Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (82)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>K=БАГАТОКУТНИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
1.

Страчкова Н.В. 
Автономна Республіка Крим на ринку рекреаційних послуг (суспільно-географічна оцінка конкурентних позицій): Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.02 / Н.В. Страчкова ; НАН України. Ін-т географії. — К., 2002. — 22 с. — укp.

З використанням геомаркетингового підходу наведено оцінку конкуреннтних позицій АР Крим на ринку рекреаційних послуг (РРП). На підставі узагальнення результатів геомаркетингових досліджень суспільної географії проаналізовано методичні підходи та прийоми дослідження територіальних ринків, виявлено можливості їх використання для специфічного типу РРП. Проведено порівняльний аналіз конкурентних позицій території за умов РРП з обгрунтуванням програми, системи оціночних показників за групами параметрів та їх модифікацій на різних територіальних рівнях. Створено шкали бальної оцінки показників з метою картографічного представлення результатів у вигляді багатокутників конкурентоспроможності. На підставі узагальнення даних соціологічного опитування серед рекреантів, які проживають за межами Криму, а також організаторів відпочинку в даному регіоні виявлено географію попиту, споживчі переваги та ступінь задоволення відпочинком на півострові. Наведено оцінку конкурентних позицій АР Крим на міжнародному, національному та регіональному рівнях, обгрунтовано стратегічні напрями посилення конкурентоспроможності АР Крим за умов РРП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4Укр-6Кри)
Шифр НБУВ: РА319222 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Чаплагін М.П. 
Інформаційні технології пошуку та зберігання даних про графічні об'єкти на основі їх семантики: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / М.П. Чаплагін ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено питання організації пошуку даних про графічні об'єкти у сховищі даних на основі їх семантики для потреб оператора АСУ та розробки методів зберігання таких даних. Сформульовано основні підходи до вирішення проблеми зменшення потоків даних у системі управління потоками даних й організації пошуку графічних об'єктів їх заміною даними про графічні об'єкти. Розроблено метод подання таких даних про графічні об'єкти, метод визначення повноти та достатності словника графічних об'єктів, метод визначення семантичної значущості та семантичної суперечності елементів їх опису. Сформовано словник графічних елементів, серед яких визначено лінію, криву, коло, "майже" коло, трикутник, "майже" трикутник, чотирикутник, багатокутник, "майже" багатокутник. Такий словник дозволяє організувати швидкий і ефективний пошук даних про графічні об'єкти з використанням розробленого алгоритму фільтрації семантичних описів графічних об'єктів. Розроблений метод подання даних про графічні об'єкти дозволяє зменшити розмір файлів, що передаються між блоками системи для подальшої обробки, до 10-ти разів. Ефективність першого семантичного фільтра наближається до 90 %, другий семантичний фільтр визнаний неефективним. Використання в алгоритмі пошуку тільки першого та третього семантичних фільтрів дозволило зменшити час пошуку удвічі без втрати результату.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.6-015 +
Шифр НБУВ: РА360571

Рубрики:

      
3.

Бондаренко І.С. 
Конкурентоспроможність економіки України в умовах розвитку національної інноваційної системи: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.03 / І.С. Бондаренко ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено науково-методичні та практичні рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності економіки України за умов розвитку національної інноваційної системи. Обгрунтовано науково-методичний підхід до оцінювання конкурентних переваг національної економіки, а також до вимірювання економічної конвергенції методом "мезоекономічних багатокутників" рівня бар'єрного ефекту між транскордонними регіонами (за інноваційною складовою). Проведено компаративний аналіз методи і результатів оцінювання конкурентоспроможності національних економік міжнародними інституціями. Із використанням одержаних результатів розроблено алгоритм розрахунку субіндексу континуального інноваційного розвитку технологічного індексу Світового економічного форуму. Встановлено особливості управління конкурентоспроможністю національної економіки у країнах-інноваційних лідерах. Оцінено фактори, які впливають на рівень конкурентоспроможності економіки України. Удосконалено концептуальні положення щодо підвищення конкурентоспроможності економіки України. Розроблено комплексну систему управління розвитком транскордонних інноваційних систем. Визначено основні напрями удосконалення стратегії управління національною інноваційною системою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-13 + У9(4УКР)0-55 +
Шифр НБУВ: РА363132

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Злотник М.В. 
Математична модель і метод розв'язання оптимізаційної задачі розміщення неорієнтованих багатокутників та кругів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / М.В. Злотник ; НАН України. Ін-т пробл. машинобуд. ім. А.М.Підгорного. — Х., 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено задачі геометричного проектування, а саме: нелінійних задач розміщення 2D об'єктів з урахуванням можливості обертання об'єктів. Створено математичну модель задачі розміщення неорієнтованих багатокутників і кругів у прямокутній області розміщення. Розвинуто єдиний підхід до розв'язання задач, який передбачає застосування методів локальної та глобальної оптимізації. Розроблено алгоритмічне та програмне забезпечення для розв'язання цих задач. Наведено результати розв'язання тестових задач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.112.1 + В181.25 +
Шифр НБУВ: РА351069

Рубрики:

      
5.

Камінський А.В. 
Математичне моделювання процесів оптимізації центрування електричних мереж: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.14.02 / А.В. Камінський ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2004. — 19 с. — укp.

Удосконалено процес розв'язування взаємозв'язаних задач вибору оптимальних перерізів ліній та координат розміщення джерела живлення (ДЖ) повітряних та кабельних радіальних та радіально-магістральних розподільних мереж. Розроблено математичні та комп'ютерні моделі даних задач для їх розв'язування у середовищі електронного процесора Excel, в який інтегровано запропонований метод розв'язання задачі центрування мережі з урахуванням обмежень на координати ДЖ у вигляді опуклих багатокутників для неевклідової метрики мережі. Визначено умови оптимального розв'язування даних задач в аспекті системного підходу. Наведено нову формалізацію задачі прийняття оптимальних рішень, на підставі якої теоретично обгрунтовано існування таких розв'язків задачі вибору оптимальних перерізів ліній електромережі, оптимальність яких неможлива за будь-яких значень параметрів задачі. Визначено клас задач оптимізації, до якого віднесено задачу вибору оптимальних перерізів ліній, визначено умови існування даних розв'язків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З279-02-5-05 +
Шифр НБУВ: РА331405

Рубрики:

      
6.

Новожилова М.В. 
Математичні моделі і методи розв'язання нелінійних задач розміщення геометричних об'єктів: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.05.02 / М.В. Новожилова ; НАН України. Ін-т пробл. машинобуд. ім. А.М.Підгорного. — Х., 1999. — 35 с. — укp.

Проведено узагальнення і розвиток теорії і методів оптимізаційного геометричного проектування в області моделювання і розв'язання оптимізаційних задач нерегулярного розміщення 2D і 3D орієнтованих і неорієнтованих геометричних об'єктів в ізотропних і анізотропних областях розміщення із змінними метричними характеристиками. Створено і досліджено апарат структур нелінійних нерівностей для опису основних геометричних обмежень задач розміщення неорієнтованих геометричних об'єктів. Запропоновано новий метод локальної оптимізації задачі розміщення неорієнтованих багатокутників, алгоритмічні та програмні реалізації методів з оцінками обчислювальної складності алгоритмів. Дістали подальший розвиток методи розв'язання класу задач прямокутного розміщення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.115,022

Рубрики:

      
7.

Кириченко Є.В. 
Однозначна розв'язність крайових задач для загальних диференціальних рівнянь в напівалгебраїчних областях: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.02 / Є.В. Кириченко ; НАН України. Ін-т приклад. математики і механіки. — Донецьк, 2008. — 17 с. — укp.

Досліджено питання порушення єдиності розв'язку межових задач для загальних диференціальних рівнянь з частинними похідними у напівалгебричних областях. Доведено необхідну умову нетривіальної розв'язності задачі "майже Коші" для диференціального рівняння довільного високого порядку в багатокутнику. Ця умова є достатньою для порушення єдиності розв'язку задачі, яка містить одну межову умову. Досліджено задачу Діріхле у кулі для ультрагіперболічного рівняння. Одержано критерій нетривіальної розв'язності, сформульований у термінах нулів поліномів Якобі. Наведено повну класифікацію випадків існування нетривіальних розв'язків. Дослідженно зональні та тесеральні сферичні функції. Доведено критерій нетривіальної розв'язності цієї задачі у соболевському просторі вектор-функцій. У разі n = 2 з використанням одержаного результату побудовано систему, оператор задачі Діріхле якої має нескінченновимірне нетривіальне ядро.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.62-3 +
Шифр НБУВ: РА358615

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Бузовський Д.О. 
Розробка способу контролю місця судна багатопозиційною радіолокаційною системою: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.13 / Д.О. Бузовський ; Одес. нац. мор. акад. (ОНМА). — О., 2008. — 24 с. — укp.

Вперше розроблено новий спосіб високоточного визначення місця судна в стислих водах, побудований на використанні надмірних навігаційних параметрів (пеленгів і відстаней), які оброблюються методом максимальної правдоподібності. Запропоновано засіб проведення даної процедури - багатопозиційну радіолокаційну систему, що складається з декількох радіолокаційних станцій, одна з яких є головною та приймає виміряні навігаційні параметри з допоміжних станцій та оброблює їх запропонованим методом з наступною передачею високоточних координат на судно, що супроводжується. Одержано та використано як цільову функцію, скалярний показник точності, який залежить від кількості навігаційних параметрів, їх точності та геометричного розташування станцій. Розроблено математичну модель для визначення оптимальної геометричної конфігурації розташування станцій, яка складається з цільової функції, критеріїв оптимальності й обмеження та процедури реалізації методу максимальної правдоподібності. Одержано оптимальну конфігурацію багатопозиційної радіолокаційної системи, що забезпечує одержання максимальної точності місцезнаходження судна, для реалізації якої необхідно розташувати станції системи у вершинах правильних багатокутників. удосконалено процедуру визначення точності сучасних багатопозиційних навігаційних систем, що складаються з декількох незалежних підсистем для визначення місця судна, яка враховує характеристики точності та надійності підсистем та їх взаємне геометричне розташування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О471.55-5 +
Шифр НБУВ: РА361163

Рубрики:

      
9.

Гладкий Е. Г. 
Нові підходи до комплексного оцінювання польотної безпеки і надійності ракетно-космічних систем / Е. Г. Гладкий. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації визначено загальні проблеми оцінки польотної безпеки під час пусків ракет-носіїв (РН) і бойових ракет (БР) з метою підвищення безпеки персоналу та об'єктів ракетних комплексів, а також населення і об'єктів уздовж трас польоту (є складовою частиною загальної проблематики забезпечення безпеки бойових і космічних ракетних комплексів). Проаналізовано недоліки традиційних моделей оцінки безпеки при штатному польоті та у разі аварії РН (БР). Для штатного польоту в районах падіння відокремлюваних частин (ВЧ) вдосконалення моделей пов'язане з урахуванням можливої фрагментації. Розроблені моделі дозволяють врахувати апріорну інформацію щодо фрагментації ВЧ ракет-аналогів, а також невизначеність висоти початкового руйнування ВЧ. Для аварійного польоту побудова більш досконалих моделей покликана врахувати особливості систем безпеки польоту (СБП), якими обладнані РН і БР розробки ДП «КБ «Південне» для виявлення аварійного стану і аварійного вимкнення двигуна (АВД). Узагальнення побудованих моделей дозволяє врахувати можливі блокування АВД (насамперед, на початковій ділянці польоту) і фрагментацію аварійної РН на ділянці пасивного падіння. Запропоновано більш точне зображення зон ураження об'єктів в моделях оцінки безпеки з використанням багатокутників, що значно підвищує адекватність розроблених моделей польотної безпеки. Вирішено ряд практичних задач, пов'язаних з побудовою небезпечної зони для людей і оцінкою колективного ризику для населених пунктів, вибором часу блокування АВД на початковій ділянці польоту, оцінкою ризиків для лінійних об'єктів. Розглянуто теоретичні питання оцінки ймовірності відсутності аварії на борту РН, оснащеної СБП, яка забезпечує виявлення і запобігання аварійних ситуацій, а також впливу такої системи на виконання РН основного завдання. Побудовано моделі оцінки безпеки для бойових тактичних і оперативно-тактичних ракет, оснащених касетної бойовою частиною в разі проведення випробувань на території України.Підвищення надійності РН є одним з головних чинників підвищення польотної безпеки. У зв'язку з цим побудовані більш досконалі моделі оцінки надійності систем РН і її ступенів, придатні для різних етапів розробки. Зокрема, такі моделі дозволяють врахувати використовувані в процесі проектування коефіцієнти безпеки, та доопрацювання, що проводяться в процесі випробувань. Окрему увагу приділено параметричним моделям надійності і безпеки, для яких рекомендовано використовувати універсальні розподіли: узагальнений лямбда-розподіл в одновимірному випадку та нормальну зв'язку на його основі для випадків більшої розмірності. Розроблені моделі знайшли практичне застосування для визначення надійності ступенів ракети-носія сімейства «Зеніт», визначення параметричної надійності та достатності палива.Ключові слова: ракета-носій, польотна безпека, нештатна ситуація, аварія, аварійне вимкнення двигуна, відокремлювана частина, індивідуальний ризик, колективний ризик, зона ураження об'єкта; польотна надійність^UThe dissertation defines general problems in evaluating flight safety for launch vehicles (LV) and missile launches in order to increase the safety of space launch system facilities and personnel as well as people living along the line of flight (the described problems are a part of the general issue of ensuring the safety of combat missile systems and space launch systems). Shortcomings of traditional safety evaluation models were analyzed for the cases of LV (missile) normal flight and emergency. For normal flight, the model improvement is related to the consideration of possible fragmentation in areas of separating parts (SP) fall. The developed flight safety evaluation model allow taking into account the prior information on fragmentation of analogue vehicles and the uncertainty of SP initial destruction altitude. For emergency flight, the specifics of flight safety systems (FSS) installed on Yuzhnoye launch vehicles and missiles to identify emergency conditions and emergency engine shutoff (EES) should be taken into account in creating more advanced flight safety evaluation models. The models that are built consider different characteristics of abnormal situations occurring due to a system failure during LV flight and a corresponding FSS reaction to those abnormal situations. Generalization of created models allows taking into account possible EES blocking (first of all, in the initial flight phase) and emergency LV fragmentation in the passive fall phase. Using polygons is proposed for more precise representation of damage areas in safety evaluation models, which significantly increases the adequacy of the developed flight safety models. A number of practical tasks are solved in relation to designing the areas that are dangerous for people, assessing a collective risk for settlements, selecting the ESS blocking time in the initial flight phase, and assessing risks for linear objects. Theoretical questions are considered in relation to the assessment of zero emergency probability for an LV equipped with the FSS that identifies and prevents emergencies and the analysis of influence of this system on the LV basic mission performance. Safety evaluation models are built for the case of testing combat tactical and short-range missiles with cluster warheads on the territory of Ukraine.The enhancement of launch vehicle reliability is one of the basic factors of increasing flight safety. Hence, more advanced models for evaluating the reliability of LV and its stages are built to be applied in different development phases. In particular, these models allow taking into account safety factors applied during design phase and improvements adopted during development tests. Special attention is paid to the parametric reliability and safety models in which it is recommended to use universal lambda-distribution and normal copula on its basis.Key words: launch vehicle, flight safety, abnormal situation, accident, emergency engine shutoff, separating part, individual risk, collective risk, damage area, flight reliability.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Дахуа Л. .. 
Удосконалення методу розрахунку стійкості укосів земляного полотна автомобільних доріг та схилів (на прикладі Алжиру) / Л. .. Дахуа. — Б.м., 2021 — укp.

У результаті виконаної дисертаційної роботи здійснено теоретичне узагальнення і нове вирішення науково-прикладної задачі, що полягає в удосконаленні методу Бішопа для розрахунку стійкості укосів земляного полотна автомобільних доріг та схилів для умов Алжиру. Актуальність теми підтверджується передумовами (зсуви, оповзні, наслідки землетрусів), які виникають на дорожній мережі Алжиру. Також актуальність підтверджується тим, що в умовах Алжиру не існує простого інженерного методу розрахунку стійкості схилів і укосів виїмок чи насипів із комплексним врахуванням сил від дії землетрусів, ґрунтових вод та утримуючих сил від армування. Суть удосконалення методу полягає у введенні значень змінних (c') і (φ') в критерій руйнування Кулона-Мора з метою врахування втоми ґрунту, параметр (Fs) для врахування впливу сейсмічних зусиль, силу (r) для врахування частини води, що просочилася, і армуючої сили від шарів геосинтетиків (Geo) у багатокутник сил Бішопа, який повинен бути в рівновазі.На основі розробленого методу у дисертаційній роботі розроблена методика розрахунку армованих геосинтетичними матеріалами укосів земляного полотна автомобільних доріг, яка дозволяє робити інженерні розрахунки стійкості укосів земляного полотна автомобільних доріг та схилів.У роботі також було виконане математичне та числове моделювання стійкості укосів і схилів та перевірка адекватності розробленого методу.Ще однією із задач досліджень було розроблення методу застосування геоінформаційних систем (ГІС) для прокладання трас нових автомобільних доріг в умовах гірського Алжиру з врахуванням оцінки стійкості схилів. Розроблений метод аналізу даних ГІС дозволив побудувати карту зсувів на автомобільній дорозі А1 провінція Буйра. Розрахована нова траєкторія траси значно знижує ризики (до 30 %) і втрати дорожньої галузі при зміні траєкторії всього лише в 21 % при обході районів з найбільш високою ймовірністю виникнення зсувів.^UAs a result of the Thesis, a theoretical generalization and a new solution of the scientific-applied issue, which is to improve the Bishop's method for calculating the stability of the road subgrade escarpments and slopes for the conditions of Algeria was carried out. The relevance of the topic is confirmed by the preconditions (shifts, landslides, consequences of earthquakes) that occur on the road network of Algeria. As in all Mediterranean countries, Algeria is severely affected by unforeseen shifts. In recent years, these shifts have tended to increase, leading to large losses in many sectors of the economy and, in particular, in road infrastructure.The relevance is also confirmed by the fact that in Algeria there is no simple engineering method for calculating the stability of escarpments and slopes of excavations or embankments, taking into account the forces of earthquakes, groundwater and restraining forces of reinforcement.The essence of improving the method is to enter the values of variables (c ') and (φ') in the Coulomb-Mohr failure criterion to take into account soil fatigue, parameter (Fs) to take into account the impact of seismic forces, force (r) to take into account part of the leaked water, and the forces (Geo) occur from the inclusion of geosynthetic layers in the polygon of Bishop's forces, which must be in equilibrium.The action of groundwater on the state of the shifting slope is manifested in different ways, causing a change in the stress state of the array and the physical and mechanical properties of soils, as well as causing the development of filtration deformations. Its influence is taken into account by the calculation of pore pressure and the corresponding coefficient of pore pressure, which was once proposed by Bishop and Morgenstern.The impact of earthquakes was taken into account by the introduction of additional forces acting in the horizontal and vertical directions. In our method the assumption that the filtration and seismic forces are shear forces is accepted, ie directed parallel to the base of the compartment.As a result, we obtained a new engineering method for calculating the stability of escarpments and slopes;On the basis of the developed method in the dissertation work the technique of calculation of the geotextile-reinforced slopes of road subgrade which allows making engineering calculations of stability of escarpments of the road subgrade and slopes is developed;Mathematical and numerical modeling of the stability of escarpments and slopes and verification of the adequacy of the developed method were also performed in the work.Four variants of retaining structures for the slope of PC 240 + 847 of the motorway A1 were investigated. Numerical calculation with the use of the finite element method shows that the strengthening of slopes by geosynthetic layers gives better stability compared to other proposals.Another task of the research was to develop a method of using geographic information systems (GIS) to evaluate the stability of slopes in the mountainous areas of Algeria. The main purpose of this part of the study was to evaluate the predisposition of soils in the Hanifa area to landslides in order to suggest an alternative road route that is less prone to such phenomena based on geographic information systems and the developed improved Bishop's method.A method of GIS data analysis has been developed, on the basis of which a map of landslides in Algeria on the highway A1 in the Buirae district has been constructed. This method allows making more accurate design decisions when designing highways in the mountainous conditions of Algeria. In particular, the calculated new trajectory of the route significantly reduces the risks (up to 30%) and losses of the road industry when changing the trajectory of only 21% when bypassing the areas with the highest risks of landslides.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Водолазський Є. В. 
ЕФЕКТИВНІ МЕТОДИ ОБЧИСЛЕННЯ СХОЖОСТІ ЗОБРАЖЕНЬ В МЕТРИЦІ ФРЕШЕ / Є. В. Водолазський. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена проблемі обчислення відстані Фреше, як більш сильної метрики, ніж відстань Хаусдорфа, між різними класами підмножин метричних просторів, зокрема підмножин в R^2. Розглянуто проблеми обчислення відстані Фреше між замкненими ламаними лініями (багатокутниками), розгалуженими ламаними лініями (деревами), множинами ламаних ліній, заданих як шляхи на ациклічних орієнтованих графах, а також обчислення дискретної відстані Фреше між замкненими послідовностями (циклами).Запропоновано ефективний алгоритм розпізнавання, чи перевищує відстань Фреше між двома замкненими ламаними лініями (багатокутниками) задане число. Час роботи становить O(mn), де m,n – кількість прямолінійних відрізків у двох ламаних, відповідно.Запропоновано ефективний алгоритм обчислення значення дискретної відстані Фреше між двома замкненими послідовностями (циклами) з часом роботи O(mn log*(mn)), де log* – ітерований логарифм, а m,n – кількість точок в циклах.Розглянута ситуація, коли ламані лінія для обчислення відстані Фреше задано не однозначно, а як множини шляхів на ациклічному орієнтованому графі. Сформульована нова задача розпізнавання, чи існує така пара ламаних, кожна зі своєї множини, що відстань Фреше між ними не перевищує задане число. Запропоновано алгоритм, що розв'язує цю задачу за час O(mn), де m,n – кількість ребер в двох графах, відповідно.Сформульовано нове поняття близькості одного дерева до іншого дерева еталону. Близькість, хоча й не є метрикою, є числовою оцінкою більш слабкою ніж метрика Фреше, але більш сильною ніж метрика Хаусдорфа. Близькість одного дерева до іншого скінченна навіть для неізоморфних дерев, на відміну від метрики Фреше. Запропоновано поліноміальний алгоритм розпізнавання близькості дерева до еталону.Сформульована нова задача розпізнаванні безконфліктності двох ламаних ліній, що є в певному сенсі двоїстою до задачі розпізнавання схожості ламаних ліній в метриці Фреше. Запропоновано алгоритм розв'язку с оцінкою складності O(mn).^UThe work is devoted to the problem of computing the Frechet distance, as a stronger metric than the Hausdorff metric, between various classes of metric space subsets, particularly between subspaces of R^2. The problems of computing the Frechet distance between closed polygonal curves, polygonal curves with branches (trees), sets of polygonal curves, defined as paths on acyclic directed graphs, as well as computing discrete Frechet distance between closed sequences (cycles) are considered.An efficient algorithm for deciding whether the Frechet distance between two closed polygonal curves is greater than a given number is proposed. The algorithm takes O(mn) time, where m,n are the numbers of line segments in two polygonal curves.An efficient algorithm for computing the discrete Frechet distance between two closed sequences (cycles) is proposed that takes O(mn log* (mn)) time, where log* is the iterated logarithm and m,n are the numbers of points in two cycles.A situation when polygonal lines for computing the Frechet distance are not unambiguously defined. Instead, two sets of polygonal lines are given as sets of paths on directed acyclic graph. A problem of deciding whether there exists a pair of polygonal lines, each from its respected graph, that the Frechet distance between them is not greater than a given number. An algorithm that solves this problem in O(mn) time is given, where m and n are the number of edges in two graphs respectively.A new concept of deviation of one tree to an etalon tree is given. Even though the proposed deviation is not a metric, it is a more strict measure than the Hausdorff metric. Deviation is not infinite though for non­isomorphic trees, as opposed to the Frechet metric, which is infinite. A polynomial time algorithm for deviation decision is proposed.A new problem of deciding whether two polygonal lines are non­conflicting is formulated, which is in a certain sense a dual problem to deciding whether two polygonal lines are similar in the Frechet metric. An algorithm with O(mn) running time is proposed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського