Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (5)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (24)Реферативна база даних (878)Книжкові видання та компакт-диски (470)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=ВОКАЛ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 166
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єрошенко 
Емоційна сфера у вокальній творчості: музично-естетичні та виконавські аспекти: автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Олена Віталіївна Єрошенко ; Харківський держ. ун-т мистецтв ім. І.П.Котляревського. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-73(4)4/6-713
Шифр НБУВ: РА359069

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Іванова М.А. 
Жанрова поетика М. Сидельникова в аспекті взаємозв'язку слова та музики: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / М.А. Іванова ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2009. — 17 с. — укp.

Вивчено жанрову поетику російського композитора другої половини XX ст. М. Сидельникова (1930 - 1992 рр.) в аспекті музичних і літературних жанрових областей. Розкрито суть поняття жанрової поетики як домінантного принципу мислення композитора. Розглянуто сучасні теорії щодо поняття "жанр" стосовно наявності у музичній практиці множини. Створено типологію взаємодії жанрів з урахуванням її нового виду - жанрової конкуренції, притаманну творчості композитора. Визначено, що художня реалізація основного принципу жанроутворення М. Сидельникова зумовлена естетико-світоглядною позицією, суттю якої було збагнення універсального та реалізованого композитором через символ лабіринту. Проаналізовано його твори основних періодів творчості - концерт для дванадцяти солістів "Російські казки" (1968 р.), хорова кантата "Таємні розмови" (1975 р.), вокальний цикл на вірші В. Хлєбнікова "У країні осоки та незабудок" (1978 р.), роман-симфонія для фортепіано соло "Лабіринти" (1992 р.) та виявлено основний принцип жанрової поетики, який запропоновано розглядати як жанровий парадокс. Проаналізовано механізм дії жанрового парадоксу та розроблено його поняття як авторської стратегії побудови художньої цілісності, що грунтується на конкуренції жанрових множин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4РОС)63-81 Сидельников М. +
Шифр НБУВ: РА363889

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Інюточкіна Н. В. 
Феномен піаніста-концертмейстера в вокально-інструментальному ансамблі (на прикладі австро-німецького вокального циклу XIX ст.): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Н. В. Інюточкіна ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П. Котляревського. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Розширено комунікативний ланцюг "автор - твір - інтерпретатор" у багатоскладову систему, яка включає двох авторів - поета та композитора, і двох виконавців - вокаліста та піаніста. Визначено інструментальний компонент, який найбільше вплинув на становлення та розвиток камерно-вокальної жанру, зокрема, вокального циклу. Встановлено, що роль фортепіанної партії у циклі передбачає наявність особливих властивостей піаніста-концертмейстера, який сполучає технологічні, інтерпретаторські якості з ансамблевою комунікативністю, здатністю до співпереживання, вміння створити сприятливий творчий мікроклімат. Зазначено, що еволюція інструментальної складової, її взаємодія з вокальним мелосом простежуються у змінах фортепіанної партії у вокальних циклах Л. Бетховена, Р. Шумана, Р. Вагнера, Й. Брамса.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.23(0)4 + Щ315.42-73(0)5
Шифр НБУВ: РА375857 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Іщенко О.С. 
Характеристика голосних звуків сучасної української літературної мови залежно від темпу мовлення (експериментально-фонетичне дослідження): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / О.С. Іщенко ; Ін-т укр. мови НАН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Охарактеризовано голосні звуки української мови за їх акустичними параметрами в різних позиціях у слові залежно від темпу мовлення, зокрема, проаналізовано частотний спектр, тривалість та інтенсивність у повільному, нормальному та швидкому темпі. Темп розглянуто як надсегментну одиницю мовлення. Встановлено співвідносність темпу з мовцем і мовою. Визначено природу, місце та роль темпу у фонетичній системі української мови. На основі проведених експериментів розмежовано темп українського мовлення на повільний, нормальний і швидкий. Вивчено акустичні параметри голосних звуків української мови на тлі ідеальної вимови та в живому мовленні. Зафіксовано частковий вплив темпу на акустичні характеристики вокалізму. Зроблено висновок щодо формальних та структурних акустичних ознак звуків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-133 +
Шифр НБУВ: РА367685

Рубрики:

      
5.

Арістова І.М. 
Проблема втілення екстатичного стану в музиці (на прикладі творів К.Дебюссі, О.Скрябіна та Ч.Айвза): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.М. Арістова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Виявлено та визначено семантичний комплекс екстатичності у музиці на прикладі творів К.Дебюссі, О.Скрябіна та Ч.Айвза у різних жанрах (вокальної та фортепіанної мініатюри, сонати, симфонічної сюіти та поеми, симфонії, опери). Феномен екстатичності розглянуто в аспекті філософської та психологічної наук. Запропоновано визначення та класифікацію екстазу у філософському контексті, а також параметри характеристики екстазу як психологічного явища. Висвітлено світобачення композиторів та виявлено параметри ідентифікації екстатичних образів у їх музиці. Обгрунтовано відмінності у трактуванні екстатичності у творчому доробку К.Дебюссі, О.Скрябіна та Ч.Айвза у взаємозв'язку з філософією їх творчості: екстатичність у контексті пантеїстичної філософії К.Дебюссі; екстаз як квінтесенція філософії та творчості О.Скрябіна, розуміння екстатичності у філософії американського трансценденталізму на основі творчості Ч.Айвза. Розглянуто атрибутивно-семантичний комплекс екстатичного стану в аспектах образної сфери, засобів музичної виразності та композиційно-драматургічних особливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.15 + Щ310.06:Ю9 + Щ313(0)53 +
Шифр НБУВ: РА335065

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Бєлозьорова Я. А. 
Метод застосування вейвлет аналізу в задачах ідентифікації мовної інформації / Я. А. Бєлозьорова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці на основі апарату фрактального та вейвлет аналізу моделі та методу, що здійснюють обробку, визначення індивідуальних характеристик особи та ідентифікацію мовного сигналу. У роботі обґрунтовано необхідність використання фрактального та вейвлет аналізу для ідентифікації мовної інформації. Для сегментації мовного сигналу розроблена методологія, що використовує фрактальні характеристики сигналу. Застосування методології дозволяє виділяти вокалізовані та невокалізовані фрагменти сигналу, незалежно від мовних даних особи. Запропоновано алгоритм виділення характеристик самоподібних структур в мовному сигналі на основі аналізу максимумів вейвлет-перетворення на різних рівнях декомпозиції мовного сигналу, що дозволяє визначити параметри частоти основного тону та частот формант у вигляді кривих щільності розподілу вірогідності. Розроблений метод ідентифікації особи, що використовує методологію сегментації мовного сигналу та алгоритм виділення характеристик самоподібних структур. На основі виконаного дослідження створено програмну систему, яка по мовним записам здійснює автоматичний розрахунок мовних характеристик, виконує ранжування цих характеристик в базі даних, за визначеними в роботі критеріями, та ідентифікацію особи в мовному сигналі.^UThe thesis is devoted to the development of the model and method that process and determine the individual characteristics of the person and the identification of the speech signal. Models and methods are based on the apparatus of fractal and wavelet analysis. The paper substantiates the need to use fractal and wavelet analysis to identify speech information. The methodology using fractal signal characteristics has been developed for speech signal segmentation. The application of the methodology allows to distinguish vocalized and unvocalized fragments of the signal. This happens regardless of the person's language data. The algorithm for selecting parameters of selfsimilar structures in a speech signal has been proposed, it based on wavelet transform maxima at different levels of voice signal decomposition. This allows us to determine the frequency parameters of the fundamental tone and the formant envelop in the form of probability density curves. The method of personal identification has been developed. This method uses the methodology of speech signal segmentation and the algorithm for selecting parameters of self-similar structures. The software system was created on the basis of the performed research. This software system automatically calculates the voice characteristics of the voice records. In addition, it performs the ranking of these characteristics in the database, according to the criteria, which was defined in the work and the identification of the person in the speech signal.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Бєляєва О. Ю. 
Категорія інформативності в сучасному британському пісенно-драматичному дискурсі / О. Ю. Бєляєва. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню категорії інформативності сучасного британського пісенно драматичного дискурсу у вокально інструментальному просторі Великої Британії на матеріалі драматичних пісень, концертних виступів та відеокліпів відомих поп-гуртів THE RUBETTES, ABC, 5IVE, LUCKY SOUL, HURTS, LONDON GRAMMAR та YEARS AND YEARS.^UThe work is dedicated to the study of the category of informative value of Modern British song and dramatic discourse in the vocal and instrumental space of Great Britain. It is represented by the corpus of dramatic songs, concert performances, and video clips of the well-known British pop-groups THE RUBETTES, ABC, 5IVE, LUCKY SOUL, HURTS, LONDON GRAMMAR, YEARS AND YEARS.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Білас О.Л. 
Форми культурного життя українців у Німеччині та Австрії (1939 - 1955): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / О.Л. Білас ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2010. — 17 с. — укp.

Проаналізовано витоки українських і австро-німецьких відносин від початку XVIII ст. Розкрито соціально-політичні передумови та причини масової еміграції українців до Німеччини й Австрії, зокрема під час Другої світової війни. Розглянуто утворення еміграційних центрів, організацію в них освіти, мистецької культури. Увагу приділено розвитку різних форм театрального, образотворчого, музично-хорового життя, а також концертній діяльності у таборах для "переміщених осіб". Оцінено доробок провідних українських митців-емігрантів воєнного та повоєнного періодів (солістів-вокалістів, іструменталістів, хорових диригентів, композиторів) у національному та європейському контексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч114(4=УКР)6
Шифр НБУВ: РА370210 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Басса О. М. 
Особливості розвитку західноукраїнської камерно-вокальної музики у першій третині XX століття: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. М. Басса ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості взаємодії композиторської творчості та виконавства, як важливого чинника розвитку камерно-вокальної культури. Висвітлено питання творчих контактів композиторів з поетами, співпрацю композиторів-піаністів і співаків. Проаналізовано вокальну спадщину - оригінальні солоспіви та вокальні мініатюри на підставі народних пісень С. Людкевича, В. Барвінського, А. Рудницького, С. Туркевича й інших, а також твори їх галицьких попередників - О. Нижанківського, Д. Січинського, Я. Лопатинського, що були написані на початку XX ст. Визначено типологію взаємозв'язків музики та поезії у західноукраїнській камерно-вокальній музиці, виявлено основні жанрові й образно-стильові тенденції. Простежено зв'язки з національними традиціями й акцентовано увагу на рисах новаторства. Виявлено та введено до наукового обігу ряд невідомих і забутих творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043-3(4УКР3)61
Шифр НБУВ: РА376489 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Бичкова Т.С. 
Фонетичні і словозмінні особливості рукописних апокрифічних збірників XVII - XVIII ст. у контексті становлення української літературної мови: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Т.С. Бичкова ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено мовні особливості західноукраїнських рукописних апокрифічих збірників XVII - XVIII ст. З'ясовано роль цих пам'яток в історичних процесах становлення української літературної мови. Охарактеризовано питомо українські риси вокалізму та консонантизму, засвідчені в апокрифічних збірниках, проаналізовано словозмінні тенденції. За результатами дослідження з'ясовано, що західноукраїнські рукописні апокрифічні збірники XVII - XVIII ст. повною мірою засвідчують характерні особливості української мови. Виявлено діалектичні риси, які знайшли відображення у текстах досліджених пам'яток і властиві сучасним південно-західним говорам. З'ясовано їх співвідношення з загальномовними явищами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-02 + Ш141.4-61 +
Шифр НБУВ: РА339097

      
11.

Бойко А. М. 
Естрадно-вокальне мистецтво Китаю в контексті історико-культурних та жанрово-стильових процесів / А. М. Бойко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена визначенню специфіки становлення і розвитку китайського естрадно-вокального мистецтва в контексті історико-культурних та жанрово-стильових процесів ХХ – поч. ХХІ ст. В дисертації вперше простежено еволюцію естрадно-вокального мистецтва Китаю в історичному й жанровому дискурсах, запропоновано авторську періодизацію цього процесу та охарактеризовано його основні етапи. Обґрунтовано феноменологічну специфіку китайського естрадно-вокального мистецтва. Виявлено фонетичні, національно-ментальні та виконавські особливості китайського вокального мовлення. Висвітлено характер інонаціональних музичних впливів на формування та розвиток китайської вокальної естради. Визначено специфіку основних стилів та жанрів китайського естрадно-вокального мистецтва. Розкрито характер віддзеркалення жанрово-стильових процесів у розвитку світової вокальної естради ХХ – поч. ХХІ ст. у творчості китайських митців. Охарактеризовано творчу діяльність відомих діячів китайської вокальної естради – композиторів (Лі Цзінь Хуея, Чжоу Цзелуня та ін.) та виконавців (Лі Гуі, Дао Лана, Хань Лея, Са Діндін та ін.).^UThe thesis is dedicated to identifying the historical and genre-style specificity of establishment and development of variety vocal art in China throughout XX – early XXI cen. Significance of the chosen topic is based upon advanced achievements of Chinese variety vocal art, its great popularity in modern worldwide culture space and, in fact, lack of studies of it in Ukrainian musical sciences. The object of this research is China's musical culture of XX – early XXI cen. The subject of research is Chinese variety vocal art in the context of historical, cultural and genre-style processes. The character of genre-style processes' reflection in development of vocal variety in XX – early XXI cen. in the works of Chinese artists was uncovered. Specificity of the mass song genre and its embodiment in Chinese variety art of XXI cen. was highlighted. Characteristic features of the classical crossover style's development in modern variety vocal performance art, particularly in Ukrainian and Chinese, were uncovered.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Борин О. В. 
Вокальне виконавство дітей у контексті популярної музичної культури України (кінець ХХ – початок ХХІ століть).: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / О. В. Борин. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт дослідження – популярна музична культура України кінця ХХ – початку ХХІ століть.Мета дослідження – науково-теоретичне обґрунтування та комплексний аналіз вокального виконавства дітей в контексті популярної музичної культури України кінця ХХ – початку ХХІ століть. Методи дослідження дозволяють проаналізуввати проблеми дитячого вокального виконавства у їх багатогранності та становлять комплекс різних наукових підходів: культурологічного, комплексного, персоналістичного, компаративного, аналітичного, функціонального, системного. Також у рамках системного підходу було застосовано методи аналізу і синтезу, об’єктивного спостереження, контент-аналізу, систематизації теоретичних даних та інтерв’ю. Для уточнення термінологічного апарату дисертаційної роботи було застосовано теоретичний метод, а для підведення підсумків – метод теоретичного узагальнення.Наукова новизна одержаних результатів. Дослідження є першим досвідом комплексного розгляду дитячого вокального виконавства в контексті популярної музичної культури України. У роботі вперше: здійснено комплексне дослідження вокального виконавства дітей в контексті популярної музичної культури України; уточнено зміст понять «естрадна музика», «популярна музика» та «масова музика»; на основі аналізу джерельної бази дослідження сформовано авторське визначення поняття «вокальне виконавство дітей»; охарактеризовано чинники формування вокального виконавства дітей у мистецтві естради, а також фізіологічні та психологічні особливості дитячого вокального виконавства; проаналізовано структуру освітніх інституцій дитячого вокального виконавства в Україні ХХІ століття; окреслено роль персонологічного менеджменту у розвитку дитячого вокального виконавства; досліджено особливості участі дітей у вокальних фестивалях, конкурсах і талант шоу в контексті популярної музичної культури.Практичне значення дослідження. Матеріали і результати дослідження можуть бути застосовані при подальшому вивченні різних аспектів дитячого вокального виконавства та стати основою нових наукових досліджень в галузі мистецтвознавства. Результати дослідження можуть слугувати складовою методичних посібників та підручників з вокального виконавства та музичної педагогіки, лекційного матеріалу для студентів закладів вищої освіти спеціальності 025 Музичне мистецтво. Дисертація може стати в нагоді педагогам-музикантам, які працюють з дітьми.^UThe purpose of the study is the scientific and theoretical justification and comprehensive analysis of children’s vocal performance in the context of the popular musical culture of Ukraine at the end of the 20th – beginning of the 21st century.Research methods allow to analyze the problems of children’s vocal performance in their multifaceted nature and constitute a complex of different scientific approaches: cultural, complex, personalistic, comparative, analytical, functional, systemic. Also, as part of the system approach, the methods of analysis and synthesis, objective observation, content analysis, systematization of theoretical data and interviews were applied. The theoretical method was used to clarify the terminological apparatus of the dissertation, and the method of theoretical generalization was used to summarize the results.Scientific novelty of the obtained results. The research is the first experience of a comprehensive examination of children’s vocal performance in the context of the popular musical culture of Ukraine. For the first time in the work: a comprehensive study of children’s vocal performance in the context of the popular musical culture of Ukraine was carried out; the meaning of the concepts "pop music", "popular music" and "mass music" has been clarified; on the basis of the analysis of the source base of the research, the author’s definition of the concept of "vocal performance of children" was formed; the factors of the formation of children’s vocal performance in pop art are characterized, as well as the physiological and psychological features of children’s vocal performance; the structure of educational institutions of children’s vocal performance in Ukraine in the 21st century was analyzed; the role of personnel management in the development of children’s vocal performance is outlined; the peculiarities of children’s participation in vocal festivals, contests and talent shows in the context of popular music culture were investigated.Practical significance of the research. The materials and results of the research can be applied in the further study of various aspects of children’s vocal performance and become the basis of new scientific research in the field of art history. The results of the research can serve as a component of methodical manuals and textbooks on vocal performance and music pedagogy, lecture material for students of higher education institutions, specialty 025 Musical art. The dissertation can be useful for teachers-musicians who work with children.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Бородавкін С.О. 
Принципи оркестрового мислення Й.С.Баха: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.О. Бородавкін ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — О., 1998. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена досліженню оркестрового стилю Й.С.Баха. В її основу покладений аналіз оркестрових та вокально-інструментальних творів композитора. Розроблена загальна універсальна класифікація типів музикування і відповідно видів оркестрових фактур у музиці. Вивчено основоположний принцип оркестрового мислення Й.С.Баха: обумовленість оркестрового стилю композитора жанром твору. Вперше в музикознавстві при аналізі оркестрового стилю Баха розглядаються партитури усіх жанрів оркестрової спадщини Баха, у тому числі творів, де приймає участь оркестр. Оркестровий стиль Й.С.Баха розглядається у єдності з жанром, формою та фактурою творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)4-81 Бах

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Ботвінова І.В. 
Образний склад та музична інтонація у вокальних циклах Ф.Шуберта, Р.Шумана, Р.Вагнера, Г.Малера: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.В. Ботвінова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2000. — 15 с. — укp.

Наведено результати інтонаційно-стилістичного та виконавського аналізу камерно-вокальних творів німецьких композиторів Ф.Шуберта, Р.Шумана, Р.Вагнера, Г.Малера, досліджено суттєвість їх романтичного грунту й органічного зв'язку з символізмом. Останній складає реалію мистецького буття на початку XIX ст. Ця обставина ігнорувалася світовим мистецтвознавством, переважно, з ідеологічних міркувань. Досліджено особливу роль символізму в розвитку німецького романтизму. Вивчено вагомість текстової символіки та мовно-інтонаційних побудов, пов'язаних із традиціями риторики та культового співу у змістовності зазначених композицій та у виконанні їх згідно з прийнятими положеннями щодо нерозривності розвитку романтизму та символізму, австро-німецької творчості на основі єдиної літературної мови. Запропоновано виконавські концепції творів названих авторів відповідно до розуміння перетину романтичних і символістських принципів творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-03(4АВС)5-2 + Щ314-03(4НІМ)5-2
Шифр НБУВ: РА313806 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Вєркіна Т.Б. 
Актуальне інтонування як виконавська проблема: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.Б. Вєркіна ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2008. — 16 с. — укp.

Розглянуто музично-виконавське мистецтво як творчу практику, тобто спосіб закріплення, відтворення та розвитку музичного досвіду людини. Охарактеризовано "актуальне буття" музичного твору у процесі виконання його для слухачів. Визначено шляхи та способи актуалізації музичного твору, сформувані в історії європейської музики. Висвітлено процес перетворення нотного тексту у звуковий феномен на матеріалі сонати op.27 N 1 Л. ван Бетховена, "Крейслеріани" Р.Шумана та творів В.Бібіка (П'ята та Сьома сонати для фортепіано, вокальний цикл на вірші А.А.Ахматової). Узагальнено досвід актуалізації музичної класики у сучасній культурі України, взаємопов'язаний з організацією та проведенням міжнародних фестивалів класичної музики "Харківські асамблеї" (1991 - 2007 рр.).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.701 + Щ315.42-71 +
Шифр НБУВ: РА358012

Рубрики:

      
16.

Ван Лей 
Формування вокально-сценічної майстерності майбутнього вчителя музики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ван Лей ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено структуру вокально-сценічної майстерності студентів, важливими складовими якої виступає взаємозв'язок компонентів: мотиваційно-регулятивного, комунікативно-поведінкового, креативно-продуктивного, сценічно-діяльнісного. Розроблено критерії та показники означеного феномену, виокремлено місце вокальної підготовки у структурі фахової майстерності майбутнього вчителя музики. Визначено особливості вокальної підготовки китайських студентів, які навчаються в Україні. Формування їх вокально-сценічної майстерності, враховуючи провідні ознаки китайського мистецтва, має збагатитись здобутками української вокальної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7Р(5КИТ)3 + Щ314-7Р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА374568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Ван Д. -. 
Мелос як парадигма вокального мистецтва: на матеріалі творчої практики України та Китаю / Д. -. Ван. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню множинності форм прояву мелосу у вокальній музиці ХХ ст. Існуючі виконавські практики охоплюють ойкумену мелодичних структур від «живого тексту» традиційного виконавства України та духовних піснеспівів (на матеріалі Слобожанщини) до китайського мелосу автентичних та сучасних зразків професійної музики Китаю. Порівняльний аналіз різножанрових і різностильових проявів мелосу як феномена звукообразного мислення та аналітична апробація теорії пан мелосу дозволили визначити теорію мелосу парадигмальним дискурсом сучасної інтерпретології. Доведено, що усталені уявлення про сутність мелодії класико-романтичного стилю дещо нівелюють національну характерність регіональних форм пісенності. Функціонально-структурні параметри мелосу поглиблюють жанрово-стилістичну амплітуду за рахунок традиційних (фольклорних та церковних) форм виконавства; їхня ліро-епічна свідомість впливає на стан жанрово-стильової системи вокальної музики та постає як мультикультурний феномен, в якому зразки китайського та слов'янського виявляються спорідненими. Виявлено загальні мело-формули, ладові та ритмічні структури на тлі національно-означених відмінностей.^UThe present dissertation is devoted to the substantiation of the plurality of forms of the manifestation of melos in the vocal music of the 20th century, and on this basis – to the rethinking of the theory of melos. The set goal (the comparative analysis of the multi-genre and multi-style manifestations of melos as a phenomenon of the sound-and-image thinking) and its analytical testing allowed determining the theory of melos by the paradigmatic discourse of the modern interpretation. It has been proved that the established notions about the essence of the melody of the classical-romantic style somewhat offset the national character of the regional forms of singing. The functional-structural parameters of melos deepen the genre-and-style amplitude due to the traditional (folk and church) forms of the performance; the lyrical-epic consciousness affects the state of the genre-and-style system of the vocal music and appears as a multicultural phenomenon, related to the Chinese and Slavic mentality. The general melodic formulas, fret and rhythm structures, along with the nationally defined differences, have been revealed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Василевська-Скупа Л.П. 
Формування комунікативних умінь майбутніх учителів музики в процесі фахової вокально-хорової підготовки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.П. Василевська-Скупа ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2007. — 20 с. — укp.

Конкретизовано суть та з'ясовано структуру комунікативних умінь вчителя музики. Визначено їх компоненти, критерії та рівні сформованості у студентів-музикантів. Доведено залежність ефективності формування у них цих умінь у процесі вокально-хорової підготовки від впровадження педагогічних умов, якими є: стимулювання розвитку мотивів комунікативної діяльності; формування чітких уявлень про суть і структуру даних умінь; організація діалогічної взаємодії суб'єктів педагогічного процесу; збагачення естетичних ціннісних орієнтацій студентів на базі систематизації вокального та хорового репертуару. Розроблено методику поетапного формування у майбутніх учителів музики комунікативних умінь, кожен етап якої передбачає реалізацію специфічних завдань і використання відповідних форм, методів і прийомів підготовки студентів до професійного спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-7р(4УКР)3:Ю9 + Ч314.0 + Ю953 +
Шифр НБУВ: РА350439

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Василенко Л.М. 
Взаємодія вокального і методичного компонентів у процесі професійної підготовки майбутнього вчителя музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.М. Василенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Грунтуючись на теоретичному узагальненні змісту вокального та методичного компонентів професійного становлення студентів, визначено сутність їх вокально-методичної підготовки та виявлено її компоненти: мотиваційно-цільовий, інформаційно-пізнавальний, операціонально-технологічний та рефлексивно-аналізуючий. Науково обгрунтовано та експериментально перевірено змістовно-структурну модель забезпечення взаємодії вокальної та методичної підготовки майбутніх спеціалістів, яка, реалізуючи сукупність педагогічних принципів, умов і технологічних засобів, концентрує пізнавальну та діяльнісно-творчу активність майбутніх учителів музики на вироблення особистісної зацікавленості процесом вокального навчання школярів, досягнення власної вокально-виконавської майстерності, засвоєння методичних концепцій вокального навчання та оволодіння практичними вміннями співацького розвитку учнів, розвиток здатності до адекватної самооцінки у вокально-методичній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7р(4УКР)32-34 +
Шифр НБУВ: РА323145

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Васильченко О.Г. 
Функціонування алофонів фонеми /r/ у мовленні дикторів Німеччини 1923 - 2003 рр. (інструментально-фонетичне дослідження): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.Г. Васильченко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2004. — 22 с. — укp.

Досліджено алофонічне варіювання фонеми /r/ у період з 1923 р. до 2003 р. з наступною диференціацією на три історично зумовлених періоди: 1920 - 1940 рр. (довоєнний); 1950 - 1980 рр. (період розколу Німеччини); 1990 - 2000 рр. (період об'єднаної Німеччини). На прикладі алофонічного варіювання фонеми /r/ визначено тенденції "зсуву" артикуляції її приголосних варіантів у бік втрати ознаки напруженості, що виражається у превалюванні ленісних r-алофонів у сучасному німецькому вимовному стандарті з урахуванням комбінаторно-позиційних умов. Німецькі r-алофони розглянуто як систему фонів з диференціацією за способом та місцем творення, ступенем участі голосу (дзвінкості/глухості), а також з урахуванням їх ранжирування за ознакою сонорності (звучності) або консонантної сили. Досліджено взаємозв'язок історичного контексту з умовами усної презентації у ЗМІ (періоди Третього рейху, розколу Німеччини на НДР/ФРН та об'єднаної Німеччини) і обгрунтовано прагматчний аспект функціонування вібрантних r-алофонів у дикторському мовленні в інформаційних текстах. Створено базу акустико-артикуляторних характеристик німецьких r-алофонів на матеріалі окремо вимовлених слів та відрізків суцільного дикторського мовлення. Здійснено класифікацію позицій розподілу r-алофонів за ознакою "стабільний/нестабільний", що є визначальним під час вибору форми r-алофону (консонантний/вокалізований). Досліджено асимілятивні характеристики консонантних r-алофонів у превокальній позиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-13 + Ш143.24-715 +
Шифр НБУВ: РА334968

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського