Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (42)Книжкові видання та компакт-диски (9)
Пошуковий запит: (<.>K=ІРЛАНДІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Янюк С. В. 
Механізми державного регулювання територіальної оборони України / С. В. Янюк. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено актуальним проблемам державного регулювання територіальної оборони та його механізмам в Україні. Розкрито основні теорії, які лягли в основу визначень, опису й характеристик категорії «державне регулювання» зарубіжних фахівців, а також виділено теорії державного регулювання, в контексті яких розглядають категорію «державне регулювання територіальної оборони». Показано, що державне регулювання територіальної оборони тлумачать у контексті теорії суспільних інтересів, де особливе місце відведено суспільним благам (моделі США, шведська, австрійська), до яких належить територіальна оборона. Відзначено роль уряду як соціального планувальника при державному регулюванні стандартів безпеки.Виокремлено основні принципи державного регулювання територіальної оборони як підґрунтя формування та реалізації державної політики у сфері оборони, прогнозування й розробка програм з питань територіальної оборони, котрі мають бути визначені на законодавчому рівні.Надано авторську характеристику системи територіальної оборони України, механізмів державного регулювання територіальної оборони України.Згруповано функції відповідних структурних підрозділів обласних державних адміністрацій відповідно до механізмів державного регулювання територіальної оборони. Продемонстровано співвідношення та функції відповідних структурних підрозділів зі змістом низки виокремлених механізмів державного регулювання територіальної оборони України: правового, організаційного, адміністративного, політичного, соціального, економічного, освітньо-культурного, координаційного, інформаційного.Проведено аналіз механізмів державного регулювання територіальної оборони зарубіжних держав (США, Великобританія, Франція, Фінляндія, Швеція, Китай, Ірландія, Польща, Румунія, Литва, Латвія, Естонія).Показано особливості організації територіальної оборони в Україні.Продемонстровано доцільність розроблення й формування системи механізмів державного регулювання територіальної оборони, де кожен з них є елементом загальної системи й виконує свої функції.Виокремлено основні механізми державного регулювання територіальної оборони України. Запропоновано групи методів для формування й запровадження механізмів державного регулювання територіальної оборони. Розроблено концептуальну модель механізмів державного регулювання територіальної оборони України.^UThe dissertation is devoted to actual problems of state regulation of territorial defense and its mechanisms in Ukraine. Author of the dissertation research:– generalized research on territorial defense issues and it is determined that the latter is being studied as a phenomenon and as a process;– highlighted the basic scientific approaches to understanding and characterization of territorial defense as a system, activity, interaction, influences;– the basic theories that underlie the definitions, descriptions and characteristics of the category of «state regulation» of foreign experts are highlighted, as well as theories of state regulation in the context of which the category «state regulation of territorial defense» is considered;– it is shown that state regulation of territorial defense is considered in the context of the theory of public interests, where a special place is given to the public goods (US models, Swedish, Austrian) to which territorial defense belongs. The role of the government as a social planner in state regulation of security standards is outlined;– the basic principles of state regulation of territorial defense as a basis for the formation and implementation of state policy in the field of defense, forecasting and development of programs on issues of territorial defense, which should be defined at the legislative level;– periodization of the dynamics of changes of the territorial defense entities in the legislation of Ukraine was made;– the author's characteristics are given to the system of territorial defense of Ukraine, mechanisms of state regulation of territorial defense of Ukraine;– grouped the functions of the respective structural units of the regional state administrations in accordance with the mechanisms of state regulation of territorial defense;– demonstration of correlation of the Program and functions of the respective structural units with the content of a number of separate mechanisms of state regulation by the territorial defense of Ukraine: legal, organizational, administrative, political, social, economic, educational, cultural, coordination, information;– analysis of mechanisms of state regulation of territorial defense of foreign states (USA, UK, France, Finland, Sweden, China, Ireland, Poland, Romania, Lithuania, Latvia, Estonia);– features of organization of territorial defense in Ukraine are shown;– the expediency of developing and forming a system of state regulation mechanisms for territorial defense has been demonstrated, where each mechanism is an element of the general system and performs its functions;– the main mechanisms of state regulation of the territorial defense of Ukraine, which should be considered as a certain system of purposeful influence of the state, have been identified;– groups of methods for forming and introducing mechanisms of state regulation of territorial defense are proposed; – a conceptual model of mechanisms of state regulation of territorial defense of Ukraine has been developed;– proposals for the development of territorial defense in Ukraine have been formulated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Шекета М. М. 
Ірландія та Каталонія: сепаратистська симетрія в Європі.: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / М. М. Шекета. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт дослідження – сепаратистські рухи в Ірландії та Каталонії. Мета дисертаційного дослідження є сформулювати та порівняти передумови виникнення та особливості конфлікту в Каталонії та Північній Ірландії, окреслити основні тенденції впливу вказаних конфліктів на глобальні та європейські процеси інтеграції, визначити перспективи сепаратистського руху для сучасної системи міжнародних відносин. Методологічну основу дослідження становлять філософські, загальнонаукові та спеціальні політологічні наукові методи дослідження. Серед філософських (універсальних) методів використовують діалектичний, герменевтичний та аналітичний. Основу дисертаційного дослідження становить порівняльний методологічний підхід – вивчення сепаратистських рухів в Ірландії та Каталонії. Використання даного методу дозволяє провести систематичний та структурований аналіз схожих та відмінних рис між обома випадками, надаючи цінні уявлення про динаміку сепаратизму в різних регіонах Європи. Крім того, з метою досягнення поставленої у дисертації мети та вирішення наукових завдань використано комплекс загальнонаукових та спеціально-наукових методів, а саме: синергетичний, контент-аналіз, івент-аналіз, компаративний, біхевіористський, когнітивного картування, статистичний, метод наукового моделювання політичної дійсності, інтегроване застосування універсальних (загальнологічних) методів дослідження (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції). Отримані в ході дослідження висновки викликають зацікавленість як у науково-теоретичному, так і в практичному аспектах можливістю їх використання у: науково-дослідницькій сфері, навчальному процесі, у практичній діяльності політиків та міжнародних організацій щодо прийняття політичних рішень. Наукова новизна отриманих результатів визначається тим, що вперше в українській політологічній науці здійснене ґрунтовне і всебічне дослідження явища сепаратизму на прикладі двох сепаратистських рухів в Європі – Північної Ірландії та Каталонії та визначено подальші перспективи існування сепаратизму в країнах-членах ЄС, сформульовано низку нових теоретичних висновків і узагальнень. Уперше: здійснено порівняння спільних та відмінних стратегій сепаратистських рухів в Ірландії та Каталонії; систематизовано наявні концепції щодо застосування терміну «сепаратизм», його особливостей, походження; проведено комплексний політико-правовий аналіз права на самовизначення в праві ЄС та відповідь ЄС на прояви сепаратизму та радикалізації; проаналізовано перспективи існування проблеми сепаратизму та радикалізму в Європі у найближчому майбутньому та розроблено авторську періодизацію етапів становлення каталонської та ірландської самоідентифікація.^UThe object of the study is separatist movements in Ireland and Catalonia. The purpose of the dissertation research is to formulate and compare the prerequisites for the emergence and features of the conflict in Catalonia and Northern Ireland, to outline the main trends of the impact of these conflicts on global and European integration processes, to determine the prospects of the separatist movement for the modern system of international relations. The methodological basis of the research is philosophical, general scientific and special political scientific research methods. Among the philosophical (universal) methods used are dialectical, hermeneutic and analytical. The basis of the dissertation research is a comparative methodological approach - the study of separatist movements in Ireland and Catalonia. The use of this method makes it possible to carry out a systematic and structured analysis of similar and different features between both cases, providing valuable insights into the dynamics of separatism in different regions of Europe. In addition, in order to achieve the goal set in the dissertation and solve scientific problems, a complex of general scientific and special scientific methods was used, namely: synergistic, content analysis, event analysis, comparative, behaviorist, cognitive mapping, statistical, method of scientific modeling of political reality , integrated application of universal (general science) research methods (analysis, synthesis, abstraction, generalization, induction, deduction). The conclusions obtained in the course of the study arouse interest in both scientific and theoretical aspects, as well as in practical aspects, the possibility of their use in: the scientific and research field, the educational process, in the practical activities of politicians and international organizations regarding political decision-making. The scientific novelty of the obtained results is determined by the fact that, for the first time in Ukrainian political science, a thorough and comprehensive study of the phenomenon of separatism was carried out on the example of two separatist movements in Europe – Northern Ireland and Catalonia, and further prospects for the existence of separatism in EU member states were determined, a number of new theoretical conclusions were formulated and generalizations For the first time: a comparison of common and different strategies of separatist movements in Ireland and Catalonia was made; existing concepts regarding the use of the term «separatism», its features, origin are systematized; a comprehensive political and legal analysis of the right to self-determination in EU law and the EU’s response to manifestations of separatism and radicalization was carried out; the prospects of the existence of the problem of separatism and radicalism in Europe in the near future were analyzed and the author’s periodization of the stages of the formation of Catalan and Irish self-identification was developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Остап’як М. М. 
Спрощене позовне провадження в цивільному судочинстві України та країнах ЄС (порівняльно-правовий аналіз).: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / М. М. Остап’як. — Б.м., 2024 — укp.

Об’єктом дослідження є сукупність цивільних процесуальних правовідносин, що виникають під час розгляду справ у порядку спрощеного позовного провадження в цивільному судочинстві України та країн-членів ЄС. Предметом дослідження є спрощене провадження в цивільному судочинстві України та країн-членів ЄС.Методологічною основою дослідження є філософські, загальнонаукові та спеціально-юридичні методи. Основою філософського пізнання є діалектичний метод, за допомогою якого розглядалися тенденції розвитку інституту спрощеного позовного провадження. Загальнонауковими є методи емпіричного та теоретичних досліджень. Шляхом спостереження, яке є одним із методів емпіричного дослідження, ми здобули початкову інформацію щодо спрощеного позовного провадження. За методом порівняння ми зіставили національне законодавство і законодавство країн-членів ЄС щодо регулювання тотожних, або схожих правовідносин за допомогою цивільних процесуальних інститутів спрощеного позовного провадження. Метод системного аналізу допоміг розглянути спрощене провадження в цивільному судочинстві як єдину систему, виявити його вплив на цивільне судочинство в цілому та його окремі інститути. Новизна обумовлена тим, що в результаті проведеного дослідження сформульовано наступні положення, висновки й пропозиції, які володіють науковою новизною та виносяться на захист: уперше: 1)?наведено перелік критеріїв для визначення того, чи слід розглядати певну справу як незначної складності; 2)?виокремлено способи спрощення цивільного судочинства, щодо розгляду малозначних справ в країн-членів ЄС, які можна поділити на наступні; 3)?обгрунтовано позицію щодо зменшення верхньої межі грошового порогу віднесення справи до категорії малозначної, якщо ціна позову не перевищує п'ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 4)?аргументовано виключити з категорії малозначних справи про захист прав споживачів та визначити їх як справи незначної складності, які водночас потребують швидкого і ефективного вирішення спору за наявності умов передбачених ЦПК України; 5)?розвинуто позицію щодо запозичення досвіду Великої Британії в частині застосування процедури онлайн медіації у малозначних спорах в національне законодавство України; 6)?обгрунтовано проведення підготовчого провадження у справі, яка розглядається судом в порядку спрощеного позовного провадження, якщо це призведе до ефективного розгляду справи; 7)?доведено необхідність застосовувати спеціальні шаблони-форми для подачі процесуальних заяв в порядку спрощеного позовного провадження за аналогом «Європейської процедури розгляду дрібних справ» чи форм-шаблонів, які існують в країн-членів ЄС (Ірландія, Польща, Латвія, Литва, Румунія, Словенія); 8)?обгрунтовано тезу про те, що треті особи з самостійними вимогами мають брати участь лише у загальному позовному провадженні, а не в спрощеному; 9)?запропоновано зменшити строки на апеляційне оскарження справ, якщо вони розглядалися в порядку спрощеного позовного провадження.^UThe object of the study is a set of civil procedural legal relations that arise during the consideration of cases in the order of simplified legal proceedings in the civil court of Ukraine and EU member states. The subject of the study is simplified proceedings in the civil court of Ukraine and EU member states. The methodological basis of the research is philosophical, general scientific and special legal methods. The basis of philosophical knowledge is the dialectical method, with the help of which trends in the development of the institute of simplified legal proceedings were considered. The methods of empirical and theoretical research are general scientific. By means of observation, which is one of the methods of empirical research, we obtained initial information about the simplified legal proceedings. Using the method of comparison, we compared the national legislation and the legislation of the EU member states regarding the regulation of identical or similar legal relations with the help of civil procedural institutes of simplified legal proceedings. The method of system analysis helped to consider simplified proceedings in civil justice as a single system, to reveal its influence on civil justice as a whole and its individual institutions. The novelty is due to the fact that as a result of the conducted research, the following provisions, conclusions and proposals were formulated, which possess scientific novelty and are submitted for protection: for the first time: 1) a list of criteria is given for determining whether a certain case should be considered as of minor complexity; 2) the ways of simplifying civil proceedings regarding the consideration of minor cases in the EU member states are singled out, which can be divided into the following; 3) the position regarding the reduction of the upper limit of the monetary threshold for classifying the case as insignificant, if the price of the claim does not exceed fifty amounts of the subsistence minimum for able-bodied persons, is substantiated;4) reasonedly exclude from the category of minor cases on the protection of consumer rights and define them as cases of minor complexity, which at the same time require a quick and effective resolution of the dispute in the presence of the conditions stipulated by the Code of Civil Procedure of Ukraine; 5) a position has been developed regarding borrowing the experience of Great Britain in terms of the application of the online mediation procedure in minor disputes into the national legislation of Ukraine; 6) it is justified to conduct preparatory proceedings in a case that is being considered by the court in the order of simplified legal proceedings, if this will lead to an effective consideration of the case; 7) it has been proven necessary to use special templates-forms for filing procedural statements in the order of simplified legal proceedings based on the analogue of the "European procedure for consideration of small cases" or template forms that exist in EU member states (Ireland, Poland, Latvia, Lithuania, Romania, Slovenia); 8) the thesis that third parties with independent claims should participate only in general legal proceedings, and not in simplified ones, is substantiated; 9) it is proposed to reduce the terms for appellate appeal of cases, if they were considered in the order of simplified legal proceedings.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського