Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (32)Книжкові видання та компакт-диски (24)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>A=Грішнова О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Грішнова О.А. 
Формування людського капіталу в системі освіти і професійної підготовки: Автореф. дис.... д-ра екон. наук: 08.09.01 / О.А. Грішнова ; НАН України. Рада по вивч. продукт. сил України. — К., 2002. — 36 с. — укp.

Досліджено науково-практичні особливості формування людського капіталу в перехідній економіці. Розроблено теоретико-методологічні основи оцінювання освітньої та професійної складових людського капіталу. Викладено нові підходи до розрахунку ефективності інвестицій в освіту та професійну підготовку. Проаналізовано вплив нагромадження людського капіталу на стабілізацію соціально-економічного становища в Україні, зроблено прогноз відтворення людського капіталу. Визначено основні напрями вдосконалення організаційно-економічного механізму формування людського капіталу в перехідній економіці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240.01
Шифр НБУВ: РА321553

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Козловський А. Т. 
Контролінг інвестиційної діяльності на підприємствах молокопереробної галузі / А. Т. Козловський. — Б.м., 2020 — укp.

Метою дисертаційної роботи є розвиток теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо впровадження ефективного контролінгу інвестиційної діяльності для забезпечення якісного здійснення інвестиційного процесу та прийняття обґрунтованих стратегічних рішень на підприємствах молокопереробної галузі. Об'єктом дослідження є контролінг інвестиційної діяльності підприємств в частині здійснення реальних інвестицій, а предметом − теоретико-методичні і практичні питання впровадження та реалізації контролінгу інвестиційної діяльності на підприємствах молокопереробної галузі.Дисертацію присвячено дослідженню контролінгу інвестиційної діяльності на вітчизняних молокопереробних підприємствах. Розглянуто теоретичні засади визначення суті контролінгу інвестиційної діяльності. Систематизовано науково-практичний інструментарій здійснення контролінгу у сфері оперативного та стратегічного управління інвестиційною діяльністю. Консолідовано організаційні засади регламентації інвестиційної діяльності, запропоновано підхід до оцінювання ефективності запровадження використання контролінгу інвестиційної діяльності на підприємствах молокопереробної галузі. Розроблено науково-практичний інструментарій контролінгу соціальних, екологічних та інвестицій у нематеріальні активи; визначено роль інвестиційного контролера в даному процесі. Надано практичні рекомендації щодо використання інструментів оперативного та стратегічного контролінгу інвестиційної діяльності. Запропоновано рамку здійснення пост-аналізу системи стратегічного планування (у тому числі в частині інвестиційного плану), системи стратегічного контролінгу інвестиційної діяльності та окремих інвестиційних проєктів. Виконано оцінку інвестиційної активності та спроможності підприємств молокопереробної галузі, а також рангову та структурно-індексну оцінку інвестиційної активності підприємств галузі, надано релевантні пропозиції.Ключові слова: контролінг, інвестиційна діяльність, молокопереробні підприємства, пост-аналіз, інвестиційна активність, інвестиційна спроможність, контролінг інвестиційної діяльності.^UThe purpose of the dissertation is to develop theoretical foundations and develop practical recommendations for the implementation of effective controlling of investment activities to ensure quality implementation of the investment process and the adoption of sound strategic decisions in the dairy industry. The object of the study is the controlling of investment activities of enterprises in terms of real investment, and the subject of this study are theoretical and methodological and practical issues of implementation of controlling of investment activities in the dairy industry.The dissertation is devoted to the research of investment activities controlling at domestic dairy processing enterprises. The theoretical principles of determining the essence of investment activities controlling, by analyzing approaches to the definition of the category "controlling", are investigated; The differences between the concepts of "investment activities controlling", "investments controlling", "investment projects controlling" were determined. The directions of investment activities controlling at each stage of the investment process are separated and methodical tools used in the course of investment activities controlling are investigated. This ultimately enables to identify the scope of responsibility of the investment controllers and the tools they use.The scientific and practical tools for carrying out controlling in the field of operational and strategic management of investment activity are systematized by identifying necessary tools at the pre-investment, investment and post-investment stages of project implementation and investment strategy as a whole. This makes it possible to determine optimal schemes of financing approval for various categories of investment projects, as well as a practical mechanism for analyzing the sensitivity of investment projects using the Monte-Carlo method.Organizational principles of regulation of investment activities by defining internal procedures that should be used for the regulation of processes related to the implementation of investment projects were consolidated. This will ultimately allow to achieve faster project implementation, optimal use of labor and financial resources of the company during the implementation of investment projects. An estimation of investment activities controlling application efficiency at domestic dairy processing enterprises is carried out.Also, approaches to the analysis of options for organizing the investment activities controlling at enterprises were offered. This should be done in relation to the overall level of investment activity and taking into consideration the position of management of the company.The scientific and practical tools for controlling of investments in social, environmental and intangible assets are presented, as well as the role of the investment controller in this process.Methodical provision of tools for strategic investment activities controlling through the definition of the mechanism and timing of implementation of actions related to the preparation of the strategic plan, proposals for categorization of projects, fixation of the format of provision and presentation of data within the preparation of the strategic plan. A survey among management of the largest dairy enterprises was also conducted on the scale of use of strategic planning. Specific tools for post-analysis of strategic planning, including investment strategy, as well as for post-analysis of implemented strategies were presented. Tools for specific investment projects post analysis were also presented.Opportunities were offered for improvement of the current controlling process, for example, using specific controlling instruments during the analysis of investment projects. Opportunities were suggested for improvement of the process of investment projects financing coordination.The framework for post-analysis of the strategic planning system (including, in terms of the investment plan), the system of strategic control of investment activities and the post-analysis of individual investment projects was proposed.An assessment of the investment activity and capacity of dairy processing enterprises was also conducted. In addition, rank and structural-index estimations of investment activity of dairy industry enterprises were conducted.Keywords: controlling, investment activities, dairy industry enterprises, post-implementation review, investment activity, investment capacity, investment activities controlling.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Рісний О. П. 
Системні пріоритети регулювання ринку праці України в умовах євроінтеграції / О. П. Рісний. — Б.м., 2021 — укp.

На основі аналізу процесу євроінтеграції країн Східної Європи систематизовано основні виклики, продемонстровано загрози та нові можливості від трансформацій при ефективній державній політиці, запропоновано показник паритету розвитку ринку праці, в тому числі в динаміці, як кореляцію між середньорічними трудовими доходами населення та рівнем зайнятості.Оцінено вплив роботизації та автоматизації на ринки праці майбутнього, продемонстровано світові підходи у вирішенні проблем забезпечення населення зайнятістю та доходами, висвітлено прогнози щодо професій з найбільшою загрозою зникнення та новітніх професій майбутнього. Запропоновано основні пріоритети щодо адаптації державних засобів до нових викликів.На основі аналізу опитування клієнтів СЗ протягом 2013-20р.р., продемонстровано відчутний рівень територіальної мобільності населення та готовності до зовнішньої трудової міграції (22-26%), значно більший відсоток готовності продовжувати шукати роботу в Україні (64-72%) чи започатковувати власну справу (23- 29%), проте, за умови державної підтримки, підвищення кваліфікації чи зміни професії.Продемонстровано механізми зменшення негативних складових трудової міграції, використання позитивних можливостей, що відкриваються з використанням системи обміну вакансій EURES за участі ДСЗ. Акцентовано на перевагах легалізованого міждержавного ринку праці в частині забезпечення правового та соціального захисту населення, зменшення державних витрат на соціальне забезпечення, відкриття нових можливостей для рееміграції тощо.На основі дослідження норм Ради Європи, Міжнародної організації праці та Європейського Союзу систематизовано основні міжнародні стандарти інституційного регулювання ринку праці. Проаналізовано та узагальнено стандарти матеріального забезпечення на випадок безробіття як інструмент ефективного впливу на ринки праці. Встановлено необхідність забезпечити допомогою мінімуму, потрібного для покриття витрат на основні життєві потреби і, в той же час, не знижувати стимули до зайнятості. Продемонстровано, що в Україні більш як 75% бюджету ДСЗ витрачається на допомогу з безробіття та лише 5% - на активні програми.Порівняльний аналіз із практикою Польщі, Латвії та Естонії продемонстрував значно ліберальніші вітчизняні підходи щодо виплати допомоги з безробіття. У співвідношенні допомоги з безробіття та зарплати в Україні та Польщі спостерігається мотиваційна складова до працевлаштування в Польщі та відсутність такої в Україні. В Україні понад 75% допомоги з безробіття виплачується у розмірі більшому за мінімальну зарплату, що не забезпечує мотивації до працевлаштування. Висвітлено порушення принципу справедливості при призначенні соціальної допомоги у максимальному розмірі. Вона по суті субсидіюється та є грошовим еквівалентом сплати відповідних соціальних внесків впродовж 20-25 років, а може бути призначеною вже після пів року стажу. Запропоновано механізм вивільнення до 30% коштів фонду на активні програми шляхом зменшення максимального розміру допомоги, зміни умов її повторного отримання, зменшення тривалості виплати, збільшення бази відрахувань для розрахунку, зміни підходів до підходящої роботи. Запропоновано збалансовану політику матеріального забезпечення на випадок безробіття як інструмент посилення мотивації до пошуку роботи та зменшення утриманських настроїв в суспільстві.Аналіз Європейської стратегії зайнятості WAPES та Стратегії мережі державних служб зайнятості ЄС PES-Network виокремив основні виклики та загрози, які постають на ринках праці. Аналіз служб зайнятості Данії, Великобританії, Швеції, Нідерландів, Австралії, Німеччини та Польщі визначив переваги локальної гнучкості та самостійності над жорсткою централізацією.Визначено та узагальнено основні інноваційні принципи регулювання ринку праці службами зайнятості: гнучкість, адресність та багатоканальність. Систематизовано організаційно-економічні механізми регулювання ринку праці державними службами зайнятості: профілювання клієнтів, розвиток людських ресурсів, мобільність робочої сили, справедливість й обґрунтованість матеріального забезпечення на випадок безробіття.Констатовано необхідність впровадження механізмів оновлення трудового потенціалу в Україні, що повинні включати: стимулювання рееміграції українців з-за кордону, справедливе та мотиваційне соціальне забезпечення, зменшення частки тіньової зайнятості, легалізований міждержавний ринок праці, впровадження доступних програм навчання дорослого населення, спрощені умови реєстрації та ведення бізнесу, програми підтримки малого бізнесу, встановлення дієвих механізмів залучення іноземних фахівців.Запропоновано ключові системні пріоритети регулювання ринку праці в Україні: інновації та локальна самостійність, інклюзивність та адресність послуг, орієнтованість послуг на клієнта, пріоритет активних програм над пасивним утриманням, справедливе та мотиваційне соціальне забезпечення, легалізація зайнятості, оновлене трудове законодавство, легалізований міждержавний ринок праці.^UBased on the analysis of the process of European integration of Eastern Europe, the main challenges are systematized, threats and new opportunities for transformation with effective public policy are demonstrated, the labor market parity indicator is proposed, including in dynamics, as a correlation between average annual income and employment level.The impact of robotics and automation on the labor markets of the future is assessed, the approaches in solving the problems of providing the population with employment and income are demonstrated, the forecasts on the professions with the greatest threat of extinction and the newest professions of the future are highlighted. The main priorities for adapting public funds to new challenges are proposed.Based on the analysis of the survey of PES clients during 2013-20, a significant level of territorial mobility of the population and readiness for external labor migration was demonstrated (22-26%), a much higher percentage of readiness to continue looking for work in Ukraine (64-72%) or to start own business (23-29%), however, subject to state support, training or change of profession.Mechanisms for reducing the negative components of labor migration, the use of positive opportunities opened up using the EURES vacancy exchange system with the participation of the PES are demonstrated. Emphasis is placed on the advantages of the legalized interstate labor market in terms of providing legal and social protection, reducing government spending on social security, opening new opportunities for re-emigration and more.Based on the study of the norms of the Council of Europe, the International Labor Organization and the European Union, the main international standards of institutional regulation of the labor market are systematized. The standards of material support in case of unemployment as a tool of effective influence on labor markets are analyzed and generalized. It is necessary to provide the minimum necessary to cover the cost of basic living needs and, at the same time, not to reduce incentives for employment. It has been shown that in Ukraine more than 75% of the PES budget is spent on unemployment benefits and only 5% on active programs.A comparative analysis with the practice of Poland, Latvia and Estonia showed much more liberal domestic approaches to the payment of unemployment benefits. In the ratio of unemployment benefits and wages in Ukraine and Poland, there is a motivational component to employment in Poland and the lack of such in Ukraine. In Ukraine, more than 75% of unemployment benefits are paid in excess of the minimum wage, which does not provide motivation for employment. Violation of the principle of justice in the appointment of social assistance in the maximum amount is highlighted. It is essentially subsidized and is the monetary equivalent of paying the relevant social contributions for 20-25 years, and can be appointed after six months of service. A mechanism for releasing up to 30% of the funds for active programs by reducing the maximum amount of assistance, changing the conditions for its re-receipt, reducing the duration of payment, increasing the base of deductions for calculation, changing approaches to appropriate work. A balanced unemployment policy has been proposed as a tool to increase motivation to look for work and reduce alimony in society.The analysis of the European Employment Strategy WAPES and the Strategy of the EU Public Employment Services PES-Network highlighted the main challenges and threats that arise in the labor markets. An analysis of the employment services of Denmark, the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, Australia, Germany and Poland identified the advantages of local flexibility and autonomy over rigid centralization.The main innovative principles of labor market regulation by employment services are defined and generalized: flexibility, targeting and multichannel. Organizational and economic mechanisms of labor market regulation by state employment services are systematized: client profiling, human resources development, labor mobility, fairness and validity of material support in case of unemployment.The need to introduce mechanisms to renew labor potential in Ukraine, which should include: stimulating re-emigration of Ukrainians from abroad, fair and motivational social security, reducing the share of shadow employment, legalized interstate labor market, implementation of affordable adult education programs, simplified registration and management conditions business, small business support programs, establishment of effective mechanisms for attracting foreign specialists.Key systemic priorities of labor market regulation in Ukraine are proposed: innovations and local independence, inclusiveness and targeting of services, client-oriented services, priority of active programs over passive welfare, fair and motivational social security, employment legalization, updated labor legislation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Кириченко К. М. 
Соціальна відповідальність в системі чинників розвитку атомної енергетики України / К. М. Кириченко. — Б.м., 2022 — укp.

Метою дослідження є поглиблення теоретико-методичних засад та розробка практичних рекомендацій розвитку соціальної відповідальності атомної енергетики України.Об'єктом дослідження виступає процес розвитку соціальної відповідальності атомної енергетики України.Предметом дослідження є сукупність теоретичних та практичних основ розвитку соціальної відповідальності підприємства.Наукова новизна одержаних результатів роботи полягає у розв'язанні актуальних завдань щодо теоретичного обґрунтування і розроблення науково-практичних рекомендацій розвитку соціальної відповідальності атомної енергетики. Основні положення дисертаційної роботи характеризуються науковою новизною, що полягає у наступному:вперше розроблено механізм реалізації внутрішньої корпоративної відповідальності НАЕК «Енергоатом», який включає шість напрямів: безпечні умови праці, навчання та розвиток персоналу, соціальний захист персоналу, відповідальна реструктуризація, ефективна система оплати праці, корпоративна культура. Запропоновано основні кроки впровадження нової системи оплати праці на підприємстві. Зокрема зміна структури заробітної плати, зменшення різновидів премій та надбавок, забезпечення прозорості нарахування премій та надбавок, уніфікація нормативно-правової бази нарахування заробітної плати. Що дає змогу зменшити ризики суб'єктивного підходу до оцінювання результатів роботи працівників, підвищити прозорість нарахування заробітної плати.удосконалено:стратегічні підходи до управління об'єктами соціальної інфраструктури НАЕК «Енергоатом», що на відміну від діючої практики (утримувати всі об'єкти), включають три стратегії: утримання та розвиток об'єктів, передача об'єктів в державно-приватне партнерство, передача їх у комунальну власність місцевих рад. Диференціація об'єктів соціальної інфраструктури та визначення відповідних стратегій допомагає забезпечити баланс інтересів місцевої влади, підприємства та працівників. Зокрема, в рамках розвитку соціальної інфраструктури розроблено комплексні маршрути промислового туризму, які включають екскурсії не лише на АЕС, а й інші промислові об'єкти регіону;механізм реалізації комплаєнс-політики НАЕК «Енергоатом», який на відміну від існуючого забезпечує функціональну єдність антикорупційної діяльності та комплаєнс-контролю. Запропоновані зміни до структури підрозділів, які відповідають за реалізацію комплаєнс-політики, включають формування таких відділів: внутрішнього аудиту, управління ризиками, протидії корупції, data-аналітики та звітування. Зміна структури профільного департаменту підсилить антикорупційну діяльність та забезпечить єдність основних функцій комплаєнсу;методичні підходи до оцінки ефективності публічних консультацій НАЕК «Енергоатом» в містах-супутниках АЕС, що на відміну від існуючих передбачають аналіз відповідності нормативно-правовій базі та принципам соціальної відповідальності. Використання цього підходу дало можливість виявити проблеми та сформувати рекомендації для підвищення ефективності публічних консультацій та налагодження діалогу з громадськістю;методичні підходи до аналізу чинників розвитку підприємства, які на відміну від існуючих включають детальну класифікацію чинників зовнішнього та внутрішнього середовища та охоплюють всі рівні функціонування підприємства: мікрорівень, мезорівень, макрорівень, мегарівень. Такий підхід дав змогу комплексно проаналізувати сприятливі чинники розвитку НАЕК “Енергоатом” та можливі ризики, а також визначити соціальну відповідальність в системі чинників розвитку підприємства.^UThe purpose of the study is to deepen the theoretical and methodological foundations and develop practical recommendations for the development of social responsibility of nuclear energy in Ukraine.The object of research is the process of development of social responsibility of nuclear energy of Ukraine.The subject of research is a set of theoretical and practical foundations for the development of social responsibility of the enterprise.The scientific novelty of the obtained results of the work lies in the solution of actual problems concerning the theoretical substantiation anddevelopment of scientific and practical recommendations for the development of social responsibility of nuclear energy. The main provisions of the dissertation are characterized by scientific novelty, which is as follows:For the first time, a mechanism for the implementation of NNEGC Energoatom's internal corporate responsibility has been developed, which includes six areas:safe working conditions, training and development of personnel, social protection of personnel, responsible restructuring, effective remuneration system, corporate culture. The main steps of introduction of a new system of payment at the enterprise are offered. In particular, changing the structure of wages, reducing the types of bonuses and allowances, ensuring transparency in the calculation of bonuses and allowances, unification of the regulatory framework for wages. This makes it possible to reduce the risks of a subjective approach to evaluating the performance of employees, increase the transparency of wages.improved:Strategic approaches to the management of NNEGC Energoatom's social infrastructure facilities, which, in contrast to the current practice (maintain all facilities), include three strategies: maintenance and development of facilities, transfer of facilities to public-private partnership, transfer them into the communal property of local councils. Differentiating social infrastructure and defining appropriate strategies helps to balance the interests of local authorities, businesses and employees. In particular, as part of the development of social infrastructure, complex routes of industrial tourism have been developed, which include excursions not only to nuclear power plants, but also to other industrial facilities in the region;the mechanism of implementation of NNEGC Energoatom's compliance policy, which, in contrast to the existing one, ensures the functional unity of anti-corruption activities and compliance control. The proposed changes to the structure of units responsible for the implementation of compliance policy include the formation of the following departments: internal audit, risk management, anti-corruption, data analytics and reporting. Changing the structure of the relevant department will strengthen anti-corruption activities and ensure unitybasic compliance functions;methodological approaches to assessing the effectiveness of NNEGC Energoatom's public consultations in NPP satellite cities, which, in contrast to the existing ones, provide for the analysis of compliance with the regulatory framework and the principles of social responsibility. Using this approach made it possible to identify problems and make recommendations to improve the effectiveness of public consultations and dialogue with the public;methodical approaches to the analysis of factors of enterprise development, which in contrast to the existing ones include a detailed classification of external and internal factors and cover all levels of enterprise functioning: micro-level, meso-level, macro-level, mega-level. This approach made it possible to comprehensively analyze the favorable factors of NNEGC Energoatom's development and possible risks, as well as to determine social responsibility in the system of factors of enterprise development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського