Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (47)Книжкові видання та компакт-диски (52)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=КАНЕВСЬК$<.>+<.>A=ОЛЬГ$<.>+<.>A=БОРИСІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Каневська І.О. 
Громадсько-політична та наукова діяльність О. Бочковського в еміграції (1905 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / І.О. Каневська ; НАН України, Ін-т укр. археографії та джерелознавства ім. М.С.Грушевського. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Вперше комплексно досліджено життєвий шлях, громадсько-політичну, науково-дослідну та педагогічну діяльність О. Бочковського (1885 - 1939 рр.) - одного з провідних європейських фахівців з теорії нації та національних відносин, громадсько-політичного діяча, дипломата, журналіста, публіциста та науковця. Проананалізовано широке коло джерел і документів вітчизняних і закордонних архівів, спогади, періодичні видання, листування, публікації, а також творчу спадщину ученого. Розкрито суттєву роль О. Бочковського у становленні української державності та поширенні української ідеї. Розглянуто процес формування та розвитку світоглядних позицій науковця, висвітлено його внесок у розвиток наукового та громадсько-політичного життя української громади в еміграції (зокрема, в європейських країнах і на американському континенті) та становлення чесько-українських відносин. Проаналізовано основні напрями наукової, педагогічної, публіцистичної, громадсько-політичної та дипломатичної діяльності О. Бочковського, висвітлено його викладацьку роботу в українських ВНЗ і наукових установах Чехо-Словаччини. На підставі евристичної роботи в архівних фондах і бібліотечних зібраннях виявлено понад триста невідомих творів О. Бочковського, розшифровано його криптоніми та встановлено авторство кількох неопублікованих праць, створено цілісну наукову біографію ученого. Відтворено маловідомі аспекти громадсько-політичної діяльності О. Бочковського у країнах Європи й Америки, висвітлено його участь і роль у житті української еміграційної спільноти у 1920 - 1930-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(9=УКР)61-8 Бочковський + Ф1(4УКР)608 Бочковський +
Шифр НБУВ: РА367350

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Каневський О.С. 
Доктрина розподілу влади: від теоретичної концепції до політико-конституційного принципу: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / О.С. Каневський ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1999. — 19 с. — укp.

Досліджується принцип розподілу влади у його теоретичному і політико-прикладному аспектах. Застосовується теоретико-методологічний аналіз класичних моделей розподілу влади. Висвітлюються їх загальні та специфічні складові. Аналізується процес розподілу ресурсів політичної діяльності та механізм "стримувань і противаг" у політичних системах Заходу. Розглядається досвід застосування принципу розподілу влади у СНД та основні труднощі формування демократичної політичної системи в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф035 + Х001.41

Рубрики:

      
3.

Каневська Л.В. 
Психологізм романів Івана Франка середини 80-х - 90-х років: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.В. Каневська ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто романи І.Франка середини 1980 - 1990 рр. у світлі художнього психологізму. Проаналізовано твори письменника у контексті поетики психологізму в контексті авторської концепції людини і світу, теоретико-літературного та літературно-критичного доробку митця. Розкрито основні засади концепції літературного психологізму І.Франка у багаторізноманітті поставлених у творах філософсько-психологічних проблем, функціональності форм, засобів та прийомів психологічного зображення. Висвітлено функціональний та поетикальний аспекти психологізму у психологічному ракурсі авторської світоглядної позиції та психографічному контексті, проблему автора і героя на засадах поетики психологізму, імпліцитного автобіографізму романістики, засоби і прийоми психологізації, виявлено їх підпорядкованість двом формам психологічного зображення - інтервентній та екстервентній і відповідно класифіковано.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4Франко,І.Я.534 + Ш400.194 +
Шифр НБУВ: РА329660

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Каневський В. І. 
Психологічні особливості парасуїцидальної поведінки особистості: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / В. І. Каневський ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. — Миколаїв, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Розглянуто особливості парасуїцидальної поведінки й особистості парасуїцидента. Розкрито розуміння понять "суїцид", "суїцидальна спроба", "парасуїцид". Встановлено психологічні особливості поведінки парасуїцидента, які виявляються у нейротизмі, дезорганізації раціональної діяльності, переживанні безнадійності. Виявлено чотири групи мотивів суїцидальних дій: гіпертрофоване відчуття провини, неможливість дати відсіч у ситуації конфлікту, нестерпність ситуації та надцінність однієї мети або діяльності. Встановлено, що суїцидентам притаманні низька продуктивність цілей, перевага близьких цілей у порівнянні з дальніми, перспективними цілями та відсутність цілей, пов'язаних з процесом самоактуалізації. Показано, що у парасуїцидальних особистостей немає прагнення до саморозвитку, оскільки це не виступає для них як сенс, бо вони живуть поверхневою емоційною ситуацією.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6
Шифр НБУВ: РА385943 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Гостра К. В. 
Методика роботи з прецедентними феноменами культури під час навчання російської мови в основній школі / К. В. Гостра. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичний аналіз проблеми та запропоновано нове вирішення наукового завдання, що полягає у розробці методики роботи з прецедентними феноменами культури під час навчання російської мови в основній школі.Визначено поняття «вторинна мовна особистість», що розуміється як комунікативно активний суб'єкт, що легко залучається до міжкультурної комунікації та здатен правильно продукувати мовну поведінку в тій чи іншій ситуації міжкультурного спілкування. Проаналізовано стан розробленості проблеми роботи з прецедентними феноменами культури під час навчання російської мови в основній школі, що уможливлюють ефективність процесу формування вторинної мовної особистості. Виявлено та схарактеризовано лінгводидактичні засади, що забезпечують організацію роботи з прецедентними феноменами культури у процесі навчання російської мови відповідно до змісту навчального предмету, сприяють формуванню загальних і предметних компетенцій, розвитку вторинної мовної особистості, а саме: загальнодидактичні підходи; закономірності навчання іноземної мови; загальнодидактичні, лінгводидактичні та специфічні принципи, що визначають методи, систему вправ, методичні прийоми та засоби навчання. Упровадження методики роботи з прецедентними феноменами культури на уроках російської мови засвідчило її ефективність і дієвість.Матеріали дослідження, його результати та висновки можуть бути використані у практиці навчання іноземних мов, у тому числі й російської, що підтверджено під час апробації роботи у загальноосвітніх школах.Ключові слова: лінгводидактика, урок російської мови, прецедентність, прецедентні феномени культури, вторинна мовна особистість, рівні сформованості вторинної мовної особистості, лінгводидактичні засади, лінгводидактична модель, критерії розуміння прецедентних феноменів культури, критерії відбору прецедентних феноменів культури.^UIn the dissertation the theoretical analysis of the problem is carried out and the new decision of the scientific problem is offered which consists in developing technique of working with precedent cultural phenomena while teaching the Russian language in basic school. Precedent phenomena of culture are considered from the linguo-didactic point of view; it is established that they are cognitive structures formed in the cognitive base of native speakers on the basis of their socio-cultural and national cultural-historical experience. The important linguo-didactic peculiarity of precedent cultural phenomena is their dual essence: they are the object of study (containing important national and cultural information) and the medium of instruction (used as didactic material). The signs of precedent cultural phenomena are established: metaphoricalness, markedness, estimating, efficiency, implicitness, pragmatism, recurrence, historical variability; the peculiarities of precedent cultural phenomena are described: speech-communicative essence; national-cultural, socio-cultural or historical-cultural semantic meaning. The concept of «secondary language personality» is defined as a communicatively active subject who is easily involved in intercultural communication and is able to produce adequate language behavior in a particular situation of intercultural communication. The state of elaborating the problem of work with precedent phenomena of culture while teaching the Russian language in basic school, which ensure the efficiency of the process of the secondary language personality formation, is analyzed. Linguo-didactic principles that ensure the organization of work with precedent cultural phenomena in the process of teaching Russian in accordance with the content of the subject, contribute to the formation of general and subject competencies, the development of secondary language personality, namely: general didactic approaches; regularities of foreign language learning; general didactic, linguo-didactic and specific principles that determine the methodology, the set of exercises, the technique and teaching aids. The research material, its results and conclusions can be used in the practice of teaching foreign languages, including Russian, which was confirmed during the approbation of the work in secondary schools. Key words: linguodidactic, Russian language lesson, precedent, precedent phenomena of culture, secondary linguistic personality, levels of formation of secondary linguistic personality, linguodidactic principles, linguodidactic model, criteria of understanding precedent phenomena of culture, criteria for selection of precedent phenomena of culture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського