Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (28)Реферативна база даних (451)Книжкові видання та компакт-диски (340)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>A=ФОМЕНК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Фоменко К. А. 
Відчуження як екзистенціальна проблема: досвід філософсько-антропологічного дослідження: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.04 / К. А. Фоменко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 15 с. — укp.

Досліджено феномен відчуження як амбівалентне явище, що за своєю природою володіє як негативними, так і позитивними характеристиками. Відзначено, що позитивні характеристики феномену відчуження тривалий час фактично ігнорувалися філософською думкою. Констатуючи той факт, що на сьогоднішній день негативна тенденція так і залишається провідною, зазначені і на не менш важливих позитивних характеристиках феномену. Кардинально змінюються акценти стосовно питання доцільності подолання його з буття людини. Форми прояву відчуження свідчать про його багатогранність і демонструють потенційний та дійсний стан феномену. Для різнобічного та комплексного дослідження його мислителі сьогодні все активніше залучають дані найважливіших сфер соціальної дійсності, а це сприяє виникненню нових відтінків феномену: політичне відчуження, культурне, естетичне, педагогічне тощо. Філософський аналіз кожного з аспектів окремо та в цілому дозволяє простежено динаміку розвитку й особливостей відчуження за умов сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Ю6*333.122
Шифр НБУВ: РА381967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Фоменко Ю.В. 
Вдосконалення технологічних режимів і конструктивних параметрів механічного обладнання для згинання композиційних і складнопрофільних заготівок: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / Ю.В. Фоменко ; Донбас. держ. машинобуд. акад. — Краматорськ, 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена вдосконаленню і розвитку процесів згинання композиційних і складнопрофільних заготівок. Розроблена комп'ютерна система розрахунку і автоматизованого проектування процесу. Обгрунтовані засоби підвищення ефективності, запропоновані і реалізовані нові технологічні прийоми і технічні рішення, що дозволили підвищити техніко-економічні показники виробництва гнутих деталей з композиційних і складнопрофільних заготівок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж683

Рубрики:

      
3.

Фоменко В.А. 
Використання лапароскопічної ваготомії при хірургічному лікуванні виразкової хвороби дванадцятипалої кишки: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / В.А. Фоменко ; Терноп. держ. мед. акад. ім. І.Я.Горбачевського. — Т., 2002. — 21 с. — укp.

На підставі результатів клінічних спостережень розроблено технічні аспекти виконання лапароскопічних ваготомій у модифікації задньої стовбурової ваготомії та передньої сероміотомії з використанням лазерного випромінювання та доведено, що лазерний варіант сероміотомії більш безпечний і гарантує тотальну, безкровну та дозовану невротомію. Доведено, що удосконалена методика лапароскопічної ваготомії в модифікації задньої стовбурової ваготомії та резекції малої кривизни шлунка за допомогою ендостеплерів надійно денервує кислотопродукуючу зону шлунка та призводить до загоєння виразок. Вдосконалено методику лапароскопічної ваготомії у варіанті - задня стовбурова ваготомія та передня селективна проксимальна ваготомія - з використанням біполярної коагуляції невеликих судин малої кривизни шлунку. Розроблено методики лапароскопічної ваготомії з операціями, що дренують шлунок, у лапароскопічному варіанті, або через мінілапаротомний розтин. Вивчено віддалені результати лапароскопічних ваготомій і проведено порівняльну оцінку різноманітних модифікацій ваготомій у лапароскопічному та лапаротомному варіантах. Доведено, що лапароскопічна ваготомія в сполученні з еридикацією Helicobacter pylori дають такі ж результати, що і лапаротомні ваготомії. Визначено показання та протипоказання до виконання лапароскопічних ваготомій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.465.204.6
Шифр НБУВ: РА320663 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Фоменко Ю.В. 
Вплив світлового потоку фотополімеризаторів на пульпу зуба і слизову оболонку порожнини рота (експериментально-клінічне дослідження): автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / Ю.В. Фоменко ; Держ. установа "Ін-т стоматології АМН України". — О., 2009. — 20 с. — укp.

Вивчено ефекти впливу світлового потоку фотополімеризаторів з різним діапазоном випромінювання на пульпу зуба, слизову оболонку порожнини рота. Розроблено практичні рекомендації для лікарів-стоматологів, які мають сприяти профілактиці можливих ускладнень після застосування фотополімерної технології. За результатами проведеного патоморфологічного дослідження пульпи зуба та слизової оболонки щоки виявлено, що опромінення світлом галогенового ФП UFL-112 з використанням різних світлофільтрів і світлодіодного полімеризатора Translux спричиняє у тканинах розвиток стереотипних змін, а саме: дистрофічних, некробіотичних і запальних, а також дисциркуляторних і реологічних різного ступеня виразності. На підставі даних експериментального дослідження глибини та напрямків проникності тканин зуба світлом фотополімерної лампи встановлено, що зуб не можна розглядати як випадкове однорідне оптичне середовище, а проходження світла через нього суттєво визначається його будовою. Завдяки проведеним клінічним дослідженням визначено ушкоджувальний ефект за умов впливу на пульпу та слизову оболонку щоки світла галогенового полімеризатора UFL-112 - блакитного, зеленого, особливо - жовтогарячого та червоного. Відзначено, що вплив випромінювання світлодіодного фотополімеризатора Translux має мінімальну ушкоджувальну дію на пульпу зуба та слизову оболонку порожнини рота у порівнянні з галогеновим фотополімеризатором.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р661.21-52 с03 +
Шифр НБУВ: РА365613

Рубрики:

      
5.

Фоменко Л.С. 
Вплив структурних перебудов на низькотемпературну пластичність нових кристалічних матеріалів: надпружні сплави, металоксидні ВТНП, фулерити: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.04.07 / Л.С. Фоменко ; Фіз.-техн. ін-т низ. температур ім. Б.І.Вєркіна НАН України. — Х., 2002. — 34 с. — укp.

На підставі узагальнення результатів, одержаних за допомогою надійно апробованих методів механічних випробувань, систематизовано аномалії пластичної плинності та механічні ефекти, які є наслідком фазових перетворень і структурних перебудов, що тривають у даних матеріалах у разі зміни складу або під впливом зовнішніх факторів: температури, механічного напруження, магнітного поля. Запропоновано послідовну мікроскопічну інтерпретацію виявлених ефектів. Зроблено висновок, що найбільш сильний вплив на низькотемпературну пластичність вивчених кристалів спричиняють процеси упорядкування. Досліджено основні закономірності та механізми надпружної деформації у сплавах In - Pb, що характеризуються наявністю ближнього порядку типу кластеризації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В376.376.3,022
Шифр НБУВ: РА320001 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Фоменко К. І. 
Губристична мотивація в структурі спрямованості особистості студентів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / К. І. Фоменко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Визначено психологічні особливості губристичної мотивації в структурі спрямованості особистості студентів. Наведено теоретичне обгрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження, визначено, що губристична мотивація входить до спрямованості особистості, яка прагне успіху. Висвітлено дані апробації методики "Опитувальник губристичної мотивації". Визначено характер взаємозв'язку між формами губристичної мотивації та мотивами особистості студента, який прагне успіху. Встановлено особливості зв'язку між формами губристичної мотивації та компонентами спрямованості особистості - ціннісні орієнтації та перфекціонізм, а також особистісними якостями - самооцінка, рівень домагань і локус контролю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю952.2 + Ю937.42
Шифр НБУВ: РА383973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Фоменко А.В. 
Комп'ютер як засіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках історії (на матеріалах курсу стародавнього світу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.В. Фоменко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше розроблено теоретичну модель організації навчання школярів на уроках історії з застосуванням комп'ютера, яка враховує його основні етапи та закономірності. Встановлено та науково обгрунтовано зв'язок між застосуванням комп'ютера та підвищенням рівнів пізнавальної діяльності учнів та їх навчальних досягнень. Розроблено комп'ютерну навчальну програму з історії стародавнього світу, яка моделює навчально-пізнавальну діяльність школярів, а також методику застосування даного програмного продукту. Визначено основні принципи та критерії створення навчальних програм з історії. Удосконалено методику якісного та кількісного визначення рівнів пізнавальної діяльності учнів на уроках історії стародавнього світу. Визначено та розвинено психолого-педагогічні та технічні критерії розробки навчальної комп'ютерної програми, зокрема, з історії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 + Т.Р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА323408

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Фоменко О.С. 
Лінгвістичний аналіз сучасного політичного дискурсу США (90-ті роки XX століття): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.С. Фоменко ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 18 с. — укp.

У роботі розглядаються аксіологічні характеристики сучасного політичного дискурсу Сполучених Штатів Америки, риторичні принципи його організації, шляхи поповнення глосарію політичної термінології, а також особливості риторики американських президентів, й у першу чергу особливості дискурсу Президента Білла Клінтона. Обгрунтовується необхідність урахування широкого спектру соціальних факторів, що впливають на формування та розвиток американського політичного дискурсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70

Рубрики:

      
9.

Кононенко Г. Ю. 
Методи управління візуальними якостями освітлення публічних просторів міста: автореферат дис. ... д.філософ : 191 / Г. Ю. Кононенко. — Б.м., 2024 — укp.

Вперше запропоновано шаблон стратегії формування штучного освітлення відкритих публічних просторів на основі шарів GIS. Стратегія складається з трьох ієрархічних рівнів, а саме:- Рівень формування освітлення. На цьому рівні відбувається покрокове додання джерел освітлення від першого до дев’ятого шару, згідно з вказаними вище дев’ятьма запропонованими функціями візуального комфорту.- Рівень редагування освітлення. На цьому рівні відбувається корегування виникаючих світових конфліктів згідно з нормами та нормативами психофізіо-логічного зорового комфорту.- Рівень акцентування. На цьому рівні відбувається виділення базових елементів архітектурного середовища, які повинні бути акцентовані в загальній світловій архітектурній композиції відкритого громадського простору. Це відбувається з урахуванням вимог рівня редагування.^UFor the first time, a strategy template of creating artificial lighting in open public spaces on the basis of GIS layers has been proposed The strategy consists of three levels of hierarchy that are:Level of lighting formation. On this level the lighting sources are added step-by-step from the first to the ninth layer according to the nine proposed functions of visual comfort mentioned above.Level of lighting revision. On this level adjustments are made to address emerging lighting conflicts in accordance with the norms and standards of psychophysiological visual comfort.Level of emphasis. On this level the basic elements of architectural environment, which should be emphasized in general lighting architectural composition of open public space, are highlighted. The requirements of the lighting revision level are taken into account.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Фоменко О.О. 
Методологія аналізу та оцінка естетичної якості морфологічних властивостей архітектурних об'єктів: Автореф. дис... д-ра архіт.: 18.00.01 / О.О. Фоменко ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2003. — 36 с.: рис. — укp.

На підставі сучасних даних теорії інформації та експериментальної психології розроблено методологію аналізу та проведено оцінку естетичної якості морфологічних властивостей архітектурних об'єктів. Розроблено новий напрямок у теорії архітектурної композиції, який дав змогу розкрити закономірності впливу морфологічних властивостей архітектурних об'єктів на оцінку людиною їх естетичної якості у процесі формування архітектурного образу. Виявлено ієрархічну структуру інформаційних морфологічних ознак архітектурної форми, розроблено математичні методи аналізу цих ознак з урахуванням процесів сприйняття об'єктивної морфологічної інформації, закладеної в архітектурній формі. За допомогою означених методів проведено кількісний аналіз естетичної морфологічної якості архітектурних об'єктів. Одержано стійкі співвідношення різних рівнів їх інформативності, які є межовими кваліфікаційними параметрами необхідної та достатньої морфологічної інформативності, найбільш комфортними для їх візуального сприйняття. Розроблено методологічні підстави для заснування системи керування естетичною якістю морфологічних властивостей архітектурних об'єктів. На підставі закономірностей психологічного процесу сприйняття архітектурних об'єктів і принципах теорії інформації у дослідженні запропоновано інформаційну модель морфологічної структури архітектурної форми з метою дослідження системи "архітектурне середовище - людина".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.065 + Щ110.065 + Щ110.065
Шифр НБУВ: РА326217

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
11.

Фоменко І.С. 
Особливості глутаматдегідрогеназної та амінотрансферазних реакцій у слизовій оболонці травного тракту плода корови: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.04 / І.С. Фоменко ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2001. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*333.89*694*725.111.435 + Е60*333.89*694*725.111.435
Шифр НБУВ: РА315096 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Склярова Ю. О. 
Особливості окиснювальних процесів та стану протеїназо-інгібіторної системи щурів із гіпофункцією щитоподібної залози в динаміці іммобілізаційного стресу. / Ю. О. Склярова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена з'ясуванню особливостей окиснювальних процесів, стану протеїназо-інгібіторної, імунної систем, ендогенної інтоксикації у тварин з іммобілізаційним стресом, що перебігає на тлі мерказоліл-індукованого гіпотиреозу. Встановлено особливості процесів вільнорадикального, енергозабезпечу-вального, мікросомального окиснення, стану антиоксидантної, протеїназо-інгібіторної та імунної систем, цитокінового профілю, ендогенної інтоксикації у щурів залежно від стадії розвитку іммобілізаційного стресу на тлі гіпотиреозу.^UThe dissertation is devoted to the clarification of the peculiarities of oxidative processes, the state of proteinazo-inhibitor, immune systems, endogenous intoxication in animals with immobilization stress that runs on the background of Mercazolil-induced hypothyroidism.The peculiarities of free radical, energy-supplying, microsomal oxidation, antioxidant, proteinase inhibitor and immune systems, cytokine profile, endogenous intoxication in rats, depending on the stage of development of immobilization stress against hypothyroidism, are established.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Фоменко С.О. 
Підвищення ефективності лікування гострих захворювань органів калитки у дітей: Автореф. дис... канд. мед. наук.: 14.01.09 / С.О. Фоменко ; Ін-т невідклад. і віднов. хірургії АМН України. — Донецьк, 2003. — 19 с.: рис. — укp.

На підставі статистично обгрунтованого клінічного матеріалу розроблено критерії диференційної діагностики гострих захворювань органів калитки у дітей. Надано детальну оцінку стану клітинного та гуморального імунітету у дітей різних вікових груп у найближчому та вперше у віддаленому періодах після гострих захворювань органів калитки. Вперше вивчено динаміку коефіцієнта співвідношення показників обсягу ураженого та контрлатерального яєчок, а також максимального градієнта тиску у яєчкових артеріях відповідних сторін у процесі лікування. Запропоновано та впроваджено новий метод комбінованого лікування гострих захворювань органів калитки у дітей, який грунтується на новому способі декомпресії яєчка, а також способі непрямого лімфотропного введення лікарських препаратів, показано ефективність його застосування. Доведено необхідність диспансерного спостереження даних дітей у зв'язку з можливістю розвитку гіпогонадизму, безпліддя та стану вторинного імунодефіциту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.696.61 +
Шифр НБУВ: РА323986

Рубрики:

      
14.

Фоменко С.В. 
Підвищення ефективності функціонування зернопродуктового підкомплексу Львівської області: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / С.В. Фоменко ; Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки". — К., 2005. — 21 с. — укp.

Визначено економічну сутність та особливості формування виробничого потенціалу зернопродуктового підкомплексу Львівської області, а також фактори підвищення ефективності його функціонування за умов ринкової економіки. Обгрунтовано оптимальний баланс зерна на основі врахування норм споживання зернопродуктів населенням і потреб тваринництва та забезпечення максимальної прибутковості галузі переробки зерна, що дозволяє спрогнозувати темпи подальшого розвитку регіонального зернопродуктового підкомплексу. Запропоновано шляхи удосконалення економічних взаємовідносин між галузями зернопродуктового підкомплексу на базі реформування механізму ціноутворення, забезпечення перерозподілу прибутку від кінцевих результатів діяльності між учасниками технологічного ланцюга на основі обгрунтованої норми прибутку на вкладений капітал для кожної галузі. Удосконалено методологічні підходи щодо оцінки економічної ефективності зернопродуктового підкомплексу за ринкових умов господарювання, що враховують рівень використання ресурсного потенціалу та максимальне задоволення потреб споживача. Запропоновано адаптовану економіко-математичну модель оптимізації розмірів і структури посівних площ зернових культур до регіональних умов, що враховує природно-економічні фактори, забезпечує раціональне використання ресурсів, сприяє підвищенню якості та конкурентоспроможності продукції. Визначено напрями інтеграції партнерів агропромислового комплексу на базі використання кооперативних об'єднань сільськогосподарських товаровиробників, заготівельних і переробних підприємств, що забезпечує стабілізаційний розвиток зернопродуктового підкомплексу. На основі комплексної оцінки показників рівня ефективності виробництва, заготівлі та переробки зерна узагальнено сучасні тенденції у становленні зернопродуктового підкомлексу Львівської області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ЛЬВ)325.151.0-07 +
Шифр НБУВ: РА335771

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Фоменко К.М. 
Педагогічні умови духовної самореалізації старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / К.М. Фоменко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

Вперше визначено сутність духовної самореалізації особистості учнів старшого шкільного віку у навчально-виховному процесі гімназії в сільській місцевості. Розроблено та експериментально перевірено теоретичну модель духовної самореалізації старшокласників, запропоновано її технологічне забезпечення та обгрунтовано педагогічні умови ефективної реалізації. Встановлено позитивний вплив на активізацію даного процесу таких чинників, як створення у навчальному закладі соціокультурних умов, використання принципу духовного діалогу сім'ї та школи, учнів і вчителів, спрямованого на формування смисложиттєвих цінностей особистості. Розроблено педагогічну технологію духовної самореалізації старшокласників у навчально-виховному процесі гімназії в сільській місцевості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.325 +
Шифр НБУВ: РА333728

Рубрики:

      
16.

Фоменко Н.М. 
Природжена спадково детермінована патологія у населення Прикарпатського регіону: клініко-генетичні характеристики, профілактика: Автореф. дис... канд. мед. наук: 03.00.15 / Н.М. Фоменко ; Ін-т гігієни та мед. екології ім. О.М.Марзеєва. — К., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Охарактеризовано генетичний вантаж популяції Прикарпаття у вигляді моногенних та хромосомних синдромів, виявлено переважання аутосомно-рецесивної патології серед інших моногенних захворювань. Наведено частоти, нозологічний спектр, тенденції щодо природжених вад розвитку (ПВР) в дітей раннього віку на Івано-Франківщині за 11 років. Відзначено більшу сумарну частоту ПВР чотирьох модельних груп (природжені вади серця, множинні ПВР, аномалії центральної нервової системи, хвороба Дауна) в районах з найбільш несприятливими факторами зовнішнього середовища. Детально викладено клініко-генетичні характеристики найбільш актуальних і перспективних для вивчення моногенних захворювань муковісцидозу (МВ) та фенілкетонурії. Запропоновано схему діагностичного алгоритму для ранньої діагностики МВ, а також регіональну програму заходів щодо покращання медико-соціальної допомоги сім'ям, які мають хворих на природжені та спадкові захворювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р252.215
Шифр НБУВ: РА321392

Рубрики:

      
17.

Вєтрова Н. В. 
Психологічні особливості мотивації підприємницької діяльності у студентському віці: автореферат дис. ... д.філософ : 053 / Н. В. Вєтрова. — Б.м., 2024 — укp.

У роботі представлено аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми мотивації підприємницької діяльності у студентів, виявлено та описано її психологічну специфіку, типологію, регулятивні чинники та психолого-педагогічні умови розвитку. Визначено наукову новизну та теоретичну значущість наукової праці, які полягають у тому, що: Уперше: - визначено типологічні особливості мотивації підприємницької діяльності у студентському віці; - визначено регулятивний потенціал полівмотивованості до підприємницької діяльності, за умови якої у студентів актуалізується спрямованість на побудову кар’єри та інтерес до змісту праці; - показано негативний вплив зниження вмотивованості на працю та підприємницької мотивації на актуалізацію кар’єрних орієнтацій та мотивів збагачення; розширено уявлення про: - вікову специфіку розвитку підприємницьких мотивів у студентському віці, що характеризується динамічністю, ієрархічністю, сталістю прояву мотивів комерційного успіху, свободи і самостійності; типологічні особливості підприємницької мотивації в юнацькому віці; - студентський вік в якості сенситивного для розвитку підприємницької мотивації періоду як вираження прагнення до досягнень, свободи, ініціативності, інноваційності через усвідомлення ризиків підприємництва й удосконалення власної особистості; дістали подальшого розвитку: - засоби психологічного супроводу розвитку мотивації до підприємницької діяльності у студентському віці. Практичне значення роботи полягає у створенні типології підприємницької мотивації особистості, впровадженні розвивальної програми по сприянню підприємницькій мотивації у студентів. Результатом теоретичного аналізу є обґрунтування типології підприємницької мотивації у студентському віці, ролі підприємницьких мотивів у саморегуляції трудової діяльності особистості. Мотивацію підприємницької діяльності визначено як спонукання особистості до підприємництва, в основі якого – прагнення досягнень, свободи, ініціативності, інноваційності шляхом усвідомлення ризиків підприємництва й удосконалення власної особистості. Психологічними чинниками реалізації підприємницького потенціалу осіб студентського віку як суб’єкта трудової діяльності виступають мотиваційно-ціннісні та кар’єрні орієнтації, рівень суб’єктивного контролю, дієвість та ефективність як регуляторні властивості особистості. У ході констатувального дослідження визначено вікову специфіку підприємницьких мотивів в залежності від своєрідності провідної діяльності, яка характеризується динамічністю прояву мотивів на різних етапах студентського віку, ієрархічністю та тривалістю у часі – стійкістю. Емпірично виявлено чотири типологічних профіля підприємницької мотивації: «Помірна мотивація підприємницької діяльності», «Мотивація самореалізації у підприємництві в організації», «Полівмотивованість на підприємництво», «Знижена вмотивованість на підприємництво», серед яких два останні є найбільш характерними для студентів. Визначено п’ять стилів саморегуляції суб’єктів трудової діяльності з різними типами підприємницької мотивації: автономне регулювання, збалансоване регулювання, амотивованість до праці, інтроектоване регулювання, зовнішньо-мотивоване регулювання, названі відповідно до найбільш вираженого типу саморегуляції. Окреслено регуляторні особливості трудової діяльності студентів із різними профілями підприємницької мотивації: при зниженій вмотивованості на підприємництво задоволеність оплатою праці та усі регулятори трудової діяльності виражені найслабше, кар’єрні орієнтації на служіння та виклик пригнічені, натомість при полівмотивованості на підприємництво студентам властиве внутрішнє спонукання до трудової діяльності, вмотивованість на збагачення, найвищі показники кар’єрних орієнтацій на досягнення професійної компетентності, автономії, стабільності роботи та місця проживання, підприємництво, а при мотивації самореалізації у підприємництві студенти характеризується поєднанням зовнішнього та внутрішнього мотиву праці. Визначено залежність прояву кар’єрних орієнтацій та грошових атитюдів, рівня задоволеності працею від типу підприємницької мотивації та стильових особливостей саморегуляції трудової діяльності особистості студентів. Показники кар’єрних орієнтацій на менеджмент, підприємництво та інтеграцію стилів життя є зниженими за умови поєднання амотивованості на працю та зниженої мотивації до підприємницької діяльності. Показники кар’єрної орієнтації на досягнення самостійності та незалежності та підприємницького мотиву збагачення знижені в усіх студентів з амотивацією до праці, крім тих що вмотивовані на самореалізацію у підприємництві. За умови інтроєктованого регулювання трудової діяльності та зниженої підприємницької мотивації студентам властиве зниження мотиву збагачення для досягнення незалежності та самостійності.^UThe work presents an analysis of scientific and theoretical concepts and approaches to the study of the problem of motivation of entrepreneurial activity among students, its psychological specificity, typology, regulatory factors and psychological and pedagogical conditions of development are revealed and described. The scientific novelty and theoretical significance of the scientific work have been determined, which consist in the fact that: First: - the typological features of the motivation of entrepreneurial activity at the student age are determined; - the regulatory potential of political motivation for entrepreneurial activity has been determined, under the condition of which the focus on building a career and interest in the content of work is actualized among students; - the negative impact of a decrease in work motivation and entrepreneurial motivation on the actualization of career orientations and enrichment motives is shown; an expanded view of: - the age-specific nature of the development of entrepreneurial motives in the student age, which is characterized by dynamism, hierarchy, the stability of the manifestation of the motives of commercial success, freedom and independence; typological features of entrepreneurial motivation in youth; - student age as a sensitive period for the development of entrepreneurial motivation as an expression of the desire for achievements, freedom, initiative, innovativeness through awareness of the risks of entrepreneurship and improvement of one's personality; received further development: - means of psychological support for the development of motivation for entrepreneurial activity in student age. The practical significance of the work consists in creating a typology of entrepreneurial motivation of an individual, implementing a development program to promote entrepreneurial motivation in students. The result of the theoretical analysis is the substantiation of the typology of entrepreneurial motivation in student age, the role of entrepreneurial motives in the self-regulation of an individual's labor activity. Motivation Entrepreneurial activity is defined as the motivation of an individual to entrepreneurship, based on the desire for achievements, freedom, initiative, innovativeness through awareness of the risks of entrepreneurship and improving one's personality. Psychological factors of implementation entrepreneurial potential of students of student age as a labor subject motivational, value and career orientations, level of subjective control, effectiveness and efficiency as regulatory properties personality. In the course of the ascertainment study, the age specificity of entrepreneurial motives was determined depending on the originality of the leading activity, which is characterized by the dynamic manifestation of motives at different stages of student age, hierarchy and duration in time – stability. Four typological profiles of entrepreneurial motivation were empirically identified: "Moderate motivation for entrepreneurial activity", "Motivation for selfrealization in entrepreneurship in the organization", "Semi-motivation for entrepreneurship", "Low motivation for entrepreneurship", among which the last two are most typical for students. Five styles of self-regulation of subjects of labor activity with different types of entrepreneurial motivation are defined: autonomous regulation, balanced regulation, motivation to work, introjected regulation, externally motivated regulation, named according to the most pronounced type of self-regulation. The regulatory features of the labor activity of students with different profiles of entrepreneurial motivation are outlined: with reduced motivation for entrepreneurship, satisfaction with work pay and all regulators of labor activity are expressed the weakest, career orientations towards service and challenge are suppressed, on the other hand, with semi-motivation for entrepreneurship, students have an intrinsic motivation for labor activity , motivation for enrichment, the highest indicators of career orientations for the achievement of professional competence, autonomy, stability of work and place of residence, entrepreneurship, and in the motivation of self-realization in entrepreneurship, students are characterized by a combination of external and internal motivation for work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Фоменко Л.В. 
Раціональне використання земель сільськогосподарського призначення в умовах західного регіону України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / Л.В. Фоменко ; Держ. агроекол. ун-т. — Житомир, 2004. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Наведено результати теоретичних і практичних досліджень раціонального використання земель сільськогосподарського призначення за умов західного регіону України. Проведено аналіз сучасного стану реформування земельних відносин, структури та рівня землекористування. Здійснено оцінку чинників раціонального використання земель, визначено показники його економічного й екологічного стимулювання та охорони земельних ресурсів. Обгрунтовано напрямки удосконалення методичних підходів щодо оцінки землі та механізм підвищення продуктивного потенціалу земель сільськогосподарського призначення. Запропоновано модель оптимізації структури посівних площ у господарствах Львівської області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР3)320-511.2 +
Шифр НБУВ: РА329739

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Фоменко Л. М. 
Розвиток пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки / Л. М. Фоменко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню проблеми розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки. На підставі аналізу науково-педагогічної та спеціальної літератури виявлено проблеми розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки, які необхідно розв'язати, а саме: опосередкована мотивація до вдосконалення професійної підготовки, розвитку й саморозвитку пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки; спостерігається незначний пізнавальний інтерес до вивчення математичних дисциплін; нерозвиненість уміння впроваджувати інформаційно-комунікаційні технології для розвитку пізнавальної активності в процесі вивчення математичних дисциплін; бракує факторів і критеріїв розвитку цієї активності, а також методик вимірювання рівня пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки тощо.Визначено базові поняття дослідження: «пізнавальна активність майбутнього вчителя інформатики» – інтегративна якість особистості, що сприяє ефективній підготовці та здійсненню професійно-педагогічної діяльності; позначається як позитивне ставлення до змісту та процесу навчання, як прагнення до самоосвіти, самовдосконалення, творчого поступу впродовж життя; спрямована на постійне відстеження й опанування нових цифрових пристроїв і програм для подальшого їх запровадження в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти, заохочення учнів і колег упроваджувати нові інформаційні технології в навчальній і позанавчальній діяльності; «розвиток пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки» – усвідомлений цілеспрямований процес позитивних змін (накопичення кількісних змін і перетворення їх на якісні) інтегративної якості особистості, що підпорядкований меті професійної підготовки майбутніх учителів інформатики й характеризується взаємозв'язком і взаємодією між компонентами структури пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики (мотиваційний, когнітивно-дослідницький й особистісно-рефлексійний); результатом якого є готовність і прагнення до самостійної пізнавальної діяльності, спрямованої на постійне відстеження й опанування нових інформаційних технологій; заохочення учасників освітнього процесу до впровадження технологій математичного моделювання об'єктів та явищ реального світу; спроможність добирати математичний апарат для створення інформаційних моделей вирішення завдання й оцінювати коректність обраних математичних методів для розв'язування фахових вправ/ситуацій; здійснення рефлексії, розвитку пізнавальних інтересів, потреб, мотивів.Визначено фактори та критерії розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки, а саме: мотиваційний (усвідомлення потреби в пізнанні нового в процесі математичної підготовки; мотивація вдосконалення професійної підготовки завдяки розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки; наявність пізнавального інтересу в майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки); когнітивно-дослідницький (якість теоретичних знань із математичних дисциплін; уміння акумулювати та творчо реалізовувати здобуті знання з математичних та інформатичних дисциплін; уміння впроваджувати ІКТ для розвитку пізнавальної активності в процесі математичної підготовки); особистісно-рефлексійний (уміння планувати й організовувати власну пізнавальну діяльність (постановка мети, планування діяльності, наполегливість і рішучість у подоланні труднощів, що виникають в процесі діяльності тощо); спроможність до саморозвитку й самоосвіти в процесі математичної підготовки; здатність до рефлексії розвитку власної пізнавальної активності). Схарактеризовано рівні розвитку досліджуваної якості (високий (креативний), достатній (продуктивний), середній (репродуктивний)). Розроблено факторно-критеріальну модель оцінювання рівня розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки.Теоретично обґрунтовано й розроблено технологію розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки, яка складається з методологічно-цільового, організаційно-технологічного, діагностувального компонентів і реалізується за етапами (підготовчо-інформаційним, діяльнісно-результативним, контрольно-регулятивним), результатом якої є підвищення рівня пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки.Експериментальною перевіркою технології розвитку пізнавальної активності майбутніх учителів інформатики в процесі математичної підготовки доведено її ефективність. Методами математичної статистики доведено вірогідність результатів експериментальної роботи.^UThe dissertation deals with the problem of development of future computer science teachers' cognitive activity in mathematical training.Based on the analysis of scientific and pedagogical and special literature the problems of development of future computer science teachers' cognitive activity in mathematical training, which must be solved, are revealed, namely: indirect motivation to improve training, development and self-development of future computer science teachers' cognitive activity; there is a slight cognitive interest in the study of mathematical disciplines; underdeveloped ability to implement ICT for the development of cognitive activity in the process of studying mathematical disciplines; there are no factors and criteria for the development of this activity, and no methods have been developed to measure the level of cognitive activity of future computer science teachers in the process of mathematical training, etc.The basic concepts of the study are defined: «cognitive activity of future computer science teachers» – integrative quality of personality, which contributes to the effective preparation and implementation of professional and pedagogical activities; it is defined as a positive attitude to the content and process of learning, as a desire for self-education, self-improvement, creative progress throughout life; it is aimed at constant monitoring and mastering of new digital devices and programs for their further introduction in the educational process of general secondary education, encouraging students and colleagues to introduce new information technologies in educational and extracurricular activities; «development of future computer science teachers' cognitive activity in mathematical training» - a conscious purposeful process of positive changes (accumulation of quantitative changes and their transformation into qualitative) integrative personality, which is subject to the purpose of training future computer science teachers and is characterized by relationship cognitive activity of future computer science teachers (motivational, cognitive-research and personal-reflective); the result of which is the readiness and desire for independent cognitive activity aimed at constant monitoring and mastering of new information technologies; encouraging participants in the educational process to implement technologies for mathematical modeling of objects and phenomena of the real world; ability to select a mathematical apparatus for creating information models for solving problems and evaluate the correctness of selected mathematical methods for solving professional exercises/situations; implementation of reflection, development of cognitive interests, needs, and motives.Factors and criteria for the development of future computer science teachers' cognitive activity in mathematical training are identified, namely: motivational (awareness of the need to learn something new in the study of mathematical disciplines; motivation to improve training through the development of cognitive activity of future computer science teachers in the study of mathematical disciplines; interest in future computer science teachers in the process of studying mathematical disciplines); cognitive-research (quality of theoretical knowledge in mathematical disciplines; ability to accumulate and creatively implement the acquired knowledge in mathematical disciplines; ability to implement ICT for the development of cognitive activity in the process of studying mathematical disciplines); personal-reflective (ability to plan and organize their own cognitive activity) (goal setting, activity planning, persistence and determination in overcoming difficulties arising in the process of activity, etc.); ability to self-development and self-education in mathematical training; ability to reflect on the development of one's own activity ). The levels of development of the studied quality (high (creative), sufficient (productive), average (reproductive)) are characterized. A factor-criterion model for assessing the level of development of the cognitive activity of future computer science teachers in the process of mathematical training was developed.The technology of development of future computer science teachers' cognitive activity in mathematical training consisting of methodological and target, organizational and technological, diagnostic components and is implemented in stages (preparatory-informational, activity-effective, control-regulatory) is theoretically substantiated and developed, the result of which is to increase the level of cognitive activity of future computer science teachers in mathematical training.Experimental verification of the technology of development of future computer science teachers' cognitive activity in mathematical training proved its effectiveness. The reliability of the results of experimental work is proved by the methods of mathematical statistics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
20.

Фоменко О. І. 
Розробка технології видобутку гранітних блоків з використанням портативних гідравлічних агрегатів: автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.15.03 / О. І. Фоменко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2011. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И342.1-5
Шифр НБУВ: РА381918 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського