3. |
Гузій І. С. Інтегративний підхід до професійної підготовки майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи / І. С. Гузій. — Б.м., 2020 — укp.Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності дидактичних умов формування інтегральної педагогічної компетентності викладача фахових дисциплін у межах спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Методи дослідження: аналіз і синтез, моделювання, узагальнення, систематизація, опитування, спостереження, педагогічний експеримент, методи математичної статистики.Вперше визначено та обґрунтовано дидактичні умови використання інтегративного підходу до професійної підготовки фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи (інтеграція професій майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи у контексті компетентнісного підходу, що передбачає розвиток педагогічної компетентності викладача фахових дисциплін; інтеграція фахових компетентностей у контексті метапредметного підходу, спрямована на формування інтегральної педагогічної компетентності викладача фахових дисциплін засобами вивчення відповідних метапредметів; інтеграція процесуального аспекту на засадах середовищного підходу, яка передбачає адаптацію метапредмету в освітньому середовищі професійної діяльності викладача фахових дисциплін, залученого до професійної підготовки фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи); виконано аналіз професійної підготовки майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи як педагогічної проблеми; висвітлено інтегративний підхід як засіб підвищення якості професійної підготовки та визначено загальнонаукові підходи до його використання у професійній підготовці майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи; розроблено модель формування інтегральної педагогічної компетентності викладача фахових дисциплін у межах спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» і визначено рівні сформованості їхньої педагогічної компетентності. Уточнено сутність поняття «педагогічна компетентність викладача» та конкретизовано її для викладача фахових дисциплін у межах спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Набули подальшого розвитку положення щодо формування фахових, зокрема педагогічних компетентностей викладачів фахових дисциплін, залучених до професійної підготовки фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи.^UThe professional training of future specialists in Information, Library and Archival Studies is the research object. The research aim lies in theoretical substantiation and experimental effectiveness verification of the didactic conditions of integral pedagogical competence formation of a professional subject's teacher within Information, Library and Archival Studies. The research methods: analysis and synthesis, modelling, generalization, systematization, survey, observation, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics.For the first time the didactic conditions for using the integrative approach to professional training of specialists in Information, Library and Archival Studies have been determined and substantiated (integration of professions of future specialists in Information, Library and Archival Studies in the context of the competence approach, which provides for pedagogical competence development of professional subjects teachers; integration of professional competences in the context of the meta-subject approach, aimed at forming integral pedagogical competence of a professional subjects teacher by means of studying relevant meta-subjects; integration of the procedural aspect on the principles of environmental approach, which involves adaptation of the meta-subject in educational environment of professional activity of a professional subjects teacher, who is involved in the professional training of specialists in Information, Library and Archival Studies); professional training of future specialists in Information, Library and Archival Studies as a pedagogical problem has been analysed; the integrative approach as a means of improving the quality of professional training has been described and general scientific approaches to the professional training of future specialists in Information, Library and Archival Studies have been defined; the model of integral pedagogical competence formation of professional subjects teacher within Information, Library and Archival Studies has been developed and the levels of formation of their pedagogical competence have been determined. The notion ‘pedagogical competence' of a teacher has been clarified and specified as for professional subject's teacher within Information, Library and Archival Studies. The ideas concerning the formation of professional and pedagogical competences of professional subject's teachers involved in the professional training of specialists in Information, Library and Archival Studies gained further development. Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ
|