| Поліщук С.П. Психологічні умови розвитку соціальної зрілості учнів вищого професійного училища : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.П. Поліщук ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.Охарактеризовано психологічні умови розвитку соціальної зрілості учнів вищого професійного училища. Проаналізовано психологічні дослідження даної проблеми. Визначено структурні компоненти соціальної зрілості, властиві учням вищого професійного училища, а саме: ціннісно-орієнтаційний, рефлексивно-когнітивний, особистісно-самооціночний, контрольно-поведінковий. З'ясовано, що зазначені компоненти базуються на становленні ціннісних орієнтацій, "Я-образу", розвитку у майбутніх фахівців самооцінки особливості та відрегульованого локусу контролю поведінки. На підставі результатів констатувального експерименту показано, що у значної кількості учнів вищого професійного училища недостатньо розвинуті та взаємозв'язані компоненти соціальної зрілості, що заважає їх професійній підготовці й особистісному становленню. Розроблено й експериментально перевірено програму розвитку соціальної зрілості учнівської молоді. За результатами формувального експерименту виявлено значні позитивні зміни у динаміці ціннісних орієнтацій, "Я-образу", самооцінки, рівні локусу контролю поведінки як показників структурних компонентів соціальної зрілості. Експериментально підтверджено, що впровадження запропонованої програми забезпечує ефективний розвиток і взаємозв'язок зазначених структурних компонентів соціальної зрілості. Розроблено методичні рекомендації щодо її розвитку в учнів за умов навчально-виховного процесу професійно-технічних навчальних закладів, що сприяє підвищенню рівня професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників, розв'язанню особистих проблем учнівської молоді. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю952.1 + Ч461.350.0 + Шифр НБУВ: РА351132
Рубрики:
|