Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (24)Книжкові видання та компакт-диски (24)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Іщенко Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Іщенко Н.А. 
Міфотворчість у воєнному дискурсі: національний міф про Кримську війну 1853-1856 років у літературі Великої Британії другої половини XIX ст.: автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.04 / Н.А. Іщенко ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2008. — 44 с. — укp.

Досліджено роль літератури у формуванні національних воєнних міфів і розглянуто феномен літературної міфотворчості у воєнному дискурсі. Розкрито міфотворчий потенціал власне воєнного дискурсу. Виділено специфічні міфотворчі чинники британського літературного дискурсу Кримської війни 1853 - 1856 рр. Проаналізовано функціонування архетипічних уявлень про війну в літературі Великої Британії другої половини XIX ст. Визначено ступінь "міфогенності" воєнних творів британських письменників. Досліджено міфогенез найбільш значущих британських міфів Кримської війни. Розкрито сутність літератури про війну як об'єкта та суб'єкта міфотворчості. Виявлено типологічну характерність механізму утворення воєнних літературних міфів з урахуванням особливостей специфічного соціокультурного простору, в якому проявляється потенціал "міфогенності" літературних творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)-34 +
Шифр НБУВ: РА357871

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Іщенко Н.А. 
Мотивація ефективної зайнятості на регіональному ринку праці: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.07 / Н.А. Іщенко ; Ін-т демографії та соц. дослідж. НАН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні та прикладні проблеми мотиваційного забезпечення формування ефективної зайнятості та розроблено рекомендації щодо збалансованого розвитку мотиваційного механізму на регіональному ринку праці. Удосконалено методологію дослідження ефективної зайнятості на основі обгрунтування відповідних критеріальних ознак і принципів розвитку даного ринку у контексті соціально-економічного розвитку за інноваційною моделлю та побудови постіндустріального суспільства. Проаналізовано ефективність розвитку сфери зайнятості населення Кіровоградського регіону. Оцінено вплив чинного мотиваційного механізму на формування системи мотивації населення до ефективної зайнятості в легальному секторі економіки. Сформовано "соціально-психологічний портрет" безробітних. Обгрунтовано мотиваційні моделі трудової поведінки економічно активного населення у дослідженій сфері. Розроблено варіантну стратегію мотиваційного забезпечення ефективної зайнятості на регіональному ринку праці, на основі перспективних індикаторів і напрямів розвитку продуктивних сил області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4КІР)240.5 +
Шифр НБУВ: РА360991

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Іщенко Н.Г. 
Синонімія спільнокореневих похідних іменників сучасної німецької мови: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.04 / Н.Г. Іщенко ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2001. — 30 с. — укp.

Висвітлено питання комплексного та всестороннього опису словотвірної синонімії в мікросистемі спільнокореневих похідних іменників. Словотвірна синонімнія є наслідком взаємодії лексичного та словотвірного рівнів явище синонімії грунтується на опозиції "взаємодія - протидія", яка базується на принципах тотожності та розбіжності у плані вираження та змісту. Лексичні та словотвірні одиниці взаємодіють у межах парадигматичних відношень, що грунтуються на принципі семантичної та формальної розбіжностей між ними. Синтагматичні зв'язки реалізуються між лексичними та словотвірними морфемами у явищах валентності та сполучуваності. Принципами спільності та розбіжності визначено основні складники словотвірної синонімії: синонімія - поняття мовного явища, лінгвістичної універсалії; синонімічність - лексико-семантична категорія, яка позначає властивість, стан лексичних одиниць; синонімізація - процес смислового інтегрування мовних одниниць; синонім - конкретна мовна одиниця; синонімічні відношення - системні відношення між лексичними одиницями, які збігаються за лексичним значенням і розрізнюються за формальними ознаками. Розроблено структурно-семантичні інтегральні та диференційні критерії синонімічності, які грунтуються на принципах спільності та розбіжностей, виявляють синонімічність похідних, виділяють спільнокореневі похідні синоніми з числа інших спільнокореневих парадигматичних одиниць, зумовлюють процеси синонімізації, пояснюють типи та характер синонімнічних відношень і дозволяють розглядати ці лексичні одиниці як сукупність лексичних, структурних і словотвірних характеристик і як наслідок функціональної взаємодії дериваційних та лексико-семантичних категорій. Спільнокореневі похідні синоніми, створені на межі двох рівнів - лексичного та словотвірного, набувають загальних рис системи мови і специфічних ознак лексичного та словотвірного рівнів, що зумовлює їх подвійний міжрівневий структурно-семантичний характер. Ці лексичні одиниці описано, класифіковано за особливостями їх структури та семантики, визначено їх мовний статус і лінгвістичний потенціал, встановлено перспективні напрями дослідження спільнокореневих лексичних одиниць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-212.1 + Ш143.24-315.3
Шифр НБУВ: РА313289 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Гайденко Ю. О. 
Семантико-прагматичний потенціал авторської мови та авторського мовлення Шарлотти Бінґхем / Ю. О. Гайденко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню семантико-прагматичного потенціалу авторської мови та авторського мовлення, а також його відображенню в романах Шарлотти Бінґхем. Семантико-прагматичний потенціал авторської мови та авторського мовлення визначено як комплекс мовних і мовленнєвих засобів, мовленнєвих фігур, які використовуються автором у художньому творі загалом та у КМФ зокрема, й за допомогою яких автор втілює творчу індивідуальність, світоглядні позиції та чинить інтелектуальний і / або емоційний вплив на читача.Укладено реєстр мовних та мовленнєвих засобів, мовленнєвих фігур, схарактеризовано їх реалізацію в романах Шарлотти Бінґхем. Композиційно-мовленнєві форми класифіковано на ядерні (розповідь, опис, роздум) та периферійні, визначено їх формальні маркери, досліджено їх репрезентацію в романах Шарлотти Бінґхем.Ключові слова: семантико-прагматичний потенціал, авторська мова, авторське мовлення, лексичні, стилістичні засоби, лексико-синтаксичні, синтактико-стилістичні фігури.^UThe thesis presents a study of the semantic and pragmatic potential of the author's language and the author's speech based on the novels by Charlotte Bingham. The semantic and pragmatic potential of the author's language and the author's speech has been defined as a complex of language, speech devices and speech figures that the author uses in fiction and via which the author objectifies his creative manner, worldview, creates intellectual and / or emotional impact on the reader. It has been ascertained that the author's speech actualizing the author's language is represented in compositional speech forms. Compositional speech forms have been classified into nuclear (narration, description and argumentation) and peripheral, that are used to itemize the nuclear compositional speech forms. Key words: semantic and pragmatic potential, author's language, author's speech, lexical, stylistic devices, lexico-syntactical, syntactical stylistic figures.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Іщенко Н. Ф. 
ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ ТА ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА / Н. Ф. Іщенко. — Б.м., 2020 — укp.

Здійснено комплексне вивчення структури земель автомобільного транспорту України. Виконано поглиблений аналіз автомобільних доріг відповідно до їх технічної класифікації, пропускної спроможності, цільового призначення. Сформовано фактори впливу на розвиток, як автомобільної мережі, так і її транспортної інфраструктури. Наведено пропозиції з удосконалення нормативно-правової бази використання земель автомобільного транспорту та дорожнього господарства. Визначено основні завдання щодо забезпечення фінансової та інвестиційної політики, зокрема розвитку державно-приватного партнерства, довгострокового пільгового кредитування в енергозберігаючу техніку і технологію, технологічну модернізацію автомобільного транспорту.З'ясовано, що управління якістю будівництва чи реконструкції автомобільних доріг не має спеціалізованої нормативної бази. Доведено необхідність подальшого вдосконалення нормативних та нормативно-правових документів: перші потребують включення кількісних критеріїв якості як в окремі процеси, так і загальну оцінку робіт у дорожній галузі, другі – створення їх взаємопов'язаної системи, що забезпечить якісне будівництво та реконструкцію автомобільних доріг. Запропоновано механізм узгодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розміщення, будівництва та експлуатації об'єктів автодорожнього господарства. Наголошено, що законодавча база землекористування земель автомобільного транспорту повинна орієнтуватися на використання точної та актуальної інформації щодо протяжності автомобільних доріг, їх безперебійного функціонування та контролю відповідними службами автотранспортної інфраструктури, постійне уточнення стану дорожнього полотна для правильного планування та організації ремонтних робіт, проектування будівництва нових доріг та авторозв'язок. Реалізація запропонованих пропозицій до земельного законодавства сприятиме вирішенню проблем відведення та оформлення права користування земельними ділянками для розміщення, будівництва й експлуатації об'єктів автодорожнього господарства, які слід урахувати при підготовці відповідних законодавчих актів.З'ясовано, що регулювання землекористування автомобільного транспорту та дорожнього господарства полягає в тому, що склад, статус, порядок надання, вилучення (викупу) земельних ділянок, передачі автомобільних доріг в концесію, оподаткування землі, охорона навколишнього природного середовища визначено різними законодавчими актами, частина положень яких не кодифікувалася. Запропоновано напрями вдосконалення правового режиму земель дорожнього господарства, спрямування його на ефективне використання та охорону земель, спрощення процедури набуття прав на них.Обґрунтовано пропозицію внесення змін до статті 71 Земельного кодексу України про виокремлення земель дорожнього господарства в окрему статтю; проведення кодифікації визначення їх складу шляхом зміни Земельного та Податкового кодексів, законів України «Про транспорт» і «Про автомобільні дороги» та низки підзаконних актів. У додатковій (новій) статті Земельного кодексу доцільно врегулювати питання резервування земельних ділянок, установлення придорожніх, охоронних та санітарно-захисних зон уздовж автомобільних доріг та режими їх землекористування. Розглянуто еколого-економічну складову використання придорожніх смуг та визначено проблеми незаконного їх розорювання. Запропоновано впровадження на законодавчому рівні заходів щодо покращення екологічної ситуації та придорожніх територіях.З'ясовано, що резервування земель, є правовою необхідністю врегулювання земельних відносин, забезпечення потреб населення, галузей економіки в землі, її раціонального використання та охорони, зокрема для будівництва автомобільних доріг, та повинно здійснюватися згідно з вимогами чинних нормативно-правових документів.^UComprehensive research of the land road transport structure of Ukraine has been carried out. Automobile roads have been analysed in accordance with their technical classification, capacity, purpose. The factors influencing the development of both the automobile network and its transport infrastructure have been formed. Suggestions for regulatory improvement and legal base of road transport land use and road economy have been given. The main tasks for ensuring financial and investment policy, in particular the public-private partnership development, long-term preferential lending to energy-saving technology and technology, technological modernization of road transport have been determined.It has been determined that there is no specialized regulatory framework for quality management of road construction or reconstruction. Regulatory documents require the inclusion of quantitative quality criteria, both in individual processes and in the overall assessment of the work quality in the road industry. Regulatory - legal documents need further improvement, creation of an interconnected system that will ensure quality in roads construction and their reconstruction.The coordination project mechanism of land management for the allocation of land plots for the location, construction and operation of road facilities have been proposed. Legislative framework for land use of road vehicles should be directed to the use of accurate and up-to-date information on the length of roads, their smooth functioning and control by the relevant services of road transport infrastructure, constant updating of the condition of the roadway for proper planning and organization of repair works, design of construction and repair works auto junction. The implementation of the proposed suggestions in the land legislation would provide an opportunity to facilitate the resolution of allocation problems and registration of the right to use the land plots for the location, construction and road facilities operation, which should be taken into account when preparing the wording of the relevant legislative acts.It is established that the regulation of land use and road economy is that the composition, status, procedure for granting, removal of land (redemption), transfer of roads to concessions, land taxation, environmental protection are addressed in various legislative acts. acts whose parts have not been codified. The improvement directions of the lands legal regime of the road economy, its direction on the effective use and protection of the lands, simplification of the procedure of acquiring the rights to land have been proposed.The proposal to amend Article 71 of the Land Code of Ukraine and to separate the road economy land into a separate article of the Code has been justified. It has been considered that it is necessary to carry out codification of determining the composition of the automobile roads and road economy, by introducing the specific amendments to the Land and Tax Codes, Laws of Ukraine "On Transport", "On Roads", to a number of by-laws. In particuar, it is advisable to regulate the land reservation issues, establishment of roadside, protection and sanitary protection zones along automobile roads and land use regimes as part of an additional (new) article of the Land Code..The ecological and economic component of the roadside stripes use has been considered and the problems of illegal plowing has been identified. Legislative measures has been proposed for improvement the environmental situation of roadside areas.It has been found out that land reservation is a legal necessity for the regulation of land relations, meeting the needs of the population, branches of the economy in the land and its rational use and protection, in particular for the construction of roads and should be carried out in accordance with regulatory documents.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського