Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (28)Книжкові видання та компакт-диски (48)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=ТОПОЛЬНИК$<.>+<.>A=ВЕРА$<.>+<.>A=ГРИГОРЬЕВН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Топольник В.Г. 
Наукове обгрунтування та розробка кількісних показників якості процесу виробництва продуктів харчування: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.18.12 / В.Г. Топольник ; Харк. держ. акад. технології та орг. харчування. — Х., 2002. — 33 с. — укp.

Розвинено наукову базу для розрахунку кількісної оцінки якості найважливіших складових процесу виробництва кулінарної продукції. Обгрунтовано взаємозв'язки цілісної системи та систем об'єктів, властивостей і показників якості складових процесу. Розроблено математичні моделі показників якості кулінарної сировини та системи технічних засобів, розрахунку коефіцієнтів вагомості показників під час комплексної оцінки. Рівень якості сировини, обладнання, технологічної обробки та готової кулінарної продукції централізованого виробництва визначено за якісним показником. Наведено перелік обладнання, випуск якого доцільно припинити через його низьку якість. Здійснено практичне впровадження результатів дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л99-906
Шифр НБУВ: РА318883 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Дзина Л. С. 
Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики в контексті впровадження STREAM-освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Л. С. Дзина. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації вперше теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики в контексті впровадження STREAM-освіти (забезпечення вмотивованості до підвищення рівня сформованості інформаційно-цифрової компетентності з фізики; опанування учнями цифрових освітніх ресурсів для вивчення фізики та в умовах STREAM; створення віртуального освітнього STREAM-орієнтованого простору), спроєктовано модель реалізації визначених педагогічних умов, що складається з трьох взаємопов’язаних блоків (цільового, змістово-операційного, аналітико-діагностувального).Уточнено поняття «інформаційно-цифрова компетентність учнів з фізики»; теоретичні дефініції «компетентність», «інформаційна компетентність», «цифрова компетентність», «інформаційно-цифрова компетентність» тощо; удосконалено форми і методи формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики в контексті впровадження STREAM-освіти; структуру віртуального STERAM-орієнтованого освітнього простору; конкретизовано структуру інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики в єдності 3 компонентів; критерії, показники і рівні сформованості інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики в контексті впровадження STREAM-освіти; класифікацію цифрових освітніх ресурсів в залежності від дидактичних можливостей з акцентом на методологічне розширення Концепції STEM-освіти галузями A-Art (мистецький компонент) та R-Reading + WRiting (читання та письмо).Подальшого розвитку набули наукові уявлення щодо форм, методів та умов формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики в контексті впровадження STREAM-освіти; осучаснення віртуального освітнього простору закладів загальної середньої освіти.На підставі аналізу вітчизняних і закордонних наукових джерел визначено сутність поняття «інформаційно-цифрова компетентність учнів з фізики» (під інформаційно-цифровою компетентністю учнів з фізики будемо розуміти здатність ефективно використовувати комплекс інформаційних та цифрових ресурсів для отримання, осмислення та практичного застосування знань у вивченні фізики). Охарактеризовано структуру інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики в контексті впровадження STREAM, до якої ввійшли когнітивний, діяльнісний та ціннісно-мотиваційний компоненти. Для перевірки сформованості кожного компонента визначено та обґрунтовано відповідні критерії: когнітивно-цифровий, проєктно-діяльнісний та ціннісно-інтернальний, а також описано їх показники відповідно до базового, технологічного та творчого рівні.Спираючись на проведені теоретичні розвідки було розроблено модель реалізації педагогічних умов формування інформаційно-цифрової компетнетності учнів з фізики в контексті впровадження STREAM-освіти. Розроблена модель містить три блоки. Перший – цільовий блок; другий – змістово-операційний блок; третій – аналітико-діагностувальний. Схарактеризовано навчально-методичне забезпечення реалізації педагогічних умов формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики, до якого увійшли низка засобів, зокрема: створений кейс цифрових освітніх ресурсів за авторською класифікацією, що допоможуть учням опанувати фізичні концепції в контексті STREAM (структурованих за типами в залежності від дидактичних цілей: інтерактивні симуляції та моделювання явищ і процесів; інтерактивні відеоуроки та відеоінструкції; ігри для вивчення фізики; інтерактивні задачі та вправи, наукові дані відкритого доступу; відкриті масові онлайн-курси та віртуальні школи); розроблено та упроваджено тематику навчальних проєктів з фізики (з урахуванням STREAM-спрямованості); створено та наповнено контентом (зокрема за допомогою розроблених інтерактивних плакатів, інтелект-карт та ін.) платформу віртуального STREAM-орієнтованого освітнього простору «Web_STREAM_Lab» Бахмутської ЗОШ №10 на платформі GoogleClassroom.Основні положення, результати й висновки дисертаційної роботи можуть бути використані учителями закладів загальної середньої освіти, викладачами закладів професійної та вищої освіти, науковцями для подальшого обґрунтування теоретичних і методичних засад формування інформаційно-цифрової компетентності учнів з фізики в контексті впровадження STREAM-освіти; у системі підвищення кваліфікації та перепідготовки вчителів і викладачів закладів освіти різних рівнів, у створенні навчально-методичних посібників, у самоосвітній діяльності фахівців.^UIn dissertation for the frst time, the pedagogical conditions for the formation of information and digital competence of students in physics in the context of the implementation of STREAM education are theoretically substantiated (ensuring motivation to increase the level of formation of information and digital competence in physics; mastering by students of digital educational resources for studying physics and in STREAM conditions; designing a virtual educational STREAM-oriented space), a model of the implementation of the specified pedagogical conditions, consisting of three interconnected blocks (target, content-operational, and analytical-diagnostic), is designed.The concept of “information and digital competence of students in physics” is clarified; theoretical definitions of “competence”, “information competence”, “digital competence”, “information and digital competence”, etc.; the forms and methods of forming the information and digital competence of students in physics in the context of the implementation of STREAM education are improved; the structure of the virtual STREAM-oriented educational space; the structure of informational and digital competence of students in physics is specified in the unity of 3 components; criteria, indicators and levels of formation of information and digital competence of students in physics in the context of the implementation of STREAM education; classification of digital educational resources depending on didactic opportunities with an emphasis on the methodological expansion of the Concept of STEM education by the fields of A – Art (artistic component) and R – Reading + WRiting (reading and writing).Further development of scientific concepts regarding the forms, methods and conditions of formation of information and digital competence of students in physics in the context of the implementation of STREAM education; modernization of the virtual educational space of general secondary education institutions.On the basis of the analysis of domestic and foreign scientific sources, the essence of the concept of “information and digital competence of students in physics” is determined (information and digital competence of students in physics is defined as the ability to effectively use a complex of information and digital resources for obtaining, understanding and practical applying of knowledge in the study of physics).The structure of information and digital competence of students in physics in the context of STREAM implementation is characterized, which includes cognitive, activity and value-motivational components. To check the formation of each component, the relevant criteria are defined and substantiated: cognitive-digital, project-activity and value-internal, and their indicators are described according to the basic, technological and creative levels.Based on the conducted theoretical explorations the model for the implementation of pedagogical conditions for the formation of information and digital competence of students in physics in the context of the implementation of STREAM education is developed. The designed model contains three blocks. The first – the target block; the second – the content-operational block; the third – analytical-diagnostic. The educational and methodological support for the implementation of pedagogical conditions for the formation of information and digital competence of students in physics is characterized, which includes a number of tools, in particular: a designed case of digital educational resources according to the author’s classification, which helps students master physical concepts in the context of STREAM (structured by types depending on didactic purposes: interactive simulations and modelling of phenomena and processes; interactive video lessons and video instructions; games for learning physics; interactive tasks and exercises, open access scientific data; open massive online courses and virtual schools); developed and implemented the themes of educational projects in physics (taking into account STREAM orientation); the platform of the virtual STREAM-oriented educational space “Web_STREAM_Lab” of Bakhmut Secondary School No. 10 is created and filled with the content (in particular, with the developed interactive posters, mind maps, etc.) on the GoogleClassroom platform.The main provisions, results and conclusions of the dissertation can be used by teachers of general secondary education institutions, teachers of professional and higher education institutions, scientists for further substantiation of the theoretical and methodological foundations of the formation of information and digital competence of students in physics in the context of the implementation of STREAM education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського