Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (21)Книжкові видання та компакт-диски (21)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Коробочка О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Вернигора В. Д. 
Удосконалення екологічно безпечної технології утилізації шліфувальних шламових відходів / В. Д. Вернигора. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі проведено аналіз складу і властивостей шліфувального шламу в залежності від умов утворення. Розглянуто та проаналізовано токсичні властивості складових шламу, способи поширення та впливу на навколишнє середовище і людину. Виконано аналіз існуючих технологічних схем і розроблено екологічно і економічно доцільний спосіб утилізації шламових відходів на підприємствах металообробки.Проведена серія експериментальних досліджень з визначенням закономірностей видалення забруднення з твердих частинок. Для миття шламу використовували розчини з миючими засобами «Лабомид», «Їдкий натр», «Тімлайт» концентрацією 10–30 г/л і з діапазоном температур 25–45 °С. У процесі досліджень було встановлено, що розчин з миючим засобом «Лабомид» володіє кращими якостями очищення від забруднень.Теоретично досліджено процес руху і розділення твердих частинок по щільності в рухомому потоці миючого розчину. Розроблено програму на мові С++ в середовищі С++ Builder, яка описує траєкторію руху металевих і абразивних частинок в потоці. Розроблено обладнання для сушіння твердих частинок шламу, проведено аналіз кінетики сушіння, отримано формулу для визначення витрати теплоти на сушку твердих частинок з урахуванням тепловтрат.Запропоновано використання відходів утилізації шліфувальних шламів: металеві та абразивні частинки, масло і миючий розчин використовувати в якості вторинної сировини в різних галузях промисловості. Металеві частинки рекомендується використовувати як вихідну сировину для порошкової металургії. Абразивні частинки рекомендується застосовувати для виготовлення вогнетривів в металургії чорних і кольорових металів, як додаткові складові під час виробництва різних виробів (цегли, тротуарної плитки тощо) у будівельній промисловості та для автошляхового покриття.Відокремлене масло від миючого розчину можна використовувати: в будівництві для гідроізоляції, просочення дерев'яних конструкцій і залізничних шпал; в якості палива для енергетичних цілей. Розроблені в роботі інженерні рішення дозволяють реалізувати технологічний процес утилізації шліфувального шламу з позицій енерго- і ресурсозбереження; вирішити проблему накопичення відходів.Ключові слова: екологічна безпека, шліфувальний шлам, відходи, процес миття, сушіння, математична модель, миючий розчин, масловідділення, технологія утилізації.^UThe analysis of the composition and properties of the grinding sludge, depending on the conditions of formation was elaborated in the dissertation. The toxic properties of sludge components, methods of distribution and influence on the environment and the person were considered and analyzed. The analysis of existing technological schemes and an ecologically and economically expedient way of utilization of sludge waste at the metal processing enterprises was developed.The series of experimental studies to determine the regularities of removing contamination from solid particles was conducted. To wash the sludge solutions with detergents "Labomid", "Judetic sodium", "Timelite" concentration of 10–30 g/l and with a temperature range of 25–45°C were used. In the course of research, it was found the solution with detergent "Labomid" has the best qualities of cleaning from contamination.The process of motion and separation of solid particles by density in a moving flow of a washing solution was theoretically investigated. The program in C++ in the C++ Builder environment, which describes the movement of metal and abrasive particles in the stream was developed.The equipment for the drying of solid particles of slime was developed, the kinetics of drying was analyzed, the formula for determining heat consumption for solid particles drying taking into account heat losses was obtained.The use of grinding waste disposal utilization was proposed: metal and abrasive particles, butter and washing solution use as secondary raw materials in various fields of industry. It was recommended to use metal particles as raw material for powder metallurgy. Abrasive particles were recommended for the manufacture of refractories in metallurgy of ferrous and nonferrous metals, as additional components in the manufacture of products for the construction industry and road surface. Separated oil from a washing solution can be used: in the construction for waterproofing, impregnation of wooden structures and railroad sleepers; as a fuel for energy purposes. The engineering solutions developed in the work allow to realize the technological process of utilization of grinding sludge from the standpoint of energy and resource conservation; solve the problem of waste accumulation.Key words: ecological safety, metal sludge, waste, washing process, mathematical model, washing solution, drying, oil separation, technology of utilization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Зберовський В. О. 
Підвищення рівня екологічної безпеки експлуатації великовантажних кар'єрних автосамоскидів / В. О. Зберовський. — Б.м., 2019 — укp.

Приведено наукові та практичні результати досліджень забруднення атмосферного повітря вихлопними газами під час роботи великовантажних кар'єрних автосамоскидів, запропоновано та обґрунтовано нові інженерні заходи контролю та зниження викидів ви-хлопних газів в атмосферу в процесі експлуатації автосамоскидів. Запропоновано нормувати швидкість руху кар'єрних автосамоскидів за екологічним фактором з використанням нової математичної моделі режимів руху кар'єрного автотран-спорту і методики розрахунку раціональних швидкостей, які базуються на поєднанні кла-сичної теорії автомобіля з інформаційними технологіями та у сукупності забезпечують визначення мінімальної витрати палива і зниження викиду вихлопних газів в атмосферу.Встановлені нові залежності зміни швидкості руху автосамоскидів від поздовжньо-го ухилу дороги в кар'єрах, які дозволяють заздалегідь спрогнозувати та визначати раціо-нальні швидкості руху автосамоскидів на цих ділянках траси.Розроблена система екологічного контролю роботи великовантажних автосамоскидів у кар'єрах із застосуванням прогнозного моделювання, ГІС і GPS технологій, яка дозволяє забезпечити екологічно орієнтовану організацію дорожнього руху та дотримання автосамоскидами раціональних швидкостей руху за екологічним фактором в автоматичному режимі. Система апробована в умовах кар'єрів Вільногірського ГМК і дозволяє зменшити витрати палива при русі автосамоскидів в кар'єрі на 460,7 тис. л в рік та знизити річні викиди вихлопних газів в атмосферу більш ніж на 27,3 т. Система запропонована до впровадження у виробництво ТОВ «Мотронівський ГЗК» з очікуваної розрахункової чистої приведеної вартістю економії поточних витрат до 877,75 тис. грн.Визначені геологічні, фізико-хімічні та сорбційні властивості розкривних глинистих порід Малишевського родовища. Встановлено, що червоно-бурі та зеленувато-сірі глини з Вільногірського ГМК та Мотронівського кар'єра володіють високою ємністю катіонного обміну (100-150 мг-екв/100г) та є природними глинистими сорбентами, які можна використовувати для очистки вихлопних газів кар'єрних автосамоскидів. Розроблено новий спосіб та конструкції пристроїв сажових фільтрів, що використовують природні глинисті сорбенти для очищення вихлопних газів автосамоскидів. Односекційний фільтр призначений для холодного періоду року встановлюється всередині каналу для обігріву стінок кузова автосамоскида. Другий, двосекційний регенеративний фільтр, призначений для теплого періоду року, розміщується на вихлопній трубі автосамоскида після випускного колектора. Очищення вихлопних газів здійснюється за рахунок інерційного осадження сажі на поверхні гранул глинистого сорбенту та часткового уловлювання газоподібних токсичних компонентів в результаті хімічного і адсорбційного зв'язування. Проведені дослідження експериментального зразка односекційного сажового фільтра на прикладі дизельного двигуна кар'єрного автосамоскида БелАЗ в умовах Мотронівського кар'єра показали, що ефективність очищення вихлопних газів від сажі на низьких обертах двигуна становить 55-60 %, на номінальних обертах 20-25%, на високих обертах 15-23%. Отримані в дисертаційній роботі теоретичні та експериментальні результати можуть бути використані при здійсненні моніторингу забруднення атмосфери та захисту навколишнього середовища від вихлопних газів при експлуатації великовантажних автосамоскидів в кар'єрах з різними гірничо-геологічними умовами.^UThe dissertation is devoted to solving the problem of the ecological safety level increas-ing by introducing an advanced technology of the MSW food component composting. Since up to 40% of solid waste is classified as easily decomposable organic waste, removing this part of waste from landfills by composting and turning waste into secondary material resources will substantially reduce the environmental burden of actually and potentially planned landfills on the environment. The identification and assessment of ecological aspects of the functioning of landfills is carried out, the ecological danger formation's mechanism under their influence is determined. The analysis and assessment of the environmental hazard level using the system of complex indicators characterizing the probability of occurrence and the ecological hazard degree is carried out. An algorithm for ecological safety management of landfill sites is developed, where the object of management is the waste morphological composition that is capable of methanogenesis and is the main source of greenhouse gas formation and emergence of an emergency situation. Emissions of greenhouse gases were assessed and methane formation volumes were determined on the landfill site. The degree of their reduction was estimated through the introduction of a composting technology of the MSW's food part with the introduction of microbiological or mineral additives. In order to improve the composting technology of the MSW's food component, it is substantiated that the mineral or microbiological additives, introducing into the compost mixture, will lead to the activation of microbial activity in the initial stages of the process. During the experiment, the abiotic, biotic and maturity indices of the obtained compost were studied. It is proved that the process of maturation of the compost when adding the mineral additive is accelerated by 2.2 times under the thermophilic conditions and 1.4 times by the mesophilic ones, and the process of maturation of the compost when the microbiological additive is applied is accelerated by 3.3 and 2.1 times, respectively. The implementation of the improved technology of the MSW's food component's composting will significantly reduce the amount of stored waste, greenhouse gas emissions, including methane, and will obtain high quality organo-mineral fertilizers as a final product of processing.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського