Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (190)Книжкові видання та компакт-диски (152)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=АУДІЮВАННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Городнича Л.В. 
Диференційоване навчання молодших школярів аудіювання англійського мовлення з використанням комп'ютера: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.В. Городнича ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2009. — 23 с. — укp.

Досліджено методику диференційованого навчання учнів IV класів спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземних мов англомовного аудіювання з використанням комп'ютерної програми. Розкрито психолого-педагогічні передумови та особливості англомовного аудіювання. Проаналізовано та відібрано текстовий матеріал, на підставі якого формуються аудитивні навички та вміння. Приділено увагу формуванню та вдосконаленню інтонаційно-вимовних, лексичних та граматичних навичок аудіювання та розвитку мовленнєвих умінь. Узагальнено вимоги до відбору автентичних текстів для створення бази аудіотекстів комп'ютерної програми та навчання аудіювання молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-911.33 +
Шифр НБУВ: РА366952

Рубрики:

      
2.

Жеренко Н.Є. 
Індивідуалізація навчання аудіювання учнів молодших класів шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов (англійська мова): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Є. Жеренко ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено технологію індивідуального навчання англомовного аудіювання учнів молодших класів. Визначено фактори успішності оволодіння аудіюванням молодшими школярами, індивідуально-психологічні особливості розвитку або сформованості яких впливають на рівень індивідуальної навченості аудіювання учнів. Описано методики діагностики рівнів функціонування факторів навченості аудіювання. Виділено типологічні підгрупи учнів. Запропоновано технологію здійснення індивідуалізованого навчання аудіювання з підсиленням вагомості розвиваючо-мотивуючого виду індивідуалізації. Наведено способи, прийоми та засоби проведення кожного з видів комплексної індивідуалізації, що є доцільними саме на початковому етапі навчання. Вміщено комплекс вправ для індивідуалізованого формування аудитивних навичок і розвитку аудитивних умінь учнів молодших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-911
Шифр НБУВ: РА310228 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Бубнова Д.В. 
Методика навчання ділового спілкування англійською мовою студентів старших курсів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Д.В. Бубнова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 24 с. — укp.

Розроблено й апробовано ефективну методику навчання студентів старших курсів вищих технічних навчальних закладів (ВТНЗ) усного ділового спілкування (ДС) англійською мовою (на прикладі спеціальності "атомна енергетика"). Визначено сутність поняття усного ділового спілкування інженерів-ядерників англійською мовою. Розглянуто мовленнєву діяльність в усному ДС англійською мовою та необхідні для його здійснення вміння аудіювання і говоріння. Запропоновано систему лінгвометодичних принципів навчання ДС англійською мовою у технічному ВНЗ. Визначено зміст ДС інженерів-ядерників: сфери спілкування, макроситуації та типові комунікативні ситуації. Розроблено систему критеріїв оцінки діалогічного ДС студентів спеціальності "атомна енергетика". Теоретично обгрунтовано та практично перевірено комплекс вправ для навчання майбутніх інженерів-ядерників усного ДС англійською мовою, показано пріоритетну роль аудіювання у даному процесі. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої методики навчання студентів старших курсів ВТНЗ ДС англійською мовою, наведено методичні рекомендації щодо організації та підвищення ефективності навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.37 +
Шифр НБУВ: РА352790

Рубрики:

      
4.

Корнєва З.М. 
Методика навчання майбутніх економістів англійського ділового мовлення на основі технології занурення: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / З.М. Корнєва ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та практично розроблено методику визначення мети, професійно-орієнтованих комунікативних іншомовних умінь економіста у його професійній діяльності. Конкретизовано зміст навчання студентів - майбутніх економістів англійського ділового мовлення на базі технології занурення. Розроблено триваріантну модель навчального процесу на основі цієї технології, що може бути реалізована за умов кредитно-модульної системи підготовки фахівців. Відібрано, класифіковано та методично організовано навчальний матеріал. Теоретично обгрунтовано та практично розроблено комплекси вправ для навчання читання, говоріння, аудіювання та письма. Ефективність запропонованої методики перевірено та підтверджено під час експериментального навчання. Сформульовано методичні рекомендації щодо використання методики помірного занурення у навчанні студентів - майбутніх економістів ВНЗ України англійського ділового мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33 +
Шифр НБУВ: РА345906

Рубрики:

      
5.

Бочкарьова О.Ю. 
Методика навчання майбутніх учителів англійської мови професійно спрямованого аудіювання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Ю. Бочкарьова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 24 с. — укp.

Уточнено суть поняття "професійно спрямоване аудіювання" (ПСА). Розглянуто фактори, що ускладнюють/полегшують сприйняття на слух та розуміння фахової аудитивної інформації, а також труднощі, які виникають під час аудіювання методичного фахового аудитивного повідомлення (МФАП). З'ясовано навички й уміння, сформованість яких забезпечує розуміння МФАП. Наведено визначення поняття МФАП як матеріалу навчання майбутніх учителів ПСА. Проаналізовано його жанрові характеристики та притаманні особливості лінгвістичного оформлення. Наведено критерії відбору навчального фахового аудитивного матеріалу. Як методичні передумови визначено мету та зміст навчання майбутніх учителів англійської мови у межах професійної підготовки вчителів у контексті компетентнісно-діяльнісного підходу. Відібрано й описано сфери, ситуації ПСА. Розроблено систему вправ, яка складається з трьох підсистем. Виділено три етапи навчання англомовного ПСА, а саме: вступний, підготовчий до аудіювання й етап власне аудіювання. Завдяки методичному експерименту доведено ефективність методики навчання майбутніх учителів англомовного ПСА, виявлено доцільність використання вправ у формі евристичних бесід і застосування штучних візуально-вербальних опор. Розроблено методичні рекомендації щодо ефективної організації навчання ПСА у МВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33 +
Шифр НБУВ: РА354178

Рубрики:

      
6.

Дегтярьова Ю.В. 
Методика навчання студентів вищих немовних навчальних закладів читання англійською мовою для ділового спілкування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю.В. Дегтярьова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Розроблено курс інтегрованого навчання майбутніх фахівців немовного профілю англійського ділового мовлення як цілісного інтегрованого та взаємопов'язаного комплексу методик формування навичок і вмінь говоріння, читання, аудіювання та письма з пріоритетом читання. Конкретизовано мету навчання читання для ділового спілкування. Проаналізовано вплив використання відеофонограм на формування вміння читання. Розроблено систему вправ для навчання ділового спілкування з пріоритетом читання. Створено дві моделі навчання читання англійською мовою для ділового спілкування у взаємозв'язку з іншими видами мовленнєвої діяльності. Здійснено експериментальну перевірку ефективності запропонованої методики навчання ділового спілкування з пріоритетом читання й обгрунтовано доцільність її застосування у ВНЗ України для фахової підготовки студентів, що володіють іноземною мовою на рівні не нижче B1 за загальноєвропейською шкалою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33 +
Шифр НБУВ: РА345867

Рубрики:

      
7.

Черниш В.В. 
Навчання англомовного читання та аудіювання із застосуванням аудіокнижок художніх творів (середня загальноосвітня школа з поглибленим вивченням іноземної мови): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Черниш ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему взаємопов'язаного навчання рецептивних видів мовленнєвої діяльності з комплексним використанням аудіокнижок (АК) художніх творів (ХТ) у середніх і старших класах середніх загальноосвітніх шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови. Розглянуто психолінгвістичні передумови використання АК ХТ. Уточнено психолінгвистичну модель сприйняття та розуміння художніх текстів, узагальнено результати аналізу читання й аудіювання, їх спільні риси та розбіжності. Встановлено ієрархічну структуру загальних умінь розуміння в процесі читання й аудіювання та можливість позитивного переносу розпізнавання мовного матеріалу з однієї модальності в іншу. Розглянуто феномен АК як специфічний допоміжний засіб навчання читання та аудіювання ХТ. Обгрунтовано раціональні принципи відбору АК ХТ. Умотивовано критерії відбору розділів АК для навчання читання, аудіювання та одночасного читання й аудіювання. Створено взаємопов'язану систему вправ для навчання англомовного читання та аудіювання, спрямовану на послідовне та поетапне формування та розвиток навичок і вмінь читання й аудіювання, яка передбачає збереження цілісності АК як ХТ. Теоретично обгрунтовано та практично підтверджено ефективність вправ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.331
Шифр НБУВ: РА316294 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Сіваченко О.О. 
Навчання аудіювання англомовних драматичних творів студентів старших курсів мовних спеціальностей: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.О. Сіваченко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність поняття аудитивного драматичного твору (АДТ), визначено його навчальні функції. Вперше науково обгрунтовано методику навчання аудіювання автентичних англомовних АДТ студентів мовних спеціальностей. Запропоновано типологію АДТ. Проаналізовано психолінгвістичні особливості процесу аудіювання творів драматичного роду, визначено суб'єктивні й об'єктивні фактори впливу на його результативність. Розроблено принципи відбору АДТ з урахуванням їх лінгвостислістичних і композиційних особливостей. Встановлено критерії оцінювання рівня сформованості компетенції студентів мовних спеціальностей в аудіюванні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33 +
Шифр НБУВ: РА363151

Рубрики:

      
9.

Голованчук Л.П. 
Навчання учнів основної загальноосвітньої школи культурно-країнознавчої компетенції на уроках англійської мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.П. Голованчук ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Виявлено місце та роль культурно-краєзнавчого аспекту спілкування у загальноосвітній школі. Визначено компоненти та структуру культурно-країнознавчої компетенції. Розглянуто загальні вимоги до навчальних матеріалів зазначеного характеру, сформульовано спеціальні вимоги до текстів-полілогів і текстів для навчання аудіювання та читання, а також творів пісенно-поетичного жанру. Виділено критерії відбору автентичних матеріалів культурно-країнознавчого характеру. Теоретично обгрунтовано та розроблено систему вправ для навчання культурно-країнознавчої компетенції в основній загальноосвітній школі. Сформульовано методичні рекомендації щодо використання цієї системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.39 +
Шифр НБУВ: РА326290

Рубрики:

      
10.

Старостенко О.В. 
Розвиток аудитивних умінь російської мови в англомовних студентів негуманітарних спеціальностей: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Старостенко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Вперше науково обгрунтовано й експериментально перевірено методику розвитку аудитивних умінь російської мови в англомовних студентів негуманітарних спеціальностей. Визначено характерні особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності. Розкрито зміст поняття "аудіювання", "аудитивне уміння", досліджено вплив лінгвістичних труднощів смислового сприймання повідомлень на слух. Розглянуто психологічні засади аудіювання та випадки інтерференції англійської мови в процесі сприймання студентами-іноземцями російського мовлення. Визначено зміст, оптимальні методи та прийоми навчання аудіювання. Встановлено критерії добору аудіотекстів та описано етапи роботи з ними. Створено лінгводидактичну модель навчання, реалізація якої здійснювалася цілеспрямовано з використанням комплексу аудитивних вправ і завдань. Ефективність запропонованої моделі обгрунтовано теоретично та підтверджено експериментально.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-913.33 +
Шифр НБУВ: РА355395

      
11.

Цінько С.В. 
Розвиток у п'ятикласників умінь аудіювання на уроках української мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.В. Цінько ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Теоретико-експериментально досліджено важливу проблему української лінгводидактики - навчання аудіювання. Висвітлено теоретичні засади розвитку аудіативних умінь учнів на уроках рідної мови. Визначено ефективні форми, методи, прийоми та засоби навчання аудіювання. Розроблено критерії відбору аудіотекстів. Запропоновано систему роботи над розвитком аудіативних умінь п'ятикласників, ефективність якої обгрунтовано теоретично і підтверджено практикою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912
Шифр НБУВ: РА312216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Горіна Ж.Д. 
Розвиток українського розмовного мовлення студентів національних груп нефілологічних факультетів вищих навчальних закладів південного регіону України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ж.Д. Горіна ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2001. — 20 с. — укp.

Розроблено експериментальну програму початкового навчання української мови. Запропоновано методику організації системи вправ, спрямованих на формування навичок і вмінь аудіювання, говоріння та запобігання інтерферуючому впливу російської мови. Визначено критерії, показники, рівні розвитку розмовно-монологічного та розмовно-діалогічного мовлення. Виявлено закономірності, тенденції, психолого-педагогічні умови розвитку мовлення студентів різних національних груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.33
Шифр НБУВ: РА313518 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Черніченко Г.О. 
Стратегія розвитку виробництва старопромислового регіону: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.07.01 / Г.О. Черніченко ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2003. — 31 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано концептуальні засади створення стратегії розвитку виробництва з урахуванням особливостей старопромислових регіонів із виснажуваними природними ресурсами. З використанням адміністративно-політичних і ринкових методів запропоновано теоретичні засоби узгодження економічних інтересів різних ієрархічних рівнів під час визначення межових значень економічного зростання, які базуються на розроблених і адаптованих до сучасних умов динамічних моделях стратегії розвитку виробництва. Розроблено моделі встановлення цін на контракт екологічного аудіювання, тарифів екологічного страхування. Доведено, що основними складовими стратегії розвитку виробництва є міжчасові зв'язки, капітал, людські та природні ресурси, інвестиції, які узгоджуються з принципами сталого розвитку. Встановлено характер поведінки еколого-економічної системи, який реалізовано під час розробки стратегії розвитку великих металургійних підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)300-801 +
Шифр НБУВ: РА325462

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Кміть О.В. 
Тестовий контроль аудитивних умінь студентів немовних факультетів вищого педагогічного навчального закладу (ІІ курс, англійська мова): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Кміть ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2000. — 22 с. — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню проблеми організації тестового контролю аудитивних умінь студентів II курсу немовних факультетів вищого педагогічного навчального закладу з позицій інтеракціонального підходу. Теоретично обгрунтовано застосування тестового контролю як засобу управління процесом навчання аудіювання. Визначено особливості тестового контролю аудитивних умінь, класифіковано аудитивні вміння як об'єкти тестування на основі рівневого підходу до природи розуміння аудотексту та конкретизовано критерії відбору аудотекстів для текстового контролю. Розроблено методику організації тестового контролю аудитивних умінь, яка дозволяє успішно здійснити його проведення і сприяє забезпеченню ефективного управління процесом навчання аудіювання. Науково обгрунтовано розробку комунікативно спрямованих тестових завдань, створено їх фонд, складено придатний тест для поточного і тематичного контролю рівня навчальних досягнень студентів в оволодінні аудіюванням, апрбовано технологію реалізації тестового контролю аудитивних умінь студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.2
Шифр НБУВ: РА310226 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Гавриленко О. М. 
Формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. М. Гавриленко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2011. — 20 с. — укp.

Теоретично й експериментально досліджено проблему формування готовності майбутніх вчителів іноземних мов до застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у професійній діяльності. Проведено аналіз психолого-педагогічної літератури та педагогічної практики з визначеної проблеми, висвітлено шляхи пошуку ефективних засобів її вирішення. На підставі особистісно-орієнтованого діяльнісного підходів і системного аналізу розкрито зміст понять "готовність", "технологія", "педагогічні умови", "інформаційно-комунікаційне середовище". Виділено компоненти готовності: мотиваційний, інформаційно-змістовий, операційно-діяльнісний, емоційно-вольовий, оцінно-рефлексивний. Визначено критерії, рівні та показники готовності майбутніх вчителів іноземних мов до застосування ІКТ у професійній діяльності. Виділено шість моделей організаційних форм роботи з суб'єктами навчання за умов застосування ІКТ. Розроблено технологію формування готовності майбутніх вчителів іноземних мов до застосування ІКТ у професійній діяльності за модулями та стратегіями. Створено інформаційно-комунікаційне середовище для навчання аудіювання, реалізоване комп'ютерною програмою "Master your skills in listening comprehensions".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:З81 + Ш12-913.2
Шифр НБУВ: РА384018 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Шестопал О. В. 
Формування професійних знань майбутніх учителів іноземної мови засобами мультимедіа: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. В. Шестопал ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування професійних знань (ПЗ) майбутніх учителів іноземної мови (ІМ) засобами мультимедіа (ЗММ), обгрунтовано доцільність їх впровадження в навчальний процес (НП), спрямованих на розвиток фахових компетентностей студентів. Розкрито структуру та функції ЗММ в навчально-виховному процесі педагогічних ВНЗ. Визначено психолого-педагогічні тенденції й принципи, що становлять теоретичне ядро цілісної концепції моделювання НП, заснованого на інтеграції ЗММ і ресурсів. Розроблено модель формування ПЗ майбутніх учителів ІМ ЗММ, обгрунтовано й доведено педагогічні умови її ефективного використання. Описано оптимальні форми й способи конвергенції навчання ЗММ та традиційних методів формування творчих комунікативних здібностей студентів. Визначено критерії оцінювання рівня ПЗ майбутніх учителів ІМ, удосконалено методику формування їх фахових знань ЗММ, обгрунтовано ефективний спосіб формування навичок аудіювання і спілкування англійською мовою за допомогою мультимедійних педагогічних програмних засобів, які інтенсифікують навчально-пізнавальну діяльність студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.2
Шифр НБУВ: РА380860 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Ягеніч Л.В. 
Формування у молодших школярів стратегічної компетенції в процесі навчання аудіювання англійською мовою: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.В. Ягеніч ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Вперше розроблено методику формування у молодших школярів стратегічної компетенції (СтК) у процесі навчання аудіювання англійською мовою. Узагальнено теоретичні засади щодо формування СтК у процесі навчання іншомовного аудіювання. Конкретизовано зміст поняття "СтК щодо навчання іншомовного аудіювання". Уточнено навчальні й аудитивні вміння, що забезпечують формування у молодшого школяра СтК у процесі навчання іншомовного аудіювання. Удосконалено модель процесу навчання іншомовного аудіювання, яка передбачає формування навчальних і комунікативних стратегій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-911.33 +
Шифр НБУВ: РА352866

Рубрики:

      
18.

Кулага Т. О. 
Формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти / Т. О. Кулага. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації відображено науково-методичне розв'язання проблеми навчання естрадного вокалу учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та представлено оригінальну теоретично обґрунтовану методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розглянуто світовий досвід формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти, виокремлено сучасні тенденції музичного навчання та з'ясовано стан науково-педагогічного знання з проблеми естрадної вокальної педагогіки. Висвітлено сутність та структуру сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розроблено структурно-функціональну модель методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та визначено критерії й схарактеризовано рівні сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Описано хід формувального експерименту з упровадження методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та зроблено аналіз динаміки рівнів сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: вперше виявлено сутність сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в двох вимірах – як ціннісно-орієнтованої особистісно-діяльнісної якості естрадного вокаліста та як педагогічного феномену; запропоновано поняття «сучасний естрадний вокально-виконавський тезаурус» та визначено його структуру, яка складається з когнітивного, вокально-технічного, артистично-технологічного, комунікативного, інтерпретаційного та художньо-образного компонентів й їх традиційних і специфічних елементів; на засадах антропологічного, холістсько-емерджентного, вітально-аксіологічного, креативно-акмеологічного, інтегративного, компетентнісного, праксіологічного та дитиноцентрованого підходів теоретично обґрунтовано методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та розроблено її структурно-функціональну модель, яку складають мета, завдання, функції, загальнодидактичні, адаптовані та оригінальні педагогічні принципи (принцип художньо-педагогічного супроводу самостійної групової взаємодії та принцип співтворчої командної комунікації); оригінальні педагогічні умови (оновлення змісту дисципліни «естрадний вокал» з урахуванням сучасних тенденцій музичного навчання; збалансоване застосування української та світової класичної й сучасної музики різноманітних стильових напрямів у всіх наявних жанрах; цілеспрямоване мотивування учнів до аналітичної діяльності; використання імпровізації як способу розвитку творчих здібностей; стимулювання до емпатії й сприйняття індивідуальності інших та бажання їм допомагати); зміст; форми; традиційні, творчі та оригінальні методи (метод деформації аудіо- та відеофайлів, метод аналітичного аудіювання, метод емпатійної співпраці, метод жанрово-стилістичного експерименту, метод спонтанно-інтуїтивної імпровізації); визначено критерії (когнітивний, вокально-технічний, артистично-технологічний, комунікативний, творчо-інтерпретаційний та художньо-образний) й схарактеризовано рівні (високий, середній та низький) сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти; розроблено та систематизовано необхідний діагностичний інструментарій (авторські анкети й тести, адаптований тест «Ескізи» П. Торренса) для з'ясування ефективності упровадження авторської методики. Теоретичне значення дисертації полягає в тому, що доповнено теорію та методику музичного навчання новими педагогічними принципами й умовами та оригінальними методами; уточнено терміни «тезаурус», «музичний тезаурус», «виконавський тезаурус», «естрадний вокальний тезаурус» в контексті педагогіки естрадного вокального мистецтва. Конкретизовано поняття «сформованість сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу». Практичне значення полягає в розробці, реалізації та апробації педагогічних принципів, умов та методів формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу, доцільних для використання в практичній роботі з учнями середнього підрівня початкової мистецької освіти. Окреслено зміст методики, який передбачає формування базових вокальних навичок та окремих складників сучасних вокальних технік, ознайомлення із засобами виразності сучасного вокального мистецтва та творчо-практичне опановування сучасними вокальними техніками й специфічними виразними засобами. Розроблено програму середнього підрівня початкової мистецької освіти загального мистецького спрямування «Естрадний вокал».^UThe dissertation reflects a scientific and methodological solving the problem of teaching pop vocal to students of secondary sublevel of primary art education and presents the theoretically grounded methods of the forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus. The world experience of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is considered. The modern trends of music education are singled out, and the state of scientific and pedagogical knowledge on the problem of pop vocal pedagogy is clarified. The essence and structure of a contemporary pop vocal-performing thesaurus are highlighted. The structural-functional model of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is developed, the criteria are defined and the levels of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus are characterized. The course of the formation experiment on introduction of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is described and the analysis of dynamics of levels of formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is made. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that: for the first time the essence of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in two dimensions – as a value-oriented personal-activity quality of a pop vocalist and as a pedagogical phenomenon is revealed; the concept of «contemporary pop vocal-performing thesaurus» is proposed and its structure which consists of cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, interpretive and artistic-figurative components and their traditional and specific elements is defined; the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is theoretically justified on the basis of anthropological, holistic-emergent, vital-axiological, creative-acmeological, integrative, competent, praxiological and child-centered approachs, and its structural and functional model which consists of purpose, tasks, functions, general didactic, adapted and original (the principle of artistic and pedagogical support of independent group interaction and the principle of co-creative team communication) pedagogical principles, pedagogical conditions, content, forms, traditional, creative and original methods (the method of deformation of audio- and video-files, the method of analytical audition, the method of empathic cooperation, the method of genre-stylistic experiment and the method of spontaneous-intuitive improvisation) is developed; the criteria (cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, creative-interpretive and artistic-figurative) are defined and the levels (high, medium, low) of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education are characterized; the necessary diagnostic tools (author's questionnaires and tests, adapted test «Sketches» by P. Torrens) to determine the effectiveness of the author's methodology is developed.The theoretical significance of the dissertation consist in that the theory and methods of music education are supplemented with new pedagogical principles and conditions and original methods; the terms «thesaurus», «musical thesaurus», «performing thesaurus», «pop vocal thesaurus» are clarified in the context of pedagogy of pop vocal art; the concept of «formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus» is concretized. The practical significance lies in the development, implementation and testing of pedagogical principles, conditions and methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus suitable for use in practical work with students of secondary level of primary art education. The content of the methods which provides for the forming of basic vocal skills and some components of contemporary vocal techniques, acquaintance with the means of expression of contemporary vocal art and creative and practical mastery of contemporary vocal techniques and specific expressive means is outlined. The program of the secondary sublevel of primary art education of the general art direction «Pop vocal» is developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Сергієнко Т. В. 
Формування навичок фахової медичної комунікації в іноземних студентів медичних університетів / Т. В. Сергієнко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації викладено нове розв'язання проблеми формування навичок фахової медичної комунікації (НФМК) в іноземних студентів медичних університетів. Актуальність теми зумовлена соціально-професійною затребуваністю мовноосвітньої компетентності майбутніх лікарів, недостатнім висвітленням питання в науково-методичній літературі, наявністю низки суперечностей у сфері функціонування об'єкта дослідження, що сповільнюють процес мовної підготовки іноземних студентів до професійної медичної комунікації. З'ясовано стан вивчення проблеми формування навичок фахової медичної комунікації в іноземних студентів; виконано огляд наукової літератури з теми та нормативних документів; окреслено науково-теоретичні засади дослідження; розроблено його термінологічний апарат.На підставі теоретичного аналізу досліджуваної проблеми з'ясовано сутність та структуру фахової медичної комунікації. Окреслено структуру комунікативного плану лікаря, у якому поєднані мовленнєві дії протокольного та ситуативного характеру, що визначає зміст і напрям комунікації. Конкретизовано сутність поняття навички та комунікативної навички в контексті проблематики дослідження як діяльнісно-рольового складника професійної компетентності лікаря. З огляду на визначені змістові характеристики комунікативних навичок виокремлено репертуар навичок аудіювання, говоріння та діалогової взаємодії в типових комунікативних ситуаціях інтерпрофесійного спілкування: знайомства з пацієнтом, системного опитування, об'єктивного обстеження, надання рекомендацій. Сформульовано дефініції базових понять дослідження: «фахова медична мова», «фахова медична комунікація», «навички фахової медичної комунікації», «процес формування навички фахової медичної комунікації», «сформованість навичок фахової медичної комунікації». Вмотивовано обрання компетентнісного підходу як пріоритетного та найбільш продуктивного в контексті формування НФМК в іноземних студентів-медиків його орієнтацією на результат, гнучкістю, націленістю на модернізацію навчання. Визначено ефективні науково-педагогічні принципи процесу формування НФМК: загальнодидактичні, принципи навчання чужої мови та принципи професійно зорієнтованої мовної освіти в умовах медичного університету.Розроблено концептуальну модель, визначено її мету, яка полягає в ефективному управлінні процесом системної діяльності з формування НФМК для всебічного забезпечення його продуктивності на засадах компетентнісного підходу до навчання української мови іноземних студентів. Сформовано структуру моделі, яка містить чотири взаємопов'язані блоки: змістовий (мета, компоненти змісту навчання), дидактичний (лінгводидактична програма формування НФМК, етапи навчання, фаховий комунікативний комплекс, очікувані результати), оцінювальний (критерії та показники сформованості), результативний (сформованість НФМК за рівнями: високий, достатній, середній низький). Аргументовано ефективність використання розробленої в дисертації методики, за якою до змісту та методичного наповнення чинної програми, календарно-тематичного плану та методичного забезпечення додається фаховий комунікативний комплекс (ФКК), а саме: професійно зорієнтований та концептуально систематизований мовленнєвий матеріал, насичений медичною тематикою, лексикою та термінологією, який застосовується в усіх видах мовленнєвої діяльності та в усіх комунікативних ситуаціях інтерпрофесійного медичного спілкування. ФКК містить: фахову комунікативну тему; фаховий лексичний мінімум; фаховий текст; фаховий діалог; систему фахово спрямованих тренувальних вправ; інтерактивні форми фахово й комунікативно зорієнтованого навчання; вправи й завдання, спрямовані на системне повторення вивченого матеріалу. Ідея доцільності та пріоритетності застосування ФКК в запропонованому вигляді підтверджується тим, що цей комплекс забезпечує послідовне й багаторазове повторення лексики, граматичних форм та синтаксичних конструкцій в мовленнєво видозмінених варіантах і тим самим уможливлює адекватну рецепцію та автоматизоване відтворення й продукування цих мовних засобів і формування та закріплення комунікативної навички. Визначено етапи формування НФМК – початковий, мовленнєво-накопичувальний, комунікативно-діяльнісний та аналітично-креативний – та перелік мовленнєвих компетентностей, якими мають оволодіти майбутні лікарі підчас кожного з них.^UThe dissertation presents a new solution to the problem of forming professional medical communication skills (PMCS) among foreign students of medical universities. The relevance of the topic is determined by the socio-professional demand for language competence of future doctors, insufficient coverage of the issue in the scientific and methodological literature, the presence of a number of contradictions in the functioning of the object of study, which slows down the language training of professional medical communication for foreign students. The state of studying the problem of formation of professional medical communication skills among foreign students is clarified; the review of scientific literature on the topic and regulations is undertaken; the scientific and theoretical bases of research are outlined; its research vocabulary is developed.Based on the theoretical analysis of the researched problem, the essence and structure of professional medical communication are clarified. The structure of the communicative plan of the doctor is outlined, in which vocal acts of protocol and situational character are combined, which determines the content and direction of communication. The essence of the concept of skill and communication skill in the context of research issues as an activity- and role-based component of a doctor's professional competence is specified. Given the defined semantic characteristics of communication skills, the repertoire of listening, speaking and dialogue interaction in typical communicative situations of interprofessional communication is distinguished: acquaintance with the patient, systems review, objective examination, providing the recommendations. Definitions of basic research concepts are formulated: «professional medical language», «professional medical communication», «professional medical communication skills», «process of formation of professional medical communication skills», «skills formedness of professional medical communication». The choice of the competence approach as a high-priority and the most productive in the context of the formation of PMCS among foreign medical students is motivated by its result-oriented approach, flexibility, focus on modernization of education. Effective scientific and pedagogical principles of the process of PMCS formation are determined: common didactic, principles of foreign language teaching and principles of professionally oriented language education in the conditions of medical university.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Дячук Н. М. 
"Формування англомовної аудитивної компетентності учнів старших класів закладів загальної середньої освіти" / Н. М. Дячук. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова новизна дисертаційного дослідження полягає у тому, що в ньому вперше теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено методику формування англомовної аудитивної компетентності учнів старших класів закладів загальної середньої освіти, яка передбачає поетапне формування навичок і вмінь англомовного аудіювання з використанням аудіо- та відеоподкастів; застосування підсистеми вправ і завдань, спрямованої на розвиток психофізіологічних механізмів аудіювання, формування вмінь глобального, детального та критичного аудіювання, вмінь використовувати стратегії аудіювання та розвиток мотивації; уточнено сутність і структуру англомовної аудитивної компетентності старшокласників із виокремленням її складових (знань, навичок, умінь, стратегій аудіювання, психофізіологічних механізмів, досвіду, цінностей, та мотивації); уточнено та доповнено критерії відбору навчальних матеріалів для формування англомовної аудитивної компетентності старших школярів.Практичне значення дослідження полягає у розробці комплексів вправ і завдань для формування англомовної аудитивної компетентності учнів старших класів закладів загальної середньої освіти з використанням подкастів, розробці методичних рекомендацій щодо використання різних видів подкастів (відповідно до авторської класифікації) у навчанні учнів старших класів аудіювання англійською мовою.На основі здійсненого у дослідженні аналізу науково-методичної літератури з'ясовано сучасний стан вивчення питання формування англомовної аудитивної компетентності. Досліджено основні психофізіологічні та лінгводидактичні особливості аудіювання як виду мовленнєвої діяльності, який ґрунтується на процесах сприйняття, пам'яті, уваги та мислення й залежить від рівня сформованості мовленнєвих умінь реципієнта, його досвіду, емоційного стану, мотивації та якісних і кількісних характеристик тексту, який прослуховується. Встановлено, що функціонування пам'яті є основою для механізму ймовірнісного прогнозування, котрий включає в себе лінгвістичне, змістове і структурне прогнозування та дозволяє шляхом порівняння мовних сигналів із стереотипами, закладеними в свідомості реципієнта, передбачати інформацію та відновлювати прогалини в її сприйнятті з метою розуміння мовлення співрозмовника. Оскільки обробка інформації, сприйнятої на слух, здійснюється на сигніфікативному, пресупозиційному, інтенційному, конотативному та когнітивному рівнях, необхідно враховувати та розвивати психофізіологічні механізми, що беруть участь у процесі аудіювання з метою успішного формування іншомовної аудитивної компетентності. Проведено методичний експеримент з метою перевірки дієвості реалізації розробленої методики формування англомовної аудитивної компетентності учнів старших класів закладів загальної середньої освіти з використанням створеної підсистеми вправ і завдань. Для діагностики рівня сформованості англомовної аудитивної компетентності старшокласників визначено дескриптори рівнів сформованості англомовної аудитивної компетентності старшокласників на основі чотирьох критеріїв (розуміння загального змісту повідомлення, розуміння деталей повідомлення, аналіз та оцінка почутого, здатність використовувати мовленнєві навички та вміння у процесі комунікації на основі почутого).За результатами післяекспериментального зрізу доведено ефективність розробленої методики для формування англомовної аудитивноїкомпетентності з використанням подкастів і доцільність її використання з виконанням учнями створеної підсистеми вправ і завдань. Експериментальна апробація авторської методики лягла в основу укладення методичних рекомендацій щодо організації навчання англомовного аудіювання учнів старших класів закладів загальної середньої освіти.Ключові слова: англомовна аудитивна компетентність, подкасти, модель навчання, критерії відбору навчального матеріалу, учні старших класів закладів загальної середньої освіти, стратегії аудіювання, психофізіологічні механізми аудіювання, глобальне аудіювання, детальне аудіювання, критичне аудіювання.^UThe scientific novelty of the research lies in the fact that the methodology of the development of English listening competence of senior students of comprehensive schools with the use of podcasts, which provides for the gradual development of English listening skills and abilities using audio and video podcasts, application of a subsystem of exercises and tasks aimed at the development of psychophysiological mechanisms of listening, the formation of skills of global, detailed and critical listening, the ability to use listening strategies and the development of motivation, is theoretically substantiated, developed and experimentally tested for the first time; the essence and structure of English listening competence of senior school students are clarified and its components (knowledge, skills, abilities, listening strategies, psychophysiological mechanisms, experience, values, and motivation) are pointed out; the criteria for the selection of educational materials for the development of English listening competence of senior students have been clarified and supplemented.The practical significance of the paper lies in creating a subsystem of exercises and tasks for the development of English listening competence of senior students of comprehensive schools using podcasts, the development of guidelines for the use of different types of podcasts (according to the author's classification) in teaching senior students to be effective listeners.Based on the analysis of scientific and methodological investigations carried out in the thesis, the current state of study of the development of English listening competence is clarified. The main psychophysiological and linguodidactic features of listening as a type of speech activity which is based on the phenomena of perception, memory, attention and thinking, and depends on the level of language skills of the recipient, his or her experience, emotional state, motivation and qualitative and quantitative characteristics of the text which is being listened to are investigated. It has been established that the functioning of memory is the basis for the mechanism of prediction, which includes linguistic, semantic and structural prediction and allows, by means of comparing speech signals with stereotypes embedded in the consciousness of the recipient, predicting information and compensating for the flaws in its perception to ensure understanding of an interlocutor. The processing of the information perceived through listening on various levels of perception emphasizes the need for taking into account and training the psychophysiological mechanisms involved in the listening process in order to successfully develop foreign language listening competence.The study identified listening difficulties related to the organization of the listening process, linguistic and non-linguistic factors, individual characteristics of the recipient and the conditions of perception. In accordance with the outlined difficulties, ways of overcoming them have been proposed in order to effectively develop foreign language listening competence and prepare students for verbal interaction in course of real communication. Based on the analysis of the difficulties of listening competence development, the principles of teaching foreign language listening to senior students are proposed, aimed at achieving the practical, developmental, educational as well as linguistic and cultural purpose of listening.An experiment was conducted to verify the effectiveness of the proposed methodology for the development of English listening competence of senior students of comprehensive schools using the created subsystem of exercises and tasks. To diagnose the level of English listening competence of senior students, the description of English listening competence levels of senior students has been provided on the basis of four criteria (understanding the general content of the message; understanding the details of the message; analysis and evaluation of the information perceived; ability to use language skills when communicating).According to the results of the post-experimental testing, the effectiveness of the proposed methodology for the development of English listening competence using podcasts and its feasibility have been proved. Experimental testing of the methodology developed by the author of the thesis formed the basis for the suggested set of methodological recommendations for the organization of English listening training for senior students in comprehensive schools.Key words: English listening competence, podcasts, learning model, criteria for the selection of educational material, senior students of comprehensive schools, listening strategies, psychophysiological mechanisms of listening, global listening, detailed listening, critical listening.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського