3. |
Ковальова Н.В. Нервова анорексія (клініка, діагностика, терапія): Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.16 / Н.В. Ковальова ; Ін-т неврології, психіатрії та наркології АМН України. — Х., 2007. — 20 с. — укp.Визначено клініко-психопатологічні та психологічні закономірності формування нервової анорексії. Розроблено комплекс заходів для профілактики та лікування даної патології. Досліджено клінічні варіанти нервової анорексії, виявлено специфіку особистісних особливостей, які дозволяють прогнозувати перебіг нервової анорексії. Розроблено диференційно-діагностичні критерії даної патології. Доведено, що нервова анорексія може бути відокремлена як самостійна нозологічна одиниця, а також як синдром у межах ендогенного процесу. Вивчено предиспозиційні фактори розвитку нервової анорексії. Встановлено вплив преморбідних особливостей особистості на клінічну картину захворювання. Уточнено роль синдрому нервової анорексії у формуванні перебігу шизофренії. Визначено критерії прогнозування клініко-соціального перебігу нервової анорексії. Розроблено комплекс психодіагностичних тестів, що дозволяють на ранніх етапах перебігу нервової анорексії прогнозувати варіанти її наслідків і соціальної адаптації. Запропоновано систему психофармакотерапії та психотерапії хворих, що страждають на нервову анорексію. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Р64-329 + Шифр НБУВ: РА349932
Рубрики:
|
5. |
Копилова Н. О. Еволюція гендеру: проблематизація гендерних інверсій / Н. О. Копилова. — Б.м., 2021 — укp.Дисертація висвітлює особливості еволюції гендеру на історико-культурному матеріалі транзитивних (кризових) епох через проблематизацію та асиміляцію гендерних інверсій та інваріантів культурною владою. Обґрунтовано, що гендерні інверсії та інваріанти, наявні у соціокультурних практиках, виконують функції акумуляції, проблематизації і трансляції нового культурного досвіду в контексті соціокультурних трансформацій. Встановлено, що для більшості носіїв культурної традиції гендерні інверсії становлять відхилення від існуючих гендерних стандартів і культурних норм, вступають у конфлікт / боротьбу з ними та є революційними щодо пануючого дискурсу. У періоди змін культурної парадигми зростає «критична маса» гендерних інверсій та інваріантів, що призводить до трансформації гендерних стандартів.Категорію «культурна влада» уточнено з огляду на теоретичні розробки П. Бурдьє та М. Фуко та розглянуто в аспекті ментально-символічних настанов культури. Дослідження показало, що культурна влада має символічний та дисциплінарний характер, легітимізує контроль культури над особистістю через систему певних приписів та обмежень. Це особливо актуально в періоди кризи культурної парадигми, коли зміни в культурній системі призводять до невідповідності традиційних гендерних стандартів викликам соціокультурної реальності. Історичні та культурні шляхи подолання культурної влади над гендером розглядаються через різні варіації культурного конструкту андрогіна, до яких зводяться гендерні інверсії та інваріанти.Дисертаційне дослідження актуалізує проблему вивчення сучасних мистецьких практик (зокрема, українського мистецтва) як способів подолання культурної влади над гендером. Простежено основні напрями осмислення та презентації гендерних інверсій, зокрема інверсій тіла, у мистецьких та соціокультурних практиках кінця ХХ - початку ХХІ ст. Встановлено, що в сучасній культурі трансформація гендерних норм та поява низки інверсій та інваріантів поширюються в ситуації множинної ідентичності та кризи ідентичності взагалі. Ключові слова: гендер, гендерна інверсія, гендерний інваріант, культурна влада, гендерний стандарт, андрогін, андрогінія, соціальний андрогін, тілесність, гендер-бендінг, транзитивні епохи, традиція і новація.^UThe dissertation highlights the features of the evolution of gender on a historical and cultural material of transitive (crisis) epochs through the problematization and assimilation of gender inversions and invariants by the culture power. It has been showed that gender inversions and invariants, which exist in socio-cultural practices, fulfill the functions of accumulation, transmission and problematizing the new cultural experience in the context of socio-cultural transformations. For most of carriers of the cultural tradition gender inversions are have deviations from the gender and cultural standards existing in the society, come into conflict / struggle with them, and are revolutionary in relation to the ruling discourse. During the periods of changes of the cultural paradigm, the “critical mass” of gender inversions and invariants grows, that leads to the transformations of gender standards.The category of “cultural power”, arising from the theoretical developments of P. Bourdieu and M. Foucault, is considered in the mental-symbolic aspect of culture. The research made clear that the cultural power has a symbolic and disciplinary character, legitimizing the control of culture over the personality through a system of certain prescriptions and restrictions. It is especially revealed in the periods of crisis of the cultural paradigm, when the changes in the cultural system lead to inconsistencies of traditional gender standards with the challenges of socio-cultural reality. Historical and cultural ways of overcoming the cultural power over gender are considered through various variations of the cultural construct of androgyny, to which gender inversions and invariants are reduced.The dissertation actualizes the problem of studying actual artistic practices (in particular Ukrainian art) as ways of overcoming the cultural power over gender. The analysis made it possible to identify the main areas of understanding and presentation of gender inversions, in particular body inversions, in the artistic and socio-cultural practices of the late 20 - early 21 centuries. It has been found that in today's culture the transformation of gender norms and the appearance of a great deal of inversions and invariants spread out in the situation of multiple identity and crisis of identity in general.Key words: gender, gender inversion, gender invariant, cultural power, gender standard, androgyny, androgynism, social androgyny, corporeality, gender-bending, transitive epochs, tradition and innovation. Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ
|