Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (776)Книжкові видання та компакт-диски (676)Журнали та продовжувані видання (59)
Пошуковий запит: (<.>A=МОСКАЛЕНК$<.>+<.>A=ІРИНА$<.>+<.>A=ВАСИЛІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 58
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Москаленко М.А. 
Церебральний параліч у дітей, які народжені від матерів з серопозитивним та серонегативним варіантом антифосфоліпідного синдрому: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.15 / М.А. Москаленко ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Доведено, що одним з етіологічних чинників церебрального паралічу в дитини є антифосфоліпідний синдром матері. Уперше виявлено клінічні особливості зазначеної хвороби, мозкового кровообігу та структурних змін головного мозку в дітей, народжених від матерів з серопозитивним та серонегативним варіантом антифосфоліпідного синдрому. Розроблено принципи ранньої діагностики церебрального паралічу в цих дітей, які базуються на виявленні передгравідарних і гравідарних, пре- і перинатальних факторів ризику та клінічних особливостей захворювання. Запропоновано модель патогенезу з урахуванням основних чинників розвитку органічного ураження центральної нервової системи в дітей, народжених від матерів з антифософліпідним синдромом: фетоплацентарна недостатність, трансплацентарний перехід антифосфоліпідних антитіл і малий строк гестації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.627.709.3-2 +
Шифр НБУВ: РА327761

Рубрики:

      
2.

Дорошенко О. М. 
Формування у системі післядипломної педагогічної освіти готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи / О. М. Дорошенко. — Б.м., 2020 — укp.

У дослідженні проаналізовано інклюзивне навчання як психолого-педагогічну проблему, зарубіжний і вітчизняний досвід післядипломної педагогічної освіти вчителів початкової школи, презентовано сучасні ідеї підготовки вчителів до інклюзивного навчання дітей молодшого шкільного віку.Обґрунтовано сутність основних понять дослідження: «інклюзивне навчання учнів початкової школи», «готовність учителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи», «система післядипломної педагогічної освіти».Виокремлено компоненти готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та рефлексивний. Відповідно до зазначених компонентів, визначено критерії і їхні показники: мотиваційно-ціннісний, змістово-інтелектуальний, процесуально-творчий, оцінно-результативний. Згідно з критеріями й показниками, диференційовано низький, середній і високий рівні формування готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи.Наголошено на необхідності створення обґрунтованих педагогічних умов, що сприяють успішному формуванню в системі післядипломної педагогічної освіти готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи, серед яких: формування позитивної мотивації вчителів початкової школи до професійного самовдосконалення і досягнення успіху в запроваджені інклюзивного навчання; формування вмінь і навичок у вчителів початкової школи щодо створення сприятливого освітнього середовища для інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами шляхом збагачення практичного досвіду на базі інклюзивно-ресурсних центрів; формування позитивного образу вчителя інклюзивного навчання.Розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально доведено ефективність структурно-функціональної моделі формування в системі післядипломної педагогічної освіти готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи, яка складається з трьох взаємопов'язаних блоків: організаційного, змістового-практичного й оцінно-результативного. Складовими моделі є: мета; зміст, наукові підходи, принципи навчання, завдання; педагогічні умови, форми, методи, засоби; компоненти, критерії, рівні (з коригуванням) та результат – сформована готовності вчителів до інклюзивного навчання учнів початкової школи.^UThe study analyzed the main trends and features of the theory and practice of postgraduate teacher education. The need to create appropriate conditions for the professional development and self-improvement of primary school teachers. A new solution to the problem of teachers' readiness for inclusive primary education has been proposed.The basic concepts of the research – "inclusive education of primary school learners", "readiness of teachers for inclusive education of primary school learners", "system of postgraduate pedagogical education" are justified.Components have been identified for building teachers' readiness for inclusive primary education: motivational, cognitive, action-oriented and reflexive. In accordance with the low, medium and high levels of teacher readiness for inclusive primary education of the above-mentioned components, criteria and their indicators have been defined: motivational, intellectual, procedural, creative and evaluativeeffective. According to criteria and indicators, differentiated/The pedagogical conditions have been established, contributing to the successful development of teachers' readiness for inclusive post-secondary education in primary schools through the development of a sustainable motivation for professional self-improvement and success in the implementation of inclusive learning. The creation of a favourable educational environment for the inclusive education of children with special educational needs and their normal development peers by enriching the practical experience of primary schoolteachers through inclusive resource centres.The structural and functional model for the preparation of teachers for the inclusive education of primary school pupils has been conceptually established, and the design of educational activities is being used, ensuring that the process of professionalizing primary school teachers in post-secondary education is effective. The structural and functional model encompasses the theoretical and methodological foundations for the preparation of teachers for inclusive primary education. The structural and functional model is based on goals, objectives, content, principles, components, criteria and their indicators, levels of readiness of teachers for inclusive primary education, pedagogical conditions, methods and forms, stages, results.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Скрипник О. С. 
Формування професійного іміджу майбутніх учителів хореографії у процесі фахової підготовки / О. С. Скрипник. — Б.м., 2020 — укp.

У роботі досліджено основні тенденції й особливості формування професійного іміджу майбутніх учителів хореографії у процесі фахової підготовки. Упродовж своєї діяльності вчитель постійно навчається, удосконалює свою науково-методичну базу, розв'язуючи різноманітні освітні завдання. Від того наскільки вчитель хореографії здатний емоційно і переконливо передати сенс рухів та почуттів, від його художньо-естетичного смаку, внутрішньої харизми та інтуїції залежить підготовка молодого покоління, вмотивованість та подальша діяльність студентів – майбутніх учителів хореографії. У структурі підготовки до створення професійного іміджу виокремлено та обґрунтовано три взаємопов'язані компоненти – мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, функціонування яких в освітньому процесі утворюють складне та багатоаспектне явище – професійний імідж майбутнього учителя хореографії. У формуванні професійного іміджу майбутніх учителів хореографії виокремлено три критерії – особистісно-аксіологічний (відповідає мотиваційному компоненту), професійно-педагогічний (відповідає когнітивному компоненту), зовнішньо-поведінковий (відповідає діяльнісному компоненту). Відповідно до критеріїв диференційовано високий, середній та низький рівні сформованості професійного іміджу. У процесі наукового пошуку розроблено й теоретично обґрунтовано структурно-функціональну модель формування професійного іміджу майбутніх учителів хореографії, яка складається з чотирьох взаємопов'язаних блоків – концептуально-цільового, організаційно-змістового, операційно-технологічного та результативно-оцінювального. Виходячи з мети, змісту і завдань формування професійного іміджу майбутніх учителів хореографії, визначено основні методологічні підходи та принципи (загальнодидактичні та специфічні) структурно-функціональної моделі; обґрунтовано три взаємопов'язані етапи процесу формування професійного іміджу (початковий, основний, заключний), які призводять до гарантованого результату навчання – сформованого професійного іміджу майбутнього вчителя хореографії та здатності до його удосконалення. Упровадження розробленої моделі передбачало вдосконалення змісту та створення додаткових педагогічних умов у процесі формування професійного іміджу майбутніх учителів хореографії під час вивчення фахових дисциплін відповідно до визначених критеріальних показників. Апробація моделі засвідчила доцільність її впровадження експериментально, достовірність отриманих результатів доведена за допомогою методів математичної статистики. В експериментальній групі виявлено суттєву позитивну динаміку формування професійного іміджу майбутніх учителів хореографії у процесі фахової підготовки.^UThe thesis generalizes the main tendencies and features of formation of professional image of future teachers of choreography in the process of professional training. Professional development of teacher is a long process that requires constant improvement of professional competencies. The preparation of the young generation, motivation and further activity of students – future teachers of choreography depend on the extent to which the teacher of choreography is able to emotionally and convincingly convey the meaning of movements and feelings, artistic and aesthetic taste of the teacher, charisma and pedagogical intuition. In the structure of preparation for creating a professional image, three interrelated components were identified and substantiated – motivational, cognitive and activity, the functioning of which in the educational process form a complex and multifaceted phenomenon – the professional image of the future teacher of choreography. In the formation of the professional image of future teachers of choreography three criteria were defined – personal-axiological (corresponds to the motivational component), professional-pedagogical (corresponds to the cognitive component), external-behavioral (corresponds to the activity component). According to the criteria, high, medium and low levels of professional image formation were differentiated.In the process of the scientific research the structural-functional model of formation of professional image of future teachers of choreography was developed and theoretically substantiated, which consists of four interconnected blocks – conceptual-target, organizational-semantic, operational-technological and result- evaluative. Based on the purpose, content and tasks of forming the professional image of future teachers of choreography, the main methodological approaches and principles (general didactic and specific) of the structural-functional model were determined; three interrelated stages of the process of professional image formation (initial, basic, final) were substantiated, which lead to a guaranteed learning outcome – the formed professional image of the future teacher of choreography and the ability to improve it. The practical implementation of the structural-functional model in the educational process took place with the help of educational and methodological support for the formation of the professional image of future teachers of choreography. The indicators of systematization, validity and depth of knowledge of future teachers of choreography who studied using the author's developed methods were higher than those who studied according to the traditional study program, which is confirmed by the results of the pedagogical experiment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Демченко І. В. 
Формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. / І. В. Демченко. — Б.м., 2020 — укp.

У роботі виконано теоретичне узагальнення та практичне розв'язання означеної проблеми. Розкрито сутність зазначеної мотивації майбутніх іноземних фахівців авіаційної галузі. Визначено компоненти (ціннісний, когнітивний, комунікативний, рефлексивний), критерії (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-діяльнісний, інтерактивно-мовленнєвий, рефлексивний), показники й рівні (низький, середній, високий) сформованості мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації. Виявлено, теоретично обґрунтовано, експериментально перевірено і доведено ефективність трьох педагогічних умов формування мотивації іноземців – майбутніх фахівців авіаційної галузі до професійної комунікації: розвиток критичного мислення у процесі оволодіння професійною англомовною комунікацією; комплексне упровадження інформаційно-комунікативних технологій в освітній процес; оптимізація самостійної роботи іноземних студентів під час вивчення англійської мови.^UThe thesis generalizes and proposes theoretical and methodological bases for solving the problem of formation of foreigners' motivation – future aviation specialists to professional communication in the process of education in the flight establishment of higher education. The concept of «motivation of foreigners – future aviation professionals for professional communication» as «a system of external and internal motives interacting in certain communication situations, which is characterized by specific content of aviation environment's activity and needs of foreing students». The content components of preparation for forming motivation for professional communication were characterized: valuable, cognitive, communicative, personal. According to these components, criteria (motivational-value, cognitive-activity, interactive-speech, reflexive) and their indicators are defined. According to the criteria and indicators, low, medium and high levels of motivation of foreigners – future aviation specialists to professional communication was differentiated. It was distinguished the pedagogical conditions of formation of foreigners' motivation – future aviation specialists to professional communication such as: the development of critical thinking in the process of forming positive motivation for professional English-speaking communication; the usage of information and communication technologies into the educational process of foreign students; optimization of foreign students' independent work in the process of foreign language studying, which will promote a harmonious educational process and formation of positive motivation for professional communication of future foreign aviation specialists.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Москаленко В.О. 
Формування кадрового потенціалу на підприємствах харчової промисловості України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.О. Москаленко ; Нац. ун-т харч. технологій. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Уточнено теоретико-методичні засади та розроблено науково-практичні рекомендації щодо застосування прогресивних методів формування та розвитку кадрового потенціалу підприємств харчової промисловості, які забезпечують можливість їх ефективного функціонування. Оцінено сучасний стан формування та розвитку кадрового потенцілу, розроблено класифікацію показників його оцінювання. Ідентифіковано та розширено типологію кадрових стратегій. Розроблено механізм обрання кадрової стратегії. Запропоновано модель формування кадрового потенціалу, обгрунтовано напрями його посилення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.71-640 +
Шифр НБУВ: РА369294

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Москаленко А. М. 
Фармакогностичне дослідження безсмертника приквіткового (Helichrysum bracteatum) та створення на його основі нових лікарських засобів / А. М. Москаленко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі викладено результати фармакогностичного дослідження безсмертника приквіткового. Було ідентифіковано та визначено вміст основних груп біологічно активних речовин у траві та квітках безсмертника приквіткового. Встановлено високий вміст фенольних сполук, органічних та жирних кислот, вуглеводів та амінокислот. Проведено морфолого-анатомічне дослідження сировини та встановлені діагностичні ознаки органів рослини. Вивчені технологічні параметри сировини, розроблено технологію одержання рідкого екстракту із квіток безсмертника приквіткового вакуумно фільтраційним методом та досліджено антимікробну та протигрибкову дію екстракту. Встановлено високий антимікробний ефект на еталоні та клінічні штами мікроорганізмів. Розроблено проєкти методів контролю якості на траву, квітки та рідкий екстракт безсмертника приквіткового^UThe dissertation presents the results of our own complex pharmacognostic study of the qualitative composition and content of the main groups of biologically active substances of herb and flowers of immortelle. It was found that immortelle have high level phenolic compounds, organic and fatty acids, carbohydrates and amino acids. Conducted morphological and anatomical research. It was made diagnostic signs of the organs of immortelle. Technological parameters were determined for immortelle's herbal drug. As a method of obtaining the extract a modern innovative method of vacuum filtration extraction was used and studying the antibacterial properties of immortelle of extract of flowers, It was found that extract of flowers of immortelle have high antibacterial activity against reference and clinical test cultures of microorganisms. It was developed draft of QCM: "Immortelle herb", "Immortelle flowers" and "Immortals flowers liquid extract"


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Москаленко О.С. 
Усні джерела "Повісті временних літ": Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / О.С. Москаленко ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2004. — 16 с. — укp.

Проведено дослідження усних джерел "Повісті временних літ" (ПВЛ) з застосуванням соціально-культурного підходу щодо феномену фольклору як історичного джерела. Здійснено спробу виокремлення ряду ступенів мотивації використання народної творчості у ранньому літописанні. Вперше запропоновано функціонально-соціологічну методику аналізу фольклору для дослідження усних джерел ПВЛ. Особливу увагу приділено виявленню та типологізації фольклорних історичних творів літопису (місцевим легендам, родовим та історичним переказам, дружинним пісням, прославлянням, промовам, прислів'ям, приповідкам), а також визначенню специфіки передачі історичної дійсності у контексті фольклорного історизму та світоглядного надбання літописця. Розглянуто трансформацію усних джерел у літературну історичну традицію, що обумовило багатомірність співіснування у ПВЛ традиційних фольклорних форм та літературних жанрів, використаних літописцем для побудови ідеологічної концепції історії давньоруської державності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)414,012.1 + Ш5(4УКР)3-334 + Ш3(2=1УК)-316 +
Шифр НБУВ: РА331230

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Будівництво   
8.

Москаленко В.І. 
Технологія влаштування підлог дисперсно-армованих полімерною фіброю: автореф. дис... канд. техн. наук : 05.23.08 / В.І. Москаленко ; Одес. держ. акад. буд-ва та архіт. — О., 2009. — 18 с. — укp.

Удосконалено технологію влаштування бетонної підлоги, яка дисперсно-армована полімерною фіброю, шляхом використання замість дорогих готових сухих сумішей бетонних сумішей спеціально підібраного складу, що виготовляються на будівельному майданчику за розробленим технологічним регламентом. Наведено результати проведених експериментально-теоретичних досліджень впливу способів приготування дисперсно-армованих бетонних сумішей на експлуатаційно-технологічні показники. За результатами лабораторних досліджень визначено вплив технології приготування на технологічні показники дисперсно-армованих бетонних сумішей і експлуатаційні властивості одержаних на їх основі бетонів. Здійснено виробничі дослідження та розроблено пропозиції та рекомендації щодо приготування дисперсно-армованих бетонних сумішей на будівельному майданчику та їх укладання під час улаштування бетонних підлог.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н331.9 + Н626.102.9 + Н654.543 +
Шифр НБУВ: РА365363

Рубрики:

      
9.

Москаленко О.В. 
Технологія білкового напівфабрикату з колагенвмісної сировини для м'ясних січених виробів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.16 / О.В. Москаленко ; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. — Х., 2008. — 18 с. — укp.

Науково обгрунтовано та розроблено технологію білкового напівфабрикату (БН) з колагенвмісної сировини (КС) для м'ясних січених виробів. Обгрунтовано якісний склад композиції ферментів для обробки КС, співвідношення ферментів у композиції та її кількості, яка вноситься до сировини. Науково обгрунтовано й оптимізовано параметри технологічного процесу виробництва БН, заснованого на ферментативному протеолізі КС композицією ферментів. Визначено фізико-хімічні, органолептичні та мікробіологічні показники та закономірності їх змін під впливом технологічних чинників. Установлено умови й терміни зберігання БН. Вивчено функціонально-технологічні властивості БН, які зумовлюють можливість його використання у виготовленні м'ясних січених виробів. Створено технологію м'ясних січених виробів з використанням БН, визначено їх технологічні властивості, структурно-механічні, органолептичні показники, харчову та біологічну цінність. Розроблено та затверджено нормативну та технологічну документацію. Впроваджено нові технології у підприємства ресторанного господарства. Розраховано економічний ефект від їх впровадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л89 + Л89 + Л89
Шифр НБУВ: РА359942

Рубрики:

      
10.

Москаленко Н.В. 
Теоретико-методичні засади інноваційних технологій в системі фізичного виховання молодших школярів: автореф. дис. ... д-ра наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Н.В. Москаленко ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2009. — 42 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан системи фізичного виховання, фізичного стану дітей молодшого шкільного віку протягом п'яти років за показниками фізичного розвитку, соматичного здоров'я та фізичної підготовленості. Зазначено, що інноваційні педагогічні технології спрямовані на формування мотивації до занять фізичною культурою та спортом, підвищення рівня знань з предмету "Фізична культура", оновлення змісту початкової освіти, вдосконалення навчально-виховного процесу, тобто нових підходів до проведення уроку фізичної культури та фізкультурно-оздоровчих занять в режимі дня школи, системи самостійних занять фізичними вправами та технології взаємодії сім'ї та школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 +
Шифр НБУВ: РА369673 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Москаленко Н.В. 
Структурно-функціональні дослідження ліпополісахаридів IRalstonia solanacearum/I: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.07 / Н.В. Москаленко ; НАН України. Ін-т мікробіології і вірусології ім. Д.К.Заболотного. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П478.149 Ralstonia solanacearum

Рубрики:

      
12.

Москаленко В.В. 
Роль нелінійних взаємозв'язків точкових та протяжних дефектів в зміні характеристик міцності та пластичності матеріалів під опроміненням: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.07 / В.В. Москаленко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено роль нелінійних взаємозв'язків точкових і протяжних дефектів у зміні швидкості повзучості, яку змодельовано у межах механізму ковзання дислокацій, лімітованого їх переповзанням з урахуванням здатності ковзаючої дислокації захоплювати точкові дефекти та їх малі скупчення. Наведено результаи дослідження нелінійної системи рівнянь, яка описує розвиток повзучості як діаграми станів і фазових портретів. Досліджено зміну діаграми станів і фазових портретів моделі залежно від умов опромінювання, властивостей зразка та його початкового стану. Одержано всі якісно різні фазові портрети, які відображають динаміку повзучості матеріалу під опроміненням. Визначено властиві моделі біфуркації та зміни швидкості повзучості, що відбуваються за цього. Знайдено можливі стаціонарні режими повзучості. У межах бар'єрного механізму радіаційного зміцнення розглянуто вплив комплексів, утворених точковими дефектами й атомами домішки, на величину приросту межі плинності. Визначено критичні значення параметрів системи, за яких встановлюється просторово-періодичний розподіл точкових дефектів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З46-034 +
Шифр НБУВ: РА354700

Рубрики:

      
13.

Москаленко А.М. 
Розвиток умінь педагогічного спілкування в системі післядипломної освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.М. Москаленко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Розглянуто проблему розвитку вмінь педагогічного спілкування в системі післядипломної освіти, проаналізовано її стан у педагогічній науці та практиці. Обгрунтовано критеріально-ціннісну систему визначення рівнів розвитку вмінь педагогічного спілкування вчителів. Розроблено й експериментально перевірено модель управління педагогічним спілкуванням у системі післядипломної освіти. Наведено теоретико-методологічні та технологічні засади розвитку вмінь і впроваджено модель управління педагогічним спілкуванням у системі післядипломної освіти, запропоновано критеріально-ціннісний підхід до діагностики, кореляційного аналізу факторів, які впливають на розвиток і ефективність умінь педагогічного спілкування. Виявлено закономірності розвитку вмінь спілкування за професійно-педагогічною визначеністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)78 + Ч421.421
Шифр НБУВ: РА315941 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Москаленко С. А. 
Розвиток професійної компетентності офіцерів-прикордонників на оперативному рівні військової освіти.: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / С. А. Москаленко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та вирішено наукове завдання щодо розвитку професійної компетентності офіцерів-прикордонників на оперативному рівні військової освіти.У першому розділі «Теоретичні основи розвитку професійної компетентності офіцерів Державної прикордонної служби України» здійснено аналіз теорії та практики розвитку професійної компетентності, розкрито особливості змісту і структури професійної компетентності офіцерів-прикордонників на оперативному рівні військової освіти.У другому розділі «Науково-методичні засади розвитку професійної компетентності офіцерів-прикордонників» охарактеризовано критерії розвитку професійної компетентності, подано результати діагностики її стану й обґрунтовано педагогічні умови розвитку цієї компетентності в офіцерів-прикордонників на оперативному рівні військової освіти.У третьому розділі «Методика та результати дослідно-експериментального дослідження» – схарактеризовано зміст і методику впровадження педагогічних умов розвитку професійної компетентності офіцерів-прикордонників на оперативному рівні військової освіти, подано особливості проведення формувального етапу педагогічного експерименту та його результати, а також сформульовано методичні рекомендації науково-педагогічним працівникам вищого військового навчального закладу щодо розвитку професійної компетентності офіцерів-прикордонників на оперативному рівні військової освіти.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що: уперше: обґрунтовано педагогічні умови розвитку професійної компетентності офіцерів-прикордонників на оперативному рівні військової освіти (врахування вимог компетентнісного підходу й особливостей службової діяльності офіцерів-прикордонників у професійній підготовці на оперативному рівні військової освіти; використання методів моделювання в освітньому процесі з метою розвитку військового лідерства офіцерів-прикордонників у професійній діяльності; системне впровадження на оперативному рівні військової освіти сучасних педагогічних технологій для розвитку умінь і навичок оперативно-службової та службово-бойової діяльності; підготовка науково-педагогічних працівників вищого військового навчального закладу до навчання офіцерів щодо виконання ними функцій майбутньої професійної діяльності за стандартами НАТО); вдосконалено діагностичний апарат для з’ясування стану розвитку професійної компетентності офіцерів-прикордонників оперативного рівня військової освіти завдяки використанню критеріїв (мотиваційного, знаннєво-інформаційного та діяльнісного), відповідних їм показників та характеристики рівнів (низький, середній та високий) розвитку зазначеної властивості; уточнено сутність поняття «професійна компетентність офіцера-прикордонника з оперативним рівнем військової освіти» (інтегративне професійно-особистісне утворення, що поєднує здатність офіцера використовувати військово-прикордонні фахові знання, уміння, навички та досвід, а також важливі професійні якості, необхідні для ефективного виконання завдань оперативно-службової та службово-бойової діяльності); подальшого розвитку набули наукові уявлення про зміст і структуру професійної компетентності офіцерів-прикордонників оперативного рівня військової освіти як єдності особистісно-мотиваційного, змістового та практичного компонентів; про розвиток професійної компетентності офіцерів-прикордонників оперативного рівня військової освіти завдяки розробленій моделі цього процесу.Практичне значення одержаних результатів полягає у тому, що введено до змісту програм навчальних дисциплін «Управління оперативно-службовою діяльністю органів охорони державного кордону», «Наукові основи управління» та «Державне управління» ситуативні завдання проблемного характеру, що передбачають поглиблене опанування вмінь і навичок управлінської діяльності; розроблено професійно-орієнтовані завдання щодо управлінських аспектів прийняття рішень під час організації повсякденної діяльності на ділянці кордону органу охорони державного кордону, застосування елементів стратегічного управління, проєктного управління, тайм-менеджменту.^UThe thesis provides a theoretical generalization and solves the scientific task of developing the professional competence of border guard officers at the operational level of military education.The first chapter «Theoretical foundations of the development of professional competence of officers of the State Border Guard Service of Ukraine»analyzes the theory and practice of professional competence development, reveals the peculiarities of the content and structure of professional competence of border guard officers at the operational level of military education.The second chapter «Scientific and methodological bases for the development of professional competence of border guard officers»characterizes the criteria for the development of professional competence, presents the results of diagnosing its state and substantiates the pedagogical conditions for the development of this competence to border guard officers at the operational level of military education.The third chapter «Methodology and results of the experimental study» characterizes the content and methodology of implementing pedagogical conditions for the development of professional competence of border guard officers at the operational level of military education; presents the peculiarities of the formative stage of the pedagogical experiment and its results, as well as formulates methodological recommendations for scientific and pedagogical workers of a higher military educational institution regarding the development of professional competence of border guard officers at the operational level of military education.The scientific novelty of the results is that: for the first time: there have been substantiated the pedagogical conditions for the development of professional competence of border guard officers at the operational level of military education (considering the requirements of the competence approach and the peculiarities of the service activities of border guard officers in professional training at the operational level of military education; the use of modelling methods in the educational process to develop the military leadership of border guard officers in their professional activities; systematic implementation of modern pedagogical technologies at the operational level of military education for the development of skills and abilities in operational and combat activities; preparation of research and teaching staff of higher military educational institutions to train officers to perform the functions of their future professional activities in accordance with NATO standards); there have been improved the diagnostic apparatus for determining the state of development of professional competence of border guard officers of the operational level of military education by using the following criteria (motivational, cognitive-informational, and operational), their corresponding indicators, and the characteristics of the levels (low, medium, and high) of development of the characteristic; there has been specified the essence of the concept of «professional competence of a border guard officer with an operational level of military education» (integrative professional and personal formation that combines the ability of an officer to effectively perform professional functions and duties, the ability to use military-border professional knowledge, skills, abilities and experience, as well as important professional qualities that have a decisive impact on the results of operational and service and combat activities); there have further been developed scientific ideas about the content and structure of professional competence of border guard officers at the operational level of military education as a unity of personal-motivational, content and practical components; the process of developing the professional competence of border guard officers of the operational level of military education through the developed model of this process.The practical significance of the obtained results lies in the fact that situational tasks of a problematic nature have been introduced into the content of the programs of academic disciplines «Management of operational and service activities of the state border protection bodies», «Scientific basis of management» and «Public administration» which provide for in-depth mastery of skills and abilities of managerial activity professionally-oriented tasks have been developed on the managerial aspects of decision-making in the organization of daily activities at a section of the border of the state border guard agency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Москаленко В.В. 
Розвиток політичної психології в Україні: історична ретроспектива і новітній досвід: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / В.В. Москаленко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено процес становлення вітчизняної політичної психології у період з XIX по XXI ст., здійснено її періодизацію, проаналізовано особливості та напрямки розвитку. Визначено науковий статус вітчизняної політичної психології у дореволюційний, радянський та сучасний періоди. Розкрито теоретико-методологічні підходи щодо вивчення та аналізу специфіки формування української політичної психології у зазначені періоди. Проаналізовано вплив зарубіжної політичної психології на формування вітчизняної. Охарактеризовано стан і тенденції становлення сучасних політико-психологічних концепцій та теорій. Визначено предмет, об'єкт і термінологію вітчизняної політичної психології, виявлено актуальні напрямки її розвитку та наведено опис сучасної проблематики. Здійснено систематизацію загальних методів політичної психології. Наведено психологічну характеристику основних об'єктів політико-психологічних досліджень в Україні та доведено необхідність розвитку політичної психології в державі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.03 + Ю91(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА346545

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Хвостіков А. І. 
Розвиток міжнародних торговельно-економічних відносин аграрного сектору. / А. І. Хвостіков. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню й розробці теоретичних засад, методичного забезпечення і практичних рекомендацій щодо розвитку міжнародних торговельно-економічних відносин аграрного сектору (МТЕВ). В роботі уточнено зміст міжнародних торговельно-економічних відносин аграрного сектору; побудовано логіко-структурну схему інституційного середовища розвитку МТЕВ аграрного сектору України; розроблено методичний підхід щодо визначення рівня розвитку МТЕВ в аграрному секторі; розроблено методичне забезпечення оцінювання впливу зовнішніх ринків на зміни й конкурентоспроможність продукції українського аграрного сектору; здійснено оцінку впливу чинників зовнішньої торгівлі на розвиток ведення бізнесу в аграрному секторі; визначено якість МТЕВ в аграрному секторі.Перший розділ присвячено розгляду теоретичних і організаційно-правових засад міжнародних торговельно-економічних відносин в аграрному секторі, де розкрито інституційне забезпечення розвитку міжнародних торговельно-економічних відносин в аграрному секторі України, яке ґрунтується на логіко-структурній схемі в аграрному секторі України на глобальному, національному і корпоративному рівнях, що сприятиме розширенню міжнародних торговельних зв'язків в аграрному секторі завдяки створенню відповідних інституційних умов. На основі виокремлення ключових трендів світової економіки визначено принципові риси розвитку торговельно-економічних відносин. Запропоновано положення дисертаційного дослідження, яке передбачає розгляд торговельно-економічних відносин та забезпечення їх розвитку крізь призму інституцій, ринків і міждержавного партнерства. Розроблено базис понять, який включає експортний потенціал, інституційне середовище, конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції, якість міжнародних торговельно-економічних відносин аграрного сектора. Надано елементи сутності поняття міжнародних торговельно-економічних відносин.У другому розділі надано аналіз стану та тенденцій міжнародних торговельно-економічних відносин в аграрному секторі, де надано методичний підхід до визначення рівня розвитку міжнародних торговельно-економічних відносин в аграрному секторі, який передбачає формування сукупності показників за формами МТЕВ, ґрунтується на використанні різноманітного методичного інструментарію та передбачає розрахунок інтегральних показників розвитку МТЕВ за відповідними формами, й дає змогу визначити пріоритетні торговельні позиції в аграрному секторі й обґрунтувати перспективні експортно-імпортні операції між країнами.Запропоновано множину показників аналізу конкурентоспроможності української сільськогосподарської продукції на міжнародних ринках, яка включає оцінювання на трьох рівнях: глобальному, партнерському та національному, представленому множинами кількісних індикаторів, орієнтований на окремий продукт, який дозволяє визначати тенденції змін і розробляти заходи з підвищення конкурентоспроможності.У третьому розділі запропоновано методичне забезпечення розвитку МТЕВ в аграрному секторі, в рамках якого розроблено методичне забезпечення оцінювання впливу зовнішніх ринків на зміни та конкурентоспроможність українського аграрного сектору, яке включає закономірності й закони розвитку ринку, що запропоновано здійснювати за множиною таких показників як: ціни, обсяги виробництва, експорт-імпорт товару за конкретними країнами, споживання на внутрішніх ринках країн-експортерів і країн-імпортерів, кількість світових експортерів-конкурентів, кількість основних світових імпортерів-споживачів, розміри митних тарифів для ввезення, обсяги квот для безмитного ввезення, обсяги тимчасових квот, обсяг запасів країн-експортерів і країн-імпортерів. Розроблено методичне забезпечення впливу чинників зовнішньої торгівлі на розвиток торговельно-економічних відносин в аграрному секторі, яке передбачає детермінацію ключових зовнішніх і внутрішніх факторів по відношенню до національної економіки, ранжування й оцінюванні яких дозволило виявити найбільш загрозливі й найбільш перспективні для забезпечення активізації експортної діяльності аграрного сектору України. Надано методичне забезпечення оцінювання якості МТЕВ в аграрному секторі, яке містить у підґрунті метод нечітких множин, з використанням якого стає можливим врахувати у дослідженні рівень розвитку МТЕВ, сальдо зовнішньої торгівлі, темп зростання товарообігу, наявність міжвідомчих органів двостороннього співробітництва, що дає змогу визначати стратегічні пріоритети й обрати інструменти управління торговельно-економічними відносинами в розрізі міжпартнерських відносин України.Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що теоретичні й методичні положення роботи доведено до рівня конкретних методичних рекомендацій щодо реалізації напрямів розвитку МТЕВ аграрного сектору. Практичне значення одержаних результатів підтверджується довідками про впровадження на ТОВ «ХАРПРОД» (довідка № 200/1-20 від 12.06.2020 р.) і ТОВ («УРСК») (довідка № 112/1-3 від 10.02.2019 р.).^UThe thesis is devoted to substantiation and development of theoretical bases, methodical maintenance and practical recommendations concerning development of the international trade and economic relations of agrarian sector.The content of international trade and economic relations of the agricultural sector is specified in the work; the logical-structural scheme of the institutional environment of the international trade development and economic relations in the agrarian sector of Ukraine is constructed; a methodical approach to determining the level of ITEC in the agricultural sector has been developed; methodological support for assessing the impact of foreign markets on changes and competitiveness of products of the Ukrainian agricultural sector has been developed; the impact of foreign trade factors on the development of doing business in the agricultural sector has been evaluated; the quality of ITEC in the agricultural sector is determined.The first chapter is devoted to the theoretical, organizational and legal principles of international trade and economic relations in the agricultural sector, which reveals the institutional support for the development of ITEC in the agricultural sector of Ukraine, based on the logical and structural scheme in the agricultural sector at the corporate level, which will contribute to the expansion of international trade relations in the agricultural sector through the creation of appropriate institutional conditions.Based on the identification of key trends in the world economy, the basic features of the development of trade and economic relations are identified. The provisions of the dissertation research are offered, which provides for the consideration of trade and economic relations and ensuring their development through the prism of institutions, markets and interstate partnership. A base of concepts has been developed, which includes export potential, institutional environment, competitiveness of agricultural products, quality of ITEC of the agricultural sector. The elements of the concept essence of international trade and economic relations.The second chapter provides an analysis of the state and trends of ITEC in the agricultural sector, which provides a methodological approach to determining the level of ITEC in the agricultural sector, which provides the formation of a set of indicators provides for the calculation of integrated indicators of ITEC development in the appropriate forms, and allows to determine the priority trade positions in the agricultural sector and to justify promising export-import transactions between countries.A set of indicators for analyzing the competitiveness of Ukrainian agricultural products in international markets is proposed, which includes evaluation at three levels: global, partnership and national, represented by a set of quantitative indicators, focused on a single product to identify trends, develop measures to increase competitiveness.The third chapter offers methodological support for the development of international trade and economic relations in the agricultural sector; a methodological support for assessing the impact of foreign markets on change and competitiveness of the Ukrainian agricultural sector is developed, which includes patterns and laws of market development, which is proposed for many indicators such as: prices, export-import of goods by specific countries, consumption in domestic markets of exporting and importing countries, number of world exporters-competitors, number of main world importers-consumers, volumes of quotas for duty-free import. Methodological support for the influence of foreign trade factors on the development of trade and economic relations in the agricultural sector was developed, which provides the determination of key external and internal institutional component factors in relation to the national economy, ranking and evaluation which allowed to identify the most threatening and most promising ones to ensure the intensification of export activities in the agricultural sector of Ukraine. Methodological support for assessing the quality of ITEC in the agricultural sector was given, which contains the method of illegible sets, using which it is possible to take into account the level of ITEC, foreign trade balance, the presence of interagency bodies of bilateral cooperation, which allows to determine strategic priorities and choose tools for managing trade and economic relations in terms of inter-partner relations of Ukraine.The practical significance of the obtained results is that the theoretical and methodological provisions of the work are brought to the level of specific methodological recommendations for the implementation in ITEC in the agricultural sector. The practical significance of the obtained results is confirmed by certificates of implementation at LLC "HARPROD" (reference № 200/1-20 from 12.06.2020) and LLC ("URSK") (reference № 112/1-3 from 10.02.2019).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Нестерович О. С. 
Реалізація випускниками закладів освіти права на працю: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / О. С. Нестерович. — Б.м., 2024 — укp.

У науковій роботі автор виходить із того, що освіта є фактором працевлаштування випускників ЗО та впливає на задоволеність роботою, тобто формується тріада «освіта – працевлаштування – задоволення роботою». Адже для того, щоб випускник ЗО працевлаштувався та працював за фахом, він/вона мають бути задоволені своєю роботою. Працевлаштування випускника ЗО – це система правових, економічних та організаційних гарантій і реальних заходів, спрямованих на забезпечення реалізації випускником ЗО права на працю. ЗО відіграють важливу роль на шляху підготовки майбутнього фахівця, але за працевлаштування вони не повинні нести відповідальність. Адже якщо покласти на ЗО такий обов’язок, то це є нічим іншим як перекладення сфери відповідальності держави на ЗО. Усі ЗО мають головний обов’язок – забезпечити якісний освітній процес, надати здобувачам знання, навички, максимально підготувати їх для майбутньої роботи. Випускник ЗО має бути готовим увійти у ринок праці зі знаннями, уміннями та навичками, які він/вона отримали протягом навчання у ЗО. Держава ж має дбати про створення робочих місць для цих випускників, а особливо надавати всім перше робоче місце, яке відповідало б рівню знань, умінь та навичок кожного випускника ЗО. Зроблено висновок, що попри те, що ст. 26 КЗпП України забороняє встановлювати випробування молодому спеціалісту, ця норма нині не працює. Отже, на практиці не буде порушенням установлення випробування випускнику ЗВО чи ЗПТО на загальних підставах. Виняток – установлення випробування випускнику вищого медичного, мистецького чи педагогічного закладу освіти, який уклав угоду про відпрацювання в сільській місцевості. Адже законодавство встановлює особливості для трудових відносин із випускниками вищих медичних, мистецьких і педагогічних закладів освіти, які уклали угоду про відпрацювання не менше 3-х років у сільській місцевості або селищах. Автор переконує, що трирічне відпрацювання після завершення ЗО не є примусовою працею, а навпаки дає можливість випускнику закріпити на практиці отримані під час навчання у ЗО знання та навички, а державному сектору економіки отримувати молодих фахівців із новітніми знаннями та свіжими ідеями для розвитку певної сфери, що є рушійною силою економічної стабільності та добробуту. На переконання автора, колишні умови щодо обов’язкового відпрацювання для всіх випускників ЗО, які навчалися за державним замовленням, не можна вважати негативним досвідом, навпаки молодий фахівець знав, що після завершення навчання в нього точно буде перше робоче місце, він здобуде практичний досвід та стаж, який наразі є важливим для подальшого професійного розвитку та зростання працівників. І відтак, після спливу цих 3-х років молодий фахівець вже матиме можливість претендувати на кар’єрне зростання, оскільки матиме підтверджений практичний досвід. Тобто обов’язкове трирічне відпрацювання є реальним забезпеченням випускників ЗО першим робочим місцем та забезпеченням державою реалізації права на працю випускників ЗО. Тому автор вважає, що таку гарантію слід передбачити (скоріше повернути) для всіх без винятку випускників ЗО, які навчалися за державним замовленням. Направлення випускника ЗО на роботу не є примусовою працею ще й тому, що вступу особи до ЗВО за державним замовленням передує вільний вибір особою майбутньої професії та роду занять.^UIn the scientific work, the author starts from the fact that education is a factor in the employment of graduates of educational institutions and affects job satisfaction, that is, the triad “education – employment – job satisfaction” is formed. After all, in order for a graduate of an educational institution to get a job and work in a profession, he/she must be satisfied with his/her work. Employment of a graduate of an educational institution is a system of legal, economic and organizational guarantees and real measures aimed at ensuring that a graduate of an educational institution realizes the right to work. Educational institutions play an important role in training a future specialist, but they should not be responsible for employment. After all, if such an obligation is imposed on an educational institution, it is nothing more than transferring the sphere of responsibility of the state to the educational institution. All educational institutions have the main responsibility – to ensure a high-quality educational process, to provide students with knowledge and skills, to prepare them as much as possible for future work. A graduate of an educational institution should be ready to enter the labour market with knowledge, skills and abilities that he/she has acquired during his/her studies at the educational institution. And the state should take care of creating jobs for these graduates, and especially provide everyone with the first job that would correspond to the level of knowledge, abilities and skills of each graduate of the educational institution. The conclusion is made that despite the fact that Art. 26 of Labour Code of Ukraine forbids setting a probation for a young specialist, this rule does not work now. However, in practice, it will not be a violation to set probation for a graduate of a higher education institution or a vocational and technical education institution on general grounds. An exception is the establishment of probation for a graduate of a higher medical, artistic or pedagogical educational institution who has entered into an agreement to work in a rural area. After all, the legislation establishes specifics for labour relations with graduates of higher medical, art, and pedagogical educational institutions who have signed an agreement to work for at least three years in rural areas or urban-type settlements.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Москаленко А.П. 
Психологічне забезпечення професійного відбору до вищих навчальних закладів системи МВС України: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.03 / А.П. Москаленко ; Укр. інж.-пед. акад. — Х., 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Розглянуто існуючі підходи до вирішення проблеми науково-методичного забезпечення професійного психологічного відбору кандидатів до вищих навчальних закладів системи МВС України. Наведено результати аналізу сучасної практики психологічного відбору до даних закладів, а також виділено та обгрунтовано комплекс вимог до особистості кандидата на навчання, визначено показники його психологічної придатності. Запропоновано комплексну методику оцінки рівня сформованості структури професійно значущих якостей кандидатів на навчання у вузі системи МВС. Розроблено математичну модель прогностичної оцінки їх придатності даних кандатів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 с + Х819(4УКР)112.01 р
Шифр НБУВ: РА320929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Красножон В. О. 
Професійна підготовка майбутніх авіаційних диспетчерів у льотних навчальних закладах США / В. О. Красножон. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації досліджено професійну підготовку майбутніх авіаційних диспетчерів у льотних навчальних закладах США, проведено компаративний аналіз їх професійної підготовки у льотних навчальних закладах США і України, викладено основні досягнення прогресивного американського досвіду підготовки майбутніх авіаційних диспетчерів. Розглянуто професійну підготовку майбутніх авіаційних диспетчерів, як психолого-педагогічну проблему. Розглянуто нормативно-правову базу регулювання авіаційної галузі у США, а саме документи, які регламентують професійну підготовку майбутніх авіаційних диспетчерів. У результаті дослідження американської льотної вищої освіти підсумовано, що диспетчери управління повітряним рухом здобувають вищу авіаційну освіту у навчальних закладах різних типів: коледжах, університетах, інститутах і академіях. Структуровано навчальні дисципліни відповідно до років навчання та за циклами загальноосвітньої і професійної підготовки. Проаналізовано основні форми, методи і засоби підготовки майбутніх авіаційних диспетчерів у США. Було описано такі форми навчання як: лекції, індивідуальні заняття, заняття у невеликих групах і лабораторні заняття. Окреслено методи навчання, зокрема метод направленої дискусії, проблемно-орієнтований метод навчання, метод сценарію, метод колективного пошуку рішення і метод тематичного дослідження. Акцентовано увагу на засобах навчання, зокрема он-лайн тренажерах, тренажерах доповненої реальності. Проведено загальну порівняльну характеристику змісту професійної підготовки майбутніх диспетчерів управління повітряним рухом у США й Україні за видами підготовки, формами організації навчання. Визначено особливості професійної підготовки зазначених фахівців у США, які можуть бути застосовані у вітчизняних льотних закладах вищої освіти. Розроблено рекомендації щодо використання прогресивного досвіду США у підготовці майбутніх авіаційних диспетчерів в Україні.^UThe dissertation examined professional training of the future air traffic controllers in flight training institutions in the USA, comparative analysis of the professional training of future air controllers in flight training institutions of the United States and Ukraine was held, and it was outlined the main achievements of the innovative American experience in the preparation of future air traffic controllers with author's recommendations for their use in the preparation of future air dispatcher in flight training institutions of Ukraine. It was analyzed the scientific-pedagogical and normative-legal base that regulates the training of future air traffic controllers. It should be underlined that Federal Aviation Administration (FAA) is authorized to promote aviation security and to establish aviation safety standards for civil aviation in USA. These missions are implemented by the FAA through the Code of Federal Regulations. As a result of the research of American higher education, it was concluded that air traffic controllers can obtain higher aviation education in such educational institutions: colleges, universities and academies. Analysis of aviation education assisted the research of future air traffic controllers training programs. In the course of the research, it was highlighted Embry-Riddle University professional programs in outlined areas of training. Basic forms, methods and means of future aviation controllers' preparation in the USA were analyzed. On the example of Embry-Riddle University there were described the following forms of training: lectures, individual classes, classes in small groups and weekly laboratory lessons. The following types of lectures were pointed out an illustrated lecture, briefing, formal lecture, educational lecture. The method of directed discussion, problem-oriented learning, the scenario-based method, the method of collective search of the solution and the case study method, thematic research method are outlined. It was characterized peculiarities of educational process organization in the flight training institution of the USA and Ukraine, where future air traffic controllers training. The necessity of the Ukrainian professional aviation education system reforming was determined as a result of the inappropriate distribution of learning hours, incomplete practical training, and lack of modern equipment for special disciplines studying.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Москаленко Д.М. 
Профілактика несприятливої дії шуму і вібрації на репродуктивну функцію жінок у ткацькому виробництві: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / Д.М. Москаленко ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено комплексну оцінку умов праці та досліджено особливості комбінованого вплив шуму та вібрації на стан репродуктивного здоров'я жінок, зайнятих у сучасному ткацькому виробництві. Доведено, що серед усіх факторів виробничого середовища шум і вібрація мають домінуючий вплив на репродуктивну функцію жінок. Встановлено закономірності порушень здоров'я працівниць ткацької галузі залежно від рівнів шумового та вібраційного навантаження за умов ізольованої та комбінованої дії цих чинників. Науково обгрунтовано профілактичні заходи щодо мінімізації шкідливого впливу шумо-вібраційного комплексу на здоров'я жінок, що працюють у ткацькому виробництві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.517-4 +
Шифр НБУВ: РА350886

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського