Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (253)Книжкові видання та компакт-диски (222)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>A=СЛЮСАРЕНК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Слюсаренко С.В. 
Адміністративно-правове регулювання режиму земель оборони: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / С.В. Слюсаренко ; Держ. НДІ М-ва внутр. справ України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

У дослідженні подано визначення земель оборони - це землі, надані для розміщення та постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України. Визначено зміст земельних відносин через виокремлення їх складових: відносин у сфері управління земельним фондом та відносин у сфері раціонального використання та охорони земель оборони, їх місце та роль в структурі суспільних відносин. Досліджено механізм адміністративного регулювання режиму земель оборони, охарактеризовано адміністративно-правові засоби охорони земельних відносин. Проаналізовано сутність і підстави адміністративної віджповідальності за порушення у сфері земельних відносин, виділено види таких адміністративних проступків, визначено особливості адміністративної відповідальності за порушення щодо використання земель оборони. Охарактеризовано ступінь захищеності законодавством про адміністративну відповідальність даних земельних відносин та сформульовано конкретні пропозиції щодо його удосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х859(4УКР)114:Ц + Х819(4УКР)111 +
Шифр НБУВ: РА368119

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Слюсаренко П.М. 
Армія Української Народної Республіки в умовах боротьби за українську державність (вересень 1919 - листопад 1920 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / П.М. Слюсаренко ; Нац. акад. оборони України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Висвітлено будівництво армії Української Народної Республіки (УНР) під час боротьби за українську державність за умов військової співпраці з Польською Республікою. Визначено концептуальні засади створення структур військового керівництва нового зразка, а саме: Вищої Військової Ради, Військового міністерства, Генерального штабу, Генеральної інспекції, штабів дієвої армії. Виявлено характерні риси реформування військових установ, з'єднань і частин УНР. Розвинуто положення щодо розкриття особливостей бойової діяльностї армії УНР за умов боротьби за українську державність під час спільних дій з Військом Польським. Здійснено поетапний аналіз бойової діяльності української армії та досліджено частину повстанського руху, з яким вона координувала свої дії під час Зимового походу та російсько-польської війни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)132 + Т3(4УКР)612-54 +
Шифр НБУВ: РА348190

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Слюсаренко О.М. 
Діяльність органів державної влади з професійного вдосконалення й кар'єрного розвитку державних службовців (світовий досвід і його застосування в Україні): Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.03 / О.М. Слюсаренко ; Дніпропетр. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Д., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено діяльність органів державної влади з професійного удосконалення та кар'єрного розвитку державних службовців у країнах світу та в Україні. Розглянуто типово-загальну системну організацію даного виду діяльності, визначено її компоненти та будову, обгрунтовано основні напрямки удосконалення. Встановлено ключову роль та характеристики професійного навчання, виявлено типові недоліки оцінки державних службовців й обгрунтовано доцільність застосування відповідних доробків сфер освіти та охорони здоров'я. Визначено склад і структуру компетентності персоналу державної служби, наведено класифікацію кадрових резервів, форм професійної мотивації кадрів. Здіснено науково-експертну оцінку стану професійного розвитку державних службовців, запропоновано концепцію модернізації відповідної діяльності в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012 + Х810.12 +
Шифр НБУВ: РА351079

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Слюсаренко О.М. 
Економіко-організаційні засади екологізації міського землекористування: автореф. дис... канд. екон. наук : 08.00.06 / О.М. Слюсаренко ; НАН України; Ін-т проблем ринку та економіко-екологічних дослід. НАН України. — О., 2009. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано сутність, визначено передумови та подано розгорнуте поняття "екологізація міського землекористування". Розроблено концептуальний сценарій та організаційно-економічні засади впровадження процедур екологічного аудиту в сфері міського землекористування. Удосконалено теоретичні положення еколого-економічного зонування земель міських приморських територій. Запропоновано організаційно-економічну модель управління земельними ресурсами на місцевому рівні. Сформульовано наукові підходи щодо формування та визначення міської земельної ренти приморських поселень. Удосконалено теоретичні положення щодо еколого-економічного зонування міських земель приморських територій, в основу якого покладено принцип рентного ціноутворення та показники екологічного стану довкілля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)441.0-511.2-280 + У9(4УКР)441.0-511.2-280
Шифр НБУВ: РА366797

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Слюсаренко Г.В. 
Експрес-оцінка хімічних факторів водного та повітряного середовища на підставі еритроцитарної моделі: Автореф. дис... канд. біол. наук: 14.02.01 / Г.В. Слюсаренко ; Укр. наук. гігієн. центр. — К., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці методичних підходів до використання еритроцитарної моделі для гігієнічної оцінки гемотоксичної дії хімічних факторів водного та повітряного середовища. У роботі було використано такі методи: визначення кислотної резистентності еритроцитів, визначення складу окси-, дезокси- та метгемоглобіну, а також експрес-метод Еймса. Розроблено підходи до вживання еритроцитарної моделі для гігієнічного оцінювання факторів оточуючого середовища (на прикладі 19 хімічних речовин водних та повітряних забруднювачів, а також проб води р.Дніпро на різних етапах водопідготовки та проб аерозольної частини атмосферного повітря деяких міст України). Запропоновано методику розрахунку параметрів гемотоксичності, яка дозволяє визначити мінімальні гемолітичні концентрації, які можуть бути використані як допоміжні характеристики при гігієнічній оцінці речовин з явним гемолізуючим ефектом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р121.4

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
6.

Слюсаренко О.Є. 
Імунологічна реактивність організму за різних умов техногенного забруднення середовища важкими металами: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / О.Є. Слюсаренко ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2004. — 20 с. — укp.

Виявлено, що найбільш високу реактивність за умов фонової експозиції у міському середовищі та зонах промислового забруднення імунна система виявляє стосовно ртуті та кадмію, у меншій мірі - до свинцю. Встановлено, що залежність параметрів імунної системи від концентрації ртуті в організмі носить більш визначений характер, ніж від рівня свинцю та кадмію та виявляється в стимуляції імунітету на ранніх етапах онтогенезу (1 - 6 років) і наступній (до 70 років) імуносуперсивній дії. Визначено, що дефіцит Т- і В-клітинних ланок у дітей і збільшення лімфоцитів у дорослих середнього віку певною мірою викликані впливом металів, а зміни в гуморальній ланці не пов'язані з їх дією. Встановлено, що найбільш істотний вплив металів (ртуті та кадмію) на стан імунного статусу мав місце у дітей 7 - 11 років.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*74*801.1-641 +
Шифр НБУВ: РА328287

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
7.

Слюсаренко А. О. 
Мікроструктура поперечно-посмугованих м'язів тіла кісткових риб: автореф. дис. ... канд. вет. наук : 16.00.02 / А. О. Слюсаренко ; Білоцерк. нац. аграр. ун-т. — Біла Церква, 2011. — 18 с.: рис., табл. — укp.

Вперше встановлено особливості структурної організації м'язів тулуба коропа лускатого, мікроструктури поверхневого та глибокого латеральних м'язів у осетра російського, веслоноса, форелі райдужної, щуки звичайної, коропа лускатого, товстолобика строкатого, амура білого, сома та судака звичайних. Вперше проведено порівняльне оцінювання змін м'язової тканини у поверхневому та глибокому латеральних м'язах з збільшенням віку коропа. Досліджено відмінності організації м'язових волокон поверхневого латерального м'яза в окремих видів кісткових риб. Уперше подано характеристику розподілу жирової тканини у поверхневому латеральному м'язі окремих видів хрящових ганоїдів у порівнянні з костистими рибами. Уперше у вітчизняному рибництві проаналізовано структурну організацію червоних і білих м'язів у представників іхтіофауни, що можуть здійснювати тривалі міграції, у порівнянні з туводними рибами водойм Лісостепу України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е623.334.25*669.4
Шифр НБУВ: РА380161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Слюсаренко Ю.А. 
Правовий статус юридичних осіб нафтогазового комплексу України (цивільно-правові аспекти): автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Ю.А. Слюсаренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Здійснено системний аналіз теоретичних і практичних питань правового статусу юридичних осіб нафтогазового комплексу України. Досліджено поняття й елементи правового статусу даних осіб, виявлено структуру, особливості управління та правову природу холдингу в нафтогазовому комплексі. Досліджено проблеми співвідношення інституту холдингу з іншими суміжними правовими конструкціями певних юридичних осіб. Виявлено особливості та механізм здійснення правосуб'єктності юридичних осіб газопостачання в Україні. Розкрито суть понять і елементів транспортних мереж та процесу транспортування нафти та газу. Розроблено практичні рекомендації щодо застосування внесення змін до цивільного законодавства України. Запропоновано вирішення певних питань, що є спірними під час управління холдинговою компанією нафтогазового комплексу України, за умов виявлення правових форм на майно юридичних осіб зазначеного комплексу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)211.97 + Х839(4УКР)901.41 +
Шифр НБУВ: РА355524

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Слюсаренко Д.В. 
Пролонгована епідуральна анестезія у собак і кіз: Автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.05 / Д.В. Слюсаренко ; Харк. зооветеринар. ін-т. — Х., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Подано матеріали про розробку пролонгованої епідуральної анестезії у собак і кіз шляхом послідовного введення 2 %-ого розчину лідокаїну гідрохлориду ( собакам - 0,3 - 20,5, козам - 0,6 - 0,8 мл на кожні 10 см довжини тулуба ) через катетер. Загальний час знеболювання сягав двох годин. У кіз катерізуцію епідурального простору з подальшим кількаразовим введенням місцевого анестетика виконано вперше. Проведено комплекні дослідження щодо впливу анестезії на організм собак і кіз. Установлено, що використання анестезії не спричиняє будь-яких негативних явищ в організмі тварин, які можуть викликати ускладнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П875.25
Шифр НБУВ: РА314223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Слюсаренко Н.В. 
Розвиток творчих здібностей учнів 5 - 9 класів на уроках обслуговуючої праці засобами ігрової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Слюсаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено питання розвитку творчих здібностей на уроках обслуговуючої праці засобами ігрової діяльності. Проаналізовано сучасні підходи до проблеми розвитку творчих здібностей, дидактичні можливості використання ігрової діяльності та запропоновано комплекс ігор. Визначено показники розвитку творчих здібностей учнів за умов використання ігрової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266
Шифр НБУВ: РА313091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Слюсаренко А.В. 
Розвиток форм і способів збройної боротьби у війнах у зоні Перської затоки у 90-х роках XX ст. - початку XXI ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / А.В. Слюсаренко ; Нац. акад. оборони України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше у вітчизняній історіографії комплексно досліджено і розкрито форми та способи збройної боротьби у війнах у зоні Перської затоки у 1990-х рр. - на початку XXI ст. Охарактеризовано основні фактори, що вплинули на застосування військ у війнах зазначеного періоду. Визначено тенденції розвитку форм і способів збройної боротьби за досвідом війн у зоні Перської затоки. Розроблено рекомендації щодо можливих напрямків використання вивченого досвіду у воєнній теорії та практиці підготовки Збройних Сил України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)64-68 + Ц35(0)635-4 + Ц1,8(3)142 +
Шифр НБУВ: РА335601

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Слюсаренко К.В. 
Страхування від нещасних випадків на виробництві: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / К.В. Слюсаренко ; Держ. вищ. навч. закл. "Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні засади й історичні етапи розвитку системи страхування від нещасних випадків на виробництві в Україні та світі. Сформульовано понятійно-категоріальний апарат дослідження. Визначено ряд специфічних ризиків у системі охорони праці, характерні для гірничодобувної промисловості України. Проаналізовано статистичні дані щодо рівня травматизму у галузі, з'ясовано основні причини його виникнення. Досліджено особливості страхування від нещасних випадків на виробництві на матеріалах підприємств Криворізького басейну. Охарактеризовано сучасний стан системи страхування від нещасних випадків на виробництві, наведено рекомендації щодо удосконалення її законодавчої бази. Розроблено методичні положення щодо оцінювання ефективності страхування від нещасних випадків на виробництві. З використанням розробленої методики проведено розрахунки за даними досліджуваних підприємств, оцінено динаміку ефективності страхування від нещасних випадків на виробництві підприємств Криворізького басейну. Розроблено модель реформування системи страхування від нещасних випадків на виробництві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.733.13 +
Шифр НБУВ: РА367774

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Слюсаренко Н. В. 
Теорія і практика трудової підготовки дівчат у школах України (кінець XIX - XX ст.): автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Н. В. Слюсаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2010. — 40 с. — укp.

Визначено та розкрито соціально-економічні, політичні, культурно-освітні, психолого-педагогічні чинники трудової підготовки дівчат, основні тенденції її становлення у загальноосвітніх школах кінця XIX - XX ст. Досліджено досвід трудової підготовки дівчат в історичній ретроспективі та виокремлено етапи та підетапи даного процесу в школах України кінця XIX - XX ст. Охарактеризовано структурні компоненти й особливості трудової підготовки дівчат у різні періоди розвитку вітчизняної школи. Розширено історико-педагогічні відомості про мету, зміст, форми, методи та засоби трудової підготовки дівчат у школах України. Обгрунтовано шляхи розбудови системи трудової підготовки дівчат у загальноосвітніх школах незалежної України та перспективи її розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч21.266 + Ч33(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА373186 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Шугай Я. М. 
Розвиток початкової освіти у вітчизняній педагогічній теорії і практиці (1932–1958 рр.). / Я. М. Шугай. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота є теоретико-методологічним дослідженням проблеми розвитку початкової освіти в Україні протягом 1932 – 1958 рр.Об'єкт дослідження – генеза початкової освіти в Україні.Предмет дослідження – теоретичні аспекти та практика організації початкової освіти в Україні (1932–1958 рр.).Мета дослідження – на основі ретроспективного аналізу теоретико-методичних основ розвитку початкової освіти в Україні у 1932–1958 рр. виявити особливості її генези та окреслити перспективи впровадження ідей конструктивного історико-педагогічного досвіду в сучасній початковій школі.Методи дослідження. Для розв'язання завдань дослідження використовувався комплекс таких взаємопов'язаних методів: історико-логічний аналіз, систематизація наукової літератури, архівних джерел, що уможливило узагальнення та систематизацію поглядів учених на проблему, яка вивчається; хронологічно-системний, проблемно-пошуковий методи, які дали змогу простежити розвиток початкових шкіл у 1932–1958 рр. у динаміці, у часовому просторі й послідовності; структурно-порівняльний аналіз документальних, науково-літературних джерел з метою зіставлення архівних, друкованих матеріалів із досліджуваної проблеми; ретроспективний логіко-системний аналіз для порівняння подій, фактів, поглядів щодо означеної проблеми, характеристики питань організації навчання учнів початкових шкіл у досліджуваний період.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в дисертаційній роботі вперше: комплексно досліджено процес розвитку початкової освіти в Україні в 1932–1958 рр. та визначено його особливості (організація шкільної освіти на основі використання новітніх досягнень психології, фізіології, педагогіки; трансформація змісту, форм і методів початкової освіти відповідно до суспільно-політичних чинників та педагогічних ідей; надмірна заідеологізованість навчально-виховного процесу початкової школи; стратегічне спрямування державної політики на охоплення обов'язковою початковою освітою всіх дітей шкільного віку); виокремлено етапи розвитку початкової освіти в Україні аналізованої доби та їхні провідні тенденції: І-й (1932–1938 рр.) – стандартизаційно-уніфікаційний; ІІ-й (1939–1945 рр.) – реформаційно-авторитарний; ІІІ-й (1946–1953 рр.) – відновлювально-організаційний; ІV-й (1954–1958 рр.) – практико зорієнтований; схарактеризовано зміст та організацію навчання в початкових школах України в 1932–1958 рр.; виділено позитивні ідеї початкової освіти минулого (дитиноцентризм; зменшення відриву навчання від життя та підготовка учнів до практичної діяльності; організація змістовного дозвілля дітей; концентрація уваги на виховній та позакласній роботі зі школярами та роботі з їхніми батьками) та окреслено перспективи їхньої творчої реалізації в сучасній школі;уточнено квінтесенції основних понять дослідження («дитинство», «розвиток», «розвиток початкової освіти») та визначено сутність поняття «розвиток початкової освіти у вітчизняній теорії та практиці».Практичне значення дослідження полягає в тому, що його результати відображені в методичних рекомендаціях «Розвиток початкової освіти в Україні (1932–1958 рр.)». Основні положення, фактичний матеріал, висновки дослідження можуть бути використані: для визначення стратегії розвитку початкової освіти в Україні, оновлення і збагачення змісту навчальних курсів із загальної педагогіки, історії України, історії освіти, історії розвитку національних шкіл; у процесі розробки спецкурсів і проведення спецсемінарів, написання праць із проблем історії освіти. Отримані наукові результати можуть бути корисними для менеджерів освітньої галузі, викладачів, студентів, наукових працівників, педагогів-практиків.^UThe object of the study is the genesis of primary education in Ukraine. The theoretical aspects and practice of organization of primary education in Ukraine (1932-1958) are the subject of the study. The purpose of the study is to identify on the basis of a retrospective analysis of the theoretical and methodological foundations of the development of primary education in Ukraine in 1932-1958, the features of its genesis and to outline the prospects of implementing ideas of constructive historical and pedagogical experience in a modern primary school.Research methods. To solve the problems of the research, a set of such interrelated methods as historical and logical analysis, systematization of scientific literature, archival sources which made it possible to summarize and systematize scientists' views on the problem under the study; chronological and systematic, problem and search methods that made it possible to trace the development of elementary schools in 1932-1958 in dynamics, time space and sequence; structural and comparative analysis of documentary, scientific and literary sources in order to compare archival and printed materials on the problem under the study; retrospective logic and system analysis for comparison of events, facts, views on a particular problem, characteristics of issues of organization of education of elementary school pupils in the studied period, was used. The scientific novelty of the research is that for the first time in the thesis: the process of development of primary education in Ukraine in 1932–1958 has been holistically investigated; its features (organization of school education based on the use of the latest achievements of psychology, physiology, pedagogy; transformation of the content, forms and methods of primary education in accordance with socio-political factors and pedagogical ideas; excessive ideologization of the educational-bringing-up process of primary school; strategic orientation of public policy to basic primary education for all school-aged children) have been defined;the stages of development of primary education in Ukraine of the analysed period and their leading tendencies have been distinguished: the first stage (1932–1938) is the stage of standardization and unification; the second stage (1939–1945) is the reformation-authoritarian stage; the third stage (1946–1953) is the restoration-organizational stage; the fourth stage (1954–1958) is the practically oriented stage.the content and organization of education in primary schools of Ukraine in 1932-1958 have been characterized;the positive ideas of primary education of the past (child-centrism; reducing the gap between learning and preparing pupils for practical work; organization of meaningful leisure for children; focusing on educational and extracurricular work with schoolchildren and work with their parents) have been highlighted and the perspectives of their creative realization have been outlined in the New Ukrainian School.the quintessence of the basic concepts of the research («childhood», «development», «development of primary education») have been clarified and the essence of the concept of «development of primary education in domestic theory and practice» has been defined.The practical significance of the study is that its results have been represented in the methodological recommendations (guidelines) «Development of Primary Education in Ukraine (1932–1958)». The main provisions, factual material and conclusions of the study can be used to determine the strategy of development of primary education in Ukraine, updating and enriching the content of such training courses as General Pedagogy, History of Ukraine, History of Education, History of Development of National Schools; in the process of developing special courses and holding special seminars, writing works on the problems of history of education.The obtained scientific results can be useful for educational managers, organizers of educational-bringing-up institutions, teachers, students, researchers, teacher practitioners.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Пенза І. В. 
Розвиток соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв (друга половина XX – початок XXI століття) / І. В. Пенза. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації комплексно досліджено генезу соціокультурної підготовки майбутніх судноводіїв у другій половині XX – на початку XXI століття. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що в дисертаційній роботі вперше схарактеризовано тенденції розвитку соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв у різні періоди її розвитку протягом досліджуваної доби; обґрунтовано авторську періодизацію розвитку соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв у визначених хронологічних межах; актуалізовано історико-педагогічний досвід соціокультурної підготовки майбутніх судноводіїв та окреслено перспективи його впровадження в сучасну вітчизняну систему освіти.Уточнено зміст понять «розвиток», «освіта», «професійна освіта», «культура», «соціокультурна складова освіти», «соціокультурна компетентність», «майбутні судноводії», «розвиток соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв».До наукового обігу введено маловідомі й невідомі архівні документи, історичні факти і відомості про зміст та організацію освітнього процесу в морських навчальних закладах. Подальшого розвитку набуло використання ретроспективного досвіду розвитку соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв у системі сучасної морської освіти.^UThe dissertation comprehensively examines the development of sociocultural component in professional education of future navigators (second half of the XXth – the beginning of the XXIst century).The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that the tendencies of the development of sociocultural component in professional education of future navigators in different periods of its development during the studied time range are characterized; the author's periodization of the development of sociocultural component in professional education of future navigators within certain chronological limits is substantiated; the historical and pedagogical experience of sociocultural training of future navigators is actualized and the prospects of its introduction into the modern domestic education system are outlined. The content of the concepts "development", "education", "professional education", "culture", "sociocultural component of education", "sociocultural competence", "future navigators", "development of sociocultural component in professional education of future navigators" is specified. Little-known and unknown archival documents, historical facts and information about the content and organization of the educational process in maritime educational institutions have been introduced into scientific circulation. The use of retrospective experience in the development of sociocultural component in professional education of future navigators in the system of modern maritime education has been further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Кругляк Д. М. 
Становлення та розвиток інституту місцевого самоврядування в Україні (1990 – 2020 рр.): історичний аспект. / Д. М. Кругляк. — Б.м., 2021 — укp.

Місцеве самоврядування є одним із ключових інститутів громадянського суспільства, що забезпечує право та змогу суспільства безпосередньо та через представницькі органи місцевого самоврядування здійснювати управління суспільними справами в інтересах місцевого населення. Попри глибокі демократичні традиції, усталення сучасної моделі місцевого самоврядування в Україні тісно пов'язане з транзитивними процесами. На перехідному етапі державного будівництва радянська вертикаль державного управління поступово трансформувалась у сучасну демократичну систему органів влади та місцевого самоврядування. Разом із тим, в процесі демократизації держава успадкувала деякі елементи радянської системи, синкретично поєднавши їх із сучасними інститутами демократії. Відтак, динаміка інституціоналізації місцевого самоврядування в Україні виражає дихотомію централізаційних і децентралізаційних тенденцій у контексті переходу від тоталітаризму до демократії.Отримані результати дослідження демонструють становлення та розвиток інституту місцевого самоврядування в Україні у 1990 – 2020 рр. і взаємозв'язок специфіки формування національної моделі місцевого самоврядування та суспільно-політичного контексту державотворення у відповідний історичний період.В якості теоретичного підґрунтя роботи виступають концепти «транзитивного суспільства» та «транзитивної держави», що розкривають інституційний розвиток місцевого самоврядування у вигляді трансформації від тоталітарного соціалізму до становлення структур громадянського суспільства.^ULocal self-government is one of the key institutions of civil society, which ensures the right and opportunity of society directly and through representative bodies of local self-government to manage public affairs in the interests of the local population. Despite deep democratic traditions, the establishment of a modern model of local self-government in Ukraine is closely linked to transitional processes. During the transitional stage of state building, the Soviet vertical of public administration was gradually transformed into a modern democratic system of government and local self-government. At the same time, in the process of democratization, the state inherited some elements of the Soviet system, syncretically combining them with modern institutions of democracy. Thus, the dynamics of institutionalization of local self-government in Ukraine expresses the dichotomy of centralization and decentralization tendencies in the context of the transition from totalitarianism to democracy.The results of the study demonstrate the formation and development of the institution of local self-government in Ukraine in 1990-2020 and the relationship between the specifics of the national model of local self-government and the socio-political context of state formation in the relevant historical period.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Кан О. Ю. 
Організаційно-методичні засади підготовки майбутніх філологів у вищих навчальних закладах України в 1850-1917 роках / О. Ю. Кан. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації комплексно досліджено організаційно-методичні засадипідготовки студентів-філологів у вищих навчальних закладах України в1850-1917 роках та визначено особливості модифікації організаційно-методичних засад підготовки майбутніх філологів (залежність філологічноїосвіти від політики уряду; брак належного навчально-методичногозабезпечення освітнього процесу; недостатня увага до вивчення українськоїмови), а також виокремлено негативні та позитивні тенденції розвиткуорганізаційно-методичних засад підготовки майбутніх філологів.У дослідженні поняття «організаційно-методичні засади підготовкимайбутніх філологів» розглядається як цілісна, упорядкована та багатограннасистема, що має на меті за допомогою змісту, форм, методів і засобівнавчання сформувати у студентів-філологів уміння та навички з мов талітератур, озброїти їх твердими навичками (здатність розв'язувати складніспеціальні теоретичні питання та практичні проблеми основних світогляднихтеорій та концепцій філологічних дисциплін, знання предметної галузі тарозуміння професійної діяльності, здатність до пошуку, оброблення, аналізута критичного оцінювання інформації з різних джерел, оволодінняспеціальними культурологічними та міжкультурними знаннями), а такожрозвинути у них відповідні м'які навички (критичне мислення, вмінняналагоджувати міжособистісні контакти, навички ефективної комунікації таслухання, вміння прогнозувати, гнучкість та адаптивність).З урахуванням дидактичного, нормативно-законодавчого таісторичного критеріїв обґрунтовано три етапи розвитку організаційно-методичних засад підготовки майбутніх філологів у вищих навчальнихзакладах України другої половини ХІХ – початку ХХ століття та основнітенденції кожного з них, а саме: 1) 1850–1962 роки – реорганізаційно-структурний етап; 2) 1863-1883 роки – інтенсифікаційно-мотиваційний етап; 3) 1884–1917 роки – конверсійно-оновлювальний етап.Схарактеризовано зміст та організацію навчання майбутніх філологів уЗ'ясовано, що зміст навчання майбутніх філологів здебільшого булосконцентровано на класичній філології, вивченні стародавніх мов талітератур. Також вивчалися дисципліни російсько-слов'янської філології, апізніше й романо-германські мови, хоча викладання так званих «нових мов»у різних варіаціях здійснювалося в процесі підготовки майбутніх філологів увсіх університетах. Виокремлено ефективні підходи (полікультурний, індивідуальний,лінгвосоціокультурний, діалогічний, діференційований) й ретроспективнийдосвід підготовки студентів-філологів для подальшої імплементаціїв сучасний освітній процес: запровадження білінгвальної підготовки;наступність у навчанні між середньою та вищою ланками освіти;використання ефективних методів, спрямованих на занурення в мовнесередовище; створення нових подвійних спеціальностей з неспорідненимиспеціалізаціями; вдосконалення культурологічного компоненту освітніхпрограм та навичок міжкультурної комунікації студентів.Визначено ключові поняття дослідження (філологічна освіта,професійна підготовка майбутніх філологів, організаційно-методичні засади,організаційно-методичні засади підготовки майбутніх філологів) та уточненоїх сутність.^UThe dissertation examines the structural and methodological framework fortraining philology students in higher educational institutions of Ukraine in 1850-1917 in its entirety and identifies features of modification of structural andmethodological framework for training future philology experts (dependence of8philological education on the government policy; lack of proper learning andteaching support materials; inadequate attention to the Ukrainian languagelearning). The thesis also reveals negative and positive trends of structural andmethodological framework growth for the future philology experts training.In the research, the author represents the concept of "structural andmethodological framework for future philology experts training" as an integral,structures and comprehensive system which due to the content, forms, methods andtechniques is aimed at forming philology students' skills and knowledge inlanguages and kinds of literature, provide them with such solid skills (ability tosolve complex special theoretical issues and practical problems concerning of basicworldview theories and concepts of philological disciplines, knowledge of thesubject and understanding of professional areas, ability to search, process, analyzeand evaluate information critically from different sources, mastering of specialculturological and intercultural knowledge), as well as to exercise appropriate softskills (critical thinking, ability to build interpersonal contacts, skills of effectivecommunication and listening, ability to predict, flexibility and adaptability).In the context of the didactic, regulatory-legislative and historical criteria,the author proves three stages of development of structural and methodologicalframework for future philology experts training in higher educational institutionsof Ukraine in the second half of the XIX – early XX centuries as well as it ispresented the main trends of each stage, which are as follows: 1) 1850–1962 –reorganization-structural stage; 2) 1863–1883 –intensification-motivational stage; 3) 1884–1917 –conversion-renewal stage.The thesis defines the content and organization of training for futurephilology experts in the universities of Ukraine of the period researched.It is specified that the content for training future philology experts wasmostly focused on classical philology, the study of ancient languages and kinds ofliterature. Students also studied the Russian-Slavic philology courses and laterRomano-Germanic languages, although the teaching of so-called "new languages"in different variations was presented in the curriculum of training for futurephilology experts at all universities. The author identifies efficient approaches (multicultural, individual,linguosociocultural, dialogical, differentiated) and retrospective experience ofphilology students training for further implementing into the modern educationalprocess: introduction of bilingual preparation; continuity between secondary and10higher education; use of effective methods aimed at language immersion; creationof new double specialities with unrelated majors; improving the culturalcomponent of academic programs and intercultural communication skills ofstudents.There are key concepts which are defined in the research (philologicaleducation, professional training of future philology experts, structural andmethodological framework, structural and methodological framework for futurephilology experts training).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Коваленко О. М. 
Підготовка майбутніх фахівців залізничного транспорту в навчальних закладах Півдня України другої половини ХХ ‒ початку ХХІ століття / О. М. Коваленко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації комплексно досліджено підготовку майбутніх фахівців залізничного транспорту в навчальних закладах Півдня України в другій половині ХХ – на початку ХХІ століття та визначені позитивні та негативні тенденції цього процесу. Виокремлено ретроспективний досвід підготовки фахівців-залізничників для подальшої імплементації в сучасний освітній процес: підготовка майбутніх фахівців залізничного транспорту на виробництві; запровадження дуальної освіти; наступність у навчанні між середньою та професійно-технічною ланками освіти; гуманізація професійно-технічної освіти; співпраця зі стейкхолдерами для регулювання та прогнозування попиту на залізничні спеціальності на сучасному ринку праці. Результати дослідження можуть увійти до змісту посібників і підручників для підготовки фахівців залізничного транспорту, транспортних технологій, педагогіки, майстрів виробничого навчання; науково-теоретичні узагальнення можуть бути використані при написанні наукових і науково-методичних праць з історії педагогіки та методики викладання.^UThe dissertation examines future railway experts training in the educational institutions of Southern Ukraine in the second half of the XX – the beginning of the XXI century and identifies positive and negative trends of the process. The author points out the retrospective experience of the future railway experts training for its further implementation in the modern educational process: future railway experts training in railway production facilities; introduction of dual education; the continuity of education between secondary and vocational levels; humanization of vocational education; cooperation with stakeholders to regulate and forecast the demand for railway majors in the modern labour market. The results of the study may be included in the content of manuals and textbooks for the training of specialists in railway transport, transport technology, pedagogy, vocational training instructors; scientific and theoretical generalizations can be used in writing scientific and scientific-methodical works on the history of pedagogy and teaching methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Ількович В. М. 
Діяльність польських громадських культурних організацій в Україні у 1991–2014 рр. / В. М. Ількович. — Б.м., 2022 — укp.

Становище національних меншин у державі є безумовно важливим як для Польщі, так і для України, особливо в процесі євроінтеграції. Поляки – одна з найдавніших та найбільших етнічних меншин України, що з’являється на цих теренах ще в княжі часи. Так за останнім переписом, який провели у 2001 р., поляків в Україні було 144,1 тис.У кінцевому результаті, на прикладі організацій української Полонії, можемо глибше зрозуміти важливість трансформаційних національних процесів у сучасності, що мають місце в Україні, передбачити та уникнути помилок, які виникають у суспільстві на міжнаціональному ґрунті.Отримані результати дослідження демонструють становлення, розвиток польських громадських товариств та їхню діяльність у галузі культури в 1991–2014 рр. та взаємозв’язок формування таких об’єднань із державотворчими процесами в Україні у відповідний історичний період.Мета дисертації полягає в тому, щоб на основі історичного аналізу існуючих наукових розробок і широкої джерельної бази всебічно схарактеризувати та проаналізувати процес становлення, діяльності польських громадських організацій, динаміку культурно-просвітницьких та правових напрямів розвитку Полонії в Україні з 1991 по 2014 рр.Джерельну базу роботи складають документи й матеріали, покликані висвітлити окремі аспекти проблематики дисертації. Серед основних типів джерел, які використано у дослідженні, є нормативно-правові акти (вітчизняні та міжнародні), документи установ і організацій, публіцистичні джерела, періодичні видання, біографічна література, аналітичні звіти, соціологічні опитування та вебресурси. Більшості джерел із досліджуваної тематики притаманний високий рівень цифровізації.У досліджені висвітлюється діяльність польських національно-культурних об’єднань у контексті відродження та розвитку їхнього культурного та духовного життя. У роботі особлива увага приділена культурно-освітньому та правовому аспектам функціонування Полонії України, дослідженню її організаційних засад на теренах України.У дослідженні проаналізовано умови історичного становлення, розвитку польських громадських організацій та їхню основну правову базу для діяльності в Україні польської меншини. Зазначена чисельність і демографічні зміни польської національної меншини та вплив цих факторів на розвиток їхньої культурної діяльності. Розкрито концептуальні засади особливостей створення та функціонування польських культурних громадських організацій та етнографічних товариств Полонії. Як результат, це дає змогу зрозуміти етапи становлення польських об’єднань, прослідкувати територію їхнього поширення.Окрема увага приділена дослідженню основних напрямків просвітницької діяльності полонійних об’єднань, зокрема створення шкіл, класів та інших закладів культурно-еститечного розвитку для популяризації й поширення польської мови, історії, культури, звичаїв та обрядів. Можна стверджувати, що їхня робота ефективна не лише серед етнічних поляків, але й серед інших народів нашої держави, адже відсоток українців, які вивчають та знають польську мову, з кожним роком збільшується.Чільне місце у роботі займає аналіз особливостей та специфіки польських об’єднань у питаннях розвитку польськомовної преси та ЗМІ, інтернет ресурсів, телебачення, радіомовлення. Саме завдяки такій діяльності українські польські товариства підтверджують свою присутність у інформаційному полі, що доводить: польська національна меншина з кожним роком стає більш згуртованою.Досліджено й схарактеризовано заснування і напрями діяльності художніх закладів та організацій естетичного виховання Полонії в Україні. Можемо говорити, що ці організації, значною мірою, – самофінансовані, за винятком невеликої допомоги Консульств та уряду Республіки Польща. В Україні ж належних умов для їхнього розвитку не закладено. Також обґрунтовано важливість створення та підтримки культурно-масових заходів для національних меншин, зокрема і для Полонії. У роботі висвітлено найбільші культурно-масові заходи, які відбулися за участі польських громадських культурних товариств або організовані ними.Положення й висновки дослідження можуть бути використані при розробці нормативних і спеціальних курсів, спецсемінарів, наукових студій з новітньої історії України із проблематики національних меншин, етнополітики, історії культури, культурної антропології, історії повсякдення, міждержавних відносин, історії Польщі; у підготовці статей, монографій, підручників і навчальних посібників з даної тематики. Ключові слова: Україна, Республіка Польща, національна меншина, етнополітика, українсько-польські відносини, громадські організації, польська освіта, етнічні фестивалі, преса, громадсько-політична активність, асиміляція, міграція, фольклор, національна спадщина, церква.^UThe position of national minorities in the country is certainly important for both Poland and Ukraine, especially in the process of European integration. Poles are one of the oldest and largest ethnic minorities in Ukraine, which appeared in this area in princely times. Thus, according to the last census conducted in 2001, there were 144.1 thousand Poles in Ukraine. Polonia's activities play an important role in the transformation of society, the rapprochement and understanding of the Ukrainian and Polish peoples, and the establishment of interstate partnership.The study of public associations of Polonia of Ukraine provides an opportunity to assess the specific activities of Ukraine during the Perestroika and the years of independence, in culture (formation of societies, institutions of aesthetic education, media) to meet the humanitarian needs of the Polish minority.Ultimately, on the example of the organizations of the Ukrainian Polonia, we can better understand the importance of transformational national processes in modern Ukraine, anticipate and avoid mistakes that occur in society on an interethnic basis.The source base of the work consists of documents and materials designed to highlight certain aspects of the dissertation. Among the main types of sources used in the study are regulations (domestic and international), documents of institutions and organizations, journalistic sources, periodicals, biographical literature, analytical reports, opinion polls and web resources. Most sources on the subject are characterized by a high level of digitization.The study highlights the activities of Polish national and cultural associations in the context of the revival and development of their cultural and spiritual life. The paper pays special attention to the cultural, educational, social and legal aspects of the functioning of Polonia of Ukraine and the study of its organizational principles in Ukraine.The study analyzes the conditions of historical formation, development of Polish public organizations and their main legal basis for the activities of the Polish minority in Ukraine.The conceptual bases of the peculiarities of the creation and functioning of Polish cultural public organizations and ethnographic societies of Polonia are revealed. As a result, it makes it possible to understand the stages of formation of Polish associations, to trace the territory of their spread.Particular attention is paid to the study of the main areas of educational activities of Polonian associations, including the establishment of schools, classes and other educational institutions to promote and disseminate the Polish language, history, culture, customs and traditions. Their work is effective not only among ethnic Poles, but also among other peoples of our country, because the percentage of Ukrainians who study and know the Polish language is growing every year.A prominent place in the work is occupied by the analysis of the peculiarities and specifics of Polish associations in the development of the Polish-language press and mass media, Internet resources, television, and radio broadcasting. Due to such activities Polish societies of Ukraine confirm their presence in the information field, which proves that the Polish national minority is becoming more cohesive every year.The foundation and directions of activity of art institutions and organizations of aesthetic education of Polonia in Ukraine are studied and characterized. We can say that these organizations are, to a large extent, self-financed, with the exception of a little help from the Consulates and the Government of the Republic of Poland. In Ukraine, however, there are no proper conditions for their development.The importance of creating and supporting cultural events for national minorities, including Polonia, is also substantiated. The paper highlights the largest cultural events that took place with the participation of Polish public cultural societies or organized by them.The provisions and conclusions of the study can be used in the development of normative and special courses, special seminars, research studies on the recent history of Ukraine on national minorities, ethnopolitics, cultural history, cultural anthropology, everyday history, interstate relations, Polish history; in the preparation of articles, monographs, textbooks and manuals on this topic.Key words: Ukraine, Republic of Poland, national minority, ethnopolitics, Ukrainian-Polish relations, public organizations, Polish education, ethnic festivals, press, social and political activism, assimilation, migration, folklore, national heritage, church.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Булахов М. С. 
Роль нелокальної взаємодiї в ультрахолодних бозе-газах з урахуванням спiнових ступенiв свободи: автореферат дис. ... д.філософ : 105 / М. С. Булахов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацiя присвячена дослiдженню впливу нелокальностi взаємодiї: по-перше, на термодинамiчнi характеристики слабковзаємодiйного бозе-газу як у верхньому околi температури переходу (вище, але близько до неї) до стану з бозе-ейнштейнiвським конденсатом (БЕК), так i в станi з БЕК за нульової температури; по-друге, на ефекти, пов’язанi зi спiном, а також на структуру спектру одночастинкових збуджень слабковзаємодiйного бозе-газу атомiв з повним нульовим або одиничним спiном в станi з БЕК за нульової температури.Роздiл 1 присвячено викладанню матерiалу, який склав основу й послу- гував точкою вiдлiку дослiджень здобувача, а саме: термодинамiчної теорiї збурень, теорiї Боголюбова слабковзаємодiйного бозе-газу й узагальнення канонiчних перетворень Боголюбова. Роздiл 2 присвячено побудовi термодинамiки бозе-газу в верхньому околi температури фазового переходу до стану з БЕК iз урахуванням попра- вок першого i другого порядку за взаємодiєю до основних термодинамiчних величин. Теоретичний опис побудований у рамках термодинамiчної теорiї збурень. Результати проаналiзовано за допомогою чисельних методiв для локальної й нелокальної моделей потенцiйної взаємодiї. У роздiлi 3 аналiзується система рiвнянь, яка дає змогу визначити такi термодинамiчнi характеристики слабковзаємодiйного ультрахолодного бозе- газу атомiв iз повним нульовим спiном у станi з БЕК, як: хiмiчний потенцiал i густину частинок конденсату. Означена система рiвнянь враховує внесок вiд квадратичних за операторами народження й знищення доданкiв i дозволяє дослiджувати систему для низки модельних потенцiалiв нелокальної взає- модiї. Повний аналiз проведено з використанням чисельних методiв для двох нелокальних моделей потенцiалу взаємодiї: модель пiвпрозорих сфер i модель з профiлем гаусового (нормального) розподiлу. У роздiлi 4 вивчається термодинамiка й магнiтнi властивостi всiх можливих станiв БЕК у бозе-газi частинок зi спiном S = 1 за наявностi зов- нiшнього магнiтного поля. На вiдмiну вiд попереднiх дослiджень спiнорних конденсатiв мiжатомна взаємодiя вважається нелокальною. У цьому випадку вiдповiдний гамiльтонiан будується з урахуванням спiнових i квадрупольних ступенiв свободи, якi елегантно вводяться на рiвних правах крiзь призму алгебри SU(3). Зв’язок iз зовнiшнiм магнiтним полем забезпечується за допо- могою як спiнового оператора (лiнiйний ефект Зеемана), так i за допомогою оператора квадрупольного моменту (квадратичний ефект Зеемана).^UThe dissertation is devoted to studing the effect of the nonlocality of interaction on: first, thermodynamic quantities of a weakly interacting Bose gas both in the upper neighbourhood of the transition temperature (higher, but close to it) to the state with Bose-Einstein condensate (BEC) and in the state with BEC at zero temperature; second, spin-related effects and the structure of the single-particle excitation spectrum of a weakly interacting Bose gas of spinless or spin-1 atoms with BEC at zero temperature.Chapter 1 deals with the presentation of the basic approaches and the reference point of the author’s research: thermodynamic perturbation theory, Bogoliubov theory of a weakly interacting Bose gas, and generalization of Bogoliubov canonical transformation.Chapter 2 is devoted to the constructing thermodynamics of a Bose gas in the upper neighbourhood of the phase transition temperature to the state with BEC taking into account the first and second order corrections in interaction to the main thermodynamic quantities. The theoretical description is based on the thermodynamic perturbations theory. The results are analyzed by using numericalmethods for local and non-local models of the interaction potential.Chapter 3 analyzes the system of equations that allows one to determine such thermodynamic characteristics of a weakly interacting ultracold Bose gas of spinless atoms with BEC as chemical potential and condensate particles density. It involves the contribution of quadratic terms in the creation and annihilation operators and enables to study the system for a number of model non-local interaction potentials. The complete analysis was carried out by employing the numerical methods for two models of non-local interaction potential: a model of semitransparent spheres and a model with Gauss (normal) distribution profile.In Chapter 4 the author explores thermodynamics and magnetic properties of all possible magnetic states of a Bose gas of spin-1 atoms with BEC in the presence of an external magnetic field. In contrast to previous studies of spinor condensates, the interatomic interaction is considered to be non-local. In this case, the corresponding Hamiltonian must be constructed taking into account the spin and quadrupole degrees of freedom, which are elegantly introduced on an equal footing through the prism of the SU(3) algebra. The coupling with the external magnetic field is provided both by the spin operator (the linear Zeeman effect) and by the quadrupole moment operator (the quadratic Zeeman effect).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського