Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (205)Книжкові видання та компакт-диски (268)Журнали та продовжувані видання (22)
Пошуковий запит: (<.>A=ГУРЖІЙ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Гуржій Т.О. 
Адміністративно-правова кваліфікація порушень водіями механічних транспортних засобів правил керування: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Т.О. Гуржій ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Розглянуто формально-логічні засади побудови дефініції поняття адміністративно-правової кваліфікації. Запропоновано визначення поняття кваліфікації адміністративного проступку як виду адміністративно-правової кваліфікації. Уточнено положення, відповідно до якого мотив вчинення адміністративного проступку є факультативним елементом суб'єктивної сторони його складу. Наведено пропозиції щодо внесення змін до чинного КУпАП, наказів та інструкцій МВС України з метою забезпечення безпомилкової адміністративно-правової кваліфікації порушень Правил дорожнього руху, уникнення неузгодженості та дублювання окремих норм вітчизняного законодавства про дорожній рух, вдосконалення юридичної техніки їх викладення. Запропоновано комплекс змін до діючих даних Правил. Досліджено основні причини та передумови помилок суб'єктів адміністративно-правової кваліфікації під час здійснення юридичної оцінки порушень правил керування механічними транспортними засобами, висвітлено шляхи їх подолання. Розроблено методичні рекомендації, спрямовані на вдосконалення ведення співробітниками ДАІ нагляду за дорожнім рухом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.1 +
Шифр НБУВ: РА334273

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Гуржій О.І. 
Гетьманська влада в Українській козацькій державі першої чверті ХVIII ст. (на прикладі діяльності І.Скоропадського): Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / О.І. Гуржій ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 1999. — 32 с. — укp.

Дисертація є першим у вітчизняній історіографії дослідженням функцій гетьманської влади на території українських земель, що входили до складу Російської держави за царювання Петра I. Висвітлено питання про формування державницької ідеї вищої за рангом особи в Гетьманщині. З'ясовано якими методами володар булави прагнув зберегти автономію великого регіону та його цілісність у територіальному відношенні. Характеризується внутрішня та зовнішня політика гетьмана І.Скоропадського за тяжких тоталітарних умов російської монархії, його участь у війнах і походах на чолі козацьких полків проти можновладців Польщі, Туреччини, Кримського ханства та Швеції. Запропонована нова концепція оцінки постаті І.Скоропадського як державного і військового діяча в історії України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)462-5

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Гуржій Т. О. 
Державна політика безпеки дорожнього руху: теоретико-правові та організаційні засади: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.07 / Т. О. Гуржій ; Дніпропетр. держ. ун-т внутр. справ. — Д., 2011. — 40 с. — укp.

Досліджено теоретичні та прикладні аспекти організаційно-правового забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні. Вироблено концептуальний підхід до розв'язання актуальних проблем формування та реалізації державної політики безпеки дорожнього руху. Систематизовано головні цілі та пріоритетні напрями державної політики безпеки дорожнього руху та розглянуто джерела галузевої політики, висвітлено проблематику, пов'язану з їх формуванням, систематизацією та застосуванням. Доведено необхідність визнання безпеки дорожнього руху інтегральною складовою національної безпеки, а також одним із найважливіших напрямів політики держави. Внесено комплекс пропозицій, спрямованих на підвищення ефективності вітчизняної системи забезпечення безпеки дорожнього руху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.3 + Х819(4УКР)112.011.013.1
Шифр НБУВ: РА383309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Гуржій 
Метод стиску зображень в телекомунікаційних системах на основі змішаного поліадичного кодування: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.12.02 / Павло Миколайович Гуржій ; Українська держ. академія залізничного транспорту. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.3-013 + З970.632
Шифр НБУВ: РА365581

Рубрики:

      
5.

Гуржій О.В. 
Порушення мукоциліарного кліренсу у хворих на хронічне обструктивне захворювання легень: діагностика та лікування: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.27 / О.В. Гуржій ; Крим. республік. установа "НДІ фіз. методів лікування та мед. кліматології ім. І.М.Сєченова". — Ялта, 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи удосконалення лікування хворих на хронічне обструктивне захворювання легень (ХОЗЛ) на підставі вивчення особливостей порушення мукоциліарного кліренсу в осіб з даною патологією залежно від її стадії за допомогою дослідження біохімічних параметрів мокротиння. З даною метою проведено визначення рівня молекул середньої маси у мокротинні. Вивчено вміст загального білка мокротиння. З метою визначення впливу хронічного запального процесу у дихальних шляхах на загальний стан пацієнта досліджено вміст молекул середньої маси у сироватці крові хворих на ХОЗЛ. Досліджено вплив препаратів базисної бронхолітичної терапії та муколітичних препаратів на стан мукоциліарного кліренсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р412.3-3 +
Шифр НБУВ: РА359534

Рубрики:

      
6.

Гуржій Н.М. 
Управління маркетинговою діяльністю підприємств в умовах ринкової економіки: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Н.М. Гуржій ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2007. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи удосконалення управління маркетинговою діяльністю торговельних підприємств Донецької області. Розкрито сутність та основні задачі управління маркетинговою діяльністю. Проведено дослідження стратегічного, тактичного та інноваційного маркетингу. Охарактеризовано основні етапи стратегічного управління маркетингом, розглянуто маркетингові ризики та запропоновано методи їх мінімізації. Проведено дослідження існуючої системи управління маркетингом на торговельних підприємствах Донецької області. Проаналізовано маркетингові ризики, наведено результати моніторингу маркетингу відносин. Розроблено та рекомендовано до впровадження комплексну систему управління маркетингом та модель стратегічного маркетингу для торговельних підприємств.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ДОН)421.1-211.1-21 +
Шифр НБУВ: РА353962

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Мерімерін Є. О. 
Суспільно-політичні процеси та збройні конфлікти в Гетьманщині середини XVII – 60-х рр. XVIII ст. у відображенні історичних пісень і дум / Є. О. Мерімерін. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація є першою працею в українській історіографії, у якій системно досліджено історичні пісні та думи у записах дорадянського періоду у контексті висвітлення народного сприйняття суспільно-політичних процесів та збройних конфліктів у Гетьманщині середини XVII – 60-х рр. XVIII ст. У ній вперше при дослідженні поетичного фольклору Гетьманщину було виділено як окремий територіальний сегмент; з'ясовано періодизацію тогочасних подій і явищ крізь призму історичних пісень та дум, порівнюючи з сучасною історіографією; простежено, як їхні сюжети, через народне сприйняття, відтворюють багатовекторність суспільно-політичного буття українців; на основі цих сюжетів обґрунтовано думку, що населення Гетьманщини розвивалось у руслі загальноєвропейських тенденцій і водночас набуло чимало своєрідних рис через впливи козацтва та чумацтва як двох специфічно національних явищ.Встановлено, що історичні пісні та думи містять низку альтернативних суджень, оцінок і характеристик щодо подій в Гетьманщині середини XVII – 60-х рр. XVIII ст., якщо порівнювати з наявними в історіографії дослідницькими інтерпретаціями. Матеріали дисертації дають змогу сформувати більш комплексне бачення історії цього регіону, а також діяльності його непересічних суспільно-політичних діячів.^UThe thesis is the first study in the Ukrainian historiography, in which the systematic research of historical songs and dumas in records of the pre-Soviet period in the context of the coverage of popular perception of the socio-political processes and armed struggle in the Hetmanate in the middle of the XVII – 60-ies of the XVIII century was conducted. For the first time, in the study of poetic folklore the Hetmanate was distinguished as a separate territorial segment; the periodization of events and phenomena of that time through the prism of Ukrainian poetic folklore in comparison with the current historiography has been clarified; it has been shown that many storylines of historical songs and dumas through the popular perception reproduce the multi-vector nature of the social and political life of Ukrainians; on the basis of these storylines, the opinion that the population of the Hetmanate developed in line with European tendencies and at the same time acquired many peculiar features due to the influence of the Cossacks and Chumaks as two specific national phenomena was justified.It has been found that historical songs and dumas contain a number of alternative judgments, evaluations and characteristics concerning the events in the Hetmanate in the middle of the XVII – 60-ies of the XVIII century, if compared with the available research evaluations in historiography. In particular, this concerns the general periodization of the Hetmanate, the character of Khmelnychchyna. It is revealed that the reflection of events of Khmelnychchyna in historical songs and dumas has mostly profound and true roots. It has been proved that in general in the historical songs and dumas there are the convincingly objective characteristics of the civil opposition in the Hetmanate after the death of B. Khmelnytsky and before the election of Hetman I. Mazepa. The extremely negative economic and political consequences of that time for Ukrainians were emotionally narrated. At the same time this period, defined in modern historiography as civil wars, is not distinguished in the general history of the region, and it has never been called the «Ruin», despite the existence of this title in the documents and its usage in the daily life of that time.In the framework of the study in many aspects the subtext of the National Revolution was interpreted in a new way in the context of the confrontation between the two worlds – Orthodox and Muslim – through the prism of the people's vision. In particular, the militant attitude of Ukrainians towards the aggressive policy of the Ottoman Empire against the population of the Hetmanate is clearly traced. It was revealed that especially colourful are historical songs and dumas devoted to the struggle of the Hetmanate's population for national-religious independence in the late XVII – 60-ies of the XVIII century. They are saturated with a large number of facts and descriptions of events that have actually occurred. They were dominated by storylines of allegiance to the Orthodox identity and the homeland in the fight against aggressive enemies, protests against social and national oppression. Sometimes there were the appeals to unite the forces of Ukrainians and Russians against the external enemy. However, there was also dissatisfaction with the policy of Moscow regarding the population of the region, especially with the brazen behaviour, the violence of the Tsar's soldiers, and so on. In the context of the socio-economic relations of the main characters in poetic folklore, the following statements have been substantiated: firstly, in the storylines the status of all the estates of society of that time – the prosperous Cossacks and gentry, ordinary Cossacks and peasantry, even townspeople and workers, beggars, elders, moneylenders, and tenants were covered. Among them Ukrainians, Jews, Russians, Poles, Turks, Tatars, Moldovans, and to a lesser extent – Swedes and Hungarians were depicted. Secondly, not only the types, but also the specific amount of obligations of individuals to the landowner and the state in general are accurately described.It has been proved that the analysed historical songs and dumas are deeply realistic pieces of folk art. The realism, as a method of the true depiction of social life, is completely manifested in them. At the same time, in the second half of the XVII–XVIII century they were created primarily on the basis of «spontaneous» realism.The materials of the thesis enable to form a more comprehensive vision of the history of this region, as well as the activities of its outstanding personalities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Сидоренко А. О. 
Адміністративно-правове регулювання донорства крові та її компонентів / А. О. Сидоренко. — Б.м., 2021 — укp.

З урахуванням об'єктивних цілей, сучасних методик і багатоаспектного характеру донорства крові та її компонентів сформульовано авторську дефініцію цього поняття, систематизовано його визначальні ознаки. Визначено мету, завдання і принципи адміністративно-правового регулювання донорства крові та її компонентів. З'ясовано причини недостатньої ефективності нормативно-правового забезпечення донорства крові та її компонентів в сучасній Україні. запропоновано шляхи їх усунення. Систематизовано основні форми та методи адміністративно-правового регулювання донорства крові та її компонентів. Здійснено аналіз міжнародного законодавства з питань донорства крові та її компонентів. Висвітлено актуальні проблеми та основні переваги національних систем крові зарубіжних країн. Окреслено шляхи імплементації передового зарубіжного досвіду у вітчизняну практику адміністративно-правового регулювання донорства крові та її компонентів. Визначено пріоритетні напрями розвитку адміністративно-правового регулювання донорства крові та її компонентів в Україні.^UTaking into account the objective goals, modern methods and the multifaceted nature of blood and its components donorship, the author's definition of this concept is formulated, its defining features are systematized.It is established that the main purpose of administrative and legal regulation of blood and its components donorship is to ensure order, stability, balance, protection and security of public relations in the field of blood and its components donorship to meet the health needs of donor blood, its components and drugs whilst ensuring equal and timely access of patients to high-quality and safe components of donated blood in sufficient quantities. Systematic analysis of the regulatory and legal support of blood and its components donorship in modern Ukraine has been carried out. In order to improve the legal framework for blood and its components donorship, it is suggested that comprehensive review of sectoral legislation for its consistency, completeness of regulation, adequacy to modern realities and compliance with international legal acts on healthcare issues should be applied. The main reasons for lacking of efficiency of the domestic system of public administration for blood and its components donorship are highlighted. The main forms and methods of administrative and legal regulation of blood and its components donorship are systematized. The analysis of international legislation on blood and its components donorship has been also put through. The current state of administrative and legal regulation of blood and its components donorship in Belarus, Georgia, Lithuania, Moldova, China, Germany, Poland and Estonia is analyzed. Taking into account the objective processes, regularities and trends within the development of blood and its components donorship, the priority directions of administrative and legal regulation of the relevant sphere of public relations have been identified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Нефедова А. В. 
Кваліфікація адміністративних проступків на автомобільному транспорті / А. В. Нефедова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню конкретного науково-практичного завдання, яке полягає у формуванні комплексу теоретичних положень і практичних рекомендацій, необхідних для підвищення ефективності кваліфікації адміністративних проступків на автомобільному транспорті. На основі аналізу сучасних науково-правових досліджень окреслені тенденції розвитку, проблемні аспекти та шляхи вдосконалення наукового забезпечення кваліфікації адміністративних проступків на автомобільному транспорті. Констатовано відсутність комплексного доктринального підходу до розгляду відповідної проблематики, а також відсутність дієвого зв'язку між наукою та практикою. Обґрунтовано доцільність постійного моніторингу наукових досліджень з питань юридичної відповідальності за адміністративні проступки на автомобільному транспорті. Аргументовано створення механізму інформування уповноважених суб'єктів адміністративної юрисдикції про перспективні наукові розробки з питань кваліфікації адміністративних проступків на автомобільному транспорті. Зроблено висновок про необхідність державного стимулювання комплексної розробки питань кваліфікації адміністративних проступків на автомобільному транспорті. З метою формування чіткого наукового уявлення про природу та сутність кваліфікації адміністративного проступку проаналізовано її формально-логічний, когнітивний та юридичний (матеріально-правовий та процесуальний) аспекти. Систематизовано перелік визначальних ознак кваліфікації адміністративного проступку. Сформульовано авторську дефініцію цього поняття, під яким пропонується розуміти: здійснену уповноваженим суб'єктом правозастосовної діяльності юридичну оцінку фактичного посягання, в ході якої було зроблено та процесуально закріплено висновок про наявність у скоєному всіх ознак складу конкретного адміністративного проступку. Здійснено ґрунтовний аналіз об'єктивних та суб'єктивних ознак складів адміністративних проступків на автомобільному транспорті. Підкреслюється важливість правильного визначення об'єкта таких проступків. Констатовано, що на саме основі об'єкта посягання фактична дія (бездіяльність) ідентифікується як делікт певного типу, робиться висновок про те, у рамках якого провадження його слід розглядати, окреслюється коло суб'єктів кваліфікації, визначаються її інструменти, алгоритм і процесуальні форми. Виходячи з ключової ролі об'єкта посягання в структуризації чинного КУпАП, запропоновано переглянути на предмет відповідності цьому критерію зміст Глави 10 КУпАП “Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв'язку”. Розглянуто практичні аспекти встановлення суб'єктивної сторони адміністративних проступків на автомобільному транспорті. Встановлено, що переважна більшість таких проступків мають формальні склади і не передбачають обов'язкового настання суспільно-небезпечних наслідків. З огляду на це, встановлення їх суб'єктивної сторони (зокрема, вини) неможливо здійснити на основі положень чинного КУпАП, які визначають форми вини через ставлення порушника до суспільно-небезпечних наслідків скоєного. Доведено необхідність чіткого законодавчого визначення форм вини у проступках з формальними складами. В основу такого визначення запропоновано покласти ідею про те, що при кваліфікації проступків з формальними складами вина визначається на основі психічного ставлення порушника до своїх протиправних дій чи бездіяльності. Розкрито особливості кваліфікації адміністративних проступків, які спричинили пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд або іншого майна. З'ясовано, що більшість помилок при кваліфікації таких проступків обумовлена недостатнім рівнем професійної підготовки суб'єктів адміністративної юрисдикції, що проявляється у формальному підході до зібрання та вивчення доказів, неправильному складанні процесуальних документів, ігноруванні вимог законодавства, хибному визначенні нормативних підстав кваліфікації. З огляду на це, актуальні питання кваліфікації відповідних проступків пропонується включити до планів з функціональної підготовки працівників патрульної поліції, а також висвітлити в нормативно-правових актах з питань розгляду справ про адміністративні правопорушення на автомобільному транспорті.^UThe primary focus of this dissertation is a set of theoretical provisions and practical recommendations to approach the specific issue of the legal science and practice concerned with qualifying more efficiently the administrative offenses in road transport. The trends, challenges, and ways of improving the qualification of administrative offense in road transport are considered through a review of the scientific and legal up-to-date research. The lack of a comprehensive doctrinal approach to the subject area under exploration was revealed as well as the missing effective links between scientific and practical spheres. The formal logical, cognitive, and legal (substantive and procedural) aspects of administrative offense qualification were analyzed to form a clear scientific understanding of its nature and essence. As well, determinant attributes of the administrative offense qualification were defined as an organized list while its concept was formulated, which suggests approaching the administrative offense qualification as a Law-driven evaluation of the actual delinquent act by an authorized law-enforcement entity, which resulted in a conclusion on the essential elements of the specific misdemeanor be in place, which is formally executed in terms of relevant procedure. A thorough analysis of objective and subjective attributes of administrative offenses in road transport was completed, and the importance of identifying accurately the object of an offense is highlighted. The latter is argued to be at the core of action (inaction) qualification as a tort of a particular type. Also, it accounts for the assigned proceeding framework and the circle of qualification subjects, as well as specific toolфs, algorithm, and procedure options. Chapter 10 of the current Code of Ukraine on Administrative Offenses entitled "Administrative offenses in road transport, infrastructure and communications" is suggested for an update to comply with a key role of the misdemeanor object in the current CUAO framework. The difficulties in defining the subject of administrative offenses in road transport are addressed, the largest number of mistakes in the administrative offense qualification occurring in finding out those responsible for poor maintenance of municipal roadways and streets as well as those liable for accidents caused by dangerous road conditions and poorly-maintained (or badly-designed) "off-balance" municipal facilities. The dissertation examined the practical aspects of the mental elements assessment as regards the administrative offense in road transport. The vast majority of such offenses are known to have formal corpus delicti and normally do not act injurious to the public in general. Given this, the mental elements assessment (in particular, guilt) cannot draw on the current CUAO version, linking the criminal responsibility to the attitude of the offender to socially dangerous consequences of what was done. The need for a clear legislative definition of criminal liability for misconduct with formal corpus delicti was recognized, such definition being driven by the idea that the misdemeanors with formal corpus delicti should be qualified following the offender's mental attitude to his misdoing or inactivity. The individual nature of guilt in administrative offense occurrence in road transport is emphasized. In this connection, the terms of "dual guilt", "mutual guilt", "general guilt", etc. currently used in the procedural documents to recognize results of previous and final qualification, are criticized. They are argued to be pseudoscientific and unacceptable in common usage. The study prompts rethinking qualification of the administrative offenses, which result in damage to vehicles, cargo, roadways, streets, railroad crossings, road facilities, or other property. As the study shows, most mistakes in qualifying such offenses are due to the poor level of the administrative jurisdiction competence shown through a formalistic approach to gathering and examination of evidence, bad formulation of procedural documents, lawlessness, failure in regulatory substantiation of qualification. From this perspective, the thesis stresses the utmost importance for relevant issues of the administrative offense qualification to be put into the curriculum of the patrol police officers, as well as covered in the regulations to handle cases of administrative offenses in road transport.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Гуржій Р. В. 
Горимість, горючі матеріали та прогнозування пожежної небезпеки у лісах Київського Полісся: автореферат дис. ... д.філософ : 205 / Р. В. Гуржій. — Б.м., 2023 — укp.

Проаналізовано горимість лісів Київського Полісся, встановлено тенденції виникнення лісових пожеж, визначено їх просторові та часові параметри. Встановлено два пожежних максимуми – весняний (квітень – травень) та літній (серпень). Проаналізовано розподіл кількості випадків пожеж протягом тижня і за годинами доби. Встановлено, що найбільша кількість пожеж виникала уперіод з 14 до 16 год. (75 %).^UThe current research analyzed fire frequency in Kyiv Polissya, established trends of wildfire occurrence, determined the spatial and temporal parameters of fires. Two wildfire maximums were established: the spring peak (April – May) and the summer one (August). The study analyzed the distribution of fires during a week as well as by the hour within a 24-hour period. It was established that the greatest number of fires occurred from 2:00 to 4:00 PM (75 %).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського