Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (5)Наукова електронна бібліотека (14)Реферативна база даних (363)Книжкові видання та компакт-диски (235)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>K=ВУЛИЦ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шашкова А. О. 
Іконопис І. С. Їжакевича 1940–1950-х років: Особливості атрибуції та реставрації: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / А. О. Шашкова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вивченню іконопису І. Їжакевича, створеному у 1940–1950-х роках для храмів міста Києва та околиць. Мета роботи – виявити нові та систематизувати наявні відомості стосовно ікон І.С. Їжакевича 1940–1950-х років, їх художніх особливостей, техніки та технології; охарактеризувати живописну манеру останнього періоду його творчості; на основі отриманих результатів уточнити атрибуцію ряду ікон, що йому приписуються; сформулювати методологію реставрації творів сакрального живопису І. Їжакевича, виходячи з виявлених у процесі дослідження особливостей.Аналіз наукової розробки обраної теми підтвердив відсутність ґрунтовних праць та наявність значних розбіжностей у попередніх дослідженнях, що спираються здебільшого на згадки парафіян та служителів храмів та/або поверховому візуальному дослідженні в несприятливих умовах діючих храмів. Усебічне дослідження ікон 1940–1950-х рр. здійснено в діючих храмах: Покрова Пресвятої Богородиці на Пріорці, Свято-Макаріївській на Татарці, Свято-Покровській Подільській церкві. Додатково розглядаються ікони, відповідність яких періоду, що досліджується, поки не була підтверджена: окремі ікони храмів Вознесіння Господнього на Деміївці, Серафима Саровського в Пущі-Водиці та іконостасу домової церкви митрополичої резиденції (нині – Патріархії УПЦ КП), що знаходиться на вул. Євгена Чикаленка, 36 (нині в приміщені Патріархії діє Парафія Святого Філарета Милостивого).Для уточнення атрибуції залучені архівні джерела – документи та твори, що зберігаються у Центральному державному архіві-музеї літератури та мистецтва України, Інституті рукопису Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського, Центральному Державному історичному архіві України, а також окремі твори з Національного художнього музею України, Музею однієї вулиці (м. Київ), Національного музею ім. А. Шептицького (м. Львів); дипломні та курсові роботи кафедри техніки та реставрації творів мистецтва та кафедри теорії та історії мистецтв Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури.Наукова новизна полягає у тому, що вперше проаналізовано й узагальнено наявні матеріали стосовно сакральної спадщини І. Їжакевича 1940–1950-х років; досліджено відмінні риси живописної манери митця зазначеного періоду, що дозволило визначити експертні ознаки його індивідуального творчого почерку, розрізнити ікони майстра та його учнів; здійснено ґрунтовне взаємодоповнююче мистецтвознавче та техніко-технологічне дослідження ікон 1940–1950-х років в означених храмах; досліджено стилістичні особливості іконопису І. Їжакевича пізнього періоду та її кореляцію зі всією творчістю митця; на базі отриманих результатів створено актуальні рекомендації стосовно зберігання ікон І. Їжакевича в умовах діючих храмів й особливостей їх консервації та реставрації.^UThe dissertation is devoted to the study of the icon painting by I. Yizhakevych created in the 1940s and 1950s for churches located in Kyiv and its surroundings. The purpose of the paper is to discover new and systematise existing information about the icons by I. S. Yizhakevych of the 1940s-1950s, their artistic peculiarities, technique and technology; characterise the painting style of the last period of his work; establish the attribution of a number of icons attributed to him based on the obtained results; formulate the methodology of the restoration of sacred art pieces by I. Yizhakevych, based on the peculiarities revealed in the process of research.The analysis of the scientific development of the chosen topic confirmed the lack of thorough works and the presence of significant discrepancies in previous studies, which are mostly based on the mentions of parishioners and church ministers and/or superficial visual research under unfavourable conditions of operating temples. A comprehensive research of the icons of the 1940s and 1950s took place at operating churches: Church of the Intercession of the Holy Mother of God in Priorka, Church of St. Macarius in Tatarka, Podilskyi Church of the Intercession. In addition, the paper considers the icons that have not yet been confirmed to be related to the researched period: Individual icons of the Churches of the Ascension of the Lord in Demiivka, Church of St. Seraphim of Sarov in Pushcha-Vodytsia, the iconostasis of the church of the metropolitan residence (now – Ukrainian Orthodox Church – Kyiv Patriarchate) located at 36 Yevhena Chykalenka Str. (now the Parish of Saint Philaret the Merciful operates in the premises of the Patriarchate).To establish the attribution, archival sources were involved – documents and works stored at the Central State Archives Museum of Literature and Art of Ukraine, the Institute of Manuscript of V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine, the Central State Historical Archives of Ukraine, as well as individual works from the National Art Museum of Ukraine, the One Street Museum, (Kyiv), A. Sheptytskyi National Museum (Lviv); thesis and term papers of the department of techniques and restoration of works of art and the department of theory and history of art of the National Academy of Fine Arts and Architecture.The scientific novelty consists in the fact that the available materials, related to the sacral heritage of I. Yizhakevych dated back to the 1940s and 1950s., have been analysed and summarised for the first time; distinctive peculiarities of the artist’s painting style of the specified period were studied, which made it possible to determine the expert signs of his individual creative technique, distinguish the icons of the artist and his students; a thorough complementary art historical, as well as technical and technological study of the icons of the 1940s-1950s in the specified temples was carried out; the stylistic features of I. Yizhakevych’s icon painting of the late period and its correlation with the artist’s entire work were studied; based on the obtained results, relevant recommendations were created regarding the storage of I. Yizhakevych’s icons at operating churches and taking into account the peculiarities of their conservation and restoration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Поляков В.Є. 
Історична еволюція топоніміки міста Сімферополя: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Є. Поляков ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

На підставі аналізу джерел та літератури розглянуто історичні та суспільно-політичні умови еволюції міської топонімії Сімферополя. Досліджено всі назви вулиць міста, включаючи ті, що вийшли зі вжитку. Простежено мотиви номінацій і перейменувань з дня створення міста до сучасності. Виявлено загальні закономірності та регіональні особливості. Обгрунтовано висновок про годонім як згорнутий багатоплановий текст, про назви вулиць як пам'ятників культури, історії та мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-6КРМ)-22 Сімферополь + Ш103.161 + Д8 в4(45УКР7-6КРМ) +
Шифр НБУВ: РА327700

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
3.

Мельник Н.В. 
Архітектура комплексів громадсько-житлової забудови міст півдня України кінця XVIII - початку ХХ ст. (на прикладі міст Херсону, Миколаєва, Одеси): автореф. дис... канд. архіт: 18.00.01 / Н.В. Мельник ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2007. — 23 с. — укp.

Досліджено чинники і умови, що визначили своєрідність формування комплексів громадсько-житлової забудови і планувальних структур міст півдня України, зокрема, Херсона, Миколаєва, Одеси. Розглянуто комплекс громадсько-житлової забудови (КГЖЗ) як структурний елемент каркаса містобудівної системи історичного міста, а також як елемент містобудівної структури загальноміського значення з домінуючою функцією та їх набором (головні вулиці, площі (торгові, театральні), міські сади та інші містобудівні простори громадського призначення). Проведено комплексний аналіз КГЖЗ з функціональною та морфологічною компонентами. Визначено відповідну типологію об'єктів, основні принципи формування архітектури комплексів громадсько-житлової забудови в досліджуваних містах наприкінці XVIII - на початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н82(4УКР-9ПІВ) + Щ113(4УКР-9ПІВ)6 +
Шифр НБУВ: РА352763

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Ратушинський Н. В. 
Архітектура пасажів центральної частини міста Львова / Н. В. Ратушинський. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації розглянуто етапи формування архітектурно-планувальної та об'ємно-просторової організації пасажів у структурі центрів великих історичних міст на прикладі Львова. Система міських пасажів Львова остаточно сформувалася до 1925 року, коли було закінчено всі оздоблювальні роботи в Марійському пасажі. Історично в місті функціонувало 19 пасажів, це як правило були торгові вулиці з контрольованим заїздом, класичними в розумінні пасажами були лише пасаж Міколяша, Марійський пасаж та базар Гредлів. У дисертаційній роботі наведено результати дослідження з історії розвитку пасажів як архітектурно-функціональних елементів центрів міст. Визначено основні історичні функціонально-просторові типи пасажів та їх композиційно-планувальні принципи організації. На основі перелічених чинників сформовано ряд рекомендацій з проектування, відтворення та реставрації пасажів в умовах історично сформованого середовища центрів міст.^UThe PhD degree thesis examines the problems of formation of architectural – planning and spatial organization passages in the structure of the centers of large historical cities on the example of Lviv. The system of city passages of Lviv was finally formed by 1925, when all the finishing works in Mariysky Passage were completed. Historically, there were 19 passages in the city, as a rule there were shopping streets with controlled arrival, the classic passages were only the passage of Mikolyash, Maria Passage and Gredliv Bazaar.The dissertation presents the results of research on the history of passages as architectural and functional elements of urban centers. The main historical functional-spatial types of passages and their compositional-planning principles of organization are determined. Based on these factors, a number of recommendations for the design, reproduction and restoration of passages in the historically formed environment of urban centers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Шевцова Г.В. 
Архітектурно-просторові особливості формування вулиці Хрещатик в Києві (ХІХ - ХХ ст.): Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / Г.В. Шевцова ; Нац. акад. образотв. мистец. і архіт.. — К., 2002. — 18 с.: рис. — укp.

Запропоновано історичну періодизацію розвитку вулиці. Представлено критерії, що обумовили становлення Хрещатика як центральної вулиці Києва. Підсумовано визначні періоди формування Хрещатика. Введено в професійний обіг нові архівні та проектні документи, встановлено авторство багатьох споруд, розроблено схеми забудови вулиці станом на 1915 р. Досліджено специфіку фасадної архітектури Києва кінця ХІХ ст. Представлено особливості стилістичного формування забудови Хрещатика. Виявлено унікальні архітектурно-будівельні традиції, що поширилися з даної вулиці на центральні райони міста. Вставлено елементи гармонізації забудови Хрещатика на межі ХІХ - ХХ ст. та критерії спорідненості сучасної забудови вулиці з утраченою. Розроблено план-схему з зазначенням дисгармонійних елементів простору. Створено стратегію диференційного підходу до забудови, згідно з якою зроблено зонування вулиці за чотирма режимами допустимих реставраційних втручань. Запропоновано засоби гармонізації забудови Хрещатика.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-2К)922 + Щ110.83 + Т3(4УКР-2К)6
Шифр НБУВ: РА321276

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Касьянова Н.М. 
Боротьба з безпритульністю та бездоглядністю в Донбасі (1943 - 1953 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.М. Касьянова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2010. — 19 с. — укp.

На прикладі Донбасу досліджено досвід боротьби держави з такими соціальними явищами, як дитяча безпритульність, бездоглядність і злочинність після звільнення регіону від нацистської окупації та закінчення Великої Вітчизняної війни (1943 - 1953 рр.). Встановлено основні причини виникнення досліджуваних негативних соціальних явищ, визначено масштаби даної проблеми. Проаналізовано законодавчу та розпорядчу базу роботи органів радянської влади, спрямованої на боротьбу з безпритульністю, бездоглядністю та злочинністю, розглянуто основні методи ліквідації цих явищ. Наведено загальну характеристику владних структур, основним завданням діяльності яких було усунення їх негативних проявів і стабілізації ситуації у регіоні щодо рівня дитячої безпритульності та правопорушень. Досліджено діяльність спеціальних дитячих виховних установ для категорії дітей із статусом діти-сироти та бездоглядні, а також призначених для утримання неповнолітніх правопорушників і злочинців. Визначено роль громадськості у справі допомоги дітям вулиці. Проаналізовано стан матеріального забезпечення знедолених дітей, охарактеризовано соціально-побутові умови їх життя. Розкрито особливості організації навчально-виховного процесу у спеціальних дитячих установах, показано специфіку дозвільного життя вихованців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР55)62-298 + Ч424(4УКР)719.2 + Ч33(4УКР5)62 + Х628.332 +
Шифр НБУВ: РА370066 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Шевченко В. В. 
Визначення раціональних параметрів координованого управління дорожнім рухом на міських магістралях: автореферат дис. ... д.філософ : 275 / В. В. Шевченко. — Б.м., 2023 — укp.

Шевченко Володимир Вадимович. Визначення раціональних параметрів коор-динованого управління дорожнім рухом на міських магістралях. – Кваліфікаційнанаукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальніс-тю 275 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)». – Харківськийнаціональний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ) Міністерства освіти інауки України, Харків, 2023.Дисертаційна робота присвячена рішенню науково-прикладної задачі визна-чення раціональних параметрів координованого управління дорожнім рухом на мі-ських магістралях (ММ) з розділювальною смугою.Актуальність роботи визначається необхідністю розвитку функціонуючих умістах України локальних систем світлофорного регулювання, які мають обмеженуефективність. Для визначення найкращого варіанту розвитку був проведений аналізіснуючих підходів до визначення параметрів роботи світлофорних об’єктів (СО) іметодів побудови планів магістральної та мережевої координації світлофорів. Врезультаті було встановлено, що на даний час переконливих вказівок на ефективнінапрями координації роботи СО в містах ще не існує, а більшість праць присвяченаналаштуванню адаптивних СО на забезпечення ефективної реакції світлофорів надинамічний характер транспортних потоків (ТП), у тому числі в мережах, де функ-ціонує декілька світлофорів на суміжних перехрестях.Методичні керівництва з організації дорожнього руху (ОДР) різних країн сві-ту в основному пропонують використовувати для створення планів координації(ПК) просторово-часову діаграму (ПЧД) лінійної координації, хоча при цьому ви-знають її занадто спрощений характер і не надають чітких рекомендацій стосовноособливостей її практичного використання. Іншим варіантом координації є викори-стання створеного на цей час програмного забезпечення (ПЗ) з жорсткої або адап-тивної координації, в якому також використовуються спрощені математичні моделідля створення ПК. При цьому, з фінансової точки зору, перехід до координованоїроботи локальних світлофорів у транспортних системах українських міст є най-більш доступним напрямом розвитку світлофорного управління (СУ) рухом.Це вказало на потребу в удосконалені існуючих методів формування планівмагістральної координації, за рахунок поглибленого врахування головних особли-востей процесу координованого руху транспортних засобів (ТЗ), які полягають в їхгруповому прибутті з пачки зеленої хвилі (ЗХ) на чергове перехрестя; наявності ТЗ,що доповнюють пачку ЗХ, починаючі з другого перехрестя координованого фраг-менту магістралі; і додаткових можливостях налаштування ПК, які забезпечуютьсянаявністю на магістралі розділювальної смуги та світлофорних циклів (СЦ) з виді-леним в окрему фазу лівим поворотом.Розроблена в дослідженні двоетапна процедура створення лінійного ПК до-зволила врахувати особливості групового прибуття пачки ЗХ до чергового регульо-ваного перехрестя на ділянці ММ, що координується, і наблизила кінцеве рішенняцієї задачі до глобального мінімуму часу очікування можливості проїзду ТЗ черезрегульоване перехрестя.Створена в роботі за умови повного роз’їзду черги автомобілів протягом до-звільного сигналу аналітична модель затримок на регульованому перехресті надаламожливості визначити граничний рівень завантаження другорядних підходів доММ з координованим управлінням, який має враховуватися при побудові ПК. Задопомогою імітаційного експерименту, вона також дозволила обґрунтувати мож-ливість використання формули затримки Вебстера на другому, емпіричному етапіпобудови плану.Оцінка ймовірності виникнення неповної пачки автомобілів при координова-ному управлінні на ММ привела до отримання аналітичної залежності, яка збігласьз аналогічною ймовірністю в однолінійній системі масового обслуговування зі ста-ндартною дисципліною обслуговування FIFO (First In First Out) і з показниковимзаконом розподілу часу обслуговування. Завдяки цьому діапазон застосування за-лежності шуканої ймовірності від навантаження розширився на регульовані перех-рестя, що, внаслідок її зворотного лінійного характеру, дозволило позбавитися об-межень на вибір раціонального розміру пачки і робити його виходячи виключно зміркувань мінімізації часу затримок учасників руху при поїздках координованимфрагментом ММ.Об’єктом для вивчення характеристик координованого руху в роботі обранийфрагмент однієї з магістральних вулиць загальноміського значення міста Харкова –просп. Науки, від просп. Незалежності до вул. Мінської, який має розділювальнусмугу, достатню довжину і кількість СО. На ньому спостерігається постійно високаінтенсивність руху (ІР) протягом навантаженого денного періоду робочої доби, якаприводить до високого рівня завантаження більшості під’їздів до регульованих пе-рехресть і, відповідно, до значних затримок при його подоланні.^UShevchenko Volodymyr Vadymovych. Determination of rational parameters of pro-gressive traffic control on urban highways. – Qualifying scientific work on the rights ofthe manuscript.Thesis for obtaining the degree of doctor of philosophy in the specialty 275 –Transport Technologies (by Automobile Transport). – Kharkiv National Automobile andHighway University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Kharkiv, 2023.The dissertation is devoted to the solution of the scientific and applied problem ofdetermining the rational parameters of coordinated traffic control on city highways with amedian strip.For this purpose, an analysis of existing approaches to determining the parametersof the operation of traffic lights and methods of building plans for trunk and network co-ordination of traffic lights was carried out. As a result, it was established that at this timethere are no clear instructions on effective directions for the development of traffic lightcoordination systems in cities, and the majority of works are devoted to the adjustment ofadaptive traffic light objects to ensure an adequate reaction of traffic lights to the dynam-ic nature of traffic flows, including in networks, where local traffic lights operate at adja-cent intersections with pre-timed cycles. Road traffic control guidelines of various coun-tries suggest using a space-time diagram of linear coordination to create coordinationplans, although they recognize its oversimplified nature and do not provide clear recom-mendations regarding the specifics of its practical use. Another option for coordination isto use existing hard or adaptive coordination software, which also use simplified modelsto create coordination plans. At the same time, the transition to the coordinated operationof traffic lights in the transport systems of Ukrainian cities is the most accessible direc-tion for the development of traffic light control.This indicated the need for the creation of a new method of forming highway coor-dination plans, which should take into account the peculiarities of this process, whichconsist in the group arrival of vehicles from the green wave pack to the next intersection,the presence of vehicles that complement the green wave pack starting from the secondintersection sections and additional possibilities in setting up the coordination plan, whichensure the presence of a separate lane on the section and traffic light cycles of cycles witha left turn allocated in a separate phase.The two-stage procedure for creating a coordination plan on an urban highway de-veloped in the study takes into account the peculiarities of the group arrival of a greenwave packet to the next regulated intersection on the coordinated urban highway sectionand allows to bring the final solution of this problem closer to the global minimum of thewaiting time for the possibility of passing through the regulated intersection.An analytical model of delays at a controlled intersection, created in the work un-der the condition of full departure of the queue of cars during the permission signal, al-lowed to determine the limiting level of loading of the secondary approaches to the cityhighway with coordinated control, which should be used in the construction of the coor-dination plan. With the help of a simulation experiment, it also allowed to substantiate thepossibility of using Webster's delay formula at the first, analytical stage of plan construc-tion.The estimation of the probability of the occurrence of an incomplete pack of carsunder coordinated control on an urban highway led to an analytical dependence that coin-cided with a similar probability in a standard single-line mass service system with astandard FIFO service discipline and with an exponential service time distribution law.Thanks to this, the dependence of the desired probability on the load expanded the rangeof application to adjustable traffic lights and, due to its inverse linear nature, made it pos-sible to get rid of restrictions on the choice of the size of the bundle and to do it basedsolely on the considerations of minimizing the delay time of traffic participants whenovercoming a coordinated section of the city highway.A fragment of one of the central thoroughfares of the city of Kharkiv, avenue Sci-ences, from Nezalezhnosti Ave. to Minskaya St., which has a dividing strip, sufficientlength and number of traffic lights. On it, there is a constantly high traffic intensity duringthe busy daytime period of the working day, which leads to a high level of loading ofmost approaches to regulated intersections and, accordingly, to significant delays whencrossing it.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
8.

Загоруй О.О. 
Вплив паркування транспорту на пропускну здатність вулично-дорожньої мережі: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / О.О. Загоруй ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2007. — 20 с. — укp.

За результатами досліджень установлено особливості використання легкових індивідуальних автомобілів у містах. Проаналізовано мережі автомобільних стоянок та показано, що паркування транспортних засобів біля тротуарів погіршує видимість, знижує пропускну здатність вулиці, підвищує імовірність виникнення дорожньо-транспортних подій. Розроблено методику формування процесу паркування з використанням автомобільної стоянки, яку розглянуто як інженерно-планувальний заход організації дорожнього руху, що дозволяє максимально звільнити проїзну частину вулиці від транспорту, що стоїть. За результатами досліджень характеристик руху потоків автомобілів у зоні впливу стоянок запропоновано методику визначення умов безпеки руху транзитних автомобілів, за умов зміни руху автомобілів, що заїжджають та виїжджають з автомобільної стоянки. Сформульовано принцип визначення втрат часу автомобілів у зоні впливу стоянок у разі зміни швидкості руху автомобілів і пропускної здатності вулиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О808.024 +
Шифр НБУВ: РА354070

Рубрики:

      
9.

Науменко В. В. 
Вплив фортифікаційних споруд на формування міського ландшафту Києва ХVІІІ – поч. ХХ ст.: історико-пам'яткознавчий аспект. / В. В. Науменко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено проблемі впливу фортифікаційних споруд на формування міського ландшафту Києва ХVІІІ – поч. ХХ ст. підтверджено основні періоди історіїфортифікаційного будівництва на теренах Києва: давній та руський (V ст. – 1240 р.), литовсько-польський (1320–1654 рр.), московський (1654–1700 рр.), російський (1700–1900-х рр.). Досліджено історичні зміни міського ландшафту у зв'язку з будівництвом та функціонуванням Київської фортеці: трансформація рельєфу, видозміни зелених насаджень і водних об'єктів; трасування вулиць та мереж міської інфраструктури, розширення існуючих й поява нових районів. Об'єктивну оцінку отримала фортифікаційна система Києва та її функціональні видозміни після демілітаризації та музеєфікації Київської фортеці у 1930–1980-х рр. Розроблено авторські пропозиції та рекомендації щодо збереження, ревалоризації та використання фортифікаційних споруд Києва в майбутньому.^UThe dissertation is devoted to the problem of impact of fortifications and defensive works on the formation of Kyiv urban landscape of the 18th – early 20th c. which gave rise to the progressive tendency of unification of historically separated territories into a single city ensemble. The aim of the research is to perform a complex historical monument study of the immovable objects of cultural heritage, i.e., Kyiv defensive system of the 18th – early 20th c., and its influence on the urban landscape. The outlined aim determines the following tasks: to characterize the principle historical periods of Ukraine connected with fortification building in Kyiv; to trace historical transformations of Kyiv landscape and its administrative division caused by fortification building in the 18th – early 20th c.; to give objective assessment of the preserved fortifications and historical landscape of modern Kyiv and compose recommendations on their protection, revalorization, and usage in the future. The object of the research is cultural landscape of Kyiv and its changes connected with fortification building and exploitation in the 18th – early 20th c. The subject of theresearch is objects of the defensive system of Kyiv of the 18th – early 20th c. The author'srecommendations on preservation and revitalization of the existing fortifications and defensive works in the city of Kyiv have been worked out. The perspectives of using these historical objects in the future have been outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
10.

Ваель Х.Ф. Айєш 
Забезпечення безпеки примагістральної території з малоповерховою забудовою за чинником шуму: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.26.01 / Ваель Х.Ф. Айєш ; Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. — Д., 2005. — 22 с. — укp.

Розроблено та обгрунтовано регламентуючі інтервали часу для визначення оцінних еквівалентних рівнів звуку транспортних потоків та запропоновано класи розрахункових рівнів шуму магістральних доріг та вулиць. Наведено теоретичні моделі визначення оцінних рівнів звуку транспортних потоків, приведених до одного розрахункового виду (легкового автомобіля). З'ясовано шумові характеристики вулиць м.Дніпропетровська у регламентований період доби та встановлено залежності еквівалентних рівнів шуму від рівня автомобілізації населення та складу транспортного потоку. Визначено залежності кількісних значень соціально-еколого-економічної ситуації від шуму та параметрів транспортного потоку, планування та інженерного благоустрою контактно-стикової зони, а також конструктивно-планувальних рішень у житловій забудові.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н934 +
Шифр НБУВ: РА336000

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Міхно М.В. 
Зниження витрати палива та шкідливих викидів рухомим складом автомобільного транспорту раціональним вибором експлуатаційних факторів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.10 / М.В. Міхно ; Укр. трансп. ун-т. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Висвітлено методику та математичну модель розрахунку паливної економічності та екологічних показників рухомого складу, який складає транспортний потік, котрий рухається по міській вулиці. Математична модель дозволяє проводити дослідження впливу експлуатаційних факторів, таких, як швидкість руху потоку автомобілів, застосовуваний водіями метод водіння, склад транспортного потоку за призначенням та за типами двигуна, види палива, параметри транспортного потоку на витрати палива і викиди шкідливих речовин рухомим складом. Проведені дослідження та розроблені рекомендації щодо зниження забруднення навколишнього середовища автомобільним транспортом шляхом раціонального вибору експлуатаційних факторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33н6

      
12.

Бурченя В.В. 
Категорія історизму та стильові пошуки в прозі Романа Іваничука: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / В.В. Бурченя ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність поняття історизму, досліджено його прояви й етапи розвитку з моменту виникнення до сучасного періоду. Проаналізовано історію становлення українського історичного роману радянської доби. Досліджено концептуальні засади й образно-стильові ознаки історичної романістики Р. Іваничука, зокрема, визначено в ній частку документального та художнього. Історичні романи "Мальви", "Манускрипт з вулиці Руської", "Черлене вино", "Вода з каменю", "Четвертий вимір", "Орда", "Євангіліє від Томи", "Вогненні стовпи" розглянуто у літературному контексті. Простежено генезу художнього мислення автора та ключових історичних концептів, розкрито особливості використання у романах різного роду символів і хронотопів. Проаналізовано становлення індивідуального стилю та своєрідної поетики Р. Іваничука, а також формування в історичних романах письменника ознак інтелектульно-філософічної прози.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Іваничук Р.І. 534
Шифр НБУВ: РА370581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Нефедова А. В. 
Кваліфікація адміністративних проступків на автомобільному транспорті / А. В. Нефедова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню конкретного науково-практичного завдання, яке полягає у формуванні комплексу теоретичних положень і практичних рекомендацій, необхідних для підвищення ефективності кваліфікації адміністративних проступків на автомобільному транспорті. На основі аналізу сучасних науково-правових досліджень окреслені тенденції розвитку, проблемні аспекти та шляхи вдосконалення наукового забезпечення кваліфікації адміністративних проступків на автомобільному транспорті. Констатовано відсутність комплексного доктринального підходу до розгляду відповідної проблематики, а також відсутність дієвого зв'язку між наукою та практикою. Обґрунтовано доцільність постійного моніторингу наукових досліджень з питань юридичної відповідальності за адміністративні проступки на автомобільному транспорті. Аргументовано створення механізму інформування уповноважених суб'єктів адміністративної юрисдикції про перспективні наукові розробки з питань кваліфікації адміністративних проступків на автомобільному транспорті. Зроблено висновок про необхідність державного стимулювання комплексної розробки питань кваліфікації адміністративних проступків на автомобільному транспорті. З метою формування чіткого наукового уявлення про природу та сутність кваліфікації адміністративного проступку проаналізовано її формально-логічний, когнітивний та юридичний (матеріально-правовий та процесуальний) аспекти. Систематизовано перелік визначальних ознак кваліфікації адміністративного проступку. Сформульовано авторську дефініцію цього поняття, під яким пропонується розуміти: здійснену уповноваженим суб'єктом правозастосовної діяльності юридичну оцінку фактичного посягання, в ході якої було зроблено та процесуально закріплено висновок про наявність у скоєному всіх ознак складу конкретного адміністративного проступку. Здійснено ґрунтовний аналіз об'єктивних та суб'єктивних ознак складів адміністративних проступків на автомобільному транспорті. Підкреслюється важливість правильного визначення об'єкта таких проступків. Констатовано, що на саме основі об'єкта посягання фактична дія (бездіяльність) ідентифікується як делікт певного типу, робиться висновок про те, у рамках якого провадження його слід розглядати, окреслюється коло суб'єктів кваліфікації, визначаються її інструменти, алгоритм і процесуальні форми. Виходячи з ключової ролі об'єкта посягання в структуризації чинного КУпАП, запропоновано переглянути на предмет відповідності цьому критерію зміст Глави 10 КУпАП “Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв'язку”. Розглянуто практичні аспекти встановлення суб'єктивної сторони адміністративних проступків на автомобільному транспорті. Встановлено, що переважна більшість таких проступків мають формальні склади і не передбачають обов'язкового настання суспільно-небезпечних наслідків. З огляду на це, встановлення їх суб'єктивної сторони (зокрема, вини) неможливо здійснити на основі положень чинного КУпАП, які визначають форми вини через ставлення порушника до суспільно-небезпечних наслідків скоєного. Доведено необхідність чіткого законодавчого визначення форм вини у проступках з формальними складами. В основу такого визначення запропоновано покласти ідею про те, що при кваліфікації проступків з формальними складами вина визначається на основі психічного ставлення порушника до своїх протиправних дій чи бездіяльності. Розкрито особливості кваліфікації адміністративних проступків, які спричинили пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд або іншого майна. З'ясовано, що більшість помилок при кваліфікації таких проступків обумовлена недостатнім рівнем професійної підготовки суб'єктів адміністративної юрисдикції, що проявляється у формальному підході до зібрання та вивчення доказів, неправильному складанні процесуальних документів, ігноруванні вимог законодавства, хибному визначенні нормативних підстав кваліфікації. З огляду на це, актуальні питання кваліфікації відповідних проступків пропонується включити до планів з функціональної підготовки працівників патрульної поліції, а також висвітлити в нормативно-правових актах з питань розгляду справ про адміністративні правопорушення на автомобільному транспорті.^UThe primary focus of this dissertation is a set of theoretical provisions and practical recommendations to approach the specific issue of the legal science and practice concerned with qualifying more efficiently the administrative offenses in road transport. The trends, challenges, and ways of improving the qualification of administrative offense in road transport are considered through a review of the scientific and legal up-to-date research. The lack of a comprehensive doctrinal approach to the subject area under exploration was revealed as well as the missing effective links between scientific and practical spheres. The formal logical, cognitive, and legal (substantive and procedural) aspects of administrative offense qualification were analyzed to form a clear scientific understanding of its nature and essence. As well, determinant attributes of the administrative offense qualification were defined as an organized list while its concept was formulated, which suggests approaching the administrative offense qualification as a Law-driven evaluation of the actual delinquent act by an authorized law-enforcement entity, which resulted in a conclusion on the essential elements of the specific misdemeanor be in place, which is formally executed in terms of relevant procedure. A thorough analysis of objective and subjective attributes of administrative offenses in road transport was completed, and the importance of identifying accurately the object of an offense is highlighted. The latter is argued to be at the core of action (inaction) qualification as a tort of a particular type. Also, it accounts for the assigned proceeding framework and the circle of qualification subjects, as well as specific toolфs, algorithm, and procedure options. Chapter 10 of the current Code of Ukraine on Administrative Offenses entitled "Administrative offenses in road transport, infrastructure and communications" is suggested for an update to comply with a key role of the misdemeanor object in the current CUAO framework. The difficulties in defining the subject of administrative offenses in road transport are addressed, the largest number of mistakes in the administrative offense qualification occurring in finding out those responsible for poor maintenance of municipal roadways and streets as well as those liable for accidents caused by dangerous road conditions and poorly-maintained (or badly-designed) "off-balance" municipal facilities. The dissertation examined the practical aspects of the mental elements assessment as regards the administrative offense in road transport. The vast majority of such offenses are known to have formal corpus delicti and normally do not act injurious to the public in general. Given this, the mental elements assessment (in particular, guilt) cannot draw on the current CUAO version, linking the criminal responsibility to the attitude of the offender to socially dangerous consequences of what was done. The need for a clear legislative definition of criminal liability for misconduct with formal corpus delicti was recognized, such definition being driven by the idea that the misdemeanors with formal corpus delicti should be qualified following the offender's mental attitude to his misdoing or inactivity. The individual nature of guilt in administrative offense occurrence in road transport is emphasized. In this connection, the terms of "dual guilt", "mutual guilt", "general guilt", etc. currently used in the procedural documents to recognize results of previous and final qualification, are criticized. They are argued to be pseudoscientific and unacceptable in common usage. The study prompts rethinking qualification of the administrative offenses, which result in damage to vehicles, cargo, roadways, streets, railroad crossings, road facilities, or other property. As the study shows, most mistakes in qualifying such offenses are due to the poor level of the administrative jurisdiction competence shown through a formalistic approach to gathering and examination of evidence, bad formulation of procedural documents, lawlessness, failure in regulatory substantiation of qualification. From this perspective, the thesis stresses the utmost importance for relevant issues of the administrative offense qualification to be put into the curriculum of the patrol police officers, as well as covered in the regulations to handle cases of administrative offenses in road transport.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
14.

Рябець Я.В. 
Комплексна оцінка потенційної небезпеки руху на перехрестях: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Я.В. Рябець ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено й удосконалено методи оцінювання небезпеки перехресть на вулично-дорожній мережі шляхом оцінювання ступеня конфліктності транспортних і пішохідних потоків і подальшого інтегрованого оцінювання небезпеки перехресть на одному рівні з їх використанням. За результатами аналізу існуючих методів оцінювання небезпеки перехресть на одному рівні виявлено невідповідність підходів щодо визначення їх небезпеки сучасній ситуації на вулицях міст. Досліджено статистичні дані щодо аварійності в різних регіонах України. Проведено теоретичні й експериментальні дослідження та виділено групу найбільш суттєвих конфліктних аспектів, встановлено взаємозв'зок між ними. Запропоновано алгоритм вибірки даних про аварійність на перехрестях, розроблений за принципом відбору місць концентрації дорожньо-транспортних пригод, що характеризуються високим ступенем конфліктності між транспортними та пішохідними потоками. На базі алгоритму сформовано методику, що дозволяє проводити комплексне оцінювання потенційної небезпеки на діючих перехрестях та тих, що проектуються.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О808.020.3 +
Шифр НБУВ: РА362059

Рубрики:

      
15.

Ніколаєва В.А. 
Концепт "Петербург" у поетичному ідіолекті Осипа Мандельштама і Олександра Кушнера: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / В.А. Ніколаєва ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано лінгвістичні засоби об'єктивації концепту "Петербург" у російській мовній картині світу та поетичній творчості О.Мандельштама й О.Кушнера. Концепт "Петербург" найчастіше репрезентується у російській мовній картині світу та петербурзьких текстах даних авторів власним ім'ям - одним зі своїх історичних імен або найменуванням різних реалій міста, а саме: річок, вулиць, площ, каналів, мостів. Зазначений перелік лексем створює ядро концепту. Вторинні найменування вербалізуються у російській мовній картині світу та досліджених текстах переважно перифрастичними сполученнями, що визначають периферійні шари концепту. Особливістю цієї групи лексем є подібність їх семантики за різної стилістичної забарвленості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Мандельштам, О. 457 + Ш5(4РОС)6-4 Кушнер, О. 457 +
Шифр НБУВ: РА354771

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Гізімчук С.В. 
Кримінальна відповідальність за порушення правил, норм та стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / С.В. Гізімчук ; Ун-т внутріш. справ. — Х., 1999. — 17 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)124.5

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Бєліков К. А. 
Кримінологічна характеристика та запобігання вуличній злочинності в Україні / К. А. Бєліков. — Б.м., 2020 — укp.

Надано визначення поняття «вулична злочинність» та «вуличний злочин». Встановлено типові прояви вуличної злочинності. Обґрунтовано, що під час дослідження вуличної злочинності слід використовувати інституціональну парадигму, відповідно до якої злочинність слід розглядати як масове деструктивне явище, різновид протиправної соціальної практики. Розроблено типовий кримінологічний портрет вуличного злочинця. Доведено, що вуличний злочинець – це чоловік у віці 18–39 років, який має повну загальну середню, базову загальну середню освіту, не працює і не навчається, не перебуває у шлюбі, схильний до вживання спиртних напоїв, наркотичних засобів, психотропних речовин, мешкає у тому ж населеному пункті, де вчинив злочин, раніше вчиняв злочин (злочини).Проаналізовано стан, структуру, динаміку та географію вуличних злочинів; охарактеризовано латентність вуличної злочинності; надано характеристику часу, предметів, спільності вчинення вуличних злочинів; ціни вуличної злочинності та фонових для неї явищ. Доведено, що причинами вуличної злочинності є соціально- економічні, регіональні та демографічні, морально-психологічні та культурні, архітектурні фактори. Основною умовою вуличної злочинності визнано втрату контролю над вуличною злочинністю. Жертву вуличного злочину визначено як будь-яку фізичну особу, якій вуличним злочином завдано моральної, фізичної або майнової шкоди.Розроблено заходи запобігання вуличній злочинності на загальносоціальному, спеціально-кримінологічному, індивідуальному рівнях та у віктимологічному вимірі. З метою належного забезпечення запобігання вуличним злочинам запропоновано внести зміни та доповнення до чинного КК України.Ключові слова: злочин, вулиця, відкритий простір, географія злочинності, архітектура, вулична злочинність, кримінологічна характеристика, запобігання, програма, жертва, віктимність.^UStreet crime is seen as a massive destructive phenomenon, a type of illegal social practice, manifested in the commission of relatively uniform socially dangerous criminally punishable acts in open and free access to a part of a settlement outside the premises, the territory of organizations and private possessions.Typical manifestations of street crime have been established. The manifestations of street crime are: premeditated murder, bodily harm, beatings and torture, rape, theft, robbery, robbery, fraud, unlawful seizure of a vehicle, hooliganism, illegal production, manufacture, purchase, storage, transportation, transfer or sale of narcotic drugs, psychotropic substances or their analogues, illegal production, manufacture, acquisition, storage, transportation or transfer of narcotic drugs, psychotropic substances or their analogues for no purpose, illegal production, manufacture, purchase, storage, transportation or transfer of precursors, illegal public use of drugs.It is proved that in the course of street crime research an institutional paradigm should be used, according to which crime should be considered as a mass destructive phenomenon, a kind of illegal social practice. A typical criminological portrait of a street criminal has been developed. It is proved that a street criminal is a man aged 18-39 years, who has a full secondary, basic secondary education, does not work and does not study, is not married, is prone to alcohol, drugs, psychotropic substances, lives in the same locality where he committed the crime, previously committed the crime (crimes).The state, structure, dynamics and geography of street crimes are analyzed; latency of street crime is characterized. It is proved that the causes of street crime are socio- economic, regional and demographic, moral-psychological and cultural, architectural factors. The main condition for street crime is the loss of control over street crime. A street crime victim is defined as any natural person who has suffered moral, physical or property damage as a street crime.The feasibility of using the experience of certain Asian countries in preventing street crime in Ukraine (early elimination of harmful socio-economic, cultural, political and other factors; widespread use of preventive, educational and awareness-raising measures; the application of classical law enforcement practices; programming environmental safety; law enforcement cooperation with members of the public).Measures have been developed to prevent street crime at the social, special criminological, individual levels and in the victimological dimension. In order to properly ensure the prevention of street crimes, it is proposed to amend and supplement the current Criminal Code of Ukraine.Key words: crime, street, open space, geography of crime, architecture, street crime, criminological characteristics, warning, program, victim, victimization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Кулєшова Т.О. 
Ландшафтно-композиційні особливості формування архітектурного образу Києва Х - початку ХХ століть: Автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / Т.О. Кулєшова ; Акад. образотв. мистец. і архіт. — К., 1999. — 21 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням виявлення особливостей формування художньої цілісності і неповторності архітектурного образу Києва у взаємодії з унікальним ландшафтом міста. Визначені фактори, необхідні для осягнення формули своєрідності Києва. Встановлено, що ці фактори закладені в природній підоснові, в історичних етапах розвитку планування міста, які створили індивідуальні риси його елементів: районів, вулиць, їх перехресть, площ, кварталів, окремих споруд. Подані важливі положення, що систематизують візуальне сприйняття міста на річці Дніпро.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-2КИ)92

Рубрики:

      
19.

Чечельницький С.Г. 
Методи інформаційного аналізу морфології міського середовища (на прикладі міста Харкова): Автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / С.Г. Чечельницький ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт.. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто методи забезпечення "гуманізації" архітектурного середовища. Проаналізовано інформаційні властивості системи "архітектурне середовище - людина". На підставі дослідження розроблено методи інформаційного аналізу та оцінки морфологічних властивостей фронту забудови вулиці, що сприймаються під час руху. Показано, що дані методи дозволяють проводити кількісний аналіз і оцінку інформативності морфологічних характеристик, зокрема, контур силуету, архітектурних ансамблів, що сприймаються людиною під час руху вздовж фронту забудівлі та за умов фронтального наближення до них. Вперше розроблено інформаційні підходи до формування програмних методів рішення проблемних ситуацій в архітектурному середовищі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-2ХАР) + Щ110.15 + Н820.8 +
Шифр НБУВ: РА344531

Рубрики:

      
20.

Богуцький В. М. 
Мовні моделі простору як культурно-національний феномен (на матеріалі української, англійської та іспанської мов): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.15 / В. М. Богуцький ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка, Ін-т філол. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено способи репрезентації просторових реляцій в українській, англійській та іспанській мовних картинах світу. Проведено аналіз специфіки просторових моделей, питомих для "наївної картини світу" кожної з мов. Виявлено та докладно розглянуто найхарактерніші прояви просторової ізосемії. Визначено геометрично-просторовий та аксіологічний компоненти семантичних опозицій вперед/назад, вгору/вниз, прямо/криво, локативів середина, край, місце, а також окремі аспекти протиставлення свого та чужого простору. Наведено та проаналізовано аспекти аломорфізму просторових уявлень трьох мовних соціумів. З'ясовано вплив процесів урбанізації на розширення арсеналу мовних засобів для вираження мовних реляцій. Досліджено ціннісний потенціал дихотомії локусів місто/село та сублокусів вулиця, бульвар, площа, базар/ринок та їх дериватів. Проведено зіставний аналіз аксіологічних можливостей гідронімічних локусів річка, море та ландшафтного локусу берег.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-31
Шифр НБУВ: РА372147 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського