Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (83)Реферативна база даних (3891)Книжкові видання та компакт-диски (2830)Журнали та продовжувані видання (146)
Пошуковий запит: (<.>A=ФЕДОСЕ$<.>+<.>A=СЕМЕН$<.>+<.>A=ЛЕОНИДОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 213
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іванік О. Б. 
Формування мотиваційно-ціннісних пріоритетів осіб зрілого віку до оздоровчо-рекреаційної рухової активності: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / О. Б. Іванік. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене формуванню мотиваційно-ціннісних пріоритетів осіб зрілого віку до оздоровчо-рекреаційної рухової активності.Мета дослідження полягала у виявленні гендерних особливостей мотиваційно-ціннісних пріоритетів осіб зрілого віку до оздоровчо-рекреаційної рухової активності для визначення організаційно-методичних умов їх формування в різні декади життя.Завдання дослідження:1.?Вивчити та проаналізувати вітчизняний та зарубіжний досвід з питань формування мотивації і ціннісних орієнтацій осіб зрілого віку до оздоровчо-рекреаційної рухової активності з урахуванням гендерних особливостей.2.?Дослідити особливості мотивів, інтересів, ціннісних орієнтацій, чоловіків і жінок зрілого віку до занять різними видами рухової активності, їх психологічні типи, ризик розвитку серцево-судинних захворювань, якість життя. 3.?Виявити лімітуючи та стимулюючі чинники, що впливають на формування позитивної мотивації чоловіків і жінок зрілого віку до оздоровчо-рекреаційної рухової активності.4.?Розробити технологію та визначити організаційно-методичні умови, що сприяють залученню осіб зрілого віку до систематичних занять руховою активністю. Об’єкт дослідження – мотиваційно-ціннісні пріоритети осіб зрілого віку до оздоровчо-рекреаційної рухової активності.Предмет дослідження – гендерний підхід до формування мотиваційно-ціннісних пріоритетів осіб зрілого віку до оздоровчо-рекреаційної рухової активності.Наукова новизна одержаних результатів:•?уперше визначені організаційно-методичні умови формування мотивації до систематичних оздоровчо-рекреаційної рухової активності з урахуванням гендерних особливостей чоловіків і жінок зрілого віку для підвищення їх рухової активності до належного рівня, здійснення відповідного педагогічного контролю з боку фітнес-інструкторів, а також врахування мотивації до оздоровчо-рекреаційної рухової активності в різні декади життя, підґрунтям яких є інформаційні, мотиваційні та діагностичні компоненти; •?уперше встановлено взаємозв’язок між психологічною статтю, потребово-мотиваційною сферою, руховою активністю осіб зрілого віку та їх фізичним станом;•?уперше з’ясовані лімітуючі і стимулюючі фактори формування мотивації до самовдосконалення засобами фізичного виховання чоловіків і жінок зрілого віку в різні вікові декади залежно від гендерних особливостей; •?уперше систематизовані мотиваційні установки чоловіків та жінок щодо занять різними видами рухової активності та надані рекомендації до їх використання;•?доповнено дані про мотиваційно-ціннісні пріоритети осіб зрілого віку у виборі виду рухової активності залежно від гендерних особливостей.^UDissertation research is devoted to the formation of motivational and value priorities of mature age persons for health-enhancing and recreational motor activity.The aim of the study was to reveal the gender characteristics of motivational and value priorities of mature age people for health-enhancing and recreational motor activity in order to determine organizational and methodological conditions of their formation during different decades of their life.Objectives of the study included the following:1. To study and analyze domestic and foreign experience concerning formation of motivation and value orientations of mature age persons towards health-enhancing recreational motor activity, taking into account their gender characteristics.2. To study peculiarities of motives, interests, value orientations of mature age men and women for engaging in various types of motor activity, their psychological types, the risk of developing cardiovascular diseases, and their quality of life.3. To identify limiting and stimulating factors affecting the formation of positive motivation of mature age men and women for health-enhancing and recreational motor activity.4. To develop technology and determine organizational and methodical conditions that contribute to engagement of mature age persons in systematic motor activity classes.The object of the study is motivational and value priorities of mature age persons for health-enhancing and recreational motor activity.The subject of the study is a gender approach to formation of motivational and value priorities of mature age persons for engagement in health-enhancing and recreational motor activity.Scientific novelty of the obtained results presupposes the following:• for the first time, we have determined organizational and methodical conditions for formation of motivation for systematic physical training and recreational motor activity, taking into account gender characteristics of men and women of mature age, which is meant to increase their motor activity to the appropriate level; it presupposes implementation of appropriate pedagogical control by fitness instructors, as well as consideration of their motivation for engagement in health-enhancing and recreational motor activity during different decades of their life, the basis of which are informational, motivational and diagnostic components;• for the first time, we have established the relationship between psychological gender, sphere of needs and motives as well as motor activity of mature age persons and their physical fitness;• for the first time, we have clarified limiting and stimulating factors of forming motivation for self-improvement by means of physical education of mature age men and women in different age decades depending on particular gender characteristics;• for the first time we have systematized men and women’s motivation and attitude to various types of motor activity and provided recommendations for their use;• we have added data on motivational and value priorities of adults in choosing the type of motor activity depending on their gender characteristics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Амро Т. А. 
ВПЛИВ КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: автореферат дис. ... к. держ.упр. : 25.00.05 / Т. А. Амро. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню впливу комунікативних технологій на ефективність публічного управління України в умовах гібридної російсько-української війни (з 2014 р.) та воєнного стану (з 2022 р.). У дисертаційному дослідженні вперше обґрунтовано визначення можливостей та перешкод з метою удосконалення комунікаційного процесу і прийняття рішень у кризових ситуаціях, установлення партнерських відносин між органами державної влади та громадянським суспільством. Розвиток комунікативних технологій надає нові можливості для публічного управління в умовах воєнного стану, забезпечуючи зручний та швидкий обмін інформацією між владою та громадськістю.У дослідженні на засадах структурного, логічного, інформаційного та діалектичного підходів наукового пізнання, з використанням загальнонаукових, спеціальних наукових і конкретно-проблемних методів, висвітлено комунікативні технології та шляхи вдосконалення комунікаційної безпеки публічного управління.Стратегічні комунікації у системі публічного управління повинні відігравати роль інструмента, який забезпечує належний рівень інформаційної підтримки, захисту національних інтересів. Вони мають забезпечувати відповідну інформаційну платформу для належної комунікації з внутрішнім та зовнішнім споживачем інформації. Однак важливо розуміти, що національні стратегічні комунікації публічного управління не мають обмежуватися лише позитивною пропагандою. Вони повинні базуватися на об’єктивності та відкритості, також формувати розуміння у громадян реальних викликів. Важливо надавати змогу громадянам критично мислити, аналізувати і самостійно формувати свою думку на основі доступної інформації, приймати рішення тощо.Проведене комплексне дослідження комунікативних технологій та їхньої ролі в публічному управлінні сприяло новому вирішенню наукового завдання – теоретико-методологічного обґрунтування концептуальних засад комунікативної діяльності в публічному адмініструванні в період воєнного стану. Окреслено основні класичні моделі комунікації та показано їх переваги в окремих кейсах публічного адміністрування в Україні під час війни.Країни Європейського Союзу мають розвинену систему комунікаційних технологій, яка застосовується для спілкування з громадянами, завдяки якій відбувається інформування про політичні рішення та послуги уряду, а також забезпечення прозорості у взаємодії між владою та громадянами. У контексті цього у дисертаційній роботі охарактеризовано досвід комунікаційної політики у сфері публічного адміністрування країн Європейського Союзу, зокрема, що стосується кризових ситуацій, та прогнозовано його використання в українських реаліях в умовах воєнного стану.У роботі підкреслено, що період воєнного стану вимагає від державних службовців високого рівня професійної підготовки та надзвичайної відповідальності за надання об’єктивної та достовірної інформації. Антикризова комунікація публічного управління повинна бути зосереджена на кількох ключових напрямах: керування сприйняттям інформації соціумом, наявність кризового зворотного зв’язку влади з населенням, співпраця з громадськими організаціями для надання допомоги тим, хто її найбільше потребує і постраждав унаслідок військових дій ворога.У дослідженні визначені шляхи активізації формату та каналів комунікації публічних управлінців з різними цільовими групами. Такий підхід вимагає поєднання традиційних та інноваційних підходів, а також урахування специфіки ситуації в умовах воєнного стану. Це сприятиме ефективній взаємодії з різними цільовими групами та підвищенню довіри до системи публічного управління, що є важливим зокрема в умовах війни.^UThe dissertation is devoted to substantiation of theoretical and methodological foundations of the influence of communicative technologies on the effectiveness of public administration in Ukraine during the hybrid Russo-Ukrainian war (since 2014) and the state of war (since 2022). This research for the first time substantiates the definition of opportunities and obstacles in order to enhance the communication process and decision-making in crisis situations, while establishing partnership relations between governmental bodies and civil society. The evolution of communicative technologies provides novel possibilities for public administration in times of war, facilitating convenient and swift exchange of information between authorities and the public.The relevance of this research is underscored by the fact that during the period when Ukraine became a subject of external aggression, a meticulous approach to strategic communication is imperative for safeguarding national interests and ensuring national security. Within the context of the modern information space, where the speed of information transmission and dissemination has gained paramount importance, the ability to adequately respond to informational threats and aggression becomes critically vital.Strategic communications in public administration should serve as tools that ensure a suitable level of informational support for national interests. They should provide an appropriate information platform for effective communication with both internal and external information consumers. However, it is important to comprehend that national strategic communications in public administration should not be limited solely to positive propaganda. They must be founded on truthfulness, objectivity, and openness, promoting an understanding of the true state of affairs and actual challenges. It is important to provide citizens with the opportunity to think critically, analyze, and independently form their opinions based on accessible information and make informed decisions.A comprehensive study of communicative technologies and their role in public administration during a state of war has contributed to a novel resolution of the scientific problem – the theoretical and methodological foundation of the conceptual principles of communication activities in public administration during wartime. The main classical communication models have been outlined, demonstrating their advantages for Ukrainian public administration during times of war.The work emphasizes that the period of a state of war requires a high level of professional training and exceptional responsibility from government officials for providing objective and reliable information. Crisis communication in public administration should be directed towards several key areas: managing the perception of information by society, establishing crisis feedback between the government and the population, and collaborating with civil organizations to provide assistance to those who need it most and have been affected the most by the enemy's military actions.The proposed methodology of public administration within the context of the communicative paradigm during a state of war will allow for the use of a wide range of communication methods, techniques, and technologies to improve the modern public administration system. This applies to foreign policy since the dissertation also emphasizes lobbying as a communicative technology influencing the implementation of international policy during wartime. The effectiveness of this lobbying will determine international support for Ukraine in its war against the russian aggressor.The study traces pathways for the intensification of communication formats and channels employed by public administrators with various target groups. This will contribute to effective interactions with diverse target groups and enhance trust in public administration, which is crucial during times of warfare. The research explores avenues for intensifying the format and channels of communication employed by public administrators with various target groups. Such an approach necessitates the amalgamation of traditional and innovative approaches while considering the specifics of the situation in times of war. This will foster effective engagement with diverse target groups and enhance trust in public administration, which is crucial when a country is in a state of warfare.The main methodological principles include, first of all, the analysis of information needs and information risks. This allows you to understand what information is most important and elevant during the period of martial law (about evacuation or aid points, placement of humanitarian aid centers, as well as notices about public events, meetings, the question arises whether it is necessary to inform the general public about them, or from this announcement will not be used by the enemy to launch a missile attack).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Байгуш Ю. В. 
Організаційно-економічне обґрунтування ринкового потенціалу лікарських препаратів антигіпертензивної дії / Ю. В. Байгуш. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена науковому обґрунтуванню підходів до оцінки ринкових позицій антигіпертензивних ЛЗ на основі показників торго¬вельної марки з метою підвищення конкурентоспроможності лікарських за¬собів вітчизняного виробництва у товарному сегменті.За результатами систематизації наукової літератури показано необхідність приділяти належну увагу оцінці і прогнозуванню ринкового потенціалу ЛЗ, які планується впроваджувати у виробництво, та розробляти заходи з більш повного використання ринкового потенціалу ЛЗ, що уже виробляються.^UThe dissertation is devoted to the scientific substantiation of approaches to the assessment of market positions of antihypertensive drugs on the basis of brand indi¬cators in order to increase the competitiveness of domestic drugs in the product seg¬ment.According to the results of systematization of scientific literature, it is neces¬sary to pay due attention to assessing and forecasting the market potential of drugs that are planned to be introduced into production, and to develop measures to make fuller use of market potential of drugs already produced. The ability to increase the effective¬ness of the innovation policy of manufacturing pharmaceutical companies, increase sales of drugs and influence the increase in market capacity of a particular therapeutic group.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Бобровицька С. Ф. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності / С. Ф. Бобровицька. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: уперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності, яка включає взаємопов'язані структурні блоки (теоретико-методологічний, змістово-процесуальний та оцінно-результативний), в яких уточнено методологічні підходи (системний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний, технологічний) та принципи (загально-дидактичні та специфічні – мультимедійності, неперервності, орієнтації на застосування ЕОР, зв'язку навчання з життя, суб'єктності, рефлексивності, доцільності, міждисциплінарної інтеграції, створення електронного освітнього середовища), педагогічні умови (стимулювання потреби використовувати ЕОР в освітньому процесі початкової школи; формування відповідних знань, умінь і навичок щодо використання ЕОР у професійній діяльності; створення у ЗВО інформаційно-освітнього середовища через включення ЕОР до різних дисциплін; заохочення майбутніх учителів початкової школи до створення авторських ЕОР у процесі педагогічної практики), форми (проблемна лекція, лекція-візуалізація, практичні заняття, лабораторні заняття, тренінги, робота в групах і парах, педагогічна практика), методи (створення ситуації зацікавленості, проблемне навчання, проєктні, інтерактивні, ігрові, кейс-технології) й засоби (мультимедійні посібники, відеолекції, комп'ютерні ігри, навчальні фільми, тестувальні програми, презентації, ЕОР), що забезпечують підготовку майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності; теоретично обґрунтовано структурні компоненти готовності майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності; уточнено поняття «готовність майбутніх учителів початкової школи до використання ЕОР у професійній діяльності»; визначено критерії, показники та схарактеризовано рівні готовності майбутніх учителів початкової школи до використання електронних освітніх ресурсів у професійній діяльності.^UThe object of research is the process of professional preparation of future primary school teachers. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the model of preparation of future primary school teachers for the use of electronic educational resources in professional activities experimentally. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the model of training future primary school teachers for the use of electronic educational resources in professional activities was developed, substantiated theoretically and tested experimentally. This model includes interconnected structural blocks (theoretical-methodological, content-procedural and evaluation-effective), which specify the methodological approaches (systemic, personality-oriented, activity-based, competence-based, technological) and principles (general-didactic and specific – multimedia, continuity, orientation to the use of electronic educational resources, communication learning with life, subjectivity, reflexivity, expediency, interdisciplinary integration, creating an electronic educational environment), pedagogical conditions (stimulating the need to use electronic educational resources in the educational process of elementary school, the formation of relevant knowledge, skills in the use of electronic educational resources in professional activities, the creation of an information and educational environment in the university by including electronic educational resources in different disciplines; encouragement of future teachers her elementary school to the creation of electronic educational resources in the process of teaching practice), forms (problem lecture, lecture-visualization, practical classes, laboratory classes, trainings, work in groups and pairs, pedagogical practice), methods (creation of a situation of interest, problem-based learning, design, interactive, game, case technologies) and means (multimedia manuals, video lectures, computer games, educational moovies, test software, presentations, EER), which provide preparation of future primary school teachers to use electronic educational resources in professional activities. Structural components of the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities are theoretically substantiated. The essence of the category “the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities” is specified. Criteria, indicators and levels of the readiness of future primary school teachers to use electronic educational resources in their professional activities are defined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Борозенець Н. С. 
Формування дослідницької компетентності бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін / Н. С. Борозенець. — Б.м., 2019 — укp.

Наукова новизна дослідження полягає у тому, що уперше теоретично обґрунтовано модель формування дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін, яка базується на системному, професійно-особистісному, діяльнісному, інтегративному, компетентнісному підходах та специфічних принципах, передбачає удосконалення змісту математичних дисциплін, форм, методів та засобів, серед яких провідними є професійно спрямовані завдання, де передбачено варіативність умови і варіативність способів розв'язування завдання, розкриття ролі математики, забезпечення реалізації міжпредметних зв'язків, доступність і нестандартність формулювання завдань; уточнено зміст поняття «дослідницька компетентність майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін»; охарактеризовано компоненти дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін; розроблено критерії, показники для визначення рівнів сформованості дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін; набули подальшого розвитку наукові уявлення про зміст, методи й засоби підготовки майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін.^UThe scientific novelty of the research is that for the first time the model of formation of research competence of future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines is theoretically grounded, this model is based on system, professional-personal, activity, integrative, competent approach and specific principles, envisages improvement of the content of mathematical disciplines , forms, methods and means, among which the leading are professionally directed tasks, which provides for the variability of the conditions and variation of the methods of solving the problem, disclosing the role of mathematics, ensuring the implementation of interdisciplinary connections, accessibility and non-standard formulation of tasks; the content of the concept "research competence of future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines" is specified; the components of research competence of future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines are characterized; criteria, indicators for determining the levels of formation of research competence of future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines; scientific ideas about the content, methods and means of preparing future bachelors from agrarian sciences in the process of studying mathematical disciplines have gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Вакал Ю. С. 
Формування аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти у процесі вивчення фахових дисциплін / Ю. С. Вакал. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації запропоновано розв'язання наукової проблеми розвитку аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти у процесі вивчення фахових дисциплін. У першому розділі розглянуто теоретичні основи формування аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти, проаналізовано категорію компетентності у вимірах наукових розвідок в галузі професійної освіти, розкрито особливості професійної підготовки майбутніх магістрів освіти та сформульовано їх компетентнісні характеристики, представлено сутність і структуру аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти. У другому розділі розглянуто методологічні основи формування аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти у процесі вивчення фахових дисциплін, розроблено й теоретично обґрунтовано модель формування аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти у процесі вивчення фахових дисциплін та описано її методичний супровід. У третьому розділі описано діагностичний апарат дослідження, наведено результати констатувального етапу та статистичний аналіз результатів формувального етапу педагогічного експерименту, на якому перевірялася ефективність моделі формування аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти у процесі вивчення фахових дисциплін.^UThe dissertation is devoted to the solution of the scientific problem of developing analytical competence of future masters of education in the process of studying professional disciplines. In the first chapter, the theoretical foundations of the formation of analytical competence of future masters of education are considered, the category of competence in the dimensions of scientific research in the field of professional education is analysed, the features of professional training of future masters of education are revealed and their competence characteristics are formulated, the essence and structure of analytical competence of future masters of education are presented. In the second chapter, the methodological foundations of the formation of analytical competence of future masters of education in the process of studying professional disciplines are considered, a model of the formation of analytical competence of future masters of education in the process of studying professional disciplines is developed and theoretically justified, and its methodological support is described.The third chapter describes the diagnostic apparatus of the study, presents the results of the ascertaining stage and statistical analysis of the results of the formative stage of the pedagogical experiment, which tested the effectiveness of the model of formation of analytical competence of future masters of education in the process of studying professional disciplines.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Вудвуд О. М. 
Обґрунтування конструктивних параметрів пружинно-гідравлічного гальма мостових кранів / О. М. Вудвуд. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена дослідженням процесу гальмування мостових кранів за допомогою нової конструкції пружинно-гідравлічного гальма та спрямована на зменшення динамічних навантажень, що виникають в металоконструкції та приводі крана при гальмуванні. На основі способу плавного наростання гальмівної сили запропонована нова конструкція гальма: пружинно-гідравлічного, яке при гальмуванні крана гасить кінетичну енергію крана перетворюючи її в потенційну енергію стиснутої пружини. Проведено аналіз впливу конструктивних параметрів пружинно-гідравлічного гальма на динамічні навантаження, що виникають при гальмуванні мостових кранів. Досліджено вплив жорсткості пружини та гідравлічного опору на величину гальмівної сили.^UThe dissertation is devoted to the research of the process of braking of bridge cranes by means of a new design of the spring hydraulic brake and is directed on reduction of dynamic loads arising in metalwork and the crane drive during braking. On the basis of the method of gradual increase of the braking force, a new design of the brake is proposed: spring-hydraulic, which when braking the crane, extinguishes the kinetic energy of the crane, transforming it into the potential energy of the compressed spring. The influence of the design parameters of the spring-hydraulic brake on the dynamic loads during the braking of the bridge cranes as well as the influence of spring stiffness on the brake force value have been analyzed and investigated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Горлова О. П. 
Формування інтегрованої системи управління промисловим підприємством / О. П. Горлова. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження присвячено актуальним проблемам формування та розвитку інтегрованих систем управління (ІСУ) у промисловості. Досліджено поняття ІСУ та його генезис під впливом концепцій управління та теорії організації, що визначив роль і місце ІСУ в системі управління підприємством. Запропоновано визначення ІСУ з позиції ситуаційного підходу. Систематизовано методи моделювання та оцінки ІСУ, визначено їх переваги та недоліки. Визначено теоретико-методичні підходи до оцінки результативності ІСУ у параметрах складності системи підприємства. Обґрунтовано застосування проектного підходу до формування ІСУ та розроблено етапи формування ІСУ. Досліджено взаємозв'язки між зовнішнім середовищем підприємства та рішенням щодо впровадженням стандартизованих систем управління. Розроблено методику оцінки складності системи підприємства як результату впровадження неінтегрованих стандартизованих підсистем управління та ІСУ. Запропоновано методику виявлення зв'язків між складністю ІСУ, складністю керованої підсистеми та фінансовими результатами підприємства. Запропонована методика щодо вибору стратегій ІСУ зі збільшення, зменшення та стабілізації складності елементів системи підприємства.^UThe dissertation provides for a theoretical generalization and offer a solution to an important scientific and applied problem of development of conceptual, theoretical, methodological and methodical provisions for the formation of integrated management systems (IMS) of industrial enterprises, considering the impact of the complexity of the enterprise system. The study contains systematization of theoretical and methodological approaches to the definition of "integrated management system", resulting in the development of the interpretation of the concept both in a narrow (traditional approach) and broad sense. The improved concept of IMS, in contrast to the current, refers not only to a combination of several interconnected target standardized and/or nonstandardized management subsystems, which have common elements but to an enterprise management system that combines all subsystems and is constantly evolving; that ensures the efficiency, viability, competitiveness and sustainability of the enterprise in the new external and internal context of operation. The study further develops the understanding of IMS within the situational approach, which distinguishes two major stages: a) integration of standardized management subsystems into the overall management system, and b) their integration, which allows for long-term, strategic planning and management of organizational complexity to ensure the efficiency and effectiveness of the IMS. There determines theoretical and methodological approaches to assess the effectiveness of IMS under the parameters of the complexity of the enterprise system. For the first time, it is proposed to evaluate the effectiveness of IMS through the use of the concept of "complexity", which solves problems related to the implementation and practical use of IMS, which are manifested in uncontrolled growth of management complexity, which in turn reduces both its efficiency and motivation of the enterprise to use IMS in general. The application of the project approach to the formation of the IMS is substantiated and the phases of the formation of the IMS is developed. It is proved that there is a relationship between environmental factors and the introduction of standardized enterprise management systems. It is substantiated that each country has its own set of factors of the external environment of enterprises that influence their decision to implement standardized management systems. It is determined that there exist similar models of the external environment of enterprises, which stimulate the introduction of standardized enterprise management systems. It was found that in Ukraine none of the selected environmental factors showed a correlation with the process of implementation of standardized enterprise management systems. In our opinion, this indicates that in general enterprises in the country do not consider the trends of changes in the external environment while forming IMS, which negatively affects their development. However, companies that are focused on the external markets, in particular, the EU market, implement standardized targeted management systems to modernize their business processes. It is proved that the introduction of standardized management subsystems with their subsequent integration increases the complexity of not only the enterprise management system but also the managed subsystem. Therefore, the impact of the IMS or its non-integrated components should be assessed on the scale of the entire enterprise system, and the assessment of the level of complexity should take into account all elements of the enterprise system. It is determined that enterprises that have already integrated standardized control subsystems have a smaller increase in complexity than enterprises that have implemented autonomously operating (non-integrated) standardized control subsystems. It is substantiated that the formation of IMS causes an uneven increase in the complexity of the elements of the enterprise system. The indicators of the domestic market of the checkpoint, in particular production volumes, sales, export, import volumes in dynamics of past years are analysed. The degree of prevalence of certified (sub) control systems at the enterprises-manufacturers of checkpoints is scrutinised. It was found that the most common of those used is DSTU ISO 9001: 2015 "Quality Management Systems". There is a low level of interest in the implementation of DSTU OHSAS 18001: 2010 "Occupational Health and Safety Management Systems". Only two companies, which are leaders in the domestic market of cable products, have integrated standardized management systems. A method has been developed to identify the links between the complexity of the MIS, the complexity of the managed subsystem and the financial results of the enterprise. There is also proposed a method for selecting IMS strategies to


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Гусак О. А. 
Механізм стратегічного управління розвитком транспортного підприємства: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / О. А. Гусак. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена поглибленню теоретико-методичних засад та розробці практичних рекомендацій щодо механізму стратегічного управління розвитком транспортного підприємства.За результатами досліджень запропоновано доповнити перелік чинників, що обмежують впровадження стратегічного управління розвитком транспортних підприємств в умовах повномасштабної війни на території України та викликів для транспортних підприємств у зв'язку з цим. Розглянуті різноманітні методи дозволили сформувати модель стратегічного управління розвитком транспортних підприємств, яка ґрунтується на динамічній зміні зовнішніх факторів, прийнятті ефективних управлінських рішень з урахуванням специфічних галузевих умов ведення бізнесу. Аналітико-діагностична оцінка функціонування транспортної галузі України засвідчує загальну тенденцію до зниження вантажообігу за всіма видами транспорту. Темп зростання у 2020 році становив 81,7% порівняно з 2019 роком, що на 18,3% менше; темп зростання у 2021 році становив 99,8% порівняно з попереднім роком, що зумовлено впливом пандемії Covid-19. Моніторинг ринку вантажних перевезень в Україні у 2022 році показує, що наслідки війни, які позначились на ланцюгах поставок, зменшенні частки залізничних перевезень, скороченні інвестицій, підвищенні економічної та політичної невизначеності, а також відтоку людського капіталу. Запропоновано авторське визначення поняття механізму стратегічного управління розвитком транспортного підприємства як комплексного набору інструментів, методів та процесів, спрямованих на вибір, розробку, планування, впровадження та контроль стратегії розвитку транспортного підприємства з метою досягнення довгострокового зростання параметрів господарської діяльності як у зовнішньому, так і внутрішньому середовищі.Сформовано механізм стратегічного управління розвитком транспортного підприємства, який включає мету, завдання управління, організаційні процеси, функції управління, технології управління, методи управління, правила, процедури та регламенти, які діють у внутрішньому середовищі. На відміну від існуючих він враховує стратегічний рівень розвитку транспортного підприємства та базується на плані розвитку підприємства. На основі аналізу змін політичної ситуації в країні, пов’язаних із російською агресією та активізацією європейської економічної інтеграції України, а також на основі узагальнення цілей європейських та вітчизняних транспортних стратегій та змін у транспортних і логістичних технологіях, автором було розроблено «дерево цілей» транспортного підприємства за складовими стійкого зростання.Удосконалено теоретико-методичні положення обґрунтування та встановлення складу стратегічного потенціалу підприємства. Пропонується використовувати дев’ять структурних елементів стратегічного потенціалу транспортного підприємства, а саме: виробничий потенціал, трудовий потенціал, інноваційний потенціал, маркетинговий потенціал, фінансовий потенціал, цільовий потенціал, потенціал споживачів, потенціал постачальників та конкурентний потенціал. Набуло подальшого розвитку методичний підхід до оцінювання стратегічного рівня розвитку транспортного підприємства, який ґрунтується на використанні узагальнюючого коефіцієнта стратегічного потенціалу підприємства, який дозволяє визначати відповідність досліджуваної категорії рівню стратегічного розвитку транспортного підприємства та відповідні пропозиції щодо вибору ефективної стратегії. Запропоновано науково-практичний підхід до реалізації механізму стратегічного управління розвитком транспортного підприємства, який базується на пріоритетних цілях підприємства за складовими сталого розвитку (економічною, соціальною, екологічною) відповідно до двох можливих сценаріїв розвитку поточної економічної ситуації: воєнного стану та повоєнної відбудови, що дозволило запропонувати практичний інструментарій дій для менеджменту транспортних підприємств.Встановлено, методом аналізу ієрархій, пріоритети стратегічних цілей для транспортного підприємства в період воєнного стану та період повоєнної відбудови. На їх підґрунті здійснено вибір оптимальної стратегічної альтернативи для групи досліджуваних підприємств в двох зазначених періодах. Автором виділено для аналізу набір стратегічних альтернатив, який включає такі стратегії: С1 – «стратегія обмеженого росту»; С2 – «стратегія концентрованого росту»; С3 – «стратегія диверсифікованого росту»; С4 – «стратегія інтегрованого росту»; С5 – «комбінована стратегія».Розроблений автором методичний підхід щодо оцінювання та вибору оптимальної стратегії росту на основі пріоритетних цілей сприяє ефективному функціонуванню механізму стратегічного управління розвитком транспортного підприємства в різних ситуативних умовах. Запропонована методика має універсальний характер і може використовуватися підприємствами незалежно від галузевої приналежності.^UThe dissertation is devoted to deepening the theoretical and methodological foundations and developing practical recommendations on the mechanism of strategic management of the development of a transport enterprise.Based on the results of the research, it is proposed to supplement the list of factors limiting the implementation of strategic management the development of transport enterprises in the context of a full-scale war on the territory of Ukraine and the challenges for transport enterprises in this regard. The various methods considered made it possible to form a model of strategic management of the development of transport enterprises, which is based on the dynamic change of external factors, making effective management decisions taking into account specific industry conditions for doing business.The analytical and diagnostic assessment of the functioning of the transport industry in Ukraine shows a general downward trend in freight turnover by all modes of transport. The growth rate in 2020 was 81.7% compared to 2019, which is 18.3% less; the growth rate in 2021 was 99.8% compared to the previous year, due to the impact of the Covid-19 pandemic. Monitoring of the freight transportation market in Ukraine in 2022 shows that the consequences of the war, which affected supply chains, reduced the share of rail transportation, reduced investment, increased economic and political uncertainty, and human capital outflow.The author's own definition of the concept the mechanism of strategic management the development of a transport enterprise as a comprehensive set of tools, methods and processes aimed at selecting, developing, planning, implementing and controlling the development strategy of a transport enterprise with a view to achieving long-term growth of economic activity parameters in both the external and internal environment is proposed.A mechanism for strategic management of the development of a transport enterprise has been formed, which includes the goal, management tasks, organizational processes, management functions, management technologies, management methods, rules, procedures and regulations in force in the internal environment. Unlike the existing ones, it takes into account the strategic level of development of the transport enterprise and is based on the enterprise development plan. Based on the analysis of changes in the political situation in the country associated with Russian aggression and intensification of Ukraine's European economic integration, as well as on the generalization of the goals of European and domestic transport strategies and changes in transport and logistics technologies, the author has developed a «goal tree» of a transport enterprise by components of sustainable growth.The theoretical and methodical provisions for substantiating and determining the composition of the strategic potential of enterprise have been improved. It is proposed to use nine structural elements of the strategic potential of a transport enterprise, namely: production potential, labor potential, innovation potential, marketing potential, financial potential, target potential, consumer potential, supplier potential, and competitive potential.The methodical approach to assessing the strategic level of development of a transport enterprise has been further developed, based on the use of a generalizing coefficient of the strategic potential of an enterprise, which allows determining the compliance of the studied category with the level of strategic development of a transport enterprise and relevant proposals for choosing an effective strategy.A scientific and practical approach to the implementation of a mechanism for strategic management the development of a transport enterprise is proposed, based on the priority goals of the enterprise in terms of the components of sustainable development (economic, social, environmental) in accordance with two possible scenarios of the current economic situation: martial law and post-war reconstruction, which allowed to offer practical tools for the management of transport enterprises.The priorities of strategic goals for a transport enterprise during the period of martial law and the period of post-war reconstruction are determined by the method of hierarchy analysis. On their basis, the optimal strategic alternative for the group of the studied enterprises in the two mentioned periods was selected. The author has identified a set of strategic alternatives for analysis, which includes the following strategies: С1 – «limited growth strategy»; С2 – «concentrated growth strategy»; С3 – «diversified growth strategy»; С4 – «integrated growth strategy»; С5 – «combined strategy».The methodical approach to evaluating and selecting an optimal growth strategy based on priority goals developed by the author contributes to the effective functioning of the mechanism of strategic management of the


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Діхнич К. В. 
Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики / К. В. Діхнич. — Б.м., 2021 — укp.

дисертації на основі аналізу теорії та вивчення емпіричного досвіду здійснено узагальнення і практичне розв'язання проблеми професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики й обґрунтовано доцільність упровадження моделі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики. З'ясовано основні вимоги до професійної підготовки та професійної діяльності вчителя початкової школи в умовах реалізації стратегічних завдань реформування загальної середньої освіти, всебічного розвитку і наскрізних умінь молодших школярів. Виявлено найбільш значущі ідеї для професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики: удосконалення підготовки на засадах європейських критеріїв і стандартів, забезпечення якості освітньої діяльності, створення освітньо-комунікативного середовища в закладах вищої педагогічної та загальної середньої освіти, педагогічне партнерство і наставництво, розроблення та проєктування нових технологій організації освітнього процесу, упровадження в освітній процес цінностей академічної доброчесності, інфомедійної грамотності. На основі термінологічного аналізу, аналіз практичного досвіду, вимог стейкхолдерів професійну підготовку майбутніх учителів початкової школи визначено як цілісний, неперервний, інтегративний, професійно зорієнтований освітній процес у взаємозв'язку навчально-пізнавальної, науково-дослідної, позааудиторної складових та системи практик, що спрямований на формування готовності до професійної діяльності. Модель містить взаємопов'язані блоки: методологічно-цільовий, змістово-технологічний, діагностувально-результативний. МЗ урахуванням результатів педагогічних і психологічних досліджень теоретично обґрунтовано педагогічні умови професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики: актуалізація ціннісно-мотиваційної сфери студентів через створення освітньо-комунікативного середовища та забезпечення партнерської взаємодії між закладами вищої та загальної середньої освіти; увиразнення практико-орієнтованого характеру змісту професійної підготовки через застосування інтерактивних форм і методів; оволодіння студентами культурою дослідницької роботи з конспектом уроку з метою створення освітніх продуктів. Експериментально перевірено дієвість моделі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у процесі педагогічної практики.^UThe generalization and practical solution of a problem of professional training of future primary school teachers in the course of pedagogical practice is carried out on the basis of the analysis of the theory and studying of empirical experience, as well as the expediency of introduction of model of professional training of future primary school teachers in the course of pedagogical practice is proved in the dissertation. The theoretical analysis of the problem of professional training of future primary school teachers in the course of the pedagogical practice and the essence of basic concepts is specified on the basis of the generalization and systematization of international and domestic legislative, program, regulatory and legal documents in the field of education, educational and professional standards, domestic and foreign scientific sources, dissertations. The pedagogical practice of future primary school teachers is outlined as a system-forming component of professional training of future teachers, which takes place during all years of study and allows to deepen and integrate professional and methodological subject knowledge, master pedagogical (professional) skills in teaching, educating, development of junior schoolchildren, contributes to the formation of values, professional and personal development and individual style of professional activity. The model of professional training of future primary school teachers in the process of pedagogical practice is developed and theoretically substantiated. The model contains interconnected blocks: methodological and target, content and technological, diagnostic and effective blocks. The methodological and target block emphasizes the professional orientation of the educational process, covers the purpose, tasks of training future primary school teachers (bachelors) in the process of pedagogical practice, takes into account the provisions of scientific approaches (systemic, personality-oriented, competence, axiological, praxeological, acmeological), principles (general didactic: continuity, integrity, scientificity, value attitude to knowledge, continuity, system and sequence, accessibility, individualization and differentiation, connection theory and practise, consciousness and activity; specific: advanced professional development, interdisciplinary integration, student-centeredness, partnership, creativity, focus on educational media resources, self-development and reflection). The effectiveness of the model of professional training of future primary school teachers (bachelors) in the process of pedagogical practice has been experimentally tested.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Клочко А. О. 
Механізми державного управління військово-промисловою галуззю в умовах реформування оборонного комплексу України.: автореферат дис. ... к. держ.упр. : 25.00.05 / А. О. Клочко. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні засади та розроблено практичні рекомендації щодо підвищення ефективності механізмів державного управління військово-промисловою галуззю в умовах реформування оборонного-промислового комплексу України.Розкрито сутність механізмів державного управління у сфері військово-технічного співробітництва України з країнами-членами НАТО в умовах реформування оборонно-промислового комплексу.Зазначено, що в контексті воєнного стану дослідження реформування оборонного-промислового комплексу з метою задоволення потреб сил безпеки та оборони, забезпечення узгодженості військово-технічної та військово-промислової політик у процесі розробки та виготовлення сучасних зразків озброєння та військової техніки набуває особливої важливості й актуальності.Здійснено аналіз основних механізмів державного управління військово-промисловою галуззю у контексті реформування оборонно-промислового комплексу, з урахуванням позитивного досвіду країн-членів НАТО. Зосереджено увагу на питанні реформування оборонно-промислового комплексу відповідно до стандартів Організації економічного співробітництва та розвитку.Акцентовано на важливості військово-технічного співробітництва з іноземними партнерами для виробництва високоефективного озброєння,16військової та спеціальної техніки для задоволення потреб Збройних сил України, інших органів сектору безпеки і оборони, збільшення експортного потенціалу вітчизняного оборонно-промислового комплексу.Підкреслено, що процеси впровадження військово-промислової політики мають відбуватися паралельно з трьома встановленими урядом стадіями відновлення України: наділення Збройних сил України сучасною технологічною зброєю для здобуття переваги в озброєнні та військовій техніці над опонентом; посилення науково-технічного зростання для створення власних технологій, розробок і виробництва новітнього озброєння та військової техніки у співпраці з підприємствами та дослідницькими установами наших союзників, за активної участі вітчизняних науково-виробничих структур у глобальних проєктах зі створення сучасного озброєння та військової техніки.Розроблено та обґрунтовано модель підвищення ефективності реформування оборонно-промислового комплексу України, особливістю якої є конгруентність розвитку системи та механізмів державного управління у контексті взаємодії між замовниками та підприємствами оборонної галузі, які забезпечують оптимальне задоволення потреб у засобах воєнного призначення, стимулюють інноваційний розвиток підприємств, сприяють підвищенню конкурентоспроможності продукції ОПК на внутрішніх та зовнішніх ринках.^UThe thesis substantiates the theoretical and methodological foundations and develops practical recommendations for improving the efficiency of the mechanisms of public administration of the military-industrial sector in the context of reforming the military-industrial complex.The essence of the mechanisms of public administration in the field of cooperation between Ukraine and the military-industrial sector in the context of reforming the military-industrial complex is revealed.It is noted that in the context of martial law, the study of reforming the military-industrial complex in order to meet the needs of the security and defense forces, to ensure the coherence of military-technical and military-industrial policies in the process17of developing and manufacturing modern models of weapons and military equipment is of particular importance and relevance.The author analyzes the main mechanisms of public administration of military-industrial policy in the context of reforming the military-industrial complex, taking into account the positive experience of NATO member states. Emphasis is placed on the issue of reforming the military-industrial complex in accordance with the standards of the Organization for Economic Cooperation and Development.The importance of military-technical cooperation with foreign partners for the production of highly effective weapons, military and special equipment to meet the needs of the Armed Forces of Ukraine, other security and defense sector bodies, and to increase the export potential of the domestic defense industry is emphasized.It is emphasized that the processes of implementing the military-industrial policy should take place in parallel with the three stages of Ukraine's recovery established by the Government: providing the Armed Forces of Ukraine with modern technological weapons to gain an advantage in weapons and military equipment over the opponent; strengthening scientific and technological growth to create own technologies, develop and produce the latest weapons and military equipment in cooperation with enterprises and research institutions of our allies, including the active participation of domestic scientists.A model for improving the efficiency of reforming the defense industry of Ukraine is developed and substantiated, the peculiarity of which is the congruence of the development of the system and mechanisms of public administration in the context of interaction between customers and defense enterprises, which ensure optimal satisfaction of the needs for military equipment, stimulate the innovative development of enterprises, and contribute to the competitiveness of defense products in domestic and foreign markets.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Кожем’якіна І. В. 
Розвиток професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкових класів у системі післядипломної освіти / І. В. Кожем’якіна. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – післядипломна освіта вчителя початкових класів. Мета дослідження – розробити, обґрунтувати та експериментально перевірити модель розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкових класів у системі післядипломної освіти та визначити організаційно-педагогічні умови її реалізації. Наукова новизна полягає в тому, що вперше розробити, обґрунтувати та експериментально перевірити модель розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкових класів у системі післядипломної освіти у процесі підвищення кваліфікації, що охоплює теоретико-методологічний (мета, завдання, принципи, підходи, компоненти), змістово-діяльнісний (зміст, етапи, форми, методи, засоби), діагностувально-результативний (критерії, рівні, показники) взаємопов'язані блоки; визначено організаційно-педагогічні умови, які забезпечують позитивну динаміку розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти (створення освітньо-розвивального середовища; інтерактивне навчання; координація спільної діяльності суб'єктів освітнього процесу; е-забезпечення розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності учителів); визначено компоненти (мотиваційно-особистісний, когнітивно-мовленнєвий, праксеологічно-дієвий), критерії (особистісний, когнітивний, поведінковий), показники (мотивація мовно-мовленнєвого розвитку; сформованість знань мови, мовлення, лінгвістики; професійної мовно-мовленнєвої комунікації; сформованість професійних мовно-мовленнєвих умінь; умінь користування засобами невербальної комунікації) та рівні (базовий, середній, високий, досконалий) розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителів. Розроблено і впроваджено у процес підвищення кваліфікації вчителів початкових класів науково-методичне забезпечення, що містить програми нормативного «Педагогічна інноватика» і варіативного «Професійна мовно-мовленнєва компетентність вчителя» курсів, «Професійний словник-довідник учителя початкових класів», комплекс мультимедійних презентацій, дидактичні матеріали, електронні дидактичні засоби, віртуальний інтерактивний кабінет вчителя, блог викладача.^UObject of research – postgraduate education of primary school teachers. The purpose of research is to develop, substantiate and experimentally test the model of development of professional language and speech competence of primary school teacher in the system of postgraduate education and to determine the organizational and pedagogical conditions for its implementation. Scientific novelty is that for the first time to develop, substantiate and experimentally test the model of development of professional language and speech competence of primary school teacher in the system of postgraduate education in the process of advanced training covering theoretical and methodological (purpose, tasks, principles, approaches, components), content-activity (content, stages, forms, methods, means), diagnostic-productive (criteria, levels, indicators) interconnected blocks; defined organizational and pedagogical conditions that ensure the positive dynamics of the professional language and speech competence of primary school teachers in the system of postgraduate education (creating an educational and developing environment, interactive learning, coordination of the joint activities of educational entities process; e-provision of professional language and speech competence development of teachers); components (motivational-personal, cognitive-speech, praxeologically-effective), criteria (personal, cognitive, behavioral), indicators (motivation of speech and speech development, formation of knowledge of language, speech, linguistics, professional speech and speech communication, the formation of professional linguistic ability to use means of non-verbal communication) and levels (basic, medium, high, perfect) for the development of professional language and linguistic competence teachers. Developed and implemented in the process of improving the skills of primary school teachers scientific and methodological support, which contains the program of normative "Pedagogical Innovation" and the variant "Professional Language Competence of the Teacher" courses, "Professional Dictionary-Directory of Primary School Teachers", a complex multimedia presentations, didactic materials, electronic didactics, virtual interactive cabinet of the teacher, teacher's blog.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Ліпчанська О. В. 
Методи обробки та передачі даних для підсистеми інформаційного забезпечення машиніста локомотива / О. В. Ліпчанська. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації вирішена задача розробки методів обробки та передачі даних для підсистеми інформаційного забезпечення машиніста локомотива.На підставі вивчення сучасних методів і засобів обробки і передачі даних на залізничному транспорті встановлено, що існує суперечність між підвищенням швидкості та інтенсивності руху залізничного транспорту, збільшенням кількості аварійно-небезпечних ділянок, ускладненням системи управління залізничним транспортом, підвищенням вимог до якості інформаційного забезпечення машиніста локомотива та застосовуваними математичним апаратом і технологіями управління кодування/декодування.Обґрунтовано вибір технології математичної формалізації на основі мереж масового обслуговування та нейронних мереж. Розроблено концептуальну модель бездротового сегменту підсистеми інформаційного забезпечення машиніста локомотива, яка побудована з використанням технології 4G і враховує тип модуляції QPSK та процедуру перемежіння при передачі кадрів для зниження ймовірності помилкового прийому при забезпеченні високої швидкості передачі даних. Розроблено математичну модель процесу передачі даних по фізичному розподіленому uplink каналу, яка враховує особливості передачі даних відповідно до стандарту LTE в динамічних умовах магістралі залізниці і дозволяє оцінити ймовірносно-часові характеристики процесу передачі даних в підсистемі інформаційного забезпечення машиніста локомотива. Розроблено математичну модель управління доступом до сегменту комп'ютеризованої системи залізничного транспорту, яка враховує особливості передачі даних відповідно до стандарту LTE в динамічних умовах магістралі залізниці. Удосконалено процедуру завадостійкого декодування потокового відео, що передається в бездротовому сегменті 4G мережі підсистеми інформаційного забезпечення машиніста локомотива, що дозволяє підвищити оперативність при передачі даних, скоротити загальну кількість обчислень при декодуванні і звільнити обчислювальні ресурси комп'ютеризованої системи.Розроблено інтелектуальну систему контролю стану небезпечних ділянок залізничного шляху із застосуванням адаптованої згортальної нейронної мережі, що дозволяє підвищити достовірність розпізнавання небезпечних ситуацій на залізничних переїздах і інформувати машиніста в разі виникнення критичної ситуації. Обґрунтовано практичні рекомендації щодо застосування розроблених методів.^UThe thesis solves the problem of developing methods for processing and transmitting data for the locomotive driver's information support subsystem.Based on the study of modern methods and means of processing and transmitting data on railway transport, it is established that there is a contradiction between the increase in the speed and intensity of railway traffic, the increase in the number of emergency areas, the complexity of the railway transport management system, the increase in the requirements for railway transport safety and the applied mathematical apparatus and technologies of coding / decoding.The choice of technology of mathematical formalization based on queuing networks and neural networks is justified. A conceptual model of the wireless segment of the locomotive driver's information support subsystem has been developed, which is built using 4G technology and takes into account the QPSK modulation type and the interleaving procedure for frame transmission to reduce the probability of erroneous reception while ensuring a high data rate.A mathematical model of the process of transmitting video data over a physical distributed uplink channel that takes into account the peculiarities of video data transmission in accordance with the LTE standard under dynamic conditions of the railway main line is developed and allows to estimate a wide range of probability-temporal characteristics of the video data transmission process in the locomotive driver's information support subsystem. A mathematical model of access control to the segment of a locomotive driver's information support subsystem has been developed, which takes into account the peculiarities of video data transmission in accordance with the LTE standard in the dynamic conditions of the railway line. The procedure for noiseless decoding of streaming video in the wireless 4G network segment of the locomotive driver's information support subsystem is improved. It allows to increase efficiency in data transfer, to reduce the total number of calculations during decoding and to release the computing resources of the computerized system. An intelligent system for monitoring the state of dangerous sections of the railway using an adapted convolution neural network has been developed, which makes it possible to increase the reliability of the recognition of dangerous situations at railway crossings and inform the driver in the event of a critical situation. Practical recommendations as for the developed methods application are substantiated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Левенок І. С. 
Формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів / І. С. Левенок. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації на основі теоретичного аналізу та вивчення емпіричного досвіду здійснено узагальнення та практичне розв'язання проблеми формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти. На основі узагальнення і систематизації джерел виявлено стан розробленості проблеми формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти. Проведений аналіз дав підстави уточнити зміст, компоненти, критерії сформованості українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей, розробити модель формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти та обґрунтувати педагогічні умови її реалізації у процесі професійної підготовки.Поняття «формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей» визначено як компетентнісно орієнтований освітній процес, що відбувається з урахуванням педагогічних умов, а його результатом є позитивна динаміка сформованості українськомовної професійної компетентності іноземних студентів –майбутніх фахівців медичних спеціальностей, що сприяє ефективному здійсненню українськомовного спілкування в навчально-професійному й соціокультурному середовищі закладу вищої освіти. З метою педагогічної діагностики рівнів сформованості українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти на основі структурного аналізу й зіставлення розроблено критерії та визначено їх показники. Розроблено і теоретично обґрунтовано модель формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти та педагогічні умови її реалізації у процесі професійної підготовки. Експериментально перевірено ефективність моделі формування українськомовної професійної компетентності іноземних студентів медичних спеціальностей у процесі професійної підготовки.^UThegeneralizationandpracticalsolutionoftheproblemof formation of the Ukrainian-speaking professional competence of foreign students of medical specialties of higher education institution siscarried outin the dissertation on the basis of the oreticalanalysisandstudy of empirical experience. Based on the general izationandsystematizationofsources, thestate of development of the problemof formation of Ukrainian-language professional competence of foreign students of medical specialties of highe reducation institution sisrevealed. StructuralandlogicalanalysisallowedtoclarifythecomponentsofUkrainian-language professional competence of foreign medical students in interconnection with language-professional, speech-communicative, intercultural components an also structural components


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Максимов С. Б. 
Механізм адаптивного стратегічного планування в системі управління діяльністю підприємств водного транспорту: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / С. Б. Максимов. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі удосконалено теоретичні засади та розроблений методичний підхід щодо розв’язання проблеми підвищення ефективності стратегічного планування в системі управління діяльністю підприємств водного транспорту за рахунок впровадження дієвого інструментарію, а саме механізму адаптивного стратегічного планування.Розвинуто сутність категорії «стратегічне управління», яка на відміну від існуючих, є комплексним процесом, основою якого є стратегічне планування, що ґрунтується на стратегічному аналізі з врахуванням стратегічних компетенцій та вимагає здійснення контролю усіх складових з метою реалізації найбільш ефективної стратегії на конкретний момент часу, а також визначені складові елементи стратегічного управління. Обґрунтовано місце і роль стратегічного планування в системі управління підприємством, яке є ключовим інструментом управління для сучасних бізнес-структур в силу набуття ним нових рис та наповнення новими функціями і властивостями, яких вимагає адаптаційна складова, розширюючи таким чином горизонт свого впливу.^UThe thesis is devoted to the improvement of theoretical foundations and the development of a methodical approach to solving the problem of increasing the effectiveness of strategic planning in the system of managing the activities of water transport enterprises due to the implementation of an effective tools, namely the mechanism of adaptive strategic planning.The essence of the «strategic management» category has been developed, which, unlike the existing ones, is a complex process, the basis of which is strategic planning, which is based on strategic analysis taking into account strategic competencies and requires control of all components in order to implement the most effective strategy at a specific moment in time as well as defined components of strategic management. The place and role of strategic planning in the enterprise management system, which is a key management tool for modern business structures due to its acquisition of new features and filling with new functions and properties required by the adaptive component, thus expanding the horizon of its influence is substantiated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Мановицька Д. О. 
Математичні моделі і алгоритми системної оптимізації розв'язання соціально-економічних задач. / Д. О. Мановицька. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці моделей і алгоритмів системної оптимізації для класу багатокритеріальних задач лінійного програмування, які орієнтовані на різні способи задання цільових установок, в тому числі з нечіткими вхідними даними моделей. Розроблені підходи для побудови моделей цільових установок, що удосконалюють процес математичного моделювання в прикладних задачах системної оптимізації. Побудовано математичну модель та алгоритм визначення комплексної оцінки рівня ефективності регіонального економічного розвитку на основі теорії нечітких множин та математичної статистики для подальшого застосування як цільові установки. Розроблено математичну модель коливань валютного курсу української гривні до американського долара. Методами аналізу детрендованих флуктуацій для аналізу довгосяжних кореляцій у часових послідовностях та рекурентного кількісного аналізу статистичних і динамічних характеристик побудовано модель порівняльних коливань валютного курсу для використання як цільові установки. Розроблені онтології, моделі та алгоритми для задач підтримки прийняття рішень у галузі зарядної інфраструктури електромобілів.Розроблено програмне забезпечення розв'язання розглянутих соціальноекономічних задач, яке впроваджено ТОВ “ПНН СОФТ” при виконанні проекту “Автоматизація функціональних процесів зарядних станцій для електромобілів” з економічним ефектом в розмірі 86 тисяч гривень у 2020 році.Ключові слова: системна оптимізація, багатокритеріальні задачі лінійного програмування, нечітка множина, онтологія.Публікації. Основні наукові результати та висновки дисертації у повній мірі викладено у 27 наукових працях, з них 5 статей − у наукових фахових виданнях України за спеціальністю 01.05.02 – математичне моделювання та обчислювальні методи, серед яких 1 стаття опублікована у міжнародному журналі, що індексується наукометричною базою Scopus, 22 тези доповідей узбірниках наукових конференцій.Структура та обсяг роботи. Дисертаційна робота складається із вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел (112 найменувань). Повний обсяг роботи складає 164 сторінок, з них 135 сторінок – основного тексту.^UDissertation work is devoted to the development of models and algorithms for system optimization for a class of multicriteria linear programming problems, focused on different ways of setting the desired target settings, with fuzzy definitions. Approaches to constructing models of target attitudes that improve the process of mathematical modeling in applied problems of system optimization are considered. In one of the approaches, a mathematical model and an algorithm for determining a comprehensive assessment of the level of efficiency of regional economic development based on the theory of fuzzy sets and mathematical statistics are proposed for further use as targets. In another approach, a mathematical model of fluctuations in the exchange rate of the Ukrainian hryvnia to the US dollar is proposed. Using the Detrended Fluctuation Analysis (DFA) method for analyzing long-range correlations in time series and the Recurrence Quantification Analysis (RQA) method of statistical and dynamic characteristics, a model of comparative exchange rate fluctuations was built for further use as targets. Ontologies, models and algorithms have been developed for decision support problems in the field of charging infrastructure for electric vehicles. The software developed in the dissertation work for solving the considered socio-economic problems was introduced by PNN SOFT LLC during the implementation of the project "Automation of functional processes of charging stations for electric vehicles" with an economic effect of 86,000 hryvnia in 2020.Key words: system optimization, multicriteria linear programming problems, fuzzy set, ontology.Publications. The main scientific results and conclusions of the dissertation are fully presented in 27 scientific papers, including 5 articles - in scientific journals of Ukraine in the specialty 01.05.02 - mathematical modeling and computational methods, including 1 article published in an international journal indexed by scientometric database Scopus, 22 abstracts in collections of scientific conferences.Structure and scope of work. The dissertation consists of an introduction, four chapters, conclusions, a list of sources used (112 titles). The total volume of the work is 164 pages, of which 135 pages are the main text.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Нестеров Д. І. 
Криміналістична характеристика та особливості розслідування за фактами обстрілів (вибухів) у зоні проведення операції Об'єднаних сил / Д. І. Нестеров. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.09 – кримінальний процес та криміналістика; судова експертиза; оперативно-розшукова діяльність. – Донецький юридичний інститут Міністерства внутрішніх справ України. – Маріуполь, 2021.У дисертації проведено комплексне дослідження правових, теоретичних та організаційно-тактичних засад криміналістичного забезпечення розслідування за фактами обстрілів (вибухів) у зоні проведення операції Об'єднаних сил з огляду на нормативні положення чинного кримінального процесуального законодавства. З'ясовано сучасний стан вивчення проблематики, надано криміналістичну характеристику, зокрема окреслено обстановку, спосіб, слідову картину й типологію осіб, які вчиняють такі злочини. Досліджено проблемні аспекти порядку внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань про факти обстрілів (вибухів) в районі проведення операції Об'єднаних сил і розкрито особливості створення та виїзду слідчо-оперативної групи на місце події. Обґрунтовано необхідність використання зарубіжного досвіду розслідування таких злочинів та оцінювання доцільності упровадження окремих положень у національне законодавство й правозастосовну практику. Висвітлено особливості проведення слідчих (розшукових) і негласних слідчих (розшукових) дій та призначення експертиз у цих кримінальних провадженнях.Ключові слова: обстріли, вибухи, терористичний акт, операція Об'єднаних сил, криміналістична характеристика, кримінальне провадження, розслідування, слідча (розшукова) дія, негласна слідча (розшукова) дія, спеціальні знання.^UDissertation for the degree of candidate of legal sciences in specialty 12.00.09 - criminal procedure and forensic science; forensic examination; operational search activity. – Donetsk Law Institute of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. – Mariupol, 2021.In the dissertation, a comprehensive study of the legal, theoretical, organizational and tactical foundations of the forensic support of the investigation into the facts of shelling (explosions) in the area of the Joint Forces operation was carried out, taking into account the regulations of the current criminal procedural legislation. The current state of the study of the problem is clarified, a forensic characteristic is provided, in particular, the situation, the method, the trace picture and the typology of persons committing such crimes are indicated. The problematic aspects of the procedure for entering information into the Unified Register of Pre-trial Investigations about the facts of shelling (explosions) in the area of the Joint Forces operation were investigated and the peculiarities of the creation and departure of an investigative-operational group to the scene of the incident were revealed. The necessity of using foreign experience in investigating such crimes and assessing the feasibility of introducing certain provisions into national legislation and law enforcement practice has been substantiated. The features of conducting investigative (search) and covert investigative (search) actions and the appointment of examinations in these criminal proceedings are highlighted.Key words: shelling, explosions, terrorist act, Joint Forces operation, forensic characteristics, criminal proceedings, investigation, investigative (detective) action, covert investigative (detective) action, special knowledge


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Опанасенко В. В. 
Педагогічні ідеї та громадська діяльність П. К. Загайка (1928–2013 рр.). / В. В. Опанасенко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації вперше висвітлено педагогічні ідеї та громадську діяльність Петра Кузьмича Загайка (1928–2013 рр.) – талановитого вченого, педагога-практика із власним розумінням шляхів реформування національної системи освіти, відмінника народної просвіти, який сприяв утвердженню української національної ідеї і поклав в основу своєї педагогічної діяльності виховання свідомих громадян-патріотів України. Визначено ступінь наукової розробленості проблеми; систематизовано джерельну базу дослідження; розкрито базові чинники формування й розвитку науково-педагогічного світогляду П. К. Загайка; виокремлено основні етапи життєвого шляху та напрями педагогічної діяльності вченого; визначено й систематизовано головні педагогічні ідеї П. К. Загайка; з'ясовано зміст громадської діяльності педагога; виявлено шляхи та перспективи реалізації ідей і досвіду педагогічної й громадської діяльності П. К. Загайка у практиці вітчизняних закладів освіти.^UThe paper is devoted to the presentation of pedagogical ideas and public work of P. K. Zahaiko (1928–2013 yrs) – a talented scholar, educator with own understanding of the ways of national education system reforming, excellent worker of public education who promoted the establishment of Ukrainian national idea and based his educational work on the education of conscious Ukrainian citizens and patriots. The research status of the problem is determined; the research sources base is organized; the basic factors of P. K. Zahaiko's scientific and pedagogical outlook are covered; the main stages of scholar's life and lines of his educational work are distinguished; the main P. K. Zahaiko's pedagogical ideas are defied and systemized; the content of educator's public work is established; the main ways and the perspectives of implementation of the ideas and experience of P. K. Zahaiko's educational and public work in practice of national educational institutions are defined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Остапенко Р. В. 
Відображення типу впорядкування на структурі і властивостях високоентропійних сплавів. / Р. В. Остапенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженням особливостей структурної будови високоентропійних сплавів та їхніх властивостей, а також впливу різноманітних типів обробки матеріалів на їх структуру та властивості. Проведено значну кількість експериментальних досліджень (структури, магнітних, електричних та механічних властивостей) для вивчення різних сплавів. Встановлено, що великі локалізовані магнітні моменти можуть розглядатися з точки зору формування суперпарамагнітних кластерів. Показано, що в деформованих ВЕСах CrMnFeCoNi спостерігається S-подібна аномалія на кривих R(T), яку можна віднести до К-стану. Апробовано метод високоенергетичного механіко – активованого синтезу для високоентропійного складу CrMnFeCoNi. Наведені результати показали можливість отримати даний сплав протягом 3 годин перебування в млині. Отримано дроти методом деформації волочіння, що значно може розширити практику використання ВЕСів. Проведено порівняння отриманих результатів із літературними даними. Показано, що відносна метастабільність ВЕСів при понижених температурах внаслідок зниження ентропійного, стабілізуючого, фактору призводить до утворення неоднорідностей різних масштабних рівнів.^UThe dissertation is devoted to researches of features of a structure of high - entropy alloys and their properties, and influence of various types of processing of materials on their structure and properties. Many experimental studies (structure, magnetic, electrical and mechanical properties) have been conducted to study different alloys. It is established that large localized magnetic moments are considered as a result of formation of superparamagnetic clusters. It is shown that an S-shaped anomaly on R (T) curves is observed in the deformed CrMnFeCoNi HEAs, which can be attributed to the K state. The method of high - energy mechanically activated synthesis for high - entropy composition CrMnFeCoNi is tested. These results showed the possibility of obtaining this alloy for 3 hours in the mill. The wires are obtained by the method of drawing deformation, which can significantly expand the practice of using wind farms. The obtained results are compared with the literature data. It is shown that the relative metastability of HEAs at low temperatures due to the decrease of the entropy, stabilizing factor leads to the formation of inhomogeneities of different scale levels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Охріменко О. В. 
Професійна підготовка майбутніх бакалаврів спеціальної освіти до використання цифрових технологій в умовах інклюзивного освітнього простору / О. В. Охріменко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі професійної підготовки майбутніх бакалаврів спеціальної освіти до використання цифрових технологій (ЦТ) в умовах інклюзивного освітнього простору (ІОП). Продемонстровано, що розвиток цифрових технологій уможливлює їх використання в галузі інклюзивної освіти. Зокрема, за аналізом результатів наукових досліджень українських та закордонних вчених підтверджено доцільність використання апаратних та програмних засобів. Обґрунтовано доцільність їх опанування в межах професійної підготовки майбутніх бакалаврів спеціальної освіти у закладах вищої освіти. Доведено, що процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів спеціальної освіти до використання ЦТ в умовах ІОП слід підпорядкувати відповідній моделі, яка ґрунтується на сукупності методологічних підходів, загальнодидактичних та специфічних принципах навчання; передбачає використання форм (лекції-візуалізації; тренінги; майстер-класи від стейкхолдерів; семінари; лабораторні роботи; виробнича практика; практика з виготовлення мультимедійних матеріалів), методів (створення ситуації зацікавленості, проблемне навчання, інтерактивне навчання, ігрові, проєктні), засобів (ЕОР; ІОС ЗВО; Інтернет-ресурси; комунікаційні програми; освітні платформи; відкриті освітні ресурси; ілюстративні; мобільні; спеціалізоване ПЗ; технології цифрового здоров'я; професійно-орієнтовані завдання) навчання; використовує діагностичний апарат, що складається з комплексу критеріїв та відповідних показників, які характеризують рівні готовності майбутніх бакалаврів спеціальної освіти до використання ЦТ в умовах ІОП.З урахуванням структури готовності майбутніх бакалаврів спеціальної освіти до використання ЦТ в умовах ІОП для характеристики її рівнів (низький, середній, високий) розроблено критерії і відповідні показники.Проведений статистичний аналіз результатів педагогічного експерименту підтвердив позитивну статистично значущу динаміку у рівнях готовності майбутніх бакалаврів спеціальної освіти до використання ЦТ в умовах ІОП.^UThe dissertation research is devoted to the problem of professional training of future bachelors of special education for the use of digital technologies (DT) in an inclusive educational space.It is shown that the development of digital technologies makes it possible to use them in the field of inclusive education. In particular, the analysis of the results of scientific research of Ukrainian and foreign scientists confirmed the expediency of using hardware and software.The expediency of their development in the framework of professional training of future bachelors of special education in higher education institutions has been substantiated. It has been proved that the process of professional training of future bachelors of special education for the use of digital technologies in an inclusive educational space should be subordinated to an appropriate model, which includes methodological approaches, didactic principles and specific principles, forms (lectures-visualization; trainings, master classes from stakeholders; seminars, laboratory work; industrial practice; practice on making mu multimedia materials), methods (creating a situation of interest, problem learning, interactive, game, design), means (Internet resources; communication programs; educational platforms; open educational resources; illustrative; mobile; specialized software; digital health technologies; professionally oriented learning tasks, provide training for future bachelors of special education for the use of DT in an inclusive educational space.Taking into account the structure of the readiness of future bachelors of special education to use digital technologies in an inclusive educational space, to characterize its levels (low, medium, high), criteria and corresponding indicators have been developed.The statistical analysis of the results of the pedagogical experiment confirmed the positive statistically significant dynamics in the levels of readiness of future bachelors of special education to use digital technologies in an inclusive educational space.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського