Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (448)Книжкові видання та компакт-диски (315)Журнали та продовжувані видання (22)
Пошуковий запит: (<.>A=Кравченко О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Кравченко О. О. 
Інноваційний розвиток та структурні зміни в економіці: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.01 / О. О. Кравченко ; ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана". — К., 2011. — 18 с. — укp.

Розглянуто особливості інноваційних процесів, розкрито сутність категорії "інновації" як іманентної якості економічної динаміки, проаналізовано та досліджено природу структурних змін в економіці України через наступні складові: національну інноваційну систему розвитку економіки України; компоненти перебудови транзитивної економіки під впливом інноваційних процесів. Визначено особливості становлення інноваційної сфери України, причини її кризового стану. Розкрито інноваційну модель розвитку економіки України та запропоновано підходи щодо формування стратегії інноваційного розвитку економіки України. Розроблено економіко-математичну модель інноваційного розвитку економіки України, що дозволяє здійснити прогноз економічного зростання країни завдяки активізації використання факторів інноваційної сфери.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.271.19 + У9(4УКР)0-55
Шифр НБУВ: РА382350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Кравченко О. М. 
Адаптивне просторове керування ультразвуковим очищенням виробівскладної конфігурації: автореферат дис. ... д.філософ : 151 / О. М. Кравченко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню наукової задачі розроблення й дослідження на математичних моделях та у виробничому процесі системи автоматизованого керування ультразвуковим очищенням (УО) виробів складної конфігурації з метою підвищення його енергоефективності та якості кінцевого результату. У першому розділі на основі огляду літературних джерел проаналізовано процес ультразвукового очищення та визначені невирішені питання в цій сфері. Проаналізовано вплив різних факторів, що дозволяють оптимізувати процес очищення та виявлено, що автоматизація процесу є одним з напрямів підвищення його ефективності. Найбільш критичним є відсутність засобів, що дозволяють формувати керування ультразвуковим очищенням за станом очищуваного виробу. Вирішенням цієї проблеми стало застосування тривимірної нечіткої логіки, яка за своєю суттю створена для контролю за просторово розподіленими процесами. У другому розділі розглянуто побудову моделей ультразвукового очищення для різних за фізичною суттю випадків (очищення із зменшенням густини забруднення та зменшенням його товщини) та для виробів різної конфігурації з метою визначення основних закономірностей зміни ультразвукового відгуку при зменшенні забруднення виробу. Виявлено, що при очищенні виробу спостерігається змінення часу надходження сигналу, а також максимальної амплітуди та кількості значних амплітудних відхилень. Розроблено метод формування оцінки стану перебігу ультразвукового очищення заданої ділянки із використанням спектрального розкладу за допомогою швидкого перетворення Фур’є. Третій розділ присвячено розробці системи ефективного просторового керування на основі нечіткої логіки. Для поєднання переваг таких розширень нечіткої логіки як тривимірна (дозволяє обробляти просторову інформацію) та інтервальна (добре працює з інформацією, яка не має чіткої експертної оцінки) був розроблений контролер на базі тривимірної нечіткої інтервальної логіки. В його основі знаходиться нечітка множина, що має інтервальну функцію приналежності та додаткову просторову координату. Алгоритм роботи контролера складається з традиційних операцій фазифікацій, формування виводу та дефазифікації шляхом розширення на другому етапі за рахунок просторового об’єднання інформації та зменшення розмірності. Також був розроблений алгоритм визначення керуючих параметрів для технологічної ємності за співвідношенням значень інтенсивностей ультразвукових випромінювачів, що отримані за допомогою тривимірного нечіткого інтервального контролера. В четвертому розділі розроблено алгоритм формування ефективного просторового керування процесом УО із використанням ультразвукових сенсорів для визначення ефективності перебігу очищення на окремих ділянках. На основі цього алгоритму розроблено програмне забезпечення, за допомогою якого змодельовано процес очищення із використанням різних методів обробки вхідної інформації та реалізації вихідного керуючого впливу. Проведене моделювання ультразвукового очищення із використанням зазначеного контролера спочатку шляхом повної фіксації зміни сигналу ультразвукових відгуків через певні проміжки часу та за допомогою описаного у третьому розділі методу оцінювання стану перебігу очищення. В першому випадку економія енергії за рахунок зменшення обробки лише тих ділянок, що потребують очищення, склала 41%, а у другому була збільшена ще на 6 %. Це свідчить, як про ефективність запропонованої системи керування ультразвуковим очищення, так і про доцільність використання методу оцінювання стану перебігу процесу очищення за аналізом ультразвукових відгуків. Також проведено моделювання із використанням ультразвукової фазованої решітки в якості виконуючих елементів. Збільшення сумарного акустичного тиску в зоні забруднення склало 40% порівняно із використанням звичайних ультразвукових випромінювачів. Програмне забезпечення розроблено із використанням пакетів прикладних програм MATLAB та k-wave.^UThe thesis is dedicated to the solution of the scientific problem of development and research on mathematical models and in the production process of the system of automated control of ultrasonic cleaning (UC) of products of complex configuration in order to increase its energy efficiency and the quality of the final result. In the first section, based on a review of literary sources, the process of ultrasonic cleaning is analyzed and unresolved issues in this area are identified. The influence of various factors allowing to optimize the cleaning process was analyzed and it was found that the automation of the process is one of the ways to increase its efficiency. The most critical thing is the lack of means that allow shaping control of ultrasonic cleaning according to the condition of the cleaned product. The solution to this problem was the use of three-dimensional fuzzy logic, which is inherently designed to control spatially distributed processes. In the second section, the construction of ultrasonic cleaning models for different physical cases (cleaning with a decrease in the density of pollution and a decrease in its thickness) and for products of different configurations is considered in order to determine the main patterns of changes in the ultrasonic response when the pollution of the product is reduced. It was found that when the product is cleaned, there is a change in the signal arrival time, as well as the maximum amplitude and the number of significant amplitude deviations. A method of forming an assessment of the state of the course of ultrasonic cleaning of a given area using a spectral decomposition by means of a fast Fourier transformation has been developed. The third section is devoted to the development of an efficient spatial control system based on fuzzy logic. To combine the advantages of such extensions of fuzzy logic as three-dimensional (allows to process spatial information) and interval (works well with information that does not have a clear expert evaluation), a controller based on three-dimensional fuzzy interval logic was developed. It is based on a fuzzy set that has an interval membership function and an additional spatial coordinate. The controller's work algorithm consists of traditional operations of fuzzification, output formation and defuzzification through expansion at the second stage due to spatial unification of information and dimensionality reduction. An algorithm was also developed to determine the control parameters for the technological capacity based on the ratio of the values of the intensities of the ultrasonic emitters obtained with the help of a three-dimensional fuzzy interval controller. In the fourth section, an algorithm for the formation of effective spatial control of the UC process was developed using ultrasonic sensors to determine the efficiency of the cleaning process in individual areas. On the basis of this algorithm, software was developed, with the help of which the cleaning process was simulated using various methods of processing input information and implementing the output control influence. Simulation of ultrasonic cleaning was carried out using the specified controller, first by completely fixing the change in the signal of ultrasonic responses after certain time intervals and using the method of evaluating the state of the cleaning progress described in the third section. In the first case, the energy savings due to the reduction of processing of only those areas that need cleaning amounted to 41 %, and in the second it was increased by another 6 %. This testifies both to the effectiveness of the proposed ultrasonic cleaning control system and to the expediency of using the method of evaluating the state of the cleaning process by analyzing ultrasonic responses. Simulations were also carried out using ultrasonic phased arrays as performing elements. The increase in the total acoustic pressure in the pollution zone was 40 % compared to the use of conventional ultrasonic emitters. The software was developed using the MATLAB and k-wave application packages.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Кравченко О.П. 
Аналіз нелінійних електричних кіл з фотоелектричними та електрохімічними джерелами живлення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.05 / О.П. Кравченко ; НАН України. Ін-т електродинаміки. — К., 1998. — 19 с. — укp.

Подається аналіз електричних кіл з нелінійними навантаженнями, залежними від електричних параметрів та температури. Розглядаються варіанти живлення електричних кіл від синусоїдального джерела живлення, фотобатареї та електрохімічних накопичувачів різних термінів використання. Проаналізовано процеси у колах заряду електрохімічного накопичувача від фотобатареї. Одержано оригінальні апроксимаційні залежності для внутрішнього опору фотобатареї від параметрів кола, напруги на накопичувачі від заряду (розряду), які дозволяють розглядати фотобатарею та електрохімічний накопичувач як джерела живлення з нелінійними характеристиками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З211.613

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
4.

Кравченко О.В. 
Благодійна діяльність Православної Церкви в Харківській єпархії (1799 - 1917 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.В. Кравченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 19 с. — укp.

На підставі вивчення широкого кола джерел, більшість з яких вперше введено до наукового обігу, комплексно проаналізовано благодійну діяльність Православної Церкви в Харківській єпархії наприкінці XVIII - поч. ХХ ст. Визначено основні напрямки, форми та масштаби церковної та монастирської доброчинності, виявлено механізм створення, управління та фінансування органів станової, церковно-громадської опіки, парафіяльних та єпархіальних благодійних закладів і товариств Православної Церкви. Встановлено рівні взаємодії духовного відомства та світських установ у здійсненні благодійних ініціатив. Розкрито особистий внесок православного духовенства у підтримку народної освіти, у здійсненні матеріальної допомоги населенню та організації зборів пожертвувань. Висвітлено особливості доброчинної діяльності Церкви під час воєнних дій та стихійних лих. Доведено, що благодійна діяльність Православної Церкви в Харківській єпархії проявлялась у тісному взаємозв'язку із загальними тенденціями розвитку держави та суспільства, але мала власні регіональні особливості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.270.91 + Т3(4УКР-4ХАР)0-7 +
Шифр НБУВ: РА324302

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Кравченко О.В. 
Вуглецеві сорбенти для ліквідації нафтових забруднень: Автореф. дис... канд. хім. наук: 21.06.01 / О.В. Кравченко ; НАН України. Ін-т колоїд. хімії та хімії води ім. А.В.Думанського. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Розроблено метод одержання вуглецевих матеріалів з рослинної сировини різного типу з використанням низькотемпературної одностадійної карбонізації та їх застосування у технології очистки водних басейнів від нафтових забруднень. Досліджено й оптимізовано процес карбонізації даних матеріалів у температурно-часовому полі. Установлено вплив природи рослинної сировини, її вологості, фракційного складу на нафтопоглинальні властивості одержаних сорбентів. Показано, що структурно-сорбційні характеристики є оптимальними у разі використання тирси сосни як сировини, за цього ефективність очистки водойм, забруднених нафтопродуктами, становить 94 - 95 %. Запропоновано нові вуглець-вуглецеві та вуглець-мінеральні матеріали. Виявлено, що вуглець-вуглецеві сорбенти за співвідношення компонентів 50:50 % мас. проявляють вищі фізико-хімічні параметри у порівнянні з іншими сорбентами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л293-3 +
Шифр НБУВ: РА343194

Рубрики:

      
6.

Кравченко О.П. 
Вчення про людину у філософії Георгія Кониського і Григорія Сковороди: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / О.П. Кравченко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено цілісний компаративістський аналіз філософсько-антропологічних поглядів Г.Кониського та Г.Сковороди. Досліджено літературні пам'ятки XV - XVIII ст. та доведено, що в українській філософії існували певні напрями у трактуванні суті людини, а саме: ранньогуманістичний, утраквістичний, релігійно-містичний та раціоналістична течія нової християнської філософії. Показано найтиповіші риси людини бароко, які грунтуються на ідеях Г.Кониського та Г.Сковороди стосовно співвідношення душі та тіла, теорії пізнання, концепції щастя. Реконструйовано складові практичної філософії Г.Кониського та Г.Сковороди та з'ясовано особливості обгрунтування ними ролі морального вдосконалення людини, пізнання Бога та самореалізації у земному житті як основних чинників досягнення щастя, що свідчить про синтез у межах культури українського бароко філософських ідей, продукованих в інтелектуальному середовищі братських шкіл та Острозького культурно-освітнього осередку, з західноєвропейськими дудховними надбаннями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46-8 Кониський, Г. + Ю3(4УКР)46-8 Сковорода Г. + Ю216.2 +
Шифр НБУВ: РА346297

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Кравченко О.П. 
Еволюція становлення і перспективи спільної зовнішньої політики ЄС: концептуальний та регулятивний аспекти: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / О.П. Кравченко ; НАН України. Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин. — К., 2007. — 17 с. — укp.

На засадах теорії взаємозалежності досліджено позитивні аспtкти, а також суперечності формування спільної зовнішньої та безпекової політики ЄС. Уперше розглянуто співмірність концептуального й управлінського та регулятивного забезпечення спільної зовнішньої та безпекової політики. Доведено, що європейська політична думка та політикум за політичного та фінансового сприяння США вплинули на європейську регіональну інтеграцію та реальні механізми перетворення Європи в континент миру та стабільності. Систематизовано головні відмінності між географічним і політичним розумінням Європи повоєнної епохи. Аргументовано штучність і деструктивність триваючого розподілу країн континенту за минулими історичними й ідеологічними критеріями. Виявлено еволюційну закономірність і етапність формування спільної зовнішньої та безпекової політики, починаючи від перших інтеграційних проектів. З'ясовано причинно-наслідкові зв'язки між існуючими концепціями розвитку спільної зовнішньої та безпекової політики ЄС, а також суперечностями її інституційного, управлінського та регулятивного забезпечення. Виокремлено концептуальний вимір та форми і механізми регулювання спільної зовнішньої та безпекової політики. Відзначено, що подальше розширення ЄС зумовлює виникнення певних проблем, взаємопов'язаних з суперечностями між незавершеною в інституціональному контексті зовнішньою політикою ЄС і збереженням пріоритетних повноважень національних міністерств закордонних справ держав-членів ЄС. Установлено, що важливим моментом оптимізації стратегії України стосовно інтеграції до ЄС є подолання дихотомії регулювання СЗБП і впровадження ціннісних і критеріальних засад життєдіяльності держав і громадянських суспільств за стандартами європейськості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(0)64 + Т3(0)64-612.36 +
Шифр НБУВ: РА352066

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
8.

Кравченко О.В. 
Застосування процесів коагуляції для інтенсифікації технології біологічного очищення стічних вод: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.21 / О.В. Кравченко ; НАН України, Ін-т колоїд. хімії та хімії води ім. А.В.Думанського. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено способи інтенсифікації технологій біологічного очищення стічних вод з застосуванням процесів коагуляції. Обгрунтовано перспективність та експериментально підтверджено ефективність використання для даних цілей високоосновних оксихлоридних коагулянтів на стадії розділення муло-водяної суміші. Доведено доцільність застосування реагентів у період спухання активного мулу для нормалізації біологічного процесу очищення та реабілітації спухлого мулу. Розроблено технологію інтенсивного очищення стічних вод активним мулом, який підтримується у стані спухання шляхом зменшення аеробності середовища, з подальшим розділенням муло-водяної суміші коагулянтами. Удосконалено метод інтенсифіакції роботи та конструкцію аеротенків-освітлювачів за допомогою коагулянтів. Результати наукового дослідження впроваджено у процесі реконструкції діючих станцій очищеня стічних вод.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.204.4 +
Шифр НБУВ: РА363076

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
9.

Кравченко О.В. 
Застосування процесів коагуляції для інтенсифікації технології біологічного очищення стічних вод: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.21 / О.В. Кравченко ; НАН України, Ін-т колоїд. хімії та хімії води ім. А.В.Думанського. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено способи інтенсифікації технологій біологічного очищення стічних вод з застосуванням процесів коагуляції. Обгрунтовано перспективність та експериментально підтверджено ефективність використання для даних цілей високоосновних оксихлоридних коагулянтів на стадії розділення муло-водяної суміші. Доведено доцільність застосування реагентів у період спухання активного мулу для нормалізації біологічного процесу очищення та реабілітації спухлого мулу. Розроблено технологію інтенсивного очищення стічних вод активним мулом, який підтримується у стані спухання шляхом зменшення аеробності середовища, з подальшим розділенням муло-водяної суміші коагулянтами. Удосконалено метод інтенсифіакції роботи та конструкцію аеротенків-освітлювачів за допомогою коагулянтів. Результати наукового дослідження впроваджено у процесі реконструкції діючих станцій очищеня стічних вод.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.204.4 +
Шифр НБУВ: РА363076

Рубрики:

      
10.

Кравченко О. О. 
Захист прав і свобод людини та громадянина Конституційним Судом України: доктринальні, прикладні та компаративні аспекти: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.02 / О. О. Кравченко ; Ін-т законодавства ВР України. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Вперше надано визначення захисту прав і свобод людини та громадянина Конституційного Суду України (КСУ). Розглянуто його як діяльність, що здійснюється шляхом вирішення справ про конституційність законів, інших нормативних правових актів органів державної влади, тлумачення норм Конституції та законів, результатом якої є їх скасування, за умови їх невідповідності Конституції, та відновлення прав і свобод, гарантованих Конституцією, або уточнення позиції законодавця, вираженої в нормах, що тлумачаться, сприяючи таким чином, їх належній реалізації. Запропоновано дефініцію "правова позиція КСУ" як правовий висновок КСУ. Сформульовано позицію щодо доцільності рецепції українським законодавством інституту конституційної скарги як найбільш ефективного способу захисту прав і свобод людини. Вдосконалено розуміння функціонально-праксеологічних аспектів діяльності органів конституційної юстиції, змістовну характеристику практики КСУ у частині співвідношення таких елементів, як тлумачення та перевірка конституційності, наукові підходи до визначення змісту відмінностей й особливостей формування правових моделей конституційної юстиції. Висвітлено теоретичні підходи до розуміння механізму захисту прав і свобод людини та громадянина як статичного та динамічного явища. Систематизовано практику діяльності КСУ щодо захисту прав людини та громадянина. Обгрунтовано доцільність внесення змін до Конституції України та Закону України "Про КСУ".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)3 + Х809(4УКР)111.1
Шифр НБУВ: РА383315 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Чуйко С. П. 
Зниження енергоємності автобусів категорії М3 на міських маршрутах / С. П. Чуйко. — Б.м., 2021 — укp.

Міські автобусні перевезення в найближчій перспективі залишаться для більшості міст України основним видом пасажирських перевезень і мають велике соціальне значення. Зниження енергоємності перевезень забезпечується найбільш раціональним (ефективним) використанням паливних ресурсів. При цьому зазначена мета може досягатися лише за умови, що встановлена норма витрати палива для кожної марки автобуса буде в достатній мірі обґрунтованою. Очевидно, що досконалість планування і розробка науково обґрунтованих нормативів витрати палива стають важливим направленням ресурсозбереження на автомобільному транспорті та зниження собівартості перевезень. Зважаючи, що на теперішній час у нормативних документах України не передбачено нормування мікроклімату в автобусах міських маршрутів і витрати палива залежно від мікроклімату в салоні, виникає гостра необхідність у дослідженні зниження енергоємності автобусів категорії М3 при роботі з кондиціонером. Власники автобусів усіх форм господарювання, що діють на території України і експлуатують їх на маршрутах, проводять розрахунки нормативної витрати палива відповідно до діючих на теперішній час методичних рекомендацій «Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті», затверджені наказом Міністерства інфраструктури України № 411 від 07.10.2011 р. Згідно з даними нормативами, витрату палива, при використанні кондиціонера, збільшують до 5 % від базової лінійної норми за одну годину простою з працюючим двигуном. На охолодження салону автобуса під час руху, у разі використання кондиціонера, передбачені надбавки до витрати палива при фактичній зовнішній температурі повітря, починаючи від +20 ˚С. Надбавка при вимушеному увімкненні кондиціонера, через погіршення температурного середовища в салоні, в години підвищеної пасажирської активності, не передбачена. Разом з тим, досвід експлуатації міських автобусів, оснащених кондиціонером, свідчить, що величина рекомендованих надбавок є явно некоректна, оскільки не забезпечує встановлених об'єктивних норм витрати палива і не повною мірою сприяє паливозбереженню на підприємстві, яке надає маршрутні пасажирські послуги. Дослідження, яке виконане в межах даної дисертації, показує, що експлуатацію сучасних маршрутних автобусів, оснащених кондиціонером, доцільно розглядати як складну динамічну систему, функціонування якої відбувається при дії стохастичних факторів, що впливають на витрату палива. Це поєднання внутрішніх процесів у салоні автобуса та вплив зовнішніх факторів. Це суттєво підкреслює актуальність наукових досліджень з метою підвищення ефективності використання палива при забезпеченні комфорту. Задача економічно спрямованої експлуатації кондиціонера міського автобуса при виконанні технологічного процесу повинна вирішуватися методами системного і техніко-експлуатаційного аналізу з урахуванням усіх експлуатаційних особливостей. Таким чином, визначення оптимальних рішень зі зниження енергоємності автобусів М3 з кондиціонером, які працюють на міських маршрутах, є важливою науково-прикладною задачею. Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що: вперше обґрунтовано позитивний вплив попереднього охолодження салону автобуса кондиціонером на паливну економічність при роботі на маршруті; встановлені залежності витрати палива автобуса з кондиціонером від температури зовнішнього повітря і кількості перевезених пасажирів; запропоновано введення охолодження кондиціонером салону міського автобуса залежно від пасажироприсутності в години підвищеної пасажирської активності. Удосконалено імітаційну модель визначення повітрообміну через відкриті двері на зупинці в літній період по нейтральній площині перерізу дверей. Практичне значення одержаних результатів важливе в тому, що їх реалізація доцільна в математичному аналізі та програмному забезпеченні автопідприємства, як складової технології сучасного комплексного моніторингу роботи автобусів міських маршрутів. Запропоновано алгоритм і програми розрахунку теплового навантаження на салон і нормативної витрати палива з урахуванням температурних показників та кількості перевезених пасажирів. Це дозволяє розглянути можливість використання даних підходів до інших моделей автобусів і формувати інформаційну базу даних підприємства. При цьому використання запропонованих методичних підходів дозволяє зменшити витрату палива одним автобусом до 3 % за зміну при забезпеченні оптимального мікроклімату в салоні. Ключові слова: міський автобус М3, енергоємність, кондиціонер, мікроклімат, витрата палива, теплонадходження, нормування, охолодження салону.^UIn the near future, urban bus transportation will remain the main type of passenger transportation for most cities of Ukraine and are of great social importance.A decrease in the energy intensity of transportation is ensured by a more optimal (efficient) use of fuel resources. At the same time, the specified goal can be achieved only on condition that the established rate of fuel consumption for each brand of bus is sufficiently justified.It is obvious that the perfection of planning and the development of scientifically based standards for fuel consumption are becoming an important area of ​​resource conservation in road transport and reducing the cost of transportation.Considering that at present the normative documents of Ukraine do not provide for the regulation of the microclimate in buses of city routes and fuel consumption depending on the microclimate in the cabin, there is an urgent need to study the reduction of the energy consumption of buses of the M3 category when operating with air conditioning.Owners of buses of all forms of business, operating on the territory of Ukraine and operating them on the routes, carry out calculations of the standard fuel consumption in accordance with the current methodological recommendations "Norms of fuel and lubricants consumption in road transport", approved by order of the Ministry of Infrastructure of Ukraine No. 411 dated 10/07/2011 According to these standards, fuel consumption when using an air conditioner is increased to 5% of the base linear rate for one hour of inactivity with the engine running. For cooling the interior of the bus while driving, in the case of using an air conditioner, surcharges are provided for fuel consumption at an actual outside air temperature, starting from +20 ˚С. The increase in the forced switching on of the air conditioner due to the deterioration of the temperature environment in the cabin during the hours of increased passenger activity is not provided.At the same time, the experience of operating city buses equipped with air conditioning indicates that the value of the recommended allowances is clearly incorrect, since it does not provide the established objective norms of fuel consumption and does not fully contribute to fuel saving at an enterprise that provides route passenger services.The research carried out within the framework of this thesis shows that the operation of modern shuttle buses equipped with air conditioning is advisable to be considered as a complex dynamic system, the functioning of which occurs under the action of stochastic factors affecting fuel consumption. This is a combination of internal processes in the bus cabin and the influence of external factors.This significantly underscores the relevance of scientific research to improve fuel efficiency while providing comfort.The task of economically oriented operation of the city bus air conditioner during the technological process should be solved by the methods of system and technical and operational analysis, taking into account all operational features.Thus, the determination of optimal solutions to reduce the energy intensity of air-conditioned M3 buses operating on city routes is an important scientific and applied problem.The scientific novelty of the obtained results of the study lies in the fact that for the first time the positive effect of preliminary cooling of the passenger compartment with air conditioning on the fuel efficiency when working on the route has been substantiated; the established dependences of the fuel consumption of an air-conditioned bus on the outside air temperature and the number of passengers carried; it is proposed to introduce air conditioning cooling of the city bus interior, depending on the presence of passengers during the hours of increased passenger activity. Improved simulation model for determining air exchange through an open door at a stop in the summer along the neutral plane of the door section.The practical significance of the results obtained is important in that their implementation is expedient in mathematical analysis and software of an automobile enterprise as a component of the technology of modern integrated monitoring of the operation of buses on city routes. An algorithm and programs for calculating the heat load on the passenger compartment and the standard fuel consumption, taking into account the temperature indicators and the number of passengers carried, are proposed. This allows us to consider the possibility of using these approaches to other models of buses and to form an information database of the enterprise. At the same time, the use of the proposed methodological approaches makes it possible to reduce the fuel consumption of one bus by up to 3% per shift while ensuring the optimal microclimate in the passenger compartment.Key words: city bus M3, energy intensity, air conditioner, microclimate, fuel consumption, heat input, rationing, interior cooling.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Кравченко О.А. 
Квантово-хімічне моделювання магнітних властивостей низькорозмірних сполук на основі перехідних металів : автореф. дис. ... канд. хім. наук : 02.00.04 / О.А. Кравченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2010. — 14 с. — укp.

Розроблено модель нового гіпотетичного квазіодновимірного магнетика, яка має вигляд спінової трубки, що побудована згортанням фрагмента прямокутної декорованої спінової решітки скінченної ширини. Показано, що така спінова система може розглядатись як модель "феримагнітної нанотрубки". Виявлено чутливість магнітних характеристик модельних "феримагнітних нанотрубок" до ефектів спінової анізотропії та фрустрації взаємодій. Одержано результати, що дозволяють зробити висновок про можливість використання таких магнетиків для розробки нових магнітних хемосенсорів. Показано високу точність аналітичних формул наближення спінових хвиль для енергії основного стану модельних нанотрубок, яка дозволяє говорити про адекватність використання цього наближення для опису відомих квазідвовимірних біметалічних феримагнетиків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В377.З в6, 022 + Г531, 0
Шифр НБУВ: РА374405 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Кравченко О.О. 
Комплексна диференційна реабілітація хворих з оклюзійно-стенозуючими ураженнями брахіоцефальних артерій після реконструктивних операцій на них: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.15 / О.О. Кравченко ; Київ. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Розроблено лікувально-реабілітаційні програми для хворих, оперованих на екстракраніальних відділах брахіоцефальних порушень з урахуванням змін клініко-параклінічних показників. Запропоновано систему етапної реабілітації цих категорій хворих. Вивчено структуру чинників, що сприяють формуванню оклюзійно-стенозуючих уражень екстракраніальних відділів брахіоцефальних артерій шляхом дослідження морфологічних змін стінок видалених сегментів артерій. Розроблено комплекси довгострокової етапної медикаментозної реабілітації на підставі оцінки тяжкості стану хворих з урахуванням ступеня цереброваскулярної недостатності, характеру перебігу основного захворювання, супутньої патології, післяопераційних невроологічних ускладнень і даних морфологічних досліджень. Науково обгрунтовано доцільність їх призначення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р636.770.3 +
Шифр НБУВ: РА325757

Рубрики:

      
14.

Кравченко О.В. 
Комплексоутворення сполук Pb(II) та Pt(II) з краун-ефірами та тіоамідними лігандами, імобілізованими на поверхні полімерів та силохрому: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.01 / О.В. Кравченко ; НАН України; Ін-т фіз. хімії ім. Л.В.Писаржевського. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Експериментально досліджено комплексоутворення сполук Pd(II) та Pt(II) з краун-ефірами, іммобілізованими на поверхні полімеру, а також тіоамідними лігандами (тіосечовиною, тіосемікарбазидом та дитіооксамідом), іммобілізованими на поверхні силохрому. Встановлено, що у разі жорсткого закріплення на поверхні полімерної матриці краун-ефірів та тіоамідних лігандів змінюється їх електронна будова. Це призводить до того, що комплекси Pd(II) та Pt(II) з прищепленими лігандами відрізняються за складом, будовою та властивостями від аналогічних комплексів у розчинах. Усі досліджувані іммобілізовані ліганди, на відміну від аналогічних сполук у розчинах, здатні утворювати поліядерні місткові комплекси з Pd(II) у випадку його надлишку. В якості містків у таких комплексах можуть виступати самі іммобілізовані ліганди, або хлорид-іони.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г115.1
Шифр НБУВ: РА310540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Кравченко О.І. 
Метаболічні особливості гемодинамічних порушень при гіпертонічній хворобі у робочіх машинобудування: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.11 / О.І. Кравченко ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Визначено характер та механізм розвитку гемодинамічних порушень у випадку гіпертонічної хвороби (ГХ) у робітників шкідливих професій машинобудування. Доведено вплив шкідливих факторів виробництва на структуру гемодинаміки та морфофункціональні зміни міокарда. Виявлено більшу поширеність гіпокінетичного типу циркуляції зі зниженням інотропної функції серця, енергетичних витрат міокарда і більш високим значенням ЗПСО. Спостережено підвищення рівня постнавантаження, розвиток гіпертензії опору, збільшення маси міокарда лівого шлуночка, зміну його геометрії та значне поширення гіпертрофії. З'ясовано, що у групі робітників вібро-шумових професій, хворих на ГХ, переважають концентричні варіанти ремоделювання. Доведено вплив професійного стажу, віку та ступеня АГ на гіпертонічну перебудову серця. Встановлено, що кардіогемодинамічні зміни супроводжуються збільшенням концентрації у плазмі крові ендотеліну-1, оксиду азоту, показників системи перекисного окиснення ліпідів та зниженням показників антиоксидантного захисту. Зафіксовано взаємозалежність ступеня виразності ендотеліальної дисфункції та рівня підвищення АТ і характеру гіпертонічної перебудови серця. Показано позитивний вплив комбінованої гіпотензивної терапії з використанням даларгіну на клінічні прояви захворювання, гемодинамічні та метаболічні зміни та поліпшення психологічного профілю особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.030-4 +
Шифр НБУВ: РА331952

Рубрики:

      
16.

Кравченко О. В. 
Мовно-філософські аспекти вербалізації часу і простору в історичних романах Павла Загребельного: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / О. В. Кравченко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2010. — 20 с. — укp.

Встановлено особливості вербалізації часу й простору в ідіолекті письменника. З'ясовано функції дейктичних одиниць у вираженні часово-просторових відношень як компонента мовної картини світу. Висвітлено сутність хронотопу й його роль в організації художнього твору. Досліджено особливості вербалізації часу та простору в стані гомеостазису системи історичного роману. Введено поняття зон максимальної, високої та мінімальної стабільності в системі художнього твору. Вивчено здатність щодо самоорганізації мовних одиниць із часовою та просторовою семантикою. Надано якісні трансформації системи дискурсу історичного роману, які грунтуються на взаємопереходах свого/чужого, відкритого/замкненого простору, простору місцезнаходження та переміщення, а також взаємних якісних перетвореннях лінійного, циклічного й історичного часу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Загребельний П. А. 534 + Ш141.14-72
Шифр НБУВ: РА371221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Біологічні науки   
17.

Кравченко О.М. 
Моделі, методи та інформаційні технології моніторингу стану рослинності та грунту: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / О.М. Кравченко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розв'язано науково-прикладну задачу створення інфомаційної технології моніторингу стану рослинності та грунту на підставі системного підходу, аналізу та побудови взаємозалежних моделей, розв'язання обернених задач і асиміляції даних. Запропоновано метод розв'язання оберненої задачі для радіаційних моделей рослинного покриву на базі нейронних мереж густини суміші. З використанням побудованої імовірнісної моделі розроблено та реалізовано новий метод оцінювання параметрів рослинного покриву за даними дистанційного зондування в оптичному діапазоні. Вдосконалено методи побудови оптичного потоку Лукаса - Кенеда та Хорна - Шанка для проведення аналізу відеозображень у випадку низької частоти дискретизації кадрів. Одержані модифікації методів використано для відновлення полів вітру за даними геостаціонарних метереологічних супутників. Розроблено інформаційну технологію моніторингу стану грунту на базі гідрометереологічних моделей, а саме, моделі числового прогнозування погоди WRF і моделі волого- та теплопереносу в системі грунт - рослина - атмосфера NOAH. Теоретичні результати реалізовано як програмне забезпечення системи супутникового моніторингу поверхні суші, що відповідає міжнародним стандартам ISO й OGC.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*805.8с + П03с +
Шифр НБУВ: РА364615

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
18.

Кравченко О.П. 
Наукові основи управління ефективністю експлуатації автомобільних поїздів: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.20 / О.П. Кравченко ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2007. — 36 с. — укp.

З використанням системного підходу визначено значущість методів контролю та діагностики в керуванні працездатністю автопоїздів на послідовних етапах життєвого циклу. Вивлено, систематизовано, узагальнено та формалізовано основні несправності та відмови, що впливають на ефективність експлуатації автопоїздів. Установлено закономірності погіршення технічного стану автомобілів-тягачів та причіпних ланок у гарантійний період експлуаації, що дозволяє прогнозувати їх працездатність. Виявлено вплив похибок конструювання та технології виготовлення деталей, вузлів, агрегатів на ресур автопоїздів та їх працездатність за умов експлуатації, що забезпечує зворотній зв'язок системи виробник - автосервіс. Установлено закономірності впливу дефектів і несправностей автомобілів-тягачів і причіпних ланок на динамічне поводження автопоїздів. Удосконалено методи та моделі системи профілактики та ремонту транспортних засобів за умов переходу до єдиної (базової) системи обслуговування. Розвинуто закономірності для оцінки технічного стану окремих ланок автопоїздів вітчизняного та європейського виробництва, методи аналізу сталого руху автопоїздів щодо типових маневрів системи тягач - напівпричіп, стратегії та тактики проведення профілактичних робіт автопоїздів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.47-082 +
Шифр НБУВ: РА350433

Рубрики:

      
19.

Кравченко О.І. 
Оптимізація ранньої діагностики хвороби Пертеса у дітей: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / О.І. Кравченко ; Донец. держ. мед. ун-т ім. М.Горького. НДІ мед. пробл. сім'ї. — Донецьк, 2005. — 18 с. — укp.

На підставі аналізу результатів генеалогічного дослідження, вивчення частоти реєстрації та характеру преморбідного тла, проявів синдрому недиференційованої системи сполучнотканинної дисплазії визначено фактори ризику розвитку хвороби Пертеса (ХП) у дітей. Уперше встановлено частоту, характер і роль порушеного обміну остеотропних мінеральних елементів залежно від стадії ХП, визначено роль стану апоптозу та некрозу лімфоцитів у крові та генезі остеонекрозу голівки стегнової кістки у дітей з ХП. Виявлено кореляційний зв'язок між показниками обміну остеотропних мінеральних елементів у дітей з різними стадіями ХП і результатами клініко-сонорентгенографічних змін. Розроблено алгоритм ранньої діагностики ХП у дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.458.285.1-4 +
Шифр НБУВ: РА340273

Рубрики:

      
20.

Кравченко О.Б. 
Організаційно-економічний механізм регулювання зайнятості населення в умовах інноваційного розвитку: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.03 / О.Б. Кравченко ; Н.-д. екон. ін-т. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальні теоретичні та практичні питання розробки дієвого організаційно-економічного механізму регулювання зайнятості населення за умов інноваційного розвитку економіки. Розкрито структуру та зміст складових даного механізму. Обгрунтовано, що регулювання зайнятості повинно здійснюватися у контексті інноваційного розвитку країни. Визначено концептуальні положення щодо суті, елементів і напрямів застосування інноваційних заходів у сфері регулювання зайнятості населення. Проаналізовано стан, проблеми розвитку відносин на ринку праці, а також відповідність методів і технологій державного регулювання сучасним потребам. Здійснено організаційно-економічне оцінювання інноваційних процесів, які відбуваються у сфері зайнятості. Удосконалено критерії оцінювання ефективності впровадження інновацій державною службою зайнятості. Визначено напрями регулювання якісних параметрів зайнятості як чинника забезпечення інноваційного розвитку країни. Охарактеризовано комплекс інструментів для підвищення конкурентоспроможності робочої сили. Визначено перспективні напрями розвитку політики зайнятості в Україні шляхом розробки пропозиції щодо вдосконалення механізму стимулювання попиту на послуги робочої сили, створення ефективної системи регулювання професійно-кваліфікаційного балансу, підвищення економічної активності безробітних, вирішення проблем міграції. На підставі міжнародного досвіду виявлено можливості реалізації в Україні новітніх форм гнучкої зайнятості, які полягають у розвитку її нового виду - телезайнятості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240.5-21 +
Шифр НБУВ: РА360163

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського