| Чернобровкін В.М. Психологія прийняття рішень у педагогічній діяльності : Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / В.М. Чернобровкін ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 42 с. — укp.Досліджено механізми й особливості процесу прийняття вчителями рішень за проблемних ситуацій педагогічної діяльності. На підставі аналізу різних форм детермінації активності педагога - причинної, цільової та ціннісної - утверджується положення про ієрархічну будову механізмів, на базі яких здійснюється процес прийняття рішень за проблемних ситуацій педагогічної діяльності. На рівні причинної детермінації активність педагога розгортається за схемою поведінки, її зміст і напрямок визначається поєднанням зовнішньої ситуаційної стимуляції з афективно-поведінковими патернами, сформованими за процесу індивідуального розвитку педагога та спрямованими на захист і підтримку цілісності його Я. У аспекті цільової детермінації активність педагога постає як діяльність, що контролюється процесами свідомого цілепокладання. Діяльнісна будова процесу прийняття педагогічного рішення може бути описана з використанням змістовно-смислової та функціонально-операційної складових. Змістовно-смислову сторону процесу прийняття рішення утворює динаміка сенсів, які актуалізуються під час сприймання ситуації, обміркування та зважування рішення впродовж усього процесу. Запропоновано функціональну модель структури процесу прийняття рішення у педагогічній діяльності, яка передбачає використання системи дій і операцій, здійснюваних педагогами на усіх етапах цього процесу. Досліджено певні закономірності, взаємопов'язані з впливом на процес прийняття педагогічних рішень ціннісних детермінант. Визначено критерії ефективності педагогічних рішень і встановлено, що за умов спеціально організованої діяльності, яка є базою технології рефлексивно-цільового тренінгу, у вчителів розвиваються уміння прийняття ефективних педагогічних рішень. Завантажити
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.222 + Ю940.91-39 + Ч421.3 + Шифр НБУВ: РА351872
Рубрики:
|