апарату стопи, так і без його порушень.^UThe dissertation presents an available information analysis on the state of foot arch disorder problem in young athletes at the present stage; data on preventive and corrective measures to restore the foot arch functional state of young athletes are presented; the role of myofascial kinematic chains in maintaining the physiological state of foot arch is considered; the characteristic of a complex of physical taekwon-Do I.T.F. exercises as bases of foot arch disorders correction of young athletes 7–8 year-old is given.The validity of scientific research methods, the adequacy of their choice regarding the object, subject, purpose and objectives of the work, the feasibility of the proposed methods were given, the study organization and the contingent was described. In order to solve the tasks set in the work, generally accepted scientific methods were used, which contained theoretical and empirical levels: research theoretical level (analysis and synthesis, generalization, induction and deduction, modeling); research empirical level (survey; pedagogical observation; instrumental research methods (plantography using the "DIERS FAMUS" (Germany) computer device, electroneuromyography using the electroneuromyographic complex "Neuro-EMG-Micro" (Russia), photometry, myotonometry using a myotonometer "SZIRMAI"); pedagogical testing of motor skills in general and technical elements of taekwon-do in particular; ascertaining and formative stages of the pedagogical experiment); methods of mathematical statistics.The ascertaining experiment results determined the need to find innovative approaches aimed at correcting disorders of foot arch of young athletes specializing in taekwon-Do I.T.F.The ascertaining experiment data allowed to evaluate the indicators of foot arch morphofunctional features of young athletes, foot linear-angular indicators and skeletal muscles biomechanical properties of individual “foot-shin” myofascial kinematic chains, responsible for supporting foot arch apparatus, also to find out the nature of motor units recruitment of anterior and posterior “foot-shin” myofascial kinematic chains while performing various sports taekwon-Do I.T.F. exercises, the level of physical fitness of 7–11 year-old young athletes both with foot arch disorders and without it.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Докаленко В. В. 
Механізми взаємодії органів публічної влади та інститутів громадянського суспільства в умовах децентралізації влади: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / В. В. Докаленко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 28 «Публічне управління та адміністрування» за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування». – Дніпровський державний аграрно-економічний університет. Дніпро, 2023.Метою дисертаційної роботи є обґрунтування теоретичних основ забезпечення взаємодії органів публічної влади з інститутами громадянського суспільства та розробка науково-практичних рекомендацій щодо удосконалення механізмів їх взаємодії в умовах децентралізації влади.Об’єктом дослідження є процеси взаємодії органів публічної влади та інститутів громадянського суспільства.Предмет дослідження – теоретичні та практичні аспекти реалізації механізмів взаємодії органів публічної влади та інститутів громадянського суспільства в умовах децентралізації влади.Методи дослідження. Теоретико-методологічною основою стали загальнонаукові та спеціальні методи: системний аналіз; абстрагування; індукції та дедукції; контент-аналізу; систематизації та узагальнення; індукція та дедукція; порівняння; прогнозування; моделювання.Наукова новизна одержаних результатів розкривається в таких положеннях:вперше:-?запропоновано концептуальну модель побудови механізмів інтегративної взаємодії органів публічної влади та інститутів громадянського суспільства в Україні, базисним конструктом якої виступає консолідуючий ефект від системного застосування сучасного інформаційно-комунікаційного інструментарію, що в комплексній дії стимулює громадян та громадські об’єднання до активізації своєї діяльності; сприяє підвищенню рівня довіри до влади та посилює її авторитет; забезпечує ефективне вирішення суспільно важливих проблем за рахунок консолідації зусиль, а також проведення комплексу дій з моніторингу, аналізу проблем та вибору варіантів державно-управлінських рішень; удосконалено:-?концептуальні положення розвитку механізмів взаємодії органів публічної влади з інститутами громадянського суспільства, які спрямовані на посилення соціальної довіри, підвищення рівня політичної й правової освіти та культури та передбачають наявність політичної волі до змін;-інструментарій механізму інформаційно-комунікаційної взаємодії, комплексна дія якого забезпечує відкритість, оперативність, чіткість, доступність, зіставність та інтероперабельність публічної інформації та є базисом для функціонування механізмів громадської участі в державному управлінні, а також моніторингу та контролю за виконанням управлінських рішень;- комплексний підхід щодо вдосконалення механізмів взаємодії органів публічної влади та інститутів громадянського суспільства, в основу якого покладено положення антикризового державного менеджменту, який забезпечує детермінований зв’язок між успіхами у впровадженні принципів належного врядування та рівнем розвитку й потенціалом громадянського суспільства, а також дає змогу ефективно реалізувати розподіл рівнів участі інститутів громадянського суспільства в державно-управлінській діяльності в матриці «інформування – проведення консультацій – діалог – партнерство»;набуло подальшого розвитку:-напрями імплементації досвіду розвинених демократичних країн із забезпечення взаємодії органів публічної влади та інститутів громадянського суспільства, що в комплексній дій дозволяють забезпечити високий рівень активності досвідченої громадськості, якісне проведення експертно-аналітичної роботи, високий рівень соціальних стандартів та якість соціальних послуг;-?категоріальний апарат науки державного управління шляхом уточнення сутності понять: інститути громадянського суспільства розглядаються в роботі як система суб’єктів та об’єктів публічного управління, що наділені правами відстоювати інтереси своїх представників і суспільства загалом, а також брати участь у розробці та реалізації управлінських рішень. Серед таких інститутів – громадські об’єднання, благодійні, релігійні, професійні, творчі, підприємницькі об’єднання та спілки, органи самоорганізації населення, ЗМІ; механізми взаємодії органів публічної влади запропоновано розглядати як комплекс форм, методів та інструментів, які спрямовані на ефективне функціонування системи взаємин між органами публічної влади і владою загалом, з одного боку, та інститутами громадянського суспільства, з іншого; які виступають рівноправним партнером держави у вирішенні соціально-економічних, гуманітарних, культурних і політичних завдань. Ці взаємини можуть мати характер прямого та зворотного зв’язку та забезпечують цілісний розвиток суспільства, продуктивне впровадження сучасних інструментів прямої демократії, знижують напруженість та конфліктні ситуації в суспільстві;Дисертація складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг дисертації складає 267 сторінок, із них обсяг основного тексту – 231 сторінок, список використаних джерел включає 248 найменувань, 5 додатків.^UDissertation for obtaining the degree of Doctor of Philosophy in the field of knowledge 28 "Public management and administration" in the specialty 281 "Public management and administration". - Dnipro State Agrarian and Economic University. Dnipro, 2023.The purpose of the dissertation is to substantiate the theoretical foundations of ensuring the interaction of public authorities with institutions of civil society and to develop scientific and practical recommendations for improving the mechanisms of their interaction in conditions of decentralization of power.The object of the study is the processes of interaction between public authorities and institutions of civil society.The subject of the study is the theoretical and practical aspects of the implementation of mechanisms of interaction between public authorities and institutions of civil society in conditions of decentralization of power.Research methods. General scientific and special methods became the theoretical and methodological basis: system analysis; abstraction; induction and deduction; content analysis; systematization and generalization; induction and deduction; comparison; prognostication; modeling.The scientific novelty of the obtained results is disclosed in the following provisions:for the first time:- a conceptual model of building mechanisms of integrative interaction of public authorities and civil society institutions in Ukraine is proposed, the basic construct of which is the consolidating effect of the systematic use of modern information and communication tools, which in a complex action stimulates citizens and public associations to intensify their activities; contributes to increasing the level of trust in the government and strengthens its authority; provides an effective solution to socially important problems due to consolidation of efforts, as well as carrying out a set of actions for monitoring, analysis of problems and selection of options for state-management decisions;improved:- conceptual provisions for the development of mechanisms of interaction between public authorities and institutions of civil society, which are aimed at strengthening social trust, increasing the level of political and legal education and culture, and provide for the presence of political will to change;- the toolkit of the mechanism of information and communication interaction, the complex action of which ensures openness, efficiency, clarity, accessibility, comparability and interoperability of public information and is the basis for the functioning of mechanisms of public participation in public administration, as well as monitoring and control over the implementation of administrative decisions;- a comprehensive approach to improving the mechanisms of interaction between public authorities and institutions of civil society, which is based on the provisions of anti-crisis state management, which ensures a deterministic connection between successes in implementing the principles of good governance and the level of development and potential of civil society, and also enables effective to implement the distribution of levels of participation of civil society institutions in state management activities in the matrix "informing - holding consultations - dialogue - partnership";received further development:- directions of implementation of the experience of developed democratic countries in ensuring the interaction of public authorities and institutions of civil society, which in complex actions allow to ensure a high level of activity of an experienced public, high-quality conducting of expert and analytical work, a high level of social standards and the quality of social services;- the categorical apparatus of the science of public administration by clarifying the essence of concepts: civil society institutions are considered in the work as a system of subjects and objects of public administration, which are endowed with the rights to defend the interests of their representatives and society in general, as well as to participate in the development and implementation of management decisions . Among such institutions are public associations, charitable, religious, professional, creative, business associations and unions, self-organization bodies of the population, mass media; it is proposed to consider the mechanisms of interaction of public authorities as a complex of forms, methods and tools aimed at the effective functioning of the system of relations between public authorities and the authorities in general, on the one hand, and civil society institutions, on the other; which act as an equal partner of the state in solving socio-economic;The dissertation consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of used sources and appendices. The total volume of the dissertation is 267 pages, of which the volume of the main text is 231 pages, the list of used sources includes 248 names, 5 appendices.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Долінська Н. В. 
Педагогічна складова у системі підготовки викладачів в університетах США / Н. В. Долінська. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – система підготовки викладачів в університетах США.Мета дослідження – виявити особливості педагогічної складової у системі підготовки викладачів в університетах США та окреслити можливості використання конструктивних ідей американського досвіду в освітній практиці України. Методи дослідження: аналіз і синтез, компаративний та ретроспективний аналіз, індукція, дедукція, класифікація, систематизація, зіставлення, порівняння, спостереження, інтерв'ювання та опитування, узагальнення, експертні оцінки, впровадження та експертиза. Вперше виявлено особливості педагогічної складової у системі підготовки викладачів в університетах США; висвітлено підготовку викладачів в університетах США як науково-педагогічну проблему; охарактеризовано педагогічну складову у системі магістерської та докторської підготовки, у професійному розвитку викладачів університетів США; окреслено можливості творчого застосування конструктивних ідей американського досвіду у підготовці викладачів України. Уточнено зміст понять «менторство», «портфоліо», «портфоліо навчального курсу», «теньюр», «асистування». Подальшого розвитку набули положення про організацію професійного розвитку викладача сучасного університету на основі інтеграції його традиційних та інноваційних форм і методів.^UThe system of faculty training at US universities makes the object of the research.The research aim is to specify the peculiarities of the pedagogical component in the system of faculty training at US universities and to outline the prospects for application of the constructive ideas of the US experience in the higher education in Ukraine.The research methods: analysis and synthesis, comparative and retrospective analysis, induction, deduction, classification, systematization, comparison, observation, interviewing and surveillance, generalization, expert evaluations, implementation and expertise.For the first time the peculiarities of the pedagogical component of the faculty training at US universities have been specified; faculty training at US universities has been highlighted; pedagogical component of graduate faculty training, professional development at US universities has been characterized; the prospects for creative application of the constructive ideas of the American experience to faculty training in Ukraine have been outlined. The notions “mentoring”, “portfolio”, “course portfolio”, “tenure”, “assistantship” have been clarified. The ideas of organization of faculty professional development at a modern university basing on the integration of its traditional and innovative forms and methods have gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Дрозд О. О. 
Основи зберігання плодів зерняткових культур з післязбиральною обробкою інгібітором етилену: автореферат дис. ... д. с.-г. н. : 06.01.15 / О. О. Дрозд. — Б.м., 2023 — укp.

Мета досліджень – наукове обґрунтування технологічних аспектів післязбиральної обробки інгібітором етилену плодів яблуні та груші для збереження товарних і споживних властивостей та продовження холодильного зберігання.Об’єкт досліджень – процеси зміни якості яблук і груш за післязбиральної обробки інгібітором етилену під час холодильного зберігання та пост-холодильної експозиції за температури 18…20 °С, залежно від регіону вирощування, рівня інтенсивності саду (підщепа), терміну збирання (ступінь знімальної стиглості), режиму охолодження та концентрації 1-МЦП.Предмет досліджень – холодильне зберігання яблук зимових сортів і груш ранньо- та пізньоосіннього терміну достигання із застосуванням післязбиральної обробки інгібітором етилену 1-МЦП і режиму охолодження.Методи досліджень: загальнонаукові – гіпотеза, аналіз і синтез, індукція та дедукція, абстрагування і конкретизація, системний аналіз й узагальнення; спеціальні – лабораторний (активність синтезу плодами етилену, інтенсивність дихання і тепловиділення, природні втрати, товарні властивості, щільність м’якуша, основне забарвлення шкірки, компоненти хімічного складу, вихід соку), математико-статистичний (зв’язки між показниками і вплив чинників на збереженість – дисперсійний, регресійний, кореляційний аналізи), органолептичний (дегустаційна оцінка), порівняльно-розрахунковий (економічна ефективність зберігання за післязбиральної обробки інгібітором етилену).Наукова новизна одержаних результатів полягає у вирішенні науково-практичної проблеми та виявленні закономірностей збереження товарних і споживних властивостей плодів зерняткових культур залежно від регіону вирощування, типу саду, терміну збирання врожаю, режиму охолодження та післязбиральної обробки інгібітором етилену.– сформовано теоретичні положення та методичну базу досліджень з післязбиральної обробки інгібітором етилену плодів яблуні і груші залежно від регіону вирощування, типу саду (підщепа), терміну збирання (ступінь знімальної стиглості) та режиму охолодження;– встановлено та запропоновано ефективне застосування диференційованих доз інгібітора етилену для збереження товарності і споживних властивостей плодів;– визначено раціональні технологічні параметри та режими післязбирального охолодження яблук для збереження товарних і споживних властивостей продукції;– досліджено вплив 24-годинного затримання післязбирального охолодження плодів груші на фізіологічні процеси, зміну хімічного складу, товарні і споживні властивості продукції під час зберігання та реалізації (пост-холодильна експозиція);– науково обґрунтовано застосування режиму охолодження і доз інгібітора етилену для досягнення високих показників дегустаційної оцінки плодів яблуні та груші після зберігання;– розраховано, науково обґрунтовано та запропоновано індекс інгібування синтезу плодами етилену за обробки яблук і груш диференційованими дозами інгібітора етилену;– обґрунтовано економічну доцільність застосування різних доз інгібітора етилену для післязбиральної обробки плодів зерняткових культур. Розроблена й рекомендована технологічна інструкція зі зберігання яблук пізнього терміну достигання для різних регіонів вирощування з інтенсивного (підщепа М.9) і традиційного (ММ.106) насаджень, різних термінів збирання (початок і повна знімальна стиглість) за післязбиральної обробки інгібітором етилену, а також технологічна інструкція зі зберігання груш пізньоосіннього терміну достигання різних термінів збирання (початок і повна знімальна стиглість) за режиму післязбирального охолодження й обробки інгібітором етилену (виробниче випробування).Удосконалено методику «Визначення етилен-активності плодів».Запропоновано диференційовані дози інгібітора етилену для післязбиральної обробки плодів: органолептичні властивості яблук сорту Ренет Симиренка покращувати обробкою препаратом СмартФрешSM, в. р. п. (д. р. – 1-метилциклопропн, 3,3 %) дозою 0,051 г/м3, випробувати у виробництві післязбиральну обробку груш сорту Яніс дозою 0,034 г/м3 (препарат СмартФреш) за 24-годинної затримки охолодження.^UThe purpose of the research is the scientific substantiation of the technological aspects of post-harvest treatment with an ethylene inhibitor of apple and pear fruits for the preservation of commercial and consumer properties and the continuation of cold storage.The object of research is the processes of changes in the quality of apples and pears after post-harvest treatment with an ethylene inhibitor during cold storage and post-cold exposure at a temperature of 18...20 °C, depending on the growing region, the level of garden intensity (rootstock), the harvesting period (the degree of removal ripeness), cooling regime and 1-MCP concentration.The subject of the research is the cold storage of apples of winter varieties and pears of early and late autumn ripening with the use of post-harvest treatment with the ethylene inhibitor 1-MCP and the cooling regime.Research methods: general scientific - hypothesis, analysis and synthesis, induction and deduction, abstraction and concretization, system analysis and generalization; special - laboratory (activity of ethylene synthesis by fruits, intensity of respiration and heat release, natural losses, marketable properties, pulp density, main skin color, components of the chemical composition, juice yield), mathematical and statistical (relationships between indicators and the influence of factors on preservation - dispersion, regression, correlation analyses), organoleptic (tasting evaluation), comparative-calculation (economic efficiency of storage with post-harvest treatment with an ethylene inhibitor).The scientific novelty of the obtained results lies in the solution of a scientific and practical problem and the identification of patterns of preservation of marketable and consumer properties of the fruits of grain crops depending on the region of cultivation, type of garden, harvesting period, mode of cooling and post-harvest treatment with an ethylene inhibitor.– theoretical provisions and methodological base of research on post-harvest treatment of apple and pear fruits with an ethylene inhibitor were formed, depending on the region of cultivation, type of garden (rootstock), harvesting period (degree of picking ripeness) and cooling mode;– the effective use of differentiated doses of ethylene inhibitor was established and proposed to preserve the marketability and consumption properties of fruits;– rational technological parameters and modes of post-harvest cooling of apples are determined to preserve the marketable and consumer properties of the products;– the impact of 24-hour post-harvest cooling of pear fruits on physiological processes, changes in chemical composition, marketable and consumer properties of products during storage and sale (post-refrigeration exposure) was investigated;– the application of the cooling regime and doses of the ethylene inhibitor to achieve high indicators of the tasting evaluation of apple and pear fruits after storage is scientifically justified;– the index of inhibition of ethylene synthesis by fruits was calculated, scientifically substantiated and proposed for the treatment of apples and pears with differentiated doses of the ethylene inhibitor;– the economic expediency of using different doses of ethylene inhibitor for post-harvest processing of the fruits of grain crops is substantiated.Developed and recommended technological instructions for storing late-ripening apples for different regions of cultivation from intensive (rootstock M.9) and traditional (MM.106) plantings, different harvesting dates (beginning and full picking ripeness) with post-harvest treatment with an ethylene inhibitor, as well as technological instructions for storing late-autumn pears reaching different harvest times (beginning and full picking ripeness) under post-harvest cooling and treatment with an ethylene inhibitor (production test).The methodology "Determination of ethylene activity of fruits" has been improved.Differentiated doses of ethylene inhibitor are proposed for post-harvest processing of fruits: the organoleptic properties of Renet Simyrenko apples can be improved by treatment with SmartFreshSM, v. r.p. (d.r. – 1-methylcyclopropn, 3.3%) at a dose of 0.051 g/m3, to test in production the post-harvest treatment of pears of the Yanis variety at a dose of 0.034 g/m3 (SmartFresh preparation) with a 24-hour cooling delay.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Жуковська А. Ю. 
Доктрина управління інклюзивним розвитком національної економіки: автореферат дис. ... д. е. н. : 08.00.03 / А. Ю. Жуковська. — Б.м., 2024 — укp.

Об’єктом дослідження є процес управління інклюзивним розвитком національної економіки. Метою дослідження є обґрунтування теоретико-методологічних положень та вироблення науково-практичних рекомендацій щодо управління інклюзивним розвитком національної економіки. Методи дослідження: аналіз, синтез, дедукція, індукція, аналогія, моделювання, абстрагування, узагальнення, інституційний та структурний підходи, статистичний, порівняльний, системний, структурний, факторний і категоріальний аналіз, контент-аналіз, інверт-аналіз та бібліометричний аналіз, методи класифікації та систематизації, кореляційно-регресивний аналіз, метод економіко-математичного прогнозування, підхід за моделлю М. Портера. 2. Результати: концептуальні положення розробки доктрини управління інклюзивним розвитком національної економіки; методичний підхід до оцінки потенціалу національної економіки в сфері інклюзивного розвитку; методичний підхід до розрахунку рівня інклюзивного розвитку національної економіки; науковий підхід до формування категоріального апарату управління інклюзивним розвитком національної економіки; науково-методичний підхід до розробки системи управління інклюзивним розвитком національної економіки; рівнева модель інституційного забезпечення управління інклюзивним розвитком національної економіки; системний підхід до ідентифікації детермінантів сучасної парадигми розвитку національної економіки; структурний підхід до дослідження концептуальних підходів до розвитку національної економіки через призму виявлених детермінантів; структурний підхід до узагальнення методичних засад оцінки рівня інклюзивного розвитку національної економіки; структурний підхід до дослідження потенціалу національної економіки в сфері інклюзивного розвитку; управлінський механізм розбудови інклюзивного середовища національної економіки, програми та механізми інтегрування літніх людей в економічні процеси; методичний підхід до формування інклюзивно-орієнтованих територіальних громад на основі використання принципів універсального дизайну; інклюзивний підхід до надання публічних послуг шляхом розширення способів її здійснення; методичний підхід до підвищення доступності медичних послуг за рахунок впровадження інноваційних інформаційних технологій їх надання; управлінський механізм розвитку інклюзивного підприємництва як інструменту досягнення інклюзивного розвитку національної економіки; методичні підходи до використання інструментарію кроскультурного менеджменту та моделі кейс-менеджменту в діяльності інклюзивних підприємств. Наукова новизна отриманих результатів полягає в обґрунтуванні теоретико-методологічних підходів та виробленні науково-практичних рекомендацій щодо формування і реалізації доктрини управління інклюзивним розвитком національної економіки. Впроваджено у діяльність Директорату стратегічного планування, координації політики та євроінтеграції Міністерства соціальної політики України, Департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної військової адміністрації, Управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради, Почаївської міської ради, КНП «Тернопільський обласний інформаційно-аналітичний центр медичної статистики» Тернопільської обласної ради. Сфера використання: управління національної економікою.^UThe object of research is the process of managing the inclusive development of the national economy. The purpose of the research is to substantiate the theoretical and methodological provisions and develop scientific and practical recommendations for managing the inclusive development of the national economy. Research methods: analysis, synthesis, deduction, induction, analogy, modeling, abstraction, generalization, institutional and structural approaches, statistical, comparative, systemic, structural, factor and categorical analysis, content analysis, invert analysis and bibliometric analysis, classification methods and systematization, correlation-regression analysis, method of economic-mathematical forecasting, approach based on M. Porter's model. 2. Results: conceptual provisions for the development of the doctrine of management of the inclusive development of the national economy; methodical approach to assessing the potential of the national economy in the field of inclusive development; methodical approach to calculating the level of inclusive development of the national economy; a scientific approach to the formation of a categorical management apparatus for the inclusive development of the national economy; a scientific and methodological approach to the development of a management system for the inclusive development of the national economy; level model of institutional support for managing the inclusive development of the national economy; a systematic approach to the identification of determinants of the modern paradigm of the development of the national economy; a structural approach to the study of conceptual approaches to the development of the national economy through the prism of identified determinants; a structural approach to the generalization of methodological principles for assessing the level of inclusive development of the national economy; a structural approach to researching the potential of the national economy in the field of inclusive development; management mechanism for building an inclusive environment of the national economy, programs and mechanisms for integrating older people into economic processes; methodical approach to the formation of inclusive-oriented territorial communities based on the use of principles of universal design; an inclusive approach to the provision of public services by expanding the methods of its implementation; a methodical approach to increasing the availability of medical services due to the introduction of innovative information technologies for their provision; management mechanism for the development of inclusive entrepreneurship as a tool for achieving inclusive development of the national economy; methodical approaches to the use of cross-cultural management tools and the case management model in the activities of inclusive enterprises. The scientific novelty of the obtained results lies in the substantiation of theoretical and methodological approaches and the development of scientific and practical recommendations for the formation and implementation of the doctrine of management of the inclusive development of the national economy. Introduced in the activities of the Directorate for Strategic Planning, Policy Coordination and European Integration of the Ministry of Social Policy of Ukraine, the Department of Architecture, Urban Planning, Housing and Communal Affairs and Energy Saving of the Ternopil Regional and Military Administration, the Department of Strategic Development of Ternopil City Council, Pochaiiv City Council and KNP «Ternopil Regional Information and Analytical Center of Medical Statistics» of Ternopil Regional Council. The sphere of use is a management of the national economy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Заєць С. О. 
Наукові основи формування адаптивних технологій вирощування зернових культур і сої на зрошуваних землях Південного Степу України / С. О. Заєць. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження - адаптація технологій вирощування зернових культур і сої на зрошуваних землях Південного Степу України. Мета - полягала в обґрунтуванні та розробленні наукових основ формування адаптивних технологій вирощування зернових культур і сої на зрошуваних землях, які базуються на раціональному використанні водних ресурсів Каховської та Інгулецької зрошувальних систем, біологічному потенціалі нових сортів і гібридів сільськогосподарських культур, оптимізації технологічних прийомів та запровадженні інноваційних агротехнологічних заходів із урахуванням змін біокліматичного потенціалу зони Південного Степу України. Методи – загальнонаукові (експеримент, аналіз, дедукція, спостереження.) та спеціальні (польовий, лабораьорний, біометричний та вимірювально-ваговий, статистичний, порівняльно-розрахунковий). Результати - полягають в розробці та впровадженні інноваційних технологій вирощування сортів пшениці озимої, ячменю озимого і сої та гібридів кукурудзи, адаптованих до регіональних змін клімату Південного Степу України, що забезпечують на зрошенні високу продуктивність рослин за умови дотримання меліоративних вимог. Матеріали досліджень використано при розробці «Стратегії економічного та соціального розвитку Херсонської області до 2011 року», 8 науково-методичних і 8 науково-практичних рекомендацій з інноваційних агротехнологічних прийомів вирощування пшениці озимої, ячменю озимого, кукурудзи і сої на зрошуваних землях Південного Степу України. Результати досліджень перевірені та впроваджені у виробничих умовах на зрошуваних землях сільськогосподарських підприємств: пшениця озима на площі 39,3 тис. га, ячмінь озимий – 5,6 тис. га, кукурудза на зерно – 2,0 тис. га і соя – 26,7 тис. га. Новизна результатів полягає у вирішенні в умовах зрошення важливої наукової проблеми з розроблення наукових основ формування адаптивних технологій вирощування зернових культур і сої до змін клімату Південного Степу України шляхом обґрунтування методологічних засад реалізації біологічного потенціалу нових сортів і гібридів культур та агроекологічних ресурсів. Науково доведено особливості водоспоживання та ефективності використання води посівами озимих зернових культур, кукурудзи і сої за різних умов зволоження та елементів технологій їх вирощування. Науково-обґрунтовано математичні моделі параметрів режиму зрошення й ефективності використання ФАР культурами та оптимізовано окремі елементи технології їх вирощування, що забезпечують високу окупність поливної води, витрат фінансових та енергетичних ресурсів. Наукова цінність – за результатами узагальнення багаторічних експериментальних даних в умовах зрошення та регіональних змін клімату виконано адаптацію технологій вирощування зернових культур і сої, здійснено математичне моделювання з встановленням динаміки продукційних процесів та закономірностей формування врожайності й якості досліджуваних культур залежно від умов зволоження та агротехнологічних чинників. Галузь – сільське господарство.^UThe object of research - adaptation of technologies for growing grain crops and soybeans on irrigated lands of the Southern Steppe of Ukraine. The goal - was to substantiate and develop the scientific basis for the formation of adaptive technologies for growing cereals and soybeans on irrigated lands, based on the rational use of water resources Kakhovka and Ingulets irrigation systems, biological potential of new varieties and hybrids of crops, optimization of technological methods and technological methods and techniques taking into account changes in the bioclimatic potential of the Southern Steppe zone of Ukraine. Methods - general scientific (experiment, analysis, deduction, observation.) and special (field, laboratory, biometric and measuring-weight, statistical, comparative-calculation). Results - are to develop and implement innovative technologies for growing varieties of winter wheat, winter barley and soybeans and hybrids of corn, adapted to regional climate change in the Southern Steppe of Ukraine, which provide high plant productivity under irrigation subject to reclamation requirements. Research materials were used in the development of "Strategy of economic and social development of Kherson region until 2011", 8 scientific and methodological and 8 scientific and practical recommendations for innovative agro-technological methods of growing winter wheat, winter barley, corn and soybeans on irrigated lands of the Southern Steppe of Ukraine. The research results were tested and implemented in production conditions on irrigated lands of agricultural enterprises: winter wheat on the area of 39.3 thousand hectares, winter barley - 5.6, corn for grain - 2.0 and soybeans - 26, 7 thousand hectares. The novelty of the results lies in solving an important scientific problem in the development of scientific bases for the formation of adaptive technologies for growing cereals and soybeans to climate change in the Southern Steppe of Ukraine by substantiating the methodological basis for realizing the biological potential of new varieties and hybrids and agroecological resources. The results of long - term researches are generalized and features of water consumption and efficiency of water use by crops of winter grain crops, corn and soybeans under different conditions of moistening and elements of technologies of their cultivation are scientifically proved. Mathematical models of irrigation regime parameters and efficiency of FAR use by crops are scientifically substantiated and separate elements of their cultivation technology are optimized, which provide high payback of irrigation water, costs of financial and energy resources. Scientific value - based on the results of generalization of long-term experimental data in irrigation and regional climate change, adaptation of grain and soybean cultivation technologies was performed, mathematical modeling was performed to establish the dynamics of production processes and patterns of yield and quality of studied crops depending on moisture conditions and agrotechnological factors. Sector is agriculture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Завада Я. І. 
Іранська ядерна програма в контексті світової та регіональної безпеки / Я. І. Завада. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – є іранська ядерна програма.Методологічна основа дослідження. Комплексний характер досліджуваної проблеми зумовив обрання низки загальних підходів та методів дослідження. Відповідно, методологічну основу дисертаційного дослідження формує поєднання низки підходів (системний та структурно-функціональний), принципів (історизму, об'єктивності, ідеологічної неупередженості) й методів (аналіз, синтез, індукція, дедукція, аналогія, моделювання, контент- та івентаналіз, порівняння), а теоретичну – концепції неореалізму. Отож під час розгляду міжнародної системи головну увагу зосереджено на державних акторах, як її структурних елементах, а також на військовій могутності, як головному владному ресурсі та інструменті забезпечення національних інтересів у міждержавних взаєминах.Наукова новизна отриманих результатів. Дисертаційна робота є першим у вітчизняній політичній науці ґрунтовним та всебічним дослідженням ядерної програми Ірану крізь призму динаміки регіональної та глобальної безпеки. Практичне значення одержаних результатів визначаємо науковою новизною та актуальністю; воно полягає в можливості застосування результатів дослідження з науково-дослідною, прикладною та навчальною метою.^UThe object of research is the Iranian nuclear program.Methodological basis of the study. The complex nature of the studied problem led to the choice of a number of general approaches and research methods. the methodological basis of the dissertation research is formed by a combination of a number of approaches (systemic and structural-functional), principles (historicism, objectivity, ideological impartiality) and methods (analysis, synthesis, induction, deduction, analogy, modeling, content and event analysis, comparison), and theoretical - the concept of neorealism.Scientific novelty of the obtained results. The dissertation is the first in domestic political science thorough and comprehensive study of Iran's nuclear program through the prism of the dynamics of regional and global security. The practical significance of the obtained results is determined by the scientific novelty, relevance and the possibility of the application for research, applied and educational purposes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Запотічна М. І. 
Розвиток освіти корінних народів Канади / М. І. Запотічна. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – освіта корінних народів у полікультурному суспільстві Канади. Мета дослідження – виявити особливості розвитку освіти корінних народів Канади. Методи дослідження: описовий, статистичний, порівняльний, індукція і дедукція, аналітичний, логічний, історико-хронологічний, ретроспективний, бесіда, анкетуваннz, інтерв'ювання.Вперше на основі історико-педагогічного аналізу виявлено особливості розвитку освіти корінних народів Канади у контексті специфіки її історичного, політичного, економічного, соціального, культурного, релігійного розвитку як держави; обґрунтовано використання методологічних підходів у дослідженні (акмеологічний, конструктивістський, антропологічний, аксіологічний, структурно-функціональний, полікультурний, функціональний, історико-хронологічний, комплексний, порівняльний) і теоретичних засад освіти корінних народів Канади (теорії колективного, емпіричного, трансформативного навчання, ситуативного пізнання та соціального научіння); розроблено та представлено періодизацію розвитку освіти корінних народів Канади, що охоплює 4 періоди: І період (від найдавніших часів до 1620 р.) – розвитку традиційної педагогіки корінних народів; ІІ період (1620 – 1948 рр.) – клерикалізації та агресивної асиміляції освіти корінних народів; ІІІ період (1948 – 1969 рр.) – інтеграції освіти корінних народів; ІV період (1969 р. – дотепер) – залучення корінних народів до управління та забезпечення освіти своїх дітей; виконано аналіз розвитку і забезпечення освіти корінних народів у Канаді на сучасному етапі (освіта та навчання у період раннього дитинства, шкільна освіта, професійна і вища освіта). Уточнено зміст понять «освіта корінних народів», «традиційні знання», «народна педагогіка», «культуровідповідність навчальних програм», «асиміляція», «інтеграція». Удосконалено та розширено наукові уявлення про основні поняття та терміни з проблеми освіти корінних народів Канади; про народну педагогіку індіанців, метисів, інуїтів; про внесок зарубіжних науковців у розвиток теорії і практики освіти корінних народів. Подальшого розвитку набули ідеї про застосування методологічних підходів в історико-педагогічних дослідження, забезпечення освіти корінних народів Канади на основі застосування теорії і практики народної педагогіки у період раннього дитинства, шкільної, професійної та вищої освіти. У науковий обіг введено значний масив друкованих та он-лайн джерел іноземними мовами з освітньої проблематики Канади, маловідомі факти та ідеї, що сприяють формуванню цілісної картини розвитку освіти корінних народів країни дослідження.^UEducation of Indigenous peoples in Canada's multicultural society is the research object. The research aim is to identify peculiarities of education development of Indigenous peoples in Canada. The research methods: descriptive, statistical, comparative, induction and deduction, analytical, logical, historical-chronological, retrospective, conversation, questionnaire, interview.For the first time on the basis of historical and pedagogical analysis, the peculiarities of the development of education of Indigenous peoples in Canada have been identified in the context of the specifics of its historical, political, economic, social, cultural, religious development as a state; the application of methodological approaches to research (acmeologic, constructivist, axiological, structural and functional, multicultural, functional, historical-chronological and comparative approaches) and theoretical framework of education of Indigenous peoples in Canada (the theories of collective, experiential, transformative, situational learning as well as the theory of social learning) have been justified; the periodization of the development of Indigenous peoples' education in Canada that covers 4 periods has been developed and presented: І period ( ancient times- 1620 ) – development of traditional pedagogy of Indigenous peoples; ІІ period (1620 – 1948 ) – clerical education and aggressive assimilation of Indigenous peoples; ІІІ period (1948 – 1969 ) – integration of Indigenous peoples' education; ІV period (1969 – present) – Indigenous peoples involvement in management and provision of education to their children; the development and provision of Indigenous peoples' education in Canada at the present stage (early childhood education and training, school education, professional and higher education) have been analysed. The notions “education of Indigenous peoples”, “traditional knowledge”, “folk pedagogy”, “culture relevant curriculum programmes”, “assimilation”, “integration” have been clarified. Scientific understanding of basic concepts and terms of Indigenous education in Canada traditional pedagogy of Indians, Méti and Inuit, contribution of foreign scientists to the development of theory and practice of education of Indigenous peoples has been improved and extended. The ideas of the application of methodological approaches in historical and pedagogical studies, provision of education to Indigenous peoples in Canada based on applying the theory and practice of folk pedagogy in early childhood, school, professional and higher education have gained further developed. A considerable array of printed and online sources in foreign languages on Canada's educational issues, little-known facts and ideas contributing to a holistic picture of education development of Indigenous peoples of the country under research have been introduced into the scientific field.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Кіщук В. М. 
Педагогічні умови наступності професійної підготовки майбутніх фармацевтів у системі коледж – медична академія / В. М. Кіщук. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх фармацевтів у системі «коледж – медична академія».Мета дослідження – теоретично обґрунтувати концептуальні положення та експериментально перевірити педагогічні умоив і структурно-функціональну модель наступності професійної підготовки майбутніх фармацевтів у системі «коледж – медична академія» на засадах компетентнісного й акмеологічного підходів.Методи дослідження: багатокритеріальний аналіз, синтез, індукція, дедукція, узагальнення, порівняння, педагогічне спостереження, бесіди, анкетування, опитування, тестування, самооцінювання, прогнозування, експертні оцінювання, педагогічне моделювання, методи математичної статистики, педагогічний експеримент.Вперше визначено педагогічні умови наступності професійної підготовки майбутніх фармацевтів у системі «коледж – медична академія» (підвищення пізнавальної активності майбутніх фармацевтів; використання комплексу активних форм і методів навчання, спрямованих на поглиблення та систематизацію знань у сфері фармації; створення практико-орієнтованого середовища для вдосконалення практичних умінь і навичок; стимулювання майбутніх фармацевтів до особистісного та професійного саморозвитку); розроблено структурно-функціональну модель такого процесу, яка охоплює цільовий, теоретико-методологічний, змістово-процесуальний та контрольно-оцінювальний блоки.Удосконалено зміст і структуру готовності майбутніх фармацевтів до професійної діяльності на засадах акмеологічного і компетентнісного підходів, представлену мотиваційно-ціннісним, когнітивно-знаннєвим, конативно-діяльнісним, особистісно-рефлексивним компонентами, визначено критерії (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та особистісно-розвивальний), показники та рівні (низький, середній, достатній, високий) її сформованості.Уточнено зміст поняття «наступність професійної підготовки майбутніх фармацевтів» та встановлено її зміст в системі «коледж – медична академія».Набули подальшого розвитку теоретичні, методичні та практичні засади впровадження ідей акмеологічного і компетентнісного підходів у процес організації наступності професійної підготовки майбутніх фармацевтів у систему «коледж – медична академія».^UThe professional training of future pharmacists in the system "college - medical academy" is the research object. The research aim is to theoretically substantiate the conceptual theses and experimentally test the pedagogical conditions, structural and functional model of the continuity of future pharmacists training in the system "college - medical academy" on the basis of competence and acmeological approaches.The research methods: multicriteria analysis, synthesis, induction, deduction, generalization, comparison, pedagogical observation, interviews, questionnaires, surveys, testing, self-assessment, forecasting, expert assessments, pedagogical modeling, methods of mathematical statistics, pedagogical experiment.For the first time the pedagogical conditions of continuity of professional training of future pharmacists in the system "college - medical academy" (increase of cognitive activity of future pharmacists; use of a complex of active forms and methods of training directed on deepening and systematization of knowledge in the field of pharmacy; the development of practice-oriented environment for practical skills improvement; stimulation of future pharmacists personal and professional development); the structural and functional model of this process, which covers the target, theoretical-methodological, content-procedural and control-evaluation blocks has been developed. The essence and structure of future pharmasists' readiness for professional activity on the basis of acmeological and competence approaches, represented by motivational-value, cognitive-cognitive, conative-activity, personality-reflexive components are improved, criteria (motivational, cognitive-developmental, activity) and levels (low, medium, sufficient, high) of its formation are defined.The content of the concept "continuity of professional training of future pharmacists" is specified and its content in the system "college - medical academy" is established.Theoretical, methodical and practical theses of ideas of acmeological and competence approaches introduction into the process of future pharmacists professional training continuity in system "college - medical academy" organization have received further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Канюк В. М. 
Оптимізація податкових ризиків суб'єктів господарської діяльності / В. М. Канюк. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт – ризики, пов'язані з процесом оподаткування суб'єктів господарської діяльності.Мета – полягає в систематизації та поглибленні теоретичних основ податкових ризиків суб'єктів господарської діяльності і розробці на цій основі методичного інструментарію для оцінювання й оптимізації таких ризиків в Україні. Методи – загальнонаукові та емпіричні: аналіз, синтез, індукція, дедукція, аналогія, конкретизація, абстрагування, групування, узагальнення, діалектичний, системний, історичний, соціологічний, графічна та таблична інтерпретація. Результати дослідження полягають в поглибленні науково-теоретичних положень та розробленні практичних рекомендацій щодо оцінювання й оптимізації податкових ризиків суб'єктів господарської діяльності в Україні. Новизна: запропоновано методичний підхід до оцінювання ймовірності спотворення даних фінансової звітності, що відображають базу оподаткування; удосконалено теоретичне обґрунтування сутності податкового ризику суб'єкта господарської діяльності як різновиду фінансового ризику із суб'єктивно-об'єктивною природою, який є перманентною ймовірністю настання в результаті впливу екзогенних і ендогенних факторів, пов'язаних з процесом оподаткування; удосконалено ідентифікацію податкових ризиків шляхом комбінування елементів методик, які ґрунтуються на використанні показників фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання; набули подальшого розвитку: систематизація податкових ризиків суб'єктів господарської діяльності для цілей управління ними за додатковими ознаками: типами (формами) прояву наслідків; теоретичні положення щодо змісту, структурної побудови та принципів ефективного застосування технологічного інструментарію оптимізації рівня податкового ризику суб'єкта господарювання як сукупності гармонійно поєднуваних методів, прийомів (важелів) і супутніх їм заходів управлінського характеру; науково-методичний підхід до оцінювання податкового ризику. Впроваджено у діяльність Головного управління Державної фіскальної служби в Закарпатській області, Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Закарпатгаз», Головного управління Державної податкової служби України у Тернопільській області та науково-теоретичні напрацювання автора використано у навчальному процесі Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – Державна податкова служба України, Комітет Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва.^UThe Object – risks, associated with the taxation process of business entities.The objective is to systemize and extend the theoretical foundations of tax risks of business entities and to develop methodological tools on this basis to assess and optimize such risks in Ukraine. Methods – general and empirical: analysis, synthesis, induction, deduction, analogy, concretization, abstraction, grouping, generalization, dialectical, systemic, historical, sociological, graphical and tabular interpretation. The results of the study are to deepen scientific and theoretical provisions and to develop practical recommendations for assessing and optimizing the tax risks of business entities in Ukraine. The novelty: a methodological approach to assessing the possibility of defacement of financial accounts' data that reflect the tax base is proposed; a theoretical substantiation of the nature of business entity' tax risk as a type of financial risk with a subjective and objective nature is improved. The permanent possibility of its approach is the result of exogenous and endogenous factors' influence, which are related to the taxation process. Identification of tax risks by combining elements of methodologies based on the use of indicators of business entities' financial and economic activity are improved. Further development acquired: systematization of tax risks of business entities for the purpose of managing them by additional features: types (forms) of consequences' display; theoretical provisions on the content, structural design and principles of effective application of technological tools to optimize the tax risk level of a business entity as a set of harmoniously combined methods, techniques (levers) and related management measures; scientific and methodological approach to tax risk assessment. Implementation: it is implemented into the activities of the Main Department of the State Fiscal Service in Zakarpatska Oblast, the Joint-Stock Company Distribution System Operator Zakarpatgaz (JSC Zakarpatgaz), the Main Department of the State Tax Service of Ukraine in Ternopil Oblast and the author's scientific and theoretical elaborations are used in educational process of Ternopil National Economic University. Scope of Application – State Tax Service of Ukraine, Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Industrial Policy and Entrepreneurship.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Кириленко С. В. 
Формування клієнтоорієнтованої моделі продажу банківських послуг / С. В. Кириленко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – процес продажу банківських послуг. Мета – поглиблення теоретичних підходів до формування клієнтоорієнтованої моделі продажу банківських послуг в умовах технологічних змін та вироблення на цій основі прикладних рекомендацій щодо її впровадження у діяльність банківських установ України. Методи – загальнонаукові та спеціальні: наукове узагальнення, порівняння, дедукція, індукція, аналіз, синтез, логічний метод, наукова абстракція, монографічний аналіз, системний аналіз, структурно-функціональний підхід, статистичний аналіз, опитування, анкетування, моделювання, графічна та таблична інтерпретація. Результати реалізовано шляхом удосконалення теорії та практики продажу банківських послуг у частині формування клієнтоорієнтованої моделі продажу банківських послуг, що сприятиме збільшенню клієнтської бази і досягненню банком стійких конкурентних переваг. Новизна полягає у поглибленні теоретичних підходів до формування клієнтоорієнтованої моделі продажу банківських послуг та виробленні прикладних рекомендацій щодо її впровадження у діяльність банківських установ України. Впроваджено у діяльність АТ «Банк Січ», АТ «А-Банк», АТ «Райффайзен Банк Аваль», КУА ПрАТ «КІНТО», ТОВ «Добробуд», Тернопільської ОДА, Львівської ОДА, Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – діяльність банківських установ.^UObject: the process of banking services sales. Goal: to advance theoretical approaches to forming a customer-centric banking sales model in the conditions of technological shifts and to elaborate practical recommendations thereupon for its introduction into the practice of banking institutions in Ukraine. Methods: general scientific and specific: scientific generalization, comparison, deduction, induction, synthesis, logical method, scientific abstraction, monographic analysis, systems analysis, structural-functional approach, statistical analysis, survey, questionnaire, modeling, graphical interpretation, table interpretation. The results were obtained by means of improving the theory and practice of selling the banking services in terms of forming a customer-centric model of banking sales, which will enable banks to increase their customer base and develop sustainable competitive advantages. The novelty consists in advancing the theoretical approaches to forming a customer-centric model of banking services sales and elaborating practical recommendations with regard to its implementation into the practice of banking institutions in Ukraine. The results were implemented into the practice of AT Bank Sich, AT A-Bank, AT Raiffeisen Bank Aval, KUA PrAT KINTO, TOV Dobrobud, Ternopil Regional State Administration, Lviv Regional State Administration, Ternopil National Economic University. Field of use: activity of banking institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Кобрин Н. З. 
Розвиток професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) / Н. З. Кобрин. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – система вищої освіти Канади. Мета дослідження – виявити особливості розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у канадській системі вищої освіти, а також розробити науково-методичні рекомендації щодо використання конструктивних ідей досвіду Канади в умовах українського освітнього середовища. Методи дослідження: аналіз і синтез, індукція і дедукція, узагальнення, порівняння та зіставлення, логічний, історико-генетичний, описовий метод, бесіда, анкетування, інтерв'ювання.Вперше виявлено особливості розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді (вплив зовнішніх чинників – централізованої державної політики щодо інформатизації системи охорони здоров'я, прогресу інформаційно-комунікаційних технологій, людського фактору тощо на кількісну та якісну динаміку розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики; гнучкість змісту освітніх програм, що зумовлена академічною автономією й орієнтованістю закладів вищої освіти на актуальні соціально-економічні потреби; співпраця закладів вищої освіти з роботодавцями, громадськими і професійними організаціями; участь професійних асоціацій у формуванні стратегій розвитку освіти з медичної інформатики); обґрунтовано професійну освіту фахівців з медичної інформатики як науково-педагогічну проблему, в основу якої покладено теорії та концепції медицини, інформатики, менеджменту; виконано ретроспективний аналіз розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді (виокремлено зовнішні та внутрішні передумови становлення освіти з медичної інформатики і запропоновано періодизацію розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді); визначено особливості реалізації професійної освіти фахівців з медичної інформатики у канадській системі вищої освіти на початку ХХІ ст. (неперервність професійної освіти фахівців з медичної інформатики, практична спрямованість їхньої професійної підготовки, застосування діяльнісного та компетентнісного підходів до оволодіння фаховими компетентностями, партнерство і взаємодія сектору вищої освіти з суб'єктами економічної діяльності); розроблено науково-методичні рекомендації щодо використання конструктивних ідей досвіду Канади в умовах університетської освіти України. Уточнено зміст понять «професійна освіта», «медична інформатика як навчальна дисципліна», «медична інформатика як спеціальність», «фахівець з медичної інформатики». Подальшого розвитку набули положення про розвиток вищої освіти на засадах неперервності, компетентнісного підходу до оволодіння професійними уміннями та навичками, співпраці закладів вищої освіти та потенційних роботодавців. У науковий обіг введено нові факти, ідеї, підходи, джерельна база розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики.^UThe system of higher education in Canada is the research object. The research aim is to identify characteristic features of the health informatics professional education development in Canadian higher education system and to offer scientific and methodological recommendations on applying constructive ideas of Canada's experience into the Ukrainian educational environment.The research methods: analysis and synthesis, induction and deduction, generalization, comparison and juxtaposition, logical, historical-genetic, descriptive method, conversation, questionnaire, interview.For the first time the characteristic features of the health informatics professional education development in Canada have been identified (the influence of extrinsic factors – the centralized state policy on the healthcare informatization, the progress of information and communication technologies, human factor, etc. – on the quantity and quality dynamics of the health informatics professional education development; flexibility of health informatics educational programs' content conditioned by postsecondary institutions' academic autonomy and their orientation on actual social and economic needs; collaboration of postsecondary institutions with employers, non-government and professional organizations; professional associations' participation in providing visions of developing the health informatics education); health informatics professional education as an educational research problem based on the theory and concepts of medicine, informatics and management has been introduced; the retrospective analysis of the health informatics professional education development in Canada has been performed (the extrinsic and intrinsic preconditions of the health informatics education rise have been determined, and the periodization of the health informatics professional education development in Canada has been proposed); the specifics of the health informatics professional education implementation in Canada at the beginning of the 21st century has been outlined (life-long professional development of specialists in health informatics, practice-orientation of their professional training, activity- and competency-based approaches to acquire core health informatics professional competencies, partnership and cooperation of the education sector with economic entities); and the scientific and methodological recommendations on applying constructive ideas of Canada's experience into the Ukrainian university education have been offered. The meaning of the notions ‘professional education', ‘health informatics as an academic discipline', ‘health informatics as a specialty', ‘a health informatics professional' have been clarified. The ideas of higher education development on the principles of life-long professional development, competency-based approach to acquiring core professional skills, and cooperation of the higher education sector with potential employers have gained further development. New facts, ideas and approaches, scientific literature on health informatics professional education have been introduced to scientific circulation. The ideas concerning the formation of professional and pedagogical competences of professional subject's teachers involved in the professional training of specialists in Information, Library and Archival Studies gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Корж Г. І. 
Розвиток ціннісного ставлення до власного здоров'я у майбутніх фахівців з цивільної безпеки / Г. І. Корж. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх фахівців з цивільної безпеки першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка моделі розвитку ціннісного ставлення до власного здоров'я у майбутніх фахівців з цивільної безпеки та педагогічних умов її реалізації. Методи дослідження: кількісний і якісний аналіз та синтез, дедукція та індукція, зіставлення та порівняння, моделювання, узагальнення та систематизація, опитування, спостереження, педагогічний експеримент, методи математичної статистики.Вперше визначено й теоретично обґрунтовано педагогічні умови розвитку ціннісного ставлення до власного здоров'я у майбутніх фахівців з цивільної безпеки (використання здоров'язбережувальних технологій в аудиторній та позааудиторній роботі; розвиток стійкої мотивації до збереження і зміцнення здоров'я, грамотності з питань здоров'я; створення освітнього середовища, сприятливого до здоров'я усіх учасників освітнього процесу); розроблено модель розвитку ціннісного ставлення до власного здоров'я у майбутніх фахівців з цивільної безпеки, яка містить теоретико-методологічний, змістово-операційний та результативний компоненти; визначено структуру ціннісного ставлення до власного здоров'я у майбутніх фахівців з цивільної безпеки (когнітивний, аксіологічний, діяльнісно-поведінковий компоненти) та конкретизовано критерії (когнітивний, мотиваційний, діяльнісний) і рівні його розвитку (високий, достатній, низький). Удосконалено здоров'язбережувальні технології, що використовуються з метою розвитку ціннісного ставлення до власного здоров'я у майбутніх фахівців з цивільної безпеки в умовах академічного середовища закладу вищої освіти.Уточнено сутність понять «ціннісне ставлення», «здоров'я», «ціннісне ставлення до власного здоров'я», «фахівець з цивільної безпеки», «професійна компетентність», «здоров'язбережувальна компетентність».Подальшого розвитку набули положення про використання здоров'язбережувальних технологій в умовах використання потенціалу аудиторної та позааудиторної діяльності; розвиток мотивації до збереження і зміцнення здоров'я студентської молоді; розвиток здоров'язбережувального академічного середовища закладу вищої освіти.^UProfessional training of future specialists in civil security of the first (Bachelor's) level of higher education is the research object. The research aim is The research aim is to theoretically substantiate and experimentally test the model of development of a value attitude to own health of future specialists in civil security and the pedagogical conditions of its implementation. The research methods: quantitative and qualitative analysis and synthesis, deduction and induction, juxtaposition and comparison, modeling, generalization and systematization, survey, observation, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics.For the first time the model of the development of a value attitude to own health of future specialists in civil security, which contains the theoretical and methodological, content and operational, and result components, as well as pedagogical conditions have been defined and theoretically substantiated (the use of health saving technologies in the classroom and extracurricular activities; the development of sustainable motivation to maintain and strengthen health and health literacy; creating an educational environment favorable to the health of all participants in the educational process); the structure of a value attitude to own health of future civil security specialists is determined (cognitive, axiological, activity behavioral components) has been fetermined; criteria (cognitive, motivational, activity) and levels of its development (high, sufficient, low) are developed and specified. Health saving technologies used to develop a value attitude to own health of future civil security specialists in the academic environment of a higher education institution are improved. The sense of the notions “value attitude”, “health”, “value attitude to own health”, “civil security specialist”, “professional competence”, “health saving competence” is clarified.Provisions on the use of health saving technologies in terms of using the potential of the classroom and extracurricular activities; the development of motivation to preserve and strengthen the health of student youth; the development of a healthy academic environment of a higher education institution gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського