Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (35)Книжкові видання та компакт-диски (36)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Ісаєва О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія: Біологічні науки   
1.

Ісаєва О.В. 
Роль потенціал-керованих кальцієвих каналів в гальмівній синаптичній передачі культивованих нейронів гіпокампу щурів: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / О.В. Ісаєва ; НАН України.Ін-т фізіології ім. О.О.Богомольця. — К., 1999. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*739.177.522*739.12,022

      
2.

Ісаєва О.О. 
Теорія і технологія розвитку читацької діяльності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / О.О. Ісаєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 40 с. — укp.

Конкретизовано специфіку та найважливіші закономірності формування читацьких інтересів старшокласників. Розроблено структурну модель технології розвитку читацької культури школярів у взаємодії її освітньо-змістового, практичного та ціннісного аспектів. Визначено оптимальні методи, прийоми та види навчальної діяльності, що сприяють розвитку читацької компетенції учнів. Обгрунтовано доцільність використання інноваційних підходів у процесі вивчення зарубіжної літератури в школі, зокрема новітніх комп'ютерних технологій та Інтернету, інтерактивних видів і форм роботи, пошукової діяльності учнів. Встановлено критерії сформованості читацьких умінь і навичок учнів. Розроблено та експериментально апробовано технологію розвитку читацької діяльності страшокласників. Встановлено позитивний вплив запропонованої методики на підвищення продуктивності літературної освіти учнів, формування їх естетичного досвіду, розвитку вміння самостійного аналізу й інтерпретації прочитаного та корекції власних поглядів у процесі повторного аналізу художнього твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р2 + Ш5(0) р2
Шифр НБУВ: РА334103

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Семеніхіна М. О. 
"Роль протеазаактивованих рецепторів першого типу у патогенезі поведінкових розладів, спричинених епілептичним статусом" / М. О. Семеніхіна. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена визначенню ролі протеазаактивованих рецепторів першого типу (ПАР1) у патогенезі поведінкових розладів, розвиток яких спричинений епілептичним статусом (ЕС). З використанням методів дослідження поведінкових реакцій та електрофізіолгічних методів було досліджено вплив фармакологічної блокади ПАР1 на такі поведінкові реакції як соціальна поведінка, формування просторової пам'яті та умовної реакції страху, рівень тривожності та емоційної збудливості, та такі електрофізіологічні показники як синаптична ефективність, довготривала та короткотривала пластичність синаптичних мереж радіального шару зони СА1 гіпокампа.В роботі вперше було показано, що блокування ПАР1 в період епілептогенезу нормалізує рівень тривожності та загальної емоційної збудливості молодих щурів після епілептичного статусу. Було продемонстровано, що пригнічення функції ПАР1 не впливає на порушення соціальної поведінки та здатності до формування орієнтувальної навички, які є типовими супутніми розладами при епілепсії. Таким чином, було зроблено висновок щодо можливого вкладу ПАР1 у механізми роботи вентральної та центральної частин гіпокампа, та подальша робота була зосереджена на електрофізіологічних дослідженнях синаптичної пластичності даної структури. Вперше було продемонстровано, що фармакологічна блокада ПАР1 в період епілептогенезу у молодих тварин значно підвищує ймовірність виникнення потенціації у зоні СА1 гіпокампа та відновлює рівень короткотривалої синаптичної потенціації в умовах парної стимуляції та довготривалої синаптичної потенціації до контрольного рівня.^UThe aim of the present work was to determine the role of protease-activated receptor 1 (PAR1) in status epilepticus (SE)-induced behavioral comorbidities. Using different approaches to study animal behavior and electrophysiological techniques we studied the effect of PAR1 inhibition on different behavioral measures such as the level of anxiety and emotion excitability, contextual and cued fear learning, spatial learning and sociability; and electrophysiological parameters: synaptic efficacy, short- and long-term plasticity of hippocampal CA3-CA1 synapses. Here we showed that inhibition of PAR1 during epileptogenesis abolished the alteration of the anxiety level and behavioral excitability in rats experiencing SE. We also demonstrated that PAR1 inhibition does not affect social behavior impairment and spatial learning deficits in rat model of SE. Using electrophysiological approaches, we showed that the downregulation PAR1-dependent signaling prevents the alteration of plasticity of hippocampal CA3-CA1 synapses in rats with SE which might represent the cellular correlate of epilepsy-related behavioral deficits.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Ісаєва О. Ф. 
Випромінювальні властивості наночастинок широкозонних матеріалів ZnO, TiO2, BN та вуглецю / О. Ф. Ісаєва. — Б.м., 2021 — укp.

Одним із провідних напрямків розвитку сучасної прикладної фізики є створення нових наноматеріалів та композитів на їх основі, а також вдосконалення властивостей уже існуючих матеріалів шляхом їх модифікації. Серед широкого різноманіття досліджень велика увага приділяється вивченню світловипромінювальних властивостей нанооб'єктів і нанокомпозитів, а також встановленню взаємозв'язку їх структурних та люмінесцентних властивостей. Такий інтерес зумовлений перспективою розширення можливостей керування характеристиками люмінофорів, створених на базі наноматеріалів, порівняно з традиційними люмінофорами. Оскільки в останні десятиліття було досягнуто значного прогресу в області світловипромінювальної техніки у видимому діапазоні світла, то фокус інтересів дослідників змістився до пошуку люмінофорів ультрафіолетової та короткохвильової видимої областей спектра, що вимагає використання широкозонних матеріалів. Для вирішення задачі створення випромінювачів у більш короткохвильовій спектральній області часто використовують наноматеріали на основі оксидів металів. Зокрема, одними з найперспективніших є широкозонні напівпровідники оксид цинку (ZnO) та діоксид титану в кристалічній фазі анатаз (TiO2) з ширинами забороненої зони 3.3 та 3.2 еВ, відповідно [1, 2]. На основі даних матеріалів можна отримувати випромінювачі із дуже різними характеристиками. Для того, щоб досягати бажаних випромінювальних властивостей, розроблено багато різних методів. Зокрема характеристики даних об'єктів можна змінювати та контролювати за рахунок модифікації їх поверхні, а також інкорпорування в діелектричні та провідні матриці. Роль цих двох факторів у варіюванні властивостей матеріалів потребує детального вивчення.Останнім часом ще одним, чи не найперспективнішим, світловипромінювальним матеріалом для використання в якості короткохвильових люмінофорів, вважаються наноструктури на основі вуглецю. Перевагою цих наноструктур як випромінювачів є те, що спектральні характеристики даних об'єктів можна контролювати в широких межах шляхом підбору умов синтезу. На даний момент синтезовано багато різноманітних вуглецевих наноструктур таких як аморфні вуглецеві наночастинки, нанокластери, графенові квантові точки та інші (у літературі такі структури називають однотипно – «С-dots», тобто С-наноточки), а також вивчено люмінесцентні властивості цих об'єктів. Однак, на початок даного дисертаційного дослідження питання щодо пояснення еволюції випромінювальних властивостей вуглецевих об'єктів залишалося відкритим. Структурно близькими до С-наноточок є наноструктури нітриду бору, BN. Цей широкозонний штучний матеріал був спочатку синтезований у вигляді кристалів, а тепер вже синтезовано кілька модифікацій нано-BN. Ширина забороненої зони об'ємного нітриду бору складає ~ 5 еВ, тобто використання BN дає принципову можливість отримати випомінювання в ультрафіолетовій області (діапазон С-УФ). Водночас, за рахунок наявності дефектів BN може також випромінювати в близькій УФ (діапазон А-УФ) та видимій областях спектра.Метою дисертаційної роботи є встановити механізми процесів збудження фотолюмінесценції та випромінювання світла в наночастинках широкозонних матеріалів та композитах на їх основі, а також виявити особливості взаємодії наночастинка-матриця.При проведенні досліджень в рамках дисертаційної роботи було отримано наступні наукові результати:1. Виявлено фотолюмінесценцію поверхневих станів в наночастинках діоксиду титана та в модифікованих фенотіазіном наночастинках, яка спостерігається лише при енергіях квантів збуджуючого світла, що значно перевищують Eg, і характеризується залежністю положення максимуму фотолюмінесценції від енергії квантів збуджуючого світла. Встановлено, що у TiO2, модифікованому фенотіазіном, умови збудження такої фотолюмінесценції покращуються за рахунок заповнення пасткових станів електронами фенотіазіну.2. Запропоновано механізм збудження фотолюмінесценції наночастинок ZnO в нанокомпозиті ZnO/ПВП, який полягає в передачі енергії від матриці до наночастинок. Запропонована відповідна енергетична схема переходів, що беруть участь у процесах збудження фотолюмінесценції та випромінювання світла нанокомпозитів ZnO/ПВП.3. Виявлено ефект самочинного формування С-наноточок при тривалому “визріванні” етанолових розчинів Zn(acac)₂.4. Показано, що фотолюмінесценцію всіх досліджених типів С-наноточок (і самочинно сформованих, і отриманих в результаті відпалів на хімічно обробленому кремнеземі, і синтезованих методом колоїдної хімії у матриці пористого SiO2) можна описати єдиною схемою еволюції випромінювальних властивостей при трансформаціях структури С-наноточок.5. У спектрі фотолюмінесценції порошку нітриду бору, синтезованого методом карботермічного відновлення із оксиду бору виявлено довгохвильове крило, яке зумовлене присутністю С-наноточок у матеріалі.Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що було запропоновано нетоксичні твердотільні люмінофори.^UOne of the leading directions of modern applied physics evolution is the creation of new nanomaterials and nanomaterials-based composites, as well as improving the properties of existing materials by modifying them. Among wide variety of studies, much attention is paid to the study of light-emitting properties of nanoobjects and nanocomposites, as well as to the relationship between their structural and luminescent properties. This interest is caused by the prospect to better control the characteristics of nanomaterials-based phosphors as compared with traditional phosphors. Since the significant progress has been made in recent decades in the field of light emitting technology in the visible light range, the focus of researchers' interests has shifted to the search for the phosphors in the ultraviolet and shortwave visible regions of the spectrum, which requires the use of wide-bandgap materials.Nanomaterials based on metal oxides are often used to solve the problem light emission in the short-wave spectral region. In particular, one of the most promising are wide-band semiconductors zinc oxide (ZnO) and titanium dioxide in the crystalline phase of anatase (TiO2) with a band gap of 3.3 and 3.2 eV, respectively [1, 2]. Based on these materials, it is possible to obtain light-emitting devices with very different characteristics. Many different methods have been developed to achieve the desired light-emitting properties. In particular, the characteristics of these objects can be changed and controlled by modifying their surface, as well as incorporation into dielectric and conductive matrices. The role of these two factors in varying the properties of materials requires detailed study.Another light-emitting material for use as short-wave phosphors, are carbon-based nanostructures. The advantage of these nanostructures as emitters is that the spectral characteristics of these objects can be controlled in a wide range by selecting the synthesis conditions. To date, many different carbon nanostructures have been synthesized, such as amorphous carbon nanoparticles, nanoclusters, graphene quantum dots, and others (such structures are referred to in the literature as "C-dots"), and the luminescent properties of these objects have been studied. However, at the beginning of this dissertation research, the question of explanation the evolution of the light-emitting properties of carbon objects remained open. Structurally close to C- dots are the nanostructures of boron nitride, BN. This wide-bandgap artificial material was first synthesized in the form of crystals, and now several modifications of nano-BN are available. The band gap of bulk boron nitride is ~ 5 eV, which makes BN a probable candidate to obtain radiation in the ultraviolet region (C-UV range). At the same time, due to the presence of defects, BN can also emit light in the near UV (A-UV range) and visible regions of the spectrum.The aim of the dissertation is to establish the mechanisms of photoluminescence excitation and light emission processes in nanoparticles of wide-bandgap materials and composites based on them, as well as to identify the features of nanoparticle-matrix interaction.The following scientific results were obtained during the dissertation research:1. Photoluminescence of surface states in titanium dioxide nanoparticles as well as phenothiazine-modified nanoparticles was detected. This emission is excitation -dependent and is observed only at the excitation quanta energies exceeding Eg/ It has been shown that in TiO2 modified with phenothiazine, the excitation conditions of this emission are improved due to the filling of trap states with phenothiazine electrons.2. The mechanism of photoluminescence excitation of ZnO nanoparticles in ZnO / ПВП nanocomposite via energy transfer from the matrix to nanoparticles is proposed. The corresponding energy scheme of transitions involved in the processes of photoluminescence excitation and light emitting of ZnO / ПВП nanocomposites is proposed.3. The spontaneous formation of C-dots during long-term “aging” of ethanol solutions Zn(acac)2 is revealed.4. It is shown that the photoluminescence of all types of C-dots studied (both spontaneously formed and obtained by annealing of chemically treated silica and synthesized by colloidal chemistry method in the matrix of porous SiO2) can be described by a unified scheme of C-dots radiative properties evolution.5. In the photoluminescence spectrum of boron nitride powder synthesized by the method of carbothermal reduction from boron oxide, a long-wave wing was detected, which is due to the presence of C-dots in the material.The practical significance of the obtained results is that a non-toxic solid-state phosphor with controlled spectral characteristics based on ZnO/polyvinylpyrrolidone nanocomposite was proposed. The dissertation also presents a model of the device based on C-dots synthesized directly in the matrix of porous silica.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Гарна С. Ю. 
Методика вивчення зарубіжної літератури у старшій школі з використанням технологій дистанційного навчання / С. Ю. Гарна. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – навчання зарубіжної літератури у старших класах закладів загальної середньої освіти. Мета дослідження ‒ науково обґрунтувати й експериментально апробувати методику вивчення зарубіжної літератури у старшій школі з використанням технологій дистанційного навчання, перевірити педагогічні умови її ефективності.Методи дослідження – теоретичні, емпіричні, статистичні.Наукова новизна результатів дослідження: вперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено методику вивчення зарубіжної літератури у старшій школі з використанням технологій дистанційного навчання; визначено сутність феномену «дистанційне навчання учнів старших класів зарубіжної літератури»; поглиблено розуміння специфіки літературного розвитку учнів старшої школи із залученням технологій віддаленого й безперервного доступу до навчального матеріалу; визначено й обґрунтовано педагогічні умови вивчення зарубіжної літератури у старшій школі з використанням технологій дистанційного навчання (використання учасниками освітнього процесу основних форм і засобів комунікації; поєднання інноваційних та традиційних технологій навчання; взаємодія вчителя, учнів і батьків у процесі вивчення зарубіжної літератури з використанням технологій дистанційного навчання); схарактеризовано рівні сформованості предметної компетентності учнів старшої школи на основі використання технологій дистанційного навчання зарубіжної літератури (високий, достатній, середній, низький); розроблено модель методики вивчення зарубіжної літератури у старшій школі з використанням технологій дистанційного навчання. Набули подальшого розвитку теорія і методика вивчення зарубіжної літератури за допомогою інноваційно-інформаційних стратегій навчання.Практичне значення дослідження полягає в розробленні й упровадженні діагностувальної і формувальної методик вивчення зарубіжної літератури у старшій школі з використанням технологій дистанційного навчання (кейси електронних навчальних матеріалів, комплекс завдань для дистанційного навчання зарубіжної літератури учнів старшої школи, специфічні інноваційні прийоми навчання на основі методів (технік) фасилітації, моделі індивідуального освітнього маршруту, віртуального зошита, електронного читацького щоденника). Ступінь упровадження – висока. Сфера (галузь впровадження) – педагогічні заклади вищої освіти, інститути післядипломної педагогічної освіти.^UThe research object is the foreign literature studying in the senior classes of general secondary education. The aim of the study is to provide the scientific basis for the methodology of studying foreign literature in high school using distance learning technologies, test it experimentally and verify its efficiency conditions from the pedagogical point of view.Research methods - theoretical, empirical, statistical.The scientific novelty of the study is in its being the first attempt for the methodology of teaching Foreign Literature in high school with the use of distance learning techniques to be theoretically based, developed and experimentally tested; the essence of the “Foreign Literature distance teaching of high school students” phenomenon has been identified; the interpretation of the specific nature of high school students' literary development engaging distance and continued access to educational material has been increased; pedagogical conditions of Foreign Literature teaching with the use of distance learning techniques in high school have been scientifically substantiated and identified (the usage of the main forms and means of communication by the subjects of educational process; combining traditional and innovative teaching techniques; a teacher-student-parent interaction in the course of Foreign Literature teaching with the use of distance learning techniques); high students' skill levels of subject-matter competence with the use of distance learning techniques in the process of teaching foreign literature (high, sufficient, average, low levels) have been characterized; the experimental model of teaching foreign literature in high school with the use of distance learning techniques has been developed. The theory and methodology of teaching Foreign Literature with the help of innovative information learning strategies have been developed.The practical significance of the study comprises developing and implementation of the diagnostic and forming methodologies of teaching Foreign Literature with the use of distance learning techniques in high school (including electronic cases of educational resources, a set of tasks for high school students' distance learning of Foreign Literature, specific innovative learning techniques based on facilitating methods (techniques), a model of an individual educational route, online notebook, online reading diary). The degree of implementation is high.Sphere (field of implementation) - pedagogical postgraduate institutes, education institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського