Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (195)Книжкові видання та компакт-диски (140)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=ГЛАЗУН$<.>+<.>A=ВИКТОРИ$<.>+<.>A=ВИКТОРОВН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Глазунов С.І. 
Експрес-контроль спеціальної фізичної підготовленості військовослужбовців механізованих підрозділів Сухопутних військ: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / С.І. Глазунов ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

За результатами аналізу професійної діяльності військовослужбовців механізованих підрозділів Сухопутних військ та на підставі вивчення досвіду організації контролю фізичної підготовки у збройних силах країн НАТО з метою визначення спеціальної підготовки запропоновано застосовувати експрес-контроль як кінцевий етап її перевірки та оцінки. Обгрунтовано технологію розробки способу експрес-контролю, за якою можна визначити його структуру та кількісно-часові показники. Зауважено, що експрес-контроль базується на комплексному тесті. Відзначено важливість контролю спеціальної фізичної підготовки військовослужбовців у складі відділень. Розроблено методичні рекомендації щодо практичного застосування способу експрес-контролю для визначення даної підготовки мотострільців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)360.5:51 +
Шифр НБУВ: РА328147

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Глазунова О.С. 
Методи управління стратегією дилерської мережі транснаціональної корпорації: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / О.С. Глазунова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 16 с. — укp.

Досліджено основні тенденції управління стратегією розвитку дилерської мережі транснаціональних корпорацій (ТНК) в Україні за умов трансформаційної економіки. Обгрунтовано необхідність використання принципів маркетингу та створено концепцію управління маркетингової стратегією дилерської мережі. Запропоновано методи обгрунтування розвитку дилерської мережі, що базуються на комплексному аналізі товарів транснаціональної корпорації, прогнозуванні ринкового попиту та з урахуванням поведінки конкурентів. Зважаючи на особливості конкретного сегменту ринку, розроблено методи оцінки потенційного попиту на продукцію ТНК. Досліджено методи взаємодії головної компанії та підрозділів дилерської мережі на базі запропонованої моделі оптимізації економічних показників. Формалізовано основні процеси інформаційного забезпечення оцінки конкурентних переваг дилерської мережі в межах функціонування інформаційної системи управління маркетингом на рівні ТНК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)829.16-592
Шифр НБУВ: РА330783

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Глазунова О.Г. 
Методика навчання майбутніх фахівців аграрного профілю засобами комп'ютерної графіки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Г. Глазунова ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто комп'ютерну графіку як елемент нових інформаційних технологій навчання, висвітлено теоретичні та методичні аспекти її застосування на всіх етапах процесу навчання та розроблено методику навчання студентів аграрних освітніх закладів засобами комп'ютерної графіки. Відзначено, що у процесі підготовки майбутніх фахівців аграрного профілю велика кількість навчальних дисциплін потребує наочних посібників (природничих, технічних, тощо), які необхідно поновлювати відповідно до вимог сучасного розвитку науки та техніки. Запропонована методика дає змогу демонструвати візуальний матеріал, виготовлений у вигляді послідовності комп'ютерних слайдів, за допомогою проекційної техніки під час лекції, використовувати для повторення та самостійного опрацювання теми в інформаційно-пошукових програмних засобах, в тренувальних та контролюючих програмах. Наведено методичні рекомендації щодо використання комп'ютерної інформації на всіх етапах процесу навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)3-366 +
Шифр НБУВ: РА324178

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Глазун 
Організаційно-економічний механізм екологізації птахівництва: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.08.01 / Вікторія Вікторівна Глазун ; Сумський держ. ун-т. — Суми, 2002. — 20 с.: рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)325.253
Шифр НБУВ: РА321840

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Глазунов М.М. 
Розробка методів обгрунтування гіпотез теорії алгебраїчних кривих та геометрії чисел: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.05.01 / М.М. Глазунов ; НАН України. Ін-т кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 2005. — 27 с. — укp.

Розроблено та досліджено комп'ютерно-алгебраїчні інтервально-аналітичні та на просторах модулів методи обгрунтування гіпотез теорії алгебраїчних кривих і геометрії чисел, на основі яких побудовано ефективні алгоритми та комп'ютерні системи для вирішення обчислювальних задач та обгрунтування гіпотези теорії алгебраїчних кривих і геометрії чисел на просторах модулів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.211,0 + В145,0 +
Шифр НБУВ: РА336351

Рубрики:

      
6.

Чеботар О. А. 
Обґрунтування профілактики та лікування сіалозу у пацієнтів з гіпотиреозом / О. А. Чеботар. — Б.м., 2019 — укp.

Встановлено, що у всіх 203 обстежених хворих на гіпотиреоз спостерігався сіалоз на різних стадіях (12,8% – початкова, 67,5% – клінічних проявів; 19,7% – пізня).В умовах експерименту на тваринах встановлено, що експериментальний гіпотиреоз призводить до вираженої гіпотрофії підщелепних слинних залоз зі зниженням продукції α-амілази на 24,1%, фосфатаз на 27,8% і антиоксидантного ферменту каталази з одночасним розвитком в них запалення і пошкодження мембран, а також викликає інтенсифікацію ПЗЛ та підвищення МДА на 33,7%, еластази в 1,5 рази і білка на 26,4%.Розроблено методику лікування сіалозу із загальним застосуванням біорегулятора, протеолітичних ферментів, вітамінного комплексу, а також розчину карбахоліну й ультрафонофорезу з олією прополісу місцево. За результатами клінічної апробації доведена ефективність методики за клінічними та лабораторними показниками.^UThe dissertation is devoted to the study of changes in salivary glands and biochemical composition of oral fluid in patients with hypothyroidism in order to prevent, timely diagnosis and treatment of sialosis that occurs on the background of hypothyroidism.The thesis is devoted to the study of changes in the salivary glands and the biochemical composition of the oral fluid in patients with hypothyroidism with the aim of preventing, timely diagnosis and treatment of sialosis.A study of the salivary gland lesion on the background of hypothyroidism established that all patients have sialosis at different stages of the development of pathology: 12.8% of patients had an initial stage, 67.5% had a stage of clinical manifestations, and 19.7% had a late stage, and also observed xerostomia, impaired excretion, changes in the consistency and crystallization of the oral fluid.The use of a complex of vitamins, enzymes in combination with stimulation of the parasympathetic nervous system with pilocarpine and local salivation mechanisms allows eliminating inflammatory processes and restoring secretory processes suppressed by pathology in the salivary glands of experimental rats with hypothyroidism.With sialosis with hypothyroidism in the oral fluid, crystallization processes change.We found that the crystalloscopic method for determining various types of oral microcrystallization can be used to diagnose and determine the effectiveness of the treatment of sialosis in patients with hypothyroidism.A method has been developed for the treatment of sialosis with the use of a bioregulator, proteolytic enzymes, a vitamin complex for general treatment, a solution of carbacholine and ultraphonophoresis with propolis oil as a local treatment. Also, biochemical studies have found an increase in α-amylase by 2.5 times, catalase by 1.5 times, lysozyme 2.6 times, sIgA 1.6 times and a decrease in alkaline phosphatase activity 2,3 times in the oral cavity in patients with hypothyroidism. The clinical effectiveness of the developed treatment and prophylactic complex in the treatment of sialosis in patients with hypothyroidism has been proved by a 1.6-fold decrease in the amount of total protein, a 1.5-fold decrease in the oral fluid viscosity and a 2-fold increase in the amount of saliva secretion, a reduction in the number of complaints after a week of treatment, and the absence of relapses during the study period compared to standard treatment methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Фесенко Д. В. 
Комплексне лікування хронічного генералізованого пародонтиту у хворих на ревматоїдний артрит / Д. В. Фесенко. — Б.м., 2020 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

У.. С. .. 
Методика інструментально-виконавської підготовки магістрантів в системі вищої музично-педагогічної освіти України / С. .. У... — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена комплексному дослідженню проблеми формування інструментально-виконавської підготовленості магістрантів у системі вищої музично-педагогічної освіти України. Вивчено стан досліджуваної проблеми та визначено сутність і зміст поняття «інструментально-виконавська підготовка магістранта в системі вищої музично-педагогічної освіти». Обґрунтовано функції та наукові підходи до підготовки в інструментальному класі майбутніх викладачів гри на музичному інструменті в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено структуру й модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів та визначено педагогічні умови даної підготовки в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено критерії, показники та рівні інструментально-виконавської підготовленості студентів магістратури в системі вищої музично-педагогічної освіти України. Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів у системі вищої музично-педагогічної освіти України.Ключові слова: магістрант музично-педагогічного профілю, інструментально-виконавська підготовка, гра на музичному інструменті, вища музично-педагогічна освіта України, модель методики інструментально-виконавської підготовки магістрантів, підготовка магістранта в системі вищої музично-педагогічної освіти України.^UThe thesis is a comprehensive study of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine. The essence and content of instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities are specified and the concept of “instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education system of Ukraine” is defined. The instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities is considered as a system of organization of educational-cognitive and creative-performance activity of master's students, which provides for the formation of personal competences of master's students in music-performance, methodological-pedagogical and research areas of performance training of pedagogical direction.The component structure of the investigated training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine is developed. Functions and scientific approaches to instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities are substantiated. The directions, stages and pedagogical conditions of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine are determined. A model of the methodology of instrumental-performance training of master's students of pedagogical universities has been developed, criteria, indicators and levels of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine have been determined.The model of the methodology of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine has been experimentally tested, which includes stages (expositional, analytical-operational and productive) and is based on previously developed directions of the instrumental-performance training of master's students. The selection of a set of special methods for each of the stages in accordance with all the directions of instrumental-performance training of master's students has been carried out.The dynamics of the formation of instrumental-performance training of master's students in the system of higher music-pedagogical education of Ukraine is recorded, which allows to assert the effectiveness of the proposed model of the methodology of instrumental-performance training. Comparison of the received statistical data during ascertaining and molding experiments confirms its efficiency.Key words: master's student of music-pedagogical profile, instrumental-performance training, playing a musical instrument, higher music-pedagogical education of Ukraine, model of the methodology of instrumental-performance training of master's students.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Корольчук В. І. 
Використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій / В. І. Корольчук. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене вивченню проблеми розроблення та впровадження методики використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Уточнено поняття «метод проєктів» та «проєктне навчання» для майбутніх фахівців ІТ-галузі. Визначення методу проєктів доповнено характеристикою щодо забезпечення спрямованості підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій на спільну роботу для в практичних завдань, що сприяє ефективному розвитку професійних компетентностей та soft skills. Поняття проєктного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій уточнено, як процес активного навчання, під час якого студент виконує проєктне завдання в галузі інформаційних технологій, працюючи протягом тривалого періоду часу над дослідженням предметної області та пошуком рішення проблеми індивідуально або в складі команди, динамічно управляючи етапами роботи та власним часом. Визначено сервіси, які доцільно використовувати для проєктного навчання майбутніх ІТ-фахівців та для управління ІТ-проєктами. Розроблені та експериментально перевірені критерії та показники добору: можливість формування груп; постановки завдань учасникам команди, пріоритезації задач; комунікації між учасниками команди; організації відеозв'язку; організації спільної роботи в реальному часі; планування та збереження результатів роботи команди; інтеграція додаткових сервісів. Для колективної ІТ-розробки в процесі проєктного навчання було запропоновано хмарний сервіс GitHub, відповідно до таких показників добору: можливість спільної роботи над кодом; відстеження помилок; обговорення коду з іншими учасниками команди; управління версіями коду та інтеграції додаткових сервісів; наявність репозиторію, вікі та редактору коду; інтеграція додаткових сервісів. Обґрунтовано та розроблено методичну модель використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх ІТ-фахівців, метою якої є підвищення рівня сформованості професійних компетентностей та soft skills майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Обґрунтування методики використання хмарних сервісів для проєктного навчання майбутніх ІТ-фахівців здійснено на основі визначених компонентів моделі та зв'язків між ними, доповнено процедурами використання хмарних сервісів на етапах формування професійних компетентностей та soft skills, прикладами зпстосування. Зокрема, концептуальний компонент об'єднує теорії навчання, принципи та методологічні підходи. Змістово-методичний включає стандарти підготовки ІТфахівців, освітні програми та навчальні плани, професійні компетентності та soft skills необхідні майбутньому ІТ-фахівцю, робочі навчальні програми дисциплін, а також методи та форми навчання. У діяльнісному компоненті визначено етапи формування професійних компетентностей та soft skills, сервіси та засоби, які були застосовані на кожному етапі, а також компетентності, що були сформовані під час кожного етапу. Діагностично-результативний компонент включаєіндикатори оцінювання рівня сформованості професійних компетентностей з розробки ІТ-проєкту, та soft skills: навичок особистої ефективності, комунікативних, управлінських, стратегічних навичок та навичок управління інформацією; рівні сформованості та методи оцінювання. Розроблені проєктні завдання, електронні навчальні ресурси, обґрунтовані методи навчання та процесні моделі використання хмарних сервісів протягом чотирьох діяльнісних етапів: підготовчого, базового, інтегрального та підсумкового.^UThe thesis study focuses on the development and implementation of cloud services for the project learning of future information technology specialists. The thesis analyzed the national and foreign experience of using project learning in the learning of future information technology specialists, which made it possible to establish its characteristics: the need to combine the use of services for project management and collective IT development, the need to create practical-oriented tasks of the IT industry for the execution of individual and group projects; development of common competencies in the execution of projects; the need to use interdisciplinary projects to build the integral competence of the future IT specialist. The concept of «project method» and «project learning» for future specialists of the IT industry has been clarified. The definition of the project method is supplemented by the characteristic on ensuring that future information technology specialists are trained to work together to solve real problems, promotes efficient development of professional competences and soft skills. The concept of project learning for future information technology specialists has been clarified as a process of active learning during which a student performs a project assignment in the field of information technology, working for a long period of time in researching the subject area and finding a solution to the problem individually or as a team, dynamically managing stages of work and own time. The servicesthat should be used for project learning of future IT specialists and for the management of IT projects have been identified on the basis of the developed and pilot-tested selection criteria and indicators: the possibility of forming teams; assigning tasks to team members and prioritizing tasks; communication between team members; organization of videoconferencing;working together in real time; planning and preservation of team performance; integration of additional services. Github cloud service was offered for collaborative IT development during the project learning process, in accordance with the following selection criteria: the possibility of working together on the code;tracking of errors; discussion of the code with other team members; management of code versions and integration of additional services; availability of repository, wiki and integration code editor for additional services.A methodological model for the use of cloud services for project learning of future IT specialists has been justified and developed, based on such components: conceptual, unifying theories, principles and methodological approaches of learning; informative-methodical, including standards of learning of IT specialists, educational programs and curricula, professional competences and skills soft necessary for the future of IT specialist, working curricula of disciplines, as well as methods and forms of learning; activity, in which the stages of formation of professional competences and soft skills, the services and means that were applied at each stage, as well as the competences that were formed during each stage are highlighted; diagnostic and effective, including indicators to assess the level of professional competence in IT project development, personal efficiency, communication, management, strategic and information management skills, development levels and assessment methods. Project tasks, e-learning resources, learning methods and process models in the use of cloud services have been developed over four activity phases: preparatory, basic, integrated, and final.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Пархоменко О. В. 
Використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів / О. В. Пархоменко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджується проблема використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів. Уточнено сутність основних понять дослідження та поняття «agile-навчання». Теоретично обґрунтовано вибір інструментів і методів гнучкої розробки для впровадження в навчальний процес майбутніх програмістів. Висвітлено сучасні тенденції розробки програмного забезпечення, популярні гнучкі методології розробки програмного забезпечення, їх принципи, методи, інструменти та їх використання у навчанні. Розроблено критерії добору інструментів гнучкої розробки. Розроблено та перевірено ефективність методики використання гнучких методологій розробки програмного забезпечення у підготовці майбутніх програмістів, що має на меті підвищитирівень сформованості компетентностей з розробки програмного забезпечення з використанням гнучких методологій, та базується на трьох етапах: «Підготовчому» – вивчення гнучких методологій розробки; «Практичному» – застосування гнучких методів навчання та розробки під час навчальнотехнологічної практики; «Кваліфікаційному» – виконання кваліфікаційної роботи під керівництво викладача з використання методів гнучкої розробки проєкту.^UThe senior thesis research investigates the problem of using agile software development methodologies in the training of future software developers. Based on the analysis, a number of contradictions were identified that accompany the current state of training of future software engineers: between the state of development of information technologies in the world and Ukraine, which is reflected in the requirements of stakeholders and insufficient level of necessary competencies developed in higher educational institutions; variety of tools and methods of agile software development and insufficient educational and methodological recommendations for their selection and use in the educational process; opportunities for the use of tools and methods of agile software development by future programmers and the insufficient level of development of appropriate methods of using tools and methods of agile software development in the educational process. To evaluate significance of using agile methodologies in educational process of software developers 3-levels evaluation system were designed. Conducted study showed rise of «middle» and «high» levels of professional competencies in experimental group compare to control group were using of agile methodologiesweren`t applied for technological practice. The survey conducted at the end of the experiment, after the Qualification stage, showed a significant increase in competencies related to the definition of software requirements, software quality assurance, and implementation of software life cycle stages.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Саяпіна Т. П. 
Формування цифрової компетентності майбутніх економістів у процесі професійної підготовки у закладах вищої освіти / Т. П. Саяпіна. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено аналіз вітчизняного та зарубіжного досвіду щодо формування цифрової компетентності майбутніх економістів та вдосконаленні їх професійної кваліфікації з використання цифрових інструментів; формування та розвиток цифрової компетентності у економістів, як загальних, так і професійних компетентностей, є важливим завданням сучасних університетів у підготовці майбутніх економістів та вдосконаленні їхньої кваліфікації. Міжнародні та європейські установи приділяють велику увагу розробці рамок та стандартів цифрової компетентності, зокрема, у стандарті цифрового інтелекту відображені такі категорії: адекватне використання цифрових технологій для роботи з даними, інформаційними системами управління, запобігання економічним ризикам, забезпечення кібербезпеки, цифрового зв'язку. Розвиток цифрової компетентності майбутніх економістів здійснюється як під час вивчення дисциплін з інформаційних технологій, так і в межах професійно-орієнтованих (професійних) навчальних дисциплін. Тому необхідно розробляти зміст, методи та форми для формування та розвитку цифрової компетентності майбутніх економістів під час навчання у закладі вищої освіти відповідно до освітньої програми підготовки фахівців з економіки. Експериментально перевірено методику формування цифровоїкомпетентності майбутніх економістів, зокрема, обґрунтовано зміст, методи та інструменти формування цифрової компетентності майбутніх економістів на трьох етапах: базовому (навчання в межах дисциплін інформаційних технологій, а саме: «Інформаційні системи і технології в економіці»; творчому (виконання колективних проєктів на основі компетентнісного завдання); продуктивному (виконання практико-орієнтованих бізнес-кейсів навчальної практики з використанням реальних виробничих ситуацій). Результати дисертаційного дослідження можуть бути використані закладами вищої освіти для організації навчання майбутніх економістів, створення робочих навчальних програм дисциплін, ЕНК з дисциплін професійного спрямування, а також, у системі підвищення кваліфікації викладачів закладів вищої та післядипломної освіти.^UThe thesis analyzes domestic and foreign experience in the formation of digital competence of future economists and improving their professional skills in the use of digital tools; the formation and development of digital competence of economists, both general and professional competences, is an important task of modern universities in training future economists and improving their skills. International and Europeaninstitutions pay great attention to the development of frameworks and standards of digital competence, in particular, the standard of digital intelligence reflects the following categories: adequate use of digital technologies for data processing, management information systems, economic risk prevention, cybersecurity, digital communications. The development of digital competence of future economists is carried out both during the study of information technology disciplines and within professionally-oriented (professional) disciplines. Therefore, it is necessary to develop the content, methods and forms for the formation and development of digital competence of future economists while studying in higher educational institutions in accordance with the educational program of training in economics. The results of the experimental study confirm the hypothesis that the application of a step-by-step method of forming digital competence of future economists is a structure that contains all components (digital identity, digital use, digital risks, digital security, digital emotional intelligence, digital communication, literacy, digital rights) on three levels ("digital citizenship", "digital creativity", "digital entrepreneurship") provides an opportunity to increase the level of digital competence of future economists.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Глазунова Т. В. 
Дослідження синтетичних, фізико-хімічних і біологічних властивостей 4-аміно-5-R-1,2,4-триазол-3-тіолу / Т. В. Глазунова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена пошуку нових ефективних безпечних сполук серед похідних 4-аміно-5-метил-4Н-1,2,4-триазол-3-тіолів з потенційною протимікробною, протигрибковою, актопротекторною, антипіретичною активністю; встановленню певних залежностей «хімічна структура – біологічна дія» та рекомендаціям стосовно подальших досліджень для сполук-лідерів вищевказаного ряду. Синтез 4-(ариліденаміно)-5-метил-4Н-1,2,4-триазол-5-тіолів взаємодією тіолів з ароматичними альдегідами в середовищі ацетатної кислоти. Встановлено, що при додаванні подвійної кількості натрію борогідриду проходить відновлення іміно-групи до вторинного аміну. Синтезовані відповідні основи Шифа, Маніха. Синтез 5-метил-3-алкіллтіо-N-(4-нітробензіліденаміно)-4Н-1,2,4-триазол-4-аміни та проведені квантово-хімічні розрахунки направленості термодинамічного вигідного утворення продукту. В подальшому вивчалась реакція алкілування з галогеналканами, при цьому синтезовано ряд S-алкілпохідних та ряд біс-похідних. Синтезовані також 2-((ариліденаміно)-3-метил-4-H-1,2,4-триазол-3-іл)тіо)ацетатні кислоти, визначені константи іонізації (pKa), в подальшому була вивчена гетероциклізація у присутності надлишку оксид-трихлориду фосфору. Будову синтезованих сполук встановлено за допомогою сучасних інструментальних методів аналізу (ІЧ- та 1H-ЯМР-спектроскопія, елементний аналіз, мас-спектрометрія). За результатами PASS Online була встановлена можлива ймовірність прояву у нових синтезованих речовин протимікробної, протигрибкової, рістстимулюючої, актопротекторної та антиоксидантної дії. Встановлено, що за класифікацією К. К. Сидорова сполуки належать до IV класу токсичності (малотоксичні речовини). Протимікробна дія найбільш виражена у бензиліденгідразидів 4-аміно-3-(4-трет-бутилфеніл)-1Н-1,2,4-тріазол-5-тіону, які мають в бензиліденовому фрагменті молекули такі замісники, як флуор, хлор та нітрогрупу, або залишок 5-нітрофурану. «Сполука-лідер» 4-((4-метоксибензиліден)аміно)-5-метил-4Н-1,2,4-триазол-3-тіол, яка проявляє актопротекторну та рістстимулюючу дію, є малотоксичною, добре розчиняється в воді та має просту методику одержання, рекомендована для подальших досліджень. Для даної субстанції розроблено та затверджено проект МКЯ.^UThe dissertation is devoted to the search for new effective safe compounds among derivatives of 4-amino-5-methyl-4H- 1,2,4-triazole-3-thiols with potential antimicrobial, antifungal, actoprotective, antipyretic activity; establishing certain dependencies "chemical structure biological activity" and recommendations for further research for compounds-leader of the above series. Synthesis of 4-(arylidenamino)-5-methyl-4H-1,2,4-triazole-5-thiols by the interaction of thiols with aromatic aldehydes in acetic acid. It was found that the addition of twice the amount of sodium borohydride reduces the imino group to the secondary amine. The corresponding bases of Schiff and Manich were synthesized. Synthesis of 5-methyl-3-alkylthio-N-(4-nitrobenzylideneamino)-4H-1,2,4-triazol-4-amines and quantum chemical calculations of the direction of thermodynamically advantageous product formation were performed. Subsequently, the alkylation reaction with haloalkanes was studied, and a few S-alkyl derivatives and a few bis-derivatives were synthesized. Also synthesized 2-((arylidenamino)-3-methyl-4-H-1,2,4-triazol-3-yl)thio)acetic acid, determined ionization constants (pKa), subsequently studied heterocyclization in the presence of excess oxide-phosphorus trichloride. The structure of the synthesized compounds was established using modern instrumental methods of analysis (IR and 1H-NMR spectroscopy, elemental analysis, mass spectrometry). According to the results of PASS Online, the possible probability of antimicrobial, antifungal, growth-stimulating, actoprotective and antioxidant effects in the newly synthesized substances was established. It is established that according to K. Sidorov's classification compounds belong to the IV class of toxicity (low-toxic substances). The antimicrobial effect is most pronounced in benzylidene hydrazides of 4-amino-3-(4-tert-butylphenyl) -1H-1,2,4-triazole-5-thione, which have in the benzylidene fragment of the molecule such substituents as fluorine, chlorine and nitro group, or a residue of 5-nitrofuran. "Lead compound" 4-((4-methoxybenzylidene)amino)-5-methyl-4H-1,2,4-triazole-3-thiol, which has an actoprotective and growth-promoting effect, is low-toxic, soluble in water and has a simple method of obtaining, recommended for further research. A MCY project has been developed and approved for this substance.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Пенський К. В. 
Клініко-лабораторне обґрунтування профілактики запальних реакцій в пульпі зуба після одонтопрепарування під незнімні ортопедичні конструкції: автореферат дис. ... д.філософ : 221 / К. В. Пенський. — Б.м., 2023 — укp.

Метою роботи було підвищення ефективності лікування та профілактики запальних реакцій в пульпі зуба та пародонті після одонтопрепарування під незнімні ортопедичні конструкції, шляхом розробки та застосування лікувально-профілактичного комплексу (ЛПК).У дисертації приведено обґрунтований комплекс заходів для профілактики та лікування функціональних порушень в тканинах зубів, розвитку патологічних процесів в пульпі та пародонті. Окрім стандартних рекомендацій, було призначено ЛПК, який включав препарати з протизапальною та антиоксидантною дією, що сприяли підвищенню адаптогенних можливостей організму та мали захисну властивість.З метою апробації розробленого ЛПК в умовах експерименту на лабораторних тваринах було створено модель травматичного пульпіту. Експериментальне дослідження по вивченню ефективності запропонованого комплексу, призначеного для профілактики гіперестезії та запалення пульпи після одонтопрепарування, проводили на статевозрілих щурах-самцях лінії Вістар, масою 220-270 г, віком 6-7 місяців. У всіх хворих, прийнятих на ортопедичне лікування діагностували фізіологічний прикус. У всіх пацієнтів виявлено дефекти зубних рядів різної величини та топографії. Для характеристики дефектів зубних рядів ми використовували класифікацію Кеннеді.З метою оцінки ступеню запальних процесів в пародонті визначали індекси РМА (%), кровоточивості та Шиллера-Писарева; для характеристики каріозного процесу було використано індекс карієсу зубів: індекс карієс, пломба, видаленні зуби (КПВз).Для поглиблених досліджень з урахуванням критеріїв включення та виключення було відібрано 80 пацієнтів віком від 25 до 44років, які були розподілені на дві групи: основна (40 пацієнтів) та група порівняння (40 пацієнтів). Окрім вищезазначених методів обстеження пацієнтам цих двох груп проводили біофізичне дослідження (визначення рівня ЄОД та реодонтографію). У групі порівняння призначалась стандартна схема профілактики гіперестезії вітальних зубів та розвитку пульпіту, яка включала антисептичну обробку препарованих зубів розчином хлоргексидина биглюконата 0.05%, та фіксацію провізорних коронок на тимчасовий фіксуючий матеріал «Темполат-Ф» (Латус, Україна). Пацієнтам основної групи окрім антисептичної обробки з метою запобігання розвитку ускладнень, було призначено ЛПК, який включав застосування препаратів з протизапальною та антиоксидантною дією: ополіскувач для порожнини рота 20 мл розчину Ремодента (3 г/100 мл води), ТОВ «Київське фармацевтичне товариство», Україна.; препарат «Квертгіал» (гель, що містить кверцетин і гіалуронову кислоту) виробництва НПА «Одеська біотехнологія», що змішується ex-tempore з гідроокисом кальція та окисом цинку, до отримання гомогенної консистенції, та застосовується для фіксації провізорних коронок.Таким чином, проведене дослідження об'єктивно та достовірно свідчить про більш високу терапевтичну ефективність пропонованого нами матеріалу порівняно з «Темполат-Ф» що, на нашу думку, було обумовлено участю антиоксидантного механізму у реалізації комплексної протизапальної дії^UThe dissertation presents a well-grounded set of measures for the prevention and treatment of functional disorders in dental tissues, the development of pathological processes in the pulp and periodontium. In addition to the standard recommendations, the patient was prescribed a therapeutic and preventive complex that included drugs with anti-inflammatory and antioxidant effects that contributed to the increase of the body's adaptive capacity and had a protective effect.To test the developed TPC in an experiment on laboratory animals, a model of traumatic pulpitis was created. An experimental study to investigate the effectiveness of the proposed complex designed to prevent hyperesthesia and pulp inflammation after odontopreparation was performed on mature male Wistar rats weighing 220-270 g, aged 6-7 months. All patients admitted for orthopedic treatment were diagnosed with a physiological occlusion. All patients had dentition defects of varying size and topography. We used the Kennedy classification to characterize dentition defects.To assess the degree of inflammation in the periodontium, the PMA (%), bleeding, and Schiller-Pisarev indices were determined; to characterize the caries process, the dental caries index was used: caries index, dental filling, and extracted teeth (DMFT).For in-depth studies, considering the inclusion and exclusion criteria, 80 patients between the ages of 25 and 44 were selected and divided into two groups: the main group (40 patients) and the comparison group (40 patients). In addition to the above-mentioned examination methods, patients in these two groups underwent biophysical examination (determination of the level of EOD and rheodentography (RDG)).The comparison group was prescribed a standard regimen for the prevention of hyperesthesia of the primary teeth and the development of pulpitis, which included antiseptic treatment of the prepared teeth with a solution of chlorhexidine bigluconate 0.05%, and fixation of provisional crowns with temporary fixing material Tempolat-F (Latus, Ukraine). In addition to antiseptic treatment to prevent the development of complications, patients in the main group were prescribed a therapeutic and preventive complex that included the use of drugs with anti-inflammatory and antioxidant effects: mouthwash 20 ml of Remodent solution (3 g/100 ml of water), Kyiv Pharmaceutical LLC, Ukraine; Quertgial (a gel containing quercetin and hyaluronic acid) manufactured by Odesa Biotechnology, mixed extempore with calcium hydroxide and zinc oxide until a homogeneous consistency is obtained and used for fixation of pharmaceutical crowns.Therefore, the study objectively and reliably indicates a higher therapeutic efficacy of our suggested material compared to Tempolat-F, which, in our opinion, was due to the participation of the antioxidant mechanism in the realization of a complex anti-inflammatory effect.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського