Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (9)Реферативна база даних (232)Книжкові видання та компакт-диски (121)Журнали та продовжувані видання (15)
Пошуковий запит: (<.>A=ШАТР$<.>+<.>A=ВЯЧЕСЛАВ$<.>+<.>A=ПАВЛОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Павлович-Сенета Я. П. 
Адміністративно-правове регулювання територіального устрою в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Я. П. Павлович-Сенета ; Львів. держ. ун-т внутр. справ. — Л., 2010. — 16 с. — укp.

Проаналізовано основні етапи становлення територіального устрою. Розкрито сучасний стан і перспективи розвитку системи адміністративно-територіальних одиниць. Досліджено особливості нормативного забезпечення й адміністративно-правовий статус населених пунктів. Запропоновано визначальні напрями вдосконалення адміністративно-правового регулювання територіального устрою шляхом наукової розробки його механізму та забезпечення матеріально-фінансової самостійності адміністративно-територіальних одиниць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)79 + Х819(4УКР)011.2-91
Шифр НБУВ: РА374631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Шатрава С.О. 
Адміністративно-правові засади діяльності спеціальних підрозділів міліції: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / С.О. Шатрава ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано суть, зміст та порядок здійснення адміністративної діяльності спеціальних підрозділів міліції. Сформульовано загальнотеоретичні засади, а саме: принципи, функції, завдання, форми та методи її здійснення. Проаналізовано нормативно-правове забезпечення діяльності спеціальних підрозділів міліції. Досліджено адміністративно-правовий статус їх працівників. Проведено змістовий аналіз підстав взаємодії спеціальних підрозділів міліції з іншими державними органами й органами місцевого самоврядування, а також населенням стосовно профілактики правопорушень. Сформульовано конкретні пропозиції та рекомендації з метою вдосконалення адміністративно-правових засад діяльності спеціальних підрозділів міліції стосовно охорони громадського поряду та громадської безпеки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013 +
Шифр НБУВ: РА354227

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Павлович Л.В. 
Біологічна дія оцтовокислих кальцію, кобальту і цинку та їх гігієнічне нормування в атмосферному повітрі населених місць: Автореф. дис... канд. біол. наук: 14.02.01 / Л.В. Павлович ; Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Встановлено параметри гострої токсичності оцтовокислих кальцію, кобальту та цинку, що мають місце після їх одноразового перорального надходження в організм теплокровних. Виявлено біологічну дію ксенобіотиків за умов хронічного цілодобового інгаляційного впливу на організм експериментальних тварин. Досліджено можливість виникнення віддалених наслідків їх впливу (ембріо- та гонадотоксичні ефекти).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р121.42
Шифр НБУВ: РА312833 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Шатрова М.Б. 
Документні ресурси української бібліографії образотворчого мистецтва (1996 - 2005): склад, зміст, особливості розвитку: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 27.00.03 / М.Б. Шатрова ; Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського НАН України. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Систематизовано документний потік образотворчих документів і літератури з образотворчого мистецтва кінця ХХ - початку ХХІ ст. Розкрито стан книговидання галузі та введено у науковий обіг новий фактичний матеріал. Проаналізовано характерні ознаки та тенденції розвитку бібліографічних ресурсів з образотворчого мистецтва як результату та засобу бібліографічної діяльності. Висвітлено галузеві довідкові ресурси даного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч755.22:Щ10
Шифр НБУВ: РА371693 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Вячеславова О.А. 
Естетика міфу в сучасному образотворчому мистецтві України: Автореф. дис... канд. філософ наук: 09.00.08 / О.А. Вячеславова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 16 с. — укp.

Досліджено естетичну змістовність категорії "міф" у сучасній українській образотворчості. Розкрито можливості поняття міфу як посткласичного теоретичного засобу дослідження мистецтва, окреслено генетичні засади художньо-міфологічної свідомості й типологічні ознаки неоміфологізму в українському мистецтві за змістовою ознакою та на засадах міжсистемного буття символу. Досліджено поетику міфу у мистецтві (архетипу; цитації; точки зору; мовних кодів; відчуження; карнавалізації; притчі). Визначено роль неоміфологізму у сучасному українському художньому процесі як антиредукційного символотворчого механізму, засобу протистояння крайнощам культурних формалізацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.291 +
Шифр НБУВ: РА350096

Рубрики:

      
6.

Шатров Р.В. 
Обгрунтування параметрів висувної секції з вертикальною фрезою для обробітку грунту в садах інтенсивного типу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / Р.В. Шатров ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Установлено аналітичні залежності оптимальних значень діаметра фрези, величини висування та довжини щупа від статистичних характеристик міжстовбурної смуги та відхилень стовбурів від вісі ряду. Обгрунтовано аналітичну залежність мінімальної необробленої фрезою площі навколо стовбура від характеристик міжстовбурної смуги, захисної зони та кінематичного параметра процесу обертання важеля з фрезою під час обходження стовбура. Уточнено аналітичну залежність мінімально допустимого кута установки вертикальної частини ножів фрези з урахуванням кута їх загострення та кінематичного параметра руху фрези.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П071.25 +
Шифр НБУВ: РА341896

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
7.

Шатрова І.А. 
Оптимізація тривалості робіт житлового будівництва: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.08 / І.А. Шатрова ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2006. — 16 с. — укp.

Розроблено наукові та методичні основи оптимізації тривалості виконання робіт житлового будівництва з урахуванням імовірнісного характеру будівельного виробництва, організаційно-технологічних умов їх виконання і ринкових відносин. Досліджено залежність оптимальної тривалості виконання робіт від організаційно-технологічних факторів. Розглянуто питання оптимізації тривалості виконання робіт з урахуванням оптимального рівня резервування часу, мінімізації загальних втрат, а також плати за користування банківським кредитом під час використання різних типів бригад (спеціалізованих та комплексних).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н6-6 +
Шифр НБУВ: РА342962

Рубрики:

      
8.

Шатрава О.П. 
Управління формуванням антифрикційних наплавочних шарів з композійних матеріалів на основі Fe - Cu при дії лазерного випромінювання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.07 / О.П. Шатрава ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2001. — 15 с. — укp.

Досліджено проблему підвищення експлуатаційної стійкості деталей машин, що працюють за умов високих навантажень та обмеженого або повністю відсутнього змащування шляхом використання композиційних лазерних покриттів, які мають високі антифрикційні та зносостійкі властивості. Виявлено, що за умов лазерного нагріву та швидкого охолодження можна отримувати рівномірно-розподілені композиційні структури типів: тверда матриця - м'які включення; м'яка матриця - тверді включення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К663.65
Шифр НБУВ: РА316963 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Павлович Ю. О. 
Образ Білорусі та білорусів в українській суспільно-політичній думці (1991– 2004 рр.) / Ю. О. Павлович. — Б.м., 2020 — укp.

Проаналізовано українську суспільно-політичну думку щодо розвитку суспільно-політичних процесів у Республіці Білорусь (РБ) у 1991–2004 рр. Досліджено ставлення української громадськості до суспільно-політичних процесів у РБ в період з 1991 по 2004 рр. Розглянуто реакцію українського суспільства на політичні трансформації у РБ 1991–2004 рр. Досліджено ставлення українських політиків до підписання Біловезької угоди (1991). Визначено основні підходи українського бачення щодо економічної системи у РБ. Досліджено реакцію українських політиків, журналістів та науковців щодо інтеграції РБ та Російської Федерації. Розглянуто проблеми і перспективи міждержавних відносин між РБ та Україною та їх українську рецепцію.^UThe analysis of the Ukrainian socio-political opinion on the vision of its development of socio-political processes in the Republic of Belarus in 1991–2004. It was emphasized that the main idea of the work is to recreate the plots related to the perception of socio-political processes in the Republic of Belarus and the Belarusian-Ukrainian relations in the early 21st century. The highlights between Ukrainians and Belarusians in the Ukrainian periodicals and media are analyzed. Consider the role of the Belarusian cultural associations, which operated on the territory of Ukraine. Also available information about the indigenous Belarusian population living on the territory of Ukraine and received Ukrainian citizenship. Presents data about the attitude of Ukrainians to Belarusians for help polls of 1994 and 2004. The analysis of the state of research, the source base and methodological basis concerning the study of the reflection of the sociopolitical processes in the RB in the Ukrainian social and political thought has been improved. The main approaches to defining the concepts of «socio-political opinion» and «public opinion» are generalized. It is noted that socio-political thought is understood as the attitude of social communities to the problems of social life, which manifests itself first in judgments (verbal actions), and then in concrete actions. The attitude of the Ukrainian public to the socio-political processes in the Republic of Belarus in the period from 1991 to 2004 is researched. The opinions of Ukrainian experts and ordinary citizens concerning the problems of holding presidential campaigns and referendums in the Republic of Belarus (through sociological surveys of the Institute of Sociology of the National Academy of Sciences of Ukraine and the Razumkov Center) are presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Павлович О. Р. 
Формування механізму професіоналізації менеджменту закладу вищої освіти / О. Р. Павлович. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано вирішення важливої науково-прикладної проблеми, яке полягає у розробці концептуальних, теоретико-методичних та практичних рекомендацій щодо процесу формування механізму професіоналізації менеджменту закладу вищої освіти. Отримані наукові результати сприятимуть підвищенню якості формування професійного менеджменту в закладі вищої освіти (ЗВО) і досягнення ними необхідного рівня конкурентоспроможності. Розроблено концептуальну основу формування механізму професіоналізації менеджменту ЗВО, яка доповнюється взаємопов'язаними теоретико-методичними компонентами, що сприяють інноваційній трансформації управлінської діяльності з метою забезпечення якісних форм управлінського супроводу освітньої, наукової та інноваційної діяльності ЗВО. Запропоновано комплексну методику впровадження механізму професіоналізації менеджменту ЗВО, яка направлена на створення якісної системи професійного менеджменту і реалізацію умов для підвищення конкурентоспроможності ЗВО за рахунок системної професійної підготовки управлінського персоналу. Сформовано концептуальний базис і стратегічні умови впровадження комплексної методики механізму професіоналізації менеджменту ЗВО. Обґрунтовані наукові підходи до формування структурно-функціональних елементів механізму професіоналізації менеджменту ЗВО. Запропоновано оцінку інтегральної якості процесу формування і впровадження механізму професіоналізації менеджменту ЗВО.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and offers a solution to an important scientific and applied problem, which is to develop conceptual, theoretical and methodological and practical recommendations for the process of forming a mechanism for professionalizing the management of higher education. The obtained scientific results will help to improve the quality of professional management in higher education and achieve the required level of competitiveness.The conceptual basis for the formation of the mechanism of professionalization of higher education institution management has been developed, which is supplemented by interconnected theoretical and methodological components that contribute to the innovative transformation of management to provide quality management support of educational, scientific and innovative activities of higher education.The conceptual basis of formation and development of the institution of higher education as an economic corporation is formed. The special status of the university as an economic corporation must be created by redistribution of state property, on the one hand, and national and international business organizations, relevant research centers and, importantly, world ranking universities and technology parks, on the other hand. There is a need to develop professional management of higher education institutions in order to ensure its quality work in the system of corporate relations. Qualitative forms of managerial activity on the development of corporate financial resources by the management of higher education institutions are proposed.Approaches to development of criteria and indicators of integral quality of use of the mechanism of professionalization of management of institution of higher education are offered. The main modules for evaluating the process of management professionalization are defined and a system of strategic criteria for evaluating the process of professionalization of management of a higher education institution is developed. It is necessary to use also factor system indicators of professionalization of management of higher education institution, which on the basis of expert assessment or self-assessment show certain levels of management effectiveness.A comprehensive method of implementing the mechanism of professionalization of higher education institution management is proposed, which is aimed at creating a quality system of professional management and implementation of conditions to increase the competitiveness of higher education institutions through systematic professional training of management staff. The conceptual basis and strategic conditions of introduction of the complex technique of the mechanism of professionalization of management of an institution of higher education are formed. Scientific approaches to the formation of structural and functional elements of the mechanism of professionalization of higher education institution management are substantiated. The assessment of the integral quality of the process of formation and implementation of the mechanism of professionalization of the management of the institution of higher education is offered.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Шатрава Ю. О. 
Координаційно-хімічні властивості деяких фосфорильованих карбамідів і сульфамідів / Ю. О. Шатрава. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена синтезу та вивченню координаційно-хімічних властивостей окремих представників фосфорильованих карбамідів (КАФ) і сульфамідів (САФ), встановленню взаємозв'язку між будовою лігандів та складом і властивостями координаційних сполук на їх основі. Синтезовано та виділено в індивідуальному стані 42 нові координаційні сполуки перехідних металів. Комплекси досліджено методами ІЧ, ЯМР (1Н та 31Р), електронної та люмінесцентної спектроскопії, термогравіметричного та рентгеноструктурного аналізу. В результаті дослідження вперше було зафіксовано три нові типи координації КАФ та САФ лігандів та встановлено взаємозв'язок між природою замісників біля атомів сульфуру/карбону і фосфору хелатуючого фрагменту та способом координації лігандів до центрального йону металу. Показано, що досліджувані КАФ ліганди координуються бідентатно через атом оксигену карбонільної групи і атом нітрогену гетероциклу з утворенням шестичленного металоциклу як у нейтральній, так і в ацидоформі. На прикладі комплексів з фосфорильованими сульфамідами вдалося простежити вплив стеричного фактору на координаційно-хімічні властивості лігандів та будову комплексів. Вперше в межах одного комплексу {AgL3}n зареєстрована бідентатно-хелатна та бідентатно-місткова координація сульфамідних лігандів до йону арґентуму та монодентатна координація САФ лігандів в молекулярній формі у комплексах складу UO2(HL3,4)2(NO3)2. Для кристалічних координаційних сполук європію Eu(L3)3•Phen та Na[Eu(L4)4] на основі аналізу спектрів люмінесценції запропоновано симетрію оточення центрального атому та визначено часи життя збудженого стану (1.44 мс та 1.3 мс, відповідно). Виявлено, що одержані КАФ ліганди проявляють часо- та дозозалежний цитотоксичний ефект щодо клітин лейкозу L1210. Ключові слова: фосфорильовані карбаміди, сульфаміди, координаційні сполуки лантаноїдів, КАФ, САФ, спектроскопія, кристалічна будова, люмінесценція, HOMO, LUMO.^UOne of the promising areas of development of modern coordination chemistry is the creation of new ampolydentate ligands that are able to form kinetically, thermodynamically and thermally stable metal complexes with valuable properties. Due to phosphoryl group has a high affinity for most metals, phosphoryl-containing ligands attract a special attention of researchers in the synthesis of new metal complexes for modern technologies.One way to create the new ligand systems is to modify the structure of known classes of ligands, which already have a wide and diverse application. The substitution of carbon atoms in the structure of widely used β-diketones by heteroatoms leads to the formation of their structural analogues - carbacyl- and sulfonylamidophosphates, which have recently proved to be powerful ligand systems. The possibility of varying the nature and size of the substituents at the functional core allows obtaining new complexes with potentially useful properties. The aim of this work was to trace the relationship between the structure of ligands, the method of their coordination to transition metal ions, the structure of the resulting complexes and their properties. Two representatives of phosphorylated ureas - (CAPh) ligands, containing 2-aminothiazole and 2-aminopyridine fragments, and two phosphorylated sulfamide (SAPh) ligands, which differ by nature of substituents near the phosphorus atom, were synthesized. In the structure of dimethyl[(1,3-thiazol-2-ylamino)carbonyl]amidophosphate, the binding of molecules to a centrosymmetric dimer by four hydrogen bonds was recorded for the first time for urea derivatives. For 2-aminopyridine-containing ligand a polymeric structure is realized.As a result of the study, three new types of coordination mode for CAPh and SAPh ligands were found for the first time:1) the [dimethyl[(1,3-thiazol-2-ylamino)carbonyl]-amidophosphate (H2L1) and dimethyl-[(pyridin-3-ylamino)carbonyl]amidophosphate (H2L2)) are coordinated in bidentate manner via the carbonyl oxygen and the nitrogen atom of heterocycle with the formation of a six-membered chelated metalcycle in both neutral and acidoform. 2) bidentate-bridge coordination for N-[bis(diethylamino)phosphoryl]benzene-sulfonamide (HL3) to the silver ion via the oxygen atoms of the phosphoryl group and amide nitrogen atoms, resulting formation of polymer one-dimensional chains {AgL3}n;3) monodentate coordination of SAPh ligands in molecular form via the oxygen atom of the phosphoryl group was registered (in UO2(HL3,4)2(NO3)2 complexes).As a result of biological studies the time- and dose-dependent cytotoxic effect of the urea obtained on L1210 leukemia cells was demonstrated. In this study it was possible to trace the influence of steric factor on the coordination capabilities of sulfamide-type ligands and the structure of complexes. Due to steric peculiarities created by the presence of shielding ethyl substituents near the phosphorus atom, which are able to prevent the formation of intermolecular contacts, it was not possible to obtain tetrakis-lanthanide complexes with the HL3 ligand. In addition, the steric complications that create ethyl substituents allowed obtaining a molecular tris-complex of lanthanide Lu(L3)3 with an uncharacteristic low coordination number Lu3+ 6.On the other hand, the spatial structure of dimorpholine[phenylsulfonyl]-amidophosphate (HL4) allowed to obtain tetrakis-complexes of the composition {Na[Nd(L4)4]}n with a polymer structure that is typical for similar anionic complexes with sodium cation. The crystal structure of this complex contains large pores (790 Å3), and the thermogravimetric analysis showed the absence of solvent molecules. Upon UV light photoexcitation, the europium complexes Eu(L3)3Phen and Na[Eu(L4)4] show bright red luminescence with an emission lifetime of 1.44 ms and 1.3 ms.Thermogravimetric studies of all complexes showed their thermal stability up to 200°C, which opens new opportunities for practical use of the compounds obtained. Keywords: phosphorylated ureas, sulfamides, lanthanides coordination compounds, CAPh, SAPh, spectroscopy, crystal structure, luminescence, HOMO, LUMO.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Птухіна О. В. 
Адміністративно-правові засади діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / О. В. Птухіна. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню правової природи, змісту та особливостей діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками шляхом опрацювання інституціональної та функціональної складової діяльності останньої.Доведено, що Держлікслужба за своєю юридичною природою, будучи представником державної виконавчої влади, входить до системи численних інших центральних органів виконавчої влади, реалізуючи при цьому закріплені за нею напрями державної політики, що формуються Міністерством охорони здоров’я України. З’ясовано особливе місце та роль Держлікслужби в системі органів публічної влади, що обумовлено декількома аспектами: є представником інших центральних органів виконавчої влади; реалізує декілька споріднених напрямів державної політики, сформовані Міністерством охорони здоров’я України; будучи утвореною в якості служби, крім функцій з надання адміністративних послуг, здійснює контрольно-наглядову та правоохоронну діяльність; входить до системи правоохоронних органів; наділена компетенцією та повноваженнями щодо здійснення провадження в справах про адміністративні правопорушення; є уповноваженим суб’єктом структури системи крові; будучи складовою системи органів публічної влади, одночасно є суб’єктом декількох її підсистем.Наголошено, що правове регулювання діяльності Держлікслужби України є багатоаспектним процесом, у змісті якого виокремлено: сукупність правових актів, на підставі положень яких, з урахуванням їх юридичної сили, здійснюється регулюючий вплив на таку діяльність; суб’єктів, уповноважених приймати такі нормативно-правові акти, правовий статус яких і обумовлює таку юридичну силу; мету правового регулювання – забезпечення реалізації державної політики в сферах контролю якості та безпеки лікарських засобів, у тому числі медичних імунобіологічних препаратів, медичної техніки і виробів медичного призначення, та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, донорства крові та компонентів крові, функціонування системи крові.З’ясовано, що принципи діяльності Держлікслужби становлять собою закріплену в нормативно-правових приписах сукупність керівних засад, у відповідності до яких органи та підрозділи Держлікслужби у визначеному законодавством напряму реалізують державну політику, обумовлену метою їх функціонування. Здійснено класифікацію принципів діяльності Держлікслужби в залежності від сфери їх поширення, що вказує як на їх зв’язок з іншими з таких принципів, так і визначає особливості здійснення діяльності Держлікслужби за окремими напрямами. До першої групи віднесено загальноправові принципи діяльності Держлікслужби, як-то: верховенство права; законність; рівність і недопущення дискримінації. Другу групу принципів досліджуваної діяльності становлять міжгалузеві принципи: об’єктивність і неупередженість; відкритість і прозорість; підконтрольність і підзвітність; неприпустимості дублювання повноважень; відповідальність; тощо.Аргументовано сутність адміністративно-правового статусу Держлікслужби, що полягає у забезпечувальній мірі юридичної відповідальності та закріпленій в нормах адміністративного законодавства сукупності владних повноважень, що здійснюються даним органом державної влади в межах відповідних суспільних відносин за чітко окресленими напрямами діяльності задля реалізації державної політики в сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів і медичної техніки, обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, функціонування системи крові.Доведено, що форми діяльності Держлікслужби вказують на декілька аспектів: на її суб’єктивне сприйняття, тобто на її зовнішнє вираження; на сферу суспільних відносин у межах якої застосовується відповідна форма; на напрям і спосіб реалізації такої діяльності; на коло суб’єктів суспільних відносин, що виникають і знаходять свій розвиток у межах реалізації відповідної форми; на обсяг владних повноважень, що можуть бути реалізовані Держлікслужбою в межах відповідної форми її діяльності. Виокремлено дві групи форми діяльності Держлікслужби в залежності від наслідків, які спричиняє їх реалізація: ті, що мають юридично значимі наслідки або ж правові форми діяльності Держлікслужби(прийняття організаційно-розпорядчих актів (акти із загальних питань діяльності й індивідуальні акти); укладання адміністративних договорів; вчинення інших юридично значимих дій); організаційні, тобто такі, що не мають своїм наслідком настання юридично значимих результатів, мають допоміжний характер і, як правило, передують застосуванню правових форм.З’ясовано, що під методами діяльності Держлікслужби слід розуміти закріплену в нормативно-правових приписах сукупність прийомів і способів, за допомогою вчинення яких здійснюється регулюючий вплив на суспільні відносини у межах реалізації державної політики в сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів, медичних виробів, а також обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, функціонування системи крові.^UThe thesis studies the legal nature, content and particularities of the State Service of Ukraine on Medicines and Drugs Control (SMDC) by focusing on the institutional and functional components of the latter's activities. The author proves that the SMDC, by its legal nature, being a representative of the state executive power, is a part of the system of numerous other central executive authorities, implementing public policy directions assigned to it by the Ministry of Health of Ukraine. The author clarifies the special place and role of the SMDC in the system of public authorities, which is due to several aspects: it is a representative of other central executive authorities; it implements several related areas of public policy formed by the Ministry of Health of Ukraine; being established as a service, in addition to administrative services, it carries out control and supervisory and law enforcement activities; it is part of the law enforcement system; it is vested with the competence and authority to conduct proceedings in cases of administrative offences; it is an authorised entity of the blood system structure; being a component of the system of public authorities, it is simultaneously an actor of several of its subsystems. The author emphasises that regulatory framework for the activities of the SMDC is a multifaceted process, which includes: a set of legal regulations, on the basis of the provisions thereof, allowing for their legal force, a regulatory impact on such activities is exercised; actors authorised to adopt such legal regulations, legal status thereof determines such legal force; the purpose of regulatory framework – ensuring the implementation of public policy on quality control and safety of medicines, including medical immunobiological products, medical equipment and medical devices, and the circulation of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors, combating their illicit trafficking, blood and blood components donation, and the functioning of the blood system. The author proves that the principles of activities of the SMDC are a set of guiding principles enshrined in the regulatory and legal provisions, according to which the bodies and subdivisions of the SMDC directly implement public policy determined by the purpose of their functioning. The author classifies the principles of the SMDC depending on the scope of their application, which indicates both their connection with other such principles and defines the specifics of the SMDC’s activities in certain areas. The first group includes the general legal principles of the SMDC, such as the rule of law; legality; equality and non-discrimination. The second group of principles of activities being studied is made up of cross-sectoral principles: objectivity and impartiality; openness and transparency; control and accountability; inadmissibility of duplication of powers; responsibility; etc. The author argues that the essence of the administrative and legal status of the SMDC is a measure ensuring legal liability and a set of powers enshrined in the administrative law, exercised by this public authority within the framework of relevant social relations in clearly defined areas of activity for the implementation of public policy on quality control and safety of medicines and medical equipment, circulation of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors, and functioning of the blood system. The author proves that the forms of activities of the SMDC indicate several aspects: its subjective perception, i.e., its external expression; the area of social relations within which the respective form is applied; the direction and method of implementation of such activities; the range of participants of public relations that arise and develop within the framework of the relevant form; the scope of powers that can be exercised by the SMDC within the relevant form of its activities. The forms of activities of the SMDC depending on the consequences of their implementation are grouped into: those with legally significant consequences or legal forms of activities of the SMDC (adoption of organisational and administrative regulations (regulations on general issues of activities and individual regulations); conclusion of administrative contracts; performance of other legally significant actions); organisational, i.e. those that do not result in legally significant results, are auxiliary in nature and usually precede the use of legal forms. The author proves that the methods of activities of the SMDC should be understood as a set of techniques and methods enshrined in the regulatory and legal provisions which are used to exert a regulatory influence on public relations within the scope of public policy on quality control and safety of medicinal products, medical devices, as well as circulation of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors, and functioning of the blood system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Осіпов Ю. В. 
Реалізація права на звернення до адміністративного суду та способи його судового захисту: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.07 / Ю. В. Осіпов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено визначенню сутності та особливостей реалізації права на звернення до адміністративного суду та способи його судового захисту. Досліджено правову природу «права на звернення до адміністративного суду» шляхом надання правової характеристики, співставлення та встановлення правових зв’язків між такими суміжними категоріями як: «право на судовий захист», «право на захист в адміністративному судочинстві», «право на адміністративний позов», «право на звернення до адміністративного суду», «право на пред’явлення адміністративного позову».Доведено, що «право на судовий захист» та «право на звернення до адміністративного суду» – це цілком самостійні, але взаємопов’язані категорії, котрі відрізняються одне від одного за суб’єктами, моментом виникнення та змістом. При цьому право на судовий захист є правом найбільш загального порядку по відношенню до інших досліджуваних в цьому підрозділі прав.Визначено, що право на захист в адміністративному судочинстві, як і право на адміністративний позов, мають дуалістичну правову природу, що характеризується процесуально-правовим та матеріально-правовим аспектами. Процесуально-правовий аспект цих прав розкривається через адміністративно-процесуальні правовідносини, які виникають у разі звернення особи до адміністративного суду (пред’явлення адміністративного позову). Механізм реалізації права на звернення до адміністративного суду залежить від низки обставин, які визначаються як умови та передумови права на звернення до адміністративного суду. Водночас звернення до адміністративного суду не гарантує задоволення вимог в аспекті отримання захисту (задоволення позову) як матеріально-правового аспекту права на захист в адміністративному судочинстві (права на адміністративний позов), що свідчить про взаємопов’язаність та взаємозалежність процесуального та матеріального аспектів.^UThe dissertation is devoted to defining the essence and features of the exercise of the right to appeal to an administrative court and methods of its legal protection. The legal nature of the "right to appeal to an administrative court" has been studied by providing a legal characterization, comparing and establishing legal connections between such related categories as: "the right to judicial protection", "the right to protection in administrative proceedings", "the right to an administrative lawsuit ", "the right to apply to an administrative court", "the right to file an administrative claim". It has been proven that the "right to judicial protection" and the "right to apply to an administrative court" are completely independent, but interrelated categories that differ from each other in terms of subjects, moment of occurrence and content. At the same time, the right to judicial protection is the right of the most general order in relation to other rights studied in this subsection. It was determined that the right to defense in administrative proceedings, as well as the right to an administrative lawsuit, have a dualistic legal nature, characterized by procedural and substantive legal aspects. The procedural and legal aspect of these rights is disclosed through administrative and procedural legal relations that arise in the event of a person's appeal to an administrative court (filing an administrative lawsuit). The mechanism for exercising the right to appeal to an administrative court depends on a number of circumstances, which are defined as conditions and prerequisites for the right to appeal to an administrative court. At the same time, an appeal to an administrative court does not guarantee the satisfaction of requirements in the aspect of obtaining protection (satisfaction of the claim) as a material and legal aspect of the right to protection in administrative proceedings (the right to an administrative claim), which indicates the interconnectedness and interdependence of procedural and material aspects.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського