Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (5)Тематичний інтернет-навігатор (3)Наукова електронна бібліотека (109)Реферативна база даних (3171)Книжкові видання та компакт-диски (1096)Журнали та продовжувані видання (93)
Пошуковий запит: (<.>K=ІНФОРМАТИКА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Нітченко Г.М. 
Зміст і методика підготовки майбутніх учителів трудового навчання з інформатики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.М. Нітченко ; Чернігів. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування змісту та методики підготовки майбутніх учителів трудового навчання з інформатики. Проаналізовано історію розвитку та сучасний стан інформаційних процесів у галузі освіти. Обгрунтовано можливості використання новітніх інформаційних технологій у професійній діяльності вчителя трудового навчання. Визначено обсяг необхідних знань, умінь і навичок, необхідних майбутньому вчителю трудового навчання для успішної професійної самореалізації. Для визначення змісту дисципліни "Інформатика" використано загально-дидактичні та специфічні принципи добору, а також професіографічний підхід і метод експертного оцінювання. Розглянуто основні методичні підходи до викладання дисципліни "Інформатика". Встановлено критерії оцінювання знань та умінь з інформатики, визначено рівні готовності майбутніх учителів трудового навчання до використання інформаційних технологій у професійній діяльності. Розроблено модель формування інформатичної компетентності майбутнього вчителя трудового навчання. Визначено ефективність розробленої програми з інформатики та запропонованої методики підготовки майбутніх учителів трудового навчання з даної дисципліни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА360315

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Васілакін В.В. 
Інформаційна система моніторингу знань студентів на основі об'єктно-орієнтованої моделі предметної області: автореф. дис... канд. біол. наук: 14.03.11 / В.В. Васілакін ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему синтезу систем моніторингу знань для управління самостійною роботою кредитно-модульного навчання в розподіленому інформаційно-освітньому середовищі. Розроблено концепцію інформаційної системи моніторингу знань студентів для організації персоніфікованої самостійної роботи студентів в єдиному інформаційно-освітньому середовищі. Розроблено модель такої системи щодо теоретичних знань студентів на підставі принципів функціональної системи П. Анохіна, яка уможливлює саморегуляцію навчального процесу. Створено технологію аналізу змісту структури навчальних курсів "Біохімія" та "Медична інформатика" з метою побудови об'єктно-орієнтованої еталонної моделі знань предметної області, описаної за допомогою онтології. Створена біологічно-орієнтована інформаційна технологія дозволяє динамічно перебудувати сценарій навчання в автоматизованій навчальаній системі відповідно до рівня знань студента. На підставі результатів проведеного експериментального дослідження доведено ефективність розробленої інформаційної технології використання інформаційної системи моніторингу знань студентів у навчальному процесі під час виконання самостійної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)3-267 +
Шифр НБУВ: РА365485

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Добровська Л.М. 
Комп'ютерні експертні системи в професійному навчанні майбутніх лікарів (на пропедевтичному етапі): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.М. Добровська ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Досліджено проблему формування у майбутніх лікарів пропедевтичних професійних знань і прийомів фахової розумової діяльності за допомогою комп'ютерних засобів навчання у формі експертних систем. Показано значення цих систем щодо моделювання професійної лікарської діяльності та активізації навчально-пізнавальної - в студентів, можливість реалізації міжпредметних зв'язків за їх використання у пропедевтичному професійному навчанні майбутніх медиків. Розроблено та експериментально перевірено методику залучення експертних систем під час вивчення дисципліни "медична інформатика", дидактичні умови ефективного їх використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р3-34 с51 +
Шифр НБУВ: РА327679

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Кобильник Т.П. 
Методична система навчання математичної інформатики у педагогічному університеті: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.П. Кобильник ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Запропоновано основні компоненти комп'ютерно-орієнтованої методичної системи навчання математичної інформатики для студентів інформатичних спеціальностей педагогічного університету. На підставі загальних закономірностей і принципів, сучасних підходів і концепцій педагогіки та психології вищої школи обгрунтовано можливість використання систем комп'ютерної математики під час вивчення математичної інформатики та деяких математичних дисциплін у педагогічному університету. Розглянуто особистісно орієнтовані технології навчання (метод проектів, ситуаційне, проблемне, модульно-рейтингове навчання), обгрунтовано доцільність їх використання у процесі вивчення математичної інформатики. Конкретизовано зміст математичної інформатики як навчального предмета для студентів інформатичних спеціальностей педагогічного університету. Розроблено систему вправ і завдань, наведено методичні характеристики занять з курсу "Системи комп'ютерної математики" та спецкурсу "Математична інформатика". Висвітлено результати педагогічного експерименту, які підтверджують ефективність запропонованих компонентів комп'ютерно орієнтованої методичної системи навчання, коректність теоретичних і практичних рекомендацій щодо їх впровадження і використання у навчальному процесі педагогічних університетів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА362749

Географічні рубрики:

      
5.

Сейдаметова З.С. 
Методична система рівневої підготовки майбутніх інженерів-програмістів за спеціальністю "Інформатика": автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / З.С. Сейдаметова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 40 с. — укp.

Обгрунтовано та розроблено методичну систему підготовки інженерів-програмістів за спеціальністю "Інформатика". Визначено теоретичні підходи до структуризації, змісту дисциплін, які є засадничими та забезпечують навчання студентів даній спеціальності. Запропоновано професійний тюнінг студентів спеціальності "Інформатика", що здійснюється у рамках курсового проектування, виробничої практики та виконання підсумкових кваліфікаційних робіт. Проведено експериментальне впровадження побудованої методичної системи до навчального процесу та доведено високу ефективність запропонованої методичної системи. Показано можливість підготовки майбутніх інженерів-програмістів, які мають необхідні когнітивні та практичні навички.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА354797

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Меджитова Л. М. 
Методичні засади педагогічної діагностики навчальних досягнень старшокласників з інформатики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. М. Меджитова ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано вибір освітніх тестів як інструменту вимірювання успішності навчання та вибір математичної моделі для обробки й інтерпретації результатів їх застосування. Розроблено методику педагогічної діагностики навчальних досягнень учнів старших класів з інформатики для автоматизації обчислення числових показників. Запропоновано методику підготовки тестових завдань спільно з учнями та іншими фахівцями у віддаленому режимі за допомогою wiki-сайту "Освітні вимірювання: інформатика".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р21-38 + Ч421.28
Шифр НБУВ: РА373763 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Вембер В.П. 
Методичні основи проектування та використання електронного підручника з інформатики для загальноосвітньої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.П. Вембер ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано методику проектування та використання електронних підручників (ЕП) у навчальному процесі загальноосвітньої школи за умов класно-урочної системи навчання на прикладі вивчення дисципліни "Інформатика". Розкрито сутність поняття ЕП, визначено рівні його інтерактивності. Проаналізовано стан розробки ЕП для загальноосвітньої школи та їх впровадження у навчальний процес. Створено модель ЕП. Встановлено науково-методичні вимоги та наведено рекомендації щодо проектування ЕП для загальноосвітньої школи. Обгрунтовано умови ефективного використання розроблених електронних засобів навчального призначення (ЕЗНП) учителями й учнями. Показано переваги існуючих ЕЗНП, які використовуються у загальноосвітніх навчальних закладах, виділено типові недоліки й обгрунтовано шляхи їх подолання. Визначено дидактичну роль ЕП у навчально-методичному комплекті навчання шкільних дисциплін. Розроблено методичні рекомендації щодо використання ЕП з інформатики, побудованого на основі запропонованої моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.7 +
Шифр НБУВ: РА362645

Рубрики:

      
8.

Хазіна С.А. 
Формування вмінь комп'ютерного моделювання майбутніх вчителів фізики в процесі навчання інформатики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С.А. Хазіна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 24 с. — укp.

Запропоновано концепцію системи наскрізного навчання комп'ютерного моделювання (КМ) майбутніх учителів фізики у процесі навчання інформатики. Розроблено навчально-методичне забезпечення курсу "Комп'ютерне моделювання" для таких студентів. Обгрунтовано порядок використання в процесі наскрізного навчання КМ різних програмних середовищ. Удосконалено зміст, методи та засоби навчання основ КМ у межах передбаченого галузевим стандартом вищої освіти модуля "Моделювання" дисципліни "Інформатика", систему контролю й оцінювання навчальних досягнень з КМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА375629 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Кивлюк О.П. 
Формування елементів комп'ютерної грамотності молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.П. Кивлюк ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему формування в учнів початкових класів елементів комп'ютерної грамотності з урахуванням змісту, педагогічних умов і засобів, за яких цей процес є ефективним. Суть технології реалізації педагогічних умов формування елементів даної грамотності у молодших школярів полягає в організації навчального процесу на базі організації роботи на ПК відповідно до вікових особливостей дітей цього віку, здійснення керівництва процесом формування у них елементів комп'ютерної грамотності вчителем, який володіє певними знаннями, вміннями та навичками предметної галузі "Інформатика", інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ), знає особливості впровадження програмних засобів навчального призначення у молодших класах, особливостей формування елементів комп'ютерної грамотності даних учнів, поєднання репродуктивної та продуктивної діяльності учнів з поступовим зростанням частки самостійної та творчої роботи, цілеспрямованого використання ІКТ і спеціалізованих програмних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.1 +
Шифр НБУВ: РА352091

Рубрики:

      
10.

Кустовська І. М. 
Формування професійно значущих умінь і навичок майбутніх економістів у вищих навчальних закладах: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. М. Кустовська ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2011. — 21 с. — укp.

Проаналізовано різноманітні наукові підходи до визначення професійно значущих умінь і навичок (ПЗУН), та на основі цього аналізу сформульовано поняття "професійно значущі вміння і навички". Запропоновано модель формування ПЗУН майбутніх економістів, яка базується на навчальних технологіях, що розвивають творчість, позитивну мотивацію навчання, активність майбутніх економістів. Розроблено модель, яка включає проблемне та коопероване навчання, самостійну навчально-пізнавальну діяльність, інтеграцію знань, навчання у малих групах, кейс-навчання, дидактичні ігри, проектне та дистанційне навчання, інформаційні технології, технології активного навчання. Доведено відповідність створеної моделі принципам, цілям і вимогам вищої професійної освіти й її ефективність під час формування ПЗУН майбутніх економістів з таких дисциплін, як: економічна інформатика, маркетинг, міжнародна економіка, бухгалтерський облік, економіка підприємств, економіка праці та соціально-трудові відносини, статистика, мікро- та макроекономіка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У. р3(4УКР)
Шифр НБУВ: РА380098 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
11.

Кобрин Н. З. 
Розвиток професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) / Н. З. Кобрин. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – система вищої освіти Канади. Мета дослідження – виявити особливості розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у канадській системі вищої освіти, а також розробити науково-методичні рекомендації щодо використання конструктивних ідей досвіду Канади в умовах українського освітнього середовища. Методи дослідження: аналіз і синтез, індукція і дедукція, узагальнення, порівняння та зіставлення, логічний, історико-генетичний, описовий метод, бесіда, анкетування, інтерв'ювання.Вперше виявлено особливості розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді (вплив зовнішніх чинників – централізованої державної політики щодо інформатизації системи охорони здоров'я, прогресу інформаційно-комунікаційних технологій, людського фактору тощо на кількісну та якісну динаміку розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики; гнучкість змісту освітніх програм, що зумовлена академічною автономією й орієнтованістю закладів вищої освіти на актуальні соціально-економічні потреби; співпраця закладів вищої освіти з роботодавцями, громадськими і професійними організаціями; участь професійних асоціацій у формуванні стратегій розвитку освіти з медичної інформатики); обґрунтовано професійну освіту фахівців з медичної інформатики як науково-педагогічну проблему, в основу якої покладено теорії та концепції медицини, інформатики, менеджменту; виконано ретроспективний аналіз розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді (виокремлено зовнішні та внутрішні передумови становлення освіти з медичної інформатики і запропоновано періодизацію розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді); визначено особливості реалізації професійної освіти фахівців з медичної інформатики у канадській системі вищої освіти на початку ХХІ ст. (неперервність професійної освіти фахівців з медичної інформатики, практична спрямованість їхньої професійної підготовки, застосування діяльнісного та компетентнісного підходів до оволодіння фаховими компетентностями, партнерство і взаємодія сектору вищої освіти з суб'єктами економічної діяльності); розроблено науково-методичні рекомендації щодо використання конструктивних ідей досвіду Канади в умовах університетської освіти України. Уточнено зміст понять «професійна освіта», «медична інформатика як навчальна дисципліна», «медична інформатика як спеціальність», «фахівець з медичної інформатики». Подальшого розвитку набули положення про розвиток вищої освіти на засадах неперервності, компетентнісного підходу до оволодіння професійними уміннями та навичками, співпраці закладів вищої освіти та потенційних роботодавців. У науковий обіг введено нові факти, ідеї, підходи, джерельна база розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики.^UThe system of higher education in Canada is the research object. The research aim is to identify characteristic features of the health informatics professional education development in Canadian higher education system and to offer scientific and methodological recommendations on applying constructive ideas of Canada's experience into the Ukrainian educational environment.The research methods: analysis and synthesis, induction and deduction, generalization, comparison and juxtaposition, logical, historical-genetic, descriptive method, conversation, questionnaire, interview.For the first time the characteristic features of the health informatics professional education development in Canada have been identified (the influence of extrinsic factors – the centralized state policy on the healthcare informatization, the progress of information and communication technologies, human factor, etc. – on the quantity and quality dynamics of the health informatics professional education development; flexibility of health informatics educational programs' content conditioned by postsecondary institutions' academic autonomy and their orientation on actual social and economic needs; collaboration of postsecondary institutions with employers, non-government and professional organizations; professional associations' participation in providing visions of developing the health informatics education); health informatics professional education as an educational research problem based on the theory and concepts of medicine, informatics and management has been introduced; the retrospective analysis of the health informatics professional education development in Canada has been performed (the extrinsic and intrinsic preconditions of the health informatics education rise have been determined, and the periodization of the health informatics professional education development in Canada has been proposed); the specifics of the health informatics professional education implementation in Canada at the beginning of the 21st century has been outlined (life-long professional development of specialists in health informatics, practice-orientation of their professional training, activity- and competency-based approaches to acquire core health informatics professional competencies, partnership and cooperation of the education sector with economic entities); and the scientific and methodological recommendations on applying constructive ideas of Canada's experience into the Ukrainian university education have been offered. The meaning of the notions ‘professional education', ‘health informatics as an academic discipline', ‘health informatics as a specialty', ‘a health informatics professional' have been clarified. The ideas of higher education development on the principles of life-long professional development, competency-based approach to acquiring core professional skills, and cooperation of the higher education sector with potential employers have gained further development. New facts, ideas and approaches, scientific literature on health informatics professional education have been introduced to scientific circulation. The ideas concerning the formation of professional and pedagogical competences of professional subject's teachers involved in the professional training of specialists in Information, Library and Archival Studies gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Монько Р. М. 
Система підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики у Республіці Польща / Р. М. Монько. — Б.м., 2021 — укp.

Приєднання України до європейського простору вищої освіти зумовлює необхідність посилення співпраці з країнами Європейського Союзу (ЄС) у вирішенні проблеми забезпечення якості підготовки сучасного вчителя. У цьому контексті перспективним є студіювання досвіду навчання студентів у Республіці Польща задля виокремлення і запровадження позитивних ідей в Україні. В обох країнах серед ключових компетентностей, що мають бути сформовані в учнів, зазначено інформаційно-цифрову та компетентність у сфері технологій. Тому актуальною темою досліджень є підготовка польського вчителя техніки та інформатики, виявлення можливостей для впровадження інновацій у вітчизняній освітній галузі. Можливість взаємообміну позитивними ідеями зумовлюється тим, що освітні програми підготовки вчителів техніки та інформатики у Республіці Польща за своїм профілем і змістом наближені до освітніх програм зі спеціальності 014 Середня освіта (трудове навчання та технології) і 014 Середня освіта (інформатика) в Україні. Об'єкт дослідження – підготовка майбутнього вчителя техніки та інформатики в закладах вищої освіти Республіки Польща в контексті інтеграції у європейський освітній простір.Предмет дослідження – зміст, форми й методи як компоненти системи підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики в закладах вищої освіти Республіки Польщі в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Мета дослідження – розкрити систему підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики в закладах вищої освіти Республіки Польща та визначити можливості використання перспективних ідей досвіду цієї країни в освітній галузі України.Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше: – усебічно розкрито систему підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики в закладах вищої освіти Республіки Польща та відображено її в моделі, в якій взаємопов'язані ціле-мотиваційний, методологічно-змістовий, процесуальний та діагностичний компоненти, методологічні засади (підходи, принципи), типи, структура закладів освіти, що надають освітні послуги, та результат;– визначено суспільно-політичні й соціально-економічні чинники, які вплинули на модернізацію процесу підготовки майбутнього вчителя техніки та інформатики (зміна суспільних виховних ідеалів; відхід від домінування заідеологізованих цілей на користь превалювання освітніх; зростання темпів інформатизації суспільного, політичного й економічного життя; нарощування комп'ютерної техніки та розширення сфер її використання; оснащення галузей економіки на основі технічних інновацій та наукових розробок; посилення суспільного запиту на підготовку фахівців, здатних поєднувати роботу на виробництві та в системі професійно-технічної освіти; поглиблення євроінтеграційних процесів, орієнтація на європейські стандарти якості підготовки фахівців);– обґрунтовано періодизацію генези системи підготовки вчителя техніки та інформатики в Республіці Польща в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.: 1-й етап (1953–1979 рр.) – відновлення; 2-й етап (1980–1998 рр.) – розвитку; 3-й етап (1999–2020 рр.) – стандартизації;– з'ясовано дидактичні особливості процесу підготовки майбутніх учителів техніки та інформатики (інтеграція технічної, інформатичної та психолого-педагогічної складових змісту професійної підготовки, посилення дослідницько-пошукового характеру навчання, активізація самостійної роботи студентів, застосування симулятивних методів навчання та практична спрямованість фахової підготовки);– окреслено перспективи реалізації ідей польського досвіду підготовки вчителів у вітчизняних педагогічних закладах вищої освіти (моніторинг змін на ринку праці та їхнє врахування в організації та змісті навчання майбутніх учителів; удосконалення інформатичної складової навчання у ЗВО відповідно до генези цифрових технологій у виробничих галузях; розробка концепції технологічної освіти в нових соціально-економічних реаліях).Уточнено сутність понять «система підготовки майбутніх учителів техніки та інформатики», «професійна підготовка», «професійна підготовка майбутніх учителів техніки та інформатики».Набули подальшого розвитку положення, що розкривають особливості вдосконалення підготовки майбутніх учителів техніки та інформатики у Республіці Польща.Дисертаційне дослідження складається зі вступу, двох розділів, висновків до розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків.^UUkraine's accession to the European Higher Education Area presupposes the need to strengthen cooperation with EU countries in solving the problem of ensuring the quality of modern teacher training. In this context, it is promising to study the experience of teaching students in the Republic of Poland (RP) in order to identify and implement positive ideas in Ukraine. Informational and digital and competence in the field of technology are key competencies that should be formed in students from both countries. Therefore, the topical topic of research is the training of Polish teachers of technology and computer science, identifying opportunities for innovation in the domestic education sector. The object of research is the training of future teachers of technology and computer science in higher education institutions of the Republic of Poland in the context of integration into the European educational space.The subject of research – the content, forms and methods as components of the system of training future teachers of technology and computer science in higher education institutions of the Republic of Poland in the second half of XX – beginning of the XXI century.The purpose of the study is to reveal the system of training future teachers of technology and computer science in higher education institutions of the Republic of Poland and to identify opportunities to use promising ideas of the country's experience in the field of education in Ukraine.The scientific novelty of the study is that for the first time: comprehensively discloses the system of training future teachers of technology and computer science in higher education institutions of the Republic of Poland and reflects it in the model, which is interconnected in whole-motivational, methodological-substantive, procedural and diagnostic components, methodological principles (approaches, principles), types, structure educational institutions that provide educational services and the result; identified socio-political and socio-economic factors that influenced the modernization of the process of training future teachers of technology and computer science (change of social educational ideals; departure from the dominance of ideological goals in favor of the prevalence of educational; growth of informatization of social, political and economic life; building computer equipment and expanding the scope of its use; equipping industries based on technical innovations and research, strengthening the public demand for training, able to combine work in different industries and vocational education; deepening European integration processes, focusing on European quality standards specialists); the periodization of the genesis of the system of teacher training in technology and computer science in the Republic of Poland in the second half of the XX – at the beginning of the XXI century is substantiated: 1st stage (1953–1979) – restoration; 2nd stage (1980–1998) – development; 3rd stage (1999–2020) – standardization; didactic features of the process of training future teachers of technology and computer science (integration of technical, information and psychological-pedagogical components of the content of professional training of future teachers, strengthening the research nature of teaching, intensification of independent work of students, application of simulation teaching methods and practical orientation of professional training); prospects for the implementation of the ideas of the Polish experience of teacher training in domestic pedagogical institutions of higher education (monitoring of changes in the labor market and their consideration in the organization and content of training of future teachers; in the new socio-economic realities).The essence of the concepts «system of training future teachers of technology and computer science», «professional training», «professional training of future teachers of technology and computer science» is specified.Сonditions that reveal the peculiarities of improving the training of future teachers of technology and computer science in the Republic of Poland have been further developed.The dissertation research consists of an introduction, two sections, conclusions to sections, conclusions, a list of used sources, additions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Хома Ю. В. 
Теорія і методи комп'ютерного опрацювання біосигналів на основі машинного навчання / Ю. В. Хома. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі вирішено актуальну науково-прикладну проблему у галузі інструментального забезпечення біоінформатики – розвиток теоретичних засад і нових підходів до удосконалення комп'ютерних систем опрацювання біосигналів на основі широкого використання штучних нейромереж і технологій глибинного навчання.Представлено концепцію трьох системних рівнів комп'ютерного опрацювання біосигналів, що базується на чіткому розмежуванні функцій системних рівнів від методів і засобів, що їх реалізують. Таке розділення сприяє структуризації знань, уможливлює оцінювання ефективності різних методів і вибір кращих проектних рішень із урахуванням специфіки завдань, умов і сценаріїв.Автоматизовано пошук оптимальних значень гіперпараметрів багатошарового нейрокласифікатора шляхом використання простої прогностичної моделі машинного навчання. Це дає змогу на 4 порядки скоротити час пошуку порівняно із повним перебором в просторі можливих значень.Розроблено і апробовано підхід до виявлення і коригування залишкових аномалій в біосигналах, який базується на застосуванні нейромережевих автоенкодерів для нелінійної фільтрації завад, зосереджених в тій самій частині спектру, що й корисний сигнал. Застосування підходу у 5-7 разів зменшує похибку ідентифікації.Результати роботи можуть бути застосовані до різних прикладних задач, у таких сферах як кібербезпека та системи доступу (біометрична ідентифікація), робототехніка (нейромережеві інтерфейси управління) і афективна інформатика (аналіз психоемоційного стану), а також у медицині (діагностика, клінічні дослідження тощо).^UThe thesis solves a scientific problem in the field of instrumental support of bioinformatics - the development of theoretical foundations, improvement of methodological, algorithmic, software, and technical basis of the computer systems for processing of biosignals and data based on the extensive use of artificial neural networks and deep learning technologies.Current state and future perspectives of machine learning usage in the computer bioinformatics systems are analyzed in the thesis. It is shown that the heterogeneousness of data and a wide range of bioinformatics tasks influenced the development of specialized solutions for each separate domain or application. This complicates the possibility to compare the effectiveness of certain methods as well as the usage of the best system design variants for the new tasks.A novel framework related to the development of principles for the design of the biosignals computer processing systems involving a combination of machine learning techniques and digital signal processing is presented in the thesis.The expediency of separation of the system levels within the process of biosignals processing is reasoned, and their functions are outlined. Innovativeness of the suggested approach lies in the separation of functions of the lower, middle, and upper levels from methods with the help of which they are realized, as well as from the implementation variants for these methods based on the hardware and software components. The middle system level is significantly invariable both in regards to the task to be solved and to the biosignal type. At the same time, the upper level is specific as to the final application, and the lower level is specific as to the type of biosignal. Distinct outlining of functions for each system level and the inter-level interfaces opens perspectives for information structuring during the analysis of the known decisions, which simplifies the analysis and comparison of the effectiveness of these solutions. The design process of the computer system for the specific tasks gets simplified and potentially quickens due to the possibility of transferring the best results among the related tasks. On the basis of the developed three system levels concept the range of tasks related to machine learning application and biosignals processing on all the system levels was studied and analyzed.A novel method of optimal hyperparameters selection for a multilayer neural network classifier based on the Monte Carlo method and predictive modeling was developed and introduced in the thesis, new algorithms for detection and correction of anomalies in ECG-signals were presented as well. This resulted in reduction of hyperparameters optimization time by 4 orders compared to a grid search approach in the entire hyperspace of possible values. A new approach to the detection and correction of residual anomalies in biosignals was developed and tested. This approach is based on the use of neural network autoencoders for nonlinear filtering of distortions that are located in the same spectral band as the useful signal and its application reduces identification error by 5-7 times.A method of software conditioning of biosignals was developed, which enabled parameters unification of digital records of biosignals from open databases by resampling, rescaling, time normalization, etc. and its application improves the issue of low data volume while deep neural networks training.A comprehensive study of the influence of the variability of ECG signal acquisition systems (different data sets, sampling frequency, recording duration, data volume) on the accuracy of biometric identification was performed. The obtained results proved sufficient stability and reliability of the electrocardiogram as a biometric marker and confirmed the possibility of its real-world application in biometric identification systems.Neural network equalizer was designed for dynamical error correction of bioimpedance sensors, which resulted in expanding the operating frequency band up to 100 times.Functionality was expanded, metrological characteristics were improved and the speed of the digital rheograph was doubled by improving the Howland current pump by compensating the basic bioimpedance with a coded potentiometer (trimmer) and using a direct digital synthesis of orthogonal probing signals.Intelligent processing of vibroarthrography signals based on a combination of machine learning algorithms and wavelet decomposition was developed, which allowed to achieve better accuracy in terms of knee joint disorders analysis.The results of the work can be used in various applications, such as cybersecurity and access systems (biometric identification), robotics (bio-machine control interfaces), and affective informatics (psycho-emotional state analysis), as well as a medical domain (diagnostics, clinical trials).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Легка Л. В. 
Методика навчання основ квантової інформатики учнів ліцеїв. / Л. В. Легка. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації наведено теоретичне обґрунтування й запропоновано методику навчання основ квантової інформатики учнів ліцеїв.Розроблена модель формування компетентностей із основ квантової інформатики учнів ліцеїв складається із таких взаємопов'язаних блоків – цільового (компоненти якого визначають мету формування визначеної системи компетентностей), змістового (компоненти якого відображають основні напрями змісту формування компетентностей з основ квантової інформатики), технологічного (компонентами якого є засоби та платформи навчання квантової інформатики, взаємопов'язані з методами навчання інформатики та формами організації навчальної діяльності учнів з інформатики) та результативного (компоненти якого репрезентують прогнозований результат застосування моделі).Компонентами моделі, що забезпечують взаємозв'язок усіх блоків, є системний, компетентнісний, інтеграційний та особистісно-діяльнісний методологічні підходи та загальнодидактичні принципи навчання інформатики.Реалізацію побудованої моделі формування компетентностей із основ квантової інформатики учнів ліцеїв здійснено в межах факультативного курсу «Основи квантової інформатики», орієнтованого на учнів 10 (11) класів; програму факультативу складено на основі структури та змісту системи компетентностей з основ квантової інформатики з урахуванням результатів експертного опитування; врахувавши критерії добору інструментальних засобів навчання окремих розділів інформатики, основним засобом навчання основ квантової інформатики учнів ліцею обрано платформу IBM Quantum; загальний обсяг для очного (очно-дистанційного або синхронного дистанційного) навчання за програмою факультативу становить 17 годин, а значить може бути рекомендований в якості вибіркового модуля програми з інформатики рівня стандарту для учнів 10 (11) класів.Практичне значення результатів дослідження визначається готовністю розробленої методики до використання в освітньому процесі, зокрема, шляхом розробки навчально-методичного комплексу у складі навчальної програми факультативного курсу «Основи квантової інформатики», матеріалів до уроків та самостійної роботи (теоретичні відомості, система задач для практичного виконання, тести для діагностики рівня сформованості компетентностей із основ квантової інформатики), методичних рекомендації для вчителів з навчання основ квантової інформатики.Ключові слова: методика навчання інформатики, загальна середня освіта, методика навчання учнів ліцеїв, квантові технології, квантова інформатика, компетентності з основ квантової інформатики.^UIn the thesis, the theoretical justification is presented and the methods of teaching the basics of quantum informatics of lyceums students are offered.The developed model of formation of competencies in the basis of quantum informatics to lyceums students consists of the following interrelated blocks – target (which components determine the purpose of competencies forming), content (which components show the main dispatches of content formation of competencies in the basics of quantum informatics), technological (which components are tools and platforms of teaching quantum informatics, interrelated with methods of teaching informatics and forms of organization of educational activities of students in computer science) and efficient (which components represent the predicted result of the using the model).The components of the model that ensure the interconnection of all blocks are systemic, competency, integrative and personal-activity methodological approaches and general didactic principles of teaching informatics.The practical significance of the research results is determined by the readiness of the developed methodology for use in the educational process, in particular, by developing an educational and methodological complex as part of the elective course program «Basics of Quantum Informatics», materials for lessons and independent work (theoretical information, a system of tasks for practical implementation, tests to diagnose the level of formation of competencies in the basics of quantum informatics), methodological recommendations for teachers to teach the basics of quantum informatics.Keywords: methods of teaching informatics, general secondary education, methods of teaching lyceums students, quantum technologies, quantum informatics, competencies in the basics of quantum informatics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Ван Я. -. 
Реалізація міжпредметних зв’язків у процесі вивчення музики школярами в закладах загальної середньої освіти КНР: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Я. -. Ван. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації здійснено комплексний порівняльний аналіз теоретичних положень та практичного досвіду реалізації міжпредметних зв’язків у процесі вивчення музики школярами в закладах загальної середньої освіти КНР для визначення перспективних напрямів використання педагогічно цінних ідей у сучасних умовах розвитку китайської та української загальної середньої освіти. Актуальність дослідження зумовлена такими основними чинниками, як: процеси гуманізації освітнього процесу та особлива роль музичного мистецтва у розв’язанні цих завдань; значущість якісної музичної освіти школярів, яка здатна виховувати гармонійну особистість, її культуру і цінності; важливість формування у школярів цілісних знань та єдиної, цілісної картини світу; педагогічна доцільність порівняльних досліджень щодо реалізації міжпредметних зв’язків у процесі вивчення музики школярами в закладах загальної середньої освіти різних країн світу, зокрема КНР та України. На основі аналізу широкого спектру наукових джерел розкрито витоки ідеї реалізації міжпредметних зв’язків в музичній освіті в історикопедагогічній думці КНР та України, проаналізовано й уточнено суть основних понять, що стосуються проблеми дослідження: «міжпредметні зв’язки», «інтеграція», «освітня інтеграція»; схарактеризовано види та функції міжпредметних зв’язків у музичній освіті школярів. Розкрито міжпредметні зв’язки музичного мистецтва з різними навчальними предметами (мова і література, математика, історія, географія, краєзнавство, інформатика, образотворче мистецтво тощо). Схарактеризовано реалізацію міжпредметних зв’язків у змісті музичної освіти школярів у закладах загальної середньої освіти КНР через упровадження інтегрованих навчальних курсів, реалізацію зв’язків музичного мистецтва з іншими навчальними предметами, урахування регіональності у процесі вивчення музики школярами. Розкрито реалізацію міжпредметних зв’язків через організаційні форми (інтегровані уроки, проведення конкурсів, постанови музичних п’єс, вистав театру тіней, шоу талантів тощо) та методи (пальчикові ігри та різні ігрові вправи, метод «попутного» навчання, метод співу «по пальцях розкритої долоні», малюнок тушшю на рисовому папері за допомогою пензлика, малювання мелодії, метод проєктів, шумовий оркестр, складання пісень і віршів, порівняння пісень, написання мелодії до вірша, інсценізація, декламація, спів пісень, інтерпретація прослуханих музичних творів, визначення їх форми і жанру, сприймання та порівняння звучання музичних інструментів різних народів світу, зіставлення та порівняння музичних творів різних стилів тощо) музичної освіти школярів.^UThe thesis presents the comprehensive comparative analysis of the theoretical foundations and practical experience in implementing interdisciplinary connections in the process of music education for secondary school students in the People’s Republic of China in order to determine perspective directions for the use of pedagogically valuable ideas in the modern conditions of development of Chinese and Ukrainian general secondary education. The relevance of the study is caused by such main factors as: the processes of humanization of the educational process and the special role of musical art in solving these tasks; the importance of schoolchildren’s high-quality musical education, which is able to form a harmonious personality, his culture and values; the importance of forming schoolchildren’s integral knowledge and a single, integral picture of the world; the pedagogical expediency of comparative studies on the implementation of interdisciplinary connections in the process of music education for secondary school students in different countries of the world, in particular the People’s Republic of China and Ukraine. Based on the analysis of a wide range of scientific sources, the origins of the ideas of implementing interdisciplinary connections in music education in the historical and pedagogical thought of the People’s Republic of China and Ukraine have been revealed; the essence of the main concepts related to the research problem (“interdisciplinary connections”, “integration”, “educational integration”) has been analyzed and clarified; the types and functions of interdisciplinary connections in music education of schoolchildren have been characterized. The interdisciplinary connections of musical art with various educational subjects (language and literature, mathematics, history, geography, local history, computer science, art, etc.) have been characterized. The implementation of interdisciplinary connections in the content of music education for secondary school students in the People’s Republic of China through the introduction of integrated educational courses, the implementation of connections between musical art and other educational subjects and taking into account the regionality in the process of music education for secondary school students has been characterized. The implementation of interdisciplinary connections through organizational forms (integrated lessons, conducting competitions, staging of musical plays, shadow theatre performances, talent shows, etc.) and methods of musical education of schoolchildren (finger games and various game exercises, the method of “accompanying” learning, the method of singing “with the fingers of an open hand”, drawing with ink on rice paper using a brush, drawing a melody, project method, noise orchestra, composing songs and poems, comparing songs, writing a melody to a poem, staging, recitation, singing songs, interpreting listened musical works, defining their forms and genres, perception and comparison of the sound of musical instruments of different nations of the world, comparison of musical works of different styles, etc.).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського