Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (11)Наукова електронна бібліотека (60)Реферативна база даних (2309)Книжкові видання та компакт-диски (224)Журнали та продовжувані видання (91)
Пошуковий запит: (<.>K=ВИСВІТЛЕННЯ$<.>+<.>K=ВИБОРІВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 355
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Грень З. Т. 
«The Economist»: функціонально-типологічні аспекти, особливості присутності в інформаційному просторі України» / З. Т. Грень. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено різноаспектне дослідження тижневика «The Economist» (Лондон, Велика Британія, 1843–), щільно інтегрованого в український інформаційний простір від початку незалежності України. Проаналізовано український та закордонний досвід вивчення пресової журналістики загалом і «The Economist-а» зокрема. Досліджено та визначено історико-функціональні особливості, основні тенденції розвитку тижневика, охарактеризовано специфіку функціонування на сучасному етапі. Здійснено тематико-типологічний аналіз видання як журналу новин, з'ясовано проблемно-тематичні особливості контенту, охарактеризовано його друковані й мережеві додатки. Особливу увагу звернено на форми присутності тижневика в українському інформаційному просторі. Виявлено та охарактеризовано найбільш резонансні для українського соціуму публікації «The Economist-а», присвячені українським реаліям. Проаналізовано особливості висвітлення української проблематики (суспільна, політична, економічна, культурна), простежено характер сприйняття й розуміння цього контенту в українському масмедійному середовищі. Визначено тематичну стратифікацію публікацій тижневика в українських друкованих масмедіа, а також систематизовано різновиди запозичень журналістів з його матеріалів (цитування, покликання, повнотекстові та фрагментарні передруки)^UThe thesis is devoted to a study of «The Economist» weekly (London, Great Britain, 1843–) which became widely integrated into the Ukrainian information space after Ukraine got the independence. The works of Ukrainian and foreign researchers on press journalism and particularly, «The Economist» have been analyzed. The main historical aspects and functions, the main tendencies in the weekly's development were researched and determined, especially today's activity. The thematic and typological analysis of the publication as a news magazine was carried out, the problems and thematic characteristics of its content were outlined, especially of its printed and digital versions. Particular attention was paid to the forms of the weekly's presence in Ukrainian information space. Articles covering news from Ukraine, which occurred to be the most resonant for the Ukrainian society were revealed and characterized. The main approaches in covering the Ukrainian social, political, economic and cultural issues are analyzed, as well as the perception and understanding of this content in the Ukrainian mass media environment was traced. Weekly's publications in Ukrainian printed mass media were divided after subject and thematic principles, as well as the way which Ukrainian media and journalists use The Economist's content (citations, full-text and fragmentary reprints).The practical value of the work lies in the introduction into scientific circulation in Ukraine of English-language works of foreign researchers on the history and practical aspects of the world, and particularly the British journalism of the 19th – early 21th centuries; identified and characterized the most resonant for Ukrainian society publications from «The Economist» on Ukraine (more than 819 articles), which allowed to analyze the features of coverage of Ukrainian issues (social, political, economic, cultural) by «The Economist» specific foreign press releases, and thus trace the way of understanding of this content in the Ukrainian mass media environment. The specifics of the use of materials of the British weekly by Ukrainian journalists, which consists in citing, quoting, full-text and fragmentary reprints from «The Economist», which contributes to the objectivity of the issues covered and strengthens the arguments of Ukrainian publications. The work shows the differences in typological approaches in referring publications to certain types of edition.The research will contribute to the improving of information, analytical and professional skills of journalists, to the development of a certain algorithm in the work of the mass media. The proposed basic model of studying the press in historical, functional and typological aspects can be used in historical-bibliographical and press studies of the history of modern journalism; in the educational process as materials for training courses for training specialists in journalism


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Петяк О. В. 
«Психологічні особливості дефініції ревнощів та їх корекція у шлюбних партнерів» / О. В. Петяк. — Б.м., 2020 — укp.

Сучасний стан розвитку психологічної науки ставить перед науковцями завдання всебічного дослідження проблеми міжособистісної взаємодії на всіх рівнях її функціонування. Зважаючи на те, що становлення особистості та її розвиток відбувається в просторі сімейного середовища, проблема внутрішньосімейної взаємодії трансформується в психологічний феномен, потреба у вивченні якого проявляється в різних галузях психології.Увагу до вивчення дефініції феномену ревнощів шлюбних партнерів проявляють дослідники різних сфер наукових знань, насамперед психології, культурології, медицини, права та юриспруденції, що вказує на міждисциплінарний характер досліджуваного явища. Водночас, можна спостерігати певну методологічну невизначеність і поверховість накопичених знань у дослідженні проблеми ревнощів як системного та структурно-динамічного феномену особистості. Відомо, що переживання особистістю ревнощів є сильним афективним почуттям, яке призводить до складних конфліктів, викликає стресові стани та глобально деформує стосунки між людьми. Зазвичай, ревнощі виникають у ситуаціях соціальної взаємодії і можуть посилюватися в результаті ситуацій, що пов'язані з втратою престижу, при невдачах, загрозі гідності особистості тощо. Окрім того, різні ситуації та події, що дезорганізують особистість і причиною яких є переживання ревнощів, свідчать про те, що сфера зазначеної проблематики виходить за традиційні межі проявів ревнощів (романтичні ревнощі в стосунках шлюбних партнерів). Так, сьогодні спостерігається значна кількість ситуацій, які охоплюють всі сфери життєдіяльності особистості, наприклад, переживання ревнощів у родинних і дружніх стосунках, у професійній сфері та між людьми в спорті, науці, мистецтві, політиці тощо.У рамках дисертаційного дослідження здійснюється розгляд дефініції ревнощів у партнерів, які перебувають в офіційному шлюбі. Сімейні стосунки здатні реалізовуватись у різних формах, серед них, на перший погляд, негативні прояви ревнощів шлюбних партнерів. Тому ревнощі як об'єкт психологічного дослідження можуть слугувати джерелом висвітлення негативних тенденцій у сімейних стосунках.Розроблена та апробована програма психологічної корекції прояву ревнощів у шлюбних партнерів «Антиревнощі» спрямована на психологічну корекцію ревнощів у шлюбних партнерів, яка містить роботу із самооцінкою, агресією, стресом, тривогою в сім'ї. Доведено ефективність цієї програми, зокрема: повторна психодіагностика шлюбних партнерів експериментальної групи виявила достовірне покращення показників (зменшення кількості респондентів з високим загальним рівнем ревнощів) (Мх = 19,25 – показники експериментальної групи до впровадження програми, Мх = 13,05 – показники експериментальної групи після впровадження програми), тоді як результати кореляційного аналізу контрольної групи свідчать, що достовірних змін у ній не відбулося.^UThe current state of development of psychological science puts before scientists the task of a comprehensive study of the problem of interpersonal interaction at all levels of its functioning. Due to the fact that the formation and development of personality take place in the space of family environment, the problem of intrafamily interaction is transformed into a psychological phenomenon, the need to study of which is manifested in various branches of Psychology. Researchers from various fields of scientific knowledge (first of all) of Psychology, Culturology, Medicine, Law and Jurisprudence, pay attention to the study of the definition of the phenomenon of jealousy of marriage partners, which indicates the interdisciplinary nature of the studied phenomenon. At the same time, it is possible to observe a certain methodological uncertainty and superficiality of the accumulated knowledge in the study of the problem of jealousy as a systemic and structural-dynamic phenomenon of personality. It is known that the person's experience of jealousy is a strong emotional feeling that leads to complex conflicts, causes stress and distorts relationships between people globally. Jealousy usually arises in situations of social interaction and can be exacerbated by situations involving loss of prestige, failure, threats to personal dignity, and so on. In addition, various situations and events that disrupt the personality and are caused by the experience of jealousy, indicate that the scope of this mentioned issue goes beyond the traditional boundaries of jealousy (romantic jealousy in relations of marriage partners). Yes, today there is a significant number of situations that cover all areas of personal life, such as jealousy in family and friendships, in the professional sphere and between people in sports, science, art, politics and so on. The dissertation research examines the definition of jealousy in partners who are officially married. Family relationships can be realized in various forms. Among them, at first glance, threre are negative manifestations of jealousy of marriage partners. Therefore, jealousy as an object of psychological research can serve as a source of coverage of negative trends in family relationships. The developed and tested author's program «Antijealousy» is aimed at the psychological correction of jealousy of marriage partners, which includes the work with self-esteem, aggression, stress, anxiety in the family. The effectiveness of this program is proved, in particular: repeated psychodiagnostics of marriage partners of the experimental group has revealed a significant improvement (reduction of the number of respondents with a high general level of jealousy) (Mx = 19.25 – indicators of the experimental group before the program implementation, Mx = 13.05 – indicators of the experimental group after the implementation of the program), while the results of correlation analysis of the control group show that there have not been any significant changes in it.The scientific novelty of the obtained results is that for the first time: the psychological features of the polydeterminacy of the emotional content of jealousy, namely, the complex of subjective and objective factors, are determined, substantiated and experimentally tested. Among the objective factors, the leading role is played by the gender of the marriage partners, the experience of their married life. Among the subjective factors, the main role of the emotional and valuable spheres of the respondents has been determined, in particular, the feedback between the self-esteem of spouses, family anxiety and levels of aggression and the level of jealousy manifestation in family relationships of marriage partners.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Конта Р.М. 
Ідея державотворення в суспільно-політичному житті України в першій половині ХІХ століття: історіографія проблеми: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / Р.М. Конта ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 16 с. — укp.

Комплексно досліджено вивчення ідеї державотворення в Україні в першій половині XIX ст. Проведено критичний аналіз численних джерел, узагальнено досвід історіографічних розробок з досліджуваної проблеми. Зроблено спробу періодизації та систематизації історіографії цієї проблеми. Значну увагу приділено літературі, яка раніше не досліджувалася або замовчувалася в радянській історіографії (праці зарубіжних та українських діаспорних дослідників, репресованих радянських істориків). Розглянуто еволюцію ідеї державотворення в Україні у зазначений період, а також простежено загальні тенденції її висвітлення в різних історіографічних школах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)47-7 г + Ф1(4УКР)47 +
Шифр НБУВ: РА330146

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Степанян Р. Е. 
Імплементація доктрин Європейського суду з прав людини у кримінально-процесуальне законодавство України.: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Р. Е. Степанян. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації наводиться загальна характеристика імплементації доктрин Європейського суду з прав людини у національне кримінально-процесуальне право. Вказується, що євроінтеграційний вектор розвитку українського суспільства вимагає впровадження у національну систему права правоположень західної правової традиції, зокрема, сформованих у практиці Європейського суду з прав людини (як одного з дієвих міжнародних інституційних механізмів забезпечення прав людини). Обґрунтовано, що комплексна гносеологія цієї проблематики не стала об’єктом інтенції вітчизняної правової доктрини, якою, однак, сформульовано пропедевтичне підґрунтя такого пізнання.Автором запропоновано джерельну базу пізнання імплементації доктрин Європейського суду з прав людини у кримінально-процесуальне законодавство України за предметом гносеології доцільно класифікувати на такі групи: 1) наукові дослідження, предметом гносеології яких є організаційно-правові аспекти функціонування Європейського суду з прав людини (дозволяють сформувати комплексне бачення функцій та призначення страсбурзького суду); 2) наукові дослідження, предметом гносеології яких є практика Європейського суду з прав людини (висвітлюють окремі аспекти тих доктрин, які формуються страсбурзьким судом, а також містять аналіз імплементації відповідних правоположень у національну систему права); 3) наукові дослідження, предметом пізнання яких виступає безпосередньо окремі доктрини (концепції), які або сформовані у практиці Європейського суду з прав людини, або набули подальшого розвитку у цій практиці.Визначено, що методологічне підґрунтя дисертаційного дослідження включає в себе такі пропедевтичні положення: по-перше, правову природу Європейського суду прав людини; по-друге, тип праворозуміння, що обумовлено іманентністю праву соціокультурності (право є елементом культури відповідного суспільства, а відтак, його зміст пов'язаний з аксіосферою соціуму). Складна правова природа досліджуваного явища обумовлює необхідність застосування для його висвітлення цілісного методологічного комплексу, що включає в себе низку методологічних підходів та методів, а саме: аксіологічного, герменевтичного, системного підходів, а також контент-аналізу та компаративного методу.Констатовано, що одним із засобів прийняття страсбурзьким судом правосудних рішень є судова доктрина. Співвідношенню практики Європейського суду з прав людини та судової доктрини іманентний діалектичний взаємозв’язок: по-перше, у ній застосовуються судові доктрини, відтак, доктрина формує практику Суду; по-друге, саме через практику суду формується судова доктрина (перша є засобом об’єктивації і формалізації другої).Сформульовано авторську дефініцію судової доктрини, під якою пропонується розуміти систему ідей у формі концепцій, теорій, принципів, правоположень, що сформовані Європейським судом з прав людини або ним застосовуються при вирішенні справи та які визначають вимоги до судового процесу загалом або до розв’язання окремих питань судового розгляду, застосування окремих норм права. Визначено іманетність бінарного діалектичного взаємозв’язку судової доктрини та практики трасбурзького суду (доктрина формує практику Суду; практика суду є засобом об’єктивації і формалізації доктрини).Акцентовано на тому, що виконання судовими доктринами інструментальної функції в діяльності Європейського суду з прав людини є чинником їх гносеології задля належної імплементації у національне кримінально-процесуальне законодавство з метою виконання законодавчого припису про іманентність практиці Суду функції джерела права.Обґрунтовано доцільність типології доктрин, сформованих Європейським судом з прав людини у галузі кримінально-процесуального права, за критерієм обсягу об’єкту поширення положень судової доктрини на кримінально-процесуальні відносини з виокремленням а) судових доктрин, що визначають загальні вимоги до кримінального провадження; б) судових доктрин, що спрямовані на розв’язання окремих питань кримінального провадження.^UThe thesis provides a general description of the implementation of the doctrines of the European Court of Human Rights into national criminal and procedural law. It is indicated that the European integration vector of the Ukrainian society development requires the introduction of legal provisions of the Western legal tradition into the national legal system, in particular, of those formed in the practice of the European Court of Human Rights (as one of the effecient international institutional mechanisms for emplementing human rights). It is substantiated that the complex epistemology of this problem did not become the object of the domestic legal doctrine intention, that, however, formulated the propaedeutic basis of such knowledge.The author suggested a source base for knowledge of the implementation of the doctrines of the European Court of Human Rights into the criminal and procedural legislation of Ukraine. By the subject of epistemology, it is expedient to classify them into the following groups: 1) scientific studies, the subject of epistemology of which are the organizational and legal aspects of functioning of the European Court of Human Rights (allow to form a comprehensive vision of the functions and the mission of the Strasbourg court); 2) scientific studies, the subject of epistemology of which is the practice of the European Court of Human Rights (cover certain aspects of the doctrines formed by the Strasbourg Court, and also contain an analysis of the implementation of relevant legal provisions into the national legal system); 3) scientific research, the subject of which is knowledge of individual doctrine (concept), that are either formed in the practice of the European Court of Human Rights, or have acquired further development in this practice.It was determined that the methodological basis of the dissertation study includes the following propaedeutic provisions: first, the legal nature of the European Court of Human Rights; secondly, the type of legal understanding due to the immanence of social culture to law (law is an element of culture of the respective society, and therefore, its content is related to the axiosphere of society). The complex legal nature of the studied phenomenon necessitates the use of a comprehensive methodological complex for its coverage including a number of methodological approaches and methods, namely: axiological, hermeneutic, and systemic approaches, as well as the content analysis and comparative method.It was established that the judicial doctrine is one of the means of making judicial decisions by the Strasbourg Court. The relationship between the practice of the European Court of Human Rights and the judicial doctrine has an immanent dialectical relationship: first, judicial doctrines are applied, therefore, the doctrine forms the Court’s practice; secondly, it is court practice by means of which thejudicial doctrine is formed (the former is a means of objectifying and formalizing of the latter).The author’s definition of judicial doctrine, under which it is suggested to understand a system of ideas in the form of concepts, theories, principles, and legal provisions, formed by the European Court of Human Rights or applied by it when deciding a case and which determine the requirements for the judicial process in general or for the resolution of individual issues of a trial, and application of certain legal norms has been formulated. The immanence of the binary dialectical relationship between the judicial doctrine and the practice of the Strasbourg Court (the doctrine forms the practice of the Court; the practice of the court is a means of objectifying and formalizing of the doctrine) is determined.Emphasis is placed on the fact that the fulfillment of the instrumental function of the European Court of Human Rights by judicial doctrines is a factor in their epistemology for proper implementation into the national criminal and procedural legislation in order to fulfill the legislative prescription on the immanence of a source of law to the Court’s practice.The expediency of the doctrines typology formed by the European Court of Human Rights in the field of criminal and procedural law is substantiated, based on the criterion of the scope of the object of the extension of the provisions of the judicial doctrine to criminal and procedural relations, distingushing a) judicial doctrines determining the general requirements for criminal proceedings; b) judicial doctrines aimed at solving certain issues of criminal proceedings.It has been established that among the doctrines determining the general requirements for criminal proceedings, the European Court of Human Rights most often refers to the doctrine of the “fourth instance” (conditions the legal nature of the decision of the national court for its assessment by the European Court of Human Rights and the significance of the decision of the Strasbourg Court in criminal proceedings)


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Клочкова Ю. В. 
Індивідуалізація освітнього процесу здобувачів вищої освіти з особливими потребами: автореферат дис. ... д.філософ : 016 / Ю. В. Клочкова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота ретельно та систематично досліджує актуальну проблему індивідуалізації освітнього процесу у закладах вищої освіти. Здійснено комплексний аналіз філософських, соціологічних, педагогічних та психологічних підходів, спрямованих на вивчення освітнього процесу для здобувачів освіти з особливими потребами.Здійснено аналіз наукових джерел, які присвячено дослідженню питання індивідуалізації освітнього процесу, що дало змогу систематизувати погляди на ключові поняття, пов'язані з означеною проблемою. Визначено основні концепції розвитку освіти: «Концепція розвитку інклюзивного навчання» та «Концепція розвитку педагогічної освіти», встановлено пріоритетність їхньої спрямованості на індивідуалізацію освітнього процесу. Визначено фактори, що впливають на освітній процес, зокрема вікові особливості студентів, застосування студентоцентрованого підходу, підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності на основі компетентнісного підходу та профільне спрямування закладів вищої освіти. Досліджено сутність освітнього процесу, його структуру у контексті основних наукових підходів: релятивістського, об’єктивістського, особистісно- 3 орієнтованого та компетентнісного. Розглянуто організацію освітнього процесу у закладі вищої освіти, що передбачає розроблення та реалізацію навчального плану напряму підготовки, який містить графік, план навчального процесу, індивідуальний план навчання студента, може гарантувати якісне викладання для всіх студентів з особливими потребами за умови використання передових технологічних засобів та забезпечення постійного підвищення кваліфікації викладацького складу. Релятивістський підхід, що передбачає чітко визначені вимоги до освітніх стандартів, уможливлює високий рівень знань, яких набуто «тут і зараз». Компетентнісний підхід акцентує увагу на розвитку соціальних навичок, творчих здібностей, критичного мислення та підприємництва. Встановлено, що особистісно-орієнтований підхід найбільше розкриває важливість індивідуалізації, а створення особистісно орієнтованих навчальних планів, методичних рекомендацій, методичних посібників, розроблення критеріїв оцінювання навчальних досягнень тощо, уможливлює високий рівень її імплементації в освітній процес. У процесі дослідження виявлено зростаючий інтерес молоді з особливими потребами до вступу до закладів вищої освіти через можливість отримання якісної освіти та розвитку професійних навичок у сферах, які дають змогу працювати в онлайн-режимі та використовувати сучасні технології для досягнення професійного успіху. Глибокий аналіз загального розвитку освіти в Україні дав змогу визначити присутність тенденції розширення інклюзивного навчання, яка передбачає індивідуалізацію освітнього процесу у контексті означених концепцій та правил, а вивчений досвід впровадження інклюзії в освітній процес за кордоном (Сполучених Штатах Америки, Канади, Об’єднаних Арабських Еміратах) прислужився прецедентом для створення його вітчизняної моделі. Встановлено важливість наявності психолого-педагогічного супроводу та інтернет-підтримки у закладах вищої освіти для студентів з особливими потребами. Виокремлено категорії здобувачів освіти з особливими потребами та охарактеризовано особливості сприймання ними інформації, встановлено 4 вимоги до проведення навчальних занять, визначено та конкретизовано поняття «індивідуалізація» з огляду на означену категоризацію.Проаналізовано послуги закладів вищої освіти України, які наразі надаються студентам з особливими потребами. Виявлено недостатній рівень відповідності алгоритму висвітлення інформації, що розташована на офіційних веб-сайтах закладів, освітнім потребам студентів. З метою подальшого вивчення означених питань обґрунтовано та розроблено структуру констатувального етапу дослідження, створено алгоритм організації дослідження, який передбачав 3 субетапи: дослідження актуальності використання індивідуального підходу в організації освітнього процесу здобувачів вищої освіти з особливими потребами; вивчення труднощів опанування знань та причин їхнього виникнення; виокремлення рівнів підтримки тверджень, які стосувалися використання підходів організації освітнього процесу, що дало змогу зробити отримані дані більш достовірними.За результатами констатувального етапу дослідження виділено основні компоненти індивідуалізації освітнього процесу: матеріально-технічний, навчальний, психологічний та студентський. Навчальний компонент: організація навчання, діяльність викладачів. Психологічний – питання адаптації, комунікації, вирішення особистісних проблем та питання працевлаштування. Студентський компонент: проведення роботи щодо покращення взаємин студентів та повноцінне включення здобувачів освіти з особливими потребами до студентського життя, а також взаємодії всередині студентського колективу. Матеріально-технічний компонент: фінансування та технічне оснащення приміщень для задоволення всіх особливих потреб студентів.^UThe dissertation thoroughly and systematically investigates the pressing issue of individualization of the educational process in higher education institutions. A comprehensive analysis of philosophical, sociological, pedagogical, and psychological approaches has been conducted, focusing on studying the educational process for students with special needs.An analysis of scientific sources dedicated to the study of individualization of the educational process has been carried out, allowing for the systematization of views on key concepts related to the identified problem. The main concepts for educational development, such as the "Concept of Inclusive Education Development" and the "Concept of Pedagogical Education Development," have been identified, emphasizing their orientation towards individualizing the educational process. Factors influencing the educational process, including age-specific characteristics of students, the application of a student-centered approach, and the preparation of students for future professional activities based on a competency-based approach, have been determined.The essence of the educational process and its structure have been explored within the context of major scientific approaches: relativistic, objectivist, personality-oriented, and competency-based. The organization of the educational process in higher education institutions, involving the development and implementation of a curriculum for a specific training direction, has been discussed. This curriculum includes a schedule, a plan of the educational process, and an individual student learning plan, ensuring quality teaching for all students with special needs through the use of advanced technologies and continuous professional development for the teaching staff.The study revealed a growing interest among students with special needs in Ukraine to enroll in higher education institutions due to the opportunity to receive quality education and develop professional skills in fields that allow for online work and the use of modern technologies for achieving professional success.A deep analysis of the overall development of education in Ukraine identified a trend towards expanding inclusive education, which involves individualizing the educational process within the framework of the specified concepts and rules. The examined experience of implementing inclusion in the educational process abroad (United States, Canada, United Arab Emirates) served as a precedent for creating a domestic model.The importance of having psychological and pedagogical support and internet support in higher education institutions for students with special needs was emphasized. Categories of students with special needs were identified, and the specifics of their information perception were characterized. Requirements for conducting educational sessions were established, and the concept of "individualization" was defined and specified in relation to the identified categorization.The services provided by Ukrainian higher education institutions to students with special needs were analyzed. A lack of alignment between the information presented on the official websites of institutions and the educational needs of students was identified. To further study these issues, the structure of the constative stage of the research was justified and developed, and a research organization algorithm was created, which included three sub-stages: researching the relevance of using an individual approach in organizing the educational process for higher education students with special needs, studying the difficulties in mastering knowledge and the reasons for their occurrence, and identifying the levels of support for statements related to the use of educational process organization approaches. This allowed for making the obtained data more reliable.As a result of the constative stage of the research, the main components of individualizing the educational process were identified: material-technical, educational, psychological, and student-related. The educational component includes organizing the learning process and the activities of teachers. The psychological component covers issues of adaptation, communication, solving personal problems, and job placement. The student-related component involves conducting work to improve student relations and the full inclusion of students with special needs in student life, as well as interaction within the student community. The material-technical component includes funding and technical equipment of premises to meet all the special needs of students. It was experimentally proven that these components should harmoniously combine in the context of organizing the educational process, which is a condition for the successful learning and development of each higher education student. The results of the impact of the experimental methodology on the state of individualization as a whole were analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Ву Ч. -. 
Індивідуалізація процесу підготовки кваліфікованих боксерів із урахуванням рівня прояву когнітивних функцій: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Ч. -. Ву. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації розглянута проблема визначення складових індивідуального підходу при підготовки кваліфікованих боксерів-жінок із урахуванням рівня прояву когнітивних функцій.Комплексна спортивна підготовка у боксі складається із технічної, тактичної та психологічної. Саме остання зумовлює розвиток психічних процесів та інших складових успішності. Тому за наявності оптимально виражених різнобічних когнітивних здібностей та при підпорядкуванні їх визначеній меті, у спортсмена виникають унікальні можливості для прояву індивідуальних особистісних характеристик.Процес удосконалення спортивних результатів визначається на підставі об'єктивних знань про структуру змагальної діяльності та підготовленості спортсменів із урахуванням загальних закономірностей становлення спортивної майстерності й індивідуальних можливостей спортсменів-єдиноборців. У змагальній діяльності, як правило, мають відображення позитивні та негативні сторони підготовки боксерів-жінок та вплив на них змін у правилах змагань у сучасному боксі. Проблема індивідуалізації щодо реалізації навчально-тренувального процесу при підготовці боксерів на сучасному етапі набуває все більшої актуальності. Насамперед, виникає необхідність вдосконалення техніко-тактичної майстерності, а саме, пошук інформативних складових успішної реалізації тактичної підготовки, яка найбільш вимагає удосконалення процесу індивідуалізації в єдиноборствах, і у боксі перед усім.Мета дослідження – удосконалення індивідуалізації процесу підготовки кваліфікованих боксерів-жінок з урахуванням когнітивних характеристик.Завдання дослідження:Проаналізувати підходи до визначення особливостей прояву індивідуалізації процесу підготовки єдиноборців з урахуванням характеристик когнітивної сфери. Дослідити рівень прояву особистісних характеристик, мотиваційної сфери та вольового самоконтролю кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань.Виявити типологічні групи серед досліджуваних кваліфікованих боксерів-жінок за особливостями прояву когнітивних функцій.Визначити інформативні фактори, що обумовлюють індивідуалізацію процесу підготовки кваліфікованих боксерів-жінок із домінуванням вербального та невербального інтелекту. Щодо методів дослідження, то було використано: аналіз науково-методичної літератури, психологічне й психофізіологічне тестування, педагогічне спостереження, аналіз змагальних сутичок боксерів, методи математичної статистики отриманих даних. Для оцінювання психічного стану особистості використовувався тест «Кольорових виборів» (ТКВ), який являє собою адаптований варіант скороченої 8 - кольорової форми тесту М. Люшера. Цей метод враховує існування тісного асоціативного зв'язку між кольорами і станом людини, і відображає різні способи адаптації до навколишнього світу.Також, були задіяні тестові завдання для оцінки когнітивних здібностей і діяльнісних стилів. Використовувався модифікований тест Струпа, який визначав особливості прояву полезалежності/поленезалежності та функціональну домінантність півкуль головного мозку. Традиційний тест для визначення короткострокової пам'яті «Пам'ять на слова», який виконувався в традиційній двофазній процедурі. Досліджуваний нами показник мислення досліджувався завдяки використанню тесту «Порівняння чисел». Для оцінки загальних здібностей, а саме вербального інтелекту була використана методика «Встановлення закономірностей», яка призначена для вивчення деяких особливостей процесу мислення (активності, кмітливості, гнучкості) та оперативної пам'яті.Для визначення у кваліфікованих боксерів-жінок невербальних інтелектуальних здібностей було використано тест «Доміно» та тест Прогресивні матриці Равена (Raven Progressive Matrices).Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше:визначені психологічні і психофізіологічні підходи до індивідуалізації процесу підготовки боксерів-жінок високої кваліфікації;зазначені межі діапазонів досліджуваних критеріїв когнітивної сфери для успішної реалізації тактичної підготовки у жіночому боксі;визначено зв’язок інформативних складових когнітивної сфери з ефективністю реалізації тактичної підготовки кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань. запропоновано підходи до розподілу кваліфікованих боксерів-жінок за провідними інтелектуальними характеристиками з метою індивідуалізації процесу підготовки.доповнено та розширено уявлення про взаємозв’язок між різними видами мотивації та вольового самоконтролю у кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань; доповнено та розширено дані про зв’язок між психоемоційним станом, психофізіологічними властивостями, особистісними характеристиками та когнітивними тактичними стратегіями.Практична значущість досліджень повʼязана зі створенням нових технологічних підходів, щодо удосконалення процесу тактичної та психологічної підготовки єдиноборців. Результати роботи можна використовувати для побудови індивідуальних програм підготовчої та змагальної діяльності боксерів-жінок.^UThe dissertation examines the problem of determining the components of an individual approach in the training of qualified female boxers, taking into account the level of manifestation of cognitive functions.Comprehensive sports training in boxing consists of technical, tactical and psychological training. It is the latter that determines the development of mental processes and other components of success. Therefore, in the presence of optimally expressed versatile cognitive abilities and when subordinating them to a defined goal, the athlete has unique opportunities for the manifestation of individual personal characteristics.The process of improving sports results is determined on the basis of objective knowledge about the structure of competitive activity and the preparedness of athletes, taking into account the general laws of the formation of sports skills and the individual capabilities of martial artists. As a rule, competitive activities reflect the positive and negative aspects of the training of female boxers and the impact on them of changes in the rules of competition in modern boxing.The problem of individualization regarding the implementation of the educational and training process in the training of boxers at the modern stage is becoming more and more relevant. First of all, there is a need to improve technical and tactical skill, namely, the search for informative components of successful implementation of tactical training, which most requires improvement of the process of individualization in martial arts, and in boxing above all.The purpose of the study is to improve the individualization of the process of training qualified female boxers taking into account cognitive characteristics.Objectives of the study:To analyze the approaches to determining the features of the manifestation of the individualization of the martial arts training process, taking into account the characteristics of the cognitive sphere.To investigate the level of manifestation of personal characteristics, motivational sphere and volitional self-control of qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions.To identify typological groups among the studied qualified female boxers according to the characteristics of the manifestation of cognitive functions.To determine the informative factors determining the individualization of the training process of qualified female boxers with dominance of verbal and non-verbal intelligence.As for research methods, the following were used: analysis of scientific and methodical literature, psychological and psychophysiological testing, pedagogical observation, analysis of competitive bouts of boxers, methods of mathematical statistics of the obtained data.To assess the mental state of the individual, the "Color Choice" test (TCV) was used, which is an adapted version of the abbreviated 8-color form of M. Lüscher's test. This method takes into account the existence of a close associative connection between colors and the human condition, and reflects different ways of adapting to the surrounding world.Also, test tasks were used to assess cognitive abilities and activity styles. A modified Stroop test was used, which determined the features of the manifestation of field dependence/field independence and the functional dominance of the cerebral hemispheres. A traditional test for determining short-term memory "Memory for words", which was performed in a traditional two-phase procedure. The indicator of thinking under our study was investigated using the "Comparison of numbers" test.To assess general abilities, namely verbal intelligence, the method "Establishing regularities" was used, which is designed to study some features of the thinking process (activity, cleverness, flexibility) and working memory.The Domino test and the Raven Progressive Matrices test were used to determine the non-verbal intellectual abilities of qualified female boxers.The scientific novelty of the obtained results is that for the first time:determined psychological and psychophysiological approaches to the individualization of the training process of highly qualified female boxers;the limits of the ranges of the researched criteria of the cognitive sphere for the successful implementation of tactical training in women's boxing are indicated;the relationship between the informative components of the cognitive sphere and the effectiveness of the implementation of tactical training of qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions was determined.approaches to the distribution of qualified female boxers by leading intellectual characteristics are proposed in order to individualize the training process.supplemented and expanded understanding of the relationship between various types of motivation and volitional self-control in qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Нікитенко В. М. 
Інноваційна модель відображення соціально-економічної теми в ділових онлайн-медіа як елемент фахової компетентності ділового журналіста: автореферат дис. ... д.філософ : 061 / В. М. Нікитенко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації комплексно досліджено теоретичні та практичні проблеми відсутності належної фахової підготовки ділових журналістів та браку компетентності при роботі із вузькогалузевою діловою інформацією, зокрема при відображенні соціально-економічних тем на кшталт «житло/нерухомість». У роботі удосконалено наукові підходи до визначення ділової журналістики яктворчо-виробничого процесу та наукової дисципліни, складників професійної компетентності ділового журналіста, запропоновано авторську модель оцінки коефіцієнта ефективності відпрацювання соціально-економічної теми вжурналістському матеріалі та модель підвищення ефективності відображення теми засобами ділових онлайн-медіа; здійснено контент-аналіз обраних ділових онлайн-медіа та проведено експертне опитування серед профільних журналістівділових онлайн-медіа, які працюють над висвітленням теми «житло/нерухомість», щодо визначення Ключових понять та елементів соціально-економічної теми (КПтаЕ СЕТ), а також перцептивних критеріїв якості журналістського матеріалу на тему «житло/нерухомість». У першому розділі дисертації «Теоретико-методологічні основи дослідження соціально-економічної теми в ділових онлайн-медіа» розкрито: теоретичні засади розвитку ділової журналістики в Україні та світі; сутність та специфіку ділової журналістики у трьох аспектах та ділових онлайн-медіа, запропоновано класифікацію ділових онлайн-медіа; у другому розділі дисертації«Соціально-економічна тема «житло/нерухомість» в медіатекстах ділових онлайн-медіа» розкрито особливості методології дослідження відображення соціально-економічної теми в соціальнокомунікаційних дослідженнях; встановлені перцептивні критерії якості журналістських матеріалів як основа моделі представлення вузькогалузевої соціально-економічної теми в ділових онлайн-медіа України; наведені результати контент-аналізу обраних ділових онлайн-медіа щодо особливостей та ефективності відображення соціальноекономічної теми; у третьому розділі дисертації «Елементи фахової компетентності ділового журналіста при роботі з соціально-економічними темами» розроблено: чіткий перелік фахових компетентностей та програмних результатів навчання ділової журналістики; модель представлення вузькоспеціалізованої інформації на прикладі соціально-економічної теми «житло/нерухомість» в українських ділових онлайн-медіа; сформований поняттєвий апарат ділової журналістики.^UThe dissertation comprehensively researches the theoretical and practical problems of the lack of proper professional training of business journalists and the lack of competence when working with narrow-field business information, in particular when reflecting socio-economic topics such as «housing/real estate». In the work have been improved the scientific approaches to the definition of business journalism as a creative-production process and scientific discipline, the components of the professional competence of a business journalist, have been proposed the author's model for evaluating the effectiveness of the socio-economic topic in journalisticmaterial and the model for increasing the effectiveness of displaying the topic by means of business online media; a content analysis of selected business online media was carried out and an expert survey was conducted among profile journalists of businessonline media who work on coverage of the topic «housing/real estate», regarding the definition of Key concepts and elements of the socio-economic topic (KС&E SET), as well as perceptual quality criteria of journalistic material on the topic «housing/realestate».The first chapter of the dissertation «Theoretical and methodological foundations of the study of socio-economic topics in online business media» reveals: the theoretical foundations of the development of business journalism in Ukraine and the world; theessence and specificity of business journalism in three aspects and online business media, the classification of online business media is proposed; the second chapter of the dissertation «Socio-economic topic «housing/real estate» in media texts of onlinebusiness media» reveals the peculiarities of the research methodology of the reflection of the socio-economic topic in social communication studies; established perceptive quality criteria of journalistic materials as the basis of the model of presentation of anarrowly branched socio-economic topic in online business media of Ukraine; the results of the content analysis of selected online business media regarding the features and effectiveness of displaying the socio-economic topic are presented; in the thirdchapter of the dissertation «Elements of professional competence of a business journalist when working with socio-economic topics» the following is developed: a clear list of professional competences and program results of studying business journalism; a model of presenting highly specialized information on the example of the socio-economic topic «housing/real estate» in Ukrainian online business media; the conceptual apparatus of business journalism is formed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Му Ц. .. 
Інноваційно-інформаційна основа стратегії управління промисловим підприємством в економіці знань. / Ц. .. Му. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова новизна одержаних результатів полягає у розв'язанні важливого наукового завдання щодо поглиблення теоретичних і розроблення та обґрунтування теоретико-методичних засад інноваційно-інформаційної основи стратегії управління промисловим підприємством в економіці знань.В першому розділі висвітлено характеристику стратегій розвитку промислового підприємства відповідно до ознак змісту, функцій, ієрархічності структури та знаннєвої основи. Відображено понятійний апарат і проблематику розробки стратегії управління промисловим підприємством при становленні економіки знань. Обґрунтовано вплив зміни інноваційно-інформаційної основи, а саме принципів Індустрії 4.0 (операційна сумісність, віртуалізація, децентралізація, управління в реальному часі, сервісна орієнтація, модульність), що доповнено принципами системності, гнучкості, комплексності, самовідтворюваності, екологічної та соціальної відповідальності, економічної ефективності.В другому розділі досліджено стан, основні закономірності та сучасні аспекти розвитку промислових підприємств і закладів вищої освіти України та Китаю, що стало підґрунтям висвітлення можливостей їх потенційного стратегічного бізнес-партнерства через оцінювання інноваційної спрямованості їх стратегій розвитку. Доповнено класифікацію чинників, які впливають на розвиток промислового підприємства, та класифікацію потенційних стратегічних бізнес-партнерів такими ознаками: наслідки розвитку інформаційно-комп'ютерних технологій (електронні гроші підприємств); інноваційна спрямованість стратегічних інтересів; зміни бізнес-партнерства під впливом інформатизації, інноватизації, інтелектуалізації виробництва та управління; інноваційно-інформаційну спроможність партнерів з сектора освіти і науки. Обґрунтовано інноваційну спрямованість стратегічних інтересів потенційних стратегічних бізнес-партнерів промислових підприємств в секторі освіти і науки за рахунок узагальнення характеристики їх інноваційної діяльності. Запропоновано методичні основи і модель відповідної оцінки.В третьому розділі запропоновано концептуальні засади інтегративного управління підприємством за рахунок стратегії бізнес-партнерства за предметним, ієрархічним та функціональним напрямами, а також основних вимог і умов формування його стратегії розвитку та інноваційно-інформаційної основи в економіці знань на основі бізнес-партнерства за інтегративним підходом.Запропоновано рекомендації та модель, що визначає стратегічні позиції закладу вищої освіти за рахунок оцінки його інноваційної активності, інноваційної спрямованості стратегічних інтересів і потенціалу забезпечення інноваційного розвитку виробництва, спроможності створити інтегровану інноваційно-інформаційну основу бізнес-партнерства. Розроблено модель і методику узгодження інноваційно-інформаційної основи стратегій розвитку промислового підприємства та ЗВО-партнера, в основі якої відображено чотири можливих стани узгодження їх взаємодії: абсолютний (повна узгодженість), задовільний (часткова узгодженість по основним критеріям), незадовільний (неузгодженість по деяким основним критеріїв) і критичний (принципова неможливість досягти узгодженості).^UThe scientific novelty of the obtained results lies in the solution of an important scientific problem of deepening the theoretical and development and substantiation of the theoretical and methodological foundations of the innovation and information basis of the strategy of industrial enterprise management in the knowledge economy.The first section covers the characteristics of industrial development strategies in accordance with the characteristics of content, functions, hierarchy of structure and knowledge base. The conceptual apparatus and problems of development of strategy of management of the industrial enterprise at formation of economy of knowledge are reflected. The impact of changing the innovation and information base, namely the principles of Industry 4.0 (interoperability, virtualization, decentralization, real-time management, service orientation, modularity), which is supplemented by the principles of systemic, flexibility, complexity, self-reproduction, environmental and social responsibility, economic and social responsibility.The second section examines the state, basic patterns and current aspects of development of industrial enterprises and higher education institutions of Ukraine and China, which became the basis for highlighting the potential of their potential strategic business partnership by assessing the innovative orientation of their development strategies.The classification of factors influencing the development of an industrial enterprise and the classification of potential strategic business partners are supplemented by the following features: consequences of the development of information and computer technologies (electronic money of enterprises); innovative orientation of strategic interests; changes in business partnerships under the influence of informatization, innovation, intellectualization of production and management; innovation and information capacity of partners from the education and science sector.The innovative orientation of strategic interests of potential strategic business partners of industrial enterprises in the sector of education and science is substantiated by generalization of the characteristic of their innovative activity. Methodical bases and model of the corresponding estimation are offered.The third section offers conceptual principles of integrative enterprise management through business partnership strategy in subject, hierarchical and functional areas, as well as the basic requirements and conditions of its development strategy and innovation and information base in the knowledge economy based on business partnership in an integrative approach.Recommendations and a model that defines the strategic position of a higher education institution by assessing its innovative activity, innovative orientation of strategic interests and potential for innovative production development, the ability to create an integrated innovation and information base of business partnerships.A model and method of coordination of innovation and information base of development strategies of industrial enterprise and free partner are developed, based on which four possible states of coordination of their interaction are reflected: absolute (full agreement), satisfactory (partial agreement on main criteria), unsatisfactory criteria) and critical (fundamental inability to achieve consistency).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Бойко О.В. 
Інститут президентства в Україні і США (порівняльно-правовий аналіз): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / О.В. Бойко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Проведено порівняльно-правове дослідження становлення та еволюції інституту президентства в Україні та США. Проаналізовано причини заснування поста президента в цих країнах. Досліджено фактори, що сприяли формуванню специфічних рис українського й американського президентства. Порівняно процедуру виборів президентів України та США, вступ їх на посаду та усунення з неї. Визначено особливості правового статусу президентів даних країн, досліджено компетенцію президентів у аспекті їх взаємовідносин з парламентами. Запропоновано концептуальні положення, обгрунтовано нові пропозиції та висновки щодо досліджуваних питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)612 + Х809(7США)612 + Х999.80 +
Шифр НБУВ: РА329683

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Радченко О.В. 
Інституційна взаємодія народовладдя та органів державної влади у виборах: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / О.В. Радченко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2004. — 16 с. — укp.

Розглянуто актуальні теоретичні та методологічні проблеми інституційної взаємодії народовладдя та органів державної влади під час здійснення виборів. Проаналізовно існуючі концепції демократії та форми взаємозв'язку виборчого процесу з органами державної влади. Досліджено сутність, природу, ознаки та форми адміністративного ресурсу в державному управлінні. Визначено вплив виборчих систем на структуру та діяльність органів державної влади. Запропоновано виборчі моделі демократичного державотворення. Проаналізовано позитивний досвід діяльності органів державної влади у виборчому процесі. Визначено шляхи його удосконалення, зокрема запропоновано впровадження реального народовладдя, поширення нової філософії державної влади, спрямованої на відкритий толерантний партнерський діалог з населенням та активне залучення громадян до державного управління на принципах партіципаторності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)526 +
Шифр НБУВ: РА333651

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Ракочі В. О. 
Інструментальний концерт XVII–XVIII століть: ґенеза,класифікація, оркестр / В. О. Ракочі. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертацію присвячено процесам еволюції жанру інструментального кон- церту XVII–XVIII століть, яку висвітлено у взаємодії з процесами трансформа- цій оркестру. Понад три століття інструментальний концерт зберігає статус од- ного з провідних жанрів європейського музичного мистецтва, віддзеркалюючи зростаючі потреби суспільства у комунікації і запит на яскраву творчу особис- тість — соліста — у його суперництві та взаємодії з оркестром. У роботі увагу зосереджено на нерозривності зв'язків між концертом як жанром, у якому кон- секвентно втілювалась ідея незалежного від сценічної дії композиторського за- думу, та оркестром — музичною інституцією, що уможливила реалізацію кон- церту на практиці. Обидва процеси постійно корелювали між собою і стали по- тужними перманентними каталізаторами взаємозумовлених трансформацій. У дисертації обґрунтовано безперервність і багаторівневість їх взаємовпливів, про- стежено етапність змін, втілену в основних моделях інструментального концерту XVII–XVIII століть. Здійснено класифікацію різновидів жанру концерту з позиції відношень між солістом (солістами) та оркестром, термінологічні визначення концертів пов'язано зі стильовою добою, уведено в науковий обіг понад 300 праць зарубіжних дослідників і кілька десятків інструментальних концертів менш ві- домих композиторів, які, однак, справили значний вплив на еволюцію жанру.Наголошено на тому, що висвітлення процесу формування і розвитку оркестру спричинило переосмис- лення ґенези, еволюції та підходів до класифікації інструментального концерту XVII–XVIIІ століття. Пов'язаність етапів перевтілення концертності з проце- сами модифікацій оркестру, їх багаторівневий і безперервний взаємовплив та ак- центування важливості оркестру для розвитку культури і мистецтва дали змогу сформулювати теорію кореляції еволюційної співдії інструментального концерту й оркестру: Еволюція інструментального концерту корелюється із становленням і розвитком оркестру, обидва процеси є потужними перманентними каталізато- рами взаємних трансформацій.^UThe dissertation is devoted to the evolution of the seventeenth- and eighteenth- century instrumental concerto which is considered in its interaction with the processes of transformation of the orchestra. For more than three centuries, the instrumental con- certo has the status of one of the leading genres in European music, reflecting the growing needs of society to communicate and the demand for a bright creative personality (the soloist) in rivalry and cooperation with the orchestra. Emphasis in the dissertation is placed on the continuity link between the concerto, a genre that consistently embodied the idea of a stage action independent of the composer's idea, and the orchestra, a musical institution that allowed the implementation of a concerto in essence. Both processes are constantly correlated with each other and have become powerful permanent cata- lysts for each other's transformations. The continuity and multilevel nature of their mutual influences and the stage-by-stage changes (which are embodied in the main models of the instrumental concerto of the seventeenth and eighteenth centuries) have been examined in the dissertation. The concerto is classified from the standpoint of the relationship between a soloist (or several soloists) and the orchestra, and terminological definitions of concertos have been linked with the stylistic era. More than 300 works of foreign researchers and dozens of concertos by lesser-known composers who have significantly influenced the genre have been introduced into the discussion.Consideration of the pro- cess of formation and development of the orchestra made it possible to rethink the genesis, evolution and approaches to the classification of the seventeenth and eight- eenth-century instrumental concerto. The interconnection of the concerto's stages of transformation on the one side, and the process of modifying the orchestration on the other side, their multi-level and continuous interaction, and emphasis on the orchestra in the development of culture and art allowed to offer the theory of the evolutionary cooperation of the instrumental concerto and the orchestra: the evolution of the instru- mental concerto stands together with the formation and development of the orchestra, and the both processes are powerful permanent catalysts for mutual transformations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Каширцев Р. Г. 
Інтерпретаційний потенціал тембру та фактури в оркестрових творах композиторів першої половини ХХ століття / Р. Г. Каширцев. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації системно розглянуто актуальну для сучасного музикознавства проблематику інтерпретаційного потенціалу тембру та фактури в оркестрових творах композиторів першої половини ХХ століття; вивчено та систематизовано основну джерельну базу, сформовано відповідний термінологічний апарат задля висвітлення досліджуваної теми. В якості музичних зразків для аналізу обрано оркестрові партитури, що є найбільш показовими з точки зору різноманітного вияву в них дії цього потенціалу – «Іспанська рапсодія» М. Равеля, «П'ять п'єс для оркестру» А. Шенберга, «Концерт для скрипки з оркестром in D» І. Стравінського. Опуси досліджено відповідно до хронології їхнього створення. Актуальність дослідження зумовлена кількома факторами, по-перше, існуванням певних «лакун» у вивченні тембру та фактури як єдиного художньо-виразового комплексу, що функціонує на всіх рівнях музичнокомунікативної системи; дану методологію дослідження обґрунтовано на прикладі вказаних оркестрових зразків. По-друге, у фокусі представленої проблематики домінантним визначено саме інтерпретаційний аспект тембру та фактури, який вивчено на прикладі оригінальної композиторської творчості як складного процесу, що закономірно включає механізми інтерпретації історичних художніх моделей – позамузичних і, власне, музичних: жанровостильових, формотворчих, стилістичних, у тому числі, темброво-фактурних тощо. Пропонований науковий дискурс теми є продуктивним із точки зору усвідомлення глибинних аспектів композиторської творчості та її важливої складової – інструментування, тим більше, що ці питання у сучасній музичнійнауці й досі залишаються малодослідженими. Це складає наукову новизну, перспективу подальшого розвитку основних положень пропонованої роботи, що сфокусовано в її назві – «Інтерпретаційні потенціал тембру та фактури в творчості композиторів першої половини ХХ століття».^UThe relevant for the modern musicology issue of the interpretative potential of timbre and texture in orchestral works of composers of the first half of the 20th century is systemically considered in the dissertation; the ecessary source base is studied and systematized, the appropriate terminological apparatus is formed for clarification of the main statements of the research. Ones of the most displaying orchestral scores are chosen for the analysis in the terms of the interpretative potential of timbre and texture – “Spanish Rhapsody” by M. Ravel, “Five Orchestral Pieces” by A. Schoenberg, “Concerto” for violin and the orchestra in D by I. Stravinsky. These works considered in accordance to their creation chronology. The research relevance is determined due to several factors. The first, there are certain “gaps” in the research of the timbre and the texture as a united artisticallyexpressive complex, which is functioning on all of the levels of musicallycommunicative system; this methodological statement is justified on the example of mentioned orchestral scores. The second, the dissertation is focused on the interpretative potential of timbre and texture, which is studied on the example of original composer's art; the latter naturally includes mechanisms of the interpretation of historical artistic models – extramusical and, actually, musical: genre-style, formative, stylistic, timbrally-textural etc. The proposed scientific discourse of the topic of the dissertation is productive in terms of comprehension of in-depth aspects of composer's art, and also its important component – the instrumentation (moreover, these issues are less considered in the modern musicology). These all form the scientific novelty, the perspective of the further development of main statements of the offered work, which are focused in the dissertation's name – “Interpretative Potential of Timbre and Texture in Orchestral Works of Composers of the First Half of the 20th Century”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Джаралла А.Ю. 
Інформаційне висвітлення конфліктів у Перській затоці та його еволюція (1991 - 2004 рр.): автореф. дис... канд. наук із соц. комунікацій: 27.00.04 / А.Ю. Джаралла ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2008. — 16 с. — укp.

Вперше в українській комунікативістиці визначено роль і місце засобів масової інформації (ЗМІ) в інформаційному висвітленні конфліктів у Перській затоці у глобальному та регіональному вимірах, досліджено участь медіа в "інформаційній війні" протилежних сторін. Вперше розглянуто особливості висвітлення регіональних воєнних конфліктів у глобальному масштабі у контексті регіональних і наднаціональних комунікацій. Виявлено визначальні ознаки й основні компоненти висвітлення конфліктів у Перській затоці, за яким їх класифіковано як частину "інформаційної війни". Проаналізовано особливості функціонування регіональних ЗМІ арабських країн у процесі їх трансформації. Охарактеризовано нові медіа, що з'явились в арабському світі під час конфліктів і стали відповіддю на виклик інформаційної політики Заходу. Досліджено редакційну політику американських і західноєвропейських ЗМІ від час конфліктів. Простежено зв'язок інформаційної політики провідних західних медіа та геополітичних спрямувань державного керівництва країн, до яких належать дані ЗМІ, зокрема США. Доведено, що участь у конфлікті великої кількості держав, використання ними новітніх досягнень в інформаційно-технологічній сфері, поширення інформації у глобальному масштабі сприяли формуванню нового призначення та змісту масової інформації як основного продукту діяльності ЗМІ. Виявлено тенденцію до контролювання військовими і владними структурами діяльності ЗМІ, що є загрозою для демократичних цінностей і свобод розвинених демократичних країн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612 + Ф4(0)64 +
Шифр НБУВ: РА361213

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Ярмоленко О. В. 
Інформаційне забезпечення виборів: українська практика та європейський досвід. / О. В. Ярмоленко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення сутності, змісту, механізму, форм та методів інформаційного забезпечення в Україні. Визначено основні проблеми цього інституту у новоприйнятому законодавстві про вибори та розроблено заходи для їх розв'язання.Обґрунтовано ряд концептуальних положень і понять, практичних рекомендацій на основі європейського досвіду, спрямованих на удосконалення конституційно-правового регулювання інформаційного забезпечення в Україні. Розкрито проблемні аспекти загального та спеціального інформування в Україні, запропоновано рекомендації щодо їх вирішення.За результатами аналізу виявлено, що за своєю сутністю інформаційне забезпечення виборів є багатогранним явищем і предметом дослідження, переважно, політичної та юридичної наук. Запропоновано концепцію розгляду інформаційного забезпечення виборів як складного політико-правового феномену: а) інституту виборчого права; б) особливого виду інформаційної діяльності; в) невід'ємної складової виборчого процесу; г) складової системи гарантій виборчих прав громадян України.Досліджено сутність поняття «забезпечення» як напрямку інформаційної діяльності в межах виборчого процесу, а також розглянуто історичний розвиток інформаційного забезпечення виборів в Україні. Встановлено, що цей інститут є комплексним правовим механізмом врегулювання суспільних відносин у сфері інформації про вибори, про суб'єктів висування на виборах та про перебіг виборчого процесу. Розглянуто змістінформаційного забезпечення через встановлення принципів та основних засад інформування виборців, регламентування нормативного порядку діяльності суб'єктів інформування виборців, заходи охорони інтересів виборців та суб'єктів виборчого процесу.Принципи інформаційного забезпечення виборів засновуються на загальних принципах виборчого права, принципах інформаційної діяльності у виборчий період та принципах реалізації права на інформацію учасниками правовідносин, що пов'язані із виборчим процесом.Визначено детермінанти становлення та розвитку інформаційного забезпечення виборців як інституту виборчого права: надання виборчого права усім дієздатним громадянам; розвиток засобів масової інформації; потреба у врегулюванні перманентного протистояння інтересів, який виникає між різними суб'єктами у зв'язку із бажаністю або небажаністю правових та політичних наслідків голосувань. Сформульовано пропозиції по вдосконаленню законодавства щодо проблем інформування виборців та запропоновано внесення змін у чинне законодавство. Так, проведене дослідження дає підстави обґрунтувати пропозицію:- закріпити на період виборчої кампанії режим відкритого доступу до конфіденційних біографічних даних зареєстрованих кандидатів (окрім даних про адресу проживання, особистого номеру телефону, персональних даних членів сім'ї); - закріпити право засобів масової інформації та громадських організацій перевіряти достовірність біографічних даних кандидатів та звертатися до суду у разі виявлення фактів, що підтверджують їх недостовірність; - закріпити основні засади забезпечення реалізації принципу свободи слова у виборчий період.Зауважується, що міжнародні стандарти виборів доцільно розглядати як еталон та нормативну основу реалізації виборчих прав громадян. Ці рекомендації мають загальний характер для їх подальшої імплементації в національне законодавство.За результатами аналізу судової практики з питань інформаційного забезпечення визначено, що проблематика спорів у сфері інформаційного забезпечення зумовлена: недосконалістю окремих норм виборчого законодавства, формулювання яких дозволяє багатозначне тлумачення; колізіями та конкуренцією цих норм із нормами законодавства про інформацію; відсутністю рекомендованої судової практики; непослідовністю та суперечливістю застосування судами практики ЄСПЛ; неврахуванням судами європейських рекомендацій із виборчих питань.За результатами проведеного системного дослідження основних типів судових справ визначено необхідність удосконалення законодавства про інформаційне забезпечення виборів з питань: а) правового статусу біографічних відомостей кандидатів на виборах; б) забезпечення достовірності, повноти та точності цих відомостей; в) забезпечення доступності цих даних для виборців; г) участі засобів масової інформації у спеціальному інформаційному забезпеченні виборів; д) реалізації принципу свободи слова у виборчий період.^UThe thesis has theoretically generalized the essence, contents, mechanism, forms and methods of information support in Ukraine. Main problems of this institution in the newly adopted laws on elections have been defined and measures to solve such problems have been developed.This research explains a number of conceptual provisions and notions, practical recommendations regarding European experience and improvement of the constitutional and legal regulation of the information support in Ukraine. Challenges of the general and special informing have been described; recommendations on how to resolve them have been suggested.Based on the results of the analysis it has been found that elections information support by its nature is a complex phenomenon and essentially a subject of study of the political and legal sciences. A concept of viewing the elections information support as a complex political and legal phenomenon has been proposed: а) as an institution of election laws; b) as a specific type of information activity; c) as an integral part of the election process; d) as a component of a system of guarantees of voting rights of the Ukrainian citizens.The essence of the support concept as an activity within the scope of the election process has been studied; a historical development of the information support of elections in Ukraine has been also analyzed. It has been established that this institution is a complex legal mechanism regulating public relations pertaining to the information about elections, about individuals proposed as candidates and about progress of the election process. Contents of the information support have been analyzed by way of determining the underlying principles of informing the electorate, regulating the statutory procedure for informing the electorate by the specific entities, measures to protect the electorate's interests and interests of the individuals and entities of the election process.The principles of election information support are based on the general principles of electoral law, on principles of information activities during the election period and on principles of realization of the right to information by participants of legal relations.Determinants of formation and development of the electorate information support as an institution of election laws have been defined: granting of the voting right to the citizens of all social classes; development of mass media; the need in regulation of the permanent conflict of interests arising between various individuals due to desirability or non-desirability of legal and political aftereffects of the voting. We have formulated proposals to improve the legislation in terms of informing the voters and proposed to amend the current legislation. Therefore, the study provides the basis for substantiating the below proposal:- to ensure open access to the registered candidates' confidential biographical data during the election campaign period (excluding addresses, personal telephone numbers, family members personal data); - to recognize media's and non-governmental organizations' right to verify reliability of the candidates' biographical data and apply to court in case any facts proving unreliability thereof are revealed; - to recognize basic principles of ensuring implementation of the principle of freedom of speech during the elections.It has been noted that it is appropriate to consider the international election standards as international standards and a regulatory framework for exercising the citizens' election rights of a general nature, for the future introduction into the national legislation. Litigation practice regarding information support has been analyzed and following its results it has been determined that the problems of disputes related to the information support are associated with inadequacy of certain standards of the election laws which allow for multiple interpretations; collisions and competitions of these standards with the information legislation standards; absence of recommended litigation practice; inconsistency and discrepancy in applying practices of the European Court of Human Rights by courts; disregarding by courts of recommendations on the election matters. Based on the results of the systemic research of the main types of cases the need to improve the election information support legislation has been determined in relation to the following matters: a) legal status of the candidates' biographical data; b) ensuring truthfulness, completeness and accuracy of such data; c) ensuring accessibility of such data for voters; d) participation of the media in special information support of the elections; e) implementation of the principle of freedom of speech during elections.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Добровольська В. В. 
Інформаційно-документаційне забезпечення розвитку соціокомунікаційного простору культури України в епоху цифрового суспільства / В. В. Добровольська. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації комплексно досліджено проблему інформаційно-документаційного забезпечення розвитку сучасного соціокомунікаційного простору культури України в епоху цифрового суспільства та окреслено перспективи розвитку документальних цифрових систем культурної спадщини в соціокомунікаційному просторі культури. Введено до наукового обігу визначення поняття «соціокомунікаційний простір культури» в контексті теорії соціальних комунікацій та обґрунтовано основні його складові – інфраструктурну, змістову та суб'єктну. Висвітлено діяльність міжнародних організацій у сфері створення цифрового фонду документації культурної спадщини для формування інтегрованих ресурсів у глобальній мережі Інтернет. Досліджено формування суспільного інформаційного образу закладів культури, бібліотек, архівів, музеїв у спільнотах соціальних мереж. Проаналізовано інформаційні ресурси мережі Інтернет для документування історичних та історико-культурних процесів в Україні та світі. Установлено й узагальнено критерії та пріоритети, відбору об'єктів історико-культурної документальної спадщини для оцифрування. Обґрунтовано основні засади збереження цифрової культурної спадщини. Представлено документальні цифрові системи культурної спадщини в соціальних комунікаціях України. Визначено концептуальні підходи до висвітлення стану документальних цифрових систем культурної спадщини та засоби їх включення в систему документаційного регулювання. Окреслено перспективи розвитку документальних цифрових систем і ресурсів культурної спадщини в соціокомунікаційному просторі культури України.^UThe dissertation comprehensively investigates the problem of information and documentation support of the modern socio-communicative space of Ukraine's culture in the digital society times and outlines the prospects for the development of documentary digital systems of cultural heritage in the socio - communicative space of culture which corresponds to the urgent tasks of modern development of science. A review of scientific publications on documentation support of cultural management, theory of social communications and documentation support of culture as a communication system that connects governing bodies, institutions and organizations, creative individuals and groups that implement cultural activities, the results of which have become a theoretical basis in study of the socio-communicative space of Ukraine's culture. The definition of the term "socio-communicative space of culture" has been introduced into scientific circulation, which is interpreted as a complex dynamic system that carries out not only the accumulation and distribution but also the production of a cultural product. The essence and content of the concept of "socio-communicative space of culture" are defined and the main components – infrastructural, semantic and subjective – are substantiated. Theoretical and methodological bases of research of socio-communicative space of culture with application of general scientific and concrete scientific approaches (of communication, analytical-summation, system, structure, model), and also integrated approaches are substantiated such as communication-systemic, communication-structural, communication-functional and system-functional. The state policy in the field of culture, the structure of the field of culture in Ukraine and its institutions are considered, the information and documentation support of the governing bodies in the field of culture is analyzed. The international experience of cultural policy regulation and creation of digital fund for cultural heritage documentation is covered. The formation of the public information image of cultural institutions, libraries, archives, museums in the social environments of the Internet is studied, the factor of social networks in the tasks of protection of the public information image of cultural institutions is characterized. The information resources of the Internet for documenting cultural processes in Ukraine and the world are analyzed. It was found that Wikipedia currently plays a key role among documentation services. The principles of formation of Ukraine's digital cultural space are covered and the basic principles of digital cultural heritage preservation are substantiated. Criteria and priorities of selection of historical and cultural documentary heritage objects for digitization are established and generalized. The state of historical and cultural digital resource in Ukraine and means of its inclusion in the system of documentary regulation are characterized; the prospects of development of documentary digital systems and resources of cultural heritage in the socio-communicative space of Ukraine's culture are outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Дузь О.В. 
Інформаційно-комунікаційні технології у вітчизняних електоральних процесах: автореф. дис. ... канд. політ. наук: 23.00.02 / О.В. Дузь ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2010. — 21 с. — укp.

Досліджено особливості електоральних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в контексті суттєвих трансформацій у структурі традиційних політичних комунікацій (ПК). Проаналізовано інформаційно-комунікаційні впливи в період виборчих кампаній, розкрито специфіку інформаційно-комунікаційних обмінів у процесі виборів народних депутатів і Президента України, спрогнозовано ймовірні комунікаційні взаємовпливи. Встановлено, що застосування ІКТ призводить до нового стилю взаємовідносин влади з громадськістю; виникає електоральне інформаційно-комунікаційне поле, яке визначає рівень інформаційної мобільності політичних суб'єктів, якість ПК, комунікаційні особливості всіх учасників виборчого процесу. Обгрунтовано доцільність застосування інтегрованого підходу під час вивчення тенденцій розвитку ІКТ у вітчизняних електоральних процесах для побудови ефективної системи взаємодії кандидатів і виборців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(4УКР)68в2:Ч62
Шифр НБУВ: РА370642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Підопригора І. І. 
Інформаційно-пропагандистське забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках / І. І. Підопригора. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню наукового завдання щодо висвітлення історичного процесу становлення та розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках. Актуальність теми дослідження зумовлена зміною характеру збройної боротьби в бік активізації використання засобів інформаційного протиборства та зростанням ролі інформаційного впливу на особовий склад своїх військ (сил); триваючою збройною агресією Російської Федерації проти України із застосуванням інформаційних і психологічних операцій; певною подібністю сучасних умов функціонування інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України після їхньої передислокації з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та умов його розвитку у 1992–2014 роках; протиріччями між гібридним характером сучасної збройної боротьби та невідповідністю інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах новим умовам; між задекларованими завданнями інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України щодо формування в особового складу стійкого морально-психологічного стану, захисту його від негативного інформаційно-психологічного впливу противника, та фактичною неготовністю протистояти агресору, зрадою і переходом на його бік значної частини військовослужбовців Військово-Морських Сил Збройних Сил України у березні 2014 р.; необхідністю підвищення ефективності інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України в умовах триваючої збройної агресії Російської Федерації та потребою створення нової системи комунікацій у військах (силах); відсутністю критичного аналізу здобутків і прорахунків в організації інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках, недостатньою науковою розробленістю теми та відсутністю комплексного історичного дослідження процесу розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України, яке б узагальнювало досвід його організації у 1992–2014 роках. Аналіз історіографії засвідчив, що обрана тема знайшла лише часткове відображення в історичних працях вітчизняних науковців. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що у дисертації вперше: узагальнено досвід інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках; запропоновано та обґрунтовано авторську періодизацію становлення та розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України; виявлено тенденції розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України; встановлено спрямованість заходів інформаційно-пропагандистського забезпечення у Військово-Морських Силах Збройних Сил України у 1992–2014 роках; запропоновано типологію організації інформаційного впливу на особовий склад свої сил (військ); уточнено та доповнено: відомості про умови становлення та розвитку інформаційно-пропагандистського забезпечення у ВМС ЗС України у 1992–2014 роках і чинники, що впливали на нього; положення існуючої теорії інформаційно-пропагандистського забезпечення військ (сил); статистичні данні з обраної теми; набули подальшого розвитку історіографія, джерельна база та понятійний апарат за темою дослідження.^UThe dissertation is devoted to solving the scientific task of covering the historical process of formation and development of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in 1992-2014. The urgency of the research topic is due to the change in the nature of the armed struggle towards the intensification of the use of means of information confrontation and the growing role of information influence on the personnel of their troops (forces); the ongoing armed aggression of the Russian Federation against Ukraine with the use of information and psychological operations; a certain similarity of modern conditions of functioning of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine after their redeployment from the temporarily occupied territory of the Autonomous Republic of Crimea and conditions of its development in 1992-2014; contradictions between the hybrid nature of modern armed struggle and the inconsistency of information and propaganda support in the Navy with the new conditions; between the declared tasks of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine on the formation of a stable moral and psychological state in the personnel, its protection from the negative information and psychological influence of the enemy, and the actual unwillingness to resist the aggressor, betrayal and transition to his side servicemen of the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in March 2014; the need to increase the effectiveness of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in the ongoing armed aggression of the Russian Federation and the need to create a new system of communications in the troops (forces); lack of critical analysis of achievements and failures in the organization of information and propaganda support in the Navy of the Armed Forces of Ukraine in 1992-2014, insufficient scientific elaboration of the topic and lack of comprehensive historical study of the development of information and propaganda support in the Navy of the Armed Forces of Ukraine, which would summarize the experience of its organization in 1992-2014. Analysis of historiography showed that the chosen topic was only partially reflected in the historical works of domestic scholars. The scientific novelty of the obtained results is that in the dissertation for the first time: the experience of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in 1992-2014 is generalized; the author's periodization of the formation and development of information and propaganda support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine is proposed and substantiated; revealed trends in the development of information and advocacy support in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine; the orientation of information and propaganda support measures in the Naval Forces of the Armed Forces of Ukraine in 1992–2014 was established; the typology of the organization of information influence on the personnel of the forces (troops) is offered; clarified and supplemented: information on the conditions of formation and development of information and propaganda support in the Navy of the Armed Forces of Ukraine in 1992-2014 and the factors that influenced it; provisions of the existing theory of information and propaganda support of troops (forces); statistics on the selected topic; historiography, source base and conceptual apparatus on the research topic were further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Мармазова Т.І. 
Історіографія повстанського руху в Україні під проводом Н.І.Махна (1918 - 1921 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / Т.І. Мармазова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2003. — 19 с. — укp.

Виявлено, систематизовано й охарактеризовано основні групи історіографічних джерел з історії махновського руху. Висвітлено основні етапи розвитку історіографії повстанського руху в Україні та найпоширеніші концептуальні підходи, що визначилися в процесі історичного пошуку. З'ясовано рівень наукового осмислення історичних передумов та причин повстанського руху в Україні на чолі з Н.І. Махном. Проаналізовано ступінь вивчення характеру, рушійних сил та соціальної бази повстанського руху. Простежено особливості висвітлення в літературі проблеми співвідношення соціальних і національних гасел, глибини анархічності теорії та соціальної практики повстанців. Проаналізовано представлену в літературі періодизацію руху під керівництвом Н.І. Махна, рівень дослідженості перебігу повстання на кожному з визначених етапів, зіставлено характер тлумачення історичного значення руху різними науковими школами. Виявлено специфіку повстанського руху на підставі зіставлення його з повстаннями в Україні часів громадянської війни. Запропоновано можливі перспективні напрямки подальшої наукової розробки питань з історії махновського руху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР)612 + Т3(4УКР)612г +
Шифр НБУВ: РА325202

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Толочко Д.В. 
Історіографія трипільської культури кінця XX - початку XXI століття: концептуальні підходи: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.06 / Д.В. Толочко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 17 с. — укp.

Висвітлено проблеми історіографії трипільської культури кінця XX - початку XXI ст. Визначено основні етапи та періоди розвитку триліллєзнавчих студій. Проаналізовано особливості розвитку вітчизняної історичної науки, встановлено причини появи суперечливих точок зору в процесі інтерпретації різних аспектів вивчення трипільської культури. Розглянуто специфіку висвітлення даної культури в контексті давньої історії України за узагальнюючими працями та навчальною літературою. Увагу приділено аналізу праць, в яких неадекватно висвітлено трипільську культуру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4(2)253.110.1Т г
Шифр НБУВ: РА370543 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Мадей А. С. 
Історико-культурний контент інформаційно- аналітичного тижневика «Дзеркало тижня. Україна» (2004–2014 рр.). / А. С. Мадей. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі схарактеризовано ключові поняття культурної журналістики; проаналізовано сучасні тенденції висвітлення історичної та культурної проблематики в українській періодиці; з'ясовано системні причини проблеми функціонування культурно-історичної тематики за залишковим принципом – застаріла редакційна політика та некваліфіковані журналісти, які працюють з культурною тематикою; здійснено жанрово-тематичний аналіз історико-культурного контенту тижневика «Дзеркало тижня. Україна»; систематизовано змістове наповнення історико-культурного контенту «Дзеркала тижня. Україна» за критеріями – події, факти, особистості, автори; встановлено, що жанровою домінантою історико-культурного контенту аналізованого тижневика за якісними показниками є жанр інтерв'ю як інструмент у комплексному розкритті образу респондента; виділено особливості трансформації історико-культурних концептів та їх реалізації у міфологемах на сторінках «Дзеркала тижня. Україна»; визначено основні підходи, за допомогою яких реалізується місія історико-культурного контенту «Дзеркала тижня. України» як формотворчого чинника національної свідомості українців.^UThe paper describes the key concepts of cultural journalism; the modern tendencies of how the Ukrainian periodicals cover historical and cultural problems are analyzed; the researcher discovered the systemic problems and reasons why the cultural-historical topics are covered by a leftover principle: it is out-of-date editorial policy and unqualified journalists who write materials on cultural subjects; the author performed genre and thematic analysis of the historical and cultural content of the «Dzerkalo Tyzhnya. Ukraina» [«Mirror of the Week. Ukraine»] weekly newspaper; the subject matter of the historical and cultural content of the «Dzerkalo Tyzhnya. Ukraina» was systematized by criteria: events, facts, personalities, authors; it was established that the genre dominant of the historical and cultural content of the analyzed weekly newspaper in terms of quality indicators is the genre of interviews as a tool of the comprehensive disclosure of the respondent's image; the researcher highlighted the peculiarities of the transformation of historical and cultural concepts and its realization in mythologems on the pages of «Dzerkalo Tyzhnya. Ukraina»; the author pinpointed the main approaches in implementing the mission of historical and cultural content of «Dzerkalo Tyzhnya. Ukraina» as a formative factor of the national identity of Ukrainians.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського