Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (77)Книжкові видання та компакт-диски (196)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=АРУТЮНЯН$<.>+<.>A=СОНА$<.>+<.>A=РАФИКОВН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Арутюнян Р.Р. 
Розвиток інтеграційних процесів в діяльності банків та страхових компаній: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / Р.Р. Арутюнян ; Одес. держ. екон. ун-т. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне дослідження фінансово-економічних відносин між банками та страховими організаціями, що виникають за умов розвитку процесів інтеграції двох посередників, які діють на фінансовому ринку. Узагальнено та систематизовано теоретико-методологічні підходи до визначення суті, принципів і передумов інтеграції страхових компаній і банківських установ. Запропоновано класифікацію інтеграційних процесів за певними ознаками, а саме: залежно від території та ініціативи учасників, за стадією розвитку, за формою організації взаємовідносин та рівнем поширення, що дозволяє використовувати комплексний підхід до побудови і впровадження організаційно-економічного механізму інтеграції діяльності банків і страхових компаній. Визначено економічні засади інтеграції, зумовлені належністю обох фінансових інститутів до складу фінансових посередників, а також виконанням ними спільних функцій. Розкрито критерії, стадії та форми інтеграції банківських і страхових організацій. Проаналізовано тенденції розвитку взаємовідносин двох фінансових установ з урахуванням результатів їх анкетування в Одеському регіоні. Запропоновано науково обгрунтований підхід до визначення моделі інтеграції на підставі аналізу фінансових показників розвитку страхових компаній і банків. Розроблено пропозиції щодо використання цих моделей. Для оцінювання економічної ефективності фінансування супермаркетом інвестиційних проектів проведено розрахунки з застосуванням методики імітаційного моделювання з урахуванням ризиків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10 + У9(4УКР)261.7 +
Шифр НБУВ: РА354530

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
2.

Арутюнян А.Р. 
Розробка комплексу засобів нормалізації шумових характеристик конусних дробарок дрібного дроблення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.26.01 / А.Р. Арутюнян ; Донец. нац. техн. ун-т. — Донецьк, 2002. — 24 с. — укp.

Досліджено особливості окустичної взаємодії дробарки та її приводного двигуна. Визначено кількісні залежності рівнів звукового тиску над зоною дроблення й біля коміра дробарки від частоти звукових коливань і діаметра рухливого конуса дробарки, що дозволяють об'єктивно оцінити дробарку як джерело шуму та якість її виготовлення чи ремонту. Встановлено залежність для визначення частотної характеристики випромінювання ударного шуму сталевих пластин, що відрізняється додатковим обліком характеру ударної взаємодії сталевих куль з пластиною, товщини пластини та кута її установки, а також коефіцієнта випромінювання згинних коливань пластин. Ця залежність дозволяє прогнозувати рівні ударного шуму та визначати умови розташування засобів для ефективного зниження шуму дробарок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И411.1
Шифр НБУВ: РА321081

Рубрики:

      
3.

Арутюнян І.А. 
Розробка моделей для керування організаційно-технічним розвитком виробництва: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / І.А. Арутюнян ; Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. — Д., 2004. — 20 с. — укp.

Запропоновано методику управління обсягами організаційно-технічними заходами (ОТЗ) та вдосконаленої системи планування, організації та керування ОТЗ на основі сітьової структури моделювання за умов зниження собівартості та працевтрат, що дозволяє аналізувати рішення у взаємозв'язку показників на основі інформації різного ступеня визначеності та проводити обгрунтований вибір раціонального варіанта з урахуванням надійності його реалізації. Вперше розроблено концепцію розв'язання задачі реалізації ОТЗ проекту за мінімальних додаткових витрат за допомогою методу "Алгоритм виключення дефекту". Доведено, що для вирішення завдання впровадження оптимальних обсягів ОТЗ, застосовано аналогічний симплексу-методу універсальний алгоритм рішення завдань на графах і мережах "Алгоритм виключення дефекту", що розширює можливості постановки, рішення, фізичного тлумачення, інтерпретації багатьох завдань керування проектами. Це підвищить якість прийнятих рішень під час практичного застосування обсягів заходів. Економічний ефект полягає в оптимізації використання заходів у разі обмежених капітальних вкладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)310-23 + Н6-6 +
Шифр НБУВ: РА335396

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Арутюнян А. Л. 
Система м'яких обчислень на базі нейронних мереж адаптивного резонансу для розв'язання задач САПР: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.12 / А. Л. Арутюнян ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2010. — 19 с. — укp.

Розроблено та теоретично обгрунтовано архітектуру та модель функціонування нової гібридної нейронної мережі адаптивного резонансу. Встановлено та теоретично обгрунтовано методики навчання. Надано новий вид функціонала Тихонова з використанням структурної та сигнальної константи Ліпшиця, яка дозволяє проводити теоретичні дослідження властивостей систем м'яких обчислень. Запропоновано використовувати гібридний метод нелінійного нормування даних для нормування вхідних даних експертних систем і нейронних мереж, який є оборотним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 + З965.912-01
Шифр НБУВ: РА371816 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Арутюнян А. Л. 
Система м'яких обчислень на базі нейронних мереж адаптивного резонансу для розв'язання задач САПР: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.12 / А. Л. Арутюнян ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2010. — 19 с. — укp.

Розроблено та теоретично обгрунтовано архітектуру та модель функціонування нової гібридної нейронної мережі адаптивного резонансу. Встановлено та теоретично обгрунтовано методики навчання. Надано новий вид функціонала Тихонова з використанням структурної та сигнальної константи Ліпшиця, яка дозволяє проводити теоретичні дослідження властивостей систем м'яких обчислень. Запропоновано використовувати гібридний метод нелінійного нормування даних для нормування вхідних даних експертних систем і нейронних мереж, який є оборотним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 + З965.912-01
Шифр НБУВ: РА371816 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Арутюнян Є. Е. 
Оптимізація організації функціонально-планувальних рішень інфраструктурних будівельних процесів в умовах ущільненої забудови: автореферат дис. ... д.філософ : 192 / Є. Е. Арутюнян. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота віддзеркалює вирішення актуального науково-прикладного завдання з оптимізації функціонально-планувальної інфраструктури крупних міст в розрізі організації будівельних процесів в умовах щільної міської забудови шляхом створення сучасного економіко-математичного інструментарію формування механізму оцінки та вибору раціональних організаційних та управлінських рішень, спрямованих на впровадження розроблених, обґрунтованих та продуманих міжсистемних зв’язків між організаційно-технологічно-технічними та логістичними заходами, що призводить до зниження собівартості будівельно-монтажних робіт, скорочення трудовитрат, використовуючи платформу галузі знань логістика та методів логістизації, що з точки зору новітній теоретичній та концептуальній основі вирішує низку організаційних, виробничих та економічних завдань.Результати дисертаційної роботи підтверджують прийняту гіпотезу щодо можливості покращення організації будівельних процесів в умовах ущільненої забудови з метою оптимізації функціонально-планувальної інфраструктури міст в розрізі майбутньої відбудові.Згідно проведеного аналізу негативного стану України, що склався, виявлена необхідність у використанні програм відбудови інфраструктури міст нашої країни за рахунок впровадження широкого комплексу заходів щодо вдосконалення організації будівельного виробництва, підвищенню обґрунтованості та поліпшенню розробки планів організаційно-технологічно-технічних заходів, їх збалансованості з потоками матеріальних ресурсів та потужностями будівельно-монтажних організацій використовуючи аспекти науки логістика. Логістика є одним з сучасних напрямів поліпшення методів організації і управління програмами відбудови міст країни, її потенційні можливості можуть бути перетворені в реальні логістичні системи, що дає значний економічний і соціальний ефекти. Тому підхід здійснюється шляхом розв’язання екстремального завдання вибору обсягів організаційно-технологічно-технічних заходів з урахуванням логістичних підходів. Існуючі методи та моделі лінійного програмування не відповідають вимогам цієї проблеми та пов’язані з труднощами приведення завдання до канонічного виду. Для цього використаємо комплексний підхід, який базується як на теорії графів (АВД) так і теорії оптимальності, що надає переваги в реалізації математичного та економічного аспектів. Таким чином, завдання з оптимізації функціонально-планувальної інфраструктури крупних міст в розрізі організації будівельних процесів в умовах щільної міської забудови розглядається як складова загальної системи організаційно-технологічної підготовки будівництва і її реалізація здійсниться на базі сучасних економіко-математичних методів і моделей.У зв'язку з цим практика організації будівельних процесів в умовах ущільненої міської забудови має потребу не тільки в адекватному інноваційному інструментарії, що дозволяє більш ефективно використати науковий потенціал, задля подальшої розробці інструментів моделювання оптимального впровадження ОTТтаЛЗ та отримання економічного ефекту. Оцінка стану питання та традиційних моделей розробки ОTТтаЛЗ здобуває особливу актуальність.В рамках покращення організації будівельних процесів в умовах ущільненої забудови розроблено та обґрунтовано організаційно-технологічно-технічний інструментарій, що включає в себе наступні елементи:-модель отримання оптимальних об’ємів впровадження логістичних заходів при організації будівельних процесів в умовах ущільненої міської забудови;-модель отримання оптимальних об’ємів впровадження організаційно-технологічно-технічних заходів ОТТЗ при організації будівельних процесів в умовах ущільненої міської забудови;-модель виробничих зав’язків ОТТЗ та ЛЗ при організації будівельних процесів в умовах ущільненої міської забудови з оптимізацією функціонально-планувальної інфраструктури міст.Ці моделі є діючім комплексним інструментом принципу оптимум в умовах прийняття управлінських рішень з поліпшення методів організації інфраструктурних будівельних процесів в умовах ущільненої забудови як однієї з низькі складних завдань. При зведенні будівель і споруд в умовах щільної міської забудови існує ціла низька проблем, без рішення яких, неможливо забезпечити якість і довговічність об'єктів, що зводяться, а також безпеку навколишніх будівель і споруд та навколишнього середовища. Щільна міська забудова припускає наявність просторових перешкод на будівельному майданчику і розташованій поряд з нею території, протяжності, обмеження по ширині, висоті і глибині розмірів робочої зони і підземного простору, місць розміщення транспортних засобів, підвищений рівень будівельного, екологічного, матеріального ризику...^UThe dissertation reflects the solution of the actual scientific and applied task of optimizing the functional and planning infrastructure of large cities in the context of the organization of construction processes in the conditions of dense urban development by creating a modern economic and mathematical toolkit for the formation of the assessment mechanism and the selection of rational organizational and management solutions aimed at the implementation of developed, justified and well-thought-out intersystem connections between organizational, technological, technical and logistical measures, which leads to a decrease in the cost of construction and assembly works, a reduction in labor costs, using the platform of the field of knowledge of logistics and logistics methods, which, from the point of view of the latest theoretical and conceptual basis, solves a number of organizational, production and economic tasks.The results of the dissertation work confirm the accepted hypothesis regarding the possibility of improving the organization of construction processes in the conditions of compacted buildings in order to optimize the functional and planning infrastructure of cities in terms of future reconstruction.According to the analysis of the negative state of Ukraine that has developed, the need to use programs to rebuild the infrastructure of the cities of our country through the implementation of a wide range of measures to improve the organization of construction production, increase the validity and improve the development of plans for organizational, technological and technical measures, their balance with the flows of material resources and capacities of construction and assembly organizations using aspects of the science of logistics. Logistics is one of the modern ways of improving the methods of organization and management of the reconstruction programs of the country's cities, its potential can be transformed into real logistics systems, which gives significant economic and social effects. Therefore, the approach is carried out by solving the extreme task of choosing the scope of organizational, technological and technical measures, taking into account logistical approaches. The existing methods and models of linear programming do not meet the requirements of this problem and are associated with the difficulties of reducing the problem to a canonical form. To do this, we will use a complex approach, which is based on both the theory of graphs and the theory of optimality, which provides advantages in the implementation of mathematical and economic aspects. Thus, the task of optimizing the functional and planning infrastructure of large cities in terms of the organization of construction processes in the conditions of dense urban development is considered as a component of the general system of organizational and technological preparation of construction and its implementation will be carried out on the basis of modern economic and mathematical methods and models.In this regard, the practice of organizing construction processes in the conditions of compacted urban development needs not only adequate innovative tools that allow more effective use of scientific potential, for the further development of modeling tools for the optimal implementation of ОТТ and ЛЗ and obtaining an economic effect. The assessment of the state of the issue and traditional models of development of ОТТтаЛЗ acquires special relevance.Within the framework of improving the organization of construction processes in the conditions of compacted buildings, an organizational-technological-technical toolkit was developed and substantiated, which includes the following elements:- a model for obtaining optimal volumes of implementation of logistical measures in the organization of construction processes in the conditions of dense urban development;- a model for obtaining optimal volumes of implementation of organizational, technological and technical measures of OTTZ in the organization of construction processes in the conditions of dense urban development;- a model of production obligations of OTTZ and LZ in the organization of construction processes in the conditions of dense urban development with optimization of the functional and planning infrastructure of cities...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Коваленко М. Г. 
Розробка оптимізаційної моделі вирішення задач організації забезпечення будівельних об’єктів: автореферат дис. ... д.філософ : 192 / М. Г. Коваленко. — Б.м., 2024 — укp.

В дисертаційній роботі було складено математичну модель задачі організації забезпечення матеріальними ресурсами будівельних об’єктів з врахуванням впливу детермінованих та недетермінованих факторів на час транспортування. Розроблений алгоритм задачі, дозволяє фізично оцінити залежність величини простою транспортної чи будівельної організації від часу затримки при транспортуванні матеріальних ресурсів. Для врахування додаткових витрат, від впливу детермінованих та недетермінованих факторів в проектно-кошторисній документації, було запропоновано додати розроблений алгоритм визначення цільової функції на постачання матеріальних ресурсів від матеріальної бази до об’єкту будівництва та їх використання, в главу 9 проектно-кошторисної документації.В роботі виконано аналіз існуючих випадкових факторів, що впливають на час транспортування матеріальних ресурсів, а саме визначено поняття детермінованих та недетермінованих факторів.Проаналізувавши детерміновані фактори, була виконана їх класифікація по трьом типам:• Фактори, що залежать від параметрів маршруту транспортування (довжина маршруту, тип маршруту, характеристика дороги і т.д.);• Фактори, що залежать від транспортного засобу, що в сою чергу впливає на вибір маршруту транспортування (габарити транспортного засобу, його швидкість, вантажомісткість і т.д.);• Фактори, що впливають на час транспортування і не залежать від маршруту транспортування та транспортного засобу.Також був виконаний аналіз і класифікація недетермінованих факторів, що впливають на час транспортування та використання матеріальних ресурсів:• Стохастичні фактори – фактори, які неможливо передбачити заздалегідь, тобто такі фактори, що мають повністю випадковий характер (поломки, аварії і т.д.);• Статистичні фактори – фактори, що визначають за результатами випробування певної моделі або вибіркових експериментів, під час яких виникають перешкоди та помилки, за якими відбувається спостереження (погода, затори і т.д.);• Інтервальні фактори – фактори, що заявляються з певним інтервалом (поточні ремонти та ін.);• Нечіткі фактори – фактори, інформація про які відома лише з певних випадків або задається певними експертами, що основуються з відомих джерел або на власному опиті.Для того, щоб встановити необхідні параметри вихідних даних для складання математичної моделі задачі організації постачання матеріальних ресурсів, було виконано аналіз будівельної галузі. Було встановлено, що будівельна галузь, як окремий вид, має свої особливості при транспортуванні та використанні матеріальних ресурсів (безперервне постачання матеріальних ресурсів, особливий вид транспортних засобів, великогабаритні конструкції, робота в усі пори року та ін.). Все це накладає досить великі обмеження на використання існуючих моделей задач маршрутизації автотранспорту.В результаті визначення особливостей будівельної галузі, було визначено поняття лінійного та нелінійного програмування задач маршрутизації автотранспорту. Було розгляну різни типи задач на постачання матеріальних ресурсів як в лінійній так і в нелінійній постановці. Встановлено, що існуючи моделі задач, не можуть в повній мірі охопити особливості будівельної галузі, а тому не можуть бути використані при визначенні вартості при транспортуванні та використанні матеріальних ресурсів.В науковій роботі був виконаний аналіз існуючих нормативних документів для визначення вихідних даних, що входять до складу цільової функції на транспортування матеріальних ресурсів, від матеріальної бази до об’єкту будівництва, та їх використання. Після чого було складено проектний графік на постачання та використання матеріальних ресурсів від постачальника до споживача. Враховуючи особливості будівельної галузі, було встановлено, що графік постачання та використання матеріальних ресурсів обмежений максимальним та мінімальним часом їх транспортування.Для врахування впливу детермінованих та недетермінованих факторів на час транспортування матеріальних ресурсів, в математичну модель було введено дві зміні, ±φ(Т) та ±ω(T). Змінна ±φ(Т) відображає вплив випадкових факторів на процес транспортування матеріальних ресурсів транспортною організацією, а змінна ±ω(T) відображає вплив випадкових факторів на процес використання матеріальних ресурсів будівельної організацією. За допомогою змінних було визначено сукупності точок постачання та використання матеріальних ресурсів, та встановлено чотири можливих випадків перетину графіків постачання та використання матеріальних ресурсів:1. Постачання та початок використання матеріальних ресурсів було виконано раніше проектного часу;2. Постачання та початок використання матеріальних ресурсів наступив пізніше проектного часу;...^UIn the dissertation, a mathematical model of the task of organizing the provision of material resources of construction objects was created, taking into account the influence of deterministic and non-deterministic factors on transportation time. The developed algorithm of the problem allows you to physically assess the dependence of the amount of downtime of a transport or construction organization on the time of delay during the transportation of material resources. In order to take into account additional costs, from the influence of deterministic and non-deterministic factors in the design and estimate documentation, it was proposed to add the developed algorithm for determining the objective function for the supply of material resources from the material base to the construction object and their use, in Chapter 9 of the design and estimate documentation. The work analyzes the existing random factors that affect the time of transportation of material resources, namely, the concepts of deterministic and non-deterministic factors are defined. After analyzing the deterministic factors, they were classified into three types: • Factors depending on the parameters of the transportation route (route length, route type, road characteristics, etc.); • Factors depending on the vehicle, which in turn affects the choice of the transportation route (dimensions of the vehicle, its speed, cargo capacity, etc.); • Factors that affect the time of transportation and do not depend on the route of transportation and the vehicle. An analysis and classification of non-deterministic factors affecting the time of transportation and use of material resources was also performed: • Stochastic factors – factors that cannot be predicted in advance, that is, factors that are completely random (breakdowns, accidents, etc.); • Statistical factors – factors that are determined by the results of testing a certain model or random experiments, during which obstacles and errors arise, which are observed (weather, traffic jams, etc.); • Interval factors – factors that are declared at a certain interval (current repairs, etc.); • Unclear factors – factors about which information is known only from certain cases or given by certain experts, based on known sources or on their own survey. In order to establish the necessary parameters of the initial data for the development of a mathematical model of the task of organizing the supply of material resources, an analysis of the construction industry was performed. It was established that the construction industry, as a separate species, has its own peculiarities in the transportation and use of material resources (continuous supply of material resources, a special type of vehicles, large-sized structures, work in all seasons, etc.). All this imposes quite large restrictions on the use of existing models of vehicle routing problems. As a result of defining the features of the construction industry, the concept of linear and non-linear programming of vehicle routing problems was defined. Different types of tasks for the supply of material resources were considered both in a linear and in a non-linear setting. It was established that the existing problem models cannot fully cover the peculiarities of the construction industry, and therefore cannot be used in determining the cost of transportation and use of material resources. In the scientific work, an analysis of existing regulatory documents was performed to determine the initial data included in the target function for the transportation of material resources, from the material base to the construction object, and their use. After that, a project schedule was drawn up for the supply and use of material resources from the supplier to the consumer. Taking into account the peculiarities of the construction industry, it was established that the schedule of supply and use of material resources is limited by the maximum and minimum time of their transportation. To take into account the influence of deterministic and nondeterministic factors on the time of transportation of material resources, two changes, ±φ(Т) and ±ω(T), were introduced into the mathematical model. The variable ±φ(T) reflects the influence of random factors on the process of transporting material resources by the transport organization, and the variable ±ω(T) reflects the influence of random factors on the process of using material resources by the construction organization. With the help of variables, a set of points of supply and use of material resources was determined, and four possible cases of intersection of the schedules of supply and use of material resources were established: 1. Supply and start of use of material resources was completed earlier than the design time; 2. Supply and start of use of material resources came later than the project time; 3. The supply of material resources was completed earlier than the design time, and the time of starting the use of material...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Арутюнян Є. Е. 
Оптимізація організації функціонально-планувальних рішень інфраструктурних будівельних процесів в умовах ущільненої забудови: автореферат дис. ... д.філософ : 192 / Є. Е. Арутюнян. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота віддзеркалює вирішення актуального науково-прикладного завдання з оптимізації функціонально-планувальної інфраструктури крупних міст в розрізі організації будівельних процесів в умовах щільної міської забудови шляхом створення сучасного економіко-математичного інструментарію формування механізму оцінки та вибору раціональних організаційних та управлінських рішень, спрямованих на впровадження розроблених, обґрунтованих та продуманих міжсистемних зв’язків між організаційно-технологічно-технічними та логістичними заходами, що призводить до зниження собівартості будівельно-монтажних робіт, скорочення трудовитрат, використовуючи платформу галузі знань логістика та методів логістизації, що з точки зору новітній теоретичній та концептуальній основі вирішує низку організаційних, виробничих та економічних завдань.Результати дисертаційної роботи підтверджують прийняту гіпотезу щодо можливості покращення організації будівельних процесів в умовах ущільненої забудови з метою оптимізації функціонально-планувальної інфраструктури міст в розрізі майбутньої відбудові.Згідно проведеного аналізу негативного стану України, що склався, виявлена необхідність у використанні програм відбудови інфраструктури міст нашої країни за рахунок впровадження широкого комплексу заходів щодо вдосконалення організації будівельного виробництва, підвищенню обґрунтованості та поліпшенню розробки планів організаційно-технологічно-технічних заходів, їх збалансованості з потоками матеріальних ресурсів та потужностями будівельно-монтажних організацій використовуючи аспекти науки логістика. Логістика є одним з сучасних напрямів поліпшення методів організації і управління програмами відбудови міст країни, її потенційні можливості можуть бути перетворені в реальні логістичні системи, що дає значний економічний і соціальний ефекти. Тому підхід здійснюється шляхом розв’язання екстремального завдання вибору обсягів організаційно-технологічно-технічних заходів з урахуванням логістичних підходів. Існуючі методи та моделі лінійного програмування не відповідають вимогам цієї проблеми та пов’язані з труднощами приведення завдання до канонічного виду. Для цього використаємо комплексний підхід, який базується як на теорії графів (АВД) так і теорії оптимальності, що надає переваги в реалізації математичного та економічного аспектів. Таким чином, завдання з оптимізації функціонально-планувальної інфраструктури крупних міст в розрізі організації будівельних процесів в умовах щільної міської забудови розглядається як складова загальної системи організаційно-технологічної підготовки будівництва і її реалізація здійсниться на базі сучасних економіко-математичних методів і моделей.У зв'язку з цим практика організації будівельних процесів в умовах ущільненої міської забудови має потребу не тільки в адекватному інноваційному інструментарії, що дозволяє більш ефективно використати науковий потенціал, задля подальшої розробці інструментів моделювання оптимального впровадження ОTТтаЛЗ та отримання економічного ефекту. Оцінка стану питання та традиційних моделей розробки ОTТтаЛЗ здобуває особливу актуальність.В рамках покращення організації будівельних процесів в умовах ущільненої забудови розроблено та обґрунтовано організаційно-технологічно-технічний інструментарій, що включає в себе наступні елементи:-модель отримання оптимальних об’ємів впровадження логістичних заходів при організації будівельних процесів в умовах ущільненої міської забудови;-модель отримання оптимальних об’ємів впровадження організаційно-технологічно-технічних заходів ОТТЗ при організації будівельних процесів в умовах ущільненої міської забудови;-модель виробничих зав’язків ОТТЗ та ЛЗ при організації будівельних процесів в умовах ущільненої міської забудови з оптимізацією функціонально-планувальної інфраструктури міст.Ці моделі є діючім комплексним інструментом принципу оптимум в умовах прийняття управлінських рішень з поліпшення методів організації інфраструктурних будівельних процесів в умовах ущільненої забудови як однієї з низькі складних завдань. При зведенні будівель і споруд в умовах щільної міської забудови існує ціла низька проблем, без рішення яких, неможливо забезпечити якість і довговічність об'єктів, що зводяться, а також безпеку навколишніх будівель і споруд та навколишнього середовища. Щільна міська забудова припускає наявність просторових перешкод на будівельному майданчику і розташованій поряд з нею території, протяжності, обмеження по ширині, висоті і глибині розмірів робочої зони і підземного простору, місць розміщення транспортних засобів, підвищений рівень будівельного, екологічного, матеріального ризику...^UThe dissertation reflects the solution of the actual scientific and applied task of optimizing the functional and planning infrastructure of large cities in the context of the organization of construction processes in the conditions of dense urban development by creating a modern economic and mathematical toolkit for the formation of the assessment mechanism and the selection of rational organizational and management solutions aimed at the implementation of developed, justified and well-thought-out intersystem connections between organizational, technological, technical and logistical measures, which leads to a decrease in the cost of construction and assembly works, a reduction in labor costs, using the platform of the field of knowledge of logistics and logistics methods, which, from the point of view of the latest theoretical and conceptual basis, solves a number of organizational, production and economic tasks.The results of the dissertation work confirm the accepted hypothesis regarding the possibility of improving the organization of construction processes in the conditions of compacted buildings in order to optimize the functional and planning infrastructure of cities in terms of future reconstruction.According to the analysis of the negative state of Ukraine that has developed, the need to use programs to rebuild the infrastructure of the cities of our country through the implementation of a wide range of measures to improve the organization of construction production, increase the validity and improve the development of plans for organizational, technological and technical measures, their balance with the flows of material resources and capacities of construction and assembly organizations using aspects of the science of logistics. Logistics is one of the modern ways of improving the methods of organization and management of the reconstruction programs of the country's cities, its potential can be transformed into real logistics systems, which gives significant economic and social effects. Therefore, the approach is carried out by solving the extreme task of choosing the scope of organizational, technological and technical measures, taking into account logistical approaches. The existing methods and models of linear programming do not meet the requirements of this problem and are associated with the difficulties of reducing the problem to a canonical form. To do this, we will use a complex approach, which is based on both the theory of graphs and the theory of optimality, which provides advantages in the implementation of mathematical and economic aspects. Thus, the task of optimizing the functional and planning infrastructure of large cities in terms of the organization of construction processes in the conditions of dense urban development is considered as a component of the general system of organizational and technological preparation of construction and its implementation will be carried out on the basis of modern economic and mathematical methods and models.In this regard, the practice of organizing construction processes in the conditions of compacted urban development needs not only adequate innovative tools that allow more effective use of scientific potential, for the further development of modeling tools for the optimal implementation of ОТТ and ЛЗ and obtaining an economic effect. The assessment of the state of the issue and traditional models of development of ОТТтаЛЗ acquires special relevance.Within the framework of improving the organization of construction processes in the conditions of compacted buildings, an organizational-technological-technical toolkit was developed and substantiated, which includes the following elements:- a model for obtaining optimal volumes of implementation of logistical measures in the organization of construction processes in the conditions of dense urban development;- a model for obtaining optimal volumes of implementation of organizational, technological and technical measures of OTTZ in the organization of construction processes in the conditions of dense urban development;- a model of production obligations of OTTZ and LZ in the organization of construction processes in the conditions of dense urban development with optimization of the functional and planning infrastructure of cities...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Сайков Д. В. 
Моделі оптимізації організаційного процесу будівельного виробництва підрядних організацій в умовах нестійкого ринку України: автореферат дис. ... д.філософ : 192 / Д. В. Сайков. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота містить нове вирішення актуального науково-прикладного завдання генерації інформаційно-методичного інструментарію оптимізації організаційного процесу будівельного виробництва та формалізації алгоритму критеріальної модифікації показників будівельно-монтажних робіт в умовах нестійкого вітчизняного ринку, що спрямовано на підвищення рівня конкурентоспроможності підрядних підприємств на засадах збільшення загальних обсягів реалізованих будівельних об’єктів. Логіко-структурна база роботи у контексті нестійкого ринку викристалізовує тенденцію векторного розвитку виробничо-організаційного потенціалу підрядних підприємств в парадигмі мінімізації відхилень показників якості, нівелювання критичних точок капіталовкладень, детермінованого розподілення фінансових ресурсів будівельних компаній в локусі підвищення рівня ефективності функціонування організаційної системи будівельно-монтажних робіт протягом усього виробничого циклу будівництва.Результати дисертаційної роботи підтверджують прийняту гіпотезу щодо можливості оптимізації процесу будівельного виробництва в імплементаційному аспекті генетичного алгоритму, заснованому на методологічних принципах та перевагах еволюційного моделювання, аналітичного та теоретико-методологічного інструментарію оптимізації складних мультикомплексних систем, до яких належить система організаційного процесу будівельного виробництва. Детерміновано високу потенційність гіпотетичних результатів, репрезентованих в площині модифікації організаційно-економічних показників будівельного виробництва підрядного підприємства за рахунок встановлення лімітів капіталовкладень та регулювання фінансових витрат на реалізацію будівельних робіт, встановлення гнучкої організаційної архітектури економіко-виробничої системи будівельного підприємства на стадіях будівельного циклу, підвищення адаптивності виробничої стратегії підрядних організацій до динамічних трансформацій в галузі.Проблематика збільшення вартості реалізації будівельно-монтажних робіт, підвищення складності будівельних проєктів, посилення контролінгу термінів їх реалізації сукупно актуалізує диференціацію розподілення фінансових ресурсів в межах організації будівельного виробництва. Відсутність належного теоретико-методологічного базису оптимізації унеможливлює аналіз організаційного процесу з метою створення праксиологічної основи для збільшення рівня конкурентоспроможності підрядних підприємств на ринку будівельних послуг. Сетинг локальної стійкості та необхідності організаційних змін актуалізує генерацію оптимізаційної моделі процесно-орієнтованого розвитку підрядних підприємств.Аналітична парадигма оптимізації будівельного виробництва визначає організаційний процес як мультикритеріальну ієрархічну систему, функціонування якої спрямовано на ефективне провадження господарчої діяльності підрядного підприємства із диверсифікацією ризиків нестійкого вітчизняного ринку. Іншими словами, розвиток системи будівельно-монтажних робіт визначає вектор організаційних рішень з метою введення об’єктів будівництва в експлуатацію з відповідними показниками якості в детерміновані строки на засадах оптимального розподілення фінансових витрат, що, в свою чергу, визначило аналітико-методологічний базис та хід подальших досліджень.В дисертаційній роботі сформовано оптимізаційну задачу, яка визначає ключові критерії організаційного процесу будівельного виробництва в рамках обраної стратегії розвитку підрядних підприємств, охоплює мультикомплексні аспекти організації будівництва на всіх етапах реалізації об’єкта. Оптимізація детермінованого організаційного процесу має враховувати стохастичні фактори, що в рамках еволюційного моделювання призводить до стійкості системи та потенціації досягнення запланованих цілей оптимізаційної задачі. Даний підхід є теоретико-методологічною основою для генерації інтеграційної моделі організаційного процесу будівельного виробництва підрядних підприємств у складі єдиної комплексної системи оптимізації будівництва.Дослідження оптимізації організаційного процесу на підґрунті методологічного інструментарію еволюційного моделювання ініціювало розробку алгоритму інтеграційної моделі оптимізації, яка обґрунтована математичною концепцією генетичного алгоритму та включає наступні процесно-орієнтовані вектори:- концептуалізація оптимізації як процесу керованої еволюції, де провідною стає задача забезпечення розмноження популяції та отримання найефективнішого нащадка (рішення), схожого на батьківський вектор;- наявність апріорних знань про пошуковий простір, які можуть бути використані при формуванні початкової популяції;...^UThe dissertation contains a new solution to the current scientific and applied task of generating an informational and methodological toolkit for optimizing the organizational process of construction production and formalizing the algorithm for criterion modification of indicators of construction and installation work in the conditions of an unstable domestic market, which is aimed at increasing the level of competitiveness of contracting enterprises on the basis of increasing the total volumes of realized construction objects. The logical-structural basis of work in the context of an unstable market crystallizes the trend of vectorial development of the production and organizational potential of contracting enterprises in the paradigm of minimizing deviations of quality indicators, leveling critical points of capital investments, deterministic distribution of financial resources of construction companies in the locus of increasing the level of efficiency of the organizational system of construction and installation works during of the entire production cycle of construction. The results of the dissertation confirm the accepted hypothesis regarding the possibility of optimizing the construction production process in the implementation aspect of the genetic algorithm, based on the methodological principles and advantages of evolutionary modeling, analytical and theoretical-methodological tools for the optimization of complex multi-complex systems, which include the system of the organizational process of construction production. The high potential of hypothetical results represented in the plane of modification of the organizational and economic indicators of the construction production of the contracting enterprise due to the establishment of capital investment limits and the regulation of financial costs for the implementation of construction works, the establishment of a flexible organizational architecture of the economic and production system of the construction enterprise at the stages of the construction cycle, and the improvement of the adaptability of the production strategies of contracting organizations to dynamic transformations in the industry. The problems of increasing the cost of implementation of construction and assembly works, increasing the complexity of construction projects, and strengthening the control of the terms of their implementation collectively actualize the differentiation of the distribution of financial resources within the organization of construction production. The lack of a proper theoretical and methodological basis for optimization makes it impossible to analyze the organizational process in order to create a praxeological basis for increasing the level of competitiveness of contracting enterprises in the market of construction services. The setting of local sustainability and the need for organizational changes actualizes the generation of an optimization model for the process-oriented development of contracting enterprises. The analytical paradigm of optimization of construction production defines the organizational process as a multi-criteria hierarchical system, the functioning of which is aimed at the effective implementation of the economic activity of the contracting enterprise with the diversification of the risks of the unstable domestic market. In other words, the development of the system of construction and assembly works determines the vector of organizational decisions with the aim of putting construction objects into operation with the appropriate quality indicators in a determined time on the basis of the optimal distribution of financial costs, which, in turn, determined the analytical and methodological basis and the course of further of research In the dissertation work, an optimization task was formed, which defines the key criteria of the organizational process of construction production within the framework of the chosen strategy of the development of contracting enterprises, covers multi-complex aspects of the organization of construction at all stages of the implementation of the object. The optimization of the deterministic organizational process must take into account stochastic factors, which in the framework of evolutionary modeling leads to the stability of the system and the potential for achieving the planned goals of the optimization task. This approach is a theoretical and methodological basis for the generation of an integration model of the organizational process of construction production of contracting enterprises as part of a single complex system of construction optimization. The study of the optimization of the organizational process on the basis of the methodological toolkit of evolutionary modeling initiated the development of the algorithm of the integration model of optimization, which is based on the mathematical concept of the genetic algorithm and includes the following process-oriented vectors: ...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Коваленко М. Г. 
Розробка оптимізаційної моделі вирішення задач організації забезпечення будівельних об’єктів: автореферат дис. ... д.філософ : 192 / М. Г. Коваленко. — Б.м., 2024 — укp.

В дисертаційній роботі було складено математичну модель задачі організації забезпечення матеріальними ресурсами будівельних об’єктів з врахуванням впливу детермінованих та недетермінованих факторів на час транспортування. Розроблений алгоритм задачі, дозволяє фізично оцінити залежність величини простою транспортної чи будівельної організації від часу затримки при транспортуванні матеріальних ресурсів. Для врахування додаткових витрат, від впливу детермінованих та недетермінованих факторів в проектно-кошторисній документації, було запропоновано додати розроблений алгоритм визначення цільової функції на постачання матеріальних ресурсів від матеріальної бази до об’єкту будівництва та їх використання, в главу 9 проектно-кошторисної документації.В роботі виконано аналіз існуючих випадкових факторів, що впливають на час транспортування матеріальних ресурсів, а саме визначено поняття детермінованих та недетермінованих факторів.Проаналізувавши детерміновані фактори, була виконана їх класифікація по трьом типам:• Фактори, що залежать від параметрів маршруту транспортування (довжина маршруту, тип маршруту, характеристика дороги і т.д.);• Фактори, що залежать від транспортного засобу, що в сою чергу впливає на вибір маршруту транспортування (габарити транспортного засобу, його швидкість, вантажомісткість і т.д.);• Фактори, що впливають на час транспортування і не залежать від маршруту транспортування та транспортного засобу.Також був виконаний аналіз і класифікація недетермінованих факторів, що впливають на час транспортування та використання матеріальних ресурсів:• Стохастичні фактори – фактори, які неможливо передбачити заздалегідь, тобто такі фактори, що мають повністю випадковий характер (поломки, аварії і т.д.);• Статистичні фактори – фактори, що визначають за результатами випробування певної моделі або вибіркових експериментів, під час яких виникають перешкоди та помилки, за якими відбувається спостереження (погода, затори і т.д.);• Інтервальні фактори – фактори, що заявляються з певним інтервалом (поточні ремонти та ін.);• Нечіткі фактори – фактори, інформація про які відома лише з певних випадків або задається певними експертами, що основуються з відомих джерел або на власному опиті.Для того, щоб встановити необхідні параметри вихідних даних для складання математичної моделі задачі організації постачання матеріальних ресурсів, було виконано аналіз будівельної галузі. Було встановлено, що будівельна галузь, як окремий вид, має свої особливості при транспортуванні та використанні матеріальних ресурсів (безперервне постачання матеріальних ресурсів, особливий вид транспортних засобів, великогабаритні конструкції, робота в усі пори року та ін.). Все це накладає досить великі обмеження на використання існуючих моделей задач маршрутизації автотранспорту.В результаті визначення особливостей будівельної галузі, було визначено поняття лінійного та нелінійного програмування задач маршрутизації автотранспорту. Було розгляну різни типи задач на постачання матеріальних ресурсів як в лінійній так і в нелінійній постановці. Встановлено, що існуючи моделі задач, не можуть в повній мірі охопити особливості будівельної галузі, а тому не можуть бути використані при визначенні вартості при транспортуванні та використанні матеріальних ресурсів.В науковій роботі був виконаний аналіз існуючих нормативних документів для визначення вихідних даних, що входять до складу цільової функції на транспортування матеріальних ресурсів, від матеріальної бази до об’єкту будівництва, та їх використання. Після чого було складено проектний графік на постачання та використання матеріальних ресурсів від постачальника до споживача. Враховуючи особливості будівельної галузі, було встановлено, що графік постачання та використання матеріальних ресурсів обмежений максимальним та мінімальним часом їх транспортування.Для врахування впливу детермінованих та недетермінованих факторів на час транспортування матеріальних ресурсів, в математичну модель було введено дві зміні, ±φ(Т) та ±ω(T). Змінна ±φ(Т) відображає вплив випадкових факторів на процес транспортування матеріальних ресурсів транспортною організацією, а змінна ±ω(T) відображає вплив випадкових факторів на процес використання матеріальних ресурсів будівельної організацією. За допомогою змінних було визначено сукупності точок постачання та використання матеріальних ресурсів, та встановлено чотири можливих випадків перетину графіків постачання та використання матеріальних ресурсів:1. Постачання та початок використання матеріальних ресурсів було виконано раніше проектного часу;2. Постачання та початок використання матеріальних ресурсів наступив пізніше проектного часу;...^UIn the dissertation, a mathematical model of the task of organizing the provision of material resources of construction objects was created, taking into account the influence of deterministic and non-deterministic factors on transportation time. The developed algorithm of the problem allows you to physically assess the dependence of the amount of downtime of a transport or construction organization on the time of delay during the transportation of material resources. In order to take into account additional costs, from the influence of deterministic and non-deterministic factors in the design and estimate documentation, it was proposed to add the developed algorithm for determining the objective function for the supply of material resources from the material base to the construction object and their use, in Chapter 9 of the design and estimate documentation. The work analyzes the existing random factors that affect the time of transportation of material resources, namely, the concepts of deterministic and non-deterministic factors are defined. After analyzing the deterministic factors, they were classified into three types: • Factors depending on the parameters of the transportation route (route length, route type, road characteristics, etc.); • Factors depending on the vehicle, which in turn affects the choice of the transportation route (dimensions of the vehicle, its speed, cargo capacity, etc.); • Factors that affect the time of transportation and do not depend on the route of transportation and the vehicle. An analysis and classification of non-deterministic factors affecting the time of transportation and use of material resources was also performed: • Stochastic factors – factors that cannot be predicted in advance, that is, factors that are completely random (breakdowns, accidents, etc.); • Statistical factors – factors that are determined by the results of testing a certain model or random experiments, during which obstacles and errors arise, which are observed (weather, traffic jams, etc.); • Interval factors – factors that are declared at a certain interval (current repairs, etc.); • Unclear factors – factors about which information is known only from certain cases or given by certain experts, based on known sources or on their own survey. In order to establish the necessary parameters of the initial data for the development of a mathematical model of the task of organizing the supply of material resources, an analysis of the construction industry was performed. It was established that the construction industry, as a separate species, has its own peculiarities in the transportation and use of material resources (continuous supply of material resources, a special type of vehicles, large-sized structures, work in all seasons, etc.). All this imposes quite large restrictions on the use of existing models of vehicle routing problems. As a result of defining the features of the construction industry, the concept of linear and non-linear programming of vehicle routing problems was defined. Different types of tasks for the supply of material resources were considered both in a linear and in a non-linear setting. It was established that the existing problem models cannot fully cover the peculiarities of the construction industry, and therefore cannot be used in determining the cost of transportation and use of material resources. In the scientific work, an analysis of existing regulatory documents was performed to determine the initial data included in the target function for the transportation of material resources, from the material base to the construction object, and their use. After that, a project schedule was drawn up for the supply and use of material resources from the supplier to the consumer. Taking into account the peculiarities of the construction industry, it was established that the schedule of supply and use of material resources is limited by the maximum and minimum time of their transportation. To take into account the influence of deterministic and nondeterministic factors on the time of transportation of material resources, two changes, ±φ(Т) and ±ω(T), were introduced into the mathematical model. The variable ±φ(T) reflects the influence of random factors on the process of transporting material resources by the transport organization, and the variable ±ω(T) reflects the influence of random factors on the process of using material resources by the construction organization. With the help of variables, a set of points of supply and use of material resources was determined, and four possible cases of intersection of the schedules of supply and use of material resources were established: 1. Supply and start of use of material resources was completed earlier than the design time; 2. Supply and start of use of material resources came later than the project time; 3. The supply of material resources was completed earlier than the design time, and the time of starting the use of material...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського