Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (23)Наукова електронна бібліотека (75)Реферативна база даних (5431)Книжкові видання та компакт-диски (1000)Журнали та продовжувані видання (99)
Пошуковий запит: (<.>K=ВИКЛАДАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 446
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дергач М.А. 
Дидактичні умови застосування гіпертекстових програм у процесі вивчення гуманітарних дисциплін (на матеріалі історії музики): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.А. Дергач ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням використання гіпертекстів у викладанні музично-історичних дисциплін. В роботі досліджено закономірності функціонування, зміст і призначення гіпертекстів в традиційному навчальному процесі. Встановлено, що комплексне застосування гіпертекстів суттєво підвищує якість вивчення гуманітарних курсів в межах будь-якої системи навчання. Запропоновано, теоретично обгрунтовано та практично апробовано дидактичну модель, що поєднує гіпертекстовані та традиційні форми і засоби навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

      
2.

Кондратенко В.О. 
Формування системи словотворення як засіб розвитку мовлення слабочуючих учнів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.О. Кондратенко ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 23 с. — укp.

Дослідження, проведені у спецшколах України, засвідчили бідність активного словника слабочуючих учнів на дієслівно-префіксальні слова. Доведено принципову можливість впливу методично правильно підготовлених словотворчих вправ на збагачення словника слабочуючих учнів лексичними одиницями із похідною основою. При розробці методичних позицій було використано відомі у вітчизняній методиці викладання рідної мови висновки про реальні можливості мовленнєвого розвитку слабочуючих учнів у процесі утворення структурно-семантичного підходу до вивчення складу слова і словотворення, які досі не були реалізовані в спецпрактиці вивчення рідної мови в школі для слабочуючих дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-917.1

      
3.

Пономаренко В.В. 
Еволюція хтонічного образу в українському фольклорі: Автореф. дис... канд. філол. наук: 09.00.12 / В.В. Пономаренко ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка, Ін-т українознав. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена вивченню хтонічного образу та його численних трансформацій у комплексі міфопоетичних уявлень українського народу. Український фольклорний матеріал хоча і відбиває загальні світові процеси розвитку міфологічної системи уявлень, але має специфічні риси, отже, потребує окремого розгляду. У процесі дослідження визначається місце, роль і значення хтонічних образів у системі народних звичаїв та вірувань. Аналіз функціонування архаїчних елементів культури дозволяє розглядати їх, як органічні форми, що забезпечують цілісність культури людства взагалі. Це дозволяє по-новому підійти до вивчення і викладання народнопоетичної творчості як феномену національної духовної культури, що за типом мислення тяжіє до міфології і до художньої літератури - як мистецтво слова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш3(2=1УК)-60

      
4.

Буркалець Н.В. 
Поетика малої прози Богдана Лепкого: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Н.В. Буркалець ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 1999. — 16 с. — укp.

У дисертації досліджується поетика малої прози Б.Лепкого: жанрова природа, структура рівнів оповіді, художній вияв категорій часу і простору, характер образності, стильова своєрідність. Дисертант розглядає порушені проблеми під кутом зору складної еволюції письменника: від неонародництва - до модернізму. Новелістика Б.Лепкого увібрала в себе досвід вітчизняної класики, водночас є новим словом у мистецтві XX століття. Еклектично поєднавши народнопісенні, реалістичні, романтичні, модерні естетичні засоби, письменнику вдалося витворити оригінальну художню систему. Матеріали дисертації можуть бути використані при створенні нової, науково-об'єктивної концепції розвитку історії української літератури, у викладанні вузівських лекційних курсів, спецсемінарів, написанні дипломних, курсових робіт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(УК=4ПОЛ)-4 Лепкий 534

Рубрики:

      
5.

Красноголова І.Б. 
Формування мотивів учіння студентів у процесі викладання англійської мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.Б. Красноголова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Розглядається проблема формування мотивів вивчення англійської мови у студентському віці. Визначається зміст мотиваційного синдрому вивчення на основі таких критеріїв: дієвості мотиву, його відповідності провідній діяльності та віковим особливостям суб'єкта вивчення, зв'язку з позитивними емоційними переживаннями. Встановлюється оптимальна структура мотиваційної сфери студента з точки зору роботи над англійською мовою як профільним предметом, обгрунтовуються шляхи, механізми та способи формування мотивів вивчення студентів вищих навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.0

Рубрики:

      
6.

Ковальчук Г.О. 
Формування професійних педагогічних умінь у студентів - майбутніх викладачів економіки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.О. Ковальчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемам професійної педагогічної підготовки студентів - майбутніх викладачів економіки. Містяться теоретичні і експериментальні дослідження питання використання проектно-технологічного підходу до формування професійних педагогічних умінь майбутніх викладачів економіки. Запропоновано, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено концептуальну модель реалізації навчальної технології в системі психолого-педагогічної підготовки студентів економічного університету до діяльності викладача. Розроблено експериментальну програму дисципліни "Методика викладання економіки" ("МВЕ"), обгрунтовано зміст основних напрямків реалізації процесу її вивчення. Експериментально перевірено вплив сукупності форм, методів і засобів навчання, зокрема, навчального проектування, за цією програмою на формування професійних педагогічних умінь майбутніх викладачів економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

      
7.

Томащук О.П. 
Професійна спрямованість викладання математичного аналізу в умовах диференційованої підготовки вчителя математики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.П. Томащук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі вдосконалення професійної підготовки майбутніх вчителів математики в процесі навчання їх математичного аналізу в педагогічному вузі. Визначені загальні цілі підготовки сучасного вчителя математики в педагогічному вузі; спираючись на теорію мотивації діяльності, обгрунтовано необхідність у професійно спрямованому навчанні математичного аналізу майбутніх учителів математики; розроблена методична система навчання математичного аналізу, яка спрямована на підвищення рівня професійної підготовленості майбутніх учителів до викладання математики у різних типах навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161р(4УКР)21р3,022

Географічні рубрики:

      
8.

Марушкевич А.А. 
Науково-педагогічна спадщина Івана Огієнка: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / А.А. Марушкевич ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 36 с. — укp.

Аналізується науково-педагогічна спадщина Івана Огієнка, розглядається суть його педагогічних ідей. На основі монографій, підручників, посібників, довідників, а також матеріалів епістолярних джерел обгрунтовуються питання науково-педагогічної діяльності вченого, методології його наукової праці, розкриваються основні напрямки науково-педагогічної творчості Івана Огієнка. Висвітлюється аналіз Іваном Огієнком особистості вчителя рідномовної школи, значення дидактико-методичного забезпечення для підвищення рівня викладання в ній, значення змісту підручників і навчальних посібників у процесі навчання. Розглядається створена вченим концепція рідномовних обов'язків. Розкриваються засоби формування та морального самовдосконалення особистості як основи діяльності педагога за І.Огієнком. Узагальнюються зміст і форми управління освітнім закладом, критерії добору викладачів і стимулювання їхньої роботи у практичній діяльності вченого. Теоретично обгрунтовуються можливості використання науково-педагогічної спадщини професора в курсах історії вітчизняної педагогіки, історії української літературної мови, основ культури мови, історії України, релігієзнавства у вузах, в практиці родинного та соціального виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Огієнко, І.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Гривнак О.С. 
Лінгводидактичні ідеї Івана Огієнка: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.С. Гривнак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 22 с. — укp.

Дисертація є історико-методичним дослідженням лінгводидактичних ідей І.Огієнка (Митрополита Іларіона). В роботі висвітлено питання зв'язку мови і психічних особливостей українського етносу в концепції вченого. Обгрунтовано використання лінгводидактики І.Огієнка для підвищення ефективності педагогічного процесу в сучасній школі. Розроблено рекомендації для втілення ідей лінгводидактики вченого в методиці викладання української мови з урахуванням актуальних проблем національно-мовного виховання. Опрацьована низка нових принципових положень, що можуть мати вагоме значення для формування наукової концепції сучасної національної школи в період розбудови України, духовного відродження її народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-91

      
10.

Смолінська О.Є. 
Лінгводидактичні основи національно-мовного виховання особистості засобами українського фольклору: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Є. Смолінська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 19 с. — укp.

У дослідженні розглядаються питання, пов'язані з реформуванням змісту вищої педагогічної та філологічної освіти у напрямі посилення етнокультурного компоненту підготовки педагогічних кадрів. У програмі з методики викладання української мови пропонується зміст ряду спецкурсів, в тому числі з історії лінгводидактики та етнолінгводидактики. Проаналізовано історію вітчизняної лінгводидактики у мовно-національній тематиці; науково обгрунтовано доцільність використання засобів української етнопедагогіки та засобів впливу мови для оптимізації національно-мовного виховання особистості; створено концепцію викладання лінгводидактики в змісті вищої педагогічної та філологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-91

      
11.

Козяр М.М. 
Методичне забезпечення графічної підготовки спеціаліста у вищому закладі освіти (на прикладі немашинобудівних спеціальностей): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.М. Козяр ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні підходи щодо методичного забезпечення викладання інженерної графіки. Розроблено дидактичні основи спецкурсу "Проекції з числовими позначками" для студентів гідромеліоративних спеціальностей, як одного з елементів методичного забезпечення графічної підготовки спеціалістів. Розглянуто систему ефективних форм, методів, засобів та індивідуальних завдань графічної підготовки студентів машинобудівних спеціальностей. Перевірено доступність розробленого змісту спецкурсу та ефективність методичного забезпечення вивчення інженерної графіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА310058 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Пастушок Г.С. 
Методика вивчення математики на економічних факультетах вищих закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.С. Пастушок ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням методики вивчення математики на економічних факультетах вищих закладів освіти (на прикладі Університету "Острозька Академія"). Розроблено методичну систему вивчення математики на економічних факультетах. Встановлено, що одним з ефективних шляхів підвищення професійної підготовки економістів є прикладна та професійна спрямованість викладання курсу вищої математики. Запропоновано виклад матеріалу проводити методом проблемного навчання, шляхом постановки відповідних практичних задач економічного змісту, розв'язання яких вимагає застосування певних математичних знань, закономірностей, які виражаються формулами, проілюстровано схемами та графіками, з дотриманням логічної структури змісту. Розроблено методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи студентів і однієї з новітніх форм - тижня самостійної роботи. Проаналізовано ефективність використання модульно-рейтингової системи навчання та оцінювання студентів. Проведено експериментальну перевірку ефективності розробленої методичної системи навчання математики на економічному факультеті Університету "Острозька Академія".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р(4УКР)3-3 + У9(4УКР)р3-3
Шифр НБУВ: РА310383 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Горб О.А. 
Типологічні різновиди уроків української літератури в середній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.А. Горб ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Вперше з позицій методики викладання літератури науково обгрунтовано систему типологічних різновидів уроків з неусталеною та усталеною структурами. Показано їх організаційні форми, розкрито потенційні можливості, а також визначено фактори успішної реалізації, що сприяють підвищенню якості навчально-виховної роботи з учнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р2-34
Шифр НБУВ: РА311499 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Сторожук А.І. 
Історизм етномузикології Климента Квітки: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / А.І. Сторожук ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Визначено теоретико-методологічні позиції Климента Квітки щодо вирішення проблеми історизму етномузикології. Висвітлено новаторські науково-історичні погляди на викладання музичного фольклору та показано роль К.Квітки як фундатора музично-фольклористичної педагогіки. Досліджено специфіку історизму етномузикології визначного діяча культури за основними напрямами його діяльності: збиранням народної музики, критикою та текстологією записів фольклору, а також ареальною типологією. Детально проаналізовано нові архівні документи та матеріали, які розширюють знання про науково-творчу діяльність Климента Квітки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ312г(4Укр)5д Квітка К.
Шифр НБУВ: РА310426 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
15.

Тесленко О.В. 
Міжпредметні зв'язки у процесі вивчення фразеології української мови в 5-7 класах загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Тесленко ; АПН України. Ін-т педагогіки. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі застосування міжпредметних зв'язків під час вивчення фразеології в середніх класах загальноосвітньої школи. Розроблено теоретико-методичну модель системи вивчення фразеології на міжпредметній основі. Встановлено, що використання міжпредметних зв'язків з усіма дисциплінами шкільного циклу підвищує ефективність викладання і засвоєння фразеології учнями середніх класів. Запропоновано різноманітні форми робіт із міжпредметними фразеологізмами, високу результативність яких обгрунтовано теоретично і доведено практично.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912.33
Шифр НБУВ: РА308406 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Гушулей Й.М. 
Теорія і практика загальнотехнічної підготовки учнів у процесі трудового навчання: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Й.М. Гушулей ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 36 с. — укp.

Викладено дидактичну концепцію поглиблення вивчення техніки у процесі трудового навчання, що розкриває особливості загальнотехнічної підготовки школярів до безперервної освіти. Розроблено структурно-функціональну модель загальнотехнічної підготовки школярів. Визначено цикл навчальних предметів і політехнічних практикумів, спрямованих на оволодіння предметами і засобами праці, технологією, економікою. Розкрито шляхи та психолого-дидактичні умови формування техніко-технологічних знань і вмінь у системі політехнічної освіти ліцеїстів. Запропоновано зміст і методику формування професійної готовності майбутніх учителів до викладання основ техніки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.203
Шифр НБУВ: РА311140 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Коваленко О.А. 
Педагогічна діяльність наукових товариств Слобожанщини другої половини XIX століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Коваленко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

На основі аналізу історико-педагогічної літератури та архівних матеріалів проаналізовано історичні, соціально-економічні та педагогічні передумови виникнення наукових товариств, встановлено динаміку їх розвитку. Розкрито організаційні питання створення наукових товариств Слобідської України у другій половині XIX ст., зміст і напрями діяльності провідного наукового товариства Слобожанщини - історико-філологічного. Визначено зміст педагогічної діяльності наукових товариств Слободжанщини досліджуваного періоду; показано шляхи реалізації педагогічних ідей, методичних рекомендацій вчених вищих навчальних закладів стосовно дидактики викладання основ наук у школах різних типів, виявлено можливості творчого використання педагогічного досвіду наукових товариств Слобожанщини за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР5)52 + Ч214(4УКР)75
Шифр НБУВ: РА310974 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Лаврусевич Н.О. 
Особливості викладання української новелістики 20 - 30-х років XX століття в старших класах загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.О. Лаврусевич ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 16 с. — укp.

На основі теоретичних та експериментальних досліджень розроблено систему роботи над українською новелістикою 20 - 30-х років XX ст., що вивчається у старших класах загальноосвітньої школи. Значну увагу приділено поглибленій роботі над текстом з використанням знань з теорії літератури про природу жанру, ефективному використанню лінгвостилістичної роботи та сучасному прочитанню новел 20 - 30-х років XX ст. З позицій сучасного літературознавства розглянуто природу новелістичного жанру, психологічні аспекти художнього сприймання новелістики старшокласниками та використання сучасних форм, методів і прийомів навчальної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр)6-334р2-34
Шифр НБУВ: РА308307 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Удод О.А. 
Роль історичної науки та освіти у формуванні духовних цінностей українського народу: 1920-30-і рр.: Автореф. дис...д-ра. іст. наук: 07.00.06 / О.А. Удод ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Дніпропетровськ, 2000. — 35 с. — укp.

Вперше у вітчизняній історіографії проаналізовано вплив історичної науки й освіти в Україні у 1920 - 30-х рр. на формування духовних цінностей українського народу. Розкрито механізм одержавлення та ідеологізації історичної науки, форми, а також методи пропаганди історичних знань. Показано залежність методики викладання історії від авторитарної освітньо-виховної системи тоталітарної держави. Встановлено, що викривлення традиційних цінностей українського народу засобами комуністичної пропаганди та історичної науки призвело до деморалізації суспільства, міфологізації історичної свідомості. Надано рекомендації щодо використання ідей і висновків дослідження у підготовці концепції історичної освіти, нового покоління підручників з історії та сучасних підходів у вихованні молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т010.3 + Т3(4УКР)61-7
Шифр НБУВ: РА309448 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Ткаченко 
Виховання школярів засобами слова у творчій спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.М. Ткаченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз спадщини видатного українського педагога, вченого і дитячого письменника В.О. Сухомлинського з проблеми виховання школярів засобами слова, розкрито його погляди на дану проблему. Висвітлено художньо-педагогічну спадщину В.О. Сухомлинського як дитячого письменника, проаналізовано практичний досвід педагога, визначено форми, методи, засоби виховання словом, а також наведено приклади словесної творчості учнів та узагальнено досвід застосування творчого доробку видатного педагога в сучасній освітньо-виховній практиці. Одержані у процесі дослідження результати сприятимуть збагаченню історико-педагогічної науки. Зібраний і систематизований фактичний матеріал можна використовувати у процесі викладання історії педагогіки, етнопедагогіки, дитячої літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА312226 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського