Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (329)Книжкові видання та компакт-диски (378)Журнали та продовжувані видання (20)
Пошуковий запит: (<.>A=МАТІЇВ$<.>+<.>A=МИКОЛ$<.>+<.>A=ДМИТРОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Матіїв М.Д. 
Гідронімія басейну Стрию: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / М.Д. Матіїв ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено комплексному аналізу гідронімікону басейну Стрию. Гідроніми досліджено з огляду на лексико-семантичне значення основ, виявлено джерела формування назв та особливості базової лексики в топонімотворчому процесі. Встановлено основні принципи, за якими здійснювались іменування мікротопонімів та мікрогідронімів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-316.1

      
2.

Матіїв 
Гідронімія басейну Стрию: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Микола Дмитрович Матіїв ; Запорізький держ. ун-т. — Запоріжжя, 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-316.1 + Д8в4
Шифр НБУВ: РА305751

      
3.

Миколенко О.І. 
Проблеми відшкодування шкоди, заподіяної адміністративним правопорушенням: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.І. Миколенко ; Ун-т внутр. справ. — О., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням удосконалення адміністративно-правового механізму відшкодування шкоди, заподіяної адміністративним правопорушенням. Сформульовано поняття шкоди, яка завдається даними правопорушенням, визначено передумови та підстави її відшкодування, розкрито правову природу шкоди, завданої адміністративним правопорушенням, та правову природу такого заходу примусу як стягнення шкоди в порядку провадження у справах про адміністративні правопорушення. Подано конкретні пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства України, що регулює питання відшкодування шкоди у порядку провадження в справах щодо адміністративних правопорушень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072 + Х838(4УКР)213.104
Шифр НБУВ: РА311247 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Миколаєнко І.М. 
Історіографія діяльності земських установ України (1864 - 2001 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / І.М. Миколаєнко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Вперше у широких хронологічних межах досліджено комплекс українських, російських і зарубіжних історіографічних джерел, який вміщує монографії, брошури, статті, дисертаційні дослідження щодо діяльності земських установ України. Встановлено зв'язок між змінами на пострадянському просторі та зміною поглядів дослідників щодо українських земств. Показано еволюцію поглядів українських і російських учених на діяльність земств як органів місцевого самоврядування. На підставі введення у науковий обіг нових джерел, насамперед, архівних документів, комплексно досліджено головні чинники, які визначали стан суспільно-політичної, культурно-освітньої та соціально-економічної діяльності земських установ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-536.2 + Т1(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА322822

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Миколайчук М.М. 
Діагностика соціально-економічного розвитку території як елемент механізму державного управління: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / М.М. Миколайчук ; Одес. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — О., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Запропоновано концепцію трансформації регіонального управління ефективністю соціально-економічного розвитку території, що базується на розподіленні механізмів державного управління на централізовані й децентралізовані та визначенні діагностики ефективності розвитку та інформаційно-аналітичної підтримки розробки та реалізації стратегічних планів як найбільш вагомих інструментів децентралізованого механізму державного управління регіоном. У контексті адміністративної реформи запропоновано впровадження принципів контролінгу на регіональному рівні. Визначено основні чинники формування валового внутрішнього продукту та тривалості життя в районі, галузі, регіоні. На їх підставі з урахуванням наявності офіційної статистичної звітності запропоновано методи оцінки та розроблено програми розрахунку індексів людського розвитку регіонів, галузей та районів області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)21 +
Шифр НБУВ: РА330311

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Миколенко О.М. 
Теоретичні основи дослідження шкоди, заподіяної злочином: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / О.М. Миколенко ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження теоретичних і практичних проблем щодо визначення та розуміння шкоди, заподіяної злочином. Проаналізовано критерії криміналізації та декриміналізації діянь, суспільну небезпеку злочину та його наслідків. З'ясовано взаємозв'язок заподіяної шкоди з ознаками та елементами складу злочину. Розглянуто особливості класифікації злочинної діяльності та індивідуалізації покарання. На підставі одержаних даних запропоновано розглядати шкідливі наслідки злочину як самостійне поняття кримінального права, обгрунтовано його зміст та ознаки. Проаналізовано поняття "соціально шкідливе діяння" та "суспільно небезпечне діяння". Запропоновано нові підходи щодо визначення критеріїв криміналізації діянь й обгрунтовано відмінне від чинного законодавства поняття малозначності діяння. Розглянуто особливості термінологічного розмежування юридичних понять, пов'язаних зі "шкодою, заподіяною злочином". Наведено пропозиції щодо зміни деяких традиційних юридичних концепцій та підвищення ефективності кримінального законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)1 в +
Шифр НБУВ: РА335429

Рубрики:

      
7.

Миколенко Т.М. 
Український міський сленг (на матеріалі усного мовлення тернопільців): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Т.М. Миколенко ; Ін-т укр. мови НАН України. — К., 2006. — 24 с. — укp.

Наведено результати дослідження сленгу жителів окремого міста (на матеріалі мовлення жителів Тернополя). Вміщено понад 6000 сленг-одиниць, одну третю яких вперше зафіксовано автором. Зібрано та структуризовано сленгізми у лексико-семантичні групи, синтезовано лексику з погляду синонімії й антонімії. Проаналізовано основні джерела та механізм переходу одиниць у жаргонізовану розмовну мову й визначено деякі способи творення тернопільського міського сленгу. Висвітлено особливості сленгової лексики мешканців міста з урахуванням детермінантів біосоціальної бази - статі та віку. Наведено матеріали сленгової лексики жителів Тернополя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-677.1 +
Шифр НБУВ: РА342748

      
8.

Миколенко Д.В. 
Правоцентристські партії у політичній системі Болгарії (1899 - 1908 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Д.В. Миколенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Встановлено роль і місце ліберальної та консервативної партій у політичній системі Болгарії в кінці XIX - на початку XX ст., для визначення яких вперше використано термін правоцентристські. Обгрунтовано твердження, що усталені в історіогарфії поняття "русофіли" та "русофоби" спотворюють справжню зовнішньополітичну орієнтацію ліберальної та консервативної партій. Запропоновано їх нову диференціацію, зокрема, виділено праві й помірковані правоцентристські та найближчі до центру політичного спектра. 1899 - 1908 рр. охарактеризовано як період панування класичної болгарської демократії. Показано специфічну роль правоцентристських партій у системі державної влади Болгарії, що обумовлена низьким рівнем політичної культури, значно швидшими темпами модернізації державного управління у порівнянні зі змінами менталітету громадян, перевагою виконавчої гілки влади над законодавчою та судовою, відсутністю демократичних традицій внаслідок тривалого перебування держави у складі Туреччини - імперії східного типу. Висвітлено участь правоцентристських партій у діяльності парламенту. Проаналізовано діяльність урядів Болгарії даного історичного періоду, що складалися з ліберальних або консервативних політичних сил. Досліджено боротьбу правоцентристських партій за владу, проаналізовано їх взаємодію з інститутом монархії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4БОЛ)51-4 + Ф69(4БОЛ), 82/83 +
Шифр НБУВ: РА352921

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
9.

Миколайчук 
Cyperus esculentus L. в Північному Причорномор'ї: інтодукція, біоморфологічні та екологічні особливості: автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.05 / Віра Георгіївна Миколайчук ; НАН України; Національний ботанічний сад ім. М.М.Гришка НАН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е522.912.18*80
Шифр НБУВ: РА361633

Рубрики:

      
10.

Миколенко І.Г. 
Ефективність виробництва та збуту зерна круп'яних культур в сільськогосподарських підприємствах: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / І.Г. Миколенко ; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Систематизовано теоретичні, методичні та практичні засади ефективності виробництва та збуту зернокруп'яних культур у регіоні. Обгрунтовано вплив комплексу факторів формування рівня економічної ефективності їх виробництва. Удосконалено засади формування рівня прибутковості підгалузі зернокруп'яного виробництва з урахуванням регіональних чинників виробництва, переробки та збуту зерна. Уточнено аналітичні підходи щодо кількісної оцінки факторів підвищення економічної ефективності зерновиробництва з широким залученням традиційних і сучасних методів статистики. Обгрунтовано чинники формування економічних взаємовідносин у системі виробництво - зберігання - переробка - реалізація. Уточнено визначення економічних передумов і регіональних чинників формування прибутковості підгалузі виробництва зернокруп'яних культур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ПОЛ)325.151.5 + У9(4УКР-4ПОЛ)421.51 +
Шифр НБУВ: РА368646

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Миколайчук А.І. 
Поетика мотиву в романах В. Фолкнера кінця 1920-х - початку 1930-х років: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / А.І. Миколайчук ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2010. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано поетику мотиву в романістиці В. Фолкнера 1920-х - 1930-х рр. Охарактеризовано особливості семантики, структури та функціонування мотивів. Поетикальну парадигму мотиву досліджено на різних рівнях художньої системи письменника: словесно-стилістичному, предметно-зображальному, сюжетному, хронотопному, наратологічному. Висвітлено специфіку архетипно-міфологічних мотивних комплексів. Охарактеризовано функції мотивів, спродукованих біблійним і літературно-художнім інтертекстами. З'ясовано значення екзистенційної мотивної парадигми. Встановлено роль мотиву як чинника й елемента сюжету, архітектоніки й оповідної стратегії автора. Показано, що домінантною структурно-змістовою функцією мотиву в романах В. Фолкнера є формування "некласичної" художньої цілісності твору, що досягається шляхом наскрізного імпліцитного структурування тексту за допомогою повторювання, взаємовіддзеркалення його окремих елементів, образно-асоціативного зв'язку між ними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО)6-4 Фолкнер В. 534
Шифр НБУВ: РА370548 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Миколюк О. А. 
Управління ефективністю енергоспоживання машинобудівного підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / О. А. Миколюк ; Хмельниц. нац. ун-т. — Хмельницький, 2011. — 19 с.: a-рис. — укp.

Розроблено систему управління ефективністю енергоспоживання машинобудівного підприємства на засадах поєднання системного, процесно-орієнтованого й об'єктно-цільового підходів. Визначено сутність категорій "потенціал енергоощадження", "ефективне енергоспоживання", "енерговіддача" та "персоніфікація мотивації енергоспоживання" з урахуванням специфіки машинобудівних підприємств та обгрунтовано зв'язки між ними. Проаналізовано основні тенденції енергоспоживання у машинобудуванні та досліджено детермінанти енергоємності продукції машинобудівних підприємств. Розроблено методичні рекомендації з формування потеціалу енергоощадження машинобудівного підприємства й оцінювання інтегрального показника віддачі від його реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-554.2
Шифр НБУВ: РА379566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Миколенко В. А. 
Прокуратура України як суб'єкт адміністративного права: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. А. Миколенко ; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. — К., 2011. — 19 с. — укp.

З'ясовано сутність та особливості організаційно-правового забезпечення діяльності прокуратури України. Визначено поняття та систему суб'єктів адміністративного права, правові й організаційні засади функціонування прокуратури України, характеристику системи цивільного контролю за діяльністю прокуратури. Уточнено сутність та особливості адміністративного статусу органів прокуратури, з'ясовано мету та завдання прокуратури України, визначено її функції та компетенцію. Висвітлено особливості актів прокурорського реагування на порушення законності, удосконалено механізм взаємодії прокуратури України з іншими правоохоронними органами держави. Сформульовано пропозиції щодо внесення конкретних змін і доповнень до чинного законодавства з зазначених питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х891.9(4УКР)62
Шифр НБУВ: РА383964 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Миколенко О. І. 
Місце адміністративного процедурного права в системі юридичних знань та системі права України: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.07 / О. І. Миколенко ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2011. — 40 с. — укp.

Досліджено процес становлення та розвитку адміністративно-процедурних норм в країнах світу та землях сучасної України. Розкрито вплив загальнопроцесуальної теорії та науки адміністративного права на розвиток наукової думки щодо розуміння адміністративної процедури й її співвідношення з адміністративним процесом. Обгрунтовано доцільність на сучасному етапі розвитку адміністративно-процедурного права в Україні розглядати його як частину адміністративного права. У зв'язку з цим категоріальний апарат, що розробляється адміністративним процедурним правом, повинен розроблятися з урахуванням наукових категорій, що запропоновані теорією держави та права та наукою адміністративного права. Проаналізовано думки науковців щодо ознак і видів юридичного процесу, на підставі чого визначено ознаки адміністративного процесу. Доведено необхідність напрацювання єдиних критеріїв щодо визначення елементів структури адміністративної процедури, видів адміністративних проваджень і кількості стадій в адміністративному провадженні. Запропоновано використання в юридичній науці поняття "адміністративна процедурна форма", надано його визначення та охарактеризовано елементи, які входять до його змісту. Встановлено, що специфіка адміністративного процедурного права набуває свого прояву в адміністративно-процедурному правовому режимі, який визначається як особливий порядок правового регулювання, що виникає в результаті специфічного поєднання цілей, принципів, предмета, статусу суб'єктів, методу, правових гарантій адміністративно-процедурного правового регулювання та встановлення адміністративно-процедурного правового стану.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072-31 + Х8(4УКР)-31
Шифр НБУВ: РА380234 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Чернов С. В. 
Комплексна експертиза як складова державного механізму управління регіональним розвитком / С. В. Чернов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення науково-теоретичного завдання, що полягає в теоретичному обґрунтуванні концептуальних засад державного механізму управління регіональним розвитком у частині організації комплексної експертизи проектів регіонального розвитку та вироблення перспективних напрямків удосконалення інституту комплексної експертизи в публічному управлінні. Встановлено, що системне впровадження комплексної експертизи проектів у публічній сфері є одним з інноваційних державних механізмів в публічній сфері. Обґрунтовано, що в умовах децентралізації влади в Україні та посилення повноважень органів місцевого самоврядування і місцевих громад проведення комплексної державної експертизи проектів у публічній сфері стає чинником консолідації та соціальної інтеграції всіх соціальних груп у сталому розвитку території. Доведено, що основою ефективного публічного управління комплексною експертизою проектів є використання інтегрованої сукупності управлінських методів та інструментів проектного менеджменту. Запропоновано структуру інституціонального середовища проектної діяльності у сфері комплексної експертизи публічних проектів, що складається з таких елементів: нормативно-правова база, адміністративно-управлінська структура з її центральним елементом – спеціалізованим Центром комплексної експертизи. Обґрунтовано та запропоновано концептуальну просторово-часову модель комплексної експертизи проектів в управлінні регіональним розвитком. Ця модель є просторово-часовою, проектно-орієнтованою поліструктурною системою з трирівневим управлінням (стратегічним, тактичним та операційним), яка будується за функціонально-мережевою формою управління комплексною експертизою в межах кожної фази життєвого циклу проектів на засадах партнерської взаємодії інститутів влади, бізнесу та суспільства й багатостороннім медійно-інформаційним супроводом діяльності органів публічної влади у сфері управління регіональним розвитком. Основними елементами запропонованої моделі експертизи проектів регіонального розвитку визначено: суб'єкти інституціональної взаємодії; соціально-політичні інститути як певні усталені норми соціальної поведінки; інституції як організаційні форми експертизи проектів регіонального розвитку; правове поле (законодавчі акти та організаційні структури); відносини, що формуються в інституціональному середовищі між усіма суб'єктами експертизи проектів; партнерська мережа інституціональної взаємодії; інформаційно-комунікаційна та інституціонально-технічна інфраструктура; інші підсистеми забезпечення.^UThe dissertation presents a theoretical synthesis and a new solution to the scientific and theoretical task, which consists in theoretical substantiation of the conceptual foundations of the state mechanism of regional development management in the part of organization of complex expertise of regional development projects and development of perspective directions of improvement of the institute of complex expertise in public administration.It has been established that the systematic implementation of the complex examination of projects in the public sphere is one of the innovative public mechanisms in the public sphere. The scientific understanding of the essence and content of the complex expertise of regional development projects as a systemic activity of authorized expert organizations and experts of various fields of knowledge carried out under state orders is substantiated and is related to conducting researches, evaluation of a certain object, as well as the preparation of expert conclusions, recommendations on the subject of examination in order to obtain relevant, representative, objective and reliable information.It is substantiated that in conditions of decentralization of power in Ukraine and strengthening of powers of local self-government bodies and local communities, carrying out of a comprehensive state examination of projects in the public sphere becomes a factor of consolidation and social integration of all social groups in the sustainable development of the territory. It is proved that the basis of effective public management of complex project expertise is the use of an integrated set of management methods and tools for project management aimed at meeting the needs of society through the initiation and implementation of projects in the public sphere.It is disclosed that in the developed countries of the world the institute of complex and incomplete examination of projects using the territorial principle of building a system of public quality control and participation of state bodies in the regulation of conducting expert evaluation of regional development projects is widely used. The leading trend in developed countries is the conduct of state and non-state expertise, taking into account public expertise, as a mechanism for feedback of the public administration system. The most promising of the best international practices of conducting a complex examination of projects in public administration from the point of view of the possibilities of implementation in Ukraine are identified: UNIDO methodology, information system of preliminary analysis of PROPSPIN projects and US descriptive model.The conceptual spatial-temporal model of complex examination of projects in the management of regional development is substantiated and proposed. This model is a spatial-temporal, balanced, project-oriented polystyrene system with three-level management of project expertise (strategic, tactical and operational), which is built on the functional-network management form of complex expertise within each phase of the project life cycle on the basis of partner interaction between institutions power, business and society and multilateral media and information support of public authorities in the field of regional development management. The main elements of the proposed spatial-temporal model of expertise of regional development projects are defined: subjects of institutional interaction; socio-political institutions as certain established norms of social behavior; institutions as organizational forms of expertise of regional development projects; (legislative acts and organizational structures); relations formed in the institutional environment between all subjects of project expertise; partner network of institutional interaction; information and communication and institutional and technical infrastructure; other security subsystems.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Миколайчук А. В. 
Правовий статус працівників, які поєднують роботу з навчанням. / А. В. Миколайчук. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації доводиться, що трудове право відіграє вагому роль у поєднанні права на освіту з правом на працю, оскільки,стимулюючи професійне навчання працівників, установлює правові гарантії для реалізації:(1) права громадянина на освіту, зокрема, професійну; (2) кваліфікаційні вимоги до працівників для відповідних видів робіт, визначаючи тим самим зміст їх професійного навчання; (3) сприятливі умови для суміщення праці з навчанням; (4) пільги й переваги для осіб, які навчаються професійно, в тому числі й без відриву від виробництва; (5) види такого навчання та його організаційні і правові форми.Робиться висновок, що правовий статус працівника і правовий статус учня співвідносяться як частина й ціле. Правовий статус учня – це характеристика, визначається нормами трудового законодавства, яка розкриває стан учня як суб'єкта трудового права й дозволяє йому брати участь у правовідносинах у сфері навчання (перенавчання). При цьому правовий статус працівника включає статус учня.Обґрунтовується, що гарантії й компенсації працівникам, які поєднують роботу з навчанням, становлять собою сукупність умов, способів і засобів, що дають можливість працівникам користуватися своїми законодавчо встановленими правами та свободами й забезпечують існування сприятливих умов для фактичної реалізації свого правового статусу. Ці гарантії та компенсації – це грошове відшкодування або певні пільги, надання яких зумовлено практичними діями з підвищення працівниками свого освітнього рівня чи кваліфікації в межах, визначених їх спеціальністю або посадою; вони є формою закріплення й забезпечення передбачених законодавством суб'єктивних трудових прав таких осіб.Для працівників, які поєднують роботу з навчанням гарантії та компенсації можуть бути пов'язані:(а) з матеріальною підтримкою, (б) з реалізацією права на працю в умовах, що відповідають вимогам безпеки й гігієни, (в) з дотриманням законодавства сторонами трудових правовідносин, (г) із забезпеченням зайнятості. Вони дозволять: по-перше, зберегти розмір отримуваної працівником середньої заробітної плати,; по-друге, забезпечити можливість продовження освіти протягом усього життя працівника без необхідності припинення ним своєї трудової діяльності; по-третє, досягти додержання законодавства сторонами трудових правовідносин.Доведено, що працівники, які поєднують працю з навчанням, беруть участь у подвійних правовідносинах: з одного боку – у трудових з власником підприємства, з другого – в адміністративно-правових із закладом освіти. Трудові відносини цієї категорії працюючих мають усі ті ознаки, що притаманні будь-яким трудовим правовідносинам.Трудівникам, які поєднують роботу з навчанням, надаються певні види пільг щодо: (а) отримання відпусток; (б) робочого часу й часу відпочинку протягом робочого дня й тижня; (в) оплати вартості проїзду для складання екзаменаційної сесії; (г) режиму роботи й побутового обслуговування. Такі працівники користуються також додатковими пільгами у сфері оплати праці порівняно з, так би мовити, «звичайними» трудівниками, що пов'язано перш за все з більшою їх завантаженістю і з можливістю майбутнього підвищення їх кваліфікації.Об'єктивний і усесторонній аналіз правових документів міжнародного рівня дозволив розкрити розвиток світової тенденції безперервної професійної освіти. У цих документах наголошується на важливості постійного професійного розвитку фахівців, який у рамках освіти має здійснюватися комплексно і впродовж їх трудового життя відповідно до окреслених цілей і масштабів, й охоплювати весь його спектр – від початкової грамотності до професійної підготовки, безперервного професійного навчання й постпрофесійного супроводу.Установлено, що міжнародна спільнота покладає на держави обов'язок поєднувати, координувати й розвивати програми та політику професійної підготовки та орієнтації працюючих, враховувати: (a) можливості потреби та проблеми зайнятості населення як на регіональному, так і на національному рівнях; (б) стадії й рівні економічних, соціальних і культурних досягнень; (в) взаємозв'язок між розвитком людських ресурсів та іншими економічними, соціальними й культурними цілями.На противагу Україні, розвинені держави світу вкладають доволі значні й постійно зростаючі кошти у професійну освіту й підвищення кваліфікації своїх кадрів. Питання професійного росту працівників є загальнодержавним, оскільки висока їх кваліфікація служить головним інструментом для зміцнення економіки цих країн. Коло галузей, де професійні (в тому числі й соціально-комунікативні) навички, уміння і здібності опановувати ноу-хау відіграють вирішальну роль, увесь час розширюється й охоплює саме ті сфери діяльності, які є характерними для переходу економіки в постіндустріальну фазу. Активна участь зарубіжних країн знаходить свій прояв у різних державних програмах, метою яких є підвищення кваліфікації всіх працюючих. Крім того, для трудівників, які прагнуть постійно розвиватися, створюються всі необхідні умови для їх професійного зростання.^UPosition is defended in dissertation, that a labour right plays a ponderable role combination of right to education with a right to work, as (1) sets legal guarantees for realization of right for a citizen on education in particular professional; (2) stimulates the professional studies of workers; (3) sets qualifying requirements to the workers for the corresponding types of works, determining maintenance of professional studies the same; (4) creates favourable terms for combination of labour and studies; (5) sets privileges and advantages for persons, that pass professional studies, in particular and without tearing away from a production; (6) sets the types of studies and their organizational forms; (7) sets the legal forms of professional studies.An author came to the conclusion, that legal status of worker and legal status of student are correlated from each other as part and unit. Legal status of student is description that is determined by the norms of labour legislation, that exposes the state of student as a labour legal subject and allows to him to participate in legal relationships in the sphere of studies (перенавчання). Thus legal status of worker includes status of student.In dissertation reasonably, that to the guarantee and indemnification to the workers that combine work with studies is totality of terms, methods and facilities that give possibility to use to the workers them by the legislatively set rights and freedoms and provide existence of favourable terms for actual realization of the envisaged legal status of workers; it is a money compensation or certain privileges, the grant of that is predefined by the practical operating under the increase of educational level or qualification of workers in limits certain speciality or position, that are the form of fixing and providing of the equitable labour rights of workers, envisaged by a legislation.Guarantees and indemnifications for workers, that combine work with studies, it maybe to group thus, for example, guarantees and indemnifications, related to (а) realization of right to work in terms that answer the requirements of safety and hygiene, (б) by material support, (в) providing of employment, (г) observance of legislation by parties of legal relationships. They will allow, firstly, to provide a renewal of education option during all life of worker without the necessity of stopping of labour activity, secondly, to save the size of got the worker of middle salary, thirdly, to attain the observance of legislation parties of legal relationships.It is well-proven that workers that combine labour with studies participate in double legal relationships, from one side, in labour with the proprietor of enterprise, from other, in адміністративно-правових with establishment of education. The labour relations of this category of workers have all those signs inherent to any labour legal relationships. However together with general signs, these legal relationships have certain features, that show up in the special rights and duties of subjects of the labour legal relationships related to combination of studies with labour.To the workers that combine work with studies the next types of privileges are given : (а) in relation to the grant of vacations : (б) in relation to business hours and to rest during a working day. week; (в) in relation to payment of fare for handing over of examination session; (г) in relation to office and domestic consumer services hours. As see, workers that combine work with studies use additional privileges in the field of the remuneration of labour by comparison to, hook to talk, by "ordinary" workers.It is constrained, foremost, by the greater work-load of such persons and with the future increase of their qualification.The all-round objective analysis of documents of international level allowed to set development of world tendency of continuous trade education. In these documents it is marked on importance of continuous professional development of specialists, that must come true complex within the framework of education during life, in accordance with certain goals and scales, and to embrace all spectrum - from initial literacy to professional preparation and continuous professional studies and post-professional accompaniment.Set, that an international association lays a duty all-round to develop and coordinate politics and programs of professional orientation and preparation of working on the states, that take into account: a) necessities, possibilities and problems of employment both on regional and on national levels; б) stage and level of economic, social and cultural development; в) intercommunication is between development of human capitals.In a counterbalance the developed countries of the world inlay considerable money Ukraine in trade education and in-plant training of shots. These charges grow constantly.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Дергунова О. І. 
Психологічний тип праворозуміння: теоретичні основи генезису і трансформацій / О. І. Дергунова. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації вироблено теоретичні засади генезису і трансформацій психологічного типу розуміння права, яке відображає вплив життєвих центрів кожного та реагує на них, проте складається з соціально гармонізованої системи таких антропних енергій, виявляючи, як єдине ціле, властиві тільки йому сутність та закономірності перетворень. Визначено історіографію та методологію дослідження, сутність, ознаки і поняття психологічного типу осмислення права, його місце серед інших теорій праворозуміння. Виявлено гносеологічну продуктивність антропологічного, соціологічного та синергетичного методологічного підходів в осмисленні онтологічних, екзистенційних та інших супутніх кореляцій психології індивідів та її відображення у праві. Розкрито концепти, особливості, види і когнітивний потенціал психічних процесів та станів людини у праві.^UThe dissertation is revealed of the theoretical foundations of the genesis and transformations of the psychological type of legal understanding.The historiography of the study of the phenomenon of psychological type of legal understanding is presented. Understanding legal reality is an indispensable tool for revealing the anthropic essence of law in all eras of human history. In the early twentieth century the world-renowned lawyer L. Petrazhytsky summarized the information on the instrumental possibilities of psychological knowledge for the knowledge of legal reality. The next stage in the doctrinal development of the psychological theory of law is limited in time to the creativity of the immediate students of the founder of this theory. The third stage is the promotion and development of psychological and legal ideas by the followers of this theory in all highly developed countries of the world.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Тригубчак О. В. 
Організаційно-педагогічні засади інтеркультурної освіти в Італійській Республіці: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / О. В. Тригубчак. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з‘ясовано теоретичні, нормативні, змістові, методологічні засади інтеркультурної освіти в Італійській Республіці задля визначення можливостей використання елементів прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. У роботі проведено аналіз розроблення проблеми інтеркультурної освіти у вітчизняних і зарубіжних дослідженнях. Здійснено систематичний огляд емпіричних досліджень інтеркультурної освіти та визначено аспекти її розгляду. Виокремлено аспекти розгляду інтеркультурної освіти як освітнього феномену: філософський, соціологічний, культурологічний, психологічний та педагогічний. Розглянуто аспекти дослідження інтеркультурної освіти в Італійській Республіці. Схарактеризовано теоретичні засади інтеркультурної освіти в Італійській Республіці, що дало змогу визначити понятійно-термінологічний апарат дослідження, передусім основоположні його поняття: культура, інтеркультурність, інтеркультурна освіта. Виокремлено етапи розвитку інтеркультурної освіти в Італійській Республіці: І етап (1948-1979) – зародження інтеркультурної освіти. ІІ етап (1980 – 2000) – активності провадження інтеркультурної освіти. ІІІ етап – (2001 – дотепер) – популяризації. З метою окреслення нормативних заcад інтеркультурної освіти прoаналiзoванo та cxарактeризoванo нормативно-правові документи, якi регламентують упровадження інтеркультурної освіти в Італійській Республіці. Схарактеризовано основоположні напрями діяльності університетів та шкіл на засадах інтеркультурності. Визначено основні змістові пріоритети діяльності закладів освіти на засадах інтеркультурності. Визначено навички, окреслено цінності, які формуються у процесі здійснення інтеркультурної освіти. Виявлено провідні методи та практичні концепції інтеркультурної освіти в Італійській Республіці. Визначено можливості використання елементів прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні, що включають законодавчий, процесуальний та змістовий аспекти розгляду проблеми.^UThe dissertation is a comprehensive study, within which the theoretical, legal, content, and methodological foundations of intercultural education in the Italian Republic are clarified in order to determine the possibilities of using elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine.The thesis analyzes the state of elaboration of the issue of intercultural education in domestic and foreign studies. A systematic review of empirical research on intercultural education was carried out and aspects of its consideration were determined (main goals of intercultural education; inclusion in programs of objective and subjective cultures; inclusion in programs of quantitative assessment of intercultural education).Aspects of considering intercultural education as an educational phenomenon are singled out: philosophical, sociological, cultural, psychological and pedagogical.Aspects of the study of intercultural education in the Italian Republic were considered: the possibilities of using the positive Italian experience in the higher education system of Ukraine; historical development of university education in Italy; prospects for the development of pedagogical education in Italy; peculiarities of the organization of intercultural education in Italy.The theoretical foundations of intercultural education in the Italian Republic were characterized, which made it possible to define the conceptual and terminological apparatus of the study, primarily its fundamental concepts: culture, interculturality, intercultural education.Intercultural education is considered as a dimension of education in a global perspective (together with other forms of education: for peace, human rights, sustainable development, education for respect and protection of the environment), which is based on intercultural values, values of openness to the world and democracy.The stages of intercultural education development in the Italian Republic are highlighted:I stage (1948-1979) – origination of intercultural education.II stage (1980 - 2000) – active implementation of intercultural education.III stage – (2001 – until now) – popularization.In order to outline the legal goals of intercultural education, the legal documents regulating the implementation of intercultural education in the Italian Republic were analyzed and characterized. The main legal foundations of intercultural education were identified (attracting foreign students to compulsory education; introducing intercultural dialogue and democratic coexistence into theeducation system; equal treatment of people regardless of race and ethnic origin; measures to stimulate projects related to risk zones with a strong immigration flow).The fundamental areas of activity of universities and schools based on interculturality are characterized.The main content priorities of the education institutions based on interculturality have been determined (expansion of intercultural education programs at bachelor‘s and master‘s levels of Italian universities; introduction of intercultural education courses to university programs; diversification of study topics of intercultural courses; activation and intensification of foreign language studies; provision of the Italian language with special status; increasing the level ofteacher training for intercultural education; providing an intercultural component in the educational components; developing the concept of training specialists for intercultural education).The skills are defined and the values are outlined, which are formed in the process of intercultural education.The leading methods and practical concepts of intercultural education in the Italian Republic have been identified.The possibilities of using the elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine, which include legislative, procedural and content aspects of the problem consideration, are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Юсіфбейлі Р. .. 
Електронне врядування як механізм публічного управління та адміністрування.: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / Р. .. Юсіфбейлі. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено обґрунтування теоретико-методологічних засад електронного врядування, проаналізовано методологічні підходи, які уможливлюють імплементацію принципів електронного врядування у сферу публічного управління та адміністрування, тенденції їх розвитку.Метою дисертаційної роботи є обґрунтування теоретико-методологічних засад механізму електронного врядування у сфері публічного управління та адміністрування, розробка рекомендацій щодо напрямів удосконалення в Україні.Об’єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають у процесі розвитку та вдосконалення механізму електронного врядування в сфері публічного управління та адміністрування. Предметом дослідження є електронне врядування як механізм публічного управління та адміністрування.^UThe dissertation work substantiates the theoretical and methodological foundations of e-government, analyzes methodological approaches that allow the implementation of e-government principles in the field of public management and administration, and trends in their development.The purpose of the dissertation work is to substantiate the theoretical and methodological foundations of the e-government mechanism in the field of public management and administration, and to develop recommendations for areas of improvement in Ukraine. The object of the study is social relations arising in the process of development and improvement of the e-government mechanism in the field of public management and administration. The subject of the study is e-government as a mechanism of public management and administration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Драга І. М. 
Організаційно-педагогічні засади вищої військової освіти в Республіці Польща: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / І. М. Драга. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з’ясовано теоретичні, нормативні, змістові, процесуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща з метою визначення можливостей використання елементів польського прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. Схарактеризовано стан розробленості досліджуваної проблеми. Розкрито концептуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща та виокремлено етапи її становлення та розвитку. Виокремлено етапи розвитку вищої військової освіти в Республіці Польща: 1) поява перших закладів вищої військової освіти – військових шкіл (друга половина XVIII – кінець XVIII століття); 2) застій у розвитку вищої військової освіти (ХІХ століття); 3) розбудова військової освіти (1918-1921 роки); 4) гармонізація військової освіти (1922-1939 роки); 4 5) воєнні роки (1939-1945 роки); 6) зростання попиту на висококваліфікований персонал для потреб збройних сил країни (1946-50-ті роки); 7) реформування вищої військової освіти в Польщі (60-80-ті роки ХХ століття); 8) скорочення закладів вищої військової освіти (90-ті роки ХХ століття – 2010 рік); 9) закріплення військової освіти в рішенні президента про основні напрями розвитку збройних сил у 2013-2022 роках (2011 рік – дотепер). З метою окреслення нормативних заcад вищої військової освіти в Республіці Польща прoаналiзoванo та cxарактeризoванo нормативні документи, у яких відображено провідні позиції організації системи вищої військової освіти. У контексті з’ясування змістових засад вищої військової освіти в Республіці Польща схарактеризовано основоположні напрями діяльності закладів вищої військової освіти. З метою з’ясування процесуальних ознак досліджено особливості управління вищою військовою освітою; структурна організація системи вищої військової освіти, функціональні обов’язки менеджерів закладів вищої військової освіти. Визначено перспективи використання прогресивних здобутків вищої військової освіти в Україні.^UThe dissertation is a comprehensive study, within which the theoretical, conceptual, legal, content, and procedural foundations of higher military education in the Republic of Poland are clarified in order to determine the possibilities of using elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine. The thesis analyzes the state of elaboration of the issue of higher military education in domestic and foreign studies. The conceptual foundations of higher military education in the Republic of Poland have been revealed, and the stages of its formation and development have been outlined. On the basis of the study, analysis and synthesis of scientific literature, regulatory documents, we have identified the following stages of the higher military education development in Poland: 1) second half of the XX – end of the XVIII century – creation of the first institutions of higher military education – 11 military schools; 2) XIX century – stagnation in the development of higher military education – due to the loss of independence of the country, there functioned only cadet schools; 3) 1918-1921 – growth of military education owing to the restoration of the country’s independence on the basis of the French system, it envisaged two stages: cadet schools and training courses for officers; 4) 1922-1939 – harmonization of military education aimed at reforming training centers that were responsible for providing military education; 5) 1939-1945 – the war years, during which only the Navy Cadet College operated; 6) 1946-1950s – increasing demand for highly qualified personnel for the needs of the country’s armed forces; 7) 60-80s of the XIX century – reform of higher military education in Poland; 8) 90s years of XX century – 2010 – reduction of higher military education institutions; 9) 2011 – until now – consolidation of military education in the President’s decision on the main directions of the armed forces development in 2013-2022. In order to outline the normative foundations of higher military education in the Republic of Poland, the normative documents reflecting the leading positions in organizing the higher military education system have been analyzed and characterized. In the context of clarifying the content foundations of higher military education in the Republic of Poland, the fundamental directions of activity of higher military education institutions have been characterized. It has been determined that the content foundations of higher military education in the Republic of Poland are: - Diversification of educational programs in both military and civilian domains. - Intensification of scientific research activities within higher military education institutions. - Development of educational programs for military personnel based on a consolidated approach. - Intensification of English language learning. - Expansion of the system for upgrading the qualifications of military personnel. In order to clarify the procedural foundations, the specifics of managing higher military education have been explored, including the structural organization of the system of higher military education and the functional responsibilities of managers in institutions of higher military education. The possibilities of using the elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine, which include legislative, procedural and content aspects of the problem consideration, are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського