Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (32)Книжкові видання та компакт-диски (15)
Пошуковий запит: (<.>K=ЄВРОПЕЇЗАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Вільшанська О. Л. 
Повсякденне життя міст України наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст.: європейські впливи та українські національні особливості: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / О. Л. Вільшанська ; НАН України ; Ін-т історії України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Виявлено основні чинники, які визначали спосіб життя городян в Україні ХІХ - ХХ ст. Проаналізовано соціокультурні явища, які призвели до змін у повсякденні мешканців міст у зазначений період. Розглянуто роль технічних винаходів, що впроваджувалися у побут, а також вплив моди та реклами на життя пересічних городян. Доведено, що саме завдяки цим впливам відбувалася європеїзація й уніфікація міського способу життя. Увагу приділено українським національним рисам у здебільшого європеїзованому міському середовищі. Показано, як саме національні особливості виявлялися в облаштуванні житла, одязі та харчуванні городян.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-22
Шифр НБУВ: РА379263 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Григор'єва С. М. 
Еволюція системи професійної підготовки державних службовців в Україні / С. М. Григор'єва. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації викладено результати наукового осмислення еволюції системи професійної підготовки державних службовців у незалежній Україні та отримані нові наукові результати, що в сукупності розв'язують проблему осучаснення (модернізації) сутнісного наповнення системи професійної підготовки державних службовців в Україні.У дисертації уперше виокремлено та охарактеризовано основні періоди еволюції системи професійної підготовки державних службовців в Україні, а саме: зародження системи професійної підготовки державних службовців незалежної України в 1991-1995 рр.; становлення системи професійної підготовки державних службовців у 1995-2004 рр.; реформування системи професійної підготовки державних службовців у 2005-2014 рр.; європеїзація системи професійної підготовки державних службовців у 2015-2019 рр.; модернізація системи професійної підготовки державних службовців у 2020-2025 рр., для успішності якої розроблено концептуальні положення модернізації системи професійної підготовки державних службовців в Україні: концепцію модернізації, що визначає її стратегічні напрями з огляду на європеїзацію державної служби, враховує кращі освітні практики держав-членів ЄС та охоплює підготовку як вперше прийнятих на державну службу, так і осіб, які не мали професійної підготовки у галузі знань “Публічне управління та адміністрування”, та концептуальну модель, що визначає усі основні елементи системи професійної підготовки та їхні функції, прямі та зворотні зв'язки між надавачами й отримувачами освітніх послуг, посилює роль Національної академії державного управління при Президентові України в освітньому й науково-методичному процесі професійної підготовки.Удосконалено понятійно-термінологічний апарат науки “Державне управління” авторськими визначеннями понять: “еволюція системи професійної підготовки державних службовців”, “реформування системи професійної підготовки державних службовців”, “модернізація системи професійної підготовки державних службовців”, “професійна компетентність”, “професійний розвиток”. Набули подальшого розвитку систематизація досліджень професійної підготовки державних службовців і розкриття особливостей впливу Болонського процесу на систему професійної підготовки державних службовців. Вони проявляються у введенні трициклічності вищої освіти (бакалавр, магістр, доктор філософії/доктор наук), запровадженні Європейської системи трансферу та накопичення кредитів (ECTS); розширенні мобільності тих, хто навчається. Першоосновою для модернізації системи підготовки державних службовців України є потреби державного управління та, зокрема, забезпечення відповідності компетентностей як результатів професійної підготовки за рівнем вищої освіти тим професійним компетентностям, які затребувані професійною діяльністю державних службовців.Узагальнено модернізаційні тенденції професійної підготовки державних службовців у державах-членах ЄС. Вони полягають у розвиткові компетентнісного підходу до професійної підготовки й діяльності державних службовців; запровадженні професійної підготовки та організації самоосвіти протягом усього життя; функціонуванні спеціальних загальнонаціональних навчальних закладів для підготовки кадрів державної служби, у тому числі керівних; побудові освітніх програм за модульним принципом відповідно до глобальних викликів і потреб суспільства; отриманні подвійних дипломів; гармонійному поєднанні теоретичної й практичної складових підготовки; дотримання принципів та настанов Болонського процесу.Розроблено низку практичних рекомендацій з модернізації системи професійної підготовки державних службовців в Україні.^UThe dissertation highlights the results of the research of the evolution of the system of professional education for public servants in Ukraine. The author got new research results that all together resolve the problem of modernization of the content of the system of the professional education for public servants in Ukraine.In the dissertation, for the first time, the main periods of the evolution of the system of the professional education for public servants in Ukraine are highlighted and characterized. The author distinguished such periods as: the origin the system of professional education for public servants in Ukraine (1991-1995); formation the system of professional education for public servants in Ukraine (1995-2004); reforming the system of professional education for public servants in Ukraine (2005-2014); europeanization of the system of professional education for public servants in Ukraine (2015-2019); modernization the system of professional education for public servants (2020-2025). In order to successfully pass the period of modernization, the author developed the conceptual provisions of the modernization of the system of professional education for public servants in Ukraine. The concept and model of modernization are combined by these provisions. The concept of modernization the system of professional education for public servants in Ukraine determines its strategic directions, takes into account the europeanization of public service and the best practices of the EU countries. This concept encloses the professional education for both those who were enrolled to public service for the first time and those public servants who have no their educational background in public administration and management. The concept model of modernization of the system of professional education for public servants in Ukraine determines its main elements, their functions, direct communication and feedback between providers and recipients of educational services. It is also focused on strengthening the role of the National Academy of Public Administration in the education and research components of professional education.The author made an impact on refinement the concepts and terminology in the field of public administration and management. The author provided own vision of the definitions of the following terms and expressions evolution the system of the professional education for public servants, reform of the system of the professional education for public servants in Ukraine, modernization the system of the professional education for public servants, professional competencies, professional development.The authors continued to systematize studies of the system of the professional education for public servants. The particularities of the impact of the Bologna process on the system of the professional education for public servants in Ukraine were highlighted. The mentioned features are as follow implementation of the system of higher education that contain three stages (bachelor, master, doctor of philosophy/ doctor of science), implementation if the European credit system (ECTS) and widen student mobility. The bases for the modernization of the system of the professional education for public servants were withdrawn from the government need assessment, necessity to ensure compliance of competencies as learning outcomes with those competencies that are needed for professional activities of public servants.Modernization trends in the system of the professional education for public servants in the EU were identified. Firstly, it is the development of a competency-based approach to the education and activities of public servants. Secondly, it is the organization of life-long learning. Thirdly, it is functioning of the specialized national educational institutions for the education and training of public servants, in particular for those servants who hold top positions. Fourth, it is the modular principle used for education program curricula, which correspond to the global challenges and needs of the society. Fifthly, it is an opportunity to obtain double diploma degree; harmonic combination of theory and practice; compliance with the principles of the Bologna process.Practical recommendations for the modernization the system of the professional education for public servants in Ukraine were also developed by the author.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Селищева І. А. 
Розвиток історичної освіти в навчальних закладах України (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) / І. А. Селищева. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації на основі широкого кола джерел (як опублікованих так і архівних) здійснено наукове обґрунтування становленню та розвитку вітчизняної історичної освіти впродовж ХХ–ХХІ ст. Узагальнено й доповнено періодизацію розвитку вітчизняної історичної освіти (1985–2017 рр.). Визначено та схарактеризовано два періоди: перший (1985–1992 рр.) – модернізаційний (спроба структурного перетворення радянської системи історичної освіти); другий (1992–2017 рр.) – трансформаційний, (докорінні зміни в історичній освіті України). Виокремлено три етапи: 1) 1992–1996 рр. – емпіричний (пошук раціональних варіантів наповнення історичної освіти національним змістом); 2) 1996–2010 рр. – теоретико-концептуальний (оновлення програм з історії, розроблення концептуальних підходів до навчання історії); 3) 2010–2017 рр. – стандартизаційний (розроблення стандарту історичної освіти, інтерпретація історії України як частини світового культурного, економічного та політичного простору).Визначено та схарактеризовано вплив суспільно-політичних і соціокультурних чинників на розвиток історичної освіти в умовах входження до загальноєвропейського освітнього простору. Виявлено тенденції й окреслено перспективи подальшого розвитку історичної освіти в Україні, серед яких: європеїзація історичної освіти, упровадження багатоперспективності у викладанні історії на основі критичного мислення, полікультурність у викладанні історичних дисциплін, толерантність до відмінностей трактування історичних подій, сутнісні, якісні зміни в освіті в контексті реформи НУШ.Ключові слова: розвиток, освіта, історична освіта, історія України, формування, національна свідомість, незалежність, тенденції.^UThe scientific substantiation of the formation and development of the national historical education during the XX–XXI centuries is made in the dissertation on the basis of a wide range of sources (both published and archival) The key (development, historical education, educational institutions, historical competence) and relevant to the subject field of study concepts (national consciousness, mentality, historical memory) are considered. The formation and development of the historical education system in Ukraine in historical retrospect is characterized, in particular, two periods are defined and characterized: the first period (1985–1992) – modernization, it is characterized by an attempt to structural transformation of the Soviet system of historical education; the second period (1992–1996) – transformational, it is characterized by radical changes in the historical education of Ukraine, that is connected with the acquisition of state independence and the desire to reproduce its own historical progress in education. The following stages are distinguished in the period in accordance with scientific and practical searches: 1) 1992–1996 – empirical (search for rational options for filling historical education with national content); 2) 1996–2010 – theoretical and conceptual (the World History program is separated from the Ukrainian History program; the development of conceptual approaches to teaching History, institutionalization of the linear structure of historical education, involvement of teachers in international cooperation in the field of historical education); 3) 2010–2017 – standardization (certain stability of teaching hours in history programs; development of standard of historical education, correction of programs; interpretation of the history of Ukraine as part of the world cultural, economic and political space, adherence to the principles of democracy and understanding of their value in the modern world). The expediency of using a multi-perspective approach to the teaching of History is substantiated, which guides students to a positive vision of the global multicultural world, the need for a balanced presentation of factual material is emphasized. It is highlighted that extrapolation of European countries' experience in the field of historical education to the national area requires complementarity in processing the fund of historical facts and events, actualization of the values of autonomy of national history.The influence of socio-political and socio-cultural factors on the development of historical education in the conditions of entering the European educational space are defined and characterized. The trends and prospects of further development of historical education in Ukraine are revealed, among them: Europeanization of historical education, introduction of multiperspectivity in teaching history based on critical thinking, multiculturalism in teaching of historical disciplines, tolerance to differences in interpretation of historical events, substantial and qualitative changes in education in the context of the NUS reform (The New Ukrainian School). Keywords: development, education, historical education, history of Ukraine, formation, national consciousness, independence, trends.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Радишевська О. Р. 
Європеїзація адміністративного права України: питання теорії та практики / О. Р. Радишевська. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена комплексному дослідженню актуальнихтеоретичних і практичних аспектів європеїзації адміністративного права України.Здійснено аналіз учення про європеїзацію, європеїзацію права, європеїзаціюадміністративного права, що існують у європейській та вітчизняній науках.Визначено причини, ознаки, види, механізми й інструменти європеїзаціїадміністративного права України, її стадії та юридичні наслідки. З'ясованонапрями правового впливу європеїзації на адміністративне право України якгалузь публічного права, юридичної науки і навчальної дисципліни. Наголошенона загальноєвропейських тенденціях розвитку засадничих положень (про предмет,метод, систему, принципи, джерела, адміністративну процедуру, аксіологію)сучасного адміністративного права України.У роботі обґрунтовано концепцію широкого розуміння європеїзаціїадміністративного права через призму впливу права Європейського Союзу, РадиЄвропи, Організації з безпеки і співробітництва в Європі, Європейського суду зправ людини, Суду Європейського Союзу (інших міжнародних установ) наадміністративне право України, а також його правові наслідки в правотворчій,правозастосовній, правотлумачній і правозахисній сферах. Складовоюрозробленої концепції визначено логічно побудований алгоритм взаємодіїєвропейських і вітчизняних правових цінностей, принципів, стандартів, моделей,ідей, теорій, концепцій адміністративного права з урахуванням особливостейнаціональної правової системи, юридичної практики, правової ідеології, правовоїкультури і правосвідомості.^UThe dissertation is devoted to the complex research of topical theoretical andpractical aspects of Europeanization of administrative law of Ukraine. The author hasanalyzed the doctrines of Europeanization, Europeanization of law, Europeanization ofadministrative law existing in European and Ukrainian sciences. The author's definitionsof the last two concepts are formulated. The reasons, characteristics, types, mechanismsand tools of Europeanization of administrative law of Ukraine, its stages and legalconsequences are determined. The directions of legal influence of Europeanization onadministrative law of Ukraine as a branch of public law, legal science and academicdiscipline are clarified. Emphasis is placed on the pan-European trends in thedevelopment of fundamental provisions of modern administrative law of Ukraine (onthe doctrine of the subject, method, system, principles, sources, administrativeprocedure, and axiology).It is established that the intensity, cyclicality, phasing, vector of legal influence,peculiarities of application of types and mechanisms of Europeanization ofadministrative law of Ukraine depend on a number of factors such as Ukraine`smembership in international organizations; priority of application of provisions of theEuropean and international law; fulfillment by Ukraine of international obligations inthe administrative and legal sphere; statements of European legal identity of theUkrainian citizens; directions for the development of administrative law as a scienceand academic discipline in higher education institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського