Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (274)Реферативна база даних (2677)Книжкові видання та компакт-диски (567)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>K=БОЙОВ$<.>+<.>K=КОРАБЕЛ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 200
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Беззубов Д.О. 
Юридичний ризик при застосуванні примусу в службово-бойовій діяльності органів внутрішніх справ України: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 21.07.05 / Д.О. Беззубов ; Акад. упр. М-а внутр. справ. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено сучасний стан функціонування ОВС України у службово-бойовій діяльності (СБД). Надано загальну характеристику ситуаціям і наслідкам у діяльності працівників ОВС. Визначено сучасні види категорії ризику в повсякденній діяльності ОВС. Проаналізовано міжнародний досвід визначення й юридичного закріплення поняття "ризик". Змодельовано ситуації ризику в діяльності працівника ОВС під час вжиття заходів правового примусу. Розглянуто сучасний стан правового забезпечення СБД ОВС в Україні. Запропоновано механізми зниження юридичного ризику в СБД ОВС України на підставі побудови експериментальних і теоретичних моделей ризикових ситуацій. Розглянуто варіанти впровадження в життя одержаних результатів та їх подальше оцінювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.031
Шифр НБУВ: РА374408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Сторожук Н.А. 
Формування психологічної готовності молодого офіцера Збройних Сил України до службово-бойової діяльності: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.09 / Н.А. Сторожук ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичну структуру формування психологічної готовності молодих офіцерів виховних структур Збройних сил України до службово-бойової діяльності й емпіричним шляхом перевірено її ефективність. З'ясовано чинники, які детермінують рівні психологічної готовності офіцерів. Наведено програму формуванння оптимального рівня психологічної готовності молодих офіцерів виховних структур Збройних сил України до успішного виконання ними службово-бойової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942-8 + Ц4,8(4УКР)243.11
Шифр НБУВ: РА372608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Лю Ч. -. 
Формування професійної компетентності майбутніх вчителів-хореографів у вищих педагогічних закладах КНР: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / Ч. -. Лю. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації «Формування професійної компетентності майбутніх вчителів-хореографів у вищих педагогічних закладах КНР», базуючись на аналізі сучасних міждисциплінарних наукових розробок, обґрунтовуються теоретичні засади підготовки майбутніх вчителів-хореографів. Охарактеризовано систему формування професійної компетентності майбутніх вчителів-хореографів у вищих педагогічних закладах КНР; узагальнено досвід удосконалення педагогічного інструментарію як передумови оновлення системи формування професійної компетентності майбутніх вчителів-хореографів у сучасних умовах; визначено напрями взаємозбагачення досвіду формування професійної компетентності майбутніх вчителів-хореографів у вищих педагогічних закладах України та КНР. Зокрема висвітлено та обґрунтовано зміст таких ключових для дослідження понять, як «хореографія», «професійна компетентність», «танець», «хореографічно-педагогічна освіта», «професійна компетентність вчителя-хореографа». Наголошено на необхідності оновлення змісту професійної діяльності вчителя-хореографа у різноманітних його проявах та соціальних ролях таких, як виконавець танцю, режисер-постановник, керівник творчого колективу, організатор перфомансу, тренер, адміністратор, дослідник-мистецтвознавець, викладач-вихователь, лідер тощо. Доведено, що відповідними функціями вчителя-хореографа мають бути складові його професійної компетентності. О б ґ р у н т о в а н о , щ о х о р е о г р а ф і ч н а о с в і т а є о б ’ є к т о м міждисциплінарного наукового пошуку на перетині різних наукових напрямів та галузей знань: філософії, культурології, педагогіки, мистецтвознавства, хорології, хореографії, фізичної підготовки, виконавського, сценічного та театрального мистецтва, спорту, здоров’язбереження тощо. Інтегральний характер та комплексна сутність хореографії зумовлюють багатозначність її визначення як соціокультурного феномена та об’єкта освітнього процесу. Міждисциплінарний підхід та різні парадигмальні підходи до хореографічної освіти зумовлюють розширення традиційних для дослідження цього феномена понять, визначають переосмислення її характеристик у численних авторських тлумаченнях в українській та зарубіжній науці. В роботі визначено соціокультурний, комунікаційний, естетичний, педагогічний, лідерський ресурси феномена танцю та хореографії. В роботі охарактеризовано систему формування професійної компетентності майбутніх вчителів-хореографів у вищих педагогічних закладах КНР в історичній ретроспективі та сучасний її стан. Доведено та нормативно підтверджено, що в системі освіти КНР існує гостра необхідність формування професійно орієнтованого естетичного смаку майбутніх вчителів-хореографів, адже естетичний розвиток особистості є однією з обов’язкових складових мети освіти КНР у цілому. Проаналізовано законодавство про освіту КНР, охарактеризовано права та обов’язки вчителів, висвітлено структуру освіти КНР, систему визнання кваліфікації, зміни в системі освіти останніх років. Окремо висвітлено аспекти реформи децентралізації освіти та її вплив на управління місцевою початковою, середньою та вищою освітою, підбір та визнання кваліфікації вчителів-хореографів, формування робочих місць для них. З’ясовано, що базис танцювального мистецтва та його викладання в Китаї містить низку традиційних для різних верств населення в історикокультурному розвитку характеристик, а саме: мистецтво китайської опери як символіко-ритмічної системи передачі інформації, придворні танці, народні танці, елементи бойових мистецтв, ідеї китайської філософії та трьох класичних для Китаю релігій. Вчитель-хореограф має не тільки опанувати ці напрями з точки зору танцювального та виконавського мистецтва, але і володіти соціокультурним підґрунтям для того, щоб повною мірою реалізовувати комунікаційний та патріотичний ресурс танцю. Узагальнено досвід та розглянуто різноманітні можливості для вдосконалення педагогічного інструментарію оновлення системи формування професійної компетентності майбутніх вчителів-хореографів у сучасних освітніх умовах. Одним із напрямів такого вдосконалення є активне застосування ресурсу інноваційності та творчого підходу, який закладений в естетичній складовій професійної компетентності майбутніх вчителівхореографів. Обґрунтовано, що естетичне виховання є одним із найскладніших для формування компонентів інтегрованої хореографічної освіти, оскільки воно одночасно пов’язано з інтелектуальним, емоційним та поведінковим розвитком. Поєднання інноваційності та фундаментальності у змісті естетичної компоненти професійної компетентності майбутніх вчителів-хореографів дозволяє говорити про значний її ресурс у формуванні у студента інноваційного мислення.^UThesis “Forming of future teachers-choreographers` professional competence in the institutions of higher pedagogical education of the PR China”, is based on the analysis of modern interdisciplinary scientific studies as well as on theoretical ambush training of future teachers-choreographers. The system of forming of future choreography teachers` professional competence in the institutions of higher pedagogical education of the People's Republic of PR China is characterized; the improvement of pedagogical tools as a way of rethinking the system for shaping the professional competence of future teachers-choreographers in today's minds was specified; awarded directly to the mutual enrichment of the professional competence of future teachers-choreographers in the highest pedagogical foundations of Ukraine and the People's Republic of China. In particular, the content of such concepts as "choreography", "professional competence", "dance", "choreographic-pedagogical education", "professional competence of a teacher-choreographer" is highlighted and substantiated. The need to update the content of the professional activity of a choreographer teacher in its various manifestations and social roles, such as a dance performer, stage director, head of a creative team, performance organizer, coach, administrator, researcherart critic, educator, leader, etc., is emphasized. It has been proven that the appropriate functions of a teacher-choreographer should be components of his professional competence. It is substantiated that choreographic education is an object of interdisciplinary scientific research at the intersection of various scientific directions and fields of knowledge: philosophy, cultural studies, pedagogy, art history, chorology, choreography, physical training, performance, stage and theater arts, sports, health care, etc. The integral character and complex essence of choreography determine the ambiguity of its definition as a socio-cultural phenomenon and an object of the educational process. An interdisciplinary approach and different paradigmatic approaches to choreographic education lead to the expansion of traditional concepts for the study of this phenomenon, determine the reinterpretation of its characteristics in numerous author's interpretations in Ukrainian and foreign science. The thesis defines socio-cultural, communication, aesthetic, pedagogical, leadership resources of the phenomenon of dance and choreography. The thesis describes the system of professional competence formation of future choreographer teachers in higher pedagogical institutions of the People's Republic of China in historical retrospect and its current state. It has been proven and normatively confirmed that in the education system of the People's Republic of China there is an urgent need to form a professionally oriented aesthetic taste of future choreographer teachers, because the aesthetic development of the personality is one of the mandatory components of the goal of education in the People's Republic of China as a whole. The legislation on the education of the People's Republic of China is analyzed, the rights and duties of teachers are characterized, the structure of the education of the People's Republic of China, the system of recognition of qualifications, changes in the education system in recent years are highlighted. Aspects of the reform of decentralization of education and its impact on the management of local primary, secondary and higher education, the selection and recognition of the qualifications of choreographer teachers, and the creation of jobs for them are separately covered.. It was found that the basis of dance art and its teaching in China contains a number of characteristics traditional for different strata of the population in the historical and cultural development, namely: the art of Chinese opera as a symbolic and rhythmic system of information transmission, court dances, folk dances, elements of martial arts , ideas of Chinese philosophy and three classical religions. A teacher-choreographer must not only master these directions from the point of view of dance and performance art, but also possess the socio-cultural background in order to fully realize the communicative and patriotic resource of dance. The research summarizes the experience and considers various possibilities for improving the pedagogical toolkit of updating the system of professional competence formation of future teachers-choreographers in modern educational conditions. One of the directions of such improvement is the active use of the resource of innovativeness and creative approach, which is embedded in the aesthetic component of the professional competence of future choreographer teachers. It is substantiated that aesthetic education is one of the most difficult components for the formation of integrated choreographic education, as it is simultaneously connected with intellectual, emotional and behavioral development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Лютий В. М. 
Формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України в процесі дистанційного навчання / В. М. Лютий. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України в процесі дистанційного навчання.Наукова новизна дисертаційного дослідження полягає в тому, що: – обґрунтовано модель формування мовної компетентності офіцерів НГУ в процесі дистанційного навчання, яка включає наукові підходи (системний, андрагогічний, діяльнісний, компетентнісний, інформаційний), мету (формування МК у офіцерів військових частин НГУ в процесі ДН), принципи (дидактичні, дистанційного навчання та дистанційного навчання іноземним мовам), зміст дистанційного навчання (читання, говоріння, письмо, аудіювання), що диференційований за напрямами службово-бойової діяльності офіцерів НГУ, технології (дидактичні, дистанційного навчання та дистанційного навчання іноземним мовам), засоби, методи і форми (дидактичні, дистанційного навчання та дистанційного навчання іноземним мовам), а також педагогічні умови впровадження цієї моделі в освітній процес; – визначено, обґрунтовано й експериментально доведено ефективність педагогічних умов формування мовної компетентності у офіцерів військових частин НГУ в процесі дистанційного навчання (навчально-методичне забезпечення використання засобів формування мовної компетентності у офіцерів в процесі дистанційного навчання; формування цифрової педагогічної компетентності викладачів щодо використання дистанційних технологій в освітньому процесі та формування цифрової грамотності офіцерів-слухачів; розвиток позитивної мотивації офіцерів до дистанційного навчання іноземним мовам); виявлено особливості дистанційного навчання офіцерів НГУ (наявність обмежень у користуванні цифровими технологіями і ресурсами внаслідок обмежень військово-професійної діяльності; експлуатація телекомунікаційних та інформаційних ресурсів у межах єдиного інформаційного середовища на базі корпоративної мережі; застосування новітніх гіпертекстових та мультимедійних технологій; індивідуалізація і диференціація процесу навчання з орієнтацією на можливість і рівень професіоналізму викладача; професійний досвід і посадові обов'язки офіцера); – уточнено перелік засобів ДН у мовній підготовці офіцерів, технологій та платформ дистанційного навчання, офіцерів (для організації дистанційного навчання; для проведення відеоконференції; для оцінювання роботи аудиторії в режимі реального часу; для створення інтерактивних вправ; для створення інтерактивних навчальних застосунків, які дають змогу вести аналітику навчального процесу і реалізовувати стратегії індивідуального підходу; для створення комунікативного простору; для запису скринкастів; для створення інтерактивних відео із запитаннями, вбудованими в хід ролика; для розміщення власних роликів та надання до них доступу через Internet тощо); – визначено недостатній стан сформованості мовної компетентності офіцерів НГУ у військових частинах, сформульовано критерії (мотиваційний, змістовно-когнітивний, діяльнісно-комунікативний та контрольно-оцінний), показники (самооцінка мовної компетентності слухачів; уміння використовувати мовну компетентність; мотивація до вивчення іноземної мови; основні знання для формування мовних навичок), а також рівні сформованості мовної компетентності офіцерів НГУ (високий, середній, низький); – подальшого розвитку набули методи, форми дистанційного навчання офіцерів іноземним мовам.У першому розділі «Формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України як науково-педагогічна проблема» розкрито сутність та надано змістову характеристику ключових понять «мовна компетентність офіцера» та «дистанційне навчання офіцерів військових частин НГУ»; установлено особливості змісту і процесу дистанційного навчання офіцерів НГУ; визначено можливі наукові підходи до моделі процесу дистанційного навчання офіцерів НГУ. У другому розділі «Обґрунтування педагогічних умов формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України» було обґрунтовано модель формування мовної компетентності офіцерів НГУ в процесі дистанційного навчання; розкрито особливості навчально-методичного забезпечення дистанційного навчання офіцерів військових частин Національної гвардії України в системі їх індивідуальної підготовки; установлені педагогічні умови формування мовної компетентності офіцерів НГУ у дистанційному навчанні. У третьому розділі «Експериментальна перевірка впровадження педагогічних умов формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України» представлено перебіг експериментальної перевірки впровадження моделі та визначених педагогічних умов її впровадження.Результати дослідження можуть бути використані можуть бути використані аспірантами, слухачами, викладачами іноземних мов ЗВО зі специфічними умовами навчання; крім того у самоосвітній діяльності офіцерів Національної гвардії України.^UThe thesis analyzes the problem of development of language competence in officers of military units of the National Guard of Ukraine in the process of distance learning: - It was determined, theoretically substantiated and experimentally proved the effectiveness of pedagogical conditions for the language competence development in officers of the National Guard of Ukraine in the process of distance learning (development and implementation of educational and methodological support for distance learning in order to develop language competence in officers of National Guard of Ukraine military units in the process of distance learning; development of teachers digital competence and the formation of officers digital literacy; the positive motivation development in officers to foreign languages distance learning). - Peculiarities of NGU officers distance learning are revealed. - The model of language competence development in NGU officers in the course of distance learning is developed. - The state of language competence development in NGU officers is defined as well as criteria and indicators, levels of language competence development in NGU officers are formulated. - Also the list of technologies and means of language competence development in officers is specified. And methods and forms of NGU officers distance learning were further developed.The first section "Development of language competence in officers of military units of the National Guard of Ukraine as a scientific and pedagogical problem" reveals the essence and provides a substantive description of the key concepts "language competence of officers" and "distance learning of officers of NGU military units"; the peculiarities of the content and process of distance learning of NGU officers are established; possible scientific approaches to the model of the process of distance learning of NGU officers are determined. In the second section "Substantiation of pedagogical conditions for the formation of language competence in officers of military units of the National Guard of Ukraine" the model of development of language competence in NMU officers in the process of distance learning was substantiated; the peculiarities of educational and methodological support of distance learning in officers of military units of the National Guard of Ukraine in the system of their individual training are revealed; pedagogical conditions for the formation of language competence of NGU officers in distance learning have been established. The third section "Experimental verification of the implementation of pedagogical conditions for the development of language competence in officers of military units of the National Guard of Ukraine" presents the course of experimental verification of the implementation of the model and certain pedagogical conditions for its implementation.The results of the study can be used can be used by graduate students, students, teachers of foreign languages HEE with specific learning conditions; in addition, in the self-educational activities of officers of the National Guard of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Медвідь Ю. І. 
Формування готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності в процесі професійної підготовки / Ю. І. Медвідь. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Глухів, 2019.У дисертації здійснено теоретичне обґрунтування і практичну реалізацію важливого наукового завдання щодо формування готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності в процесі професійної підготовки. Досліджено стан розробленості проблеми формування зазначеної якості майбутніх фахівців у педагогічній теорії та практиці. Уточнено сутність і структуру готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності, визначено критерії, показники та рівні її сформованості. Розроблено змістово-функціональну модель та методику формування готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності в процесі професійної підготовки. Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено ефективність педагогічних умов формування готовності майбутніх офіцерів запасу до службово-бойової діяльності в процесі професійної підготовки.^UThesis for Pedagogical Sciences Candidate Degree in Speciality 13.00.04 – Theory and Methods of Professional Education. – Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv national pedagogical university, Hlukhiv, 2019.The theoretical substantiation and practical realization of the important scientific task concerning forming the future reserve officers readiness for military and combat service in the process of professional training is carried out in the thesis. The context of developing the problem of future specialists' defined quality forming in pedagogical theory and practice is investigated. The essence and structure of future reserve officers' readiness for military and combat service were specified; the criteria, indicators and levels of its forming were determined. The content-functional model of forming the future reserve officers' readiness for military and combat service in the process of professional training has been developed. It consists of the following blocks: methodological-purpose, organizational-content and result-evaluative. The cyclic mechanism of realizing pedagogical conditions of forming the future reserve officers' readiness for military and combat service in the process of professional training is further developed. The pedagogical conditions of forming the future reserve officers' readiness for military and combat service in the process of professional training are theoretically grounded and experimentally tested.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Юрков А. В. 
Формування готовності майбутніх військових психологів до вирішення конфліктних ситуацій у професійній діяльності / А. В. Юрков. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування готовності майбутніх військових психологів до вирішення конфліктних ситуацій у професійній діяльності в Збройних Силах України. Предметом дослідження виступають педагогічні умови формування готовності майбутніх військових психологів.У роботі з'ясовано стан сучасної підготовки військових психологів як наукової проблеми у психолого-педагогічній теорії та практиці, визначено суть поняття «готовність» і аргументовано потребу формування готовності майбутніх військових психологів до вирішення конфліктних ситуацій у професійній діяльності.На основі констатувального експерименту, в якому взяли участь 536 респондентів, теоретично сформульовано основи професіограми й укладено професіо-психограму військового психолога як кінцевого результату сутності і структури готовності майбутніх військових психологів до практичної діяльності в екстремальних та бойових умовах професійної соціально значимої діяльності. Визначені критерії, показники та схарактеризовано рівні сформованості готовності майбутніх військових психологів до вирішення конфліктних ситуацій у професійній діяльності.На етапі формувального експерименту було обґрунтована і практично розроблена педагогічна модель формування готовності майбутніх військових психологів до вирішення конфліктних ситуацій у професійній діяльності в процесі професійної підготовки у вищому військовому навчальному закладі, ключовим елементом якої є дидактично виважені педагогічні умови. Провідна роль у формуванні готовності майбутніх військових психологів до вирішення конфліктних ситуацій у професійній діяльності, займає дидактично аргументована педагогічна рольова гра, яка проводилася на практичних заняттях.Експериментально перевірена ефективність дієвості педагогічних умов і моделі формування готовності майбутніх військових психологів до вирішення конфліктних ситуацій у професійній діяльності та оновлена система спеціальної військової підготовки майбутніх військових психологів шляхом упорядкування відповідного методичного забезпечення.Відповідно до поставлених завдань було використано комплекс методів дослідження: теоретичних – критичний аналіз філософської, психолого-педагогічної, спеціальної військової, навчально-методичної літератури; дидактичного забезпечення освітнього процесу – теоретичне обґрунтування і практичне розроблення ділових та рольових ігор, запровадження міні-лекцій викладання курсантами, використання «мозкового штурму» на практичних заняттях з експериментальних навчальних курсів спеціальної підготовки майбутніх військових психологів; педагогічний експеримент – для перевірки ефективності педагогічних умов і педагогічної моделі формування готовності майбутніх військових психологів до вирішення конфліктних ситуацій у професійній діяльності у ЗСУ.^UThe paper is devoted to the problem of development the readiness of future military psychologists to resolve conflict situations in professional activity in the Armed Forces of Ukraine. The subject of the study is the pedagogical conditions for the formation and development of the readiness of future military psychologists.The paper clarifies the state of military psychologists training as an academic problem in psychological and pedagogical theory and practice, defines the concept of «readiness» and argues the necessity to form up the readiness of future military psychologists to resolve conflict situations in professional activities. Based on the observational experiment, which was attended by 536 respondents, we've theoretically developed the basics of the professional profile and concluded the professional psychogram of the military psychologist as the end staye of the essence and structure of readiness of future military psychologists for practical activities in extreme and combat conditions of professional socially significant activity. Criteria, indicators are defined and the levels of readiness of future military psychologists to resolve conflict situations in professional activity are characterized. At the stage of the formative experiment the pedagogical model of formation of readiness of future military psychologists to resolve conflict situations in professional activity in the course of professional training in the higher military educational institution, which key element is didactically balanced, pedagogical conditions was substantiated and practically developed. The leading role in shaping the readiness of future military psychologists to resolve conflict situations in professional activities is occupied by didactically argued pedagogical role play, which was conducted in practical classes. The effectiveness of pedagogical conditions and models of development the readiness of future military psychologists to resolve conflict situations in professional activities has been experimentally tested and the system of special military training of future military psychologists has been updated by streamlining the appropriate methodological support.In accordance with the tasks, a set of research methods was used: theoretical – critical analysis of philosophical, psychological and pedagogical, special military, educational and methodological literature; didactic support of the educational process – theoretical substantiation and practical development of business and role-playing games, introduction of mini-lectures by cadets, use of «brainstorming» in practical classes on experimental training courses for special military psychologists; pedagogical experiment – to test the effectiveness of pedagogical conditions and pedagogical model of development the readiness of future military psychologists to resolve conflict situations in professional activities in the Armed Forces of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Лишко С.В. 
Формування і розвиток полків Слобідської України в другій половині XVII - XVIII ст.: автореф. дис. ... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.В. Лишко ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено соціально-економічні та політичні чинники військової реорганізації полків Слобідської України та принципи бойового застосування у тогочасних війнах і збройних конфліктах, в яких брали участь Україна та Росія. Розглянуто систему та засади управління, комплектування та постачання військових підрозділів. Вивчено підготовку кадрів і навчального процесу особливого складу. Виявлено характерні риси практичного застосування козацьких полків Слобідської України, їх кількісний і етнічний склад.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР5)46-2 + Т3(4УКР-9СЛО)4-294 +
Шифр НБУВ: РА370865 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Червінчук А. О. 
Феномен війни в інформаційному просторі України 2015-2018 рр. (за матеріалами воєнної документалістики): автореферат дис. ... д.філософ : 061 / А. О. Червінчук. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено комплексному дослідженню особливостей репрезентації феномену війни в українській воєнній документалістиці. Необхідність дослідження воєнної документалістики, що репрезентує зафіксовані авторами передумови розгортання воєнного конфлікту на Сході, перебіг подій, свідчення безпосередніх учасників, обумовлена потребою системного аналізу способів та форм актуалізації здобутого українцями досвіду війни, змодельованих авторських уявлень про війну як феномен сучасності, його місце в новітній українській історії. Актуальність теми дослідження. Проблема репрезентації трагічного сучасного досвіду України, а саме воєнних дій на Сході України з 2014 року, які 24 лютого 2022 року набули нового формату, – розширилися до повномасштабної війни, потребує окремої наукової уваги, детального вивчення та осмислення. Адже воєнні дії на Донбасі отримували різні визначення («протистояння», «конфлікт», «громадянська війна», «громадянський конфлікт», АТО, ООС, «гібридна війна» тощо) та подавалися як феноменальний досвід, що увиразнювався та фіксувався безпосередніми його учасниками і спостерігачами як досвід війни, проникнувши в сучасний інформаційний простір. Війна – феномен, що потребує цілеспрямованого оцінювання й осмислення, адже він глибоко й суттєво змінює нашу дійсність у фізичному, соціальному, політичному, психологічному вимірах, перебудовуючи інформаційний простір і когнітивну реальність. Війна промовляє, артикулює себе в уявленнях тих, для кого масова інформаційно-комунікаційна діяльність є професійним обов’язком (журналістів, некомбатантів) та тих, хто має потребу п о д і л и т и с я с в о ї м п е р с о н а л ь н и м д о с в і д о м в і й н и , відрефлексувавши його (учасників бойових дій, комбатантів). Об’єкт дослідження – документальні збірки про воєнні дії на Сході України та їх місце в українському інформаційному просторі. Предмет дослідження – способи організації та репрезентації матеріалу про воєнні дії на Сході України у документальних творах, що репрезентують авторське бачення феномену війни. Мета роботи – сформувати комплексне уявлення щодо способів репрезентації досвіду війни на Сході України в сучасній українській воєнній документалістиці, та, взявши до уваги статус автора твору як некомбатанта (професійного комунікантажурналіста), комбатанта (учасника бойових дій), виявити а вт о р с ьк у п о з и цію т а ком у ніка ці й ні с т р ат е гії, щ о використовуються для осмислення феномену війни і побудови соціокультурного образу сучасної української воєнної історії. Наукова увага зумовлюється запитом з боку української і світової спільноти – потребою у розгорнутому, об’ємному інформуванні про події на Сході України, і воєнна документалістика задовольняє цей запит. Авторкою розглянуто та увиразнено бачення специфіки сучасного інформаційного простору та способів репрезентації війни у ньому з позицій різних типів комунікантів. Визначено, що робота засобів масової інформації характеризується формуванням «порядку денного», конструюванням реальності(уявлень про події), фреймуванням інформації, використанням моделі розголо су для привернення уваги аудиторії, театралізацією подій. Результати наукових спостережень продемонстрували, що події на Сході України трактувалися засобами масової інформації по-різному (залежно від інформаційної політики медіа і комунікаційної стратегії), тому аудиторії репрезентувалася різна картина розгортання подій, а тому й відсутній об’ємний, розгорнутий погляд на них.Також зазначено, що умови та правила, які диктує сучасність – фрагментарність, експерименти з оповідними формами (деконструкція реальності) – безпосередньо впливають на спосіб репрезентації подій, через що авторам важко передати інформацію про події з документальною точністю. У дисертації визначено та удосконалено підходи щодо осмислення способів організації матеріалу для побудови воєнної історії. Авторкою дослідження підкреслено, що збірки воєнної документалістики характеризуються наративним викладом подій, адже наратив забезпечує організацію воєнного досвіду у вигляді хронологічно орієнтованого поступового викладу історії війни з акцентуванням на кульмінаційних моментах, а також репрезентації героїв-учасників подій, що розширює уявлення широкої громадськості про розгортання воєнного конфлікту на Донбасі. Приділено увагу поглядам дослідників на статус комунікантів документального твору, від чого безпосередньо залежить спосіб осмислення та концептуалізації феномену війни. Авторкою увиразнено наукові уявлення про ролі та статус авторів сучасної української воєнної документалістики. Ґрунтуючись на наявних поглядах, дисертанткою продемонстровано продуктивність підходу, згідно якого варто розрізняти комунікантів воєнних документальних творів як авторів-спостерігачів за подіями, журналістів, некомбатантів...^UThe dissertation is devoted to a comprehensive study of the peculiarities of the representation of the phenomenon of war in Ukrainian war documentaries. The necessity of researching military documentaries, which represents the prerequisites for the development of the military conflict in the East recorded by the authors, the course of events, the testimony of the direct participants, is due to the need for a systematic analysis of the ways and forms of actualization of the war experience gained by Ukrainians, the simulated author’s ideas about the war as a modern phenomenon, its place in the newest Ukrainian stories. Relevance of the research topic. The problem of representing the tragic modern experience of Ukraine, namely the military actions in the East of Ukraine since 2014, which took on a new format on February 24, 2022 - expanded to a full-scale war, requires separate scientific attention, detailed study and understanding. After all, the military operations in Donbas received various definitions ("confrontation", "conflict", "civil war", "civil conflict", ATO, OOS, "hybrid war", etc.) and were presented as a phenomenal experience that was expressed and recorded by its direct participants and observers as an experience of war, penetrating the modern information space. War is a phenomenon that requires purposeful evaluation and understanding, because it profoundly and significantly changes our reality in physical, social, political, and psychological dimensions, rebuilding the information space and cognitive reality. War speaks, articulates itself in the ideas of those for whom mass information and communication activity is a professional duty (journalists, non-combatants) and those who need to share their empire sonal knowledge, having reflected it (participants of hostilities, combatants). The object of the research is documentary collections about military actions in the East of Ukraine and their place in the Ukrainian information space. The subject of the research is methods of organization and representation of material about military operations in the East of Ukraine in documentary works representing the author's vision of the phenomenon of war. The purpose of the work is to form a comprehensive idea of the ways of representing the experience of the war in the East of Ukraine in modern Ukrainian war documentaries, and, taking into account the status of the author of the work as a non-combatant (professional communicator-journalist), combatant (participant in hostilities), to identify the author the position of communication and non-strategies that are used to understand the phenomenon of war and build a socio-cultural image of modern Ukrainian military history. Scientific attention is driven by a request from the Ukrainian and world community - the need for detailed, voluminous information about the events in the East of Ukraine, and war documentaries satisfy this request. The author considered and clarified the vision of the specifics of the modern information space and ways of representing the war in it from the positions of different types of communicators. It was determined that the work of the mass media is characterized by the formation of an "agenda", the construction of reality (perceptions of events), the framing of information, the use of a publicity model to attract the attention of the audience, and the theatricalization of events. The results of scientific observations showed that the events in the East of Ukraine were interpreted by mass media in different ways (depending on the information policy of the media and communication strategy), so the audience was presented with a different picture of the unfolding of events, and therefore there is no comprehensive, detailed view of them. It is also noted that the conditions and rules dictated by modernity - fragmentation, experiments with narrative forms (deconstruction of reality) - directly affect the way events are represented, which makes it difficult for authors to convey information about events with documentary accuracy. The dissertation defines and improves approaches to understanding the ways of organizing material for the construction of military history. The author of the study emphasized that the collections of war documentaries are characterized by a narrative presentation of events, because the narrative ensures the organization of military experience in the form of a chronologically oriented gradual presentation of the history of the war with an emphasis on the culminating moments, as well as the representation of the heroes participating in the events, which expands the general public's perception of the unfolding of the military conflict in Donbass. Attention is paid to the views of researchers on the status of communicators of a documentary work, which directly depends on the...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Курись В. З. 
Філософсько-правові детермінанти ціннісного універсуму особистості військовослужбовця / В. З. Курись. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена з'ясуванню сутності філософсько-правових детермінант аксіологічного універсуму особистості військовослужбовця, визначенню його ознак, зв'язку з іншими морально-правовими принципами, виявленню меж формування та можливості корегування ціннісної орієнтації військовослужбовця в умовах гібридної війни на теренах України.Сформульовано визначення поняття ціннісного універсуму військовослужбовця, що полягає в сукупності тих норм і цінностей, які формують мету його діяльності шляхом спрямованості потреб та інтересів, яких він усвідомлено дотримується у щоденній поведінці. Процес формування ціннісного універсуму є складним та тривалим, адже військовослужбовець має бути готовим до обмежень, які накладає служба, мати добре фізичне та стійке психічне здоров'я, що забезпечить успішне виконання бойових завдань.Визначено особливості детермінант сучасних вимог формування ціннісного універсуму військовослужбовців, що дозволило акцентувати на наявності сформованого світогляду, базованого на засадах гуманізму, патріотизму, відповідальності за доручену справу. Це далеко не повний перелік рис, якими повинен володіти військовослужбовець, особливо в умовах гібридної війни, проте це ті основні характеристики, які впливатимуть на якість несення ним служби щодо захисту своєї держави та її громадян. Саме ці три риси є стрижневими для подальшого розвитку військовослужбовця як особистості та закладають підвалини для формування його ціннісного універсуму.Ключові слова: військовослужбовець, людина, громадянин, суспільство, держава, гібридна війна, національна безпека, цінності, аксіологія, ціннісний універсум, детермінанти, філософія права.^UThe dissertation is devoted to the clarification of the essence of the philosophical and legal determinants of the axiological universe of the personality of the soldier, the definition of his features, the connection with other moral and legal principles, the identification of the boundaries of formation and the possibility of adjusting the value orientation of a serviceman in the conditions of a hybrid war on the territory of Ukraine.The definition of the notion of a universal serviceman universe is formulated, consisting of a set of norms and values that form the purpose of its activity by directing the needs and interests, which it consciously adheres to in daily behavior. The process of forming a value universe is complex and lengthy, since the serviceman must be prepared for restrictions imposed by the service, have a good physical and steady mental health, which will ensure the successful implementation of combat missions.The peculiarities of the determinants of modern requirements for the formation of the value universe of military personnel were determined, which allowed to emphasize the presence of the developed worldview, based on the principles of humanism, patriotism, responsibility for the task entrusted. This is far from a complete list of features that he must possess, especially in a hybrid war, but these are the main characteristics that will affect the quality of his service to protect his state and its citizens. These three features are pivotal for the further development of the soldier as a person and lay the foundations for the formation of his value universe.Key words: serviceman, man, citizen, society, state, hybrid war, national security, values, axiology, value universe, determinants, philosophy of law.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Заславський П. С. 
Фізична терапія у відновленні функції верхньої кінцівки військовослужбовців з наслідками поліструктурних вогнепальних переломів кісток передпліччя.: автореферат дис. ... д.філософ : 227 / П. С. Заславський. — Б.м., 2024 — укp.

Об’єкт дослідження - процес фізичної терапії поранених з наслідками поліструктурних вогнепальних переломів кісток передпліччя у постіммобілізаційному періоді. Мета дослідження - теоретичне обґрунтування, розробка та перевірка ефективності комплексної програми фізичної терапії військовослужбовців з наслідками поліструктурних вогнепальних переломів кісток передпліччя, спрямованої на покращення функціональних можливостей травмованої кінцівки та полегшення виконання ними активностей повсякденного життя та професійної військової активності шляхом корекції ознак структурних та функціональних обмежень. Методики дослідження. Аналіз спеціальної та науково-методичної літератури дозволив визначити актуальність проблеми фізичної терапії військовослужбовців з вогнепальними травмами кінцівок, що визначило обґрунтування теми, завдань та вибір методів, відповідних меті дослідження. Кількісно оцінювались такі показники: поширеність та структура скарг; визначення інтенсивності болю за візуальною аналоговою шкалою; психоемоційного стану (Hospital Anxiety and Depression Scale), клініко-функціональні (пальпація, антропометричні вимірювання дистальних відділів верхніх кінцівок; визначення амплітуди рухів ліктьового та променево-зап’ясткового суглобів; мануальне м’язове тестування передпліччя; визначення сили згиначів кисті китичною динамометрією; оцінювання функціонування травмованої кінцівки за Nine-hole peg test, Action Research Arm Test, опитувальниками ABILIНAND, Disability of the Arm, Shoulder and Hand Outcome Measure, Patient-Rated Wrist Evaluation, характеристика якості життя за EuroQol-5D-5L. Теоретичне та практичне значення. полягає у створенні науково обґрунтованої комплексної програми фізичної терапії військовослужбовців з наслідками поліструктурних вогнепальних переломів кісток передпліччя, що сприяла зменшенню вираженості порушень функціонування травмованої кінцівки, пов’язаних із болем, контрактурою суглобів, атрофією м’язів, дефектами тканин, а також зменшенню проявів психоемоційного пригнічення, покращенню функціональних можливостей травмованої кінцівки шляхом збільшення її сили, покращення координації та спритності її рухів, збільшення її залученості до виконання активностей повсякденного життя, покращенню якості життя, орієнтованих на виконання військових обов’язків в зоні бойових дій. Практичні розробки дисертаційного дослідження використані у практичній діяльності Центру відновної медицини і реабілітації «АРАВМЕД» (м. Івано-Франківськ), Реабілітаційного центру св. Юди-Тадея (м. Івано-Франківськ), зокрема, вдосконалені програми реабілітації військовослужбовців з вогнепальними травмами верхніх кінцівок, що підтверджено актами впровадження. Теоретико-методичні розробки дослідження використовуються у навчальному процесі кафедри загальної практики, сімейної медицини та реабілітації Івано-Франківського національного медичного університету, зокрема в лекційному курсі дисципліни «Медична реабілітація» та кафедри терапії, реабілітації та морфології Прикарпатського національного університету, зокрема у навчальних дисциплінах «Клінічний менеджмент у травматології», «Ортезування та протезування», що підтверджено актами впровадження. Програма може бути використана у діяльності фізичних терапевтів, ерготерапевтів, лікарів фізичної та реабілітаційної медицини та інших фахівців мультидисциплінарної реабілітаційної команди спеціалізованих реабілітаційних відділень та центрів травматолого-ортопедичного, військово-медичного та загального профілю. Отримані у результаті проведеного дослідження дані можуть бути використані для вдосконалення навчального процесу студентів спеціалізованих закладів у дисциплінах, присвячених захворюванням і травмам опорно-пухового апарату та реабілітації військовослужбовців, під час викладання на курсах підвищення кваліфікації фізичних терапевтів та ерготерапевтів, для організації клінічної практики для студентів тощо. Наукова новизна отриманих результатів полягає в обґрунтуванні науково-теоретичних засад для створення програми фізичної терапії військовослужбовців з наслідками поліструктурних вогнепальних переломів кісток передпліччя. Вперше науково обґрунтовано та розроблено програму фізичної терапії поранених з поліструктурними вогнепальними переломами кісток передпліччя, визначальними особливостями якої є виконання терапевтичних вправ із використанням еластичних тренажерів Thera-Band, гіроскопічного тренажера, функціонального тренування, MAPS THERAPY, масажу, постізометричної релаксації, кінезіологічного тейпування, ортезування, об’єднаних принципами кистьової терапії, що відрізняє її від загальноприйнятих програм реабілітації, фізичної терапії, ерготерапії.^UThe object of the study is the process of physical therapy of the wounded with the consequences of polystructural gunshot fractures of the bones of the forearm in the post-immobilization period. The purpose of the study is the theoretical justification, development and verification of the effectiveness of a comprehensive program of physical therapy for servicemen with the consequences of polystructural gunshot fractures of the forearm, aimed at improving the functional capabilities of the injured limb and facilitating their performance of activities of everyday life and professional military activity by correcting signs of structural and functional limitations. Research methods. The analysis of special and scientific-methodical literature made it possible to determine the relevance of the problem of physical therapy of servicemen with gunshot injuries of the limbs, which determined the justification of the topic, tasks and the choice of methods corresponding to the purpose of the study. The following indicators were quantified: prevalence and structure of complaints; determination of pain intensity on a visual analog scale; Hospital Anxiety and Depression Scale, palpation, anthropometric measurements of the distal parts of the upper limbs; determination of the amplitude of movements of the elbow and carpal joints; manual muscle testing of the forearm; determination of the strength of the hand flexors by wrist dynamometry; assessment functioning of the injured limb according to Nine-hole peg test, Action Research Arm Test, ABILINAND questionnaires, Disability of the Arm, Shoulder and Hand Outcome Measure, Patient-Rated Wrist Evaluation, characteristics of quality of life according to EuroQol-5D-5L. Theoretical and practical significance. consists in the creation of a scientifically based complex program of physical therapy for military personnel with the consequences of polystructural gunshot fractures of the forearm bones, which contributed to the reduction of the severity of functional disorders of the injured limb associated with pain, joint contracture, muscle atrophy, tissue defects, as well as the reduction of psycho-emotional depression , improving the functional capabilities of the injured limb by increasing its strength, improving coordination and dexterity of its movements, increasing its involvement in activities of daily life, improving the quality of life, oriented to the performance of military duties in the combat zone.The practical developments of the dissertation research were used in the practical activities of the Center for Restorative Medicine and Rehabilitation "ARAVMED" vsk), the Rehabilitation Center of St. Yudy-Tadeya, in particular, improved programs for the rehabilitation of servicemen with gunshot injuries of the upper limbs, which is confirmed by acts of implementation. The theoretical and methodological developments of the research are used in the educational process of the department of general practice, family medicine and rehabilitation of the Ivano-Frankivsk National Medical University, in particular in the lecture course of the discipline "Medical rehabilitation" and the department of therapy, rehabilitation and morphology of the Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, in particular in the educational disciplines "Clinical management in traumatology", "Orthotics and prosthetics", which is confirmed by acts of implementation. The program can be used in the activities of physical therapists, occupational therapists, doctors of physical and rehabilitation medicine and other specialists of the multidisciplinary rehabilitation team of specialized rehabilitation departments and centers of trauma-orthopedic, military-medical and general profile. The data obtained as a result of the conducted research can be used to improve the educational process of students of specialized institutions in the disciplines dedicated to diseases and injuries of the musculoskeletal system and rehabilitation of military personnel, during teaching at advanced training courses for physical therapists and occupational therapists, for the organization of clinical practice for students, etc. The scientific novelty of the obtained results lies in the substantiation of scientific and theoretical foundations for the creation of a physical therapy program for military personnel with the consequences of polystructural gunshot fractures of the forearm bones.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Шестопал Н. О. 
Фізична терапія осіб із вогнепальними пораненнями вільної верхньої кінцівки: автореферат дис. ... д.філософ : 227 / Н. О. Шестопал. — Б.м., 2024 — укp.

Об’єкт дослідження – процес фізичної терапії осіб із вогнепальними пораненнями вільної верхньої кінцівки. Мета дослідження: розробити, науково обґрунтувати, та експериментально довести ефективність алгоритму заходів фізичної терапії осіб з вогнепальними пораненнями вільної верхньої кінцівки, спрямований на максимально швидке відновлення її функцій, покращення якості життя та повернення військовослужбовців до соціально-професійної діяльності. Методи дослідження: 1. теоретичні методи: аналіз, синтез та узагальнення даних наукової та науково-методичної літератури, медичної документації; 2. медико-біологічні методи дослідження: контент-аналіз медичної документації, шкали: FIM, DASH, ВАШ; 3. біомеханічні методи дослідження: антропометрія, гоніометрія, динамометрія; 4. соціологічні методи: спостереження, шкала HARS, шкала самооцінки депресії PHQ-9, анкетування (опитувальник військового); 5. методи математичної статистики. Наукова новизна отриманих результатів: 1. вперше на підставі показників, що характеризують порушення функціонального стану, якості життя й обмеження у соціальній та професійній діяльності військовослужбовців, розроблено та науково обґрунтовано алгоритм застосування заходів фізичної терапії в осіб з вогнепальними пораненнями вільної верхньої кінцівки, що ґрунтується на базових принципах МКФ; 2. вперше в межах розробленого алгоритму впроваджена програма фізичної терапії осіб з вогнепальними пораненнями вільної верхньої кінцівки з урахуванням локалізації травми, яка включала комплексний підхід щодо застосування реабілітаційних заходів, спрямованих на відновлення навичок повсякденного життя і діяльності, пов’язаної з виконанням обов’язків військовослужбовця; 3. вперше отримано дані про специфіку відновлення якості життя військовослужбовців з пораненнями верхньої кінцівки з урахуванням особливостей професійної діяльності, психоемоційного стану та соціальної активності; 4. уточнено та конкретизовано набір категорій та методів обстеження в осіб з вогнепальними пораненнями вільної верхньої кінцівки відповідно до доменів МКФ та на підставі аналізу щоденної діяльності та потреб військовослужбовців; 5. доповнено та розширено дані щодо позитивного впливу сучасних заходів фізичної терапії в осіб з пораненнями верхньої кінцівки на ефективне відновлення стану військовослужбовців, швидке повернення їх працездатності, готовності до виконання та досягнення військових цілей під час бойових дій; 6. дістали подальшого розвитку знання щодо застосування біопсихосоціального підходу в організації реабілітаційного процесу військовослужбовців із вогнепальними пораненнями вільної верхньої кінцівки; 7. поглиблено дані про вплив психоемоційного стану на відновлення фізичної, соціальної активності та професійної діяльності військовослужбовців після поранення верхньої кінцівки. Результати використання розробленого алгоритму заходів фізичної терапії осіб з вогнепальними пораненнями вільної верхньої кінцівки сприяли підвищенню якості життя поранених і їх сімей, поверненню деяких військовослужбовців до лав ЗСУ.^UThe object of the study is the process of physical therapy of people with gunshot wounds of the free upper limb. Purpose of the study: to develop, scientifically substantiate, and experimentally prove the effectiveness of an algorithm of physical therapy measures for people with gunshot wounds of the free upper limb, aimed at the fastest possible restoration of its functions, improvement of the quality of life and return of servicemen to social and professional activities. Research methods: 1. theoretical methods: analysis, synthesis and generalization of data from scientific and scientific-methodical literature, medical documentation; 2. biomedical research methods: content analysis of medical documentation, scales: FIM, DASH, VAS; 3. biomechanical research methods: anthropometry, goniometry, dynamometry; 4. sociological methods: observation, HARS scale, PHQ-9 depression self-assessment scale, questionnaire (military questionnaire); 5. methods of mathematical statistics. Scientific novelty of the results: 1. for the first time, on the basis of indicators characterizing impaired functional status, quality of life and restrictions in social and professional activities of servicemen, an algorithm for the application of physical therapy measures in persons with gunshot wounds of the free upper extremity, based on the basic principles of ICF, was developed and scientifically substantiated; 2. for the first time, within the framework of the developed algorithm, a program of physical therapy for persons with gunshot wounds of the free upper extremity was implemented, taking into account the localization of the injury, which included an integrated approach to the application of rehabilitation measures aimed at restoring the skills of everyday life and activities related to the performance of military duties; 3. for the first time data on the specifics of restoring the quality of life of servicemen with upper extremity injuries, taking into account the peculiarities of professional activity, psycho-emotional state and social activity; 4. a set of categories and methods of examination in persons with gunshot wounds of the free upper extremity in accordance with the domains of the ICF and based on the analysis of daily activities and needs of servicemen was clarified and specified; 5. data on the positive impact of modern physical therapy measures in persons with upper limb injuries on the effective recovery of servicemen, rapid return of their ability to work, readiness to perform and achieve military objectives during hostilities were supplemented and expanded; 6. knowledge on the application of the biopsychosocial approach in the organization of the rehabilitation process of servicemen with gunshot wounds of the free upper limb was further developed; 7. data on the influence of the psycho-emotional state on the rehabilitation process were deepened. The results of using the developed algorithm of physical therapy measures for people with gunshot wounds of the free upper limb contributed to improving the quality of life of the wounded and their families, and the return of some servicemen to the ranks of the Armed Forces of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Крикніцький О.П. 
Утворення та діяльність Київського Особливого військового округу в травні 1935 - червні 1941 рр.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.П. Крикніцький ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 14 с. — укp.

Досліджено основні етапи розвитку й особливості функціонування Київського Особливого військового округу (КОВО) протягом 1935 - 1941 рр. Вперше розкрито хід, характерині особливості та специфіку бойової підготовки військ КОВО у даний період. Висвітлено погляди радянського військово-політичного керівництва щодо визначення ролі та місця округу в стратегічному плануванні Робітничо-селянської Червоної армії, з'ясовано вплив даного чинника на розвиток КОВО. Проаналізовано військово-теоретичні здобутки радянських дослідників у міжвоєнний період, показано їх унікальність, важливе значення та дієвість. У сучасному контексті оцінено характер стратегічних військово-політичних намірів керівництва СРСР. Досліджено бойовий шлях КОВО у військових кампаніях 1939 - 1940 рр., вперше визначено рівень боєздатності частин у походах на Польщу та Румунію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-54 + Ц4,8(4УКР-2К)13:61 +
Шифр НБУВ: РА362270

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Коновалов В. В. 
Управління фізичною підготовкою військовослужбовців в умовах реформування Служби безпеки України: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 / В. В. Коновалов ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Вперше наведено модель і технологію структурно-функціонального управління фізичною підготовкою військовослужбовців, яка сприяє реалізації цілей і завдань предмету "Фізична підготовка" в системі оперативно-бойової підготовки. Розроблено програми з навчального курсу "Теоретичні засади та технологія управлінської діяльності керівника фізичної підготовки" для підготовки керівників підрозділів до структурно-функціонального управління фізичною підготовкою військовослужбовців. Розроблено технологію методологічного забезпечення командирами підрозділів проведення практичних занять з фізичної підготовки, запропоновано модель оцінювання ступеня готовності військових фахівців до управління процесом цієї підготовки та стану фізичної готовності до оперативно-бойової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.7
Шифр НБУВ: РА381503 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Шпанко М.А. 
Управління коаліційними збройними силами в локальних війнах другої половини XX - початку XXI ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / М.А. Шпанко ; Нац. акад. оборони України. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Уперше у вітчизняній історіографії узагальнено досвід управління коаліційними силами та засобами у збройній боротьбі найбільш масштабних локальних війн другої половини XX - початку XXI ст. (в Кореї, В'єтнамі, у зоні Перської затоки, в Югославії, Іраку, Афганістані, а також арабо-ізраїльських війнах). Уточнено сутність поняття коаліційних збройних сил та визначено фактори впливу на їх формування. Проаналізовано бойову підготовку та особливості застосування збройних сил коаліції в сучасних локальних війнах, вивчено плани їх військових дій. Уточнено зміст та закономірності організації управління коаліціями у збройній боротьбі за сучасних умов, визначено тенденції щодо його удосконалення. Досліджено процеси виникнення та активізації партизанських рухів. Розроблено теоретичні положення та практичні рекомендації щодо застосування набутого досвіду управління збройними силами за сучасних умов. Відтворено історичний аспект коаліційних війн і наведено їх класифікацію. Удосконалено постійно діючу систему управління коаліційними збройними силами, перерозподілено відповідальність між державами-учасницями коаліції за окремі види діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц35(0)64-22 + Ц851.1 +
Шифр НБУВ: РА340548

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Плазова Т.І. 
Український Партизансько-Повстанський Штаб та його участь в організації антибільшовицької боротьби в Україні (1920 - 1921 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / Т.І. Плазова ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2005. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення опублікованих та архівних матеріалів, перідичної преси, вітчизняної та зарубіжної історіографії висвітлено передумови та процес утворення Українського Партизансько-Повстанського Штабу як органу кординування повстанського руху на території України з бойовими операціями регулярних військ Армії УНР з метою відновлення української державності - створення УНР. Проаналізовано основні напрямки діяльності Штабу, спрямованої на вирішення військових, політичних, економічних, адміністративних і правових питань. Показано, що ефективність роботи Штабу погіршувалась внаслідок порушення вимог конспірації та проникнення більшовицької агентури у керівний склад Армії УНР. Охарактеризовано суб'єктивні й об'єктивні причини поразки Другого зимого походу та її наслідки, що вплинули на подальшу боротьбу українського народу за державність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)1:612 +
Шифр НБУВ: РА337173

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Заруба В.М. 
Українське козацьке військо в російсько-турецьких війнах останньої чверті XVII століття: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / В.М. Заруба ; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича. — Л., 2004. — 36 с. — укp.

На базі широкого кола джерел досліджено героїчну боротьбу народу України проти експансії Османської імперії та Кримського ханату в 1670-х - 1690-х рр. Розкрито історіографію проблеми, вивчено склад, комплементацію, озброєння та військове мистецтво тогочасних збройних сил українського народу. Детально розглянуто бойові дії першої російсько-турецької війни 1676 - 1681 рр. - Чигиринські походи, боротьба за Правобережжя, дії козацьких польових підрозділів, умови підписання Бахчисарайської угоди. Установлено провідну роль козацької армії у другій російсько-турецькій війні 1686 - 1700 рр. - в Кримських, Дніпровських та Азовських походах, у воєнних акціях у степах. Запропоновано суттєві доповнення до історії реєстрового та охотницького військ, а також біографії І.Самойловича, І.Мазепи, І.Новицького, компанійських та сердюцьких полковників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)4-294.1 + Т3(2)461.685.2 +
Шифр НБУВ: РА330432

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Мараєва В.В. 
Українська військова авіація в умовах боротьби за національну державність (грудень 1917 - листопад 1920 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / В.В. Мараєва ; Нац. акад. оборони України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу історіографічних даних, архівних джерел, опублікованих документів, мемуарної літератури та періодичних видань, друкованими українськими військовими емігрантами, досліджено процес становлення та застосування української військової авіації за умов боротьби за національну державність у 1917 - 1920 рр. Визначено основні чинники, які вплинули на процес становлення військової авіації в арміях українських національних державних утворень. Розкрито особливості створення авіаційних управлінь і частин, а також специфіку підготовки льотного складу. Охарактеризовано парк літаків української авіації. Розкрито основні шляхи й особливості матеріально-технічного забезпечення авіаційних частин. Проаналізовано участь авіаційних частин у бойових діях. Висвітлено застосування авіації для виконання урядово-кур'єрських завдань. Запропоновано практичні рекомендації щодо використання результатів дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)612 + Ц4,8(4УКР)1:612-65 +
Шифр НБУВ: РА356563

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Шукюров А. М. 
Удосконалення технологічних параметрів масового вибуху в умовах розробки родовищ на гірських схилах / А. М. Шукюров. — Б.м., 2021 — укp.

На основі складеного алгоритму обчислено параметри силового поля для різних варіантів миттєвого та сповільненого вибуху системи зосереджених зарядів. Розрахунки крайових явищ при вибуху свердловинного заряду обмежених розмірів свідчать, що за умови миттєвого ініціювання заряду одночасно по обох торцях заряду виродження осьової симетрії силового поля відбувається від торців заряду на глибину до 50 його радіусів, тобто в реальних умовах підривання коротких свердловинних зарядів їх механічний ефект в більшій мірі формується ослабленими кінцевими ділянками лінійного заряду. Для компенсації енергетичних втрат на початковій стадії розвитку силового поля запобіжником виродження фронту хвилі напружень можливе збільшення торцевої частини свердловинного заряду в 1,5…1,7 рази. В якості раціонального способу керування енергетичним потоком в нижньому торці заряду запропоновано застосування проміжного ініціатора, розташованого в донній частині свердловини і здатного поряд із збудженням в заряді детонації створити умови для зародження і розвитку радіальної тріщини в площині підошви уступу з метою вирішення проблеми перебуру. Зокрема, запропоновано заміну циліндричної форми бойовика на конічну, розраховану на концентрацію енергетичного потоку по нормалі до похилої бічної поверхні конуса в кутову зону дна свердловини,. Аналіз результатів комп'ютерного моделювання вибуху заряду в формі усіченого конуса показав, що вибух конічного бойовика генерує силове поле грушоподібної форми, здатне провокувати розвиток радіально-кільцевої відкольної тріщини на рівні підошви уступу, що дозволяє відмовитись від перебуру.. Виконані в роботі модельні експерименти свідчать про можливість отримання зародку радіального деформаційного процесу вибухом донного бойовика, а інженерні розрахунки конфігурації зони руйнування від вибуху комбінованого заряду (конічний бойовик в свердловинному заряді ВР) на рівні нижнього торця свердловини свідчать про випереджуючу бічну дію вибуху в напрямку площини підошви уступу. При цьому раціональний кут нахилу бічної поверхні зворотного конічного заряду до його більшої основи сладає 70О …80О. Оскільки на рівні верхнього торця свердловинного заряду його підсилення обмежене небезпекою посиленого розкидання в умовах схилових родовищ, способи керування крайовим ефектом на рівні набійки слід розглядати лише в аспекті групового підривання зарядів. Аналіз розрахункових даних свідчить, що обсяг неруйнованої області масиву на рівні набійки між суміжними воронками спушення практично не залежить від висоти уступу, але максимально скорочується в абсолютному вимірі при зменшенні діаметра заряду до 105мм при мережі зарядів 3х3м та використанні промислової ВР типу ANFO. Ці параметри можна вважати найбільш раціональннми для проектування вибухових мереж. Завдяки нижньому ініціюванню в часі детонації заряду в масив випромінюється ударна хвиля, фронт якої орієнтується у бік поверхневих шарів на рівні набійки. Найбільшого ефекту від такої переорієнтації силового поля можна досягти одночасним нижнім ініціюванням суміжних свердловинних зарядів. Тоді фронти полів напружень мають зустрітись в міжзарядному просторі, а сумарний вектор силового поля спрямовується по нормалі до вільної поверхні блоку. Фактично в цьому випадку пропонується схема вертикального клинового врубу, орієнтованого замість вільної бічної поверхні в бік покрівлі уступу, яка через її значне простягання є одним з джерел негабариту. Пропонується нова схема взаємодії груп зарядів,що суперечить традиційним прийомам конструювання вибухових мереж., тому в роботі вапробовано компромісну схему комутації, яка полягає в одночасному паралельному вибуху трьох суміжних рядів свердловинних зарядів в якості однієї групи, з наступним короткосповільненим вибухом суміжної трирядної групи і далі. Реалізація такої схеми дозволяє використати її переваги завдяки поєднанню механізмів переміщення мас у вертикальному напрямку з традиційним зіткненням ділянок масиву в горизонтальному напрямку. Переваги застосування змішаної схеми комутації мережі доведені промисловими випробуваннямию. Пропонована схема супроводжується вдосконаленою технікою контурного підривання. Результатом впровадження рекомендованих в дисертаційній роботі удосконалених параметрів конструювання зарядів обмеженої довжини та їх схем масового підривання на золоторудному Човдарському родовищі є повна відмова від перебуру із зменшенням бурових робіт та ВР, витрат матеріалів і праці, а також скорочення на кар'єрі виходу негабаритної фракції вдвічі. Вказані два основні показники забезпечили разом економічний ефект понад 2,0млн. грн. в розрахунку на річний об'єм видобування золоторудної сировини в 650000м3 в розмірі.^UOn the basis of the algorithm computed the parameters of the force fields for the various options of instant and delayed explosion system of concentrated charges. Calculations of the marginal effects by the explosion of a borehole charge with limited size suggests that assuming instantaneous initiation of the charge in both ends of the charge degeneracy of the axial symmetry of the force field occurs from the ends of the charge to a depth of 50 its radii, that is, in real terms short of blasting borehole charges of their mechanical effect in a greater degree is formed by the weakened end sections of the linear charge.To compensate for the energy losses at the initial stage of development of the force field fuse degeneration of the wave front strain it is possible to increase the end part of the borehole charge of 1.5...1.7 times. As a rational method of management of energy flow in the lower end of the charge the proposed application of the intermediate initiator, located at the bottom of the borehole and able, along with the initiation of detonation in the charge to create the conditions for the emergence and development of radial cracks in the plane of the soles of the ledge with the goal of addressing a problem overdrilling. In particular, the proposed replacement of the cylindrical shape of the action tapered, designed for the concentration of energy flow normal to the inclined lateral surface of a cone in the corner area of the bottom of the borehole. Analysis of the results of computer simulation of explosion of the charge in the form of a truncated cone showed that the conical explosion of action generates a force field, pear-shaped, capable to provoke the development of radial-circular cracks at the level of the soles of the ledge, which eliminates overdrill. Made in modelling experiments indicate the possibility of obtaining the embryo of a radial deformation process of the explosion of bottom of action, and engineering calculations the configuration of the zone of destruction from the explosion of the combined charge (conical initiator in charge of explosive) at the lower end of the borehole indicate a forward lateral effects of the explosion in the direction of the plane of the soles of the ledge. While the rational angle of the side surface of the inverse conical charge to its larger base is 70О ...80О. The analysis of calculation data shows that the volume pruinosae region-level array of tamping between adjacent craters does not practically depend on the height of the step. However, in absolute terms this volume decrease with decreasing of charge diameter up to 105 mm, network charges 3х3 m and with ussng of industrial explosives type ANFO. These parameters can be considered the most rational for the design of blasting networking in terms of quartzitic rocks developing on mountain slopes. Due to the lower initiation during detonation of the charge in the array radiates the shock wave front in space between adjacent charges is oriented towards the surface layers at the level tamping. The greatest effect of such a reorientation of force fields can be achieved simultaneously by the lower initiation of adjacent borehole charges. Then the fronts of the stress field needs to meet in space between adjacent charges, and the total vector force field is directed normal to the upper free surface of the block. In fact, in this case, a scheme of the vertical V-cut, oriented instead of of the side surface to the side of the roof ledge, which through its significant stretch is one of the main sources of oversizes. The paper proposes a fundamentally new scheme of interaction of groups of charges, which contradicts the traditional methods of designing explosive networks. A complex switching scheme is implemented, which is realised as follows. Three adjacent rows of downhole charges are combined into one joint group for simultaneous parallel burst; the following groups of 3 adjacent rows each iniciated with short delays. The implementation of such scheme allows to use the mechanism of movement of rock masses in the vertical direction with the traditional collision of areas of the array in the horizontal direction. The benefits of using a mixed network switching scheme have been proven by industrial testing. The proposed scheme is accompanied by the application of advanced contour blasting technique.As a result of the introduction of advanced parameters of designing charges woth limited length and the scheme of their massive blasting, the enterprise completely abandoned the overdrill at the gold-bearing Chovdar field recommended in the dissertation. This allowed for a 10% reduction in the amount of drilling work and the consumption of explosives, materials and labor, and also reduced the output of the oversized fraction by half (from 10 to 5%).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Шевчук О. М. 
Удосконалення техніко-тактичних дій висококваліфікованих фехтувальників на шпагах з використанням комп'ютерного моделювання: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01 / О. М. Шевчук ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2010. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Теоретично обгрунтовано технологію удосконалення техніко-тактичних дій фехтувальників високої кваліфікації на шпагах на підставі комп'ютерного моделювання, яка передбачає аналіз змагальної діяльності фехтувальників, визначення напрямку техніко-тактичного удосконалення, підбір засобів техніко-тактичної підготовки, розробку тренувальних програм засвоєння індивідуальних техніко-тактичних моделей фехтувальних сутичок та способів реалізації їх у бою. Вперше розроблено модельні характеристики бойового арсеналу провідних фехтувальників-шпажистів світу, зокрема, України. Розроблено узагальнені, групові та індивідуальні моделі ведення двобою провідними фехтувальниками світу. Підтверджено дані про кількісні характеристики окремих груп техніко-тактичних дій у змагальній діяльності висококваліфікованих шпажистів. Доповнено кількісні характеристики змагальної діяльності найсильніших фехтувальників України й світу за показниками обсягу, ефективності та результативності техніко-тактичних дій, що розширило теоретичні уявлення про тенденції розвитку сучасного фехтування на шпагах. Доповнено теоретичне обгрунтування специфіки проведення техніко-тактичної підготовки провідних спортсменів України до міжнародних змагань, яке базується на загальних закономірностях розвитку фехтування на сучасному етапі й індивідуальних особливостях спортсмена.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.165.11
Шифр НБУВ: РА377161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Катковський А.В. 
Удосконалення професійного виховання військовослужбовців за контрактом у прикордонних військах України: Автореф. дис...канд. пед. наук: 20.02.02 / А.В. Катковський ; Нац. акад. прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2000. — 17 с.: рис. — укp.

Розглянуто питання виховання професійних якостей у військовослужбовців за контрактом. Проведено психолого-педагогічний аналіз проблем, обгрунтовано основні педагогічні умови підвищення ефективності професійного виховання та алгоритм визначення рівня професійної вихованості, які ефективно обгрунтовано та доведено практично. Встановлено, що підвищення рівня професійної вихованості позитивно впливає на загальну професійну підготовку військовослужбовців за контрактом, створює сприятливі умови для ефективного вирішення службово-бойових завдань на державному кордоні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942.9-8 + Ц68,4(4Укр)1-5
Шифр НБУВ: РА309453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського