Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (62)Реферативна база даних (1102)Книжкові видання та компакт-диски (806)Журнали та продовжувані видання (57)
Пошуковий запит: (<.>A=МАМА$<.>+<.>A=НИКОЛА$<.>+<.>A=СТЕПАНОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Мамалуй М.А. 
Атомна динаміка одновимірних коливальних систем, що мають точний розв'язок, з дефектами: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.02 / М.А. Мамалуй ; НАН України. Фіз.-техн. ін-т низ. температур ім. Б.І.Вєркіна. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

В дисертаційній роботі досліджується атомна динаміка неідеальних одновимірних моделей, що мають точний розв'язок. Сформульовано критерій можливості одержання точного розв'язку спектральної задачі. Згідно цього критерію, за допомогою методу BJD-матриць спектральні густини коливань будь-якого атома лінійного ланцюжка з періодичним розміщенням атомів, який містить дефектні кластери, можуть бути одержані в точній аналітичній формі. Для конкретних одновимірних систем з локальними дефектами, які відповідають визначеному класу моделей, що мають точний розв'язок, вивчено умови локалізації та характеристики локалізованих коливань з частотами як в зоні неперервного спектра, так і за її межами. Для ряду тривимірних систем показано наявність квазіодновимірної поведінки характеристик локалізованих коливань та обгрунтовано можливість застосування для їхнього наближеного опису точних результатів, отриманих в рамках одновимірних моделей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В371.33,022

Рубрики:

      
2.

Мамалюк О.А. 
Економічний механізм раціонального використання та охорони земельних ресурсів аграрних підприємств: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / О.А. Мамалюк ; Миколаїв. держ. аграр. ун-т. — Миколаїв, 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено результати теоретичних і практичних досліджень формування та розвитку економічного механізму раціонального використання й охорони земельних ресурсів підприємств аграрного сектору. Проведено екологічне оцінювання стану даних ресурсів, а також аналіз ефективності використання земель сільськогосподарського призначення. Оцінено економічний механізм землекористування в аграрному секторі. Обгрунтовано основні напрями вдосконалення економічного механізму раціонального використання й охорони земельних ресурсів. Розроблено систему економічних регуляторів стимулювання природоохоронної діяльності в землекористувані даного сектору. Визначено напрями вдосконалення фінансового регулювання використання й охорони земель сільськогосподарського призначення у процесі ринкового обороту. Запропоновано методику визначення оптимального розміру орендної плати. Обгрунтовано систему ринкових механізмів екологічного регулювання сільськогосподарського землекористування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-511.2 +
Шифр НБУВ: РА364570

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Николайчук М.Я. 
Методи та прилади контролю переміщень на основі безконтактних перетворювачів фаза-код: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.13 / М.Я. Николайчук ; Івано-Франків. держ. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 1999. — 19 с. — укp.

Розроблені теоретична база та методи побудови засобів контролю на основі безконтактних перетворювачів кутових переміщень (ПКП), обгрунтовано вибір та розроблено методи розширення діапазону вимірювання, а також підвищення точності ПКП. Розроблені структурні методи розширення функціональних можливостей ПКП. Запропоновано багатообертові перетворювачі кутових переміщень (БПКП) на основі грубої і точної шкал. Розроблена методика повірки та проаналізовані похибки ПКП, дані рекомендації щодо їх усунення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З965-044.382

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
4.

Маматкулов А.М. 
Полегшені шлаколужні тампонажні розчини: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.05 / А.М. Маматкулов ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2000. — 17 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И131.043.01
Шифр НБУВ: РА308283 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Мамалуй О.О. 
Правове регулювання загальнодержавних зборів в Україні: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.О. Мамалуй ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено правову природу та специфіку сплати загальнодержавних зборів, запроваджених на території України. Визначено сутність, поняття й особливості правового регулювання загальнодержавних зборів в Україні як вагомого джерела поповнення державного та місцевого бюджетів. Наведено класифікацію загальнодержавних зборів відповідно до мети їх сплати і цілей, на які спрямовуються відповідні кошти. Досліджено правові механізми й особливості трьох груп загальнодержавних зборів - соціальних, природоресурсних і зборів компенсаційного характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА362154

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
6.

Мамаєв В. В. 
Розвиток наукових основ оцінки пожежної небезпеки вугільних шахт: автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 21.06.02 / В. В. Мамаєв ; Держ. Макіїв. НДІ з безпеки робіт у гірн. пром-сті (МакНДІ). — Макіївка, 2011. — 36 с.: табл., рис. — укp.

Розкрито механізм формування причинно-наслідкових зв'язків процесу виникнення пожежі в шахті, який полягає у сукупному впливі чинників гірничо-геологічного, гірничотехнічного та соціально-економічного характеру на ризик пожежі. Розроблено методологію оцінювання за допомогою кількісних показників ризику підземної пожежі, обгрунтовано заходи щодо мінімізації її наслідків. Встановлено кількісні зв'язки ризику підземної пожежі від її небезпечних чинників у визначеному місці об'єкта протягом певного часу, на підставі яких визначається пожежна небезпека об'єкта з урахуванням особливостей розвитку підземної пожежі, утворення зон загазування, умов пересування гірників у виробках під час аварії. Встановлено залежності кількісного критерію пожежної безпеки (імовірності виникнення пожежі) гірничошахтного обладнання від умов ведення гірничих робіт, що уточнено наявністю горючого середовища та можливістю утворення джерел запалювання за досягнутого рівня пожежної безпеки об'єкта. Розкрито характер впливу основних показників пожежної небезпеки робочих рідин на загальний рівень пожежної безпеки підземного об'єкта, обумовлений займистістю робочих рідин під час розпилення під високим тиском і здатністю до поширення горіння в суміші з вугільним пилом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И31-4 н68
Шифр НБУВ: РА385726 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Николаєва В.І. 
Соціально-педагогічна реабілітація підлітків із сімей груп ризику в центрах соціальних служб сім'ї, дітей та молоді: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / В.І. Николаєва ; Луган. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу наукових досліджень розглянуто теоретичні та практичні аспекти реабілітації підлітків із сімей груп ризику в центрах соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (ЦСССДМ), розкрито сутність понять "сім'я групи ризику", "реабілітація", "соціальна реабілітація", "соціально-педагогічна реабілітація", подано їх змістову характеристику. Уперше науково розроблено, обгрунтовано та впроваджено структурно-функціональну модель соціально-педагогічної реабілітації підлітків із сімей груп ризику в діяльність ЦСССДМ на основі комплексної реабілітаційної програми. Запропоновану модель експерментально перевірено на базі міських і районного ЦСССДМ й доведено її ефективність у розв'язанні проблем підлітків із сімей груп ризику.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + С5*148:Ч30 +
Шифр НБУВ: РА367195

Рубрики:

      
8.

Мамаєв С.Г. 
Структурування та формалізація даних наукового опису об'єкту художньої культури: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / С.Г. Мамаєв ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 14 с. — укp.

Наведено основні критерії класифікації музейних збірок, обгрунтовано її загальну схему. Розглянуто поняття структурного аналізу та програмування, зокрема, бази даних, реляційної таблиці, індикатора, селекції. Проаналізовано межі формалізації для інформації естетичного характеру, визначено оптимальні формули кодування даних, розроблено загальні алгоритми доступу до складових частин інформаційної бази. На підставі історії опису художніх творів визначено діапазон змісту кожної одиниці реквізиту. Розроблено орієнтовну схему видової та жанрової класифікації творів. Викладено засоби збереження актуальності інформаційної бази на тривалий період часу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ101.13в6
Шифр НБУВ: РА317810 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Маматова Т. В. 
Теоретико-методологічні засади реалізації функції державного контролю як публічної послуги: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.02 / Т. В. Маматова ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 36 с. — укp.

Розкрито сутність державного контролю як публічної послуги, що надається неявно вираженому споживачеві, подано теоретико-методологічне обгрунтування механізмів реалізації функції державного контролю на засадах сучасних моделей якості діяльності. Наведено методологічні засади механізмів переходу до управління на основі покращання якості в органах державного контролю за умов змін підходів до управління та регулювання їх діяльності та формування нової проектно- та клієнт-орієнтованої організаційної культури. Розглянуто системний комплекс базових концептуальних і науково-теоретичних засад реалізації функції державного контролю як публічної послуги у вигляді адаптованих принципів всеохоплювального управління на основі якості для органів державного контролю, концептуальної моделі механізму реалізації функції державного контролю як публічної послуги, моделі адаптації системи технічного регулювання України до міжнародних вимог, моделі оцінювання якості діяльності органів державного контролю. Розроблено тезаурусну базу гармонізації національних стандартів у сфері контрольної діяльності з міжнародними й європейськими нормами й усталеними практиками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)071 в + Х819(4УКР)011 в
Шифр НБУВ: РА376627 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Мамай Л. М. 
Точність та обчислювальна складність наближеного розв'язування нелінійних функціональних рівнянь: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.05.02 / Л. М. Мамай ; Інститут кібернетики ім. В.М.Глушкова ; НАН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.72,0 + В161.72,0 + В161.72,0
Шифр НБУВ: РА369357 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Николайчук Л.М. 
Цивільно-правові договори як підстави виникнення права приватної власності громадян: Автореф. дис... юрид. наук: 12.00.03 / Л.М. Николайчук ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексний теоретичний аналіз правового регулювання договірних відносин щодо набуття громадянами права приватної власності. Уперше досліджено місце та роль цивільно-правового договору серед підстав виникнення зазначеного права. З'ясовано систему цивільно-правових договорів, за якими громадяни набувають право приватної власності, а також визначено особливості застосування загальних вимог щодо дійсності правочинів до договорів стосовно переходу даного права. Висвітлено питання визначення моменту виникнення права приватної власності у громадянина-набувача майна за договором. Розглянуто питання повернення майна у разі визнання договору недійсним або неускладненим, а також за умов розірвання договору. Розкрито особливості виникнення права приватної власності за окремими видами цивільно-правових договорів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)110.4 +
Шифр НБУВ: РА333282

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Сидор А. І. 
Методи та процесори розпізнавання багатомірних образів у Хеммінговому просторі / А. І. Сидор. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено розробці методів та процесорів розпізнавання багатомірних образів у Хеммінговому просторі. Розроблений метод оцінки Хеммінгової віддалі на основі Евклідової відстані та аналітики різних взаємокореляційних функцій. Розроблено метод опрацювання сигналів двовимірного Хеммінгового простору на основі перетворень модульної арифметики теоретико-числового базису Крестенсона. Метод визначення Хеммінгової віддалі між характеристиками образів представленого кодами унітарного ТЧБ та метод визначення Хеммінгової віддалі між аналоговими сигналами. Удосконалено метод визначення Хеммінгової віддалі образів з різною кількістю параметрів. Здійснений аналіз кодування та визначення Хеммінгової віддалі для реалізації розпізнавання дорожніх знаків різних категорій. Розроблені структури та алгоритми роботи удосконалених спецпроцесорів оцінки Хеммінгової віддалі між сигналами та здійснена мікроелектронна реалізація їх компонентів на ПЛІС. Розроблений швидкодіючий спецпроцесор визначення Хеммінгової віддалі між оцифрованими сигналами у теоретико-числовому базисі Хаара-Крестенсона, який у порівняні з відомими пристроями характеризується підвищеною на 2-3 порядки швидкодією.^UThe dissertation is devoted to the development of methods and processors for the recognition of multidimensional images in the Hemming space. The mathematical bases and prospects of development of theoretical foundations of image recognition methods in the Hemming space are described. Research of structural solutions of existing devices of correlation processing of signals as components of special processors for the recognition of multidimensional images. The method of estimating the Hemingway distance on the basis of the Euclidean distance and analyzes of various interrelation functions is developed. The method of processing signals of a two-dimensional Hemming space on the basis of transformations of the modular arithmetic of the Crescent's theoretic-numeric basis is developed. The method of determining the Hemming distance of images with different number of parameters is improved. The analysis of coding and definition of Hemingway distance for implementation of recognition of road signs of different categories is carried out. The developed structures and algorithms of the work of advanced special processors for estimating the Heming distance between the signals and implemented the microelectronic implementation of their components on the FPGA. The developed high-speed special processor for determining the Heming distance between the digitized signals in the theoretical-numerical basis of Haar-Krestenson, which, compared with known devices, is characterized by an increase of 2-3 orders of magnitude.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Люра О. П. 
Методи та спецпроцесори розпізнавання накидів та коротких замикань у високовольтних електромережах / О. П. Люра. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено розробці методів та спецпроцесорів розпізнавання накидів та коротких замикань у високовольтних електромережах та підвищенню ефективності їх релейного захисту. Проведено дослідження характеристик ідентифікації збурень у високовольтних електромережах. Досліджені функції та інформаційні характеристики існуючих комп'ютеризованих систем моніторингу режимних параметрів та станів обладнання високовольтних електричних підстанцій. Вперше розроблені двополярна та однополярна моделі накиду та короткого замикання у вигляді решітчастих функцій цифрових відліків фазних струмів. Показано, що однополярна модульна дискретна модель накиду дозволяє у 2 рази підвищити швидкодію ідентифікації типу збурення на інтервалі одного періоду промислової частоти. Удосконалено метод рандомізованого опрацювання гармонічних сигналів шляхом застосування розширеної M-послідовності, що дозволило у 2 рази підвищити порогове значення центрального пелюстка функції автокореляції та покращити інформативність діагностування збурень у високовольтних електромережах. Удосконалена структура базаторозрядного регістра зсуву компонента цифрового корелятора шляхом застосування міжбазисних перетворень унітарного коду та коду базису Радемахера, що дозволило у 15 разів зменшити його апаратну складність без втрати швидкодії, вдосконалена структура інтегруючого квадратора пристрою релейного захисту. Розроблені мікроелектронні компоненти пристрою релейного захисту реалізовані на ПЛІС, які у порівнянні з відомими, дозволили зменшити у 18 разів апаратну складність та, при застосуванні k-розрядного АЦП для кодування фазних струмів, підвищити швидкодію.^UThe dissertation is devoted to the development of methods and special processors for the recognition of charges and short circuits in high voltage electric networks and to increase the efficiency of their relay protection. The research of characteristics of perturbation identification in high voltage electric networks is carried out. The functions and information characteristics of existing computerized monitoring systems of the regime parameters and equipment state of high-voltage electrical substations are investigated. For the first time, bipolar and unipolar models of overturning and short-circuit in the form of lattice functions of digital counts of phase currents have been developed. It isshown that the unipolar modular discrete model of the projection can increase the speed of identification of the type of perturbation in the interval of one period of industrial frequency in 2 times. The method of randomized processing of harmonic signals was improved by the use of an expanded M-sequence, which allowed to increase the threshold value of the central lobe autocorrelation function in 2 times and to improve the informativeness of the diagnostics of perturbations in high-voltage power grids. An improved structure of the base-digit shift register of the component of the digital correlator through the application of inter-baseline transformations of the unitary code and the code of the basis of Rademacher, which allowed to reduce its hardware complexity by 15 times without loss of speed, and the structure of the integrating quadrant of the relay protection device is improved. The developed microelectronic components of the relay protection devices are implemented on the FPGA, which, in comparison with the known ones, allowed to reduce the hardware complexity by 18 times and, with the use of a k-bit ADC for phase currents, increase the speed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Бортнік О. В. 
Управління на основі моделей якості в місцевому самоврядуванні в Україні / О. В. Бортнік. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі розроблено комплекс концептуальних положень та методико-технологічного забезпечення, системне поєднання яких забезпечує упровадження управління на основі моделей якості в місцевому самоврядуванні в Україні на основі вибору компонентів інтегрованої системи управління органу місцевого самоврядування, релевантних його рівню досконалості у сфері якості, унаслідок чого забезпечується прогрес у досягненні Цілей сталого розвитку та зростає спроможність відповідних громад та територій у вимірах сталість, стійкість/пристосовність та розумність. Розроблено процесну модель безупинного вдосконалення процесів і результатів діяльності органу місцевого самоврядування в Україні, яка поєднує цикл безупинного вдосконалення результатів досягнення цілей розвитку стратегічного рівня із процесним (тактичним) рівнем управління, базуючись на циклі PDCA, та обумовлює в залежності від рівня досконалості органу місцевого самоврядування у сфері якості вибір інструментів для визначення та аналізування показників діяльності. Запропоновано механізм адаптування кращих міжнародних практик у сфері якості та організаційної досконалості в місцевому самоврядуванні в Україні, а також модель знань у сфері якості, яка передбачає поступове опанування чотирьох компонентів сфери знань для п'яти категорій персоналу залежно від наявного рівня досконалості органу місцевого самоврядування у сфері якості.^UIn the thesis a set of conceptual provisions and methods and technological support have been developed, the system combination of which ensures the implementation of management by quality models in local government in Ukraine based on the selection of the local government authority integrated management system's components relevant to its level of quality excellence, resulting in progress towards the Sustainable Development Goals and increasing the capacity of relevant communities and territories to measure sustainability, resilient and smartness. According to the results of the study of the stages of formation and trends of management by quality models in the public sphere, the periodization of the development of «science of quality» in relation to the stages of quality models' development, international quality standardization and UN Sustainable Development Goals was further developed. The first three phases include: 40-50 years of XX century – creating a foundation; 60's - early 70's of the twentieth century – creation and development of methods, techniques and technologies of high complexity to achieve quality; late 70's - 80's of the twentieth century – formation of modern theory of quality; recognition of the need for lean thinking and production, partnership (90s of the twentieth century); prioritization of agility in the context of globalization (2000-2010); innovative integration and digitalization (2011 - present).A process model of local government processes and results' continual improvement in Ukraine has been developed, which combines a cycle of continual improvement of achieving strategic development goals' results with a process (tactical) level of management, based on the PDCA cycle, and determines depending on the local government authority's level of quality excellence the tools for determining and analysing performance indicators' selection. The process model based on the ISO/FDIS 10014 and imply implementing four level of excellence: I – base: ISO 18091, ISO 31000 series; II – intermediate: ISO 9004 and others; III – professional (upper-intermediate) – CAF, Lean; IV – advanced: ISO series 37100, Agile. Received its further development the periodization of the CAF model phases' formation with the definition of its structure key features and content in the phases of perfection IV (CAF 2013: use of the model is considered as an effective approach to public administration reforms and as a system of administrative capacity) and V (CAF 2020: special attention) dedicated to digitalization, agility, sustainability, diversity and innovation). Recommendations for local governments on self-assessment based on the CAF 2020 model have been developed. The priority of CAF application by local governments in Ukraine through the implementation of self-assessment mini-projects with the assistance of international technical assistance programs and projects, promotion of benchmarking and international experience exchange in this field as a basis for personnel motivation, improving the public services' quality at the local level in the long run.Proposed a mechanism for adapting best international practices in the field of quality and organizational excellence in local government in Ukraine, as well as a knowledge model in the field of quality, which provides a gradual mastery of four components of knowledge «Ethics and values», «Quality models and self-assessment», «Methods and tools for improvement», «Integration of management systems» for five categories of personnel depending on the local government authority's level of quality excellence.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Андрієнко А. О. 
Упровадження концепції «Smart City» в управління великими містами України / А. О. Андрієнко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є завершеною науково-дослідною роботою, в якій наведено розв’язання актуального наукового завдання – обґрунтування комплексу концептуальних положень щодо упровадження концепції «Smart City» в управління великими містами України, а також розроблення методико-технологічного забезпечення відповідних процесів та їх безупинного вдосконалення.За результатами дослідження теоретичних основ розвитку концепції «Smart City» як інноваційного підходу до місцевого управління за критеріальним підходом, згідно з яким, розвиток узагальнено має відповідати таким критеріям, як самокерованість, мотивованість, адаптивність, ресурсозбережність та технологічність, запропоноване авторське визначення поняття «smart city» («смарт сіті», «smart сіті», «розумне місто»), яке розглядається як комплексна та багатофакторна муніципальна система, що вміщує інституційну, соціальну, економічну, екологічну, технологічну складову, ефективна взаємоузгоджена та інтегрована робота яких забезпечує сталий розвиток міста, підвищення комфортності та надання якісних послуг. Акцентовано на тому, що формування методичних засад розвитку великих міст та його стимулювання залежить від розуміння органами місцевого самоврядування (міська рада) глибинної комплексності та системної етапності цього процесу.Визначено, що управлінський підхід до розгляду розумного міста як суспільного простору, обмеженого географічними межами міста, полягає у вивченні умов функціонування міської економічної системи, формуванні сприятливого підприємницького й інвестиційного клімату, становленню бренду міста та створення його позитивного іміджу, посилення впізнаваності на інших ринках, використанню особливостей розвитку місцевих ринків товарів і послуг, капіталу, праці, інформації, знань і технологій. За цих вихідних положень, місто розглянуто як форму територіальної організації суспільної активності сил з характерними їй особливостями взаємин між суб’єктами суспільних відносин, інфраструктурою та умовами ведення господарської діяльності (традиції, цінності, орієнтири).Комплексний аналіз стану наукового опрацювання проблеми розвитку «smart city» засвідчив, що smart-управління часто ототожнюється з е-врядуванням, яке враховує досвід галузевого управління і орієнтується на системність і комплексність рішень. Встановлено, що для ефективного розвитку розумного міста у повоєнний період необхідним є: забезпечення відповідного нормативно-правового поля на рівні держави; створення загальних та локальних умов соціальної, економічної, екологічної, продовольчої безпеки; розвиток громадянських ініціатив і соціальної відповідальності; формування економічного базису позитивних структурних зрушень в міській інституційно-соціо-еколого-економічній системі.Проаналізовано розвиток електронного урядування як інноваційного підходу до вирішення проблем smart-управління містом, зокрема, на прикладі Дніпровської міської ради. Визначено, що, враховуючи досвід використання інформаційно-комунікаційних технологій та відлагоджені механізми дистанційної роботи, електронне управління можна розуміти як досягнення якісного рівня здійснення управлінських задач засобами ІКТ, які сприяють розумному, добре організованому, швидкому, зручному та прозорому процесу вироблення політики з наданням інформації та практичних рішень для громадян в цілому, і в тому числі виконання управлінських завдань під час кризового періоду, наприклад, епідеміологічної ситуації з пандемією COVID-19, а потім – війни.^UThe thesis is a scientific paper that provides a solution to the relevant scientific problem – substantiation of a complex of conceptual provisions and practical proposals for ensuring the development of a smart city based on the use of innovative management instruments in local self-governance in Ukraine, as well as the development of theoretical and methodological support for relevant processes and their continuous improvement and development.According to the results of the study of the theoretical foundations of the development of the «Smart City» concept as an innovative approach to local management, the development should generally meet such criteria as self-organizing, motivation, adaptability, resource conservation, and technology orientation. An author proposes a definition of the “smart city” concept, which is considered a complex and multifactorial municipal system, containing institutional, social, economic, ecological, and technological components, the effective coordinated and integrated work of which ensures the sustainable development of the city, increasing comfort and providing quality services. Emphasis is placed on the fact that the formation of methodological foundations for the development of big cities and its stimulation depends on the understanding by local self-government bodies (city council) of the deep complexity and systemic stages of this process.It was determined that the managerial approach to considering a smart city as a public space limited by the geographical boundaries of the city consists in studying the conditions of functioning of the city's economic system, forming a favorable business and investment climate, establishing the city's brand and creating its positive image, strengthening recognition in other markets, using peculiarities of development of local markets of goods and services, capital, labor, information, knowledge, and technologies. Based on these initial provisions, the city is considered as a form of territorial organization of social activity of actors with its characteristic features of relationships between subjects of social relations, infrastructure, and conditions of economic activity (traditions, values, reference points).A comprehensive analysis of the state of scientific development of the problem of the creation of the «smart city» proved that smart management is often equated with e-governance, which takes into account the experience of industrial management and focuses on the system and complexity of solutions. It was proved that for the effective development of a smart city in the post-war period, it is necessary to: ensure the appropriate regulatory and legal framework at the state level; create general and local conditions of social, economic, and ecological security; develop civic initiatives and enhance social responsibility; form an economic basis of positive structural changes in the urban institutional-socio-ecological-economic system.The state of development of smart e-governance as an innovative approach to solving the problems of «smart» city management is analysed using the example of the Dnipro City Council. It was determined that taking into account the experience of using ICT and the improved mechanisms of remote work, e-governance can be understood as achieving a clear level of implementation of management tasks through ICT, which contributes to a smart, well-organized, fast, convenient, and transparent policy-making process with the provision of information and practical solutions for citizens in general, including the performance of management tasks during a crisis period, for example, the epidemiological situation with the COVID-19 pandemic, and then – the war.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Ігнат О. В. 
Розвиток управлінського інструментарію підтримки співробітництва територіальних громад в умовах децентралізації.: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / О. В. Ігнат. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є завершеною науково-дослідною роботою, в якій наведенорозв’язання актуального наукового завдання – обґрунтування комплексуконцептуальних положень щодо розвитку управлінського інструментаріюпідтримки співробітництва територіальних громад в умовах децентралізації, атакож розроблення методико-технологічного забезпечення відповіднихпроцесів та їх безупинного вдосконалення.За результатами дослідження методологічних засад співробітництватериторіальних громад у контексті забезпечення стійкості і сталого розвиткувизначено, що міжмуніципальне співробітництво є одним з найпоширенішихявищ у сучасних демократіях, у Європейському Союзі одним із основнихзавдань регіональної політики є забезпечення сталого розвитку територій ігромад, а також зменшення диспропорцій щодо рівня соціально-економічногорозвитку міських та прилеглих сільських громад. Акцентовано на тому, щоодним з провідних механізмів реалізації цього надскладного завдання є самеміжмуніципальне співробітництво, яке сприяє прогресу у досягненні Цілейсталого розвитку на рівні відповідно території чи громади, а такожзабезпеченню надання якісних публічних послуг в умовах долання глобальнихвикликів та загроз, а також постійного зростання потреб населення тамісцевого бізнесу.Дослідження сучасних викликів і тенденцій розвитку співробітництватериторіальних громад в Україні дозволило констатувати, що темпи розвиткуспівробітництва громад в Україні є достатньо повільними, не можна вважатидостатнім рівень розвиненості співробітництва територіальних громад вУкраїні, а потенціал упровадження управлінського інструментарію підтримкиспівробітництва територіальних громад використовується не повною мірою.Отже, актуальність дисертаційної роботи зумовлена наявністю протиріччя міжнагальною розвитку управлінського інструментарію підтримкиспівробітництва територіальних громад в умовах поточного етапу реформидецентралізації, правового режиму воєнного стану та під час повоєнноговідновлення України і недостатністю концептуального та методичногозабезпечення цих процесів.^UBased on the results of the study of the methodological foundations ofcooperation of territorial communities in the context of ensuring resilience andsustainable development, it is determined that inter-municipal cooperation is one ofthe most common phenomena in modern democracies, and in the European Unionone of the main tasks of regional policy is to ensure sustainable development ofterritories and communities, as well as to reduce disparities in the level of socioeconomic development of urban and adjacent rural communities. It is emphasisedthat one of the leading mechanisms for implementing this extremely complex taskis inter-municipal cooperation, which contributes to progress in achieving theSustainable Development Goals at the level of a territory or community, as well asto ensuring the provision of quality public services in the context of overcomingglobal challenges and threats, as well as the constant growth of the needs of thepopulation and local businesses.A detailed study of the current challenges and trends in the development ofcooperation of territorial communities in Ukraine has made it possible to state thatthe pace of development of community cooperation in Ukraine is rather slow, thelevel of development of cooperation of territorial communities in Ukraine cannot beconsidered sufficient, and the potential for implementing management tools tosupport cooperation of territorial communities is not fully used. Thus, the relevanceof the thesis is due to the contradiction between the urgent development ofmanagerial tools to support cooperation of territorial communities in the currentstage of decentralisation reform, the legal regime of martial law and during the postwar recovery of Ukraine and the lack of conceptual and methodological support forthese processes.A comprehensive analysis of the current state of scientific research on theproblem of inter-municipal cooperation development based on the study of asignificant scientific contribution of foreign and domestic scholars, as well asguidelines of international organisations, allowed the author to formulate theauthor's (refined) definition of the concept of «tools to support cooperation ofterritorial communities» as a set of management tools, the application of which inthe field of cooperation of territorial communities will help ensure success in thedimensions of trust building, the ability to choose a rational form of cooperation,create new value for the participating communities and the territory, satisfy theparticipants of cooperation, obtain positive effects and consequences that willcontribute to progress in achieving the Sustainable Development Goals.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Сорока М. А. 
Розвиток територіальних громад на основі регіональної смарт-спеціалізації: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / М. А. Сорока. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є завершеною науково-дослідною роботою, в якій наведено розв’язання актуального наукового завдання – наукове обґрунтування комплексу концептуальних положень щодо розвитку територіальних громад на основі регіональної смарт-спеціалізації в Україні, а також розроблення методико-технологічного забезпечення відповідних процесів у контексті забезпечення прогресу у досягненні Цілей сталого розвитку 2023.Здійснено комплексний аналіз витоків та перспектив для України впровадження підходу смарт-спеціалізація в стратегії розвитку на регіональному та місцевому рівні, вивчено роль смарт-спеціалізації як інтегративної стратегії у сфері інноваційного розвитку регіонів, проаналізовано програми розвитку запровадженні в ЄС з метою використання досвіду для підготовки проєктів розвитку регіонів України. За результатами аналізування виявлено, що на сучасному етапі розвитку нашої держави на регіональному та місцевому рівнях активізуються процеси забезпечення сталого розвитку, підвищення ефективності управління інноваційними процесами, створення сприятливого середовищадля інноваційної діяльності, підвищення рівня інноваційної та інвестиційної активності. Результативність та ефективність зазначених процесів може бути підвищена, якщо не менше ніж одна стратегічна ціль стратегії регіонального/місцевого розвитку буде визначена на засадах смарт?спеціалізації, яка зумовлює конкурентоздатність даної території.Акцентовано на тому, що стратегії регіонального та місцевого розвитку, що розроблені на основі смарт-спеціалізації, є потужним інструментом, який допомагає перевести пріоритети політики, що вироблена на рівні наднаціональних об’єднань та національному рівні, на регіональний та місцевий рівень, створюючи зв’язки в межах більш широких інноваційних екосистем та заохочуючи соціальні інновації. Вони сприяють підвищенню конкурентоспроможності та стійкості економіки території, а також забезпеченню генерування ресурсів, що необхідні для забезпечення переваг інноваційного розвитку. Схарактеризовано апробовані практики Європейського Союзу, а також практики територій-учасниць пілотного проекту в Україні (Харківська, Одеська та Запорізька області), які вже накопичили досвід використання підходу смарт-спеціалізації. На початкових етапах становлення ця концепція за своєю сутністю була галузевою. З часом вона була адаптована до регіонального контексту та почала застосовуватись як інструмент вироблення політики, що спирається на знання, можливості, особливості регіону та ключових «гравців», між якими здійснюється трансфер знань.^UA comprehensive analysis of the origins and prospects for Ukraine of the implementation of the smart specialization approach in the development strategy at the regional and local level was carried out, the role of smart specialization as an integrative strategy in the field of innovative development of regions, development programs introduced in the EU were analyzed in order to use experience for the preparation of development projects regions of Ukraine.According to the results of the analysis, it was found that at the current stage of development of our state at the regional and local levels the processes of ensuring sustainable development are being intensified, increasing the efficiency of management of innovative processes, creation of a favorable environment for innovative activity, increasing the level of innovation and investment activity. The efficiency and effectiveness of these processes can be improved, if at least one strategic goal of the regional/local development strategy is defined on the basis of smart specialization, that determines the competitiveness of a given territory.Emphasis is placed on the fact that the regional and local development strategies, that designed by on the basis of smart specialization, is a powerful tool that helps to shift the policy priorities, which is produced at the level of supranational associations and at the national level, at the regional and local level, at regional and local levels, creating connections within wider innovation ecosystems and encouraging social innovation. They contribute to increasing the competitiveness and stability of the territory's economy, as well as ensuring the generation of resources necessary to ensure the benefits of innovative development.The proven practices of the European Union are characterized, as well as the practices of the territories participating in the pilot project in Ukraine (Kharkiv, Odesa, and Zaporizhzhia regions), which have already accumulated experience in using the smart specialization approach. In its early stages, this concept was inherently sectoral. Over time, it was adapted to the regional context and began to be used as a policy-making tool based on the knowledge, capabilities, characteristics of the region and key "players" between which knowledge transfer is created.It is noted that already in 2019, the number of pilot regions developing S3 in Ukraine grew to 12, and in the regional development strategies for 2021-2027, specific areas of economic activity were defined for the first time, which in most cases coincide with the analysis of data from EU experts on S3. However, it was found that no area has developed S3 priorities. The processes of developing these strategies and the resulting products testify to the lack of understanding of the methodology of European smart specialization, the lack of relevant skills among public officials at all levels, the lack of involvement of business and public representatives, the unwillingness of the scientific and academic community to provide methodological and scientific support for smart specialization processes


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського