Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (37)Реферативна база даних (433)Книжкові видання та компакт-диски (439)Журнали та продовжувані видання (24)
Пошуковий запит: (<.>A=СЕГЕД$<.>+<.>A=СЕРГІЙ$<.>+<.>A=ПАВЛОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Павлович-Сенета Я. П. 
Адміністративно-правове регулювання територіального устрою в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Я. П. Павлович-Сенета ; Львів. держ. ун-т внутр. справ. — Л., 2010. — 16 с. — укp.

Проаналізовано основні етапи становлення територіального устрою. Розкрито сучасний стан і перспективи розвитку системи адміністративно-територіальних одиниць. Досліджено особливості нормативного забезпечення й адміністративно-правовий статус населених пунктів. Запропоновано визначальні напрями вдосконалення адміністративно-правового регулювання територіального устрою шляхом наукової розробки його механізму та забезпечення матеріально-фінансової самостійності адміністративно-територіальних одиниць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)79 + Х819(4УКР)011.2-91
Шифр НБУВ: РА374631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Сергійчик В. О. 
Адміністративно-правові засади виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських суден: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. О. Сергійчик ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Запропоновано нове вирішення наукової проблеми, яке виявляється у необхідності забезпечення ефективності виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських торговельних суден шляхом вдосконалення адміністративно-правових засад виконавчо-розпорядчої діяльності відповідних органів виконавчої влади. Визначено міжнародно-правові та національно-правові підстави та наслідки набуття Україною правового статусу "держава прапору". Досліджено історичні, правові й організаційні підвалини створення та становлення національного класифікаційного товариства "Регістр судноплавства України", його правовий статус, функції та повноваження. Запропоновано зміни у складі центральних органів виконавчої влади України щодо технічного регулювання у галузі торговельного мореплавства та визначено їх функціональну компетенцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.523.4 + Х819(4УКР)125.42
Шифр НБУВ: РА373187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Сегеда С.П. 
Антропологічний склад українського народу: етногенетичний аспект: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.05; 03.00.14 / С.П. Сегеда ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2002. — 35 с. — укp.

Проаналізовано антропологічний склад українського народу на основі широкого комплексу морфологічних ознак: соматологічних, одонтологічних, дерматогліфічних. На території України виділено чотири антропологічних зони - північну, центральну, західну та південну, відмінності між якими незначні. Усі залучені антропологічні системи вказують на поступове посилення південноєвропеоїдного компонента з Півночі на Південний Захід, Південь і Південний Схід України. Стверджено, що українці як носії дніпровсько-карпатської групи антропологічних варіантів займають проміжне місце між представниками північної та півенної гілки європеоїдів, тяжіючи до останніх. Реконструйовано основні напрями давніх етногенетичних процесів на території України, в яких брали участь різні за походженням компоненти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=Укр)-31 + Е71*60(4УКР)
Шифр НБУВ: РА318742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Павлович Л.В. 
Біологічна дія оцтовокислих кальцію, кобальту і цинку та їх гігієнічне нормування в атмосферному повітрі населених місць: Автореф. дис... канд. біол. наук: 14.02.01 / Л.В. Павлович ; Ін-т гігієни та мед. екол. ім. О.М.Марзеєва АМН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Встановлено параметри гострої токсичності оцтовокислих кальцію, кобальту та цинку, що мають місце після їх одноразового перорального надходження в організм теплокровних. Виявлено біологічну дію ксенобіотиків за умов хронічного цілодобового інгаляційного впливу на організм експериментальних тварин. Досліджено можливість виникнення віддалених наслідків їх впливу (ембріо- та гонадотоксичні ефекти).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р121.42
Шифр НБУВ: РА312833 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Сергійчук О.М. 
Вища школа України в умовах лібералізації суспільного життя. 1953 - 1964 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.М. Сергійчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Проаналізовано політику партійно-радянської влади щодо вищої школи у період хрущовської "відлиги". З'ясовано суть лібералізації суспільного життя, її вплив на розвиток вищої школи та реформування вищих навчальних закладів республіки. Визначено кількісний та якісний склад науково-педагогічних кадрів вищої школи України, розкрито особливості їх підготовки за умов децентралізації управління вузами. Виявлено особливості формування складу студентів вузів, простежено їх національне та соціальне походження. Досліджено вплив лібералізації суспільних процесів на проведення навчального процесу, проаналізовано підходи партійних і громадських організацій до виховання студентства. Значну увагу приділено матеріально-технічному забезпеченню вищої школи республіки, її фінансуванню, житлово-побутовим умовам студентів. Прослідковано міжнародні зв'язки вищих навчальних закладів республіки з вузами інших країн світу, а також встановлено їх характер і результативність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)7
Шифр НБУВ: РА320949 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Сергійчук О.Л. 
Діагностика та лікування ахалазії кардії: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / О.Л. Сергійчук ; Вінниц. нац. мед. ун-т ім. М.І.Пирогова. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Наведено результати обстеження та лікування 122-х пацієнтів з ахалазією кардії (АК). Показано, що діагностика патології саме на ранніх стадіях зумовлює позитивні безпосередні та віддалені наслідки лікування. Розглянуто схему обстеження хворого щодо наявності дисфагічного синдрому, що включає вперше впроваджену соно-діагностику, допомагає вчасно діагностувати АК та диференціювати її зі злоякісними ураженнями стравохідно-шлункового переходу. Оцінено безпосередні та віддалені (до 11-ти років) наслідки лікування АК, проаналізовано причини ускладнень і рецидивів захворювання. Зазначено, що розроблена методика кардіодилатацій дозволяє ефективно та безпечно проводити хірургічну корекцію АК на I - III стадіях захворювання з позитивним ефектом на момент виписки в понад 80 % випадків та в понад 70 % - у віддалений час з чітким економічним підгрунтям. Стало можливим відновлення пасажу їжі в комплексі передопераційної підготовки у хворих з IV стадією АК та в разі післяопераційних стриктур кардії. Аналіз результатів оперативного лікування АК засвідчив переваги абдомінального доступу операції Геллера з передньою неповною фундоплікацією. Використання розробленої методики інтраопераційної внутрішньопорожнинної трансілюмінації для виконання адекватної за глибиною та довжиною езофагокардіоміотомії сприяє уникненню інтраопераційних труднощів та ускладнень, особливо у разі повторних хірургічних втручань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.365.605.6-5 +
Шифр НБУВ: РА368508

      
7.

Сегеда Р.А. 
Київ у державній системі Речі Посполитої 1569 - 1648 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.А. Сегеда ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено роль міста Києва у державній системі Речі Посполитої. Проаналізовано процес переходу міста під юрисдикцію нової держави, визначено подальшу роль міста у зовнішньополітичних відносинах Східної Європи у другій половині XVI - першій половині XVII ст. Розглянуто процес взаємовідносин міста із запорізьким козацтвом. Показано особливості функціонування воєводської адміністрації у Києві. Охарактеризовано склад і діяльність київських воєвод і каштелянів, з'ясовано мотивацію королівської адміністрації щодо їх призначення на дані посади. Встановлено персональний склад київських городських і земських чиновників. Визначено особливості економіко-юридичного статусу Києва, виявлено подібність і відмінність від інших міст Речі Посполитої, показано вплив держави на економічний розвиток. Досліджено особливості перебігу міжконфесійного життя у Києві, де в цей час відбувається зіткнення інтересів православної, уніатської та католицької церков, розглянуто позицію королівської та місцевої влади у даних подіях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-2К)44 +
Шифр НБУВ: РА348628

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Сергійчук О. В. 
Оптимізація методів загального знеболення в амбулаторній та малоінвазивній хірургії: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.30 / О. В. Сергійчук ; Вінниц. нац. мед. ун-т ім. М.І.Пирогова. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Вперше застосовано концепцію комплексного підходу щодо анестезіологічного знеболення амбулаторних операцій. Встановлено доцільність застосування оптимізованих схем тотальної внутрішньовенної анестезії в поєднанні з методом попереджувальної аналгезії у хворих, які піддягали амбулаторним та малоінвазивним хірургічним втручанням. Вперше обгрунтовано ефективність і безпечність даної схеми тотальної внутрішньовенної анестезії у хворих з окремими, компенсованими складними клінічними випадками супутньої патології. Розроблено та впроваджено метод дистанційного спостереження за станом хворих у віддаленому післяопераційному періоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р451
Шифр НБУВ: РА369801 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Сегеда Н.А. 
Підготовка майбутнього вчителя музики до професійної самореалізації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.А. Сегеда ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Висвітлено генезис та еволюцію поняття "самореалізації особистості" як педагогічний феномен. Конкретизовано сутність професійної самореалізації вчителя музики, визначено її структуру. Розроблено організаційно-педагогічну систему, спрямовану на формування механізму професійної самореалізації у майбутніх учителів музики, а також програму діагностування сформованості структурних компонентів професійної самореалізації у студентів за умов вищої музично-педагогічної освіти (критерії, показники та рівні). Вдосконалено зміст і форми професійної підготовки майбутніх вчителів музики з позицій інтеграції, системності, цілісності розвитку загальнокультурного, професійно-педагогічного, спеціально-предметного потенціалів за умов оптимального використання навчально-виховних, розвиваючих можливостей професійно-педагогічних, спеціально-предметних навчальних дисциплін і педагогічної практики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4Укр)31 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА317785 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Сегеда О.О. 
Психологічні особливості формування професійних якостей офіцерів-вихователів у процесі фахової підготовки: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / О.О. Сегеда ; Харк. військ. ун-т. — Х., 2004. — 18 с.: табл. — укp.

Висвітлено основні науково-теоретичні підходи щодо дослідження суті, змісту професійних якостей та умов їх формування в офіцерів-вихователів у процесі фахової підготовки. Розкрито зміст вимог до даного офіцера та його функціональної діяльності за особливих умов. Визначено комплекс значущих професійних якостей, адекватних даній психолого-виховній діяльності, їх критерії та рівні сформованості. Виявлено, що цілеспрямованому формуванню зазначених якостей офіцерів-вихователів сприяє впровадження до процесу їх фахової підготовки спеціально розробленої методики, яка передбачає формування професійної мотивації як основи процесу розвитку значущих якостей, спеціальні прийоми та способи психолого-педагогічного стимулювання та самостимулювання, а також комплекс психолого-педагогічних впливів. Наведено практичні рекомендації командирам підрозділів та викладачам щодо формування професійних якостей у майбутніх офіцерів-вихователів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942-69 + Ц4,8(4УКР)420.211 +
Шифр НБУВ: РА330447

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Релігія   
11.

Сергійко В.Ф. 
Соціально-етичне вчення християнства: тенденції розвитку, конфесійні особливості: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / В.Ф. Сергійко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Соціальне вчення католицизму у трьох його вимірах - теоретичному, історичному, практичному проаналізовано у контексті розвитку від теоцентризму до антропоцентризму. Розкрито зміст протестантської трудової етики, яка утвердила у суспільній практиці типово буржуазні норми та цінності, стала світським вираженням нового християнського символу віри, оформленням у релігійному обрамленні буржуазного політико-правового порядку. Доведено, що соціальна концепція Російської православної церкви побудована на різкому протиставленні теоцентричної духовної традиції російського православ'я та європейського антропоцентричного гуманізму, слов'янсько-православної національно-культурної ідентичності та секуляризованої, уніфікованої, глобалізованої Європи, російського народного православ'я з державним статусом і міжнародних стандартів прав людини, європейської концепції свободи совісті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-44 +
Шифр НБУВ: РА324812

Рубрики:

      
12.

Сергійчук Б. В. 
Українсько-турецькі відносини в першій чверті XX ст.: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.02 / Б. В. Сергійчук ; Дип. акад. України при М-ві закордон. справ України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Вперше в українській історіографії всебічно досліджено процес здійснення зовнішньополітичного курсу незалежної України в Чорноморському регіоні в першій чверті ХХ ст. на основі аналізу українсько-турецьких відносин. Введено до наукового обігу архівні документи та матеріали, в тому числі й іноземні, що поглиблюють інформацію про розвиток українсько-турецьких відносин. Висвітлено діяльність константинопольської філії Союзу Визволення України в роки Першої світової війни, зусиллями якої відновлено контакти між українським і турецьким народами. Розглянуто діяльність Посольства України в Стамбулі в різних аспектах, викликаних тогочасними реаліями, становище українських біженців, які опинилися в таборах військовополонених на теренах колишньої Османської імперії, та ту допомогу, яка надавалася їм українськими дипломатами. Визначено роль, яку відігравала Українська Дипломатична місія в Туреччині щодо визнання автокефалії Української Православної Церкви. Переглянуто характер відносин між УСРР і керівництвом національно-визвольного руху Туреччини у 1921 - 1922 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-64(5ТУЕ) + Т3(5ТУЕ)61-6
Шифр НБУВ: РА382130 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Сегеда Т. П. 
Ультраструктурна характеристика патології мікроциркуляції в учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС: автореф. дис. ... д-ра біол. наук : 03.00.01 / Т. П. Сегеда ; ДУ "Наук. центр радіац. медицини АМН України". — К., 2011. — 37 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано етіологічну роль іонізуючого випромінення щодо патології судин мікроциркуляторного русла слизових оболонок бронхів, шлунка та дванадцятипалої кишки за хронічних запальних захворювань в учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Встановлено стереотипність структурних змін, більшу вираженість пошкодження гемомікросудин слизової оболонки бронхів у порівнянні з органами травлення. Як пато-(морфо-)генетичні складові поліморбідної радіаційно-індукованої патології зафіксовано порушення мікрогемодинаміки та реологічних властивостей крові, розлади транссудинного транспорту, трансформацію кінетики запальних процесів, прискорення процесу старіння. Розроблено алгоритм верифікації структурних трансформацій судин мікроциркуляторного русла у разі радіаційного впливу. Аргументовано розгляд проявів патології мікроциркуляції як складових системного радіаційного синдрому. Запропоновано концепцію морфогенезу радіаційно-індукованих змін мікросудин та обгрунтовано оптимальну скерованість щодо цього ад'ювантних лікувальних заходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р361.2 + Р412-2
Шифр НБУВ: РА379009 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Сергійчук С. І. 
Управління продуктивністю праці в машинобудуванні: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.07 / С. І. Сергійчук ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Визначено соціально-економічну сутність управління продуктивністю праці (ПП). Досліджено чинники зростання ПП відповідно до етапів розвитку національної економіки, проаналізовано науково-методичні підходи щодо її оцінювання та вимірювання. Проведено оцінювання ПП в контексті макроекономічної трансформації національної екеноміки за умов кризи. Досліджено стан ПП у промисловості. Проаналізовано управління нею на підприємствах машинобудування України. Запропоновано формування інноваційної інфраструктури як передумови підвищення рівня ПП та конкурентоспроможності промисловості. Проведено прогнозування ПП в системі макроекономічних показників за умови впровадження антикризових заходів. Визначено напрями удосконалення механізму управління ПП на промисловому підприємстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-641-21
Шифр НБУВ: РА380014 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Сегеда 
Формування типу військового видання в процесі Українського державотворення 1917-1920 рр. (за матеріалами часопису "Стрілець"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / Сергій Павлович Сегеда ; Київський ун-т ім. Тараса Шевченка. Інститут журналістики. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4Укр)6 + Ч612.4(4Укр)72 "Стрілець"
Шифр НБУВ: РА310810

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Сегеда Л. М. 
Грошово-кредитна політика центрального банку в умовах фінансової нестабільності / Л. М. Сегеда. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – діяльність центрального банку як інституційної основи впливу держави на економіку засобами грошово-кредитної політики. Мета – обґрунтування теоретичних засад грошово-кредитної політики, функцій та інструментарію центрального банку в контексті подолання фінансової нестабільності, всебічний аналіз практичних аспектів реалізації грошово-кредитної політики Національного банку України та визначення пріоритетних напрямів удосконалення монетарних інструментів як головних важелів подолання фінансової нестабільності в Україні. Результати дослідження полягають у поглибленні теоретико-організаційних засад механізму реалізації грошово-кредитної політики центрального банку в умовах фінансової нестабільності, визначенні стратегічних напрямів оптимізації організаційних засад та інструментарію грошово-кредитної політики НБУ, виходячи із завдань подолання фінансової нестабільності та відновлення економічного розвитку. Новизна полягає у поглибленні теоретичних підходів до трактування сутності понять «макроекономічна стабільність», «фінансова стабільність» та «фінансова нестабільність»; удосконаленні науково-теоретичних підходів до визначення сутності центрального банку; доповненні класифікації основних функцій центральних банків; теоретичному обґрунтуванні сутності еклектичного монетарного режиму грошово-кредитної політики; поглибленні концептуальних засад теоретичного обґрунтування сутності трансмісійного механізму грошово-кредитної політики; удосконаленні теоретико-методологічних аспектів моделювання дієвості трансмісійного механізму та інструментів його реалізації на основі поєднання кореляційно-регресійних моделей та факторного аналізу. Впроваджено у діяльність: Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Верховної Ради України, Департаменту економічного розвитку і торгівлі Тернопільської обласної державної адміністрації, Тернопільської обласної дирекції ПАТ АБ «Укргазбанк», Львівського центрального відділення АТ «Український будівельно-інвестиційний банк», Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – Національний банк України, Асоціація українських банків^UThe object is the central bank's activity as the institutional basis of the state's influence on the economy through means of monetary policy. The aim is to substantiate the theoretical foundations of monetary policy, the central bank's functions and tools in the context of overcoming the financial instability; a comprehensive analysis of practical aspects of the monetary policy implementation of the National Bank of Ukraine and the identification of priority areas for improving monetary instruments as the main instruments for overcoming the financial instability in Ukraine. The results of the study are to deepen the theoretical and organizational principles of the mechanism of monetary policy realization of the central bank in a situation of financial instability, to determine the strategic directions of organizational principles and monetary policy instruments optimization of the NBU, proceeding from the tasks of financial instability overcoming and economic development restoration. The novelty is to develop theoretical approaches further to the essence interpretation of the concepts of "macroeconomic stability", "financial stability" and "financial instability"; to improve scientific and theoretical approaches to the definition of the central bank essence; to complete classification of the main functions of the central banks; to substantiate theoretically the essence of the eclectic monetary regime of monetary policy; to develop the conceptual foundations of the theoretical substantiation of the transmission mechanism essence of monetary policy; to improve theoretical and methodological aspects of modeling the efficiency of transmission mechanism and its implementation tools on the basis of correlation and regression models and factor analysis combination. It was implemented in the activities of: the Committee on financial policy and banking activities of the Verkhovna Rada of Ukraine, the Department of Economic Development and Trade of the Ternopil Regional State Administration, the Department of Economic Development and Trade of the Ternopil Regional State Administration, the Ternopil Regional Directorate of JSB "Ukrgasbank", Lviv Central Branch of JSC "Ukrainian Construction and Investment Bank" and the Ternopil National Economic University. Sphere of use: the National Bank of Ukraine, Association of Ukrainian Banks.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Павлович Ю. О. 
Образ Білорусі та білорусів в українській суспільно-політичній думці (1991– 2004 рр.) / Ю. О. Павлович. — Б.м., 2020 — укp.

Проаналізовано українську суспільно-політичну думку щодо розвитку суспільно-політичних процесів у Республіці Білорусь (РБ) у 1991–2004 рр. Досліджено ставлення української громадськості до суспільно-політичних процесів у РБ в період з 1991 по 2004 рр. Розглянуто реакцію українського суспільства на політичні трансформації у РБ 1991–2004 рр. Досліджено ставлення українських політиків до підписання Біловезької угоди (1991). Визначено основні підходи українського бачення щодо економічної системи у РБ. Досліджено реакцію українських політиків, журналістів та науковців щодо інтеграції РБ та Російської Федерації. Розглянуто проблеми і перспективи міждержавних відносин між РБ та Україною та їх українську рецепцію.^UThe analysis of the Ukrainian socio-political opinion on the vision of its development of socio-political processes in the Republic of Belarus in 1991–2004. It was emphasized that the main idea of the work is to recreate the plots related to the perception of socio-political processes in the Republic of Belarus and the Belarusian-Ukrainian relations in the early 21st century. The highlights between Ukrainians and Belarusians in the Ukrainian periodicals and media are analyzed. Consider the role of the Belarusian cultural associations, which operated on the territory of Ukraine. Also available information about the indigenous Belarusian population living on the territory of Ukraine and received Ukrainian citizenship. Presents data about the attitude of Ukrainians to Belarusians for help polls of 1994 and 2004. The analysis of the state of research, the source base and methodological basis concerning the study of the reflection of the sociopolitical processes in the RB in the Ukrainian social and political thought has been improved. The main approaches to defining the concepts of «socio-political opinion» and «public opinion» are generalized. It is noted that socio-political thought is understood as the attitude of social communities to the problems of social life, which manifests itself first in judgments (verbal actions), and then in concrete actions. The attitude of the Ukrainian public to the socio-political processes in the Republic of Belarus in the period from 1991 to 2004 is researched. The opinions of Ukrainian experts and ordinary citizens concerning the problems of holding presidential campaigns and referendums in the Republic of Belarus (through sociological surveys of the Institute of Sociology of the National Academy of Sciences of Ukraine and the Razumkov Center) are presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Кулага Т. О. 
Формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти / Т. О. Кулага. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації відображено науково-методичне розв'язання проблеми навчання естрадного вокалу учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та представлено оригінальну теоретично обґрунтовану методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розглянуто світовий досвід формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти, виокремлено сучасні тенденції музичного навчання та з'ясовано стан науково-педагогічного знання з проблеми естрадної вокальної педагогіки. Висвітлено сутність та структуру сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Розроблено структурно-функціональну модель методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та визначено критерії й схарактеризовано рівні сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Описано хід формувального експерименту з упровадження методики формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та зроблено аналіз динаміки рівнів сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: вперше виявлено сутність сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в двох вимірах – як ціннісно-орієнтованої особистісно-діяльнісної якості естрадного вокаліста та як педагогічного феномену; запропоновано поняття «сучасний естрадний вокально-виконавський тезаурус» та визначено його структуру, яка складається з когнітивного, вокально-технічного, артистично-технологічного, комунікативного, інтерпретаційного та художньо-образного компонентів й їх традиційних і специфічних елементів; на засадах антропологічного, холістсько-емерджентного, вітально-аксіологічного, креативно-акмеологічного, інтегративного, компетентнісного, праксіологічного та дитиноцентрованого підходів теоретично обґрунтовано методику формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти та розроблено її структурно-функціональну модель, яку складають мета, завдання, функції, загальнодидактичні, адаптовані та оригінальні педагогічні принципи (принцип художньо-педагогічного супроводу самостійної групової взаємодії та принцип співтворчої командної комунікації); оригінальні педагогічні умови (оновлення змісту дисципліни «естрадний вокал» з урахуванням сучасних тенденцій музичного навчання; збалансоване застосування української та світової класичної й сучасної музики різноманітних стильових напрямів у всіх наявних жанрах; цілеспрямоване мотивування учнів до аналітичної діяльності; використання імпровізації як способу розвитку творчих здібностей; стимулювання до емпатії й сприйняття індивідуальності інших та бажання їм допомагати); зміст; форми; традиційні, творчі та оригінальні методи (метод деформації аудіо- та відеофайлів, метод аналітичного аудіювання, метод емпатійної співпраці, метод жанрово-стилістичного експерименту, метод спонтанно-інтуїтивної імпровізації); визначено критерії (когнітивний, вокально-технічний, артистично-технологічний, комунікативний, творчо-інтерпретаційний та художньо-образний) й схарактеризовано рівні (високий, середній та низький) сформованості сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу в учнів середнього підрівня початкової мистецької освіти; розроблено та систематизовано необхідний діагностичний інструментарій (авторські анкети й тести, адаптований тест «Ескізи» П. Торренса) для з'ясування ефективності упровадження авторської методики. Теоретичне значення дисертації полягає в тому, що доповнено теорію та методику музичного навчання новими педагогічними принципами й умовами та оригінальними методами; уточнено терміни «тезаурус», «музичний тезаурус», «виконавський тезаурус», «естрадний вокальний тезаурус» в контексті педагогіки естрадного вокального мистецтва. Конкретизовано поняття «сформованість сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу». Практичне значення полягає в розробці, реалізації та апробації педагогічних принципів, умов та методів формування сучасного естрадного вокально-виконавського тезаурусу, доцільних для використання в практичній роботі з учнями середнього підрівня початкової мистецької освіти. Окреслено зміст методики, який передбачає формування базових вокальних навичок та окремих складників сучасних вокальних технік, ознайомлення із засобами виразності сучасного вокального мистецтва та творчо-практичне опановування сучасними вокальними техніками й специфічними виразними засобами. Розроблено програму середнього підрівня початкової мистецької освіти загального мистецького спрямування «Естрадний вокал».^UThe dissertation reflects a scientific and methodological solving the problem of teaching pop vocal to students of secondary sublevel of primary art education and presents the theoretically grounded methods of the forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus. The world experience of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is considered. The modern trends of music education are singled out, and the state of scientific and pedagogical knowledge on the problem of pop vocal pedagogy is clarified. The essence and structure of a contemporary pop vocal-performing thesaurus are highlighted. The structural-functional model of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is developed, the criteria are defined and the levels of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus are characterized. The course of the formation experiment on introduction of the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is described and the analysis of dynamics of levels of formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is made. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that: for the first time the essence of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in two dimensions – as a value-oriented personal-activity quality of a pop vocalist and as a pedagogical phenomenon is revealed; the concept of «contemporary pop vocal-performing thesaurus» is proposed and its structure which consists of cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, interpretive and artistic-figurative components and their traditional and specific elements is defined; the methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education is theoretically justified on the basis of anthropological, holistic-emergent, vital-axiological, creative-acmeological, integrative, competent, praxiological and child-centered approachs, and its structural and functional model which consists of purpose, tasks, functions, general didactic, adapted and original (the principle of artistic and pedagogical support of independent group interaction and the principle of co-creative team communication) pedagogical principles, pedagogical conditions, content, forms, traditional, creative and original methods (the method of deformation of audio- and video-files, the method of analytical audition, the method of empathic cooperation, the method of genre-stylistic experiment and the method of spontaneous-intuitive improvisation) is developed; the criteria (cognitive, vocal-technical, artistic-technological, communicative, creative-interpretive and artistic-figurative) are defined and the levels (high, medium, low) of formation of contemporary pop vocal-performing thesaurus in students of secondary sublevel of primary art education are characterized; the necessary diagnostic tools (author's questionnaires and tests, adapted test «Sketches» by P. Torrens) to determine the effectiveness of the author's methodology is developed.The theoretical significance of the dissertation consist in that the theory and methods of music education are supplemented with new pedagogical principles and conditions and original methods; the terms «thesaurus», «musical thesaurus», «performing thesaurus», «pop vocal thesaurus» are clarified in the context of pedagogy of pop vocal art; the concept of «formation of a contemporary pop vocal-performing thesaurus» is concretized. The practical significance lies in the development, implementation and testing of pedagogical principles, conditions and methods of forming of a contemporary pop vocal-performing thesaurus suitable for use in practical work with students of secondary level of primary art education. The content of the methods which provides for the forming of basic vocal skills and some components of contemporary vocal techniques, acquaintance with the means of expression of contemporary vocal art and creative and practical mastery of contemporary vocal techniques and specific expressive means is outlined. The program of the secondary sublevel of primary art education of the general art direction «Pop vocal» is developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Колоніна Л. Г. 
"Формування індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва" / Л. Г. Колоніна. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова новизна й теоретичне значення одержаних результатів дослідження полягають у тому, що вперше: виявлено стан вивчення проблеми сформованості індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва; розроблено структуру індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва, що поєднує в собі системну взаємодію структурних компонентів: індивідуально-потенційного, мотиваційно-цільового, комунікативного, рефлексивно-регулятивного, змістово-технологічного. Зазначена структура базувалась на методологічній платформі, яка складається з гуманістичного, аксіологічного, холістсько-емерджентного, індивідуального, особистісно-діяльнісного, компетентнісного, праксеологічного, проєктного, транскомунікативного, креативно-акмеологічного підходів. Визначено критерії сформованості компонентів індивідуальної освітньої траєкторії (індивідуально-потенційний, мотиваційно-цільовий, комунікативний, рефлексивно-регулятивний, змістово-технологічний), які схарактеризовані у рівнях сформованості індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва: репродуктивний (низький), продуктивно-пошуковий (середній), індивідуально-творчий (високий). Уточнено сутність і визначення поняття “індивідуальна освітня траєкторія” як індивідуального процесуально-результативного руху здобувача професійної (педагогічної) освіти, зумовленого метою самореалізації в освітній діяльності через вибір освітньої програми, освітніх компонент, методів, форм, темпу опанування результатів навчання, видів та технологій комунікації з іншими суб'єктами освітньої діяльності.Конкретизовано систему педагогічних принципів, що забезпечує ефективність вирішення питання формування індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва (гуманізації, дуальності освіти, транспарентності, гнучкості та варіативності, поетапності), яка була доповнена авторськими принципами (активної індивідуалізації, векторності, транспективності, транскомунікації та позитивної спрямованості).Розроблено педагогічні умови формування індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва (упровадження різнозмістової освітньої взаємодії зі студентом; залучення студентів до перегляду та удосконалення освітніх програм; реалізація організаційних ідей дуальної освіти; оновлення змісту діяльності та загальних функцій інституту куратора; актуалізація набутого студентом досвіду успіху в процесі професійної освіти).Подальшого розвитку набули формат взаємодії та вектори комунікації в процесі професійної освіти.Оновленно та удосконаленно функції педагога куратора (інформаційно-організаційна, управлінська, розвивальна, виховна, мотиваційна, прогностична, дизайнерська (проєктувальна), комунікативно-терапевтична, коригувальна, культурологічна, комунікативно-терапевтична) та його позиційні ролі (“педагог-дизайнер”, “педагог-наставник”, “педагог-консультант”, “педагог-емоційний буфер”, “педагог-тьютор”, “педагог-коуч”, “педагог-дорадник”, “педагог-координатор”).Вироблено технологію проєктування й реалізації системного забезпечення процесу професійної підготовки ‒ дидактичний дизайн, що складається із взаємозумовлених елементів (навчально-методичного, змістово-технологічного, комунікативного, діяльнісно-творчого та рефлексивно-регулятивного).Спроєктовано етапи формування індивідуальної освітньої траєкторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва (пропедевтичний, індивідуально-цільовий, змістово-технологічний, реалізаційно-презентаційний, рефлексивно-регулятивний), що мають власну мету, завдання, зумовлюють активність компонентів індивідуальної освітньої траєкторії, актуалізують реалізацію педагогічних умов та елементів дидактичного дизайну. Практичне значення дослідження полягає в розробці та екпериментальній перевірці методики формування індивідуальної освітньої траекторії студента в процесі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва, яка є цілісною педагогічною системою, що складається зі змісту, різноманітних форм (воркшопи (тимбілдинг, дискусійні групи, тренінги), фокус-групи, творчі проєки, майстер-класи тощо) та способів організації навчання (активне мережеве спілкування, використання різновектерної комунікації), сталих методів (пояснювально-ілюстративний, логіко-аналітичний, евристичний, метод мозкового штурму, метод генерування ідей, метод дискусій тощо) та оригінальних методів (когнітивного фокусу, векторної транспективності, індивідуального таймінгу, рефлексивно-регулятивний метод,) та педагогічних умов.^UThe scientific novelty and theoretical significance of the results of the study lie in the fact that for the first time the state of studying the problem of formation of the individual educational trajectory of the student in the process of professional training of a music teacher was revealed; the structure of the student's educational trajectory in the process of professional training of a music art teacher was developed, which consisted of system interaction of structural components: individual-potential, motivational-target, communicative, reflexive-regulatory, content-technological. The criteria for the formation of the components of an individual educational trajectory are determined, which are characterized in levels of formation of the individual educational trajectory of the student in the process of professional training of music teacher: reproductive (low), productive-search (medium), individual-creative (high).The essence and the definition of the concept of “individual educational trajectory” as the individual procedurally-effective movement of the applicant of the professional (pedagogical) education have been specified, due to the purpose of the self-realization in the educational activities through the choice of the educational program, the educational components, the methods, the forms, the tempos of the mastery of the results of the teaching, the types and the technologies of the communication with other subjects of the educational activity.The system of the pedagogical principles has been concretized, which provides the effectiveness of the solution of the question of the formation of the individual educational trajectory of the student in the process of the professional preparation of the teacher of the musical art (humanization, duality of education, transparency, flexibility and variability, phasing), which have been supplemented by the author's principles (active individualization, vectorness, transpectivity, transcommunication and positive orientation).The pedagogical conditions of the formation of the individual educational trajectory of the student in the process of the professional preparation of the teacher of the musical art have been elaborated (implementation of multifaceted educational interaction with the student; the involvement of the students in the reviewing and in the improvement of the educational programs; the realization of the organizational ideas of the dual education; the renewal of the contents of the activities and the general functions of the curator, the actualization by the student of the acquired experience of the success in the process of the professional education).The format of the interaction and the vectors of the communication in the process of the professional education have been acquired further development.The functions of the pedagogue-curator have been renewed and improved (informative-organizational, managerial, developmental, educational, motivational, prognostic, design (projective), communicative-therapeutic, corrective, culturological, communicative-therapeutic) and his positional roles (“pedagogue-designer”, “pedagogue-preceptor”, “pedagogue-consultant”, “pedagogue-emotional buffer”, “pedagogue-tutor”,“pedagogue-coach”,“pedagogue-adviser”,“pedagogue-coordinator”).The technology of the designing and the realization of the system providing of the process of the professional preparation has been elaborated; it is the didactic design consisting of the interdependent elements (educational-methodical, content-technological, communicative, activity-creative and reflexive-regulatory).The stages of the formation of the individual educational trajectory of the student in the process of the professional preparation of the teacher of the musical art (propaedeutic, individual-target, content-technological, realization-presentation, reflexive-regulatory) have been designed, which have their own purpose, tasks, which determine the activity of the components of the individual educational trajectory, which activate the realization of the pedagogical conditions and the elements of the didactic design.The practical significance of the study is to develop and experimentally test the methodology of forming an individual educational trajectory of the student in the process of professional training of music teachers, which is a holistic pedagogical system consisting of various forms (workshops (team building, discussion groups, trainings), focus groups, creative projects, master classes, etc.) and ways of training organizing (active network communication, use of multi-vector communication), sustainable methods (explanatory-illustrative method, logical-analytical methods, heuristic method, brainstorming method, method of generating ideas, method of discussions, etc.) and original methods (cognitive focus method, reflexive-regulatory method, vector perspective method, individual timing method), pedagogical conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Павлович О. Р. 
Формування механізму професіоналізації менеджменту закладу вищої освіти / О. Р. Павлович. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано вирішення важливої науково-прикладної проблеми, яке полягає у розробці концептуальних, теоретико-методичних та практичних рекомендацій щодо процесу формування механізму професіоналізації менеджменту закладу вищої освіти. Отримані наукові результати сприятимуть підвищенню якості формування професійного менеджменту в закладі вищої освіти (ЗВО) і досягнення ними необхідного рівня конкурентоспроможності. Розроблено концептуальну основу формування механізму професіоналізації менеджменту ЗВО, яка доповнюється взаємопов'язаними теоретико-методичними компонентами, що сприяють інноваційній трансформації управлінської діяльності з метою забезпечення якісних форм управлінського супроводу освітньої, наукової та інноваційної діяльності ЗВО. Запропоновано комплексну методику впровадження механізму професіоналізації менеджменту ЗВО, яка направлена на створення якісної системи професійного менеджменту і реалізацію умов для підвищення конкурентоспроможності ЗВО за рахунок системної професійної підготовки управлінського персоналу. Сформовано концептуальний базис і стратегічні умови впровадження комплексної методики механізму професіоналізації менеджменту ЗВО. Обґрунтовані наукові підходи до формування структурно-функціональних елементів механізму професіоналізації менеджменту ЗВО. Запропоновано оцінку інтегральної якості процесу формування і впровадження механізму професіоналізації менеджменту ЗВО.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and offers a solution to an important scientific and applied problem, which is to develop conceptual, theoretical and methodological and practical recommendations for the process of forming a mechanism for professionalizing the management of higher education. The obtained scientific results will help to improve the quality of professional management in higher education and achieve the required level of competitiveness.The conceptual basis for the formation of the mechanism of professionalization of higher education institution management has been developed, which is supplemented by interconnected theoretical and methodological components that contribute to the innovative transformation of management to provide quality management support of educational, scientific and innovative activities of higher education.The conceptual basis of formation and development of the institution of higher education as an economic corporation is formed. The special status of the university as an economic corporation must be created by redistribution of state property, on the one hand, and national and international business organizations, relevant research centers and, importantly, world ranking universities and technology parks, on the other hand. There is a need to develop professional management of higher education institutions in order to ensure its quality work in the system of corporate relations. Qualitative forms of managerial activity on the development of corporate financial resources by the management of higher education institutions are proposed.Approaches to development of criteria and indicators of integral quality of use of the mechanism of professionalization of management of institution of higher education are offered. The main modules for evaluating the process of management professionalization are defined and a system of strategic criteria for evaluating the process of professionalization of management of a higher education institution is developed. It is necessary to use also factor system indicators of professionalization of management of higher education institution, which on the basis of expert assessment or self-assessment show certain levels of management effectiveness.A comprehensive method of implementing the mechanism of professionalization of higher education institution management is proposed, which is aimed at creating a quality system of professional management and implementation of conditions to increase the competitiveness of higher education institutions through systematic professional training of management staff. The conceptual basis and strategic conditions of introduction of the complex technique of the mechanism of professionalization of management of an institution of higher education are formed. Scientific approaches to the formation of structural and functional elements of the mechanism of professionalization of higher education institution management are substantiated. The assessment of the integral quality of the process of formation and implementation of the mechanism of professionalization of the management of the institution of higher education is offered.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського