Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (165)Книжкові видання та компакт-диски (164)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>A=ЛЯНН$<.>+<.>A=ЮРІЙ$<.>+<.>A=ОЛЕГОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Юрійчук Л.М. 
Ендопротезування кульшового суглоба у хворих похилого та старечого віку з через- та міжвертлюговими переломами стегнової кістки: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.21 / Л.М. Юрійчук ; Ін-т травматології та ортопедії АМН України. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Досліджено питання щодо покращання результатів лікування хворих похилого та старечого віку з через- та міжвертлюговими переломами стегнової кістки (СК) з урахуванням диференційованого підходу до вибору способу оперативного лікування й удосконалення методики ендопротезування кульшового суглоба (КС). Вивчено міцність фіксації за нестабільних переломів вертлюгової ділянки (ВД) СК кутовою пластиною, фіксатором DHS, цементним ендопротезом КС. Проведено біомеханічне обгрунтування вибору методу фіксації нестабільного перелому ВД СК у пацієнтів даного віку на базі стендових натурних вибробувань. Багатофакторний кореляційний аналіз лікування показав переваги застосування тотального цементного ендопротезування у хворих похилого та старечого віку з через- та міжвертлюговими переломами СК за складних багатовідлапкових переломів, з ознаками остеоартрозу й остеопорозу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.198.53-92 + Р458.285,1-92 +
Шифр НБУВ: РА367803

Рубрики:

      
2.

Юрій І. А. 
Інститут градоначальництва в системі державної влади на півдні Російської імперії (XIX - початок XX ст.): автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / І. А. Юрій ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Сформульовано поняття градоначальництва як правового інституту, охарактеризовано місце та роль градоначальника в системі державного управління Російської імперії. Досліджено соціально-політичні чинники утворення градоначальств, організаційно-правові засади функціонування градоначальників. Проаналізовано специфіку компетенції градоначальника у її видозмінах протягом XIX - початку XX ст., відображено характер його взаємовідносин із центральними органами влади, інститутом генерал-губернатора, органами місцевого самоврядування, законодавчі ініціативи градоначальників, особливості функціонування градоначальництва в Одеському, Таганрозькому, Феодосійському, Керч-Єнікальському, Ізмаїльському, Севастопольському, Миколаївському, Ялтинському градоначальствах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)51/52-523.72 + Т3(4УКР7)5-5
Шифр НБУВ: РА373601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Юрій Р.Ф. 
Класифікація функційних рівнянь малої довжини на квазігрупових операціях: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.06 / Р.Ф. Юрій ; НАН України. Ін-т математики. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Вивчено властивості парастрофної рівносильності, а саме: знайдено ряд інваріантів, надано повну класифікацію квадратичних функційних рівнянь від n (n = 2, 3, 4) предметних змінних, виділено представників кожного з класів, знайдено множини розв'язків кожного з цих рівнянь. Це доводить існування двох класів за n = 2, чотирьох класів за n = 3 і 17-ти класів у разі n = 4. Доведено, що кожне квадратичне парастрофно нескоротне функційне рівняння від п'яти предметних змінних парастрофно рівносильне принаймні одному з чотирьох наведених функційних рівнянь, які не попадають в один клас за парастрофною рівносильністю. Показано існування функційних рівнянь, які не є квадратичними, але серед компонентів розв'язку обов'язково мають ізотопи груп, знайдено всі розв'язки вказаного рівняння. Установлено критерій існування нетривіальних квазігрупових рівнянь на множині квазігрупових операцій. Знайдено повну класифікацію загальних не обов'язково квадратичних функційних рівнянь малої довжини на квазігрупових операціях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В152.39,0 + В161.922,0 +
Шифр НБУВ: РА343930

Рубрики:

      
4.

Юрій Е.О. 
Методичне забезпечення стратегічного планування та фінансових можливостей реалізації стратегії: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Е.О. Юрій ; Нац. ун-т харч. технологій. — К., 2006. — 23 с. — укp.

Наведено визначення стратегічного планування як процесу формування загальних цілей організації та відповідних йому функціональних стратегічних цілей, розроблених з урахуванням ресурсних можливостей підприємства та спрямованих на ефективну реалізацію загальних цілей. Встановлено, що стратегічними цілями підприємств харчової промисловості за умов невизначеності зовнішнього середовища є концентрування на привабливих ринках, збільшення ринкового сегмента й утримання існуючих ринкових позицій. Обгрунтовано, що фінансові цілі є основними функціональними стратегічними цілями, досягнення яких можна забезпечити шляхом дотримання необхідних параметрів фінансового стану підприємства, який визначається групою фінансових показників. На підставі поєднання концепції часових горизонтів з методикою фінансового планування під час розробки стратегій розвитку визначено стратегічні цілі, які б забезпечили стабільні тенденції розвитку підприємства в поточному, середньо- та довгостроковому періодах. За результатами одержаних значень фінансових показників у межах різних часових періодів фінансовий стан підприємства охарактеризовано як стійкий, постійний або кризовий. Розроблено заходи щодо покращання існуючого стану підприємства, які доцільно здійснювати за допомогою концентрації горизонтів росту. З урахуванням запропонованих розробок стратегічне планування розглянуто як п'ятирівневу процедуру, яка базується на виконанні наступних етапів: аналізу існуючого стану підприємства, визначення його потенціалу, обгрунтування можливих напрямів стратегічного розвитку, планування реалізації стратегії, її впровадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.71-230.3 + У9(4УКР)306.71-93 +
Шифр НБУВ: РА348354

Географічні рубрики:

      
5.

Юрійчук Ю.А. 
Національний фактор у суспільно-політичному розвитку Чехії та Словаччини (1989 - середина 1990-х рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Ю.А. Юрійчук ; Чернів. держ. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано процес становлення і розвитку чеського та словацького національних рухів, діяльність груп та партій, що представляють національні меншини. Розкрито основні тенденції розвитку Чехо-Словаччини у зазначений період, а також висвітлено процес становлення незалежних держав Чехії та Словаччини. Значну увагу приділено національній політиці урядів даних країн та становищу національних меншин у них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Чех)64 + Т3(4Сло)64
Шифр НБУВ: РА310671 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Юрій Н.М. 
Політична соціалізація молоді в умовах трансформації суспільства: аналіз міжнародного і українського досвіду: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / Н.М. Юрій ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2002. — 16 с. — укp.

Проаналізовано західні та вітчизняні концепції політичної соціалізації. Розглянуто роль політичної соціалізації у процесі становлення незалежної української держави, формування політичної системи. Визначено статус молоді у політичному просторі українського суспільства, її роль як об'єкта та суб'єкта політичного впливу. Висвітлено пріоритетні напрямки діяльності молоді у громадських об'єднаннях та політичних партіях. Удосконалено компаративістський метод кращого розуміння національної специфіки процесу соціалізації. На підставі аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду молодіжної політики розглянуто шляхи розвитку молодіжної політики в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф016.5 +
Шифр НБУВ: РА321952

Рубрики:

      
7.

Лянна О.Л. 
Роль цистеїнових катепсинів у деградації білків при патологічних станах: автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.04 / О.Л. Лянна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Вивчено роль лізосомних цистеїнових катепсинів у деградації білків за канцерогенезу. Установлено, що у випадку пухлинної транформації тканин (нервової та ендокринної) відбуваються порушення функціонального стану лізосом, які мають прояв у збільшенні активності та змінах внутрішньоклітинної компартменталізації цистеїнових катепсинів B, L і H. Розроблено схему виділення та очищення термостабільних ендогенних білкових інгібіторів цистеїнових катепсинів з тканин головного мозку без новоутворень і гліобластоми людини. Установлено відмінності у фізико-хімічних властивостях інгібіторів, їх здатності пригнічувати активність цистеїнових катепсинів. Показано, що катепсини B, L і H гідролізують фібронектин, зокрема за присутності ендогенного інгібітору, та сприяють утворенню фрагментів у широкому діапазоні молекулярних мас. Досліджено фізико-хімічні властивості цистеїнових катепсинів, виділених і очищених з папілярної та фолікулярної карцином щитовидної залози (ЩЗ) людини. Установлено, що гідроліз тиреоглобуліну катепсинами змінюється за канцерогенезу ЩЗ. Показано можливість використання показника рівня активності цистеїнових катепсинів у плазмі крові хворих для моніторингу перебігу захворювання. З використанням експериментальної моделі післяопераційного соматогенного болю у щурів досліджено участь цистеїнових катепсинів у алгічній системі мозку. Установлено, що введення металотіонеїнів моделює ферментативну активність катепсинів. З урахуванням результатів дослідження зроблено висновок щодо можливості розгляду цистеїнових катепсинів як додаткових показників оцінки агресивності та спрямованості перебігу патологічних станів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.627.7-2 + Р569.452-2 +
Шифр НБУВ: РА354623

Рубрики:

      
8.

Юрійчук Н.Д. 
Система роботи над діловим мовленням на уроках української мови у 5 - 7 класах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Д. Юрійчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Висвітлено актуальну проблему збагачення мовлення учнів діловою лексикою. Викладено науково обгрунтовану й експериментально перевірену систему роботи над усним та писемним діловим мовленням на уроках української мови у 5 - 7 класах. Запропоновано програму експериментально-дослідного навчання ділового мовлення не тільки на уроках зв'язного мовлення, а й на уроках вивчення лексики, морфології, синтаксису. Упорядковано словник-мінімум ділової людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912.37
Шифр НБУВ: РА313984 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Бугаєнко Т. В. 
Формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури у процесі педагогічної практики / Т. В. Бугаєнко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури у педагогічних закладах вищої освіти.Предмет дослідження – педагогічні умови формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури у процесі педагогічної практики.У дисертації розкрито суть і конкретизовано структуру індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови, вдосконалено діагностичний інструментарій для дослідження сформованості індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури у процесі педагогічної практики. Спроектовано модель, розроблено та впроваджено в освітній процес підготовки майбутніх учителів фізичної культури методику формування їхнього індивідуального стилю професійної діяльності та навчально-методичне забезпечення означеного процесу.^UThe object of research is the professional training of future teachers of physical education in pedagogical institutions of higher education.The subject of research is the pedagogical conditions for the formation of an individual style of professional activity of future teachers of physical culture in the process of teaching.In the thesis the essence of the concept «an individual style of professional activity of teachers of physical culture» is substantiated as a stable integral personally-professional formation, which contains a complex of intellectual, motivational, mental qualities and conditioned by an individual-unique approach to the organization of sports and recreation, sport-mass, health and development process in educational institutions as well as to continuous professional development and self-realization. The structure of the individual style of professional activity is specified by the integrity of the content elements integrated within the framework of motivational-value, cognitive-procedural, subjective-activity, reflexive-correctional components.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Беспалова О. О. 
Формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності / О. О. Беспалова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії. Метою є теоретичне обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка моделі формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності. Наукова новизна полягає у тому, що: вперше розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено модель формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності, що охоплює взаємопов'язані структурні компоненти (змістовий, процесуальний, результативний) і базується на комплексі методологічних підходів (системного, деонтологічного, особистісного, діяльнісного, аксіологічного, компетентнісного) й сукупності специфічних принципів (інтеграції професійно-орієнтованих знань, практичної спрямованості підготовки, формування здоров'язбережувального середовища), передбачає удосконалення змісту професійної підготовки через посилення міжпредметних зв'язків, формування мотиваційно-ціннісного ставлення до фізкультурно-оздоровчої діяльності, удосконалення процесу професійної підготовки через впровадження технологій проблемного й інтерактивного навчання з використанням різних форм (проблемна лекція, лабораторні заняття, семінари, ділова гра, тренінги, виробнича практика), методів (проблемні, інтерактивні, проектні) й засобів (комплекси фізкультурно-оздоровчих вправ інноваційної спрямованості та ІКТ) навчання; уточнено сутність поняття «фізкультурно-оздоровча технологія», структурні компоненти готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності (мотиваційно-ціннісний, суб'єктний, когнітивно-змістовий та діяльнісний компоненти); розроблено критерії (мотиваційний, особистісний, теоретичний і праксеологічний), показники (сформованість та характер мотивації, емпатійні здібності та самооцінка готовності, сформованість професійних знань та сформованість професійних умінь), на основі яких охарактеризовано рівні (низький, середній, високий) готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності.^UObject: the process of professional training of future bachelors in physical therapy and ergotherapy. The purpose is theoretical substantiation, development and experimental verification of model of formation of future bachelors of physical therapy of ergotherapy for application of physical and recreational technologies in professional activity. The scientific novelty is that: the model of formation of future bachelors in physical therapy and theergotherapy for the use of physical and health technologies in professional activity is the first developed theoretically grounded and experimentally tested. It covers interconnected structural components (substantive, procedural, productive) and is based on a set of methodological approaches (systemic, deontological, personal, activity, axiological, competence) and a set of specific principles (principles of integrationprofessional-oriented knowledge, saving environment), involves improving the content of vocational training through the strengthening of cross-curricular links, the formation of motivational value Influence on physical-health activity, improvement of process of professional training through introduction of technologies of problem and interactive training with use of various forms (problem lecture, laboratory classes, seminars, business game, trainings, industrial practice), methods (problematic, interactive, project) and means (complexes of health and fitness exercises of innovative orientation and ICT) training; the essence of the concept of "fitness and health technology" is clarified, the structural components of the readiness of future bachelors in physical therapy and ergotherapy to the application of fitness and health technologies in professional activity are define (motivational-value, subjective, cognitive-active); criteria (motivational, personal, theoretical and praxeological) are developed, indicators are defined (the formation and nature of motivation, empathy and self-esteem, the formation of professional knowledge and the formation of professional skills).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Сущенко О. М. 
Розвиток професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики / О. М. Сущенко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування, розробка та експериментальна перевірка моделі розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики. Наукова новизна полягає у тому, що вперше обґрунтовано модель розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики, яка складається з теоретико-методологічного, аналітичного, процесуального та критеріально-результативного блоків, базується на компетентнісному, акмеологічному, біоетичному, валеологічному, соціокультурному, професійно-діяльнісному, системному і особистісно-орієнтованому підходах, специфічних принципах, передбачає удосконалення змісту, форм, методів, безпосередній контакт з реабілітантом, моделювання реальних ситуацій та засобів; визначено критерії розвитку професійної компетентності, показники та рівні розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики; уточнено компоненти професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії, що отримують свій розвиток у процесі виробничої практики; зміст поняття «розвиток професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі виробничої практики»; удосконалено завдання й принципи організації виробничої практики для розвитку компонентів професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії.^UObject of research is professional training of future masters in physical therapy, ergotherapy. The purpose of the study is theoretical substantiation, development and experimental verification of the model of development of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice. The scientific novelty is in the fact that for the first time the model of professional competence development of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice, which consists of theoretical-methodological, analytical, procedural and criterion-effective blocks, is grounded; based on competence, acmeological, bioethical, valeological, sociocultural, professional-activity, system and person-oriented approaches, specific principles, provides for improvement of content, forms, methods, direct contact with the rehab, simulation of real situations and means; criteria of development of professional competence, indicators and levels of development of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice are determined; the components of professional competence of future masters of physical therapy, ergotherapy, which are getting their development in the process of production practice, are specified; content of the concept "development of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy in the process of production practice"; the task and principles of organization of production practice for the development of components of professional competence of future masters in physical therapy, ergotherapy were improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Середа Л. В. 
Розвиток самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки / Л. В. Середа. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії. Метою є теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка моделі розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки. Наукова новизна і теоретичне значення полягає у тому, що: вперше теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки, яка ґрунтується на системному, компетентнісному, праксеологічному, діяльнісному, проєктному, синергетичному та особистісно-орієнтованому підходах та загальнодидактичних і специфічних принципах навчання, описує методи (веб-квести, проектні, навчальна екскурсія, складання інтелектуальних карт), форми (проблемна лекція, лабораторні заняття, диспути, дебати, конференції, круглий стіл, семінари, ділова гра, тренінги, виробнича практика) і засоби (відкриті освітні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення) навчання; визначено діагностичний інструментарій: мотиваційно-вольовий критерій (показники: ціннісні установки та мотивація до самоосвіти), пізнавально-діяльнісний критерій (показники: відтворення і використання знань з фізичної терапії, ерготерапії та уміння здійснювати самоосвітню діяльність) та поведінковий критерій (показник: вольові якості) та рівні розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки (інтуїтивний, усвідомлений, системний); визначено педагогічні умови розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії у процесі професійної підготовки (опанування майбутніми фізичними терапевтами, ерготерапевтами технік тайм-менеджменту, рефлексивних прийомів та методів роботи з інформацією; поширення спеціалізованих відкритих освітніх ресурсів; керування самостійною роботою майбутніх фізичних терапевтів, ерготерапевтів у процесі професійної підготовки; розробка індивідуальних програм професійної підготовки); уточнено сутність понять «самоосвітня компетентність майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії» та «розвиток самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії».^UObject: the process of professional preparation of future bachelors in physical therapy, ergo therapy. The aim is to theoretically substantiate and experimentally test the model of development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the professional preparation. Scientific novelty and theoretical significance is in the fact that: for the first time the model of development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the process of professional preparation is theoretically substantiated and experimentally tested. This model is based on systemic, competence, praxeological, activity, project, synergetic and personality-oriented approaches and general didactic and specific principles of teaching, describes methods (web-quests, project, study tour, drawing up intellectual maps), forms (lecture, laboratory, debates, conferences, round tables, seminars, business games, trainings, internships) and means (open educational resources, specialized software); diagnostic tools are defined: motivational-volitional criterion (indicators: value orientations and readiness for self-development), cognitive-activity criterion (indicators: reproduction and use of knowledge on physical therapy, ergo therapy and ability to perform self-educational activity) and behavioral criterion (quality) and levels of development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the process of professional preparation (spontaneous, conscious, systemic); pedagogical conditions for the development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy in the process of professional preparation (mastering by future physical therapists, ergotherapists time management techniques, reflective techniques and techniques of working with information; dissemination of specialized educational resources; occupational therapists in the process of training; development of individual training programs); the essence of the concepts "self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy" and "development of self-educational competence of future bachelors in physical therapy, ergo therapy" are specified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Юрійчук О. О. 
Правовий мультикультуралізм: аксіологічний вимір / О. О. Юрійчук. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації вперше у вітчизняній юридичній науці досліджено правовий мультикультуралізм, його поняття, типологію, принципи та функції у контекстіфілософсько-правових поглядів. Обґрунтовано основні ознаки правового мультикультуралізму, головні тенденції розвитку правових культур.Удосконалено наукові дослідження з питань філософсько-правового бачення мультикультуралізму та його аксіологічного виміру. Розвинуто положеннящодо основоположних ідеї правового мультикультуралізму у контексті науки філософії права.Відзначено існування різноманітних підходів до трактування мультикультуралізму, розмежовано співвідношення понять мульти-, полі- та багатокультурності, констатовано, що активізація розвитку теорії мультикультуралізму припадає на основні соціо-політичні і економічні етапи прогресу суспільства. На підставі проведеної концептуальної характеристики правового мультикультуралізму наведено авторське визначення поняття як теорії, яка спрямована на визнання існування в межах певного відкритого суспільного прошарку культурно відмінних груп, дії яких спрямовані на збереження та розвиток своєї самобутності та, водночас, дотримання у міжкультурних відносинах принципів рівності, толерантності, взаємоповаги і людиноцентризму.Проаналізовано роль права та суспільної моралі у контексті правового мультикультуралізму. Доведено, що на розвиток правового мультикультуралізму великий вплив мали ідейно-світоглядні принципи римського права в поєднанні з набутками античності: так, принцип космополітизму на перший план висуває інтереси і цінності людини, а не держави; право скомпонувало у собі справедливістю з моральними установками, які разом визначили людину як частину нової культури та самостійного індивіда з невід'ємними правами та здатністю до контролю й регуляції поведінки; індивідуалізм посприяв наділенню особи можливості до здійснення контролю власного становища у соціумі та відстоювання стратифікаційних позицій; мультикультурність продемонструвала можливість об'єднання процесів впливу та проникнення правових феноменів з однієї культури в іншу, при цьому зберігаючи їх унікальність.Розглядаючи види правових культур, проаналізовано їх сучасне втілення та зазначено, що сьогодні можна виокремити чотири основних фактори їхрозвитку та подальшої практичної реалізації, зокрема: 1) визнання важливості постійного внутрішнього оновлення традицій правової думки; 2) заохоченняісторичної пам'яті стосовно правових традицій та правових культур; 3) схвалення внутрішніх розбіжностей та розуміння важливості проникненняправових культур; 4) актуалізація ціннісних орієнтирів правових культур.У контексті правового мультикультуралізму з'ясовано, що проблема людини та її духовності є спричинені осмисленням екзистенційності впродовжрізних епох, тому для кращого втілення філософсько-правової теорії мультикультуралізму важливим є максимальне втілення людиноцентричнихсвітоглядних поглядів на основі самобутньої, стійкої правової нації.Дисертація має науково-практичне значення для філософії права, проблем філософії та інших філософсько- і теоретико-правових наук.^UIn the thesis for the first time in the national legal science legal multiculturalism, its concept, typology, principles and functions in the context of philosophical and legal views were investigated. The main features of legal multiculturalism, main tendencies of development of legal cultures were explained.Scientific research on philosophical and legal vision of multiculturalism and its axiological dimension has been improved. The position on the fundamental ideas oflegal multiculturalism in the context of science of the philosophy of law is developed.The existence of diverse approaches to the interpretation of multiculturalism is noted, the ratio of the concepts of multi-, poly- and multiculturalism is differentiated.It was stated that the activation of the development of the theory of multiculturalism accounts for the main socio-political and economic stages of the progress of society.On the basis of the conceptual characterization of legal multiculturalism, there is definition of the concept as a theory, which aims at recognizing the existencewithin the limits of a certain open social stratum of culturally distinct groups, whose actions are aimed at the preservation and development of their identity and, at the same time, observance of the principles of equality, tolerance in intercultural relations, mutual respect and human-centeredness.The role of law and social morality in the context of legal multiculturalism is analyzed. It was proved that the development of legal multiculturalism was stronglyinfluenced by the ideological and ideological principles of Roman law in conjunction with the achievements of antiquity: the principle of cosmopolitanism highlights the interests and values ​​of man, not the state; law comprised a fairness with moral attitudes that together identified a person as a part of a new culture and anindependent individual with inalienable rights and the ability to control and regulate behavior; individualism contributed to empowering a person to exercise control over her own position in society and advocating for stratification positions; multiculturalism has demonstrated the ability to combine the processes of influence and penetration of legal phenomena from one culture to another, while preserving their uniqueness Considering the types of legal cultures, their current implementation isanalyzed and it is noted that today it is possible to distinguish four main factors of their development and further practical realization, in particular: 1) recognition of the importance of constant internal renewal of the traditions of legal thought; 2) the promotion of historical memory in relation to legal traditions and legal cultures; 3) approval of internal differences and understanding of the importance of penetration of legal cultures; 4) actualization of values of landmarks of legal culturesIn the context of legal multiculturalism, it has been found that the problem of man and his spirituality is caused by the conception of existentialism in differentepochs, therefore, for the best implementation of the philosophical and legal theory of multiculturalism, the maximal realization of human-centric ideological views isessential on the basis of a distinct, stable legal nation. Dissertation has a practical value for philosophy of right, problems of philosophy and other philosophical, theoretical and legal sciences.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Левитська Т. В. 
Професійна підготовка фахівців з фізичної терапії в університетах Данії / Т. В. Левитська. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення й практичне розв'язання проблеми професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах Данії. Вивчено стан законодавчого і нормативно-правового забезпечення професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в Данії та Україні. Охарактеризовано особливості професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах Данії. У роботі описано типову структурну модель професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії, яка складається з цільового, теоретико-методологічного (системний, компетентнісний, аксіологічний, акмеологічний, міждисциплінарний та особистісний методологічні підходи та дидактичні принципи доступності, відкритості, гуманізації, демократизації, науковості, ступеневості, неперервності, гнучкості, мобільності, інтеграції з наукою і виробництвом, зв'язку теорії з практикою, індивідуалізації, активності), технологічного (схарактеризовано зміст і обсяги освітніх компонентів та часовий опис їх опанування; форми (навчальні заняття, самостійну роботу, практичну підготовку і контрольні заходи) та активні методи навчання (симуляція, рольова гра, дебати, методи проблемного навчання і кейс-метод)) і контрольно-регулювального (схарактеризовано загальні принципи оцінювання навчальних досягнень та описано систему контрольних заходів, акцент на написанні письмових робіт) блоків. Характерним для професійної підготовки фізичних терапевтів в університетах Данії є: стандартизація професійної підготовки; поетапність розробки і впровадження освітніх програм; додаткові вимоги вступу на спеціальність; доклінічний та клінічний етапи підготовки; професіоналізація змісту підготовки та рання спеціалізація; трансформація навчальної діяльності в професійну; диверсифікація моделей практичної підготовки, запровадження клінічних ротацій; використання інноваційних педагогічних та клінічних методів і технологій навчання (пацієнт-орієнтоване навчання, навчання на основі клінічного досвіду, технологія міжпрофесійної взаємодії в навчанні, симуляційне навчання, клінічне моделювання), акцентування ваги і важливості самостійної роботи в навчанні. Розкрито особливості професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в Україні. Встановлено, що модель професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах України більшою мірою орієнтована на теоретичне навчання, недостатньо орієнтована на практичну підготовку майбутніх фахівців і при цьому використовує усталені методи, форми й засоби навчання. Здійснено порівняльно-педагогічний аналіз особливостей професійної підготовки фахівців з фізичної терапії в університетах Данії та України. Обґрунтовано можливості творчого використання конструктивних ідей данського досвіду підготовки фахівців з фізичної терапії у системі університетської освіти України. Рекомендовано управлінцям у галузі освіти: уточнити зміст професійних стандартів і паспортів професій у галузі фізичної терапії; задекларувати необхідність складання міжнародного іспиту з англійської мови (рівень В1) вже на рівні ЗЗСО; розробляти рейтинги університетів за конкретними спеціальностями для кращого розуміння стейкґолдерами якості підготовки фахівців. Рекомендовано науковцям у галузі педагогічних наук: здійснювати компаративно-педагогічні дослідження досвіду професійної підготовки фахівців з фізичної терапії у країнах, які мають ефективні системи охорони здоров'я (країни ЄС, Китай тощо); для забезпечення конкурентоспроможності випускників на ринку праці зосередити увагу на адміністративно-організаційних і науково-методичних засадах розроблення й реалізації міждисциплінарних програм.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and a practical solution to the problem of professional training in physical therapy at Danish universities. The state of legislative and regulatory support of professional training of specialists in physical therapy in Denmark and Ukraine has been studied. The peculiarities of professional training of specialists in physical therapy in Danish universities are described. The paper describes a typical structural model of professional training of future specialists in physical therapy, which consists of targeted, theoretical - methodological (systemic, competency, axiological, acmeological, interdisciplinary and personal methodological approaches and didactic principles of accessibility, openness, humanization, democratization, scientific, gradual, continuity, flexibility, mobility, integration with science and industry, the connection of theory with practice, individualization, activity), technological (characterized the content and scope of educational components and time description of their mastery; forms (training, independent work, practical training and control measures) and active learning methods (simulation, role play, debate, problem-based learning methods and case-method)) and control-regulatory (characterized by the general principles of assessment of academic achievement and described the system of control measures, emphasis on writing) units. Peculiarities of professional training of specialists in physical therapy in Ukraine are revealed. It is established that the model of professional training of specialists in physical therapy in the universities of Ukraine is more focused on theoretical training, insufficiently focused on practical training of future specialists and uses established methods, forms and means of training. A comparative and pedagogical analysis of the features of professional training of specialists in physical therapy at the universities of Denmark and Ukraine. Possibilities of creative use of constructive ideas of the Danish experience of preparation of experts in physical therapy in the system of university education of Ukraine are substantiated. It is recommended to managers in the field of education: to clarify the content of professional standards and passports of professions in the field of physical therapy; to declare the need to pass the international English language exam (level B1) already at the level of ZSSO; develop university rankings for specific specialties to better understand stakeholders' quality of training. It is recommended to scientists in the field of pedagogical sciences: to carry out comparative pedagogical research of the experience of professional training of specialists in physical therapy in countries that have effective health care systems (EU countries, China, etc.); to ensure the competitiveness of graduates in the labor market to focus on administrative-organizational and scientific-methodological principles of development and implementation of interdisciplinary programs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Антонюк Д. І. 
Легітимаційні аспекти антикорупційного контролю в Україні в умовах глобалізації: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / Д. І. Антонюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній проблемі вивчення сутності й місця антикорупційного контролю в процесі легітимації публічної влади в Україні в умовах глобалізації. Отримання Україною членства в Європейському Союзі та у складі НАТО багато в чому залежить від правильних дій та рішень вітчизняної публічної влади на виконання умов вступу, серед яких протидія корупції набуває першочергового значення. Дотримання визначеного змінами до Конституції України в 2019 році євроінтеграційного курсу неможливе без легітимності української влади як з боку власного народу, так і міжнародної спільноти.З початком активної фази російсько-української війни постала гостра потреба в колективних діях, необхідних для захисту державного суверенітету. Розрізненість і відсутність взаємодовіри в цей час, породженої корупційними зловживаннями в органах влади, зумовлює послаблення обороноздатності України та ставить під загрозу не лише євроінтеграційні перспективи, але й існування України як держави. Саме на вирішення цих проблем і спрямовано дисертаційну роботу, опрацювання теми якої має високу наукову актуальність та велику практичну значущість для подальшого розвитку системи антикорупційного контролю в Україні. Враховуючи це, об’єктом наукового аналізу стало формування та реалізація політики протидії корупції в Україні в контексті глобалізаційних та євроінтеграційних процесів.Предметом дисертаційного дослідження виступили легітимаційні аспекти антикорупційного контролю як механізму протидії корупції в Україні в контексті розгортання глобалізаційних і євроінтеграційних процесів.Метою дисертації стало здійснення комплексного дослідження легітимаційного потенціалу механізму антикорупційного контролю в умовах глобалізації. Для її досягнення було вирішено низку конкретних завдань, а саме: визначено теоретико-методологічні засади дослідження антикорупційного контролю в легітимаційних процесах у контексті глобалізації; виокремлено правові й політичні основи антикорупційного контролю як механізму легітимації публічної влади в Україні в умовах європейської інтеграції; проаналізовано особливості антикорупційного контролю як чинники делегітимації влади в Україні; проаналізовано роль антикорупційного контролю у формуванні довіри громадян до інститутів влади; досліджено легітимаційний потенціал інститутів громадянського суспільства в механізмі антикорупційного контролю в Україні. Дисертація складається з анотації, вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел і додатків. У вступі обґрунтовано актуальність та своєчасність виконаного дослідження, сформульовано його мету й завдання, подано об’єкт й предмет, методи дослідження, сформульовано наукову новизну та практичне значення отриманих результатів, описано їх апробацію.^UThe dissertation is devoted to the topical issue of studying the essence and place of anti-corruption control in the process of legitimizing public power in Ukraine in the context of globalization. Ukraine’s membership in the European Union and NATO largely depends on the correct actions and decisions of the national public authorities to fulfill the conditions of accession, among which the fight against corruption is of primary importance. Adherence to the European integration course determined by the changes to the Constitution of Ukraine in 2019 is impossible without the legitimacy of the Ukrainian government, both from the side of its own people and the international community.With the beginning of the active phase of the Russian-Ukrainian war, there was an urgent need for the collective actions necessary to protect state sovereignty. Differences and lack of mutual trust at this time, caused by corruption abuses in the government bodies, result in the weakening of Ukraine’s defense capabilities and endanger not only European integration prospects, but also the existence of Ukraine as a state. The thesis is aimed at solving these problems and its study is of high scientific relevance and great practical significance for the further development of anti-corruption control in Ukraine.Taking this into account, the object of scientific analysis is the formation and implementation of anti-corruption policy in Ukraine in the context of globalization and European integration processes.The subject of the dissertation study is the legitimizing aspects of anti-corruption control as a mechanism for combating corruption in Ukraine against the background of the globalization processes deploying.The objective of the thesis was to carry out a comprehensive study of the legitimation potential of the anti-corruption control mechanism in the context of globalization.In order to achieve it, a number of specific tasks were solved, namely: the theoretical and methodological principles of the study of anti-corruption control in legitimation processes in the context of globalization were determined; the legal and political foundations of anti-corruption control as a mechanism of legitimation of public power in Ukraine in the context of European integration are highlighted; the peculiarities of anti-corruption control are analyzed as factors of delegitimization of power in Ukraine; the role of anti-corruption control in the formation of citizens’ trust in government institutions is analyzed; the legitimation potential of civil society institutions in the mechanism of anti-corruption control in Ukraine is investigated.The dissertation consists of an abstract, an introduction, four sections, conclusions, a list of references and appendices. The introduction substantiates the relevance and timeliness of the performed study, formulates its objective and tasks, presents the object and subject, research methods, formulates the scientific novelty and practical significance of the obtained results, and describes their approbation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського