Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (185)Реферативна база даних (1021)Книжкові видання та компакт-диски (543)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>K=ГРАМОТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 88
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Заблоцька Л. М. 
Дидактичні основи мовної підготовки учнів у початкових школах Великої Британії в другій половині XX - початку XXI ст.: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. М. Заблоцька ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника. — Івано-Франківськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичні основи мовної підготовки учнів у процесі розвитку початкової освіти у Великій Британії. Обгрунтовано основні етапи її формування в другій половині XX - початку XXI ст. Проаналізовано нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення мовної підготовки учнів у британських початкових школах і виокремлено низку концептуальних положень щодо покращання грамотності з рідної мови у початкових класах. Розглянуто форми організації навчального процесу, шляхи та методи, які сприяють формуванню мовної компетенції молодших школярів. На підставі здійсненого аналізу визначено шляхи творчого використання британського досвіду за умов реформування освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63/64 + Ч21.221 + Ш143.21-911
Шифр НБУВ: РА370841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Васенко В.В. 
Дидактичні основи навчання графічної грамоти учнів початкової школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Васенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено педагогічні закономірності вивчення елементів графічної грамоти молодшими школярами на уроках трудового навчання, математики та образотворчого мистецтва. Визначено показники та рівні засвоєння цього виду навчального матеріалу означеною віковою групою учнів. Запропоновано різні види завдань до даних предметів, які сприяють розвитку абстрактного мислення, уяви та здатності до самостійного вирішення навчальних завдань. Розроблено показники рівнів засвоєння графічної грамоти учнями початкової школи, що дозволяє діагностично працювати з ними вчителям для забезпечення наступності у навчанні з основною школою. Теоретично обгрунтовано та визначено поняття "графічна грамота", яке визначає діяльність молодших школярів, а також проаналізовано розвиваючі можливості навчання графічної грамоти молодших учнів. За результатами дослідження створено робочий зошит з елементів графічної грамоти для молодших школярів, який дозволяє вчителю забезпечити диференційований підхід щодо організації їх графічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ж11р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА320891 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Салащенко Г.М. 
Дидактичні умови організації навчального діалогу "вчитель-учень" у процесі вивчення гуманітарних дисциплін в загальноосвітній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Г.М. Салащенко ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2008. — 20 с. — укp.

Розглянуто можливості здійснення навчального діалогу у процесі вивчення учнями іноземної мови. Розкрито суть понять "навчальний діалог", "діалогічний підхід до вивчення знань", "діалогічна взаємодія в системі "вчитель - учень", зміст і структурні компоненти такого діалогу. Виявлено й експериментально перевірено сукупність дидактичних умов, які забезпечують його результативність щодо підвищення якості гуманітарних знань учнів. Проведено формувальний експеримент, під час якого апробовано структуру навчального процесу, побудованого за принципами діалогічного підходу до його організації, розроблено й упроваджено в практику криворізьких загальноосвітніх шкіл програму уроків "Питання методики та змісту формування культурознавчої грамотності за допомогою навчального діалогу". Створено систему індивідуально-творчих, імітаційно-ігрових, проблемних завдань з метою розвитку самостійності, творчої активності, імпровізації, іншомовної культури учнів старших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14 +
Шифр НБУВ: РА356905

Рубрики:

      
4.

Гармаш О. В. 
Дидактичні умови формування просторових уявлень в учнів початкової школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. В. Гармаш ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Вперше науково обгрунтовано дидактичні умови формування просторових уявлень учнів початкової школи, що полягають в організації навчально-пізнавальної діяльності учнів з використанням єдиної уніфікованої термінології й однозначності формування уявлень під час вивчення різних предметів, у збагаченні змісту інтегрованими знаннями, у забезпеченні наступності початкової школи з дошкіллям у цілісній системі формування просторових уявлень, у впровадженні диференційованого управління процесом формування просторових уявлень на основі різнорівневої системи завдань з застосуванням дослідницьких методів навчання під час вивчення всіх предметів у початковій школі. На основі вмінь читати графічні зображення та вмінь їх будувати визначено критерії та рівні сформованості просторових уявлень, їх повноти, осмислення, дієвості. Удосконалено зміст, форми та методи цілеспрямованого формування просторових уявлень та оперування ними у найрізноманітніших змодельованих нестандартних навчальних і життєвих ситуаціях, що попереджує виникнення помилкових уявлень на всіх етапах навчального процесу та забезпечує необхідний розвиток графічної, алгоритмічної грамотності, просторового бачення, мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221
Шифр НБУВ: РА385432 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Філіппенко Р.І. 
Життя, громадська діяльність і науково-історична спадщина професора Харківського університету Є.К.Рєдіна (1863 -1908 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / Р.І. Філіппенко ; Укр. НДІ архів. справи та документознавства. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Висвітлено громадську та науково-історичну діяльність професора Харківського університету Є.К.Рєдіна. Визначено його внесок у дослідження історичних пам'яток візантійської та давньоруської культури та вивчення української церковної старовини. Запропоновано періодизацію життя історика та його науково-організаційної роботи. Проаналізовано коло наукових інтересів історика. Розглянуто маловідомі аспекти його діяльності як секретаря Харківського історико-філологічного товариства та секретаря Харківського підготовчого комітету Археологічних з'їздів, завідувача Музею витончених мистецтв та старожитностей Харківського університету, а також громадська робота у Харківському товаристві поширення в народі грамотності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР)5-8 Рєдін Є.К. + Т3(4УКР-4ХАР)5-8 Рєдін Є.К. +
Шифр НБУВ: РА331566

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Коляденко В.А. 
Інфокомунікаційні технології як чинник політичної модернізації: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / В.А. Коляденко ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2002. — 16 с. — укp.

Визначено, що сучасні інфокомунікаційні технології (ІТ) відкривають можливості в практиці організаційного, партійного будівництва, самоорганізації громадянського суспільства. Обгрунтовано розвиток Інтернету відповідно до демократичної спрямованості громадянського розвитку. Наголошено, що людину з пасивного об'єкта за допомогою мас-медіа перетворено в активного, самостійного суб'єкта добору плюралізованої маси інформації. Визначено, що за умов переходу до нових ІТ видозмінюються функції влади в суспільстві. Досліджено особливості інформаційного суспільства в контексті політичних процесів. Виявлено, що ІТ розширюють права громадян шляхом надання доступу до різноманітної інформації, збільшують ступінь їх політичної участі та контролю за діяльністю державної влади, дають можливість активно виробляти інформацію. Доведено, що метою включення в політичне життя технологій є створення відкритої для діалогу з громадянами прозорої вертикалі влади. Аргументовано, що за умов входження України в Глобальну інформаційну систему досягнуто підвищення правової грамотності населення, посилення процесів демократизації держави, розширення можливостей реалізації прав на свободу слова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф018 + Ф024 +
Шифр НБУВ: РА321260

Рубрики:

      
7.

Козак І.І. 
Історико-педагогічна характеристика українських букварів кінця XIX - початку XX ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.І. Козак ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Проаналізовано соціально-економічні умови та лінгводидактичні проблеми становлення українського букваря як основного засобу навчання дітей грамоти, висвітлено особливості вітчизняної букварної традиції кінця XIX - початку XX ст. Визначено внесок окремих педагогів (зокрема, А.Воронця) у справу становлення та розвитку методики навчання грамоти та підручникотворення, встановлено основні етапи даного процесу, охарактеризовано наукові ідеї в мовознавстві, психології та педагогіці досліджуваного періоду. Вперше виявлено альтернативні способи структурування навчального матеріалу у вітчизняній практиці букваротворення кінця XIX - початку XX ст., відомий алгоритм аналізу книг для навчання грамоти доповнено характеристикою мікро- та макроструктурних елементів букваря й поширено на новий клас підручників даної епохи та створених у період незалежності Української Народної Республіки (до 1920 р.)

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-920 + Ч421.215.1 +
Шифр НБУВ: РА331939

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
8.

Тригуб О.П. 
Історія Херсонської єпархії (1775 - 1918 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.П. Тригуб ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 16 с. — укp.

Досліджено організацію та діяльність Херсонської єпархії у 1775 - 1918 рр. Розглянуто соціально-економічні та політичні передумови її створення, зміни у чисельності православного населення на Півдні України в останній третині ХVІІІ ст., що призвели до заснування 9 вересня 1775 р. Слов'янської та Херсонської єпархій, простежено її розвиток з кінця ХVІІІ до початку ХХ ст. Проаналізовано діяльність єпархіального духовенства в боротьбі з сектантством і розколом, утвердженні православ'я в регіоні, поширенні початкової освіти серед населення через церковно-приходські школи та школи грамотності. Висвітлено господарську діяльність монастирів і роль вищого керівництва єпархії - архієпископів у справі визначення майбутнього церкви краю та її розвитку. Акцентовано увагу на кризових явищах в православній церкві, які особливо проявились під час російської революції 1905 - 1907 рр. та української національно-демократичної революції 1917 - 1918 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.270.91(891) + Т3(4УКР7)4/5-55
Шифр НБУВ: РА312150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Макаренко Л.Л. 
Комп'ютерна грамотність як складова професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Л. Макаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Вперше визначено зміст поняття "комп'ютерна грамотність вчителя початкової школи" як функціонально-професійного утворення. Запропоновано модель формування комп'ютерної грамотності як складової професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи. Розроблено програму спецпрактикуму "Інформаційні технології у професійній підготовці вчителя початкової школи". Удосконалено засоби формування комп'ютерної грамотності як сукупності окремих структурних складових, поліфункціональна природа яких поетапно інтегрується в комплексні кваліфікаційні уміння, визначені галузевими стандартами вищої освіти. Конкретизовано чинники, які впливають на формування комп'ютерної грамотності студентів зі спеціальності "початкове навчання" освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр". Обгрунтовано шляхи вирішення проблеми підготовки вчителів початкової школи до впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.253 +
Шифр НБУВ: РА349918

Рубрики:

      
10.

Орап 
Комплексний підхід до розвитку мовлення першокласників у період навчання грамоти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Марина Олегівна Орап ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-911.33
Шифр НБУВ: РА310786

      
11.

Беземчук Л.В. 
Конструювання творчого компонента змісту музичної освіти в основній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.В. Беземчук ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

Уперше науково обгрунтовано й експериментально перевірено принципи конструювання творчого компонента змісту музичної освіти. Визначено дидактичний творчий модуль як засіб цього конструювання. Розроблено етапи реалізації й еспериментально перевірено доцільність дидактичного творчого модуса у музичному навчанні основної школи. Розкрито суть поняття творчого компонента як наскрізного складника змісту музичної освіти, що на базі діяльності відносного сприймання, створення, виконання творів мистецтва конструктивно впливає на тісний стан інших компонентів змісту музичної освіти (музичний досвід, музичну грамотність, емоційно-ціннісне ставлення до світу).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА350594

Географічні рубрики:

      
12.

Грамотнєв В.Е. 
Маркетинг у залученні іноземних інвестицій: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / В.Е. Грамотнєв ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Здійснено класифікацію інвестицій, виявлено фактори впливу, особливості, тенденції, проблеми формування інвестиційного клімату у державі та залучення іноземних інвестицій. Розроблено модель інвестиційного клімату залучення іноземних інвестицій, спрогнозовано можливі обсяги їх залучення в економіку України. Запропоновано здійснювати планування цієї діяльності на засадах маркетингу за складовими його комплексу (4 С), а також відповідну реалізацію планів з метою створення сприятливих умов і високої ефективності використання іноземних інвестицій в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-56 +
Шифр НБУВ: РА334455

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Антончук О.М. 
Метод вправ у навчанні орфографії учнів 6 - 7 класів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Антончук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему формування в учнів орфографічних умінь і навичок як умови досконалого оволодіння письмовою формою українського мовлення. Розглянуто основні етапи розвитку методики вивчення орфографії, розкрито її особливості. Проаналізовано теорію та практику застосування методу орфографічних вправ у VI - VII класах загальноосвітньої школи. Обгрунтовано й експериментально перевірено систему орфографічних вправ, побудовану за принципом поступового ускладнення навчального матеріалу. Доведено ефективність урахування у процесі навчання лінгвістичних принципів, що стосуються орфографії, її основних положень; психологічних умов, що функціонують у тісному взаємозв'язку мови та мовлення; вікових та індивідуальних особливостей учнів. Нову методику вивчення орфорграфії розроблено на базі використання загальнодидактичних і специфічних принципів навчання, логічних законів мислення школярів і чіткої системи орфографічних вправ. Встановлено, що використання запропонованої методики формування орфографічних умінь і навичок в учнів VI - XVII класів сприяє істотному підвищенню рівня грамотності школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.38 + Ш141.14-912.38
Шифр НБУВ: РА362986

Рубрики:

      
14.

Бондаренко Г.П. 
Методика навчання студентів економічних спеціальностей української наукової термінології в умовах східного регіону України: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.П. Бондаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу психолінгвістичних, лінгводидактичних джерел і практики навчання у вищій школі теоретично обгрунтовано та розроблено методику збагачення активного словникового запасу студентів економічних спеціальностей фаховими термінами. Визначено критерії добору змісту навчального матеріалу з урахуванням комунікативних потреб фаху та специфіки мовленнєвого середовища Сходу України. Розроблено систему вправ, що грунтується на вченні про етапність засвоєння лексичної одиниці. Виокремлено види робіт, що максимально нейтралізують інтерферентний вплив російської мови на процес засвоєння державної. Укладено російсько-український контрастивний словник-мінімум економічної термінології. Виявлено методи та прийоми, що є доцільними для навчання російськомовних студентів-економістів українських наукових термінологічних одиниць фаху за умов близькоспорідненої двомовності східного регіону України. Вихначено критерії, показники, охарактеризовано рівні сформованості у них термінологічної компетенції та грамотності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.34 +
Шифр НБУВ: РА355147

      
15.

Вітюк В. В. 
Методика удосконалення орфографічної грамотності учнів 5 - 7 класів у процесі роботи над зв'язними висловлюваннями: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. В. Вітюк ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше в українській лінгводидактиці обгрунтовано й експериментально перевірено ефективність спеціально розробленої методики вдосконалення орфографічних умінь і навичок школярів під час роботи над зв'язними висловлюваннями з урахуванням комунікативно-діяльнісного й особистісно орієнтованого підходів до навчання української мови. Уточнено зміст поняття "зв'язні висловлювання". Висвітлено шляхи покращання вивчення орфографії у зв'язку з розвитком зв'язного мовлення школярів методом вправ. Окреслено шляхи використання методів і прийомів навчання орфографії у процесі роботи над зв'язними висловлюваннями в основній школі. Розвинуто методичні ідеї щодо підвищення правописної вправності учнів у зв'язку з розвитком зв'язного мовлення з урахуванням соціокультурного та функціонально-стилістичного підходів до навчання української мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.38
Шифр НБУВ: РА380192 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Лавренова М. В. 
Методика формування фонетико-орфоепічних умінь українського літературного мовлення у першокласників в умовах верхньонадборжавських говорів Закарпаття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. В. Лавренова ; НАПН України, Ін-т педагогіки. — К., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше проведено зіставний аналіз фонетичних та орфоепічних явищ української літературної мови та верхньонадборжавських говорів з лінгводидактичною метою, обгрунтовано необхідність будувати процес навчання мови з урахуванням міжмовних зіставлень усіх мов. Визначено зміст орфоепічної роботи в перших класах, а також підібрано методи та прийоми формування фонетико-орфоепічних навичок у процесі опанування першокласниками грамоти за умов діалективного середовища. Наведено систему вправ, спрямованих на вироблення в учнів початкових класів правильної літературної мови звуків, слів, словосполучень, речень, текстів за умов закарпатських говорів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.31
Шифр НБУВ: РА381306 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Гуменюк О.Є. 
Модульно-розвивальна система як об'єкт соціально-психологічного аналізу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.Є. Гуменюк ; Київ. держ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена висвітленню соціально-психологічних закономірностей розвивальної взаємодії вчителя і учнів в системі модульно-розвивального навчання як соціокультурній організації. Проаналізовані ідеї, принципи, категорії і поняття нової експериментальної системи, описані соціальні параметри моделі психологічного розвитку особистості (полімотивація, соціальна роль, психолого-педагогічний зміст, паритетна освітня діяльність тощо) й обгрунтовані технологічні інваріанти їх взаємозалежного втілення у досвіді педагогічних колективів середніх шкіл. Порівняння наукових підходів до соціального проектування розвивальних систем навчання дало змогу описати структуру соціально-психологічного простору розвивальних взаємин у класі, що організується у формі модульного заняття (міні-модуля). Охарактеризовані компоненти інноваційного програмово-методичного забезпечення повного освітнього циклу (знання - уміння - норми - цінності), описана методологія дослідження ефективності модульно-розвивального процесу. Подані результати системного експертно-діагностичного вивчення основних параметрів і показників психосоціального розвитку вчителів і учнів за нових експериментальних умов свідчать про якісно вищий розвитковий вплив міні-модуля на зростання культурного потенціалу особистості порівняно з традиційним уроком, а також про важливі соціально-психологічні чинники реалізації розвивальної ефективності модульних занять з боку вчителя і учнів. Доведена доцільність нової системи щодо поліпшення психологічної і методичної грамотності педагогів, зростання інтелектуального та особистісного розвитку школярів, підвищення їхньої здатності до неперервної розвивальної взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.010.2-990 + Ч421.251

Рубрики:

      
18.

Ващук Д.П. 
Обласні привілеї Волині та Київщини: генеза і функціонування в другій половині ХV - першій третині ХVІ cт.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Д.П. Ващук ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Досліджено питання походження й функціонування обласних привілеїв Волині та Київщини у другій половині XV - першій третині XVI ст., до видання Першого Литовського Статуту (у вересні 1529 р.), норми яких були визначені принципами судовоадміністративного та соціально-економічного життя кожного регіону. Здійснено порівняльний аналіз привілеїв з грамотами інших земель Великого князівства Литовського, загальноземським привілеєм 1447 р., Руською Правдою, Першим Литовським Статутом і запропоновано реконструкцію архетипних грамот, а також визначено терміни їх одержання. Розроблено постатейний розподіл грамот, систематизовано норми за спорідненими галузями права. Досліджено функціонування судової системи Волині та Київщини у контексті положень уставних грамот. Розглянуто питання реалізації артикулів, які визначали основні принципи податкової системи, повинностей і соціальних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)44-5 +
Шифр НБУВ: РА340839

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
19.

Федоренко С.А. 
Освітня діяльність духовенства Полтавської єпархії (XIX - початок XX ст.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.А. Федоренко ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2008. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу історіографії та джерельної бази проведено комплексне дослідження діяльності православного духовенства щодо розвитку духовної та народної початкової освіти в Полтавській єпархії у XIX - на початку XX ст. Розкрито політику імперського уряду у галузі духовної та початкової народної освіти. Охарактеризовано умови виникнення й основні періоди розвитку навчальних закладів у Полтавській єпархії: духовних (семінарій та училищ) і початкових шкіл (церковнопарафіяльних і шкіл грамоти). Проаналізовано матеріальне забезпечення навчальних закладів, учнівський контингент і викладацький склад, визначно особливості організації навчально-виховного процесу, описано механізм управління ними. Висвітлено внесок місцевого духовенства, монастирів, церковнопарафіяльних попечительств, церкових братств, меценатів у розвиток освіти на території Полтавської єпархії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.240.91(2-891)5-67 + Э372.240.91(2-891)5-67 + Э372.240.91(2-891)5-67
Шифр НБУВ: РА358539

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
20.

Степаненко Г.В. 
Освітня діяльність православного духовенства в Україні (ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Г.В. Степаненко ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2002. — 23 с. — укp.

Подано загальну характеристику церковних початкових шкіл для народу та спеціальних духовних навчальних закладів (училищ і семінарій), запропоновано періодизацію їх діяльності та оцінено їх роль у справі освіти населення. Розглянуто взаємодію духовного відомства та світських установ, зокрема, земств, в організації народної освіти, а також місце шкіл грамоти та недільних шкіл в освітній діяльності духовенства. Проаналізовано діяльність духовенства щодо підвищення рівня своїх освітніх установ, відповідно до вимог часу. Досліджено основні проблеми розвитку церковних шкіл та духовних навчальних закладів, а також питання стосовно історії жіночих духовних училищ. Розглянуто участь представників духовних семінарій в українській культурі, наведено факти, які свідчать про певні прояви національної свідомості в середовищі рядового парафіяльного духовенства, що мали місце всупереч русіфікаторській політиці офіційної православної церкви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-35-021.733 + Э372.27-35-021.733
Шифр НБУВ: РА320909 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського