Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (162)Книжкові видання та компакт-диски (77)Журнали та продовжувані видання (18)
Пошуковий запит: (<.>A=Щербак В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
Категорія: Біологічні науки   
1.

Щербак В.І. 
Структурно-функціональна характеристика дніпровського фітопланктону: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.17 / В.І. Щербак ; НАН України. Ін-т гідробіології. — К., 2000. — 32 с. — укp.

З'ясовано основні закономірності багаторічної сукцесії структурних, функціональних характеристик фітопланктону в просторі та часі, його роль у функціонуванні екосистем річкової ділянки Дніпра, а також водоймищ після стабілізації гідробіологічного режиму та аварії на Чорнобильській АЕС. Доведено, що головним чинником стабілізації структурно-функціональних характеристик дніпровського фітопланктону на сучасному етапі його еволюції є остаточна зміна евтрофної лотичної екосистеми на лентичну (після заповнення Канівського водоймища). Встановлено зниження інтенсивності "цвітіння" води синьозеленими водоростями, перехід від монодомінантних угруповань до оліго- і полідомінантних, зростання абсолютного і відносного значеннь у фітопланктоні дрібноклітинних центричних діатомових і зелених (вольвоксових, хлорококових) водоростей. Показано, що просторово-часовий розподіл продукційних характеристик водоростей різних відділів у річних та озерних плесах на популяційно-видовому та ценотичному рівнях, інтенсифікація продукційних процесів дозволяють фітопланктону в більш повній мірі реалізувати біопродукційний потенціал, компенсувати зниження надходжень потоків енергії після зменшення "цвітіння" води синьозеленими водоростями. Підкреслено, що радіоактивне забруднення дніпровських водоймищ після аварії на Чорнобильській АЕС та існуюча еколого-токсикологічна ситуація не викликає загальної деградації фітопланктону. Стабілізація радіаційної ситуації в басейні Дніпра на початку 90-х рр. сприяла зростанню ролі фітопланктону в міграції радіонуклідів у системі "вода - фітопланктон - зоопланктон".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*820*801.631.3:Е5(45УКР),022
Шифр НБУВ: РА310278 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Щербак В.Г. 
Формування, використання та розвиток трудового потенціалу в умовах структурно-інноваційних перетворень: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.07 / В.Г. Щербак ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2009. — 36 с. — укp.

Увагу приділено обгрунтуванню та подальшому розвитку теоретичних, методологічних і методичних засад формування, використання та розвитку трудового потенціалу підприємств (ТПП) відповідно до вимог соціально-орієнтованої економіки. Висвітлено основні положення концепції розвитку ТПП, емерджентності енергетичного ефекту його інноваційного розвитку. Запропоновано цілісну наукову концепцію формування нових стандартів якісних показників праці персоналу підприємств і оцінки величини досягнутого рівня даних показників. Розкрито зміст поняття "бренд-капіталу галузі" як сукупності нематеріальних і віртуальних активів у вигляді "гудвіла", який у результаті виняткової компетентності у певній сфері діяльності створює імідж і репутацію галузі та підсилює її організаційні можливості. Розроблено методики оцінки "бренд-капіталу галузі", кластеризації регіонів на підставі оцінки ТПП. Досліджено структуру ринку інтелектуальної праці та наведено модель моніторингу попиту та пропозиції на даному ринку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-640-55-21 +
Шифр НБУВ: РА367785

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Савчук Н. П. 
Ефективне управління розвитком малого та середнього бізнесу на засадах бенчмаркінгу / Н. П. Савчук. — Б.м., 2020 — укp.

В роботі наведено результати комплексного дослідження щодо ефективного управління малими та середніми підприємствами України на засадах бенчмаркінгу. Обґрунтовано доцільність формування наукового підходу до вдосконалення теорії та практики ефективного управління малим та середнім бізнесом в України з використанням сучасного інструментарію, який дав змогу зайняти найкращі конкурентні позиції вітчизняним підприємствам не тільки на вітчизняному, а й на світовому ринках. Узагальнено та систематизовано сутність процесу ефективного управління розвитком підприємства на засадах бенчмаркінгу. У роботі набуло подальшого розвитку використання в управлінській практиці малими та середніми підприємствами основних принципів бенчмаркінгу: унікальності; гнучкості; результативності; універсальності та постійності для підтримки довготривалих конкурентних переваг та унікальних компетенцій, створення товарів і послуг. Сформовано методичний підхід до ефективного управління розвитком малих та середніх підприємств на засадах бенчмаркінгу. Визначено нову ділову стратегію управління розвитком підприємств, сутність якої полягає у виявленні потенційних точок росту для визначення пріоритетності вдосконалення окремих бізнес-процесів і підвищення конкурентоспроможності бізнесу. В роботі розкрито складові системи діагностики функціонування малих та середніх підприємств в конкурентних умовах. Розглянуто і удосконалено основні компоненти послідовності визначення наявних конкурентних переваг конкретного підприємства, які базуються на синергетичній структурно-динамічній триєдності інструментарію матричного методу позиціювання на цільових ринках, регресійно–кореляційного аналізу виявлення резервів підвищення ефективності діяльності та бенчмаркінгу здатності підприємства адаптуватись до кон'юнктурних змін. Виявлено можливості підвищення ефективності управління розвитком малого та середнього бізнесу в результаті проведення бенчмаркінгу. Обґрунтовано доцільність використання інструментарію бенчмаркінгу для підвищення ефективності діяльності малих та середніх підприємств. Вперше сформовано та обґрунтовано основні компоненти до трикритеріальної оцінки ефективності бізнес-процесів підприємства на основі здійснення варіативного бенчмаркінгу, де в залежності від локалізації "вузьких місць" відбувається вибір доцільного виду бенчмаркінгу, який в найбільшій мірі відповідає бізнес-ситуації: функціонального і міжнародного бенчмаркінгу – для прискорення розвитку різних галузей промисловості; регіонального – для підвищення рівня інноваційного розвитку ефективних підприємств регіону; галузевого – для підтягування до цього рівня інших, менш ефективних підприємств певного сегменту ринку. Розкрито механізм функціонально–організаційного застосування бенчмаркінгу для ефективного управління розвитком малих та середніх підприємств в якості сукупностей регуляторних та інтерактивних варіативних заходів збалансованого висхідного розвитку підприємства як на зовнішньому, так і внутрішньому ринках. Визначено результативність заходів ефективного управління розвитком малого та середнього бізнесу на засадах бенчмаркінгу завдяки багатоваріантності підходів до розробки окремих управлінських рішень, орієнтованості на стратегічні цілі розвитку підприємства.^UThe thesis presents the results of a comprehensive study on the effective management of small and medium enterprises in Ukraine on the basis of benchmarking. The expediency of forming a scientific approach to improving the theory and practice of effective management of small and medium business in Ukraine using modern tools that allowed to take the best competitive position of domestic enterprises not only in domestic but also in world markets. The essence of the process of effective management of enterprise development on the basis of benchmarking is generalized and systematized. The work further uses the use of basic principles of benchmarking in management practice by small and medium-sized enterprises: uniqueness; flexibility; effectiveness; versatility and consistency to maintain long-term competitive advantage and unique competencies, the creation of goods and services. The methodical approach to effective management of development of small and average enterprises on the basis of benchmarking is formed. A new business strategy for enterprise development management has been identified, the essence of which is to identify potential growth points for determining the priority of improving individual business processes and increasing the competitiveness of business. The components of diagnostics systems of small and medium enterprises functioning in competitive conditions are revealed in the work. The main components of the sequence of determining the existing competitive advantages of a particular enterprise are considered and improved, which are based on synergetic structural-dynamic trinity of the matrix method of positioning in target markets, regression-correlation analysis Possibilities for improving the efficiency of small and medium business development management as a result of benchmarking have been identified. The expediency of using benchmarking tools to increase the efficiency of small and medium enterprises is substantiated. For the first time the main components to the three-criteria assessment of the efficiency of business processes of the enterprise on the basis of variable benchmarking are formed and substantiated, where depending on the localization of "bottlenecks" the appropriate type of benchmarking is chosen. accelerating the development of various industries; regional - to increase the level of innovative development of efficient enterprises in the region; industry - to attract to this level of other, less efficient companies in a particular market segment. The mechanism of functional-organizational application of benchmarking for effective management of development of small and medium enterprises as a set of regulatory and interactive variable measures of balanced upward development of the enterprise in both foreign and domestic markets is revealed. The effectiveness of measures for effective management of small and medium business development on the basis of benchmarking due to the variety of approaches to the development of individual management decisions, focus on strategic goals of enterprise development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Дудорова Т. Ю. 
Управління розвитком інтегрованих процесів митно-логістичного обслуговування / Т. Ю. Дудорова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена питанню забезпечення ефективності управління митно-логістичним обслуговуванням у сучасних умовах, а саме управлінню розвитком інтегрованих процесів логістичного обслуговування на митниці. Актуальність даного дослідження зумовлена розвитком інститутів митного обслуговування, оскільки від ефективного здійснення митного супроводження залежить потенційний ринковий успіх імпорту або експорту товарів і конкурентоспроможність учасників зовнішньоекономічної діяльності на національному та зовнішньому ринках. Метою дисертаційної роботи є формування теоретико-методичних положень і практичних рекомендацій з удосконалення системи управління розвитком інтегрованих процесів митно-логістичного обслуговування. Для досягнення поставленої мети дослідження у дисертаційній роботі було сформовано й розв'язано низку наукових завдань, що дали можливість обґрунтувати науково-методичний підхід до імплементації інтегрованого процесу митно-логістичного обслуговування, на основі якого розроблені моделі системи митно-логістичного обслуговування ЗЕД: поліваріантна й моноцентрична, що характеризують структуру та зміст діяльності з надання послуг у митній сфері й відображають інтеграційні тенденції їх розвитку та представлено математичну модель оптимізації механізмів управління в митній сфері зі взаємодією підприємств, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність, використовуючи комплекс логістичних послуг у митній сфері. Запропоновано науково-методичний підхід до обґрунтування системи митного обслуговування, ключовим напрямком якої є організація ефективного функціонування провайдерів послуг в митній сфері на принципах клієнтоорієнтованості. Розроблена логічна схема формування комплексів логістичних послуг у митній сфері, що характеризується різною векторною спрямованістю, ключовою роллю митних органів або учасників ЗЕД. Представлено науково-практичний підхід щодо сполучення різноспрямованих інтересів учасників ЗЕД, провайдерів послуг у митній сфері та митних органів, для вирішення яких розроблений і запропонований механізм взаємодії суб'єктів системи митного обслуговування на основі аутсорсингу. Запропоновано використання керованого аутсорсингу як концептуальної основи організації митно-логістичного обслуговування. У роботі виявлені тенденції розвитку зовнішньоекономічної діяльності, дана оцінка її значущості для економіки України. Систематизовані чинники логістичного забезпечення ЗЕД, визначена роль митно-логістичного обслуговування як інструменту підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності. Проведено дослідження еволюції наукової думки щодо організації митно-логістичного обслуговування зовнішньоекономічної діяльності, особливістю якого стало системне, послідовне та взаємообумовлене виявлення ключових елементів митного обслуговування, що припускає комплексне використання багаторівневого, функціонального та витратного підходів, це дозволило виявити маловивчені аспекти митного адміністрування. Доведена наявність потреби у комплексному операторові, який забезпечує повний супровід зовнішньоторговельної угоди й виступає провідним суб'єктом митної інфраструктури^UThe dissertation is devoted to the topical issue of ensuring the effectiveness of customs and logistics services management in modern conditions, namely the management of the development of integrated logistics services at customs. The need for such a study is due to the development of customs service institutions, as the effective implementation of customs support depends on the potential market success of imports or exports of goods, and the competitiveness of participants in foreign economic activity in national and foreign markets. The purpose of the dissertation is the formation of theoretical and methodological provisions and practical recommendations for improving the management system of the development of integrated processes of customs and logistics services. To achieve the goal of the research in the dissertation a number of scientific problems were formed and solved, which allowed to substantiate the scientific and methodological approach to the implementation of the integrated process of customs and logistics services, based on which models of customs and logistics services were developed: , characterizing the structure and content of activities for the provision of services in the customs sphere and reflect the integration trends of their development. A scientific and methodological approach to substantiation of the customs service system is proposed, the key direction of which is the organization of effective functioning of service providers in the customs sphere on the principles of customer orientation. A logical scheme of formation of complexes of logistic services in the customs sphere is developed, which is characterized by different vector orientation, prominent role of customs bodies or participants of foreign economic activity. The reasons and preconditions of transfer of a number of functions from customs administration to outsourcing are studied, the basic results of introduction of outsourcing of services in the customs sphere are defined. The use of managed outsourcing as a conceptual basis for the organization of customs and logistics services is proposed. The tendencies of development of foreign economic activity are revealed in the work, the estimation of its significance for the economy of Ukraine is given. Systematized factors of logistics support of foreign economic activity, the role of customs and logistics services as a tool to increase the efficiency of foreign economic activity. A study of the evolution of scientific thought on the organization of customs and logistics services in foreign economic activity, which featured a systematic, consistent and interdependent identification of key elements of customs services, which involves the integrated use of multilevel, functional and costly approaches. The need for a comprehensive operator, which provides full support of the foreign trade agreement and acts as a leading subject of customs infrastructure, has been proved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Рудницька Л. В. 
Рокитнівський скляний завод у контексті еволюції соціальної структури міста (1896 1945 рр.). / Л. В. Рудницька. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню Рокитнівського скляного заводу крізь призму еволюції соціальної структури міста. Поштовхом до постання підприємства став промисловий переворот в Російській імперії другої половини ХІХ століття. Економічна привабливість Волині визначалася наявними природними ресурсами достатніми для скловаріння. Будівництво заводу на окраїні с. Рокитне Овруцького повіту Волинської губернії започаткувало містотворчі процеси зі специфічною урбанізацією локального характеру. Динамічний розвиток обох складових проходив у межах Росії, Польщі та Радянського Союзу, сприявши формуванню економічного та соціокультурного середовища якісно нового населеного пункта та потужного скляного підприємства.^UThe research topicality of the paper is based on Rokytne Glass Factory from the perspective of the evolution of the social structure of the town. The industrial revolution in the Russian Empire in the second half of the nineteenth century was considered the propulsive force in establishing the enterprise. The economically attractive Volyn was determined by the available natural resources sufficient for glassmaking. Construction of the factory at the outskirts of Rokytne village, Ovruch County, Volyn Province, initiated town-planning processes with a specific local level of urbanization. The dynamic development of both components was observed within the territory of Russia, Poland and the Soviet Union as well, enhancing the formation of both economic and socio-cultural environment of a qualitatively new local municipality and a powerful glass enterprise.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Гуліна О. Д. 
Управління кластерним розвитком туристичнорекреаційного підприємництва на засадах маркетингу / О. Д. Гуліна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота є завершеним комплексним дослідженням, яке присвячене аналізу та узагальненню теоретичних положень та формуванню концептуальних засад удосконалення управління кластерним розвитком туристично-рекреаційного підприємництва на засадах маркетингу. За результатами проведеного дослідження вивчено історичні та сучасні умови формування економічної природи кластерної організації туристично-рекреаційного підприємництва. Досліджено теоретичне підґрунтя та особливості формування вітчизняної моделі кластерної державно-партнерської взаємодії розвитку підприємництва. Визначено напрями застосування маркетингу в управлінні кластерним розвитком туристично-рекреаційного підприємництва. За результатами дослідження обґрунтовано, що використання науковометодичних підходів до розробки механізму забезпечення маркетинговоорієнтованого управління кластерним розвитком туристично-рекреаційного підприємництва спрямовано на реалізацію наявного соціально-економічного потенціалу держави. Проведено аналіз стану державного регулювання кластерної організації розвитку туристично-рекреаційного підприємництва в національній економіці. Проведено моніторинг зарубіжної та вітчизняної практики застосування маркетингу в управлінні кластерним розвитком туристичнорекреаційного підприємництва на базі якого удосконалено науково-методичний підхід до оцінки туристично-рекреаційних ресурсів. Діагностовано вплив маркетингу в управлінні кластерним розвитком туристично-рекреаційного підприємництва. Запропоновано науково-методичний підхід щодо визначення адаптації маркетингу в управлінні кластерним розвитком туристичнорекреаційного підприємництва, що дозволив вперше сформулювати та науково обґрунтувати концептуальні положення щодо маркетинговоорієнтованого управління розвитком туристично-рекреаційного підприємництва. Розроблено модель кластерної організації розвитку туристичнорекреаційного підприємництва на засадах маркетингу. Обґрунтовано систему моніторингу управління кластерним розвитком туристично-рекреаційного підприємництва за показниками ефективності використання маркетингу. В результаті удосконалено систему моніторингу управління кластерним розвитком туристично-рекреаційного підприємництва за показниками ефективності використання маркетингу.^UThe thesis is a completed complex research, which is devoted to the analysis and generalization of theoretical provisions and the formation of conceptual foundations for improving the management of cluster development of tourism and recreational entrepreneurship on the basis of marketing. According to the results of the study, the historical and modern conditions of formation of the economic nature of the cluster organization of tourist and recreational entrepreneurship are studied. The theoretical basis and features of formation of the domestic model of cluster state-partnership interaction of business development are investigated. The directions of application of marketing in management of cluster development of tourist and recreational business are defined. According to the results of the study it is substantiated that the use of scientific and methodological approaches to the development of a mechanism for marketing-oriented management of cluster development of tourism and recreational entrepreneurship is aimed at realizing the existing socio-economic potential of the state. The analysis of the state of state regulation of the cluster organization of development of tourist and recreational business in the national economy is carried out. Monitoring of foreign and domestic practice of marketing in the management of cluster development of tourism and recreational entrepreneurship on the basis of which improved the scientific and methodological approach to the assessment of tourism and recreational resources. The influence of marketing in the management of cluster development of tourist and recreational entrepreneurship is diagnosed. A scientific and methodological approach to determining the adaptation of marketing in the management of cluster development of tourism and recreational entrepreneurship, which allowed for the first time to formulate and scientifically substantiate the conceptual provisions for marketing-oriented management of tourism and recreation entrepreneurship. The model of the cluster organization of development of tourist and recreational business on the basis of marketing is developed. The system of monitoring the management of cluster development of tourist and recreational entrepreneurship according to the indicators of marketing efficiency is substantiated. As a result, the system of monitoring the management of cluster development of tourist and recreational entrepreneurship according to the indicators of marketing efficiency has been improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського