Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Наукова електронна бібліотека (22)Реферативна база даних (735)Книжкові видання та компакт-диски (248)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>K=ГУРТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 116
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Слозанська Г. І. 
«Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах» / Г. І. Слозанська. — Б.м., 2019 — укp.

В умовах трансформації українського суспільства, реформування системи соціально-політичного устрою країни, створення об'єднаних територіальних громад відбувається інституалізація практичної соціальної роботи на локальному рівні. Свідченням того є працевлаштування у територіальних громадах фахівців із соціальної роботи, здатних організувати, адмініструвати, планувати та надавати якісні й доступні соціальні послуги особам/сім'ям, які перебувають у складних життєвих обставинах. У зв'язку з цим варто закцентувати увагу на аналізі сучасного стану підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах та змоделювати процес означеної підготовки у закладах вищої освіти. Це й спричинило вибір теми дисертаційного дослідження «Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах».Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти. Предмет дослідження – підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах. Мета дослідження полягає в науковому обґрунтуванні, розробці й експериментальній перевірці дієвості системи підготовки майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти до роботи у територіальних громадах.Для вирішення поставлених у дослідженні завдань і перевірки гіпотези використано методи: теоретичні (системний, проблемно-цільовий, нормативно-порівняльний аналіз джерел; контент-аналіз документації, освітніх програм, навчальних планів, змісту програм навчальних дисциплін; скринінг Інтернет-сайтів ЗВО, що здійснюють підготовку майбутніх соціальних працівників; систематизація, узагальнення, порівняння і зіставлення різних поглядів на аспекти досліджуваної проблеми; аналіз теорії і практики, досвіду вищої школи, викладацької діяльності, моделювання для розробки та теоретичного обґрунтування системи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у ТГ, її змістово-технологічного і навчально-методичного забезпечення); емпіричні: кількісні (анкетування, опитування, тестування), якісні (бесіда, структуроване інтерв'ю, експертна оцінка, фокус-група, щоденники й чеклісти), обсерваційні (стандартизоване спостереження, самооцінка, моніторинг) для визначення рівня готовності майбутніх соціальних працівників у ЗВО до роботи у ТГ; перевірки ефективності змістово-технологічного та навчально-методичного забезпечення теоретично обґрунтованої системи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у ТГ); статистичні (статистична обробка кількісних (SPSS 7.0) й якісних (MaxQDA) даних, графічне відображення результатів дослідно-експериментального дослідження, критерій Пірсона – для підтвердження нульової гіпотези). Практичне значення дослідження полягає в тому, що апробовано розроблену систему підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у ТГ на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях вищої освіти в рамках підготовки студентів зі спеціальності «Соціальна робота», здійснено підбір ефективних традиційних та інноваційних форм, методів і засобів підготовки, визначено механізми впровадження організаційно-педагогічних умов формування готовності до означеного виду діяльності. Практична реалізація авторської системи також виражена у розробці й імплементації: змістово-технологічного та навчально-методичного забезпечення (зокрема, змістове збагачення програм окремих дисциплін темами, що стосуються специфіки організації соціальної роботи в громаді; розробка авторських навчальних курсів «Практикум з соціальної роботи» та «Соціальна робота в громаді»; доповнення програм різних видів практик завданнями, спрямованими на формування відповідних умінь і навичок; організація діяльності студентського гуртка «Соціальний експериментаріум» і проблемної групи «Технології соціальної роботи з різними категоріями населення у ТГ», підготовка та реалізація соціальних проектів; апробація тренінгових програм «Громада і соціальна робота в ній» та «Соціальний працівник у громаді»; проведення семінарів, круглих столів, конференцій, фокус-груп за тематикою дослідження) у професійну підготовку здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти з соціальної роботи та ОПП «Соціальне адміністрування в громаді» – другого (магістерського) рівня вищої освіти за означеною спеціальністю та її технологічного супроводу. Матеріали дослідження можуть бути використані під час проектування підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи у ТГ у ЗВО; викладання професійно-орієнтованих навчальних дисциплін; підвищення кваліфікації і перекваліфікації працівників соціальних служб, установ та організацій державної та недержавної форм власності; розробки спецкурсів, спецсемінарів, навчальних посібників та у позааудиторній роботі студентів.Ключові слова: територіальна громада, соціальна робота в громаді, соціальний працівник, фахівець з соціальної роботи, система підготовки, готовність до роботи у територіальній громаді.^UThe transformation of Ukrainian society, the reformation of the system of socio-political structure of the country, the creation of united territorial communities create new perspectives for the institutionalization of social work at the local level in Ukraine. The employment of social workers in local communities able to organize, administrate, plan and provide high quality and affordable social services to people / families in needs proof this fact. Due to this the attention should be paid to the analyses of the current state of future social workers training for the work in the territorial communities and to evaluate the process of such specialists' training in higher education institutions in Ukraine. This led to the choice of the theme of the dissertation «Theory and practice of future social workers training for the work in territorial communities».Object of research – professional training of future social workers in higher education institutions.The subject of the study is the professional training of future social workers for the work in territorial communities.The purpose of the study is to provide scientific justification, development and experimental verification of the effectiveness of the system of future social workers training in higher education institutions for the work in territorial communities.To achieve these goals the following methods were used: theoretical (systematic method, problem-oriented, normative-comparative analysis of the sources, content analysis of documentation, programs, and curricular, screening of Internet sites of higher education institutions carrying out future social workers training, systematization, generalization, comparison, analysis of theory and practice, experience of higher education, teaching activities, modeling for developing and theoretical grounding of the system of future social workers training for the work in territorial communities, educational and instructional materials); empirical: quantitative (questionnaires, surveys, testing), qualitative (interviews, structured interviews, expert assessments, focus groups, diaries and checklists), observational (standardized observation, self-assessment, monitoring) to determine the level of readiness of future social workers in higher education institutions for the work in territorial communities; checking the effectiveness of the content-technological and teaching-methodological support of theoretically substantiated system of future social workers training for the work in territorial communities); statistical (statistical processing of quantitative (SPSS 7.0) and qualitative (MaxQDA) data, graphical representation of the results of experimental research, Pearson criterion – to confirm the zero hypothesis).The practical significance of the study: the developed system of future social workers training for the work in territorial communities has been applied on the first (bachelor) and second (master's) levels of higher education and evaluated; the most appropriate traditional and innovative forms of training, methods and tools or technical facilities have been identified and selected; mechanisms for the enforcement of organizational and pedagogical conditions have been established. The development and implementation of content-technological and teaching-methodological support in the professional training of baccalaureate social workers is related with the enrichment of the programs' curricular with the topics related to the specificity / peculiarities of social work in the territorial community; the development of author's training courses «Workshop on social work» and «Social work in the community»; complementing of the field practice curricula with the tasks aimed at forming the appropriate skills to work in community; organization of work of student scientific societies («Social experementarium» and «The technology of social work with different categories of clients in territorial communities»); development and implementation of social projects, training programs («Community and social work in it» and «Social worker in the community»); holding seminars, round tables, conferences, focus groups on the subject of research). On master degree – social work educational program «Social Administration in the community» has been applied.The research materials can be used for the designing of future social workers training in higher education institutions for the work in territorial communities; teaching of professionally-oriented educational courses; improvement of professional skills and competence of in-service social workers; development of special courses, seminars, textbooks and extra-curricular education of students.Key words: community, territorial community, community work, social worker, model of professional activity, model of social worker personality, system of professional training, readiness to the work in territorial community.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Литвин Т.О. 
Іван Крип'якевич як книгознавець: автореф. дис... канд. іст. наук: 27.00.03 / Т.О. Литвин ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено місце та роль книго- і бібліотекознавчих теорій І. Крип'якевича в національно-культурному житті України новітньої доби. Проаналізовано особливості формування його історико-книгознавчих поглядів у першій половині XX ст. З'ясовано роль науково-організаційної діяльності вченого у розвитку історичної бібліографії. Проаналізовано внесок науковця у сфері національного книгодрукування, книгопоширення та бібліотекознавства. Розкрито специфіку редакторсько-видавничої діяльності вченого в різні історичні періоди. Досліджено сфери прояву громадсько-культурної активності І. Крип'якевича в Бібліотечній комісії "Просвіти" (1913 - 1939 рр.), Бібліотечній комісії Наукового Товариства ім. Т. Шевченка (1909 - 1939 рр.) у Львові, Гуртку українських екслібрисів (19321 р.) у контексті розвитку українського та європейського бібліотечного руху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч617.3(4УКР)6-8 Крип'якевич +
Шифр НБУВ: РА359871

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Лупій Т.Г. 
Інтеграція західноєвропейських художніх течій в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.Г. Лупій ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено інтеграційні процеси в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст. На основі комплексного аналізу стану образотворчого мистецтва виявлено, що основними чинниками, які впливали на його розвиток були художня критика, літературно-мистецькі видання та мистецька освіта, яку львівські художники здобували в західноєвропейських мистецьких центрах. Досліджено характер формування та діяльність численних мистецьких товариств, гуртків, спілок, які діяли у Львові протягом першої третини ХХ ст. Встановлено, що найвиразніше процеси інтеграції з західноєвропейськими художніми течіями виявилися у творчості художників, які входили до складу групи львівських формістів, угруповання "Артес" та Асоціації незалежних українських митців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр-2Лво)61-2 + Щ103(0)61-2
Шифр НБУВ: РА318826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Мандзяк В.П. 
Історіографія українського національного руху в Галичині ХІХ - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / В.П. Мандзяк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто історіографію українського національного руху в Галичині XIX - початку XX ст. Виявлено й охарактеризовано методологічні та концептуальні засади наукових досліджень, показано вплив ідеологічних догм і стереотипів на формування наукових уявлень з історії національного руху галицьких українців. Показано, що українська та зарубіжна історіографія розкрила не лише цілісну картину розвитку українського руху в підавстрійській Східній Галичині, але й досліджувала окремі його аспекти: діяльність перших просвітницьких гуртків і громадських організацій, розвиток галицького русофільства та народовста, виникнення політичних партій і традицій парламентаризму, участь духовенства, селянства, студентства та інтелігенції в національному русі. Обгрунтовано необхідність подальшого вивчення й інтерпретації таких наукових проблем, як вплив українського середовища у Відні на розвиток національного руху в краю, походження та сутність полонофільської й австрорусинської течій, трансформація модерної української ідеї, діяльність протопартійних організацій в Галичині. Проаналізовано праці українських і зарубіжних учених й виявлено дискурсійні питання, які залишаються актуальними для історіографії українського руху в Галичині XIX - початку XX ст., а саме: хронологічні межі та періодизацію національного відродження, походження та сутність галицького русофільства та австрорусинства, роль греко-каталицького духовенства в національному русі, феномен Галичини як "П'ємонту України".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР331)5 + Ф513(4УКР331)2г +
Шифр НБУВ: РА348734

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
5.

Гамалія В.М. 
Історія становлення і розвитку української наукової ботанічної термінології: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.07 / В.М. Гамалія ; НАН України. Центр дослідж. наук.-техн. потенціалу та історії науки ім. Г.М.Доброва. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Вперше показано, що початок розробки вітчизняної наукової ботанічної термінології був спричинений необхідністю викладання медицини, природознавства та агрономії в Україні. Доведено, що колективна робота, яка відчутно прискорила даний процес, була започаткована у надрах недержавних об'єднань: громад, просвіт, студентських гуртків і наукових товариств. Зазначено, що помітні успіхи у справі розробки та впровадження наукового терміну спостерігались у відповідних підрозділах Української академії наук. До наукового обігу введено нові або маловідомі факти з історії української термінотворчості, а також наведено дані про забутих або несправедливо замовчуваних вчених, які працювали у даному напрямку. Проведено порівняльний аналіз номенклатурних і термінологічних ботанічних словників, видрукуваних в Україні протягом ХІХ - ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е5в3(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА323362

Географічні рубрики:

      
6.

Коцюмбас О. Р. 
Академічна гімназія у Львові: організація, структура, діяльність (1849-1939) / О. Р. Коцюмбас. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проведено комплексний аналіз організації, структури та діяльності Академічної гімназії у Львові упродовж 1849–1939 років. Проаналізовано засади функціонування гімназії в умовах правового законодавства Австро–Угорської монархії та міжвоєнної Польщі; охарактеризовано структуру навчального закладу, його трансформацію з восьмирічної класичної гімназії у чотирирічну гімназію та дворічний ліцей після реформи 1932 р. Досліджено навчально-виховний процес: охарактеризовано навчальні плани і програми, підручники, процедуру вступних і випускних іспитів тощо; проаналізовано національний і соціальний стан учнів гімназії; охарактеризовано керівний і викладацький склад гімназії. З'ясовано виховні засади та правила поведінки у навчальному закладі. Встановлено, що гімназія була заснована в структурі Львівського університету. Деякі викладачі гімназії були викладачами в університеті, випускники гімназії вступали на навчання до університету без іспитів, за умови успішного складання випускних екзаменів у гімназії. Охарактеризовано матеріально-технічну базу гімназії: функціонування бібліотеки, навчальних кабінетів, процедуру створення україномовних підручників. Досліджено функціонування в гімназії гуртків: навчально-дослідних, спортивних, пластових, які згуртовували гімназійну молодь відповідно до зацікавлень та здібностей.^UThis dissertation is devoted to deep analysis of organization, structure and activity of Academic gymnasium in Lviv during 1849-1939 years. The principles of the gymnasium's functioning have been thoroughly analyzed in the conditions of the legal legislation of the Austro-Hungarian monarchy and interwar Poland; the structure of the educational institution, its transformation from an eight-year classical gymnasium into a four-year one and a two-year lyceum after the reform of 1932 have been characterized. The educational process has been studied: curricula and programs, textbooks, the procedure of entrance and final exams, etc .; the national and social condition of gymnasium students has been analyzed; the management and teaching staff of the gymnasium have been characterized. The educational principles and rules of conduct in the educational institution have been clarified. It has been established that the gymnasium was founded within the structure of Lviv University. Some high school teachers were university lecturers at the same time, high school graduates entered the university without exams, provided their successful passing of final examinations at the gymnasium.The material and technical base of the gymnasium has been characterized - the functioning of the library, classrooms, the procedure for creating Ukrainian-language textbooks. The activity of circles in the gymnasium has been analused - educational-research, sports, scouts, which united the gymnasium youth in accordance with the interests and abilities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
7.

Грицай Н.Б. 
Активізація пізнавальної діяльності учнів основної школи у позакласній роботі з біології: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Б. Грицай ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему активізації пізнавальної діяльності учнів основної школи з біології шляхом застосування ефективних форм і видів позакласної роботи з даного предмета, а також вдосконалення методичної підготовки вчителів до їх проведення. Визначено рівні сформованості пізнавальних дій і рівні розвитку пізнавальної активності учнів у позакласній роботі з біології. Науково обгрунтовано й експериментально доведено ефективність проведення тижнів і декад біології, екскурсій у природу, гурткових занять та індивідуальної роботи в експериментальній "Школі юного біолога" з використанням особистісно орієнтованого підходу до активізації пізнавальної діяльності школярів, впровадження курсу "Методика позакласної роботи з біології" для вдосконалення підготовки студентів-біологів до організації зазначеної діяльності. Основні результати дослідження впроваджено до навчального процесу загальноосвітніх шкіл. Розроблено методичні рекомендації для студентів і вчителів з метою організації позакласної роботи з даної дисципліни, спрямованої на активізацію пізнавальної діяльності учнів основної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-215 +
Шифр НБУВ: РА356141

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Булик Н.М. 
Археологічна наука у Львові у XIX - на початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / Н.М. Булик ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

На базі широкого кола джерел і літератури розрито процес зародження та розвитку археології, виділено основні осередки, довкола яких зосереджувалися археологічні дослідження у Львові. Розглянуто їх роль у формуванні археології як самостійної науки. Показано значення археологічних виставок і з'їздів другої половини XIX ст. у процесі становлення археологічної науки. Введено до наукового обігу матеріали, які висвітлюють процес створення та діяльність при кафедрі класичної археології та праісторії Львівського університету "Академічного гуртка любителів археології". Значну увагу приділено історії польових досліджень І.Шараневича, М.Грушевського, К.Гачека. Уперше комплексно розглянуто археологічні дослідження на території Східної Галичини, виділено три етапи розвитку археології та створено карти відкритих і досліджених пам'яток XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4г(237УКР) +
Шифр НБУВ: РА350424

      
9.

Лучка Л.М. 
Бібліотеки у культурно-освітньому просторі Катеринославщини другої половини XIX - початку XX ст.: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Л.М. Лучка ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено діяльність бібліотек різного підпорядкування, визначено їх роль у культурно-духовних процесах Катеринославщини, розглянуто форми та напрями діяльності, простежено динаміку розвитку статистичних бібліотечних даних. Висвітлено процес формування та розвитку земських бібліотек і народних безкоштовних читалень, міських громадських бібліотек, мережі навчальних бібліотек, що зберігали значні за обсягом і цінні за змістом книжкові та періодичні зібрання за галузевими та мовними ознаками. Відтворено картину становлення та розвитку бібліотек наукових товариств, музейного закладу та нелегальних гуртків. Проаналізовано кількісний і тематичний зміст приватної колекції Г.П. Алексєєва, виявлено джерела комплектування та стан розвитку особових бібліотек катеринославських культурно-освітніх діячів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч733(4УКР)5
Шифр НБУВ: РА374425 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Шестопал Л. В. 
Бальний танець в Радянській Україні 1950-х–1980-х рр.: автореферат дис. ... к. мист. : 26.00.01 / Л. В. Шестопал. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації проведено комплексне дослідження функціонування бального танцю в Радянській Україні 1950-х – 1980-х рр. з урахуванням соціокультурної детермінації та внутрішньомистецьких чинників; з’ясовано основні стратегії розвитку бального танцю в Україні 1960-х – 1980-х рр.; запропоновано його періодизацію за радянських часів; подано основні напрями розвитку бального танцю в 1960-х–1980-х рр. з ду на «радянську програму».Виявлено, що бальний танець в Радянській Україні упродовж кінця 1950-х – 1980-х рр. пройшов декілька етапів: впровадження бальних танців у дитячий та дорослий репертуар, становлення колективів власне бального танцю (гуртки, студії, ансамблі та ін.), формування системи бально-танцювальної художньої самодіяльності, запровадження спортивних форм змагань, але з обов’язковою «радянською програмою», що створювалась за принципом стилізації народних зразків. Задля створення радянського бального танцю як самостійного феномену, опозиційного західній бальній хореографії, було застосовано механізми державного регулювання та ідеологічного тиску. Однак вже сам факт поширення бально-спортивного танцювання в УРСР свідчить про процеси демократизації та лібералізації у мистецтві, розширення діапазону дозволених форм художньої діяльності у сфері хореографії.Стверджується, що сприйняття бального танцю лише як мистецького феномену, засудження стандартизації, змагальності, впровадження масових спрощених форм гальмувало розвиток техніки бального танцю, спричинило відставання українських пар у виконавській майстерності від західноєвропейських. Ключові слова: бальний танець, Радянська Україна, бальна хореографія, радянська програма бальних танців, танець, хореографія.^UThe dissertation comprehensively studied the functioning of ballroom dancing in Soviet Ukraine from the 1950s to the 1980s, considering sociocultural determinations and intrinsically artistic factors; the main strategies of the development of ballroom dance in Ukraine from the 1960s to the 1980s were clarified; a periodization of the development of ballroom dance during the Soviet era was proposed; the main directions of the development of ballroom dance from the 1960s to the 1980s concerning the "Soviet program" were revealed.It is noted that the modern Ukrainian scientific discourse of ballroom choreography is developing dynamically, and shows tendencies to expand the thematic field, but a comprehensive study of the functioning of ballroom dance in Soviet Ukraine from the 1950s to the 1980s has not been executed so far.It was found that ballroom dancing in Soviet times went from complete non-recognition (the 1920s), through a certain weakening of the categorical attitude (1930s to the first half of the 1940s), through the attempts to destroy the Western repertoire of ballroom dancing and creation an exclusively Soviet one (late 1940s to the early 1950s), and in the second half of the 1950s embarked on a path of compromise development, considering the political and ideological attitudes of the state-party nomenclature, which combined the mastery of standardized Western dances and dances of the "Soviet program".It is argued that the perception of ballroom dancing only as an artistic phenomenon, the condemnation of standardization, competitiveness, the introduction of mass simplified forms inhibited the development of ballroom dancing techniques, and caused Ukrainian couples to lag behind Western European couples in performing skills. Coercive state policy about spreading the "Soviet program" encountered a nihilistic attitude towards such a repertoire, the desire to perform standardized ballroom dances of the international program. However, rejecting categoricity, we can also talk about some positive aspects of this program: the possibility of a certain balance between native and foreign dances, expansion of the lexical and figurative range of performers, development of the choreographer's opinion, work on the path of stylization, democratization, the possibility of performing in mass forms, etc. Many peculiar compositions of the "Soviet program", which were created to recognizable music and are easy to perform, successfully implemented a developmental and hedonistic function, especially for children's audiences.It is indicated that the presented dissertation does not claim to be exhaustive; among the promising directions of further scientific research are consideration of the personal development of heads of creative centers of ballroom dance and performers, comparison of the development of ballroom dance in the Ukrainian SSR and other republics of the USSR, identification of the training specifics of the ballroom dance teachers, artistic analysis of performance skills representatives of various regional ballroom dance schools, etc.Keywords: ballroom dance, Soviet Ukraine, ballroom choreography, Soviet ballroom dance program, dance, choreography.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Половинчак Ю.М. 
Боротьба газети "Киевлянин" з українством наприкінці XIX - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Ю.М. Половинчак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 23 с. — укp.

Досліджено діяльність газети "Киевлянин" на межі XIX - XX ст. як виразника антиукраїнської політики царизму, визначено зміни її редакційної політики щодо українського національного руху. З'ясовано роль "Киевлянина" у "мовній полеміці", започаткованій антиукраїнськими виданнями. Досліджено протидію газети "Киевлянин" розвитку українського театру, національної освіти та науки. Проаналізовано нападки представників монархічно налаштованих кіл, які гуртувалися навколо видання, на культурну та громадсько-політичну активність українських діячів. Висвітлено реакцію газети на політизацію українського національного життя та показано вплив антиукраїнської агітації "Киевлянина" на еволюцію російської суспільної думки щодо українства. Визначено роль періодичного видання в ініціюванні й обгрунтуванні репресивних заходів царизму проти українства. Показано, що з використанням можливостей української преси, загальноросійських видань, думської трибуни та судових слухань українство гуртувалось, поширювало свої ідеї та протидіяло "Киевлянину".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)52-7 + Ч612.3(4УКР)-51 +
Шифр НБУВ: РА350558

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Бойко Ю.О. 
Видавнича, благодійницька та громадсько-політична діяльність Євгена Чикаленка (1880-ті рр. - 1929 р.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Ю.О. Бойко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 15 с. — укp.

Проаналізовано громадсько-політичну та культурно-просвітницьку діяльність Є.Х.Чикаленка. Визначено чинники формування його світогляду та становлення громадської позиції. Розглянуто діяльність Є.Х.Чикаленка в українських громадах і революційних гуртках, українській демократичній партії та Товаристві українських поступовців. Розкрито політичні погляди Є.Х.Чикаленка, досліджено процес їх трансформації. Доведено прогресивне значення його участі у демократичних виданнях: "Київській старовині", Літературно-науковому віснику, "Раді", зокрема, щодо вирішення українського питання. Відтворено основні віхи видавничої, публіцистичної та благодійницької діяльності Є.Чикаленка. Показано його внесок в інтеграцію українського громадського руху у світовий. Розкрито значення наукової діяльності Є.Х.Чикаленка, зокрема в період еміграції. Висвітлено суттєвий внесок Є.Х.Чикаленка у розвиток суспільно-політичного життя в Україні у кінці XIX - на початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-8 Чикаленко Є. +
Шифр НБУВ: РА358713

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Корнієнко А.В. 
Виховання національної самосвідомості підлітків у позашкільних навчальних закладах: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.В. Корнієнко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Вперше науково обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови виховання національної самосвідомості підлітків у позашкільних навчальних закладах, якими є впровадження інтегрованої навчально-вихованої програми; спрямування змісту практичної діяльності учнів на розширення їх уявлень про поліетнічність української нації, історичну єдність і спадкоємність традицій у формуванні сучасної української держави; поєднання у навчально-виховному процесі традиційних й інноваційних форм, методів і засобів розвитку особистості, зміст яких пов'язаний з вихованням національної самосвідомості школярів. Розкрито зміст поняття "національна самосвідомість" як самоідентифікації особистості, що виражається в усвідомленні підлітками належності до поліетнічної української нації, осягненні національних цінностей, історії, традицій, мови та звичаїв свого народу, спільності історичної долі та майбутнього. Удосконалено методику виховання підлітків за умов позашкільних навчальних закладів, що передбачає проведення навчально-виховної роботи за певною системою з дотриманням принципів наступності та логічної єдності навчання та виховання. Розкрито сутність понять "нація", "етнос", "самосвідомість", "ідентифікація". Розроблено критерії та визначено рівні вихованості національної самосвідомості підлітків. З'ясовано, що найбільш сприятливим соціокультурним середовищем для виховання національної самосвідомості підлітків є гуртки декоративно-ужиткового мистецтва позашкільних навчальних закладів. Розроблено й апробовано нові форми та методи виховної роботи з учнями позашкільних навчальних закладів, обгрунтовано педагогічні умови їх реалізації, впровадження яких сприяє збільшенню кількості учнів експериментальної групи з високим рівнем національної самосвідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.38 +
Шифр НБУВ: РА356731

Рубрики:

      
14.

Сунь Ю. .. 
Вокальна імпровізація в поп-музиці другої половини ХХ століття: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Ю. .. Сунь. — Б.м., 2024 — укp.

Дослідження присвячено проблемі вокальної імпровізації в поп-музиці другої половини ХХ століття. Схарактеризовано вокальну імпровізацію в поп-музиці як мистецтвознавчу проблему. Окреслено теоретичні аспекти вокальної імпровізації, упорядковано та розкрито зміст базових понять дослідження, наведено авторські ознаки вокальної імпровізації. Упорядковано історіографічну базу дисертації за хронологічним і проблемним критерієм. Доведено, системні розвідки, які висвітлюють питання вокальної імпровізації в поп-музиці другої половини ХХ століття відсутні як у вітчизняному, так і міжнародному просторі. Представлено історичний розвиток вокальної імпровізації, становлення якої відбувалося в поп-музиці другої половини ХХ століття. Виокремлено етапи становлення поп-музики, в контексті яких розвивалася вокальна імпровізація: 1) зароджувальний (1950) – поява рок-н-ролу, створення американських рок-гуртів; 2) контркультурний (1960) – появлення британських рок-гуртів, стилю мотаун і соул; 3) піднесення (1970-ті) – поява диско, глем-року; 4) інноваційно-прогресивний (1980) – поява синтезаторів, а також злиття елементів поп, рок, електронної музики; 5) альтернативний (1990) – синтез поп-музики та ритм-енд-блюзу. Розглянуто техніки та елементи вокальної імпровізації. Проаналізовано особливості вокальної імпровізації в американській поп-музиці другої половини ХХ століття. Виявлено специфіку вокальної імпровізації в поп-музиці Великобританії в другій половині ХХ століття, де рок став провідним жанром популярної музики досліджуваного періоду. Охарактеризовано вокальну імпровізацію в українській та китайській поп-музиці другої половини ХХ століття. Встановлено особливості розвитку поп-музики та вокальної імпровізації на території України та Китаю, з’ясовано тематику текстів. Виокремлено видатних китайських вокалістів другої половини ХХ століття (Тереза Тенг, Фей Вонг, Алан Там, Цуй Цзянь).^UThe study is devoted to the problem of vocal improvisation in pop music of the second half of the ХХ century. The vocal improvisation in pop music is characterized as an artistic problem. The theoretical aspects of vocal improvisation are outlined, the content of the basic concepts of the study is organized and revealed, and the author’s own features of vocal improvisation are presented. The historiographical basis of the dissertation is organized by chronological and problematic criteria. The article presents the historical development of vocal improvisation, the formation of which took place in pop music of the second half of the ХХ century. The stages of formation of pop music, in the context of which vocal improvisation developed, are highlighted: 1) nascent (1950) – the emergence of rock and roll, the creation of American rock bands; 2) countercultural (1960) – the emergence of British rock bands, motown and soul styles; 3) rise (1970) – the emergence of disco, glam rock; 4) innovative and progressive (1980) – the emergence of synthesizers, as well as the fusion of elements of pop, rock, electronic music; 5) alternative (1990) – the synthesis of pop music and rhythm and blues. The techniques and elements of vocal improvisation are considered. The features of vocal improvisation in American pop music of the second half of the XX century are analyzed. The specifics of vocal improvisation in the pop music of Great Britain in the second half of the XX century, where rock became the leading genre of popular music of the studied period, are revealed. The vocal improvisation in Ukrainian and Chinese pop music of the second half of the ХХ century is characterized. The peculiarities of the development of pop music and vocal improvisation in Ukraine and China are determined, the themes of the texts are clarified. Outstanding Chinese vocalists of the second half of the twentieth century (Teresa Teng, Fei Wong, Alan Tam, Cui Jian) are singled out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Чорний О.О. 
Вчення про людину Чернігівського літературно-філософського кола (друга пол. XVII-перша пол. XVIII ст.): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / О.О. Чорний ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1998. — 15 с. — укp.

В дисертації грунтовно досліджено вчення про людину мислителів Чернігівського літературно-філософського гурту, його значення у філософській думці України XVII-XVIII ст. Історико-філософський аналіз людинознавчої проблематики мислителів кола дозволяє конкретизувати шляхи розвитку антропософських ідей на Україні. Вперше комплексно аналізується творчість науковців, які належали до Чернігівського кола і продовжували філософський напрямок Києво-Могилянської колегії на Лівобережній Україні. Дисертант відзначає основні людинознавчі концепції вчених Чернігівського кола, що зберігають свою актуальність при вирішенні сучасних проблем в державі, освіті, вихованні тощо. Вказується на утопічність деяких положень діячів Чернігівського гурту. Дисертаційна робота виконана на основі джерел, декілька з яких вперше вводяться в науковий вжиток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216

Рубрики:

      
16.

Партола Я.В. 
Г.М.Хоткевич і українська театральна культура кінця XIX - початку XX століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавств.: 17.00.01 / Я.В. Партола ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2003. — 23 с. — укp.

Висвітлено різні аспекти театральної діяльності Г.М. Хоткевича як цілісного явища. Уперше подано загальну характеристику драматургічного доробку митця, проаналізовано його друковані та рукописні твори. Відтворено історію написання, видання та сценічного втілення драматичних творів Г.М. Хоткевича. Установлено факти звернення різноманітних театрів і аматорських гуртків до творчості драматурга. З'ясовано творчі контакти та співпрацю митця з різноманітними театральними колективами та визначними діячами театру. Розглянуто діяльність театральних колективів під керівництвом Г.М. Хоткевича як відображення ідеї окремого покоління митців щодо створення "народного театру". Оцінено критичну діяльність митця, досліджено його наукові роботи з історії театру. Розкрито засади та принципи театральної діяльності Г.М. Хоткевича, його погляди на театральне мистецтво, на яких базується концепція та модель театру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ334.3(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА327686

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
17.

Голощапова Є.О. 
Громади євангельських християн-баптистів Південної України в умовах суспільних трансформацій 20 - 30-х рр. ХХ ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Є.О. Голощапова ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено становище громад євангельских християн-баптистів (ЄХБ) Південної України за умов суспільних трансформацій 1920 - 1930-х рр. Розкрито організаційну структуру громад ЄХБ, висвітлено їх еволюцію й основні напрямки діяльності. Показано деструктивний вплив антирелігійних заходів радянської влади, що призвели до деформації організційної структури громад ЄХБ. Проаналізовано культову, організаційну (підготовка кадрів, участь у місцевих і всеукраїнських заходах), гуманітарну та культурницьку (благодійну та гурткову) діяльність громад ЄХБ. На прикладі підвенноукраїнських громад ЄХБ підтверджено тезу про зростаня чисельності протестантів на початку 1920-х рр. та їх зменшення наприкінці даного десятиліття. Доведено нечисленне, але постійне поповнення громад протягом 1930-х рр. Виявлено фактори впливу на динаміку чисельності південноукраїнських громад ЄХБ, засвідчено безперервність їх функціонування всупереч репресивній політиці радянської влади 1930-х рр. Проаналізовано соціальну структуру південноураїнських громад ЄХБ. Доведено, що у складі ЄХБ переважали особи працездатного віку (середняки та бідняки), переосмислено традиційну оцінку соціальної структури баптистських громад як "куркульських осередків". Зафіксовано здебільшого український національний склад громад ЄХБ. Показано роль родини у збереженні та відтворенні віровчення. Виявлено посилення політичного й адміністративного тиску на громади баптистів з боку держави протягом 1920 - 1930-х рр. Охарактеризовано основні вектори репресивної політики, проаналізовано їх вплив на життєдіяльність ЄХБ. Показано ілюзорність лояльного ставлення радянської влади до баптистів у 1920-х рр. Встановлено взаємозв'язок між проголошенням тези про посилення класової боротьби зі створенням ідеологічного підгрунтя репресій проти баптистів. Доведено фальсифікацію органами ДПУ - НКВС слідчих справ з метою знищення авангарду баптиських громад у 1930-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э376.162.5(4УКР7)-36 +
Шифр НБУВ: РА369878 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Харченко В.Ю. 
Громадсько-політична діяльність Володимира Антоновича: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Ю. Харченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Досліджено громадсько-політичний аспект діяльності Володимира Антоновича (1830/4 - 1908 рр.), одного з головних представників українського національного руху другої половини XIX ст. Особливу увагу приділено його визначній участі у польських студентських гуртках у Києві напередодні Січневого повстання (1863 р.) та його ролі у створенні Київської громади. Проаналізовано вплив Антоновича на події національного відродження в Галичині у 1880 - 90-і рр., зокрема, його ініціативу у досягненні угоди з польською владою. Виявлено залежність стратегії поведінки та національно-політичної орієнтації Антоновича від умов імперської цензури та його власної культурницької концепції. Підкреслено, що, незважаючи на численні тактичні компроміси, головний курс громадської діяльності Володимира Антоновича був завжди послідовним, виправданим і патріотичним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-8 Антонович
Шифр НБУВ: РА312031 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Гонюкова Л.В. 
Громадсько-політична та культурно-просвітницька діяльність Софії Русової (1870-ті - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.В. Гонюкова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено життя, громадсько-політичну та культурно-просвітницьку діяльність С.Ф.Русової. На підставі аналізу широкої джерельної бази визначено комплекс чинників, що справили вирішальний вплив на формування її світогляду, відігравали важливу роль у становленні її громадянської позиції. Детально розглянуто діяльність С.Русової в українських громадах та революційних гуртках, партії соціалістів-федералістів. Розкрито політичні погляди С.Русової, проаналізовано процес їх трансформації. Доведено прогресивне значення її праці у демократичних виданнях ("Світло", "ЛНВ", "Рада") з метою вирішення українського питання. Відтворено основні віхи роботи С.Русової щодо створення системи національної освіти. Показано її внесок в інтеграцію українського громадського руху у світовий, розкрито значення наукової діяльності. Досліджено розроблені С.Русовою концептуальні засади побудови Української Національної Жіночої Ради і Всеукраїнської Учительської Спілки, Педагогічного інституту (Прага), напрями та зміст їх роботи. Подано оцінку внеску С.Русової у розвиток суспільно-політичного життя України кінця ХІХ - початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11(4УКР)5Д Русова С. + Т3(4УКР)52-7 + Т3(4УКР)61-7 + Ч33(4УКР)5-8 Русова С.
Шифр НБУВ: РА310250 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Кошолап О.Ф. 
Громадянське виховання старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Ф. Кошолап ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2005. — 20 с. — укp.

З'ясовано суть поняття громадянськості як філософської та психолого-педагогічної категорії. Визначено його структуру, показники та рівні сформованості. Проаналізовано зарубіжний і вітчизняний досвід громадянського виховання учнівської молоді та висвітлено роль історико-краєзнавчої роботи в даному процесі. З'ясовано психологічні механізми розвитку мотиваційно-ціннісної сфери особистості, які є основою формування її громадянських якостей. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови виховання громадянськості у старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності. Обгрунтовано зміст і методи роботи шкільного історико-археологічного гуртка та історичного музею щодо громадянського виховання учнівської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА336877

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського