Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>K=АБІЛЬТАРОВА<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Абільтарова Е. Н. 
Методика навчання майбутніх інженерів-педагогів охорони праці з використанням комп'ютерних технологій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Е. Н. Абільтарова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан розробки проблеми у психолого-педагогічній та науково-методичній літературі. Розроблено методику та модель навчання майбутніх інженерів-педагогів охорони праці з використанням комп'ютерних технологій. Запропоновано електронний підручник з дисципліни "Основи охорони праці". Обгрунтовано концептуальні підходи й організаційно-педагогічні умови ефективного впровадження комп'ютерних технологій у навчальний процес підготовки інженерів-педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж. р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА381616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
2.

Абільтарова Е. Н. 
Теоретичні і методичні основи формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.04 / Е. Н. Абільтарова. — Б.м., 2023 — укp.

Теоретично обґрунтовано та розроблено концепцію формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці, що є теоретичною основою їхньої підготовки до забезпечення безпеки праці персоналу підприємств, організацій, установ; розроблено, обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність педагогічної системи формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці, спрямовану на вдосконалення мотиваційно-ціннісної сфери, професійних знань, умінь, навичок щодо попередження й профілактики виробничого травматизму та розвитку професійно важливих якостей, набуття досвіду здійснення безпечної професійної діяльності й комунікації з питань безпеки праці, структурними елементами якої визначено: цілі, зміст, форми організації навчальної діяльності, методи, технології, комплекс навчально-методичного забезпечення, що уможливлює підвищення рівня сформованості культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці з урахуванням сучасних вимог; обґрунтовано педагогічні умови, що сприяють позитивній динаміці формування мотивів, професійних знань і вмінь, професійно важливих якостей у майбутніх інженерів з охорони праці: формування мотивації до оволодіння культурою безпеки професійної діяльності; оновлення змісту професійної підготовки з урахуванням компонента культури безпеки професійної діяльності на основі міждисциплінарної інтеграції; впровадження інноваційних технологій навчання; застосування методів та форм моделювання небезпечних ситуацій професійної діяльності; спроєктовано модель формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці, що складається з чотирьох взаємопов’язаних блоків: цільового (мета, завдання); теоретико-методологічного (концепція, методологічні підходи, принципи, структура культури безпеки професійної діяльності); змістово-процесуального (етапи реалізації педагогічної системи, зміст, форми, методи, технології, комплекс навчально-методичного забезпечення); діагностувально-результативного (етапи й критерії діагностування, рівні сформованості, результат) та уможливлює позитивні зміни у рівнях сформованості культури безпеки професійної діяльності майбутніх інженерів з охорони праці; удосконалено: зміст формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці; удосконалення полягає у відборі та структуруванні змісту, який містить такі компоненти: працеохоронний (оволодіння студентами інженерно-технічними, санітарно-гігієнічними, інформаційно-аналітичними, моніторинговими знаннями і вміннями); організаційно-управлінський (формування у студентів знань, умінь щодо створення, функціонування й удосконалення системи управління охороною праці на підприємстві, в установах і організаціях); правовий (формування правових знань і практичних умінь застосування законодавчих і нормативних вимог у галузі охорони праці); ергономічний (формування цілісного уявлення про ергономічні особливості трудового процесу, методи і способи створення комфортних і безпечних умов праці); здоров’язбережувальний (містить систему медико-біологічних знань про методи і засоби профілактики загальних і професійних захворювань); комунікативний (розвиток комунікаційних умінь і навичок міжособистісної взаємодії); методику формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці, що забезпечує формування мотивації та позитивного ставлення до безпеки праці, професійних знань і вмінь, професійно важливих якостей, досвіду здійснення безпечної професійної діяльності; удосконалення полягає у виокремленні та конкретизації: груп методів (проблемний, модерації, тренінговий, «мозкового штурму», моделювання професійної діяльності); форм організації освітнього процесу формування культури безпеки професійної діяльності та технологій навчання (ігрові, проєктні, кейсові, співпраці, вітагенного навчання, інформаційно-комунікаційні), що передбачають інтерактивну взаємодію; етапів, згідно з якими реалізується методика формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх інженерів з охорони праці з урахуванням сучасних вимог^UThesis for the scientific degree of Doctor of Pedagogical Sciences in the specialty 13.00.04 – Theory and Methods of Professional Education. – Institute of Vocational Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, 2023. The theoretical foundation and development of the author's concept of forming a safety culture in the professional activities of future labor protection engineers have been substantiated, which is the theoretical basis for their preparation for professional activity on the principles of a safety culture, aimed at: updating the content of the safety culture component; ensuring effective interaction and cooperation of students, teachers of higher education institutions, representatives of labor protection authorities and labor protection services of enterprises, organizations; combining methodological approaches and principles of safety culture formation; scientifically grounded selection of content, forms, methods, technologies that contribute to the increase in the level of safety culture formation in future labor protection engineers in higher education institutions. Pedagogical conditions for the formation of a safety culture in professional activities in future labor protection engineers were substantiated (formation of motivation for mastering the safety culture of professional activity; updating the content of professional training taking into account the safety culture component based on interdisciplinary integration; introduction of innovative learning technologies; application of methods and forms of modeling dangerous situations in professional activity), which provide positive dynamics in the formation of motives, professional knowledge and skills, professionally important qualities in future labor protection engineers. A model of the formation of a safety culture in professional activities in future labor protection engineers has been designed, which includes the following blocks: target, theoretical-methodological, content-processual and diagnostic-resultant, and facilitates positive shifts in the levels of safety culture formation in future labor protection engineers. A system of criteria for the formation of a safety culture in the professional activities of future labor protection engineers and the corresponding indicators have been proposed: motivational-value, intellectual-cognitive, activity-behavioral, subject-reflexive. The levels of safety culture formation in future labor protection engineers have been identified: basic (reproductive), sufficient (constructive) and high (creative). The effectiveness of the pedagogical system of forming a safety culture in professional activities in future labor protection engineers has been developed and experimentally verified. The pedagogical system is based on the principles of systemic, humanistic, cultural, axiological, subject-subject, competency-based, ergonomic, activity, contextual, environmental approaches. Such a pedagogical system is aimed at implementing the goals, content of learning, forms of organizing educational activities, methods, technologies. The content of forming a safety culture in professional activities in future labor protection engineers has been improved - the improvement lies in the selection and structuring of content, which includes such content components: labor protection, organizational management, legal, ergonomic, health-preserving, communicative. The results of the experimental implementation of the pedagogical system were summarized and the prospects for forming a safety culture in professional activities in future labor protection engineers were predicted. Methodological recommendations for forming a safety culture in professional activities in future labor protection engineers in higher education institutions have been prepared.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського